Charles Leclerc végzett az első helyen a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén. A monacói pilóta 336 ezreddel múlta felül Max Verstappent, akit Carlos Sainz mellett a biztató tempót produkáló Mercedesek is megelőztek.
A Spanyol Nagydíj második szabadedzése előtt hasonló körülmények uralkodtak, mint az első gyakorlást megelőzően: a levegő 30, a pálya 45 fokos volt. Sergio Pérez, Alexander Albon, valamint Csou Kuan-jü ezen a tréningen vezette először az autót a hétvége során, hiszen kora délután Jüri Vips, Nyck de Vries és Robert Kubica személyében a tartalékpilóták ültek a volán mögé.
FP2 GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
And the cars come out for 60 mins of practice#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/tAhcZe02kb
A bokszutca kijáratának megnyitása után pont a thai pilóta gurult elsőként pályára, de a mezőny nagy része hamar követte őt. A többség a közepes gumikon kezdett, a 3 perc után kint lévő versenyzők közül csupán hárman hajtottak ki keményeken. Nem meglepő módon ők egyaránt a C2-eseken kezdtek az első szabadedzésen.
Az első próbálkozások után Max Verstappen állt az élre, aki 1:20.932 másodperces körével 46 ezreddel előzte meg Carlos Sainzot. Lewis Hamilton és George Russell közvetlenül mögéjük jött fel, de már a hétszeres világbajnoknak is közel 1 másodperc volt a hátránya. A kicsit később pályára gördülő Charles Leclerc aztán megelőzte őket, és feljött a harmadik pozícióba, 17 ezreddel lemaradva csapattársától.
Második gyorskörükkel a Mercedesek javítottak, de előrelépni nem tudtak: Hamilton 551, míg Russell 882 ezredre csökkentette lemaradását, amely még mindig jelentősnek volt mondható. Valtteri Bottas és Fernando Alonso pedig feljött közvetlenül mögéjük, de utóbbit Sergio Pérez visszaelőzte.
A finn pilótának azonban nem tartott sokáig a gyakorlás, ugyanis bő 10 perc után autója a célegyenes végén lelassult. Az Alfa Romeo versenyzője csupán annyit tudott tenni, hogy az 1-es kanyarnál lehúzódott, majd a 2-esnél megállt a megnyitás mellett. Mint később kiderült, a Ferrari-erőforrás adta meg magát. Megszakítani nem kellett az edzést, csupán virtuális biztonsági autó volt érvényben, amíg el nem vitték a kocsit.
Az élmezőnyben ezt követően az ilyenkor megszokotthoz képest viszonylag sokáig nem változott a sorrend. Verstappen ki sem ment, míg a Ferrarik és a Mercedesek hiába próbálkoztak, nem tudtak javítani a használt gumikon, így maradt a sorrend.
"Something's broken"
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
Valtteri Bottas has pulled over onto the grass #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/jvDDnL9Rlc
Egészen addig, amíg 20 perc után előkerültek a lágy abroncsok, amelyeken Sebastian Vettel 229 ezreddel felülmúlta a címvédő addigi legjobbját. Lance Stroll pedig bejött a Ferrarik és a Mercedesek közé. Pérez meglepetésre csak csapattársát tudta megelőzni, a négyszeres világbajnokot nem, így csupán a második helyre ugrott fel.
Persze ez is csak ideiglenes volt, hiszen pár másodperccel később Verstappen visszavette a vezetést, 697 ezreddel megelőzve Vettelt. Ez az idő azonban még elmaradt attól, amivel Leclerc az élen zárta az első tréninget.
Ennek tudatában nem is meglepő, hogy Sainz két lila szektorral állt az élre, az viszont már inkább, hogy ennek ellenére csupán 16 ezreddel volt gyorsabb egykori csapattársánál. A másik spanyol, Alonso bő félórával a vége előtt bejött a két Red Bull közé a harmadik helyre, de ennek nem örülhetett sokáig.
Leclerc ugyanis csak ekkor érkezett meg a friss lágyakon, és 1:19.670-es körének köszönhetően 320 ezreddel gyorsabb volt Sainznál, így a gyakorlás során először átvette a vezetést. Kisvártatva ráadásul nemcsak a másik Ferrari volt a két bajnokaspiráns között, hanem Russell is, aki mindössze 117 ezredes hátrányt szedett össze az éllovashoz képest. Érdekesség, hogy ezúttal egyáltalán nem pattogott a Mercedes. Ami Hamiltont illeti, 87 ezreddel elmaradt csapattársától, de Sainzot és Verstappent ő is felülmúlta. Ebben a pillanatban lényegében kialakult a végeredmény, ugyanis a mezőny innentől kezdve a versenyszimulációt teljesítette. Leclerc 1:19.670 másodperccel zárt az élen, 117 ezreddel megelőzve Russellt, és 204-gyel Hamiltont. Mögöttük Sainz, Verstappen, Alonso, Pérez, Vettel, Esteban Ocon és Mick Schumacher lett az első tíz sorrendje. Bottas mellett Lando Norrisnak sem tartott sokáig az edzés: a McLaren pilótája nem sokkal az Alfa Romeo megállása után szélesre futott, és a rázókő súlyosan megrongálta az autó padlólemezét.
Ami a hosszú etapokat illeti, a jelek szerint a csapatok sem tudják, hogy a lágy vagy a közepes az ideális versenygumi. A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull egyaránt szétválasztotta versenyzőit: Leclerc, Russell és Verstappen a C2-es, míg csapattársaik a C3-as abroncsokon kezdték meg a versenyszimulációt. Akármi is a helyzet, könnyen lehet, hogy két kiállásra kell számítani, hiszen a monacói versenyző már a kilencedik körében közölte, hogy az abroncsok darabokra esnek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Jön a második edzés
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, 17 órától a második edzéssel folytatódik a Spanyol Nagydíj Barcelonában. Az első tréning eseményeit alább láthatják:
Pérez, Albon és Csou fáziskéséssel kezdi a munkát
Az első edzésen Jüri Vips, Nyck de Vries és Kubica személyében fiatalok, illetve tesztpilóták vezették az autójukat, ők most kezdik meg a felkészülést a Spanyol Nagydíjra. Apropó Pérez, a héten megszületett a harmadik gyermeke, ezúton is gratulálunk neki!
Alonso kifakadt a versenyirányításra
A Miami Nagydíjon hozott döntések miatt háborgott, és lehet, hogy kritikus szavai miatt be fogják idézni a sportfelügyelők. Erről itt olvashatnak bővebben. Azóta beszélt az FIA elnökével is a paddockban, gyanítjuk, hogy nem paella-receptet cseréltek.
Very public chat between FIA President @Ben_Sulayem & @alo_oficial in the paddock right now. #SpanishGP #f1 pic.twitter.com/UvVSCGMAVi
— James Roberts (@JRobertsF1) May 20, 2022
Meleg az idő
A három legkeményebb gumikeverék elérhető a hétvégén, idén csak a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon választott hasonlóan a Pirelli. A gumikopás fontos tényező lesz, a meleg és a sok lendületes, nyújtott kanyar miatt is. Ezen a tréningen fognak többet megtudni a csapatok a gumik viselkedéséről, a versenyszimulációk eredményéről szokás szerint holnap mi is közzétesszük elemzésünket. Barcelonában a levegő 31, a pálya 45 fokos néhány perccel az edzés kezdete előtt. Ez fokozza a gumik terhelését.
Másolási botrány(?) foglalkoztatja az F1-et
A Red Bulléhoz gyanúsan hasonló megoldással rukkolt elő az Aston Martin. Az FIA a vizsgálatok során nem találta nyomát tiltott információcserének, de a Red Bull nem nyugszik, és az egyik korábbi mérnöküket is bevonták a történetbe. Részletek itt.
Elindult az edzés
Többen máris pályára hajtottak. A tréning egy órán át tart.
FP2 GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
And the cars come out for 60 mins of practice#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/tAhcZe02kb
Szoros az állás az élen
Verstappen 1:20 végi idővel vezet, Sainz és Leclerc 1 tizedmásodpercen belülről követi a közepes gumin.
Jók a Mercedesek
Legalábbis ami azt illeti, hogy a 4-5. helyen Hamilton és Russell áll, ők vezetik az üldözőbolyt megint. Azonban látható, hogy az újításokkal sem zárkóztak sokkal közelebb a Ferrarihoz és a Red Bullhoz.
Norris megjárta a kavicságyat
A 7-es kanyarnál hibázott a McLaren pilótája, kicsúszott a bukótérbe.
Elromlott Bottas autója
Ajjaj, ez az edzés hamar véget ért számára. Félre kellett állnia az Alfa Romeóval, az utóbbi időben ismerős képsorokat látunk. Virtuális biztonsági autós fázis lépett hatályba.
"Something's broken"
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
Valtteri Bottas has pulled over onto the grass #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/jvDDnL9Rlc
Alonso megrovást kapott
Amiért feltartotta Hamiltont az első edzésen. Ez az első megrovása idén.
Folytatódik az edzés
15 perc eltelt, 45 van hátra. Kivéve persze Bottas számára, akinek az autóját gyorsan elszállították.
Leclerc nem javít
Kicsit elmaradt az előző eredményétől, csak az utolsó szektorban gyorsult, persze a gumik már nem annyira frissek. Ugyanakkor most legalább tiszta volt előtte a pálya, ellentétben az előző próbálkozásával.
Vettel az élen
Ami azt jelenti, hogy elkezdődtek a lágy gumis sprintek, jönnek mindjárt a Red Bullok is a piros abroncsokon. Azért figyelemre méltó, hogy ha csak átmenetileg is, de Vettel az élre repítette az Aston Martint.
Verstappen újra 1.
A címvédő 7 tizedet vert Vettelre, 1:20.006 az ideje.
Sainz minimálisan, de Verstappen elé ugrott
Egész pontosan 16 ezreddel autózott jobb kört nála. A második és a harmadik szektorban legjobb részidőt ért el, ez arra utal, hogy a lassabb részeken a Ferrari az erősebb.
Alonso is remek kört rakott össze
A 3. helyen áll, gyorsabb Pérez Red Bulljánál is, a hátránya alig 2 tized Sainztól. Leclerc most kezdte meg a gyorskörét.
Leclerc magához ragadta a kezdeményezést
Nem kevéssel, több mint 3 tizedmásodperccel repesztett jobb kört, mint Sainz és Verstappen. Egyelőre magabiztos lehet a Ferrari.
Most nem pattog a Mercedes
Karun Chandhok a Sky adásában ezt figyelte meg. Russell össze is rakott egy remek kört, a 2. helyen áll 117 ezreddel lemaradva Leclerc-től.
Hamilton is szárnyal
Feltámad a Mercedes? Hamilton a 3. helyre lépett, csak Leclerc Ferrarija gyorsabb nála és csapattársánál. Azért emlékezzünk, Miamiban a jól sikerült pénteki nap után visszaestek a hétvége további részében.
Jönnek a versenyszimulációk
A folytatásban hosszabb etapokat és lassabb köridőket várhatunk a pilótáktól, a Ferrari és a Red Bull meg is kezdte ezt a fontos feladatot. Próbarajttal vág neki a képzeletbeli versenynek a legtöbb versenyző.
Valaki még adós a sprinttel
Mégpedig Norris, ezért zárja pillanatnyilag ő a rangsort. Meg persze Bottas sem próbálta ki a lágy gumit a műszaki hibája miatt.
Lassú a Williams
Egyértelműen a mezőny végére pottyantak a mai eredmények alapján, a 18. Albon fél másodperccel lassabb a 17. Csounál. A Haas jelen állás szerint nem esett nagyon vissza annak ellenére, hogy a mezőnyből egyedüliként nem hoztak fejlesztést az autóra.
Norris gyakorlásának vége
A korábbi kicsúszásnál megsérült az autója, ezért nem vezetett sokat, és már nem is fog ma, jelentette az Autosport.
Poénkodik a Mercedes
Russell 2. és Hamilton 3. helyével nem akarják elbízni magukat, azt mormolják, hogy "ez még csak edzés".
‘it’s only practice it’s only practice it’s only practice it’s only practice it's only practice it's only practice’
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 20, 2022
Leclerc-nél gyűlnek a problémák
Szélesre vette a gyors 9-es kanyart, és panaszkodott a gumik kopására is. De vélhetően nincs egyedül a gumiproblémákkal.
Pár perc maradt
A versenyszimulációk közben mennek, és holnap megjelenő cikkünkben a mélyére ásunk, hogy mit mutatnak az adatok. Vajon a hosszú etapok is a Ferrarit hozzák ki favoritnak a hétvégére, és a Mercedes most áttörést ér el?
Pérez átrongyolt a kavicságyon
A tempós sikánnál vágta át a pályát az edzés utolsó perceinek egyikén. Lehet, hogy a hátszél tréfálta meg.
Vége a gyakorlásnak
Tehát Leclerc várhatja a legjobb formában a Spanyol Nagydíj időmérőjét, és a Mercedes is jól szerepelt ma. Várjuk Önöket holnap is, viszontlátásra!