Hasonló körülmények között indult a Spanyol Nagydíj hamradik szabadedzése, mint a pénteken rendezett két gyakorlás: a levegő hőmérséklete 30, az aszfalté 42 fokos volt közvetlenül a tréning kezdete előtt.
A bokszutca kijáratának megnyitása után eltelt pár másodperc, mire a mezőny tagjai megkezdték a munkát a két McLaren vezetésével. Lando Norrisnak érdemes is volt sietnie, hiszen szinte teljes egészében kihagyta a második szabadedzést, miután a rázókő megrongálta a padlólemezét.
A brit pilótának egyébként kicserélték a kasztniját, mint ahogyan egykori csapattársának, Carlos Sainznak is.
A 22 éves versenyző 1:23.641-gyel kezdett a közepeseken, ami nyilvánvalóan nem volt mérvadó köridő. Rajta és Ricciardón kívül egyébként még négyen gördültek ki az első percekben, és a többség a keményeken kezdett. Többen azonban egy vagy két kör után visszatértek a bokszba, például Pierre Gasly is, aki egy ideig aggódhatott, ugyanis autójának hátulja elkezdett füstölni, mérnöke pedig arra utasította, hogy készüljön fel, mert előfordulhat, hogy gyorsan kell távoznia a kocsiból. Erre végül nem volt szükség, de a francia pilótának ezen a ponton véget ért a körözés.
Norris után a pénteken szintén pórul járt Valtteri Bottas volt a következő, aki feliratkozott a ranglistára: az Alfa Romeo pilótája közel 2 másodpercet adott a brit versenyzőnek a lágya abroncsokon. Nem sokkal később megérkezett a két Haas, valamint Cunoda, és Kevin Magnussen befért kettejük közé a C2-eseken, ám az ő lemaradása is több mint másfél másodperc volt.
Csapattársának, Mick Schumachernek Gaslyhoz hasonlóan nem indult ideálisan a tréning.
A német versenyzőnek a jobb hátsó fékje gyulladt ki, ezért vissza kellett evickélnie a bokszba. A szerelők gyorsan eloltották a tüzet, de a Haas versenyzője így is Gasly sorsára jutott, ami a további részvételt illeti.
Az élcsapat pilótái sokáig a garázsban tartózkodtak, először a Ferrarinál szánták el magukat, de ők is csak szűk negyedóra elteltével. Sainzot és Charles Leclerc-t egyaránt lágyakon küldték ki, és előbbi 1:20.484-gyel, utóbbi ennél 206 ezreddel gyorsabban kezdett. Ennek következtében akkor a maranellóiak versenyzői álltak az élen.
Nem sokkal később Sergio Pérez és a két Mercedes is megjelent, ám első mért körük jelentősen elmaradt az élen álló kettősétől. George Russell 851 ezredes hátránnyal feljött a harmadik helyre, Lewis Hamiltont és a mexikói versenyzőt azonban Bottas és Esteban Ocon is megelőzte. A hétszeres világbajnok mentségére szóljon, hogy a DRS-e nem nyílt ki, ezért rögtön vissza is hívták a bokszba.
Max Verstappen utolsóként, szűk 25 perc után hagyta el a garázsát, az élmezőny több pilótájához hasonlóan lágyakon.
A holland pilóta a második pozícióban, 197 ezredes lemaradásban iratkozott fel az eredményjelzőre, így kialakult a Ferrari-Red Bull sorminta, miután Pérez nem sokkal korábban feljött Sainz mögé. Az első négy viszonylag közel volt egymáshoz, Leclerc és a 32 éves pilóta között 263 ezred volt a különbség.
A Mercedes ezúttal nem tűnt annyira erősnek, mint pénteken. Hamilton immáron működő DRS-sel is csak a hatodik pozícióba jött fel 892 ezredes hátránnyal, míg Russell csak minimálisan tudott javítani, így maradt az ötödik helyen.
Ezt követően felkerültek a friss lágy abroncsok, az élcsapatok közül elsőként a Ferrarikra. Mind Leclerc, mind Sainz javítani tudott: előbbi 1:19.772-t autózott, utóbbi pedig 357 ezreddel maradt el tőle. A középmezőny versenyzői hamarabb tették fel az új gumikat, mint a Mercedes, ezért Magnussen és Bottas is megelőzte őket. Hamilton időközben még a használtakon javított, aminek következtében helyet cserélt Russell-lel.
Az ifjabbik brit pilóta viszont nem sokáig volt nyolcadik, ugyanis ő volt a következő, aki friss C3-asokat tett fel:
ennek meg is lett az eredménye, mivel ezeken feljött a második pozícióba, 148 ezredes hátrányban Leclerc mögött.
Hamilton, valamint a két Red Bull szinte egyszerre teljesítette gyorskörét. Verstappen mindössze 72 ezreddel maradt el a bajnoki éllovas mögött, a Mercedes versenyzője pedig csapattársától kapott 82 ezredet, így a negyedik pozícióba jött fel.
Pérez még Sainzot sem tudta megelőzni, és 488 ezredes hátrányban csak a hatodik helyig ugrott fel.
Ezzel ki is alakult a végeredmény, hiszen az élmezőny tagjai már nem javítottak köridejükön. A három élcsapat mögött Norris, Magnussen, Bottas és Ocon lett az első tíz sorrendje. A 4 órakor kezdődő időmérő borzasztóan szorosnak ígérkezik, és nem kizárt, hogy akár a Mercedes is beleszólhat a pole pozíció kérdésébe.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |