Vizes pályán tartották az egyetlen edzést az imolai időmérő előtt, így rengeteget hibáztak a versenyzők, de szerencséjükre egyikük sem törte össze az autót. A legközelebb a háromszor megpördülő Leclerc járt ehhez, aki az intermediate abroncsokon csapattársával, Carlos Sainz-cal elfoglalta az első két helyet.
Imolába pénteken megérkezett a várt eső, ráadásul hűvös is volt, a levegő hőmérséklete alig haladta meg a 10 fokot, az aszfalté a 15-öt. Máskor talán vonakodtak volna a csapatok sok időt a pályán tölteni az első edzésen, de egyrészt ki kellett értékelniük az új fejlesztésű elemeket (leszámítva a Ferrarit, amely semmilyen újítást sem hozott), másrészt szűk volt a felkészülési ablak az időmérőre: mivel itt szombaton sprintfutamos kvalifikációt tartanak a vasárnapi viadalra, a hagyományos időmérőt már ma, péntek késő délután megrendezik.
Szerencsére legalább az eső elállt az edzésre, az aszfalton lévő vízmennyiség folyamatosan csökkent, menet közben előkerültek az intermediate gumik is. Négy percet kell várni az első autó megjelenésére, Valtteri Bottas törte meg a csendet, majd kisvártatva szinte mindenki kikukkantott és összességében sokat köröztek a pilóták.

Pörgés-forgás-pályaelhagyás volt bőven, ahogy várni lehetett, de senki sem törte össze az autót. A legközelebb alighanem a bajnokságot vezető Charles Leclerc járt ehhez, aki háromszor pördült meg, egyszer pedig átvágta a sikánt, az őrangyala azonban vigyázott rá.
Sőt, Leclerc a legjobb köridőt is megfutotta, csapattársával, Carlos Sainz-cal nagy előnnyel foglalták el az első két helyet, a harmadik Max Verstappen lett. Mögéjük a Haas párosa, Kevin Magnussen és Mick Schumacher zárkózott fel Sergio Pérezt megelőzve.
Az utolsó percekben ketten is kis híján karamboloztak a fallal az Acque Mineralénál, de Lando Norrist és Valtteri Bottast is megmentette a kavicságy.
Minél több kört tett meg valaki a zöld oldalfalú gumikkal, jellemzően annál gyorsabbá vált, ahogy az abroncsok bemelegedtek, erre érdemes lesz figyelni a 17 órakor kezdődő időmérőn.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Esőben indul a hétvége
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik az Emilia Romagna Nagydíj első szabadedzése! Az elmúlt napokban folyamatosan esett Imolában, és ez most sincsen másképp, így a gyakorlás eleje biztosan vizes pályán fog zajlani. Előzetesünket az alábbi linken olvashatják.
Csak a Ferrari nem hozott fejlesztést
Előzetesen arról volt szó, hogy a maranellóiak is készülnek kisebb újításokkal a hétvégére, ám végül kiderült, hogy az olasz istálló az egyetlen, amely nem hozott semmilyen fejlesztést. A többiek, beleértve a Red Bullt és a Mercedest is, kivétel nélkül hoztak kisebb-nagyobb újításokat.
A Ferrari kicserélte Sainz motorját
Azok után, hogy Ausztráliában már a 2. körben kiesett, a spanyol pilóta hétvégéje ezúttal sem indul ideálisan. Igaz, a Ferrari kommunikációja szerint csupán elővigyázatosságból szereltek be neki új erőforrást, mert nem akartak kockáztatni a sprintfutamos hétvégén.
Ocon motorját is kicserélték
A francia pilótának Ausztráliában szóltak, hogy hűtse az erőforrását, amikor a DRS-vonatban autózott. Az Alpine-ra rájár a rúd ezen a téren, hiszen Fernando Alonsónak már a harmadik motort kellett beszerelni Melbourne-ben.
Az eső mellett hideg is van
A levegő hőmérséklete 11, a pályáé 14 fokos. Természetesen a páratartalom is rendkívül magas, egészen pontosan 92 százalékos.
It's still looking quite wet across the Emilia Romagna region! #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/5c3vEyeNxy
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Zöld zászló
Elindult az első szabadedzés, és ezzel a hétvége, de nem meglepő módon egyelőre minden pilóta a garázsban maradt.
Vigyázni kell a kerékvetőkkel
Ha majd a versenyzők pályára gurulnak, az esős időjárás mellett még egy dologra kell figyelniük: az imolai pályán korábban rengeteget használták a rázóköveket, ez viszont az idei autókkal nem igazán ajánlott, mert könnyen megsérülhet a padlólemez. Részletek az alábbi cikkben találhatók.
Bottas és a Haas törte meg a csendet
Előbb a finn pilóta, majd kisvártatva Schumacher és Magnussen is pályára gördült. Talán mondanunk sem kell, hogy mindhárman az extrém esőgumikon tették meg mindezt.
Valtteri Bottas is first out on track, soon joined by the Haas duo of Schumacher and Magnussen #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/5B18wTP7vq
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Schumacher csak segítséggel tudott kimenni
Még ki sem gurult a pályára, máris nehézségekbe ütközött a német pilóta, miután elsőre nem tudott kikanyarodni a garázsból. A Haast vissza kellett tolni egy kicsit, és utána tudta elhagyni a bokszutcát.
Megérkezett az első köridő
Bottas 1:43.277 másodperccel kezdett, 129 ezreddel megelőzve Magnussent, és további 789-cel Schumachert. Eközben a mezőny nagy része kiment a pályára, egyedül Vettel és a McLarenek maradtak a bokszban.
Leclerc és Latifi is hibával kezdett
A listavezető megpördült, míg a Williams versenyzője kisodródott a kavicságyba. Eközben már Verstappen vezet, a holland pilóta 1:39.595-tel állt az élre, 416 ezreddel megelőzve Magnussent.
First spin of the weekend goes to Championship leader Charles Leclerc
— Formula 2 Insider (@Formula2Insider) April 22, 2022
No points for being first here #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/zRGVaR10wK
Ezúttal Hamilton és Sainz hibázott
A brit pilóta végül megfogta az autót a Variante Altában, míg a Ferrari versenyzője átszánkázott a füvön. Leclerc ideiglenesen átvette a vezetést, de most már ismét Verstappen áll a táblázat tetején: a holland pilóta 1:37.247-et autózott, 504 ezreddel megelőzve riválisát.
Max Verstappen is currently the fastest on track
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
He leads the time sheets with a 1:37.247 ?#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/JcNRaujiQg
Egyre jobb a pálya állapota
Már közel 10 másodperccel jobb a leggyorsabb kör, mint amivel Bottas kezdett. Ez egyébként Verstappen nevéhez fűződik, aki tovább javított, és jelenleg 1:36.158-nál tart, 326 ezreddel megelőzve Sainzot. Őket a két Alpha Tauri követi, de már Gasly lemaradása is közel 1 másodperc.
A két Ferrari állt az élre
Leclerc 1:35.629-cel vette át a vezetést, Sainz pedig 124 ezreddel maradt el tőle. Nem sokkal korábban Norris sodródott ki a kavicságyba, és kiderült, hogy gond van az egyik gumijával.
Leclerc másodszor pördült meg
Miközben Sainz kijelentette, hogy már nincsenek messze az intermediate gumikra alkalmas körülményektől, csapattársa ismét megforgott. A monacói pilóta ezúttal az Acque Minerali kijáratánál hibázott. Ocon szintén rontott, és kisodródott a kavicságyba.
Charles is pushing out there!
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
He finds himself in a brief spin again before recovering to continue on #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/oL0BqSH2MZ
Pérez vezet, Vettel az intereken
A mexikói pilóta 1:35.476 másodpercet autózott. Időközben szinte teljesen kiürült a pálya, egyedül Csou és Vettel van kint, utóbbi ráadásul a mezőnyből elsőként felrakta a zöld oldalfalú abroncsokat.
Vettel javított
A négyszeres világbajnok 1:38.961-es idejének köszönhetően feljött a 15. helyre, vagyis papíron az interek már jobban működnek, ennek ellenére Bottas, Russell, Albon és Latifi is az esőgumikon jött vissza, és csak Stroll váltott interekre.
Vettel rengeteget gyorsult, jönnek az interek?
Az Aston Martin versenyzője 1:36.537-tel egészen az 5. pozícióig ugrott fel. Ez már komoly javításnak számít, amire a többiek is felfigyelhetnek, de továbbra is csak a két zöld autón vannak köztes esőgumik.
Gyorsabbnak tűnik az inter
Vettel elsősorban a második szektorban adott sokat a többieknek, de legutóbbi körét nem fejezte be, hanem visszahajtott a bokszba, korábban viszont feljött a 4. helyre. Stroll a 11. helyre ugrott, és most már Norris is az intereken gördült ki a garázsból.
A Ferrari is az inter mellett döntött
Miután Stroll is folyamatosan javít, Norris pedig felugrott a 2. helyre, még, többen a zöld oldalfalú abroncsok mellett tették le a voksukat. Többek között a maranellói istálló is így tett, hiszen mindkét versenyzőjüket ilyen gumikon küldték ki.
Sainz három lila szektorral zárta le a kérdést
Ha egyáltalán még kérdés volt, hogy melyik gumi a gyorsabb. A spanyol pilóta kétszer egymás után javított, és jelenleg 2,870 másodperccel vezet Pérez előtt.
Leclerc közel volt a balesethez, majd az élre ugrott
A monacói pilóta harmadszor is megpördült, és az autó hátulja veszélyesen elindult a fal felé, de ekkor sikerült egyenesbe állítania a versenygépet. A következő körében pedig át is vette a vezetést, igaz, csupán 94 ezreddel előzte meg csapattársát. Verstappen ellenben csak a 3., lemaradása pedig 1,335 másodperc.
Sainz ismét rengeteget javított
Már az első két szektorban is gyorsabb volt a körét valamivel hamarabb megkezdő Leclerc-nél, aztán az éllovas hibázott a Variante Alta sikánnál, így nem volt kérdés, hogy a spanyol pilóta átveszi a vezetést. Jelenleg 1,327 másodperccel áll a szintén javító Verstappen előtt.
Smooooth Operator
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Chilli @Carlossainz55 finds some grip and puts in a decent lap to grab P1 #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/BRaapF4wXw
Leclerc hátránya is óriási
A monacói versenyző ugyan feljött a 2. pozícióba, de az ő hátránya is 1,253 másodperc. Úgy néz ki, a jelenlegi körülmények között mind a Ferrari, mind Sainz valamivel a többiek előtt van.
Leclerc bement másfél perc alá
Előbb Sainz javított tovább, de Leclerc köre még jobban sikerült, és a mai napon először bekerült 1:30 alá. Egészen pontosan 1:29.402-t autózott, amivel 877 ezreddel múlta felül csapattársa idejét.
Hatalmasak a különbségek az élmezőnyben
Leclerc közel 1 másodperccel vezet Sainz előtt, akinek előnye 588 ezred Verstappen előtt. A 4. Magnussen hátránya pedig 1,572 másodperc a címvédő mögött.
Piros zászló
5 perccel a vége előtt megszakították a gyakorlást, ám mint kiderült, feleslegesen. Norris ugyanis az Acque Mineralénál megpördült, és a kavicságyban kötött ki, ám nem sokkal a piros zászló után ki tudott tolatni onnan.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Lando Norris finds himself beached in the gravel at Turn 12 ?
Luckily the McLaren driver is able to drive out and return to the pits #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/Ua7YLtXmYr
Máris újraindult a tréning
Szűk 3 perccel a leintés előtt a mezőny folytathatta a körözést. Többek között Sainz, Vettel és Russell is visszatért a pályára.
Kockás zászló
Véget ért az első szabadedzés, de természetesen a megkezdett köröket még be lehet fejezni. Az élmezőnyből erre Sainznak és a két Haasnak van lehetősége, hiszen Leclerc és Verstappen nem ért át a célvonalon a jelzés előtt.
Hamiltonnak nincs tapadása
Legalábbis ezt mondta a rádión keresztül mérnökének. A brit pilóta egyébként a 18. helyen fejezte be a gyakorlást, de számára nagyon rosszkor jött a piros zászló, hiszen nem sokkal korábban kezdte meg az etapját az intereken.
Bottas majdnem összetörte
A finn pilóta már a leintés után dobta el az autóját az Acqua Mineraléban, hasonló módon, mint Norris, és centiméterekkel a fal előtt állt meg. Ennek következtében nem sérült meg az autója, így a hiba nem kerül sokba.
Bottas is in the barrier!
— Formula 1 (@F1) April 22, 2022
Driver is OK, however he is unable to drive back to the pits #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/BdqZJ2tahT
Hatalmasnak tűnik a Ferrari fölénye
Leclerc 877 ezreddel végzett Sainz előtt, Verstappen lemaradása pedig már 1,465 másodperc. Mögöttük Magnussen, Schumacher, Pérez, Alonso, Vettel, Cunoda és Russell lett az első tíz sorrendje. Ugyanakkor nem kizárt, hogy az időmérő már száraz pályán fog zajlani, és ebben az esetben egyáltalán nem biztos, hogy megmarad a maranellóiak előnye, legalábbis a Red Bull-lal szemben. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval.