Leclerc-nek nem volt esélye a végén, Verstappené a pole Imolában

Események

F1 Grand Prix of Emilia Romagna - Practice & Qualifying sport motorsport formula one racing SI202204220513
IMOLA, ITALY - APRIL 22: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 22, 2022 in Imola, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót az Emilia Romagna Nagydíjon, miután a piros zászlók rosszul jöttek ki Charles Leclerc-nek. Carlos Sainz összetörte a másik Ferrarit, míg a Mercedesnek csalódást keltően alakult a kvalifikáció.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Eső nélkül, de hűvös, nyirkos időjárásban között indult az Emilia Romagna Nagydíj időmérője, amelyet ezúttal pénteken rendeztek, hiszen sprintfutamos hétvégéről van szó. A körülmények miatt a pálya lassan száradt, ezért a kvalifikáció elején a legtöbben még az intermediate abroncsokat vették igénybe.

Az időmérő elején nem esett, de a hűvös időjárás megmaradt

Így tett Nicholas Latifi is, aki először hagyta el a garázst a bokszutca kijáratának megnyitása után, ám az Alfa Romeónál, az Aston Martinnál és az Alpine-nál másképpen gondolkodtak, és mind a hat versenyző a lágyakon kezdett. Lewis Hamilton rádiózása alapján ők lehettek optimisták, hiszen a hétszeres világbajnok kijelentette, hogy elég száraz az aszfalt. Más kérdés, hogy ennek ellenére elindult egy gyorskörre a köztes esőgumikon.

Az első próbálkozások után egyértelműen kiderült, hogy azoknak lett igazuk, akik a piros oldalfalú abroncsok mellett döntöttek.

Lance Stroll 1:23.419 másodperccel állt az élre, 2,096 másodperccel megelőzve Max Verstappent. Sokan el sem kezdték a gyorskörüket az intereken, hanem rögtön visszatértek a bokszba, és nem meglepő módon a Ferrarik is ezeken kezdtek.

A maranellóiak pilótáinak azonban hamar vissza kellett térniük a garázsba, ugyanis Alexander Albon autóján kigyulladt a jobb hátsó fék, és bár vissza tudott evickélni a bokszba, a törmelék miatt megszakították az időmérőt. A Williams nem először szembesül ilyen problémával, hiszen a barcelonai tesztelésen Nicholas Latifi járt pórul hasonló módon. Ekkor 12 perc, 6 másodperc volt hátra, és a mezőny fele rendelkezett köridővel, de ez nem számított, hiszen a pálya folyamatosan gyorsult.

Ismét kigyulladt a Williams hátsó fékje

Miután újraindult a kvalifikáció, ahogyan arra számítani lehetett, mindenki slickeken jött ki, és az sem ért senkit meglepetésként, hogy mindenki javított, már akinek volt honnan. Az első próbálkozások után Lando Norris állt az élre, a brit pilóta 1:21.232 másodperces kört autózott, amivel 131 ezreddel előzte meg Fernando Alonsót.

Persze nyilvánvaló volt, hogy még ez is messze van a Q1 végeredményétől.

Ezt követően Carlos Sainz állt az élre, aki 1:20.319-es körének köszönhetően 3 századdal múlta felül Max Verstappent, és további 241 ezreddel csapattársát, Charles Leclerc-t. Norris aztán ismét az élre ugrott, de kisvártatva a Ferrariik visszaelőzték, ezúttal Leclerc-Sainz sorrendben.

Ami a kiesés elleni harcot illeti, 3 perccel a vége előtt Valtteri Bottas, Ocon, Mick Schumacher, Latifi és természetesen Albon álltak az utolsó helyeken. A finn versenyző a 10. helyre ugrott fel ezt követően, a német viszont csak a 14. pozícióig jött fel. Ezzel két nagyágyú, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel került a veszélyzónába, de George Russell sem érezhette magát biztonságban a 15. helyen.

Végül mindhárman megúszták a kiesést, ellentétben az Alpha Taurikkal, akik már a garázsban voltak a leintéskor, így esélyük sem volt javítani, míg Ocont fékproblémák hátráltatták. Hamilton jó eséllyel ennek köszönhette, hogy túlélte az első szakaszt, hiszen mindössze a 15. pozícióban zárt.

Ami az élmezőnyt illeti, Leclerc 1:18.7986-tal végzett az élen, 499 ezreddel megelőzve Verstappent, és további 1 századdal Sainzot.

A Q2-ben a várakozásoknak megfelelően mindenki friss lágyakon kezdett, és a mezőny tagjainak sietniük kellett: Leclerc-rel közölték, hogy hamarosan érkezik az eső, így nyilvánvaló, hogy a bokszutca megnyitása után mindenki kigördült a pályára. Az első próbálkozások után Verstappen vezetett, miután 1:18.793-at autózott, 197 ezreddel megelőzve Sainzot, és további 304-gyel Norrist. Leclerc ekkor csak az 4. helyen állt, ám nem ő, hanem a Ferrari másik pilótája járt pórul.

Sainz összetörte a Ferrarit

Sainz ugyanis a következő körében a falnak csapta az autót a Rivazzánál. Ennek következtében megszakították az időmérőt, így a spanyol versenyző nem csak a saját kvalifikációjának vetett véget. Miután ugyanis az eső valóban elkezdett esni, senki nem tudott javítani, ami Russell, Schumacher, Hamilton, Csou és Stroll sorsát is megpecsételte. A hétszeres világbajnok idén már másodszor nem jutott el a Q3-ig. A Q2 végén egyébként az első tíz helyezett nagy része kiment a pályára, hogy kitapogassák a körülményeket.

A Q3 természetesen Sainz nélkül zajlott, hiába jutott tovább a 2. pozícióban.

Bár Leclerc a rádión megjegyezte, hogy a pálya szárazabb, mint gondolta, de bizonyos szakaszokon igencsak nedves volt. Olyannyira, hogy Verstappen már a kivezető körön megcsúszott, de neki még sikerült megfognia. Ellentétben Kevin Magnussennel, aki csak úgy, mint Bottas az első szabadedzés végén, kicsúszott a pályáról, de megúszta a fallal történő találkozást. Bár a kvalifikációt ismét megszakították, a dán versenyző végül ki tudott evickélni a kavicságyból, ezért ő is folytathatta az időmérőt. Ekkor még senkinek nem volt mért köre, vagyis igazán egyik pilóta sem járt jól vagy pórul.

Miután ismét kimehettek a pilóták a pályára, már mindenkinek sikerült gyorskört autóznia. Az első csatát Leclerc nyerte, akinek 1:28.778 másodperces köre mindössze 2 századdal bizonyult gyorsabbnak Leclerc-énél. Norris volt a 3., majd

Magnussen, Alonso, Ricciardo, Pérez, Bottas és Vettel volt a sorrend.

Verstappen aztán jelentősen javított, ezt követően viszont ismét piros zászló volt. Ezúttal Bottas állt meg a pálya szélén, miután autója lelassult, és ennek következtében valamivel hosszabb megszakításra kellett készülni, mint az előző alkalommal.

Verstappené lett a pole Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Amikor ismét szabad volt a pálya, 2 perc, 58 másodperc volt hátra a Q3-ból. Azonban Norris elintézte, hogy senki ne tudjon javítani, miután megpördült, és egy kicsit a falat is megcsípte. Ennek következtében Verstappen megszerezte idénybeli első pole pozícióját, őt pedig Leclerc és pont Norris követte. Magnussen 4. helye szintén meglepetés, mint ahogyan Alonso 5. pozíciója is bravúr.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix