Charles Leclerc zárta az élen a Magyar Nagydíj második szabadedzését, mögötte meglepetésre Lando Norris végzett. A monacói versenyző és a Ferrari optimistán várhatja a hétvégét, de ezúttal sem ment minden tökéletesen. A Mercedes nehéz napok elé néz.
A Magyar Nagydíj második szabadedzését hasonlóan forró körülmények között rendezték, mint az elsőt. Közvetlenül a gyakorlás kezdete előtt a levegő hőmérséklete 33, míg az aszfalté 50 fokos volt.
FP2 GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Out come the drivers for another 60 mins of practice#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/EwjvXtbf5c
A tréning elején a közepes gumik voltak a legnépszerűbbek, de néhányan a keményeket és a lágyakat is felrakták. A legtöbbet ezúttal is Lewis Hamiltonra kellett várni, de a hétszeres világbajnok is négy percen belül megkezdte a munkát.
Az első mért körök után Charles Leclerc állt az élre, aki 1:18.911 másodperces körének köszönhetően 743 ezreddel megelőzte Max Verstappent. A holland pilóta mögött Alonso állt a harmadik helyen, őt pedig az első szabadedzést az élen záró Carlos Sainz követte. A Mercedesek ezúttal sem kezdtek erősen, Hamilton a nyolcadik, George Russell a kilencedik helyen iratkozott fel az eredményjelzőre.
Ezt követően először csak Sainz javított, és 637 ezredes lemaradásban feljött a második pozícióba. Később tovább gyorsult, de Leclerc-t továbbra sem tudta megelőzni, csak a különbséget csökkentette 481 ezredre. Eközben Sergio Pérez szintén erősített, de az ő lemaradása már 98 század volt a negyedik pozícióban.
Bő 20 perc után megvolt a hétvége első hosszabb sárga zászlós szakasza. Alexander Albon vélhetően nem önhibájából, de megpördült az 1-es kanyarnál. A thai versenyző másodpercekig nem tudott elindulni, de végül sikerült neki, így nem kellett megszakítani a gyakorlást.
Ezután azo is felrakták a lágy abroncsokat, akik addig nem tették meg. Mivel ezt az élmezőny tagjai csak később tették meg, Lando Norris ideiglenesen átvette a vezetést, Alonso és Sebastian Vettel pedig bejött a Ferrarik közé.
A big lock-up caused Albon's Turn 1 troubles #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/BDcpgMHehd
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Leclerc viszont nem sokáig hagyta ezt az állapotot, és 1:18.445 másodperccel visszavette a vezetést, ráadásul a harmadik szektorában még csak egyéni legjobbat sem ment. Sainz egy apróbb feltartás után a harmadik pozícióba jött fel. Nem sokkal később Verstappen közvetlenül mögé ugrott fel, Norris és közte mindössze 66 ezred volt a differencia. Russell a nyolcadik, Pérez a kilencedik, Hamilton a tizenegyedik helyen állt 20 perccel a vége előtt.
Ez pedig már a végeredményt is jelentette, hiszen innentől kezdve a mezőny tagjai a hosszú etapra koncentráltak. Így végül Leclerc végzett az élen Norris és Sainz előtt, mögöttük Verstappen, Ricciardo, Alonso, Vettel, Russell, Pérez és Bottas lett az első tíz sorrendje.
Leclerc azonban semmiképpen sem lehet maradéktalanul elégedett, mert ekkor gondjai akadtak. A Ferrari versenyzője arra panaszkodott, hogy négyes fokozatban alacsony a nyomaték, csapata pedig a bokszba rendelte őt, hogy ellenőrizzék az autót. Végül kiderült, hogy nem váltó- vagy motorprobléma áll fenn, de így is bukott bő 5 percnyi pályaidőt.

Ami a versenyszimulációt illeti, Leclerc és Verstappen is közepes abroncsokat használt, így össze lehetett hasonlítani a teljesítményüket. Ez alapján a Ferrari vasárnap is esélyesebb lesz a Red Bullnál, miután a monacói versenyző sokáig rendre gyorsabb volt riválisa legjobb, a hosszú etap során futott körénél.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Vajon ellép a Ferrari?
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Magyar Nagydíj második szabadedzése! Az első gyakorláson Carlos Sainz végzett az élen, és bár az előnye csupán 13 század volt Max Verstappen előtt, könnyen lehet, hogy a valós különbség ennél nagyobb, mivel a spanyol pilóta használt keverékeken futotta meg legjobb körét. A kora délutáni tréning összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják el.
Megjöttek az első képek
Megérkeztek az első szabadedzésről készült fotók, és frissülő galériánk már megtekinthető. A képválogatást az alábbi fotóra kattintva lehet megnyitni.

Alonsót felköszöntötték
A kétszeres F1-es világbajnok a tizedik alkalommal ünnepli a születésnapját a Hungaroringen. A spanyol pilótát csapata felköszöntötte, Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke pedig megjegyezte, hogy a 14-es rajtszámot használó versenyző a 41. születésnapját ünnepli.
Cake time for @alo_oficial. As Otmar Szafnauer said, 'Happy birthday 41 for number 14...' It's the 10th time that ALO has had a birthday in Budapest: pic.twitter.com/7Kp0T2sV6n
— Adam Cooper (@adamcooperF1) July 29, 2022
Péreznek allergiás tünetei voltak
Ritkán hallható jelenséget játszottak be a rádión, ugyanis a mexikói pilóta háromszor egymás után tüsszentett, ami igencsak szokatlan a pilótafülkében. A 32 éves versenyző aztán kijelentette, hogy allergiás tünetei vannak.
Bless you, Checo!
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
You don't want to be sneezing while driving an F1 car #HungarianGP #F1 @SChecoPerez pic.twitter.com/z95t6T7chT
Biztosított a Hungaroring jövője
Ezt Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója jelentette ki, de hozzátette, ahhoz, hogy a 2027-ben lejáró szerződést meghosszabbítsák, felújításokra lesz szükség. Részletek az alábbi linkre kattintva olvashatóak.
Továbbra is nagy a hőség
A levegő hőmérséklete 33, míg az aszfalté 50 fokos. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy a hétvégén ez lesz az utolsó F1-es esemény, amelyet ehhez hasonló körülmények között rendeznek.
Zöld zászló
Elindult a második szabadedzés, a két Aston Martin vezetésével a mezőny tagjai szép lassan pályára gurulnak.
FP2 GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
Out come the drivers for another 60 mins of practice#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/EwjvXtbf5c
A közepeseken kezdenek a legtöbben
A mezőny túlnyomó többsége a C3-asokon jött ki, igaz, a két Aston Martinok csak egy installációs kör erejéig. Ocon és a két McLaren azonban a kemények mellett döntött, míg Albon a lágyakat tette fel. Latifi és a két Mercedes (előbbi szintén lágyakon) az imént gördült ki a garázsból, így már mindenki megjelent.
Leclerc nagy előnnyel ugrott az élre
A monacói pilóta 1:18.911 másodperccel kezdett, 743 ezreddel megelőzve Verstappent. Alonso a harmadik, míg az első szabadedzést az élen záró Sainz a negyedik pozícióban áll.
A két Ferrari vezet
Leclerc és Verstappen másodpercekkel volt lassabb előző körénél, Sainz azonban javított, és 637 ezredes lemaradásban feljött csapattársa mögé. Alonso az imént előzte vissza Pérezt, a Mercedesek pedig csak a kilencedik, illetve a tizedik pozíciót foglalják el Hamilton-Russell sorrendben.
Hamilton megint meglepődött a különbségen
Mérnöke közölte a hétszeres világbajnokkal, hogy lemaradása 1,9 másodperc Leclerc mögött, ráadásul ugyanazokon a gumikon autóznak. A brit versenyző hitetlenkedve fogadta az információt, ám nem szabad elfelejteni, hogy egy hete hasonló beszélgetés játszódott le, aztán végül a második helyen zárta a futamot.
Sok még a tartalék a Mercedesben
Persze ez mindenkire igaz, de a konstruktőri címvédpre különösen. Jelenleg a tizenkettedik, illetve a tizenharmadik helyt foglalják el, ám többek között Alexander Albon is megelőzi őket a Williamsszel. Fogalmazzunk úgy, hogy nem valószínű, hogy ez az időmérőn is így lesz.
Sainz tovább gyorsult
A spanyol pilóta ezúttal 1:19.392 másodpercet autózott, 481 ezreddel lemaradva Leclerc-től. Hozzá kell tenni, hogy a kör szemmel láthatóan nem volt tökéletes.
Biztatóak az Aston Martinok
Vettel jelenleg az ötödik, míg Stroll a nyolcadik helyen áll, és egyikük sincs gumielőnyben a mezőny nagy részéhez képest. Persze még korán van, az egykörös tempó szempontjából a lágy gumikon autózott körök lesznek a mérvadóak.
Sárga zászló
Albon pördült meg az 1-es kanyarnál, és másodpercekig nem tudott elindulni. Ez végül sikerült neki, így nem kellett megszakítani a gyakorlást. Hozzá kell tenni, hogy vélhetően nem vezetői, hanem technikai hiba okozta a megforgást.
The yellow flags flutter briefly as Alex Albon spins off at Turn 1
— Formula 1 (@F1) July 29, 2022
He's back on track now but with some flat-spotted tyres#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/P4YdF1b1bB
Russell sokat javított
Apró szépséghiba, hogy ezt már a lágyakon tette, és így is 8 tizedre van Leclerc-től. A brit pilóta a két Red Bull közé, a negyedik helyre jött fel.
A McLaren került az élre
Egészen pontosan Norris vette át a vezetést, aki 249 ezreddel múlta felül Leclerc idejét. Mondanunk sem kell, hogy ő is lágyakon autózik, mint ahogyan Alonso és Vettel is, akik bejöttek a Ferrarik közé. Hamilton a hatodik helyre jött fel, Russell már csak a kilencedik.
Leclerc ismét vezet, és van benne tartalék
A monacói pilóta 1:18.445-öt autózott, 217 ezreddel megelőzve Norrist. Ráadásul az utolsó szektorban még egyéni legjobbat sem ment, így egészen biztos, hogy tud még javulni. Pérez a hatodik, Sainz csak most jött ki, Verstappen pedig még mindig a garázsban van.
Sainz leostobázta Latifit
A nevét nem mondta ki, de mivel ő volt ott, ezért rá vonatkozott a kritika, mivel a spanyol pilóta szerint feltartotta. Más kérdés, hogy nem biztos, hogy a Williams versenyzője tehetett volna ennél többet. A Ferrari pilótája egyébként a harmadik helyre jött fel.
Verstappen csökkentette a hátrányát
A címvédő 283 ezreddel bizonyult lassabbnak Leclerc-nél, vagyis Norrist és Sainzot nem tudta megelőzni. Russell feljött a nyolcadik pozícióba, ám arra panaszkodott, hogy az első kanyarban rendszeresen blokkolja a kerekeit.
Leclerc nem tudott javítani
A monacói pilóta három sárga szektort autózott a használt lágyakon, és 214 ezreddel elmaradt korábi önmagától. Ezzel párhuzamosan többen közepes vagy kemény abroncsokon jöttek ki, így könnyen lehet, hogy kialakult a végeredmény. Az első tíz sorrendje Leclerc, Norris, Sainz, Verstappen, Ricciardo, Alonso, Vettel, Russell, Pérez és Bottas. Hamilton csak a tizenegyedik helyen áll.
Leclerc autójával gond van
A monacói pilóta arra panaszkodott, hogy negyedik fokozatban alacsony a nyomaték. A csapat a bokszba rendelte őt, hogy ellenőrizzék az autót, és egyelőre nem jött vissza. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azonban azt jelentette, hogy nem a váltóval vagy a motorral van probléma.
Verstappen sem elégedett
A holland pilóta viccnek titulálta, hogy a 10-11-es kanyarban az autója rázkódik. Leclerc vsszajött, ráadásul szintén közepeseken, így teljesítményét össze lehet hasonlítani Verstappenével.
Hamilton autója instabil
Ezt maga a hétszeres világbajnok jelentette ki, miután lesodródott a pályáról. A Mercedes egyelőre versenytempóban sem tudja megközelíteni a Ferrarit és a Red Bullt, így könnyen lehet, hogy nehéz hétvége elé néznek.
Leclerc jobban kezdett Verstappennél
A monacói pilóta eddig három mért kört futott, és mindegyik gyorsabb volt, mint riválisa legjobb köre a hosszú etap során. Ez alapján úgy tűnik, hogy a Ferrari versenytempóban is felülmúlja a Red Bullt.
Leclerc hibázott
Messze nem akkorát, mint Le Castellet-ben, hiszen csupán átment a kerékvetőn. Az autó padlólemezének azonban ez aligha tett jót.
Kockás zászló
Vége a második szabadedzésnek, a pilóták befejezik köreiket, majd felállnak próbarajtra. A mostani gyakorlás alapján Verstappen nem tévedett, amikor a Ferrarit nevezte meg a hétvége esélyesének, hiszen Leclerc nemcsak egy körön, hanem a hosszú etap során is gyorsabb volt nála. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!