A Spanyol Nagydíj második szabadedzése előtt hasonló körülmények uralkodtak, mint az első gyakorlást megelőzően: a levegő 30, a pálya 45 fokos volt. Sergio Pérez, Alexander Albon, valamint Csou Kuan-jü ezen a tréningen vezette először az autót a hétvége során, hiszen kora délután Jüri Vips, Nyck de Vries és Robert Kubica személyében a tartalékpilóták ültek a volán mögé.
A bokszutca kijáratának megnyitása után pont a thai pilóta gurult elsőként pályára, de a mezőny nagy része hamar követte őt. A többség a közepes gumikon kezdett, a 3 perc után kint lévő versenyzők közül csupán hárman hajtottak ki keményeken. Nem meglepő módon ők egyaránt a C2-eseken kezdtek az első szabadedzésen.
Az első próbálkozások után Max Verstappen állt az élre, aki 1:20.932 másodperces körével 46 ezreddel előzte meg Carlos Sainzot.
Lewis Hamilton és George Russell közvetlenül mögéjük jött fel, de már a hétszeres világbajnoknak is közel 1 másodperc volt a hátránya. A kicsit később pályára gördülő Charles Leclerc aztán megelőzte őket, és feljött a harmadik pozícióba, 17 ezreddel lemaradva csapattársától.
Második gyorskörükkel a Mercedesek javítottak, de előrelépni nem tudtak: Hamilton 551, míg Russell 882 ezredre csökkentette lemaradását, amely még mindig jelentősnek volt mondható. Valtteri Bottas és Fernando Alonso pedig feljött közvetlenül mögéjük, de utóbbit Sergio Pérez visszaelőzte.
A finn pilótának azonban nem tartott sokáig a gyakorlás, ugyanis bő 10 perc után autója a célegyenes végén lelassult. Az Alfa Romeo versenyzője csupán annyit tudott tenni, hogy az 1-es kanyarnál lehúzódott, majd a 2-esnél megállt a megnyitás mellett. Mint később kiderült, a Ferrari-erőforrás adta meg magát.
Megszakítani nem kellett az edzést, csupán virtuális biztonsági autó volt érvényben, amíg el nem vitték a kocsit.
Az élmezőnyben ezt követően az ilyenkor megszokotthoz képest viszonylag sokáig nem változott a sorrend. Verstappen ki sem ment, míg a Ferrarik és a Mercedesek hiába próbálkoztak, nem tudtak javítani a használt gumikon, így maradt a sorrend.
Egészen addig, amíg 20 perc után előkerültek a lágy abroncsok, amelyeken Sebastian Vettel 229 ezreddel felülmúlta a címvédő addigi legjobbját. Lance Stroll pedig bejött a Ferrarik és a Mercedesek közé. Pérez meglepetésre csak csapattársát tudta megelőzni, a négyszeres világbajnokot nem, így csupán a második helyre ugrott fel.
Persze ez is csak ideiglenes volt, hiszen pár másodperccel később Verstappen visszavette a vezetést, 697 ezreddel megelőzve Vettelt. Ez az idő azonban még elmaradt attól, amivel Leclerc az élen zárta az első tréninget.
Ennek tudatában nem is meglepő, hogy Sainz két lila szektorral állt az élre,
az viszont már inkább, hogy ennek ellenére csupán 16 ezreddel volt gyorsabb egykori csapattársánál. A másik spanyol, Alonso bő félórával a vége előtt bejött a két Red Bull közé a harmadik helyre, de ennek nem örülhetett sokáig.
Leclerc ugyanis csak ekkor érkezett meg a friss lágyakon, és 1:19.670-es körének köszönhetően 320 ezreddel gyorsabb volt Sainznál, így a gyakorlás során először átvette a vezetést. Kisvártatva ráadásul nemcsak a másik Ferrari volt a két bajnokaspiráns között, hanem Russell is, aki mindössze 117 ezredes hátrányt szedett össze az éllovashoz képest. Érdekesség, hogy ezúttal egyáltalán nem pattogott a Mercedes. Ami Hamiltont illeti, 87 ezreddel elmaradt csapattársától, de Sainzot és Verstappent ő is felülmúlta. Ebben a pillanatban lényegében kialakult a végeredmény, ugyanis a mezőny innentől kezdve a versenyszimulációt teljesítette. Leclerc 1:19.670 másodperccel zárt az élen, 117 ezreddel megelőzve Russellt, és 204-gyel Hamiltont. Mögöttük Sainz, Verstappen, Alonso, Pérez, Vettel, Esteban Ocon és Mick Schumacher lett az első tíz sorrendje. Bottas mellett Lando Norrisnak sem tartott sokáig az edzés: a McLaren pilótája nem sokkal az Alfa Romeo megállása után szélesre futott, és a rázókő súlyosan megrongálta az autó padlólemezét.
Ami a hosszú etapokat illeti, a jelek szerint a csapatok sem tudják, hogy a lágy vagy a közepes az ideális versenygumi.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull egyaránt szétválasztotta versenyzőit: Leclerc, Russell és Verstappen a C2-es, míg csapattársaik a C3-as abroncsokon kezdték meg a versenyszimulációt. Akármi is a helyzet, könnyen lehet, hogy két kiállásra kell számítani, hiszen a monacói versenyző már a kilencedik körében közölte, hogy az abroncsok darabokra esnek.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |