Charles Leclerc volt a leggyorsabb az Azeri Nagydíj második szabadedzésén, 248 ezreddel megelőzve Sergio Pérezt. Max Verstappen ismét lassabbnak bizonyult csapattársánál, Carlos Sainzot pedig Fernando Alonso is felülmúlta, de a Ferrari versenyzője nem autózott ideális kört a legjobb körülmények között.
Az Azeri Nagydíj második szabadedzésén minimálisan hűvösebb körülmények várták a mezőnyt, mint az első gyakorláson. A tréning kezdetén a levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalté 35 fokos volt.
FP2 GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) June 10, 2022
Follow the action here https://t.co/MddmLh2Nm7#AzerbaijanGP#F1pic.twitter.com/gbw64NQR3f
Miután kinyitották a bokszutca kijáratát, Carlos Sainz vezetésével folyamatosan rajzottak ki a pilóták a pályára. A legnépszerűbb választás a kora délutáni szabadedzés elejéhez hasonlóan a közepes keverék volt: egyedül a két McLaren döntött a kemények mellett. Egyedül a Red Bullok maradtak bent hosszabb ideig a garázsban.
Mielőtt bárki is megfutotta volna az első mért körét, megvolt az első hiba: Lando Norris a 3-as kanyarban hajtott ki a bukótérbe, és a szűk hely miatt nehézkesen tudott megfordulni. A brit pilótának többször is tolatnia kellett, hogy sikeresen visszatérjen a pályára.
Az első próbálkozások után Cunoda Juki állt az élre, aki 1:46.351-es körével 322 ezreddel előzte meg Fernando Alonsót, és további 32-vel Carlos Sainzot. Azonban többen is teljesítettek egy második kivezető kört, így a japán versenyző nem sokáig maradt az élen. Előbb Lewis Hamilton múlta felül 56 ezreddel, majd jött Sainz, aki 1:45.118-ra módosította a legjobb időt. Az időközben szintén a pályára gördülő Sergio Pérez 203 ezreddel maradt el tőle, Hamiltont pedig Csou Kuan-jü is megelőzte.
Mindez azt jelentette, hogy a Ferrari a hétvége során először áll az élen akár csak egy pillanatig is, ráadásul néhány másodpercig a maranellóiak versenyzői vezették a mezőnyt, hiszen Charles Leclerc 1:43.806-ot autózott. Ám Alonso ennek hamar véget vetett, hiszen 19 századdal megelőzte honfitársát, és feljött a második pozícióba. Sainz egyébként egy nejlonzacskót is begyűjtött, mint ahogyan Esteban Ocon is a pálya vége felé.
Max Verstappen több mint 10 perc elteltével kezdte meg a munkát, a mezőnyből messze utolsóként. A címvédő első köre, mindössze a hatodik helyre volt jó, miután Alonso és Cunoda is megelőzte. Nem sokkal korábban Sainz és Pérez is javított: előbbi 468, utóbbi 733 ezredre jött fel Leclerc mögé, aki velük ellentétben a lila első szektora ellenére nem tudott gyorsulni.
Alex Albon hits the wall in the kink at Turn 17 and has to visit the pits after picking up damage #AzerbaijanGP#F1pic.twitter.com/eUyF9cysU1
— Formula 1 (@F1) June 10, 2022
Ahogyan arra számítani lehetett, Verstappen a második próbálkozásával feljebb került a táblázaton, de 1:44.462-es körével csupán Sainz mögé tudott feljönni. Ez pillanatokon belül a negyedik pozíciót jelentette számára, miután Pérez 125 ezredes lemaradással feljött Leclerc mögé. Ezzel az első 20 perc után pont fordított sorminta alakult ki, mint az első gyakorlás végén, vagyis a képzeletbeli rajtrács első két sorában egy Red Bull követett egy Ferrarit.
Ezt követősen sokan bementek a bokszba, de mivel Verstappen később jött ki, mint a többiek, az élmezőnyből egyedüliként folytatta a körözést. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen következő gyorsköre már csak 3 századdal volt lassabb Leclerc legjobbjánál.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, félidő környékén előkerültek a lágy abroncsok. A Mercedesek már korábban feltették ezeket a keverékeket, mint a Ferrari vagy a Red Bull, de így sem tudták megelőzni az élcsapatokat, sőt, Alonso és Pierre Gasly is bejött eléjük. George Russell egyébként a hetedik, Hamilton pedig csak a tizenegyedik pozícióba jött fel.
