Társoldalunk:
Hírlevél

Fantasztikus csatában harcolta ki a győzelmet Verstappen

2022.06.19., 19:40
rendezés

Nagy sakkjátszmát vívott Sainz ellen, többször cseréltek szerepet az üldözött és az üldöző pozícióban a Kanadai Nagydíjon, de végül a címvédő nyert és növelte előnyét a tabellán a kieső Pérez és az 5. helyen befutó Leclerc előtt.

Max Verstappen behúzta a kötelezőnek tűnő győzelmet Kanadában, de ez a vártnál rögösebb úton jött össze neki, Carlos Sainz ugyanis nagyon megszorongatta, miközben a biztonsági autós fázisok mindkettejüket kizökkentették az eredetileg tervezett stratégiából. Charles Leclerc a rajtrács végéről az 5. helyre jött fel, a Mercedesekkel már nem bírt.

A kvalifikációval ellentétben a verseny száraz időben, napsütésben zajlott. A rajtnál Verstappen magabiztosan tartotta meg az 1. helyet, s bár az első két kört még Fernando Alonso zárta mögötte, egy körrel később Sainz érvényre juttatta erőfölényét a Ferrarival. A mezőny simán teljesítette az első kanyarokat, csak Kevin Magnussen autója sérült meg valahol, és a lifegő szárny miatt a versenyirányítás hamarosan szervizre kötelezte.

A Kanadai Nagydíj rajtjaForrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Dan Mullan

Az első nagy fordulatra szűk 10 kört kellett várni, ekkor megállt Sergio Pérez Red Bullja a 11. helyről. Az elrendelt virtuális biztonsági autós fázis az enyhe időveszteséggel vonzóvá tette a kerékcserét többeknek, az élmezőnyből Verstappen és Lewis Hamilton állt ki. A holland a 3. helyen, a brit a 6.-on folytatta, de mindketten hamar áthámozták magukat az előttük lévő Alpine-on.

Sainz nem a pályán, hanem saját bokszkiállásával vesztette el az 1. helyet a felzárkózó Verstappennel szemben, Mick Schumacher kiesése ugyanis újabb VSC-fázist okozott. A német ugyanott húzódott félre, ahol Pérez. Az Alpine érdekes módon még a pályán tartotta Alonsót, aki így visszacsúszott a 4. helyre, a frissebb gumin támadó Hamilton ellen esélye sem volt.

Verstappen kezdetben bő 10 másodperces előnye apránként fogyott Sainz előtt, a táv felére 8-ra csökkent. Nagy kérdés volt, hogy a tervezettnél hosszabb második etapban az abroncsok bírják-e a terhelést a célig, vagy újabb kerékcserére lesz szükség.

Max Verstappen a Kanadai NagydíjonForrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Peter Fox

Sainz mögött két Mercedes jött Hamilton-George Russell sorrendben, majd Ocon és a lassabb vetélytársakon fokozatosan átlépő Leclerc. A Ferrari monacói pilótája fennakadt az Alpine-on, majd a kerékcseréjét is elrontották, ezért további időt vesztett.

A 43. körben eldőlt a dilemma a Red Bullnál, Verstappen kiállt másodszor kerékcserére, és több mint 8 másodperces hátrányból vette üldözőbe az élre álló Sainzot. De az érdekesnek ígérkező vadászat nemsokára teljesen új irányt vett és megint Sainz vált üldözővé, ahogy beküldték a biztonsági autót Cunoda Juki balesete miatt. A japán versenyző a bokszutcából kihajtva egyszerűen nem tudott elfordulni a kanyarban és a falnak csúszott. Sainz kihasználta ezt és gumielőnybe került Verstappennel szemben.

Max Verstappen és Carlos Sainz csatája a Kanadai Nagydíj hajrájábanForrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Peter Fox

A Safety Car a 70 körös táv 54. körében engedte útjára a mezőnyt. Sainz több alkalommal nagyon megközelítette a Red Bullt a hosszú egyenes végére, de bevetődéssel nem próbálkozott, Verstappen pedig bírta idegekkel a nyomást és megtartotta az 1. helyet a leintésig a nyakában loholó Ferrari ellen.
Leclerc közben megelőzte mindkét Alpine-t, a Mercedesekhez is közelebb lopózott, de őket már nem tudta megtámadni, így Hamilton állhatott még dobogóra.

Az üldözőbolyban több látványos csata zajlott, és a kisebb értékű pontszerző helyeket Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü, Lance Stroll csípte el.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
19:31

Verstappen csak elveszítheti a futamot?

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára elrajtol a Kanadai Nagydíj! Max Verstappen indul a pole pozícióból, és a címvédőnek óriási esélye nyílt arra, hogy növelje előnyét Sergio Pérezzel és Charles Leclerc-rel szemben, akik csak a mezőny második feléből kezdik meg a versenyt. A holland pilótát leginkább a harmadik pozícióból rajtoló Carlos Sainz szorongathatja meg, de ne feledjük, a második helyről startoló Fernando Alonsónak nincs akkora vesztenivalója, mint a körülötte lévőknek, így egy jó rajttal megviccelheti Verstappent, még ha csak ideiglenesen is. A hétvége pályán zajló eseményeinek összefoglalóját az alábbi linkekre kattintva olvashatják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
19:33

Alonso nem vár dobogót magától

Az időmérő sztárja egyértelműen a kétszeres F1-es világbajnok volt, aki bő egy hónap híján tíz év után rajtolhat az első sorból. A 40 éves versenyzőt nyilvánvalóan segítették az esős körülmények, és bár az Alpine száraz pályán is egész jól muzsikált, nem számít arra, hogy a tavalyi Katari Nagydíj után ismét pezsgőzhet.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
19:36

A pálya névadójára emlékeztek

Amontreali aszfaltcsík neve Circuit Gilles Villeneuve, vagyis az F1 első kanadai sztárjáról nevezték el. Egészen pontosan átnevezés történt, miután a Ferrari akkori pilótája az 1982-es Belga Nagydíj időmérőjén életét vesztette egy borzalmas balesetben. A mostani mezőny tagjai rá emlékeztek.

GPHírek
19:42

A Pirelli egy kiállásra számít

Az olasz gumigyártó szerint a közepes-kemény stratégia a leggyorsabb, de a lágy-kemény nem sokkal marad el ettől a taktikától. Aki esetleg két kerékcserét akar végrehajtani, annak a közepes-kemény-lágy az ideális sorrend, de a Pirelli ezt egyértelműen lassabbnak tartja az előző kettőnél. Tekintve, hogy a tegbapi napot elmosta az eső, egy sima futam esetén senkinek nem kell tartania attól, hogy nem lesz friss abroncsa. Ha esetleg káosz lesz, akkor Leclerc-nél számíthat, hogy közepes és kemény gumikból is két szettel rendelkezik.

GPHírek
19:47

Norris autójában motort cseréltek

A McLaren több erőforráselemet is kicserélt a brit versenyző autójában, miután az időmérőn nem működött tökéletesen. Mindez azonban nem jár rajtbüntetéssel, mivel korábban használt alkatrészekről van szó.

GPHírek
19:49

Íme a rajtrács

Azt már az időmérő előtt tudni lehetett, hogy Leclerc és Cunoda mindenképpen a mezőny végéről rajtol, és a kvalifikáción eldőlt, hogy a japán pilóta lesz az utolsó. Azóta senkit nem szankcionáltak, így ezt leszámítva az időmérő végeredményének megfelelő a sorrend.

GPHírek
19:55

Kifakadt a Mercedes főnöke

Nagy port kavart az FIA technikai direktívája, amellyel a pattogást akarták mérsékelni. Többen úgy vélik, hogy a Mercedes miatt vezették be az intézkedést, ám a brackley-iek csapatfőnöke ezzel nem ért egyet. Toto Wolff emiatt összeveszett néhány riválissal, és Adam Cooper szakíró helyszíni beszámolója alapján mindezt a Netflix kamerái is rögzítették.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
20:01

Elindult a felvezető kör

A mezőny első fele kivétel nélkül a közepeseken indul. A többiek közül Bottas, Pérez, Norris, Stroll és Leclerc döntött a kemények mellett, a lágyakat senki nem választotta.

GPHírek
20:04

Rajt: az élen nem változott a helyzet

Verstapen remekül jött el, és bár mögötte lehetett volna előzés, végül senkinek nem jött össze az élmezőnyből. Ocon viszont megelőzte SChumachert, és feljött a hatodik helyre.

GPHírek
20:05

1. kör: Schumacher még egy helyet vesztett

A német pilóta mellett Russell ment el a hajtűkanyarban. Pérez a 11., Leclerc pedig a 17. helyen fejezte be az 1. kört. Verstappen már több mint másfél másodperccel vezet.

GPHírek
20:07

2. kör: Sainz közel maradt Alonsóhoz

A Ferrari pilótája fél másodperc környéki hátrányban követi honfitársát. Ne feledjük, hamarosan a DRS-t is bevetheti, és akkor jó esélye lesz a támadásra.

GPHírek
20:08

3. kör: Sainz simán elment Alonso mellett

A 27 éves versenyző a hajtűkanyar utáni egyenesben előzte meg az Alpine pilótáját. Mostantól üldözheti Verstappent, de hátránya már 3 másodperc.

GPHírek
20:09

4. kör: Magnussen szárnya megsérült

Rádióban közölték vele, hogy első szárnya minimálisan megrongálódott, amit a Mercedes hamar továbbított Russellnek. Hamilton DRS-en belül van Alonso mögött, de egyelőre nem tudott előzni.

GPHírek
20:10

5. kör: Russell felzárkózott Hamilton mögé

Ugyanúgy előzte meg Magnussent, mint a dán pilóta csapattársát, vagyis a hajtűkanyarban bebújt mellé. Hátránya viszont már több mint 4 másodperc a hétszeres világbajnok mögött.

GPHírek
20:12

6. kör: Magnussen kiállásra kényszerül

Hasonlóan járt, mint Cunoda Bakuban, hiszen fekete-narancssárga zászlóval kiállásra szólították fel az első szárnya miatt. Az előző körben Sainzé volt a leggyorsabb kör. Pérez továbbra is a 11., Leclerc a 15. helyet foglalja el.

GPHírek
20:13

7. kör: mégis két kiállás lehet

Vettel és Gasly máris kereket cserélt, mindketten a keményekre váltottak. A jelek szerint tehát náluk gyorsan elhasználódott a közepes gumi, kérdés, mi lesz az élen haladókkal.

GPHírek
20:14

8. kör: Alonso nem szakadt le

Pár pillanattal ezelőtt Sainz DRS-én belül volt, most 1,2 másodperc a hátránya. Magnussen kiállt, és az utolsó helyre jött vissza.

GPHírek
20:15

9. kör: máris búcsúzik az egyik Red Bull, VSC

Pérez autója máris lelassult, a mexikói pilóta szerint "elveszítette a motort". A versenyirányítás virtuális biztonsági autót rendelt el, kérdés, hogy lesz-e valaki, aki kiáll ezalatt.

GPHírek
20:17

10. kör: Verstappen és Hamilton kiállt

A két versenyző még az előző kör végén cserélt kereket, és a VSC miatt a szokásosnál jóval kevesebb időt vesztettek. Mindez azt jelenti, hogy Sainz, Alonso, Russell és Ocon a pályán maradt. A címvédő a 3., tavalyi riválisa a 6. helyre állt vissza.

GPHírek
20:19

11. kör: vége a VSC-nek, Verstappen sokat nyert

A holland versenyző hátránya mindössze 4 másodperc Alonso mögött, aki 2,3 másodperccel követi honfitársát. Persze kérdés, hogy egy ennyire korai csere után kibírják-e a kemények a Red Bullon..

GPHírek
20:21

12. kör: Hamilton előzött, ő is sokat profitálhat

A hétszeres világbajnok Ocont utasította maga mögé az 1-es kanyarban, és mindössze 2,3 másodperc a lemaradása Russell mögött az ötödik helyen. Verstappen 2,3 másodpercre csökkentette lemaradását Alonsóval szemben, Sainz pedig ellépett honfitársától.

GPHírek
20:23

13. kör: Verstappen hamarosan előzhet

Alig több mint 1 másodperc a hátránya Alonso mögött. Leclerc egyébként az imént előzte meg Norrist, de még mindig csak a 12. helyen áll úgy, hogy még nem állt ki.

GPHírek
20:24

14. kör: Alonsónak nem sok esélye lesz

Verstappen közvetlenül mögé ért, és várhatóan a kör végén el fog menni mellette. Hamilton viszont egyelőre nem közeledik Russellre a frissebb abroncsokon.

GPHírek
20:25

15. kör: Verstappen simán előzött, üldözheti Sainzot

A holland pilóta a szokásos helyen, a hajtűkanyar utáni egyenesben utasította maga mögé az Alpine-t. Hátránya jelenleg 5 és fél másodperc Sainzcal szemben, de ő azért minden bizonnyal nehezebb falat lesz.

GPHírek
20:27

16. kör: Albon sokakat feltart

A thai pilóta jelenleg a tizedik helyen áll, és feltartja Bottast. Mindez Leclec-nek is rosszul jön, ugyanis ő a finn versenyző mögé ragadt be. Norris és Stroll szintén közel vannak hozzájuk.

GPHírek
20:28

17. kör: Leclerc már majdnem pontszerző

Bottasnak sikerült elmennie Albon mellett, és ezt a monacói pilóta is szinte azonnal megtette utána. Ennek következtében a 11. helyre jött fel.

GPHírek
20:29

18. kör: Verstappenék mégsem jártak jól?

Hamilton szerint nem fog tudni végigmenni ezeken a gumikon, és ez Verstappennek sem jelent jó hírt, ha így van. Sainzék egyelőre nem tapasztalnak kopást, ami nyilvánvalóan jó jel számukra.

GPHírek
20:30

19. kör: Schumacher is búcsúzott, újabb VSC

A német pilóta leparkolt a pálya szélén, ezzel újabb virtuális Safety Cart előidézve. Ezt Russell és Ocon ki is használta, de a következő kör végén vélhetően Sainz és Alonso is jön.

GPHírek
20:32

20. kör: Alonso kint maradt

Sainz a várakozásoknak megfelelően kiállt, honfitársa viszont meglepetésre kint maradt. A Ferrari versenyzője épphogy Hamilton elé jött vissza, Alonso mögött pedig csak 2 másodperc a hátránya.

GPHírek
20:34

21. kör: Alonsót utolérték, Leclerc még egyet előzött

A kétszeres F1-es világbajnokot Sainz és a mögötte haladó Hamilton is megközelítette. Hátrébb Leclerc elment Bottas mellett, így feljött a 7. helyre. A kemény gumikon még egyikük sem állt ki.

GPHírek
20:35

22. kör: Alonso ismét elbukott Sainzcal szemben

Az Alpine versenyzőjét másodszor előzte meg a Ferrari pilótája, ami persze nem meglepő az autók erősségét ismerve. A következő körben Hamilton is elmehet mellette, hiszen ő is frissebb gumikkal rendelkezik.

GPHírek
20:36

23. kör: Hamilton is hozta a kötelezőt

Ahogyan Sainz, úgy ő is a hajtűkanyar utáni egyenesben kerülte ki egykori csapattársát. A brit versenyző azonban leszakadt a Ferraritól, hátránya 2,8 másodpercre nőtt.

GPHírek
20:37

24. kör: Sainz nem volt gyorsabb Verstappennél

Pontosabban csak elhanyagolható különbséggel. Pedig papíron csökkentenie kellene a 9,2 másodperces távolságot, hiszen ő van frissebb abroncsokon. Hamilton hátránya már 3,5 másodperc vele szemben.

GPHírek
20:38

25. kör: Sainz most sem hozott eleget Verstappenen

Bár most már jól látható különbséggel, egészen pontosan 2 tizeddel volt gyorsabb nála, ez aligha lesz elég ahhoz, hogy megelőzze. Persze a holland versenyző gumijai hamarabb elfogyhatnak.

GPHírek
20:39

26. kör: Leclerc Ocont támadhatja

A monacói pilóta utolérte az Alpine versenyzőjét. Eközben Sainz megfutotta a leggyorsabb kört, de ezzel is csak 2 tizedet hozott Verstappenen.

GPHírek
20:41

27. kör: Russell is megelőzheti Alonsót

Még nem érte utol, de sokkal gyorsabb nála, úgyhogy ez pár körön belül várhatóan megtörténik. Az élen a helyzet változatlan, Sainz megint 2 tizeddel volt gyorsabb Verstappennél.

GPHírek
20:42

28. kör: Alonso kiállt, sokat veszített

A spanyol pilóta a 7. helyre, 2 másodperccel Leclerc mögé jött vissza. Jelenleg úgy tűnik, hogy a stratégia nem vált be, de persze jelenleg ő rendelkezik a legfrissebb gumikkal.

GPHírek
20:44

29. kör: Leclerc-nek nincs tapadása

A Ferrari pilótája szerint nem elég a tapadása a kanyarok kijáratánál, ami a kigyorsítást jelentősen hátráltatja. Mindezt igazolja, hogy most már körök óta be van szrulva Ocon mögé.

GPHírek
20:45

30. kör: nagyon stabilan csökken a különbség

Mármint az élmenők között, hiszen Sainz szinte minden körben 2 tizeddel gyorsabb Verstappennél. Jelenleg egyébként 8 másodperc a hátránya, előnye pedig 6,8 Hamiltonnal szemben.

GPHírek
20:47

31. kör: megtört a jég

Ezúttal nem alakult ki a 2 tizedes különbség Sainz, illetve Verstappen legutóbbi köre között, sőt, ezúttal a címvédő volt a gyorsabb. Igaz, kevesebb mint 1 tizeddel, de ez neki jelen helyzetben bőven elég lehet.

GPHírek
20:48

32. kör: ezúttal Stroll mögött alakult ki vonat

A kanadai pilóta egyelőre nem állt ki, így a 9. helyet foglalja el. Mögötte Csou, Cunoda és Ricciardo is beragadt, utóbbi a lassú kiállásának is köszönhetően.

GPHírek
20:49

33. kör: Verstappen tapadást vesztett

Mindezta rádión jelentette mérnökének. Mindezek ellenére nem sokkal volt lassabb Sainznál, és előnye továbbra is 8,1 másodperc az élen. Persze még a futam felénél sem vagyunk, úgyhogy könnyen lehet, hogy még ki kell állnia.

GPHírek
20:50

34. kör: Leclerc még mindig Ocon mögött szenved

Továbbra is csak 3 tized környékén mozog a hátránya, de egyszerűen még megtámadni sem tudja riválisát. Ennek következtében sok időt veszít, és figyelembe véve, hogy még ki kell állnia, ez nagyon rossz hír számára.

GPHírek
20:52

35. kör: Verstappen továbbra is tartja magát

Visszaállt a (valamivel kevesebb mint) két tizedes különbség a legutóbbi körben. A holland pilótának ez alighanem még bőven elég, de könnyen lehet, hogy a gumik nem fogják kibírni a végéig.

GPHírek
20:53

36. kör: a Ferrarinál a B-terven gondolkoznak

Mindezt Leclerc-nek jelentették, miután a monacói pilóta nem tud mit kezdeni Oconnal. Valószínűleg azt jelenti, hogy a tervezettnél hamarabb kihozzák. Ha most cserélne kereket, Vettel mögé, a 13. helyre esne vissza.

GPHírek
20:54

37. kör: megvan az első duplázó

Legalábbis a kiállások szempontjából, hiszen Gasly már másodszor cserélt kereket. Persze ez nem is meglepő, hiszen Vettellel együtt ők voltak azok, akik először jártak a bokszban.

GPHírek
20:57

39. kör: Sainz továbbra is csökkenti a különbséget

A spanyol pilóta ezúttal 207 ezreddel volt gyorsabb Verstappennél, és így 6,7 másodpercre csökkentette hátrányát. Leclerc azonban továbbra is Ocon mögött van, de még megtámadni sem tudta riválisát.

GPHírek
20:58

40. kör: Russell közeledik Hamiltonra?

Egyelőre csak ugyanolyan mértékben csökkenti a különbséget, mint Sainz, de az ifjabbik brit pilóta hátránya nemrég 10 másodperc feletti volt, most viszont már csak 8. Persze tény, hogy tíz körrel frissebb gumikon van, mint csapattársa.

GPHírek
20:59

41. kör: Sainz most komolyabbat hozott

Ezúttal több mint fél másodperccel volt gyorsabb Verstappennél. Persze mielőtt messzemenő következtetéseket vonnánk le ebből, várjuk meg, hogy mi lesz a következő körökben.

GPHírek
21:01

42. kör: újabb csapás érte Leclerc-t

A monacói pilótának véget ért a szenvedése Ocon mögött, mivel kihpzták, de a kerékcserében sem volt köszönet. A Ferrari szerelői ugyanis több mint 5 másodperc alatt végezték el a műveletet, így Ricciardo mögé, a 12. helyre esett vissza. Természetesen közepeseket kapott.

GPHírek
21:02

43. kör: Verstappen kiáll, Hamilton megelőzte

A holland pilóta ismét panaszkodott, és a Red Bull meg is hallgatta őt. A Red Bull szokás szerint gyorsan, 2,4 másodperc alatt végezte el a cserét, de ez sem volt elég ahhoz, hogy Hamilton elé jöjjön vissza. A holland pilóta ki is fakadt a rádióban, hogy csapata ezt így intézte.

GPHírek
21:03

44. kör: Verstappen visszaelőzte Hamiltont, aki kijött

A címvédő a hajtűkanyart követő egyenesben egyszerűen kikerülte a Mercedest. Hamilton ezután be is jött a nokszba, és Verstappenhez hasonlóan újabb keményeket kapott, és a 4. helyre jött vissza.

GPHírek
21:05

45. kör: Russell is kereket cserélt, eldőlt a dobogó?

A két Mercedes kiállása között ezúttal nem volt akkora különbség időben. Mindez azt jelenti, hogy 7,3 másodperc a különbség a két csapattárs között, és lényegében nincs különbség a gumik frissessége között.

GPHírek
21:06

46. kör: Verstappen sokkal gyorsabb Sainznál

Az előző körben több mint 1 másodperc volt a különbség a címvédő javára. A leggyorsabb kört azonban nem ő, hanem Hamilton futotta meg, aki így még közelebb került a dobogós hely megszerzéséhez.

GPHírek
21:07

47. kör: Sainz a biztonsági autóért imádkozik

Könnyen lehet, hogy a spanyol pilótának nem lesz más esélye, bár Verstappen most csak 4 tizeddel volt gyorsabb nála. Eközben Leclerc megelőzte Csout, és feljött a 8. helyre.

GPHírek
21:10

49. kör: Sainz imája meghallgatásra lelt, Safety Car

Cunoda hibázott, és a falnak ment, ennek következtében behívták a biztonsági autót. Sainz természetesen azonnal kijött, ahogyan Ocon is. A spanyol pilóta visszaesett Verstappen mögé, de valamivel frissebb gumikon támadhatja.

GPHírek
21:12

Nagy lehetőség előtt az Alpine-ok

Ocon az 5., Alonso a 6. helyen áll a kiállások után, viszont az előttük lévőkkel ellentétben a közepesekre váltottak. Ennek köszönhetően akár esélyük is lehet, különösen a Mercedesek ellen. Rajtuk kívül Russell is lehetőséget kapott, hogy Hamiltont megelőzve ismét felálljon a dobogóra.

GPHírek
21:15

Leclerc is esélyt kaphat, de helyzete nem ideális

A monacói pilóta a 7. helyen áll, és a biztonsági autónak köszönhetően utolérte az előtte lévőket. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy 10 körösek a közepes abroncsai, miközben a körülötte lévők frissebb gumikon vannak. Vettel egyébként a 9., de a 32 körös keményeken nehéz lesz megtartania ezt a pozíciót.

GPHírek
21:17

Elmehetnek a lekörözöttek

A 12. helyen álló Magnussen, valamint Stroll, Gasly, Albon, Norris és Latifi megelőzte a biztonsági autót. Mindez azt jelenti, hogy az Aston Martin vélhetően a következő kör végén megy vissza a bokszba, újraindítva ezzel a versenyt.

GPHírek
21:20

Újraindítás: nincs változás az élmezőnyben

Verstappen a sikánban indította újra a futamot, és a többiek szépen sorban követték. Senki nem tudott előzni, Hamilton viszont már most 1 másopderccel vezet Russell előtt.

GPHírek
21:22

55. kör: Sainz még nem szakadt le Russell igen

A spanyol pilóta még tartja az 1 másodperc környéki különbséget, Russell hátránya viszont már 1,3 másodperc Hamilton mögött. Ne feledjük, DRS-t még a mostani kör végén sem lehet használni, hanem csak a következőben.

GPHírek
21:23

56. kör: Sainz akár támadhat is

A Ferrari versenyzőjének lemaradása még mindig csak 8 tized, így a kör végén akár meg is támadhatja riválisát. A többiek viszont elléptek a mögöttük lévőtől, egyedül Alonso maradt közel Oconhoz.

GPHírek
21:24

57. kör: Sainz nem tudott támadni

Azonban nagyon közel került Verstappenhez, így megmaradt az esélye arra, hogy a következő körben ezt megtegye. 6 körrel frissebbek a gumijai, úgyhogy reális esélye van élete első F1-es győzelmének megszerzésére.

GPHírek
21:25

58. kör: előzött az egyik Ferrari

Leclerc elmet Alonso mellett, így ismét megérkezett Ocon mögé. Sainz viszont ezúttal sem tudta megtámadni, Verstappent, de még maradt 12 köre erre. Hamilton hátránya 1,6, Russellé 2,8 másodperc az előtte lévőhöz képest.

GPHírek
21:27

59. kör: Sainz közel volt, de nem tett ostobaságot

A sikán előtt egy pillanatra úgy tűnt, hogy akár be is vetődhet, de ennek alighanem ütközés lett volna a vége. Leclerc Ocont is megpróbálta megelőzni, de hibázott, ezért visszaadta a pályaelhagyással szerzett előnyét.

GPHírek
21:28

60. kör: Leclerc-nek összejött, Sainznak nem

Leclerc feljött az 5. helyre, de hátránya 4,1 másodperc Russell mögött. Sainz viszont továbbra sem tud támadni, de még mindig rendkívül közel van Verstappenhez.

GPHírek
21:30

61. kör: Sainz nem került közelebb az előzéshez

A spanyol pilóta ezúttal sem tudta eléggé megközelíteni Verstappent, aki még egy kört átvészelt. Leclerc csökkentette lemaradását Russell-lel szemben, jelenleg 3,3 másodperc a hátránya. Hamilton egyébként nincs messze az élen autózó párostól.

GPHírek
21:31

62. kör: csak Hamilton helyzete tűnik biztosnak

Már ha nem történik előtte semmi drámai, hiszen egyébként nincs esélye javítani, viszont nagy az előnye Russell előtt. Sainz ezúttal "csak" egy leggyorsabb körre volt képes, de ez semmit nem ért a Verstappen elleni harcban.

GPHírek
21:33

64. kör: Leclerc megcélozhatja a negyedik helyet

Az élen a helyzet változatlan, viszont a monacói pilóta továbbra is közeledik Russellre. Hátránya 2,7 másodperc, úgyhogy a végére akár utol is érheti a brit pilótát.

GPHírek
21:34

65. kör: Sainznak muszáj közelebb kerülnie

Hiába van DRS-en belül, a 8 tized egyszerűen nem elég a nyitás pillanatában. Verstappennek most már csupán 5 kört kell kivédekeznie, bár a szó szoros értelmében vett védekező manővert nem kellett végrehajtania.

GPHírek
21:35

66. kör: Alonso meg akarja előzni Ocont

A spanyol pilóta kijelentette, hogy ezen a hétvégén százszor gyorsabb volt csapattársánál. A csapatutasítás azonban jelenleg veszélyes, mert Bottas ott leselkedik mögöttük.

GPHírek
21:37

67. kör: Leclerc megakadt, nem közelít Russellre

Könnyen lehet, hogy a 3., a 4., illetve az 5. hely eldőlt, hiszen a monacói pilóta megtorpant. Ha nem történik semmi drámai, akkor Hamkilton a 3., Russell a 4., Leclerc pedig az 5. helyen ért célba. Persze előttük és mögöttük is vannak izgalmak.

GPHírek
21:38

68. kör: Sainz megint közel volt a támadáshoz

Azonban nem elég közel, és megint nem tudott bevetődni, legalábbis sok értelme nem lett volna. Két köre maradt a győzelem megszerzésére.

GPHírek
21:39

69. kör: jön az utolsó kör

Az élen a helyzet nem változott, Sainz nem tudott támadni. Egy köre maradt, de a Kanadai Nagydíjak történetében már kétszer is volt változás az élen az utolsó körben.

GPHírek
21:41

Kockás zászló: Verstappen kivédekezte Sainzot és nyert!

A holland pilóta pályafutása során először nyert Kanadában, miután Sainz nem tudott mit kezdeni vele. Hamilton a Bahreini Nagydíj után ismét felállhat a dobogóra, miután Russellnek nem volt esélye ellene a biztonsági autós fázis után.

GPHírek
21:44

Nem hagyományos az ünneplés a Red Bullnál

Ennek az az oka, hogy Verstappen nem hallja a rádiót. Ennek következtében mérnöke és a csapatfőnök, Christian Horner gratulált neki, de ő nem válaszolt nekik. Sainzot és Hamiltont szintén megdicsérték, előbbi csalódottnak tűnt, utóbbi egyértelműen boldog. A brit pilóta mögött Russell, Leclerc, Ocon, Alonso, Bottas, Csou és Stroll lett az első tíz sorrendje, a leggyorsabb kört pedig Sainz futotta meg. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és az első három nyilatkozatával!

Még több bejegyzés