Nem volt ellenszere az olasz autók tempójára a második edzésen, közelebb végzett a Mercedeshez, mint hozzájuk. Fél másodperc hátrányban végzett Sainztól és Leclerc-től.
A Francia Nagydíj második edzésén a Ferrari szintet lépett és pilótái jelentős különbséggel felülmúlták Max Verstappent. Az első tréningen még szorosabb küzdelem bontakozott ki, de a hagyományosan fontosabb edzésen Carlos Sainz és Charles Leclerc nagyságrendileg fél másodperccel bizonyult gyorsabbnak a Red Bull pilótájánál, aki alulkormányzottágra panaszkodott.
Sainznál annyi a szépséghiba, hogy korábban biztossá vált, hogy rajtbüntetést fog kapni az időmérő után, így hátrányból várja a futamot és normális körülmények között aligha lesz esélye a győzelemre, vagy legalább csapattársát segíteni Verstappen ellen.
A holland egyelőre abból meríthet erőt, hogy a közepes gumin, az időmérő szimuláció előtt egy kicsivel gyorsabban ment a Ferrariknál. Nem lehet büszke a pénteki teljesítményére Sergio Pérez sem, aki a másik Red Bullt csak a 10. helyre tudta bekormányozni.

A Ferrarikat és Verstappent a Mercedesek követték George Russell-Lewis Hamilton sorrendben, az ő hátrányuk 764, illetve 990 ezredmásodperc volt.
A legnagyobb hibát ezúttal Mick Schumacher követte el, aki a gyors 11-es kanyarnál piruettezett, és nem sokkal a palánk előtt állt meg. Az újításokkal felszerelt McLaren jól szerepelt pénteken, Lando Norris 6., Daniel Ricciardo 9. lett. Az Alpine-ok továbbra sem találták a ritmust, a pénteki eredmények alapján egyik autójuk sem jutna a Q3-ba.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Szoros marad a Ferrari és a Red Bull csatája?
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Francia Nagydíj második szabadedzése! A gyakorlás talán legfontosabb kérdése, hogy szoros marad-e a Ferrari és a Red Bull közötti küzdelem, akár az egykörös, akár a versenytempót figyelembe véve. Az első tréningen mindenesetre minimális volt a különbség, ennek összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják.
Sainzot megbüntették
A hétvége eddigi legfontosabb híre, hogy a spanyol pilóta jelen állás szerint tíz hellyel hátrébbról rajtol az időmérőn megszerzett pozíciójánál, mivel a vezérlőelektronikából túllépte a megengedett limitet. Ugyanakkor könnyen lehet, hogy a későbbiekben további elemeket fognak kicserélni az autójában, ami a mezőny végéről történő indulást eredményezne.
Pérezé volt az eddigi legnagyobb hiba
A mexikói pilóta a 3-as kanyar kijáratánál pördült meg, de az esetnek nem lettek súlyos következményei, hiszen a Paul Ricard bukóterei rendkívül szélesek. A 32 éves versenyző jelentősen elmaradt Verstappentől, igaz, az utolsó gumiszetten nem tudott javítani, ami minden bizonnyal torzítja az összképet.
It was a big spin for Checo
— Formula 1 (@F1) July 22, 2022
But the Red Bull man managed to keep it out of the barrier #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/JkZLffzT1I
Verstappen nem bízza el magát
A holland pilóta szerint hiába vezetik az egyéni és a konstruktőri vb-t is, tempó tekintetében ők az üldözők a Ferrarival szemben. A címvédő arra is felhívta a figyelmet, hogy mennyire gyorsan változhat a tabella képe.
Nőtt a hőmérséklet
Bár csak minimális mértékben, de még melegebb van, mint kora délután. A levegő hőmérséklete jelenleg 30, míg az aszfalté 56 fokos.
Hamilton és Bottas is bemutatkozik
A két egykori csapattárs az első szabadedzésen nem jutott szóhoz, hiszen előbbit Nyck de Vries, utóbbit Robert Kubica helyettesítette. A mostani gyakorláson viszont már természetesen ott lesznek a volán mögött. A hétszeres világbajnok csapatával együtt egyelőre nem lehet optimista, ugyanis az első tréningen elmaradtak a várakozásoktól, és még Russell is közel 1 másodperces hátrányban végzett Leclerc mögött.
Az Alpha Tauri pilótáinak óvatosnak kell lenniük
Franz Tost, a faenzai istálló csapatfőnöke elégedetten nyilatkozott, miután Gasly az ötödik helyen fejezte be a nyitóedzést a továbbfejlesztett autóval, amelyet most már Cunoda is meg fog kapni. Az osztrák szakember ugyanakkor kiemelte, hogy ha valamelyikük kárt tesz az új alkatrészekben, akkor annak vissza kell térnie a régi specifikációra, mert minden ilyen elemből csak kettővel rendelkeznek.
Zöld zászló
Elindult a második szabadedzés, és néhány másodperc után a két Alfa Romeo el is hagyta a bokszot, akiket Vettel és Schumacher követett.
FP2 GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) July 22, 2022
We're out on track!#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/lA8PYtgg04
Russell máris kijött
Az élcsapatok közül egyelőre csak ő van a pályán, Verstappen például még a sisakját sem vette fel. Jelenleg tizenketten vannak a pályán, ám a gumiválasztásról még nincs pontos képünk, mert a Live Timing csak néhány versenyzőnél jelzi, hogy milyen abroncsokon kezdett.
A közepeseken kezdenek a legtöbben
A tizennégyből csupán három pilóta, egészen pontosan Ricciardo, Stroll és Latifi kapott keményeket, a többiek a C3-asokon hagyták el a garázst. Így tett Russell és az időközben pályafutása 300. hétvégéjét érdemben is megkezdő Hamilton.
Sainz is megkapja az új padlólemezt
Az első szabadedzésen csak Leclerc használta az új alkatrészt, hogy legyen összehasonlítási alap. Ezek szerint a Ferrari fejlesztése bevált, hiszen most már Sainz is megkapja az új alkatrészt.
Nuovo fondo montato anche sulla vettura di Sainz. In FP1 Carlos aveva utilizzato il vecchio pacchetto per effettuare dei confronti #FrenchGP pic.twitter.com/ouhJJY2OlU
— Gianluca D'Alessandro (@Gianludale27) July 22, 2022
A két Alpine kezd az élen
Időközben megjöttek az első köridők: Alonso 1:35.531-gyel nyitott, amivel 69 ezreddel vezet Ocon előtt. Schumacher a harmadik, Russell az ötödik, Hamilton pedig csak a tizedik.
A Ferrari és a Red Bull is megérkezett
Egyelőre csak Leclerc, illetve Pérez személyében, akik a többséghez hasonlóan a közepes abroncsokat tették fel. Hamilton eközben rövid időre bement a bokszba, Russell pedig 1:34.810 másodperces idővel átvette a vezetést.
Schumacher megpördült
A Haas versenyzője nagy tempónál forgott meg a 11-es kanyarban, és a faltól sem volt túl messze. A pálya bukótere azonban ellátta a feladatát, és kellő mértékben lelassította a német pilóta autóját.
Mick Schumacher spin atti. #FrenchGP #F1 pic.twitter.com/mYdVMgdf8i
— GRID (@grid_pod) July 22, 2022
Leclerc vezet, Gasly nem kezdett jól
A Ferrari versenyzője 628 ezredet adott Russellnek, Pérez viszont csak Gasly mögé, a negyedik helyre ugrott fel. Nem sokkal korábban Verstappen is kijött, aki általában még az első körében sem szokott óvatoskodni.
Megint szoros a verseny az élcsapatok között
Verstappen szokásához híven két lila szektorral kezdett, de végül csak 1 százados előnyben vette át a vezetést Leclerc-től. A mezőnyből utolsóként Sainz is megérkezett, viszont elsőként tette fel a lágy abroncsokat.
Gasly kifakadt a forgalom miatt
Magnussen, majd Albon mellett ment el, és bár nem volt világos, hogy melyikük idegesítette fel, de a rádióban kifakadt, hogy feltartották. Jelenleg egyébként az ötödik pozíciót foglalja el.
Sainz hozta a kötelezőt
Tekintve, hogy riválisainál eggyel lágyabb abroncsokon autózott, meglepő lett volna, ha nem áll az élre. A spanyol pilóta a külöbnbség tekintetében is igazolta a papírformát, hiszen 85 századdal múlta felül Verstappent.
Biztató az Aston Martin
Legalábbis egyelőre, hiszen Vettel 1,193 másodperccel, Stroll pedig további 8 századdal maradt el Sainztól. Ez a Red Bull és a Mercedes esetében sok lenne, de minden más csapatnál bizakodásra ad okot ezen a pályán.
A két Ferrari vezet
Leclerc 1:33.136-ot autózott, amivel 186 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Sainznál a lágyakon. A Red Bullokra és a Mercedesekre még várni kell, ők egyelőre csak a közepeseken mentek.
Sainz visszavágott
A spanyol pilóta 609 ezreddel múlta felül csapattársát a használt lágyakon, ami megmutatja, hogy még mindig sok a tartlék az autókban. Magnussen a harmadik, Ricciardo a negyedik helyre jött fel, de vélhetően nem sokáig maradnak ott, mert az imént Verstappen is megjött friss C4-eseken
Verstappen messze van a Ferrariktól
Bár javított, de 449 ezreddel elmaradt a szintén gyorsuló Leclerc-től, és további 101-gyel Sainztól. A holland pilóta alulkormányzottágra panaszkodott, ami leginkább az első szektorban hátráltatta, és mindezt a szektoridők is visszaigazolják. Hamilton feljött a negyedik helyre, de lemaraadása 1 század híján 1 másodperc Sainz mögött.
Russell gyorsabb volt Hamiltonnál
Ráadásul jól látható különbséggel, egészen pontosan 226 ezreddel. Sainz időközben már a közepes abroncsokon jött vissza, így valószínű, hogy ő elkezdte a versenyszimulációt.
Péreznek nagyon nem megy
Bár a mexikói pilóta javított, ezzel is csak a tizedik pozícióig jött fel, ami nyilvánvalóan nagyon messze van az elvárásoktól. Persze ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a gyenge teljesítménynek ő az oka.
Szinte biztosan kialakult a végeredmény
Jelenleg senki nincs kint lágyakon, vagyis a pályán lévők már a versenyszimulációt teljesítik. Éppen ezért érdemes rögzíteni, hogy Sainz 101 ezreddel vezet Leclerc, és további 449-cel Verstappen előtt. Mögöttük Russell, Hamilton, Norris, Gasly, Magnussen, Ricciardo és Pérez az első tíz sorrendje.
Sainz hat körig jutott
Ennyit tett meg a köuepeseken, majd bement a bokszba, igaz, kereket nem cserélt. Leclerc az ötödik körében jár, Verstappen viszont csak most jött ki, Pérezre és a Mercedesekre pedig továbbra is várni kell.
Verstappen jobban kezd Sainznál
A címvédő 1:37.370 másodpercet autózott elsőre, ami 6 tizeddel jobb Sainz első körénél, igaz, azóta javult a pálya állapota. Jelenleg mindenki köröz, és szokatlanul egyoldalú a helyzet a gumik terén: Ricciardo, Stroll és Latifi a keményeket, Schumacher pedig a lágyakat választotta, a többiek pedig kivétel nélkül a közepeseken mennek.
Kockás zászló
Véget ért a második szabadedzés, amelyet a két Ferrari zárt az élen Verstappen előtt, akinek a jelek szerint a futam lehet a mentsvára a maranellóiakkal szemben. Mögöttük a Mercedesek végeztek (Russell a végén még lesodródott a pályáról), Pérezzel pedig érthetetlen, hogy mi történik. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!