Miután a Ferrari a második, a Red Bull pedig a harmadik szabadedzést uralta, nem volt teljesen egyértelmű, hogy Charles Leclerc vagy Max Verstappen az első számú esélyes a pole pozícióta a Francia Nagydíj időmérője előtt. A többiek más-más okból előzetesen nem jöhettek számításba: a Mercedes a gyakorlásokon lassú volt, ahogyan Sergio Pérez sem találta a tempót, míg Carlos Sainz számára erőforráscsere miatt csak annyi volt a tét, hogy vasárnap milyen sorrendben foglalják el Kevin Magnussennel az utolsó két helyet. Ami a körülményeket illeti, a kvalifikáció is nagy melegben zajlott: a levegő hőmérséklete 30, míg az aszfalté 55 fokos volt a kezdés előtt.
Az élcsapatok pilótái közül Leclerc és Pérez hamar kijött. Kettejük közül előbbi kezdett jobban, és 1:31.727-es körének köszönhetően 627 ezreddel múlt felül a mexikói pilótát.
Valtteri Bottas már tetemes, 1,307 másodperces hátrányban volt a harmadik helyen.
Ekkor már Verstappen, valamint a Mercedesek is pályán voltak. Először a holland pilóta teljesített gyorskört, és 164 ezreddel elmaradt Leclerc-étől. Az ő és Pérez köréből is egyértelműen látszott, hogy a Ferrari az első és a harmadik szektorban van előnyben, míg a második a Red Bullé.
Ami a Mercedeseket illeti, Lewis Hamilton a hatodik, George Russell a hetedik helyen kezdett 1,314, illetve 1,451 másodperces hátrányban. Pérez és a hétszeres világbajnok közé Lando Norris és Bottas is befért, sőt, nem sokkal később Fernando Alonso a McLaren és az Alfa Romeo pilótáját is szétválasztotta.
Szűk 6 perccel a vége előtt Sainz is feliratkozott az eredményjelzőre, méghozzá a harmadik helyen. A pályán egyébként többször is forgalom alakult ki: Verstappen saját csapattársára, míg Hamilton másokra panaszkodott.
Leclerc-nek más jellegű gondjai voltak: a bajnokság második helyezettje nem értette, hogy miért kellett autóznia egy második gyorskört is.
Ekkor egyébként Csou Kuan-jü, Mick Schumacher, Nicholas Latifi, Sebastian Vettel, valamint az akkor még kör nélküli Magnussen állt kieső helyen. A kínai versenyzőnek különösen iparkodnia kellett, hiszen 6 tizeddel volt lassabb Bottasnál, aki ekkor a hetedik pozíciót foglalta el.
Végül ez nem sikerült neki, miután a második szektorban hibázott. A két Haas, valamint Vettel ellenben javított, viszont Schumachernek drámai módon elvették a körét pályaelhagyás miatt, így kiesett a Q1-ben. Ennek köszönhetően úszta meg a búcsút Alexander Albon, aki megpördült az utolsó gyorskörében. Pierre Gasly és Lance Stroll viszont így is kiesett, Latifi pedig hiába javított, maradt az utolsó helyen.
A Q2-t Leclerc és a Mercedes használt, míg a Red Bull új lágyakon kezdte, ahogyan Sainz is, de ő valamivel később gördült ki a garázsból. A gumiválasztás ismeretében nem meglepő, hogy a bikások kezdtek az élen: Verstappen 1:31.990 másodperccel nyitott, 13 századdal megelőzve Pérezt, és további 467 ezreddel Leclerc-t. A Mercedesek ellenben nem kezdtek jól:
Hamilton csupán a nyolcadik, míg Russell a tizenegyedik pozícióban állt, ráadásul ekkor még Sainz nem szerepelt az eredményjelzőn.
A spanyol pilóta pedig megmutatta, hogy a Ferrari mire lehet képes friss C4-eseken: a 27 éves versenyző hatalmas különbséggel ugrott az élre, egészen pontosan 909 ezreddel előzte meg Verstappent. Viccesen meg is jegyezte, hogy szerinte ez elég lesz a továbbjutásra.
Apropó továbbjutás: az utolsó körök előtt Vettel, Russell, Ocon, Albon és Cunoda állt kieső helyen, de Hamilton sem lehetett nyugodt a kilencedik pozícióban. Ahhoz képest, hogy a Mercedestől azt várták, hogy akár a győzelemért is harcolhat, ez mindenképpen csalódást keltőnek tűnt.
Végül mindkét Mercedes megúszta a kiesést, és Hamilton az ötödik, Russell a hetedik helyen fejezte be a Q2-t. Cunoda ugyancsak továbbjutott, miután 86 ezreddel felülmúlta Daniel Ricciardo idejét.
Az ausztrál versenyzőn kívül Esteban Ocon, Bottas, Vettel és Albon búcsúzott.
A Q3 elején a két Mercedest és Sainzot is használt lágyakon küldték ki, míg Leclerc és a Red Bullok újakon voltak. Ahogyan arra számítani lehetett, Sainz nem a köridőre törekedett (főleg annak tudatában, hogy Magnussen ki sem jött), hanem arra, hogy szélárnyékkal segítse csapattársát.
Ez az első próbálkozások során be is vált, de csak épphogy: a monacói pilóta ugyan 1:31.209-cel az élre állt, de csupán 8 ezreddel előzte meg Verstappent. Pérez lemaradása már 431 ezred volt, míg mögöttük Russell, Hamilton, Norris, Alonso és Cunoda volt a sorrend, Sainz pedig nem fejezte be a körét.
A második próbálkozások során Sainz ismét szélárnyékot adott Leclerc-nek, aki 338 ezreddel megjavította addigi legjobb idejét.
Verstappen szintén gyorsult, de messze nem ennyit, így 304 ezredes hátrányban végzett riválisa mögött, míg Péreznek 463 ezred volt a lemaradása Leclerc mögött. Mögöttük Hamilton, Norris, Russell, Alonso és Cunoda lett a sorrend.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |