A vártnál hosszabb ideig tartott és nagy fordulatokat hozott a Sergio Pérez győzelmével végződő Monacói Nagydíj, amelyen az előrejelzésnek megfelelően csapadék érkezett a verseny napján, majd a Ferrari egyik taktikai döntése az 1. helyről a 4.-re rántotta vissza Charles Leclerc-t, Carlos Sainzot ugyanakkor két pozícióval előre, a dobogóra léptette, Max Verstappen elé.
Pont a rajt előtt kezdett zuhogni, ezért a megmérettetés kezdetét negyedórával elhalasztották, hogy mindenki alkalmazkodjon a változó körülményekhez (úgy látszik, ez egy ilyen hétvége a nagy sporteseményeknél), és a mezőny a tervezettnél negyedórával később nem hagyományos felvezető körrel és állórajttal, hanem a biztonsági autó felvezetésével indult el.
De sokáig nem jutottak, mert néhány perc múlva az egyre jobban rázendítő eső miatt mindenkit visszarendeltek a garázsba.
A körülmények közel egy órával később javultak annyit, hogy a versenyirányítás ismét értelmét lássa az autók pályán tartózkodásának, és repülőrajttal indult el a mezőny.
A táv ugyan 78 kör lett volna, de a szabályok értelmében a tervezett rajthoz képest 3 órával később, vagyis 18 órakor mindenképp le kellett inteni a versenyt, és Mick Schumacher balesete végképp ellehetetlenítette a célérték teljesítését.
A felvezető körben Nicholas Latifi és Lance Stroll is kicsúszott és megrongálta az autóját, de folytatni tudták a vezetést, és Pierre Gaslyval együtt átváltottak az intermediate gumikra. Egy ideig még túl vizes volt a pálya ezekhez az abroncsokhoz, de néhány perccel később egyre többen hozták meg a döntést a kerékcseréről.
Az élmezőnyben nem siettek a váltással, az 1. helyet őrző Leclerc helyzete annyiból is kényelmes volt, hogy egyre nagyobb előnye birtokában nyugodtan kivárhatott és reagálhatott üldözői lépésére. A pilóták közben jól vigyáztak az autóra, elmaradt a roncsderbi, csak olyan kisebb hibákat követtek el, mint a sikán levágása (Lando Norris, George Russell) vagy a célegyenes végi bukótérbe csúszás (Sebastian Vettel).
A showt Gasly adta ezidőtájt, aki a jobban tapadó gumin támadta a még teljes esőgumin védekező ellenfeleit, két szép manőverrel Csou Kuan-jün és Daniel Ricciardón is áthámozta magát. Lewis Hamilton Esteban Ocon ellen próbálkozott hasonlóval, ám az első kanyarnál koccantak, bár látszólag egyik autó sem sérült meg komolyabban.
Az élbolyból Sergio Pérez kapta meg először az intermediate gumit a 16. körben, majd jött Leclerc és Verstappen.
Sainz kivárt, és úgy nézett ki, egyből a száraz pályás gumira váltva sikeresen másolni tudja Hamilton győzelmet érő 2016-os húzását egy kiállás megspórolásával.
Végül 1. helyet nem, csak 2.-at ért neki a döntés, a kint maradó Pérez ugyanis a bemelegített gumin kellően gyorsnak bizonyult ahhoz, hogy az újabb kerékcseréről Sainz elé térjen vissza.
Leclerc azonban pórul járt a váltás időzítésével (csapattársával egyszerre érkezett), a hűvös gumin belassult, a Red Bullok a későbbi cserével megelőzték őt. A monacói pilótát az utolsó pillanatban megpróbálták a pályán tartani, de már bekanyarodott a bokszutcába, dühöngött is a stratégiai baklövés miatt.
Az élen libasorban gyűlt össze a négy versenyző,
de még a táv felét sem értük el, amikor Mick Schumacher megcsúszott az uszodai sikánnál és összetörte a Haast.
Az autó kettétört, a németnek szerencsére nem esett baja, viszont egy rövid VSC- és egy igazi biztonsági autós fázist követően ismét meg kellett szakítani a viadalt, amíg helyreállítják a falat.
Pérez, Sainz, Verstappen, Leclerc sorrendben újabb repülőrajttal indult a mezőny a küzdelem folytatására, és ekkor már biztosnak látszott, hogy az időlimit elérkeztéig tart majd a verseny. Mivel újabb csapadék nem jött, Péreznek elég volt arra figyelnie, hogy ne hibázzon a szűk utcai pályán, előzésre nem sok reménye volt az üldözőinek. A gumik ugyan elkoptak a Red Bullon, de így sem lehetett megelőzni.
A 2. tehát Sainz, a 3. Verstappen, a 4. Leclerc lett, a holland növelte előnyét a tabellán. A két fiatal brit, Russell és Norris futott be mögöttük, majd Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Esteban Ocon és Valtteri Bottas. Ocon azonban időbüntetést kapott, így kiesett a pontszerzők közül, Bottas egy hellyel előrébb lépett és Vettel jött fel 10.-nek.
Bár 78 helyett 64 kört futottak a pilóták, mindenki a helyezésének járó teljes pontmennyiséget kapja.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |