Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót az Emilia Romagna Nagydíjon, miután a piros zászlók rosszul jöttek ki Charles Leclerc-nek. Carlos Sainz összetörte a másik Ferrarit, míg a Mercedesnek csalódást keltően alakult a kvalifikáció.
Eső nélkül, de hűvös, nyirkos időjárásban között indult az Emilia Romagna Nagydíj időmérője, amelyet ezúttal pénteken rendeztek, hiszen sprintfutamos hétvégéről van szó. A körülmények miatt a pálya lassan száradt, ezért a kvalifikáció elején a legtöbben még az intermediate abroncsokat vették igénybe.
Conditions will be challenging for the drivers ☁️
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
40% chance of rain during the session #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/e6wGKlM5Nv
Így tett Nicholas Latifi is, aki először hagyta el a garázst a bokszutca kijáratának megnyitása után, ám az Alfa Romeónál, az Aston Martinnál és az Alpine-nál másképpen gondolkodtak, és mind a hat versenyző a lágyakon kezdett. Lewis Hamilton rádiózása alapján ők lehettek optimisták, hiszen a hétszeres világbajnok kijelentette, hogy elég száraz az aszfalt. Más kérdés, hogy ennek ellenére elindult egy gyorskörre a köztes esőgumikon.
Az első próbálkozások után egyértelműen kiderült, hogy azoknak lett igazuk, akik a piros oldalfalú abroncsok mellett döntöttek. Lance Stroll 1:23.419 másodperccel állt az élre, 2,096 másodperccel megelőzve Max Verstappent. Sokan el sem kezdték a gyorskörüket az intereken, hanem rögtön visszatértek a bokszba, és nem meglepő módon a Ferrarik is ezeken kezdtek.
A maranellóiak pilótáinak azonban hamar vissza kellett térniük a garázsba, ugyanis Alexander Albon autóján kigyulladt a jobb hátsó fék, és bár vissza tudott evickélni a bokszba, a törmelék miatt megszakították az időmérőt. A Williams nem először szembesül ilyen problémával, hiszen a barcelonai tesztelésen Nicholas Latifi járt pórul hasonló módon. Ekkor 12 perc, 6 másodperc volt hátra, és a mezőny fele rendelkezett köridővel, de ez nem számított, hiszen a pálya folyamatosan gyorsult.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Debris scatters across the track as Alex Albon's rear brakes overheat. He's limped back to the pits and the fire is out. #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/WujhKc6pp9
Miután újraindult a kvalifikáció, ahogyan arra számítani lehetett, mindenki slickeken jött ki, és az sem ért senkit meglepetésként, hogy mindenki javított, már akinek volt honnan. Az első próbálkozások után Lando Norris állt az élre, a brit pilóta 1:21.232 másodperces kört autózott, amivel 131 ezreddel előzte meg Fernando Alonsót. Persze nyilvánvaló volt, hogy még ez is messze van a Q1 végeredményétől.
Ezt követően Carlos Sainz állt az élre, aki 1:20.319-es körének köszönhetően 3 századdal múlta felül Max Verstappent, és további 241 ezreddel csapattársát, Charles Leclerc-t. Norris aztán ismét az élre ugrott, de kisvártatva a Ferrariik visszaelőzték, ezúttal Leclerc-Sainz sorrendben.
Ami a kiesés elleni harcot illeti, 3 perccel a vége előtt Valtteri Bottas, Ocon, Mick Schumacher, Latifi és természetesen Albon álltak az utolsó helyeken. A finn versenyző a 10. helyre ugrott fel ezt követően, a német viszont csak a 14. pozícióig jött fel. Ezzel két nagyágyú, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel került a veszélyzónába, de George Russell sem érezhette magát biztonságban a 15. helyen.
Végül mindhárman megúszták a kiesést, ellentétben az Alpha Taurikkal, akik már a garázsban voltak a leintéskor, így esélyük sem volt javítani, míg Ocont fékproblémák hátráltatták. Hamilton jó eséllyel ennek köszönhette, hogy túlélte az első szakaszt, hiszen mindössze a 15. pozícióban zárt. Ami az élmezőnyt illeti, Leclerc 1:18.7986-tal végzett az élen, 499 ezreddel megelőzve Verstappent, és további 1 századdal Sainzot.
A Q2-ben a várakozásoknak megfelelően mindenki friss lágyakon kezdett, és a mezőny tagjainak sietniük kellett: Leclerc-rel közölték, hogy hamarosan érkezik az eső, így nyilvánvaló, hogy a bokszutca megnyitása után mindenki kigördült a pályára. Az első próbálkozások után Verstappen vezetett, miután 1:18.793-at autózott, 197 ezreddel megelőzve Sainzot, és további 304-gyel Norrist. Leclerc ekkor csak az 4. helyen állt, ám nem ő, hanem a Ferrari másik pilótája járt pórul.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Sainz goes into the barriers and is out of qualifying
Carlos is out of the car and appears to be ok #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/UOcKHT5NvI
Sainz ugyanis a következő körében a falnak csapta az autót a Rivazzánál. Ennek következtében megszakították az időmérőt, így a spanyol versenyző nem csak a saját kvalifikációjának vetett véget. Miután ugyanis az eső valóban elkezdett esni, senki nem tudott javítani, ami Russell, Schumacher, Hamilton, Csou és Stroll sorsát is megpecsételte. A hétszeres világbajnok idén már másodszor nem jutott el a Q3-ig. A Q2 végén egyébként az első tíz helyezett nagy része kiment a pályára, hogy kitapogassák a körülményeket.
A Q3 természetesen Sainz nélkül zajlott, hiába jutott tovább a 2. pozícióban. Bár Leclerc a rádión megjegyezte, hogy a pálya szárazabb, mint gondolta, de bizonyos szakaszokon igencsak nedves volt. Olyannyira, hogy Verstappen már a kivezető körön megcsúszott, de neki még sikerült megfognia. Ellentétben Kevin Magnussennel, aki csak úgy, mint Bottas az első szabadedzés végén, kicsúszott a pályáról, de megúszta a fallal történő találkozást. Bár a kvalifikációt ismét megszakították, a dán versenyző végül ki tudott evickélni a kavicságyból, ezért ő is folytathatta az időmérőt. Ekkor még senkinek nem volt mért köre, vagyis igazán egyik pilóta sem járt jól vagy pórul.
Miután ismét kimehettek a pilóták a pályára, már mindenkinek sikerült gyorskört autóznia. Az első csatát Leclerc nyerte, akinek 1:28.778 másodperces köre mindössze 2 századdal bizonyult gyorsabbnak Leclerc-énél. Norris volt a 3., majd Magnussen, Alonso, Ricciardo, Pérez, Bottas és Vettel volt a sorrend.
Verstappen aztán jelentősen javított, ezt követően viszont ismét piros zászló volt. Ezúttal Bottas állt meg a pálya szélén, miután autója lelassult, és ennek következtében valamivel hosszabb megszakításra kellett készülni, mint az előző alkalommal.

Amikor ismét szabad volt a pálya, 2 perc, 58 másodperc volt hátra a Q3-ból. Azonban Norris elintézte, hogy senki ne tudjon javítani, miután megpördült, és egy kicsit a falat is megcsípte. Ennek következtében Verstappen megszerezte idénybeli első pole pozícióját, őt pedig Leclerc és pont Norris követte. Magnussen 4. helye szintén meglepetés, mint ahogyan Alonso 5. pozíciója is bravúr.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Igen, pénteki időmérő!
Kellemes délutánt kívánunk kedves Olvasóinknak! Nem elírás, tényleg az időmérő jön Imolában, ahol az idei első sprintfutamos hétvégét rendezik. A tavaly bevezetett formátum alapján ilyenkor csak egyetlen edzést tartanak pénteken, mielőtt a megszokott Q1-Q2-Q3 rendszerű időmérőre kerül sor, amely a szombati sprintfutam rajtrácsáról dönt. A 21 körös sprintfutam végeredménye pedig a vasárnapi viadal rajtrácsát határozza meg.
Ez történt az első edzésen
Mázli, hogy senki sem törte össze az autóját, pedig többen közel jártak hozzá, különösen Leclerc, aki háromszor fogta meg a Ferrarit. Az F1 Youtube-ra feltöltött videójára kattintva megtekinthetik a sok pörgést-forgást a vizes pályán tartott első edzésről:
Ki sakkozik legjobban a gumikkal?
Az új autókat először próbálták ki vizes pályán a versenyzők. Most nem esik, de a nyirkos, hűvös időben lassan fog száradni az aszfalt, egy darabig vélhetően a zöld intermediate abroncsokat fogjuk látni. A Ferrari a jelek szerint jól fel tudta melegíteni őket, bizonyára ennek is köszönhetően végzett Leclerc és Sainz a tabella élén pár órája. Az is valószínű, hogy ezúttal néhány hosszú etappal próbálkoznak majd a versenyzők, hogy melegen tartsák a gumikat, ez egyébként a forgalom növekedését okozhatja. Az F3 nemrég véget ért időmérőjén megjelent néhol a száraz nyomvonal, vajon előkerülnek később a slick gumik, esetleg a lekoptatott mintázatú interek lesznek a nyerők?
A Red Bull elvileg kijavította a múltkori problémát
Christian Horner csapatfőnök beszélt arról, hogy megoldották az üzemanyag-vezetéknél a Verstappen melbourne-i kiesését okozó problémát. A címvédő ugyanakkor nem zárta ki, hogy megint lesznek gondjaik:
Ki-kikukucskál a Nap a felhők mögül
Negyedórával az időmérő kezdete előtt már van egy kis napsütés Imolában. De a paddockban még mindig pulóverben, kabátban mászkálnak az emberek, szóval meleg biztos nincs.
Verstappen és Leclerc tiszteli egymást
Az alábbi cikkünkben elolvashatják, mit nyilatkozott egymásról és a korábbi rivalizálásról a bajnoki cím jelenlegi két legnagyobb esélyese. Azért ne feledjük, tavaly ilyenkor még Hamilton és Verstappen között is szent volt a béke.
Ilyen esőben a volán mögött
A williamses Albon sisakkamerájából nézhetjük meg, milyen érzés ilyen körülmények között vezetni:
Megint bajok sújtják Sainz autóját?
Szegény spanyolt még az ág is húzza mostanában: a spanyol tudósító, Albert Fabrega úgy látja, aktívan dolgoznak az autóján a Ferrari szerelői nem sokkal az időmérő kezdete előtt. Ez semmiképp sem jó jel. Ma már cseréltek nála motort, ahogy Ocon autójában is egyébként.
Trabajan a fondo con el coche de Sainz. Van tarde. -10 min
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 22, 2022
Working flat out on Sainz car. Late. -10 min pic.twitter.com/maRIBqLu4b
Russell autója megsérült a delfinezéstől
Még az első edzésen pattogott annyira a Mercedes alatta, hogy eltörött a padlólemez egyik rögzítője. Lehet, hogy Hamiltonnak és Russellnek keményen meg kell küzdenie ma a Q3-ba jutásért.
Máris variálás a gumikkal
Néhányan lágy slick gumikkal jöttek ki, mások óvatosabbak és intermediate abronccsal vágnak neki az időmérőnek. 18 percig tart a Q1, az öt leglassabb pilóta esik ki.
Kamerázott a Red Bull az edzésen
A korábbi tréningen egy kamerával figyelték az első szárny mozgását, ezt Craig Scarborough technikai elemző szúrta ki.
Red Bull ran HD cameras on the front pods to look at front wing flex in FP1.
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) April 22, 2022
I wonder if the wing is a lighter version of the usual front wing shape?#F1 #ImolaGP #F1TV pic.twitter.com/A3wwAWB0XY
Nyert a slick gumi
Az első köridők alapján látható, hogy ez a helyes út, már elég száraz az aszfalt hozzájuk. Akik intereken kezdtek, mindjárt bejönnek a depóba váltani.
Piros zászló műszaki hiba miatt
Nem a falba állt bele valaki, hanem Albon Williamsének hátulján adta meg magát a fékrendszer. Vissza tud gurulni a bokszutcába, mégis megszakították a tréninget a törmelék miatt. Csúnyán ég az autón a jobb hátsó fék.
Hasonló problémával már szembesült a Williams
Emlékezhetünk, a bahreini teszt egyik napján emberi hibából kifolyólag már elszenvedtek egy hasonló fékproblémát. Még mindig áll az időmérő, egyelőre Stroll vezet Bottas és Verstappen előtt, de a sorrend még sokat fog változni az újraindítás utáni percekben.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Debris scatters across the track as Alex Albon's rear brakes overheat. He's limped back to the pits and the fire is out. #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/WujhKc6pp9
Albon már a mérnökökkel beszélget
És osztja meg velük, mit tapasztalt. Az első kiesőnk tehát megvan, a többi autót közben készítik a folytatásra.
Mindjárt mehet tovább a menet
17:17-től folytatódik az időmérő, tehát alig 2 perc múlva. 12 perc maradt a Q1-ből.
Top work from the marshals
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Q1 will resume v. shortly with just over 12 minutes to go#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/sdQBHzV9Bb
Most már mindenki lágy gumin
Albon kivételével az összes pilóta pályára hajtott, az utolsó kanyaroknál pedig kezdődik a szokásos lassítósdi. Reméljük, nem lesz perpatvar feltartásból adódóan.
GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Q1, take 2 #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/7tuKhlcbtm
Schumacher hibázott
A domb teteji sikánt vágta át, miután elrontotta a féktávot. Sainz vezet most Verstappen és Leclerc előtt.
Hamilton kilép a veszélyzónából
Egy melegítő körrel nyitott vagy feltartották, mindenesetre a következő próbálkozással feljött a 7. helyre. Pérez szintén előrébb lépett.
Bajban a Haasok
Az edzésen remekül mentek, most viszont Magnussen és Schumacher egyaránt a kiesőzónában áll 3 perccel a Q1 vége előtt. Norris egy pillanatra az élre állt, de Leclerc és Sainz gyorsan letaszította onnan.
Latifi megpördült
A 19. helyen álló pilóta a Villeneuve sikán kijáratánál csúszott meg és sodródott a fűre, de megfogta az autót. Folytathatja a körözést, jelen állás szerint már csak néhány percig.
Latifi sliding off onto the grass temporarily brings out the yellow flags #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/XMALFPq7Lm
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Hamilton gyorsul, de nem nyugodhat
Csak 13. az utolsó percbe lépve, és Pérez sem lélegezhet fel. Ez izgalmas lesz még!
Pórul járt az Alpha Tauri
Cunoda és Gasly a 16-17. hellyel búcsúzik, miután mindenki teljesítette az utolsó körét. Ocon sem lehet büszke a 19. helyre az Alpine-nal, a 18. Latifi lett, a műszaki hibát szenvedő Albon pedig nem futott mért kört.
Hamiltont nyugtatni kellett
Miután pengeélen táncolt a továbbjutással. Rádión megerősítették neki, hogy mehet tovább a Q2-be.
Leclerc nagy előnnyel végzett az 1. helyen
Fél másodperces előnyt épített ki Verstappen és Sainz előtt. A 4. Csou lett, ez szép eredmény az újonctól, még ha csak egy Q1-ről is van szó.
A Q1 végeredménye
Q1 CLASSIFICATION #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/U0HZcDKg69
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Elindult a Q2
A 15 perces felvonásban újabb öt pilóta esik ki. Ne feledjük, idén már nincs érvényben az a szabály, hogy a továbbjutóknak az ekkor használt gumival kell rajtolnia, mondjuk a sprintfutam miatt itt ez eleve nem lenne érvényben.
Eső jön!
Legalábbis erről tájékoztatták Leclerc-t. A pálya első kanyarjaihoz érkezhet meg először a csapadék.
Sainz összetörte a Ferrarit!
A falba állt a Rivazza kanyarnál, újabb hiba a spanyoltól. Vége az időmérőnek számára, piros zászló.
Újabb hiba a spanyoltól
A visszajátszás azt mutatta, hogy a Rivazza 1-ből kigyorsítva megúszott a kocsija fara, emiatt pördült meg a második balosnál elfordulva. A kavicságy őt már nem mentette meg.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Sainz goes into the barriers and is out of qualifying
Carlos is out of the car and appears to be ok #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/UOcKHT5NvI
Megérkezett az eső, ez többeknek árt
A kieső helyen álló Russell, Schumacher, Hamilton, Csou és Stroll esélyei így igencsak lecsökkentek arra, hogy javítsanak az idejükön. Az élen Verstappen áll Sainz, Norris, Pérez és Leclerc előtt.
The rain has arrived
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Q2 will resume shortly with just under 11 mins remaining#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/NKHL06tpsY
Schumacher magát is okolhatja
A középső szektorban eldobott egy másodpercet, e nélkül vélhetően továbbjutó helyen állna. Még mindig tart a megszakítás és a romeltakarítás, a folytatásban pedig új küzdelem indul a változó körülményekkel.
Folytatódik az időmérő
Vajon mindegyik etapra jut egy piros zászló megszakítás? A Q2 folytatódik, de az eső miatt senki sem siet ki, simán elképzelhető, hogy így pörög le a hátralévő 10 perc.
Váltóhiba babrált ki Alonso csapattársával
Egy pillanatra kanyarodjunk vissza a Q1 kiesői közül a két legnagyobb névhez: az Alpine közölte, hogy Ocon váltóhiba miatt fejezte be idő előtt a vezetést a Q1-ben, tavaly nyár óta először esett ki ebben a szakaszban. Gasly pedig a 2020-as mugellói verseny óta először.
Erősödik a zuhé
Vagyis lényegében eldőlt, ki jut tovább és ki nem: Russell, Schumacher, Hamilton, Csou és Stroll végez a 11-15. helyen. Cserébe igen izgalmas Q3 várható.
Többen a pályán
A Q2 utolsó percében járunk, de vélhetően azért hajtottak pályára többen, hogy ismerkedjenek az új feltételekkel és készüljenek rá a Q3-ban. Dicsérjük meg viszont Vettelt, aki be fog jutni oda, a tragikus melbourne-i hétvégéje után ez nagy előrelépés neki!
Ezért vagyunk csúszásban
Aki most kapcsolódik be közvetítésünkbe, és a végeredmény várná, elmondjuk, hogy a Q1-ben Albon műszaki hibája, a Q2-ben Sainz balesete miatt piros zászló volt, ezért járunk még csak a Q2 végén, holott ezek nélkül most érne véget az időmérő.
A Q2 végeredménye
Q2 CLASSIFICATION
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
No further running after Sainz's crash means that Vettel, Russell, Bottas, Schumacher and Hamilton are eliminated#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/PkY5Q9fEmR
Hiányzóval indul a Q3
Sainz természetesen nem vehet részt rajta a balesete miatt, csak 9-en lesznek a pályán. Nézzük, visszatérve az intermediate gumikon ki a legény a gáton!
Már nem esik
Így látják a helyszínen tartózkodók, vagy legfeljebb csak szemerkél az eső.
Magnussen kicsúszott, újabb piros zászló
Mindegyik felvonásra jut (legalább) egy piros zászló megszakítás, ezúttal Magnussen hibázott az Acque Mineraléban. Próbál kitolatni a falból, sikerül is neki az aszfalt segítségével, nagyon meg sem sérült a Haas.
Verstappen szintén kicsúszott
A célegyenes végi kanyarkombinációnál ment ki a fűre, de neki nem lett nagyobb baja. Mindjárt folytatódik az időmérő, 9 perc van hátra, mért köre még senkinek sincs a Q3-ban.
Alonso hibázott
Az Acque Minerale volt a helyszín, lecsúszott a bukótérbe, ennek a körének annyi. Leclerc az első kísérletek után 2 századmásodperccel vezet Verstappen előtt.
Norris villog
A 3. helyen áll Leclerc és Verstappen mögött, megelőzve Magnussent, Alonsót, Ricciardót, Pérezt, Bottast, Vettelt.
Találják ki, milyen színű zászlót lengetnek
Igen, pirosat: Bottas parkolt le a domb teteji sikán és a Rivazza között félúton. 3 perc maradt a Q3-ból, tehát újra fogják indítani az időmérőt.
Verstappen megelőzte Leclerc-t
779 ezredet vert a ferraris idejére, majd lesodródott a bukótérbe a célegyenes végén. Meglátjuk, az újraindításnál elég melegek lesznek-e a gumik az autókon ahhoz, hogy javítani lehessen a jelenlegi legjobb köridőkön.
Megadta magát az Alfa Romeo
A mai időmérő negyedik piros zászlós megszakítását műszaki hiba okozta, Bottas ezért húzódott félre. Az Alfa Romeo finn pilótája a 8. helyen áll Vettelt megelőzve.
RED FLAG (again!)
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
This time it's Bottas who has slithered off track #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/W76s89hbCi
Most került trélerre a lerobbant autó
Tehát néhány percet még biztosan várnunk kell az újraindításra. 3 perce marad majd a versenyzőknek a javításra.
Újra eleredt az eső
Úgyhogy lehet, hogy akár végeredményt is hirdethetünk. Ez esetben Verstappennek szerencséje volt a köre időzítésével.
Újraindul az időmérő
Az újabb intermezzo után jöhet a hajrá, bár kérdés, az eső nem tette-e tönkre a maradék javítási esélyeket.
Verstappen: Nincs tapadás
Ezzel alighanem el is árulta, mi várható az utolsó percekben. Senki sem javít, de elsősorban nem ezért, hanem mert...
...Norris kicsúszása zárja le az időmérőt
Fél perccel az időmérő leintése előtt kicsúszott a 3. helyen álló versenyző, az ötödik piros zászló pedig véget vet a mókának. Norris is az Acque Mineralénál csúszott ki, a McLaren látszólag nem rongálódott meg nagyon.
Tehát Verstappené a pole
A sprintfutamra, ott meg majd meglátjuk, ki teljesíti leggyorsabban a távot és indul az élről a vasárnapi versenyen. Verstappennek szerencséje volt a köre időzítésével, még egy korábbi piros zászló előtt tudta befejezni azt, miközben Leclercnek nem volt lehetősége javítani.
Norrist most szállítják az interjúkhoz
Hiszen a 3. helye miatt őt is hallgatni fogjuk, most szállt be az egyik kocsiba, ami visszaviszi a célegyenesbe. Előtte Leclerc, mögötte Magnussen, Alonso, Ricciardo, Pérez, Bottas, Vettel végzett.
Holnap sprintutam, lehet, hogy újra esőben
Ezzel megköszönjük figyelmüket, de ne menjenek messzire, mert nemsokára jelentkezünk a versenyzők reakcióival az érdekes időmérő után. Viszontlátásra!