Az élmezőnyből elsőként Leclerc futott gyorskört a C5-ösökön, és nem meglepő módon közel 6 tizedet javítva 1:43.224-ig jutott. Sainz szintén jól kezdett, ám végül hibázhatott, hiszen másodpercekkel elmaradt addigi legjobbjától, így az időközben őt megelőző Alonsót sem tudta felülmúlni.
Pérez feljött a második helyre, de csupán 248 ezredre tudta megközelíteni Leclerc-t. Nem sokkal később Alexander Albon túlságosan szűken akart fordulni, és a 17-es kanyarban a jobb első kerekével megütötte a falat. Óriási szerencséje volt, hiszen még csak meg sem pördült, de ki kellett mennie a bokszba, és véget ért számára a szabadedzés, mint ahogyan Mick Schumachernek is, akit ismét technikai hiba hátráltatott. Pérez és Leclerc szintén rontott, előbbi az 1-es, utóbbi a 7-es kanyarban csúszott be a bukótérbe.
Nem sokkal később Verstappen szintén hasonlóan járt, aminek következtében elsőre nem tudott javítani a lágy abroncsokon. Később sikerült gyorsulnia, de így is maradt a harmadik helyen 356 ezredes lemaradásban Leclerc mögött. Ezzel ki is alakult a végeredmény, hiszen innentől kezdve a mezőny tagjai a versenyszimulációra koncentráltak: Leclerc 1:43.224-gyel zárt az élen, 248 ezreddel megelőzve Pérezt, és további 108-cal Verstappent. Mögöttük Alonso, Sainz, Gasly, Russell, Cunoda, Ocon és Norris lett az első tíz sorrendje, Hamilton a tizenkettedik zárt.

Ami a hosszú etapokat illeti, a Ferrari és a Red Bull is szétválasztotta a pilótáit, hiszen Leclerc és Verstappen a lágyakon, míg Pérez és Sainz a közepeseken kezdett. A versenyzők és a mérnökök nagy örömére ekkor sem történt olyasmi, aminek következtében meg kellett volna szakítani az edzést, egyedül Lance Stroll hibája borzolta a kedélyeket, aki a 15-ös kanyarban futott ki a bukótérbe. Később Leclerc motorja rakoncátlankodott, de csak ideiglenesen, ráadásul aztán az is kiderült, hogy a monacói versenyző hibázott.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Jön a második edzés
Kellemes délutánt kívánunk kedves Olvasóinknak! 16 órakor kezdődik a második szabadedzés az Azeri Nagydíjon. Az idő változatlanul nagyszerű Bakuban, a Kaszpi-tenger partján.
Épségben maradnak az autók?
Schumacher és Latifi autója elromlott, de a többiek járműve nem sérült meg kívülről, pedig több helyen fenyeget ez a veszély a cseles kanyarokkal tarkított utcai pályán. A bukótér megmentett néhány pilótát, és a legközelebb Stroll járt ahhoz, hogy kárt tegyen az autóban, az így nézett ki:
A Red Bull diktálta a tempót eddig
Pérez a leggyorsabbnak bizonyult az egyik kedvenc pályáján, és összességében a Red Bull erősebbnek tűnt a Ferrarinál, amely (a Mercedeshez és más csapatokhoz hasonlóan) küszködött a vibrációval. Összefoglalónkat itt olvashatják az első edzésről:
Csoda lenne, ha folytatódna Vettel szériája
A német versenyző nem kezdte kiemelkedően jól a hétvégét Bakuban, ahol eddig sosem végzett a 4. helynél hátrébb. 2017-ben és 2018-ban az eredménye csalódás volt, de tavaly például bravúrnak számított, hogy dobogós lett.
Mindjárt indul a tréning
A levegő 24, az aszfalt 35 fokos néhány perccel az edzés kezdete előtt.
Verstappennek problémája volt
Az előző edzés végén megpördült, és arra panaszkodott, hogy az erőforrás nem megfelelő beállítása miatt. Meglátjuk, kijavították-e a hajtáslánc zavarját.
Kezd megtelni a pálya
A mezőny több mint fele kijött a pályára, köztük Schumacher és Latifi, akik, mint említettük, műszaki hibát szenvedtek korábban és sok időt vesztettek a felkészülésből.
Schumacher a határon a váltóval
Négy darabot lehet használni belőle a szezonban, és már a negyediket szerelték be az autójába, így a következő új példánynál büntetést fog kapni. Azt pillanatnyilag nem tudjuk megmondani, a korábban használt háromban mennyi élettartam maradt.
Megvolt az első hiba
Norris választotta a bukóteret a trükkös 15-ös kanyarnál, miután érezte, hogy nem a jó a féktáv. A bukótérben megfordult és tovább ment a McLarennel.
Hamilton nem tudja megelőzni Pérezt
Mármint a pályán, a szélárnyék segítségével sem. De a legjobb idő pillanatnyilag Hamiltoné, Cunodát, Alonsot és Sainzot előzi meg.
Vettel rontott
Neki a célegyenes végi féktáv nem jött össze, kicsúszott a bukótérbe. Sainz megelőzte Hamiltont és átvette az 1. helyet.
Alonso elválasztja a Ferrarikat
Leclerc az élre állt, Sainzot megelőzte Alonso. Pérez 4., Verstappennek még nincs mért köre. A közepes gumikat használja most a mezőny.
Erős az Alpha Tauri
Cunoda a 4. helyre lépett, Gasly 6. Sokszor szerepeltek jól egy körön az edzéseken, de nem árt figyelni rájuk. Az élen továbbra is Leclerc áll, 7 tizedmásodperc előnnyel vezet Pérez előtt.
Leclerc gyorsan kezd, de nem javít
A lila első szektor után elmaradt korábbi szintidejétől. Verstappen megjelent, de egyelőre nem villog, Sainz pedig megelőzte Pérezt.
Megint Pérez üldözi Leclerc-t
A Ferrarik visszatértek a depóba, Pérez 125 ezredre közelítette meg Leclerc-t, vagyis megint gyorsabb Verstappennél. Nemsokára jönnek a lágy gumis sprintek, Latifi már ezen a gumin köröz.
Verstappen válaszolt
A 2. helyre ugrott fel, csak 30 ezred a hátránya Leclerc-től. Ő még mindig a közepes abroncsot használja.
Russell gyorsabb Hamiltonnál
Az Ezüstnyilak teljesítették első körüket a lágy gumin, az 5-6. helyet foglalták el, Russell 3 tizeddel gyorsabb volt Hamiltonnál. Még így is nagyon messze vannak a Ferraritól és a Red Bulltól.
Sainz hibázott, Leclerc előnye tovább nő
Leclerc 1:43.2-re javította az etalont, Sainz viszont nem gyorsult, mert a célegyenesre fordító utolsó kanyarnál hibázott. Mindjárt kiderül, erre mit válaszol a Red Bull.
Pérez 2.
248 ezreddel futott lassabb kört Leclerc-nél. Úgy látszik, fordult a kocka az első edzéshez képest.
Szokatlan hiba a Williams pilótájától
Albon a célegyenesre vezető padlógázos szakaszon ütötte meg a korlátot, mert túl rövid íven akart menni. Most a garázsban áll és a szerelők vizsgálják, sérült-e az autó. Ocon az autó bal hátsó kerekével ment neki a falnak az egyik kanyar kijáratánál.
Leclerc a bukótérben járt
Az egyik jobbkanyar féktávja fogott ki rajta. Verstappen most jön az időmérő szimulációra, 20 perccel az edzés vége előtt.
Verstappennel a csapattárs szúrt ki
Pérez is hibázott, így a gyorskörön lévő hollandnak el kellett vennie a gázt. Megint a 15-ös kanyar volt a helyszín.
Lemaradásban a lemaradásban lévők
Elismerjük, ez kicsit suta megfogalmazás, de a felkészülésben hátrányban lévő Schumacher és Latifi a rangsorban is az utolsó két helyet foglalja el, csapattársaiktól nagyságrendileg 1 másodpercet kaptak.
Verstappen gyorsult kicsit
A már nem a legfrissebb gumikon 356 ezredre közelítette meg Leclerc-t, ez a 3. helyet jelenti számára, Pérez gyorsabb nála. Alonso továbbra is remekel, ő a 4.
A Ferrari már versenyszimuláción
Leclerc a lágy, Sainz a közepes gumin fut hosszú etapot. Ennek tanulságaival holnap reggel várjuk Önöket esélylatolgató elemzésünkben.
Stroll a bukótérben
A 15-ös kanyart ezúttal az Aston Martin versenyzője nem tudta bevenni, ő is épségben megúszta a kalandot.
A Red Bull is megosztotta a felkészülést
Verstappen a lágy, Pérez a közepes gumin végez versenyszimulációt. Az edzés utolsó perceiben járunk.
Tolatni kell a Ferrarival
Sainz rontott most, 15-ös kanyar. A lehűlő aszfalt is okozhatja, hogy ezen az edzésen sokat hibáztak a pilóták.
Leintették az edzést
Köszönjük a figyelmet, véget ért az Azeri Nagydíj második edzése. Holnap 13 órától jön az utolsó tréning, 16 órától az időmérő. Viszontlátásra!