Társoldalunk:
Hírlevél

Verstappen volt a leggyorsabb a kétszer is félbeszakadt spielbergi szabadedzésen

2022.07.08., 13:20
rendezés

Az időmérőt megelőző egyetlen szabadedzésen mindhárom élcsapat képviselte magát a legjobb háromban: Verstappen, Leclerc, Russell sorrendben zárták a gyakorlást. A McLaren számára szörnyen alakult az edzés, amely kétszer is megszakadt néhány percre piros zászlóval.

Egyetlen órájuk volt felkészülni a csapatoknak az időmérő edzésre a spielbergi aszfalton, hiszen az Osztrák Nagydíj az év második sprintfutamos hétvégéje, így csupán egy szabadedzés előzte meg a péntek délutáni kvalifikációt.

Ezáltal a szokásosnál mozgalmasabb volt minden istálló a hűvös (17°C-os), ám teljesen száraz időben Valtteri Bottas kivételével mindenki az első percben a pályára hajtott közepes (C4-es) gumikon. Nem sokkal később a finn is elhagyta a bokszutcát (a két Aston Martin és Alexander Albon pedig visszatért), miközben Max Verstappen elsőként ment be 1:08 alá (280 ezreddel).

A lejtő alján található négyes kanyarba érve több pilóta, így Sergio Pérez is elfékezte az autót, Pierre Gasly pedig az erős (10 kilométer per óra feletti) szélre panaszkodott.

Azt, hogy mennyire siettek a versenyzők a pályahatárok megtapasztalásáért, jól mutatja, hogy tizenöt perc után már a legtöbben tíz körnél is többet teljesítettek. Verstappen közben 1:07,496-ra javította a leggyorsabb kört, Charles Leclerc lemaradása több, mint fél másodperc volt a második helyen.

Húsz perc elteltével a 19. helyen álló Lando Norris McLarenje hibásodott meg (az ülése alól felszálló füstöt érzékelt a brit), és ugyan a pálya szélére húzódott a hatos kanyar bejáratánál, piros zászlóval félbeszakították hat percre a szabadedzést. A McLarennek szörnyen alakult az edzés, hiszen Daniel Ricciardo hátsó szárnyával is gondok voltak, amit később sem igazán sikerült kijavítania a csapatnak, így a bokszba is kérették az ausztrált egészen az utolsó percekig.

A Ferrari versenyzői és Verstappen, majd a két Alfa Romeo is lágy abroncsokon tértek vissza az újraindításnál, a többiek egyelőre folytatták a gyakorlást a közepeseken. Leclerc és Sainz azonnal az élre is állt, ám a holland címvédő két lila szektorral 1:06,302-re javította a vezető időt.

A hármas kanyarnál mindkét Haas nagyot hibázott egy-egy körében, ám Kevin Magnussen a negyedik, Mick Schumacher pedig a kilencedik helyre fel tudott jönni, mielőtt egy újabb piros zászlós fázis következett. Egy gumitörmelék került a pályára a 6-os kanyar kijáratánál található rázókő szigeteléséről, így 21 perccel a vége előtt újból megszakították az edzést, egy pályabíró pedig gondosan elkezdte ápolni a pályát, végül öt perc után folytatódhatott a gyakorlás.

Az utolsó negyedórára már az Alpine és a bokszban kényszerülő McLaren kivételével mindenki felrakatta a lágy abroncsokat, így a többség folyamatosan javított a köridején – ha az óriási forgalom engedte, hiszen a rövid és gyors pályán komoly probléma volt (és várhatóan az időmérőn is az lesz) a feltartás. A Mercedes George Russell, Lewis Hamilton sorrendben feljött a harmadik-negyedik helyre, a hétszeres világbajnokot végül Sergio Pérez is megelőzte. Az utolsó percekben pedig Leclerc még tovább javította az idejét, ám így is Verstappené lett a szabadedzés.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
13:11

Máris jön a főpróba

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik azOsztrák Nagydíj első szabadedzése! Mindez azonban nem egy átlagos nyitótréning, hiszen késő délután már az időmérőt fogják megrendezni, vagyis a csapatoknak és a versenyzőknek (jó esetben) 1 órájuk lesz a felkészülésre. Ennek oka, hogy ez a szezon második sprintfutamos hétvégéje. Erről és egyéb érdekességekről is szó van előzetesünkben.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
13:16

Óriásit bukott Sainz édesapja

Idősebb Carlos Sainz az Extreme E olaszországi fordulóján vett részt a tegnapi napon. A spanyol pilóta, valamint párja, Laia Sanz bejutott a döntőbe, ahol azonban hatalmas balesetet szenvedett, miután nem sokkal a rajt után ütközött Johan Kristofferssonnal. A többszörös Dakar-győztes nem sérült meg, azon viszont felháborodott, hogy a Nico Rosberg csapatában induló svéd pilóta akciója csak 30 másodperces büntetést ért. (A videón 1:34:00-tól látható az eset.)

GPHírek
13:19

Verstappen jótékony célra ajánlja fel sisakját

A címvédő egyedi festésű fejvédőt visel ezen a hétvégén, utána pedig árverésre bocsátja. Az aukció győztese az Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén, személyesen veheti át a sisakot a címvédőtől, a bevételt pedig a gerncvelő-sérülés gyógyítását célzó kutatásokat támogató Wing For Life alapítvány kapja.

GPHírek
13:23

Csak a Red Bull hozott fejlesztéseket

Legalábbis az élcsapatok közül. A bikások a motorborításon és az első féktárcsákon változtattak a megbízhatóság növelésének céljából, emellett a padlólemezen hajtottak végre minimális módosítást. Rajtuk kívül csak a McLaren és a Williams hozott újításokat.

GPHírek
13:28

Gazdag történelemmel rendelkezik a helyszín

Kisebb-nagyobb megszakításokkal, illetve névváltoztatásokkal, de a Red Bull Ring hosszú ideje ad otthont az Osztrák Nagydíjaknak. Az évek során jó néhány pilóta ünnepelhette itt az első győzelmét, láthattunk drámai csapatutasításokat, és sajnos egy halálos baleset is történt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
13:30

Zöld zászló

Elindult az első szabadedzés. Nincs meleg, a levegő hőmérséklete 17 fokos, de a magaslati helyszín miatt az aszfalt így is 38 fokos. 

GPHírek
13:33

Szinte mindenki kijött

Még Verstappen is, aki általában későn szokott pályára gurulni. Egyedül Bottas maradt bent, illetve azóta Albopn és Stroll is visszament. Mindenki a közepes gumikon kezdett.

GPHírek
13:35

Verstappen kezd az élen

A címvédő 1:08.656 másodperccel nyitott, ami 761 ezreddel gyorsabb, mint a második helyen álló Ocon köre. Harmadik Alonso, a Ferrarik és a Mercedesek pedig jócskán lemaradva kezdtek, ahogyan Pérez is, de ez nyilvánvalóan nem mérvadó.

GPHírek
13:37

Verstappen tovább gyorsult

Ideiglenesen Alonso, Magnussen és Pérez is megelőzte, de aztán 1:07.720-as körének köszönhetően visszavette a vezetést. A Mercedesek és a Ferrarik még mindig nem mutatták meg, hogy mire képesek.

GPHírek
13:41

Vettel a környezetvédelemre buzdít sisakjával

A négyszeres világbajnok fejvédőjén a "mentsük meg a méheket" felirat látható. Tavaly egyébként pont itt hozott létre egy autó alakú méhszállodát, amelyet idén meglátogatott, és konstatálta, hogy a méhek teljesen belakták a létesítményt.

GPHírek
13:45

Éledezik a Ferrari

Leclerc feljött a harmadik helyre, 629 ezredes lemaradásban Verstappen mögött. Russell szintén javított, de hátránya így is 1,155 másodperc a nyolcadik pozícióban. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy még nagyon messze vannak az időmérőn várható köridők.

GPHírek
13:47

Verstappen gyorsult, Hamilton megelőzte Russellt

A holland pilóta 1:07.496-ot autózott, amivel 707 ezredre növelte előnyét Alonsóval szemben. Hamilton feljött a nyolcadik helyre, és 17 ezreddel megelőzte Russellt.

GPHírek
13:50

Más versenymérnöke van Hamiltonnak

A brit pilóta rádióforgalmazása alapján feltűnt, hogy nem szokásos versenymérnöke, Peter Bonnington beszél hozzá. A Sky Sports kommentátora, David Croft szerint Marcus Dudley, a hétszeres világbajnok teljesítménymérnöke lépett Bonnington helyére, de hogy miért, azt nem tudni, A szakember a 2019-es Mexikói Nagydíjon már helyettesítette Bonningtont.

GPHírek
13:52

Piros zászló

Nem indult jól a hétvége Norris és a McLaren számára, hiszen a brit pilóta alatt megállt az autó. Norris a 6-os kanyar előtt parkolta le a McLarent, viszont ha időben vissza tudják juttatni a garázsba, akkor talán még láthatjuk őt a leintés előtt.

GPHírek
13:56

Mindenkinek rosszul jön a megszakítás

Persze ilyesmi soha nem jöhet jókor, hiszen mindenki veszít a felkészülési idejéből, Egy sprintfutamos hétvégén azonban ez hatványozottan fájdalmas lehet, hiszen a mezőny tagjainak egyébként sem lenne sok idejük megtalálni a megfelelő beállításokat.

GPHírek
13:58

Újraindult a szabadedzés

Véget ért a piros zászlós időszak, és a pilótáknak bő félórájuk maradt a körözésre. Mások mellett Russell és a Ferrarik már ki is jöttek, Leclerc és Sainz ráadásul már a lágyakon.

GPHírek
14:00

Megvan a hétvége első büntetése

Nem egy, a tréningen elkövetett szabálytalanság, hanem motorcsere miatt. Bottas ugyanis több erőforráselemből is túllépte a megengedett limitet, így a sprintfutamon elért eredményétől függetlenül a mezőny végéről rajtol.

GPHírek
14:01

Élre álltak a Ferrarik

Leclerc 1:06.650-nel kezdett a lágyakon, Sainz pedig 499 ezreddel volt lassabb nála. Ugyanakkor nem biztos, hogy sokáig ez lesz az állás, hiszen már Verstappen is kijött a C5-ösökön.

GPHírek
14:04

Verstappen jelentős előnyben van

A címvédő két lila és egy zöld szektorral visszavette a vezetést, 348 ezreddel megelőzve Leclerc-t. Ahogyan az várható volt, a Red Bullnak az első két szektor fekszik, míg az utolsóban a Ferrari a gyorsabb.

GPHírek
14:07

Jól megy a Haas

Magnussen a közepeseken jött fel a negyedik helyre, míg Schumacher a kilencedik pozíciót foglalja el. Persze még érdemes megvárni, amíg mindenki felteszi a lágyakat, de egyelőre biztatónak tűnik az amerikai istálló helyzete a Brit Nagydíjon látott kettős pontszerzés után is.

GPHírek
14:10

Újabb piros zászló

Senki nem törte össze az autóját vagy állt meg, pusztán az az oka az újabb megszakításnak, hogy a 6-os kanyar kijáratánál törmelék van, egészen pontosan egy gumidarab.

GPHírek
14:12

Az Alfa Romeót az ág is húzza

Azok után, hogy kiderült, hogy Bottas vasárnap a mezőny végéről rajtol, még 1000 eurót is be kell fizetniük. Ennek oka, hogy a finn pilóta 103,7 km/h-val hajtott a bokszban, miközben csupán 80 a megengedett maximum.

GPHírek
14:16

Egyvalakinek jól jött a megszakítás

Miközben a mezőny tagjai, ismét pályaidőt vesztettek, Norrisnak jól jött a piros zászló, hiszen a McLaren időközben megérkezett a garázsba, és így a brit pilóta kevesebbet bukik a többiekhez képest. A gumidarab egyébként azt követően került a pályára, hogy Magnussen átment azon a részen. Időközben újraindították az edzést, és a legtöbben már lágyakon jöttek vissza.

GPHírek
14:18

Hamilton harmadik, de messze van

A brit pilóta 607 ezreddel marad el Verstappentől, és 259-cel Leclerc-től. Pérez szintén javított, de csak az ötödik pozícióba tudott feljönni, és 952 ezred a hátránya.

GPHírek
14:20

Russell közel van Leclerc-hez

Vagy legalábbis közelebb, mint Hamilton, hiszen ő csak 126 ezreddel marad el a Ferrari versenyzőjétől. Időközben eldőlt, hogy Norris nem tud visszatérni, és Ricciardónak is vissza kellett mennie a bokszba műszaki problémák miatt.

GPHírek
14:22

Magnussen továbbra is villog

A dán pilóta feljött az ötödik helyre, immáron a lágyakon, és csupán 57 ezreddel maradt el Hamiltontól. Schumacher a kilencedik, Alonso pedig úgy előzi meg Pérezt a hetedik helyen, hogy még nem használta a piros oldalfalú abroncsokat.

GPHírek
14:26

Kiderült, mi a helyzet Hamilton mérnökével

Bonnington ezen a hétvégén Brackley-ben dolgozik, és bár hasonló feladatot lát el, mint általában, a rádiókommunikáció Dudley felelőssége lesz. Hogy ennek mi a pontos oka, azt még mindig nem tudni.

GPHírek
14:27

Russell minimálisan gyorsult

A brit pilóta 74 ezreddel megjavította eddigi legjobbját, így kereken 4tizeddel marad el Verstappentől, de továbbra is a harmadik. Ricciardo közben visszatért, de csak a közepes gumikon.

GPHírek
14:29

Gasly leidiótázta Leclerc-t

A monacói pilóta feltratotta az Alha Tauri versenyzőjét, mire utóbbi idiótának nevezte (nem tudva, hogy Leclerc vagy Sainz volt az elkövető). Korábban Verstappen méltatlankodott, miután Vettel volt az útjában.

GPHírek
14:31

Kockás zászló

Véget ért az első szabadedzés. Az utolsó pillanatokban Leclerc 255 ezredre megközelítette Verstappent, Pérez pedig 537 ezredes lemaradásban bejött a két Mercedes közé. Hamilton mögött Magnussen, Sainz, Alonso, Schumacher és Cunoda lett az első tíz sorrendje.

GPHírek
14:35

Egyelőre nincs meglepetés

Legalábbis az élmezőnyben: ahogyan arra számítani lehetett, Verstappen és a Red Bull dominál több tízezer holland szurkoló előtt, és magabiztosan vezet a Ferrari és a Mercedes előtt. Az eddigi legnagyobb meglepetés a Haas szereplése, de az Alpine-ra is érdemes lesz odafigyelni, hiszen Alonso úgy lett nyolcadik, hogy nem használt lágy abroncsokat.

GPHírek
14:36

A McLaren lehet a sötét ló

Bár mindkét autó a mezőny hátuljában végzett, Norrist és Ricciardót is technikai hiba hátráltatta, így nem tudtuk meg, hogy a wokingiak valójában mire képesek. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, és ne feledjék, 17:00-kor nem újabb szabadedzés, hanem az időmérő következik!

Még több bejegyzés