Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrari kezdett az élen Miamiban, küszködött a Red Bull, éledezik a Mercedes

2022.05.06., 20:18
rendezés

Charles Leclerc végzett az élen a Miami Nagydíj első szabadedzésén, de csupán 179 ezreddel előzte meg Max Verstappent. Meglepetésre George Russell befért közéjük, ám Lewis Hamilton csak a nyolcadik lett. Valtteri Bottas összetörte az autóját, de a címvédő és Carlos Sainz sem járt messze ettől.

A Miami Nagydíj első szabadedzésén először gurultak pályára a Hard Rock Stadium körül kialakított aszfaltcsíkon. A gyakorlás kezdetén a levegő hőmérséklete 33, míg az aszfalté 52 fokos volt.

Russell Mercedese közel volt Ocon Alpine-jához

Amellett, hogy a pilóták a szimulátor után a valóságban is kipróbálhatták a pályát, számos csapat hozott kisebb-nagyobb újításokat a hétvégére, így fontos volt, hogy minél hamarabb megkezdjék a körözést. A mezőny többsége a közepeseken kezdett, hatan döntöttek a lágyak mellett, és egyedül Kevin Magnussen szavazott a keményre.

A tréning rögtön egy necces jelenettel kezdődött, ugyanis Esteban Ocont kis híján ráengedték George Russellre. Szerencséjükre a brit pilóta még nem került annyira közel az Alpine garázsának vonalához, hogy ütközés legyen belőle, de a 24 éves versenyzője megjegyezte, hogy nem sokon múlott a baleset.

Az első mért kör Max Verstappennek sikerült a legjobban, aki a lágyakon 1:36.099 másodperccel került az élre. A holland pilóta azonban a következő körében már kevésbé örülhetett, ugyanis jobb első kerekével elcsípte a falat. Charles Leclerc és Cunoda Juki szintén korán hibázott, mindketten megpördültek.

Verstappen, Leclerc és Cunoda is hibázott az első percekben

A köridők rohamosan javultak, a címvédő a következő körében már 1:33.449-et autózott, 1,170 másodperccel megelőzve csapattársát, Sergio Pérezt. Nem sokkal később Carlos Sainz bejött közéjük, majd Charles Leclerc a másik Ferrarival 9 ezreddel felülmúlta Verstappen addigi legjobbját. Fontos megjegyezni, hogy a Red Bullokkal ellentétben a maranellóiak versenyzői közepeseken mentek.

A spanyol pilóta aztán további 277 ezredet faragott a leggyorsabb körön, így negyedórával a kezdés után a két Ferrari állt az élen, megelőzve Verstappent és Pierre Gaslyt. George Russell az ötödik, Lewis Hamilton csupán a kilencedik pozíciót foglalta el, mindezt úgy, hogy a C4-eseken próbálkoztak.

A Ferrari jól kezdte a hétvégét

Nem sokkal később Leclerc 1:32.949-cel vette vette vissza a vezetést, miközben mások hibázgattak. Pérez autóját megdobta a rázókő, ezért azt a körét el kellett vennie, és hasonlóan járt Fernando Alonso is. Igaz, a mexikói pilóta aztán tudott javítani, de így is csak a hatodik helyre jött fel.

Ezt követően a Mercedesek megmutatták, hogy több van bennük, mint amit eddig mutattak, hiszen Russell a második, Hamilton az ötödik helyre kapaszkodott fel, ráadásul előbbi tíz-, utóbbi kilenckörös abroncsokon. Igaz, sokáig nem voltak itt, ugyanis Pérez 1:32.759-cel az élre ugrott, majd Sainz 8 századdal ezt is felülmúlta. Verstappen egyébként szintén javított, de 1:33.193-as ideje továbbra is az ötödik pozícióra volt jó.

Félidőhöz közeledve Leclerc ismét átvette a vezetést, de csak pár pillanatra, ugyanis 1:32.555-ös idejét Sainz 112 ezreddel rögtön megjavította. Verstappen eközben nem volt elégedett csapatával: a holland pilóta felrótta a Red Bullnak, hogy folyton kihívják a bokszba, mert így nehezen tudja elsajátítani a pályát. Később kiderült, hogy a bikások túlmelegedési gondokkal küszködnek.

Féltáv környékén többen is friss lágyakat raktak fel, ezeken Hamilton a második, Norris a negyedik helyre jött fel. 25 perccel a vége előtt azonban jött az első megszakítás. Az okozója Valtteri Bottas volt, aki a 7-es kanyarban vesztette el az irányítást, és pördült ki a bukótérbe, és egészen a falig nem állt meg. A finn versenyzőnek szerencséje volt, hogy olyan szakaszon hibázott, ahol nagyobb a bukótér, de autója így is megsérült, így nem tudta folytatni a gyakorlást.

Bottas okozta a hétvége első piros zászlóját

Az újraindítás után a mezőnynek körülbelül negyedórája maradt. Ahogyan az várható volt, a Ferrarik és a Red Bullok is friss lágyakat tettek fel. Sainz hamar tönkre is tette a szettet, miután megpördült, ráadásul a jobb első defektes is lett. A spanyol pilótának szerencséje volt, hogy nem találta el a falat.

Verstappen ellenben nem hibázott, és 1:31.350-nel, Sainz idejét több mint 1 másodperccel megjavítva vette át a vezetést. A második helyre meglepetésre Alexander Albon jött fel fél 504 ezredes hátránnyal, őt pedig a két Mercedes követte Russell-Hamilton sorrendben. Pérez javított, de ideje csak az ötödik pozícióra volt elég, míg Leclerc lila első szektor után nem tudott jó kört autózni, vélhetően egy hiba vagy a forgalom miatt.

3 perccel a vége előtt a monacói versenyző végül összerakott egy jó kört, amely 179 ezreddel volt gyorsabb Verstappenénél. A Red Bull pilótáját ráadásul Russell is megelőzte, aki mindössze 71 ezreddel maradt el a nem sokkal korábban megfutott legjobb körtől. Pérez a negyedik, a hibája után közepeseket kapó Sainz Gasly mögé, a hatodik, Hamilton pedig Albon mögé, a nyolcadik helyre jött fel. Az első tízet Magnussen, valamint Daniel Ricciardo zárta.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
19:49

Verőfényes napsütésben kezdődik a várva várt miami hétvége

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az első alkalommal megrendezett Miami Nagydíj első szabadedzésén!
Senki nem tudja, pontosan mire is számítson ezen a sok szempontból vadiúj pályán, az elmúlt hetek ötletelése és szimulációja most azonban kiderül, kinek hogy sikerült!
A részletes előzetesünket, köztük pilóták benyomásaival az alábbi linken olvashatják:

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
19:51

Egyik autó sem maradt a két héttel ezelőtti állapotban

A gyors pálya a tervek szerint kihat a fejlesztési tervekre is, így egyik csapat sem vadult be nagyon. Ennek ellenére mindenki változtatott valamit reményeik szerint pozitív irányba az autóján, még a Ferrari is. Igaz, a Scuderia Imolához hasonlóan most sem vitte túlzásba a fejlesztéseket, a vb-éllovas Leclerc motorjának erősebbé cserélése volt a leglényegesebb módosítás.
A nyolcszoros konstruktőri címvédő Mercedesnél már nagyobb változtatások voltak, Hamiltonék autóján még a színek is mások lesznek egyes helyeken.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
19:54

Hamilton szándékosan szabályt szeg?

Apropó Hamilton, a hétszeres világbajnok nem biztos, hogy betartja azt a követelményt, miszerint nem viselhet ékszert az autóban ülve. Egyelőre kérdés, tényleg hordani fog-e valamit a brit.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
20:09

A Pirelli csúszásveszélyre figyelmeztetett

Az olasz gumiabroncsgyártó sportigazgatója, Mario Isola szerint a pályán alacsonyabb leszorítóerőt lehet majd tapasztalni, ami pláne a kemény keverékeken lehet kellemetlen az autók számára. A Pirelli egyébként Miamiba a sztenderd C2, C3 és C4 keverékekkel érkezett, kemény, közepes és lágy sorrendben tehát ezeket a jelöléseket kell figyelni a hétvégén.

GPHírek
20:16

Teltház a hőség ellenére

Nyolcvanezernél is több nézőt jelentettek már most, pedig ott péntek kora délután van, ráadásul 33 fok. Ez sem zavarja azonban a kiéhezett amerikaiakat, akik 1984 után láthatnak ismét két futamot egy szezon alatt a hazájukban. A páratartalom 43%, a pálya hőmérséklete pedig 53 fok, így szó szerint forró hangulatú szabadedzés várható.

Wiszt Péter
20:32

Zöld zászló

Nem tétlenkednek a pilóták, Mick Schumacher kivételével mindenki a pályára hajtott a legelső percben. Magnussen keményen, néhányan lágyon, a többség viszont közepesen. Az Alpine-nál annyira siettek, hogy rá is engedték Russellre Ocont.

Wiszt Péter
20:35

Stroll nyitotta az idők sorát, de Verstappen vezet

A kanadai 1:39,513-mal hajtott át elsőként a célvonalon, az első körök után azonban Verstappen az élen Norris és a két Ferrari előtt 1:36,099-es idővel.

Wiszt Péter
20:37

Leclerc vezet a közepeseken

1:34,846-ot ment a monacói, a két AlphaTauri követi. A lassításból kiderült, Verstappen a 16-os kanyarban hozzáért a falhoz. Közben Schumacher is a pályán, a két Haas egyelőre a mezőny végén.

Wiszt Péter
20:40

Verstappen és Pérez az élre ugrott

A Red Bull, a Mercedes és az Aston Martin kezdett lágyakkal, de egyelőre csak a bikák autóznak velük igazán jól. Verstappen már 1:33 közepénél jár.

Wiszt Péter
20:42

Leclerc 9 ezredet vert a címvédőre

1:33,440-nel az élen a vb-éllovas közepeseken. A mezőny nagyja 6-7 körön van túl, a két Haas viszont kettő-kettőnél megragadt, és a bokszban állnak mért idő nélkül.

Wiszt Péter
20:45

Sainz az élen, Verstappen a bokszban

A spanyol 1:33,163-at ment, így jelenleg vezet csapattársa előtt. Verstappen mellett a két McLaren és a két Haas nincs a pályán.

Wiszt Péter
20:49

Leclerc 1:33-on belül

51 ezreddel, amitől Russell mindössze egyetlen ezredmásodperccel maradt el a lágyakon. Alonso és Pérez is megcsúszott a legutóbbi körében, de időben megfogták az autót. Verstappen és a Haasok visszajöttek, az AlphaTauri és a Williams viszont a bokszutcába hajtott.

Wiszt Péter
20:51

Többen is keresik a helyüket

Alonso, Vettel és Schumacher is elhagyta a pályát, utóbbi pedig nem értette meg egymást Sainzcal a visszatérése után, és majdnem össze is ütköztek. Közben Pérez vette át a vezetést a lágyakon.

Wiszt Péter
20:54

Ocon változtatott eddig egyedül

Mármint gumikeveréket: most lágyakon fut. Mindenki más ugyanolyanon megy, amin huszonnégy perce kijött a bokszból, azaz Magnussen próbálta ki egyedüliként a keményet. Sainz eközben visszaállította a Ferrari-vezetést 1:32,679-cel.

Wiszt Péter
20:58

Verstappen próbálkozna, de a csapat nem hagyja

Verstappen nem örül, hogy ismét behívták, rajta kívül a másik Red Bull, a Mercedes, az Alfa és az Aston Martin is a bokszba ment, míg Leclerc visszaállította a Ferrari egy-kettőt 1:32,555-tel. Közben Ocont többen is "utánozzák": Alonso, Norris és Latifi is lágyakra váltott.

Wiszt Péter
21:04

Sainz nem hagyja magát

Visszaelőzte csapattársát 1:32,443-as idővel, Norris és Alonso pedig komolyat javított az új lágyakon. Cunodát az egyensúllyal kapcsolatban kérdezte a csapat, de a japán a vezetésre koncentrál inkább. Ricciardónál pedig valami gond lehet, mert nyolc kör teljesítése után, nagyon régóta a bokszban ül.

Wiszt Péter
21:05

Hamilton is megvillant

Kezd ráérezni a pályára a brit, az új lágyakon a második helyre jött fel.

Wiszt Péter
21:06

Piros zászló Bottas miatt

A finn nagy erővel nekicsapta az Alfát a falnak a 7-es kanyarban, az autó hátsó része bánta, de talán hamar ki lehet menteni a bukótérből.

Wiszt Péter
21:11

Folyamatban a mentés

De már percek óta, a piros zászló azonban továbbra is fennáll, immár hat perce. Az óra viszont ketyeg, még 18 perc van hátra.

Wiszt Péter
21:14

Zöld zászló

Tizenhat perccel a vége előtt újraindítják a szabadedzést, ezt meghallva a mezőny fele felsorakozott a bokszutca kijáratánál, majd a pályára hajtott. Végül Hamilton, Ocon, Magnussen és Schumacher maradt bent, persze Bottas mellett.

Wiszt Péter
21:18

Sainz defektet kapott

A lágy abroncsok tesztelése közben a bukótérbe csúszott egy megpördülés után a spanyol, és bár visszajött a pályára sérülés nélkül, láthatóan jobb első defektje van.

Wiszt Péter
21:20

Szinte mindenki javít, Verstappen és Albon(!) az élen

Cunoda és Latifi kivételével mindenki a lágyakon a pályán lévők (azaz a Haas, Sainz és Bottas kivételével mindenki) közül, így javulnak a köridők. Verstappen, Albon és Russell az első három jelenleg, és már 1:31,277-nél jár a holland.

Wiszt Péter
21:25

Russell a második, tizenhatan a pályán

A Mercedes fiatalja egy tizeden belülre került Verstappenhez képest, Albon és a két Red Bull van csak a bokszutcában Bottas mellett 5 perccel a vége előtt.

Wiszt Péter
21:28

Verstappen befejezte, Hamiltont (is) feltartják

A címvédő ki is szállt már az autójából, Pérez, és a még mindig harmadik helyen álló Albon azonban visszajött egy utolsó próbálkozásra. A hétszeres világbajnokot pedig a gyors körén tartja fel egy AlphaTauri, akinek nem volt hová mennie, ez pedig a hétvége későbbi részén is gond lehet majd.

Wiszt Péter
21:29

Leclerc az élen az utolsó percre fordulva

A monacói 1:31,098-at ment a lágyakkal, mögötte Russell is javított.

Wiszt Péter
21:32

Kockás zászló

Sainz és Gasly is javított az utolsó körével, így kialakult a végeredmény: Leclerc, Russell, Verstappen, Pérez, Gasly, Sainz, Albon, Hamilton, Magnussen és Ricciardo az első tíz. Startot gyakorolni még kint maradtak néhányan a rajtrácson.

Wiszt Péter
21:35

Meg nem értések sokasága a hajrában

Közben visszajátszásokban Ricciardo és Magnussen, valamint Gasly és Russell között is félreértéseket láthattunk, de ütközések nem történtek. A legjobban Alonso teljesített körszámilag, harmincegyig jutott a spanyol, de helyezésben csak 12. lett.

Wiszt Péter
21:35

23:30-tól jön a 2. szabadedzés!

Most megköszönjük a figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, majd 23:30-tól a második szabadedzés élő közvetítésével! Várjuk Önöket akkor is!

Még több bejegyzés