Végig meggyőző tempót diktált és simán nyert Leclerc az Ausztrál Nagydíjon, Verstappen és Sainz kiesése ráadásul óriási előnybe hozta a tabellán. Pérez és a Hamiltont némi szerencsével megelőző Russell állt vele dobogóra.
Az élről induló Charles Leclerc magabiztosan nyerte meg az Ausztrál Nagydíjat és óriási lépésben növelte előnyét a tabellán, ugyanis az eddig mögötte álló csapattársa, valamint a legfőbb riválisának számító Max Verstappen egyaránt kiesett. Utóbbi képtelen volt tartani a győztes tempóját, az előző két futammal ellentétben ezúttal (az egyik biztonsági autós fázis utáni újraindítást leszámítva) elmaradt a csata közöttük, de a holland végül a 2. helyet is elvesztette műszaki hibából kifolyólag.
A rajtnál Leclerc simán az élen maradt Verstappen előtt, Lewis Hamilton megelőzte Sergio Pérezt és átvette a 3. helyet. A Ferrari másik pilótája, Carlos Sainz azonban borzasztóan indult, több pozíciót vesztett, és a 2. körben már nem is volt versenyben, mert kipördült az egyik tempós kanyarkombinációnál. Mick Schumachert próbálta kívülről megelőzni, de megingott a kocsija és a füvön elvesztette fölötte az irányítást, majd a kavicságy foglyává vált a megforgás után.

A 6. kör végéig így a biztonsági autó vezette a mezőnyt, az újraindítás után Leclerc, Verstappen, Hamilton, Pérez, George Russell, Lando Norris, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Fernando Alonso volt a sorrend a pontszerző helyeken.
Verstappen nem tudta támadni Leclerc-t, Pérez viszont igen a hozzá képest lassabb Hamiltont, és a 10. körben a 3-as kanyarnál sikerült is kifékeznie a Mercedest.
Verstappen hátránya már 8 másodperc feletti volt, amikor a 18. körben letudta egyetlen kerékcseréjét, a Ferrarinak így nem kellett sietnie az elévágás veszélyének elhárításával.
A 24. körben másodjára is pályára vezényelték a biztonsági autót Sebastian Vettel balesete miatt. A német szörnyű hétvégéjébe illett ez a lezárás: a 4-es kanyarból a kerékvetőn kigyorsítva megpördült és orral lekoccolta a szemközti falat, majd a pályán állt meg. Mindez Russellnek jött jól, aki ekkor még nem járt a depóban, így relatíve kisebb időveszteséggel tehette meg ezt, fel is jött a 3. helyre. Mivel a kemény gumin induló Alonso nem ment ki kerékcserére, Pérez és Hamilton visszacsúszott az 5-6. helyre. Közöttük egyébként pár pillanatra megfordult a sorrend, de a mexikói gyorsan visszaelőzte a kerékcserék során elé kerülő Mercedest.

A 30-31. körben Alonsót mindketten lehagyták, míg Verstappen az újraindításnál ugyan Leclerc mellé ért a külső íven, de előzni nem tudott, és kisvártatva ismét megnőtt a távolság a Ferrari és a Red Bull között.
Pérez a 36. körben újra elfoglalta a 3. helyet Russell legyűrésével, akinek szóltak, hogy ha a védekezés felemésztené a gumikat, inkább ne menjen bele nagyon a párharcba. Végül azonban mindketten dobogóra állhattak Verstappen kiesésével, aki alatt a 40. körben állt meg a Red Bull, úgy tűnt, a motor romlott el. A győztes Leclerc 71-re növelte a pontjainak számát, a tabellán meglepetésre Russell lépett a 2. helyre, de ő még csak 37-nél jár.

Hamilton a 4. pozícióban futott be a McLarenek előtt. A középmezőnyben sok izgalmas csata zajlott, a 7. helyet Ocon szerezte meg Valtteri Bottas, Gasly és Alexander Albon előtt. Néhány körrel a cél előtt Gasly még Bottas előtt járt, de az egyik féktávon kicsúszott. Az időmérőről kizárt Albon úgy jutott el pontszerzésig, hogy a kemény gumin rajtolva csak a táv legvégén ment ki kerékcserére.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Izgalmas csatára van kilátás
Köszönjük Olvasóinkat a 2022-es szezon harmadik, melbourne-i futamán! Az első sorból a két világbajnoki aspiráns, Charles Leclerc és Max Verstappen indul, a hollandot pedig segítheti, hogy csapattársa, Sergio Pérez rajtol a harmadik pozícióból.
Ez történt a hétvégén
A hétvége nagy részét a Ferrari uralta, ám általában nem volt nagy az előnyük a Red Bull-lal szemben. A semleges szurkolók nyilvánvalóan abban bíznak, hogy mindez a futamra sem változik meg.
A biztonsági autó miatt nem biztos az egy kiállás
A Pirelli alapesetben az egy kerékcserés stratégiát tartja a leggyorsabbnak, ám az esetleges biztonsági autós fázis miatt könnyen elképzelhető, hogy kettő lesz belőle. Ez esetben a megmaradt gumiszetteket látva a Ferrari a közepes-keménye-közepes, a Red Bull a közepes-kemény-kemény sorrendet alkalmazhatja.
You’ve seen the tyre sets available for the race! How will the #Fit4F1 drivers work them into their race strategies? #F1 #AusGP #Formula1 #Pirelli #Pirelli150 pic.twitter.com/cLCiT0x4Mr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 9, 2022
Mindkét Red Bullon módosítottak
Mind Verstappen, mind Pérez autójában kicserélték a hidraulikai rendszer egyes elemeit. A holland pilóta versenygépében cseréltek több elemet, de mindez egyikük esetében sem számít jó előjelnek.
Alonso sem lehet nyugodt
Az Alpine megtalálta a tegnapi meghibásodás okát, és közleményük szerint azóta azon dolgoznak, hogy a spanyol versenyző valóban elindulhasson a 10. helyről. Egyelőre nem utalnak jelek arra, hogy ezt nem teheti meg, de ettől még nincs ideális helyzetben.
Melegebb van, mint az elmúlt napokban
Mindez vélhetően az egy órával korábbi kezdésnek köszönhető. Nem sokkal a felvezető kör kezdete előtt a levegő hőmérséklete 27, míg az aszfalté 39 fokos. A páratartalom is csökkent, jelenleg mindössze 44 százalék.
Már most történelmet írt a hétvége
Két év szünet után az Ausztrál Nagydíj idén tért vissza a versenynaptárba, és ez a nézőszámon is meglátszott. A hétvége három napja alatt 420 ezren látogattak ki a helyszínre, így ez a legnagyobb sportesemény az ország történetében. Emellett többen voltak, mint a tavalyi szezon leglátogatottabb hétvégéjén, az USA Nagydíjon.
Elindult a felvezető kör
A mezőny 20 tagjából 14-en közepes, 6-an kemény keverékeken kezdenek. Utóbbi csoportba Sainz, Alonso, Magnussen, Albon, valamint a két Aston Martin tartozik.
The formation lap is a go
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
We're verging ever closer.... #AusGP #F1 pic.twitter.com/Tq2Yley3zY
Rajt: Hamilton már a harmadik
Leclerc magabiztosan jött el Verstappen előtt, Hamilton viszont Norrist és Pérezt is lerajtolta, előbbit Russell is megelőzte.Sainz nagyon visszaesett, csak a 13. helyen áll a keményeken.
??????????
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
??????????
LIGHTS OUT!!!
Charles Leclerc makes a brilliant start! #AusGP #F1 pic.twitter.com/st5e8kLu7b
1. kör: Sainz nagyon szenved
A spanyol pilóta még egy pozíciót veszített, ezúttal Schumacherrel szemben. Vele szemben Alonso megőrizte a 10. helyét, miután csak Gasly rajtolta le. Az élen a helyzet változatlan.
2. kör: Sainz a kavicságyban, VSC
Rémálomszerűen indul a verseny a Ferrari versenyzőjének: miközben próbálta visszaelőzni Schumachert, a 10-es kanyarban a fűre sodródott, majd miközben visszatért volna a pályára, megpördült, és a másik oldali kavicságyban kötött ki, és egyelőre nem is tudott kimenni onnan.
LAP 3/58 ?? Virtual Safety Car ??
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
SAINZ IS OUT!
The Ferrari driver is in the gravel, driver is OK #AusGP #F1 pic.twitter.com/FOBd484hAU
3. kör: Sainz kiesett, biztonsági autó
A spanyol pilótát utasították, hogy állítsa le a motort, vagyis futama hivatalosan is véget ért. A versenyirányítás eközben meggondolta magát, és safety cart rendelt el.
Stroll végigmehet kiállás nélkül
Legalábbis mostantól kezdve, ugyanis a kanadai versenyző gyors egymásutánban kétszer is kereket cserélt: előbb feltette a közepeseket, majd ismét keményekre váltott, így már mindkét keveréket használta, miközben időt egyáltalán nem vesztett.
Kijön a biztonsági autó, újraindul a verseny
A 6. kör végén vége a Safety Car-fázisnak. Emlékeztetőül, az első tíz állása: Leclerc, Verstappen, Hamilton, Pérez, Russell, Norris, Ricciardo, Ocon, Gasly és Alonso.
Újraindítás: Verstappen közel maradt
A holland pilóta hátránya fél másodperc körüli, és Pérez lemaradása is hasonló mértékű Hamilton mögött. Ne feledjük, két körig még nem lehet használni az állítható hátsó szárnyat!
LAP 7/58
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
The safety car heads in and we're back under way!
Leclerc leads from Verstappen and Hamilton #AusGP #F1 pic.twitter.com/7rcykyfjmb
7. kör: Hamilton máris DRS-en kívül
A két Red Bull viszont továbbra is tartja az 1 másodpercen belüli lemaradást. Jelenleg főleg Pérez van közel a hétszeres világbajnokhoz, így könnyen lehet, hogy hamarosan előzéssel próbálkozik.
8. kör: Leclerc is leszakította Verstappent
Legalábbis annyira, hogy a holland versenyző ne használhassa a DRS-t a következő körben. Pérez viszont megteheti, és minél hamarabb meg kell előznie Hamiltont ahhoz, hogy a 3. helyen kívül bármiben reménykedhessen ma.
10. kör: Pérez egyelőre maradt Hamilton mögött
A mexikói pilóta egyelőre nem tudott előzni, de közel maradt. Eközben Norrisszal közölték, hogy az eredeti tervekhez képest 5 körrel tovább maradnak kint, ami a biztonsági autó miatt érthető.
11. kör: Pérez megelőzte Hamiltont
A mexikói pilóta közel tudott maradni, és a 3-as kanyarnál maga mögé utasította a brit versenyzőt. Igaz, lemaradása máris közel 5 másodperc Verstappenhez képest. Hátrébb Vettel hibázott, és a kavicságyba sodórdása után visszaesett az utolsó helyre.
12. kör: Verstappennek máris gondja van a gumikkal
Pontosabban az egyikkel, hiszen a bal elsőre mondta azt, hogy szemcsésedik. A címvédő hibázott is az utolsó előtti kanyarnál, és hátránya már közel 5 másodperc Leclerc mögött.
13. kör: Russell közel van Hamiltonhoz
Az ifjabbik brit pilóta hátránya 1 másodperc körüli csapattársa mögött, de egyelőre nem hallottunk rádiózást, hogy gyorsabb lenne nála tiszta pályán. Schumacher elkövetett egy apró hibát, de pozíciót nem vesztett, és továbbra is a 15. helyen autózik.
13. kör: a Williams kereket cserél
Strollt leszámítva Latifi az első, aki kiállt a bokszba, és az időpont az élmezőny szempontjából is fontos lehet. A kanadai versenyző a közepesek után természetesen keményeket kapott.
14. kör: a Ferrari is elnyújtja az első etapot
Leclerc-rel ugyanazt közölték, mint pár körrel korábban Norrisszal, vagyis az eredeti tervhez képest 5 körrel tovább kint maradnak. Jelenleg úgy néz ki, hogy Verstappen nem jelent rá komoly veszélyt, hiszen hátránya már 7 másodperc feletti.
15. kör: Bottas közel a pontszerzéshez
A finn pilóta megelőzte Cunodát, aminek köszönhetően feljött a 11. pozícióba. Hamilton eközben ellépett Russelltől, és előnye már 2 és fél másodperc feletti.
16. kör: Magnussen majdnem Sainz sorsára jutott
A dán pilóta Csout támadta, ám a Ferrari versenyzőjéhez hasonlóan a fűre sodródott. Szerencséjére ő nem pördült meg, így csak némi időt vesztett.
17. kör: Újabb bokszkiállás, ezúttal az Alpine-tól
Ocon is kereket cserélt, vagyis egyre közelebb kerülünk az élmezőnyhöz ezen a téren. A francia pilóta a 17. helyre jött vissza a keményeken.
18. kör: Verstappen kereket cserél
A holland pilóta kiállása 2,9 másodpercig tartott, és a 8. helyre tért vissza a C2-eseken. Igaz, ez lehetett volna rosszabb is, ugyanis közvetlenül Gasly és Alonso elé tért vissza, akik helyet cseréltek.
19. kör: Pérez szenved, Hamilton támadhatja
Könnyen lehet, hogy a mexikói versenyzőnek is hamarosan jönnie kell, mert Hamilton visszazárkózott rá. A McLarenek pedig egyelőre nem reagáltak Ocon kerékcseréjére.
20. kör: vége Pérez szenvedésének
A mexikói pilóta kiállása 4 tizeddel gyorsabb volt, mint Verstappené, de nyilvánvalóan így is ALonsóék mögé tért vissza, sőt, még Bottas is megelőzte. Norris szintén kiállt, a keményeken jelenleg a 12. pozícióban áll.
21. kör: újabb páros kiállás
Ezúttal Ricciardót és Gaslyt hívták ki, előbbi csapattársa mögé, de épphogy Stroll és Albon elé a 10. helyre, utóbbi a 15. pozícióba, Ocon mögé tért vissza.
22. kör: Hamilton Pérez elé tért vissza
A mexikói versenyző nem futott elég gyors köröket kiállása után, ennek következtében virtuálisan visszaesett a 3. helyre. Persze a valóságban vannak előttük néhányan.
Újabb biztonsági autó, vége Vettel kálváriájának
A négyszeres világbajnok megállt a pálya szélén, de nem technikai hiba miatt, hanem azért, mert előtte összetörte az autó orrát. Ennek következtében ismét beküldték a Safety Cart, Vettel pedig vélhetően igyekszik elfelejteni ezt a hétvégét, illetve ezt az évkezdetet.
LAP 24/58 ?? SAFETY CAR ??
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
Vettel has hit the wall and stopped on track
A tough weekend for the Aston Martin driver #AusGP #F1 pic.twitter.com/JEBFJZGcVz
Russell nyert, Alonso bukott a Safety Caron
A brit pilóta gyorsan teljesítette a kiállását, és mivel kevsebb időt vesztett, csak Verstappen tudta visszaelőzni. Alonso viszont hiába halad a 4. helyen, neki kifejezetten rosszul jött a biztonsági autó, hiszen a körülötte lévőkkel ellentétben neki még kereket kell cserélnie.
Pérez Hamilton elé került
Pillanatokkal a biztonsági autó beküldése előtt a mexikói versenyző elment a Mercedes pilótája mellett, így ő áll az 5. helyen. Nem említettük, de időközben természetesen Leclercis teljesítette a kiállását az élen.
Újraindítás: Verstappen a küldő íven támadott
Ugyanakkor nem tudott elmenni Leclerc mellett. Nem sokkal korábban, még az újraindítás előtt Schumacher kis híján felöklelte a váratlanul lassító Cunodát, de pont elment mellette.
LAP 27/58
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
We are RACING
Charles Leclerc has another mega start but Verstappen is RIGHT THERE! #AusGP #F1 pic.twitter.com/lgt18Xl1n8
28. kör: Alonso egyelőre tartja magát
Sőt, egy ideig Russellhez is közel maradt. Persze könnyen lehet, hogy DRS-sel Pérez és Hamilton is könnyedén ki fogja kerülni. Magnussen a spanyol pilóta cipőjében jár a 7. helyen, hiszen ő sem váltott még, a dán versenyzőt a McLarenek támadhatják.
29. kör: Pérez egyelőre kivár
Vélhetően szándékosan nem támadta meg Alonsót, hanem csak próbált közel maradni hozzá, hogy a következő körben, immáron DRS segítségével el tudjon menni mellette. Leclerc előnye máris közel 3 másodperc.
30. kör: Pérez taktikája bejött, Hamilton is előzött
A mexikói pilóta a 3-as kanyarban ment el a kétszeres F1-es világbajnok mellett, és a Mercedes versenyzőjének sem kellett sokáig várnia: Hamilton a célegyenesben utasította maga mögé Alonsót.
31. kör: Magnussen egyelőre tartja magát
A Haas versenyzőjét még mindig nem tudták megelőzni a McLarenek, hiába autóznak közel hozzá. Rádión meg is dicsérték, hogy jó köröket autózik.
32. kör: Pérez Russellt támadhatja
A Red Bull pilótájának lemaradása 6-7 tized körül mozog riválisával szemben. Kérdés, hogy mennyi ideje lesz előzni, mert a Red Bull gumikezelése egyelőre nem tűnik jónak.
33. kör: Magnussen sokakat feltart
Valóságos vonat alakult ki a dán pilóta mögött, hiszen egészen a 13. helyen haladó Bottasszal bezárólag mindenki DRS-en belül van az előtte lévőhöz képest.
34. kör: eddig tartott a Magnussen-varázs
Norris már a célegyenesben elment mellette, majd nem sokkal később Ricciardo is maga mögé utasította a dán versenyzőt. Ő és a közvetlenül mögötte haladó Albon hiába állnak pontszerző helyen, még ki kell állniuk.
35. kör: Russell elengedheti Pérezt
Meglepő üzenetet hallgathattunk meg, ugyanis a brit versenyzővel közölték, hogy feladhatja a pozíciót. Persze nem csak úgy, hanem akkor, ha a Pérezzel történő csatázás a gumikezelés rovására menne.
36. kör: Pérez ismét dobogós
Russell valóban nem fejtett ki nagy ellenállást, de nem is biztos, hogy tudott volna. A mexikói pilóta ugyanis a DRS segítségével kikerülte riválisát a 9-es kanyar előtt.
37. kör: Leclerc ismét magabiztos előnyt épített ki
A Ferrari versenyzője 5,5 másodperccel vezet Verstappen előtt, így jelenleg senki és semmi nem veszélyezteti a győzelmét. Ahogyan Verstappen is magabiztosan őrzi a 2. pozíciót.
39. kör: újabb dráma, Verstappen kiesik
Verstappen hirtelen lelassult, majd mérnöke arra utasította, hogy állítsa le az autót. Vélhetően motor- vagy hidraulikai probléma lépett fel. Virtuális Safety Cart rendeltek el.
LAP 39/59
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
Max Verstappen is OUT of the race!!! ?
He's had to retire the car after being asked by his engineer to stop at Turn 2#AusGP #F1 pic.twitter.com/hLz41lNaLf
40. kör: Alonso és Magnussen is kiállt
A VSC-nek köszönhetően kevesebbet buktak, de így is csak a 13., illetve a 17. helyre jöttek vissza. Albon viszont maradt kint, így ő még többet fog bukni.
41. kör: ismét összejöhet a Mercedes-dobogó
Miután Sainz után Verstappen is elvérzett, a brackley-iek ismét lecsaphatnak a lehetőségre. Ezúttal viszont nem Hamiltonnak, hanem Russellnek áll a zászló, legalábbis egyelőre.
42. kör: Stroll leszorította Bottast
Ennek köszönhetően a finn pilóta Gaslyval szemben is pozíciót vesztett, nem véletlen, hogy azonnal panaszkodni kezdett a rádióban. Kérdés, hogy a versenyirányítás, illetve a sportfelügyelők hogy látják a helyzetet.
43. kör: Péreznek nem Verstappennel kell foglalkoznia
A mexikói pilóta megkérdezte, hogy mi történt csapattársával, ám mérnöke nem mondta meg neki, helyette arra utasította, hogy ne vele foglalkozzon. Strollt közben megbüntették 5 másodpercre, mert cikázott az egyenesben.
45. kör: Alonso lassan zárkózik
Csak az imént előzte meg Schumachert, pedig már korábban is közel volt hozzá. Igaz, Bottas, Gasly és Stroll is közel van hozzá, úgyhogy akár a 9. helyet is megszerezheti.
46. kör: bebetonozódtak az erőviszonyok
Legalábbis az élmezőnyben. Leclerc folyamatosan növeli előnyét, nemrég a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, de Russell sem tud közeledni Pérezhez. Hamilton viszonylag közel van csapattársához, de egyelőre nem tud DRS-távolságon belülre kerülni.
47. kör: mosr Stroll tartja fel a többieket
Gasly hiába támadta a kanadai pilótát, nem tudott előzni. Neki, valamint a 14. helyen álló Csouval bezárólag mindenkinek 1 másodpercen belüli a hátránya az előtte lévőhöz képest.
48. kör: Leclerc rámenne a leggyorsabb körre
Ezzel csupán annyi a gond, hogy jelenleg is az övé. Persze ez a tény nem kell, hogy zavarja a monacói pilótát, aki tovább javította az eddigi legjobb időt.
49. kör: Alonso dühös Gaslyra
Elsőre ez furcsán hangzik, hiszen a francia pilóta két pozícióval előtte autózik. A kétszeres F1-es világbajnok azonban azért fakadt ki, mert az Alpha Tauri versenyzője nem tudta megelőzni Strollt.
51. kör: Pérez egy másodpercet vesztett
Nem feltétlenül azért, mert jelentősen lelassult volna, hanem mert az utolsó előtti kanyarban túl mélyre ment. Eközben Gasly és Bottas is megelőzte Strollt, Alonso viszont nagyon lemaradt tőlük.
52. kör: Alonso gumijai elfogytak
Nincs más magyarázat arra, hogy miért esett vissza ennyire. A spanyol versenyzőt már a két Haas is megelőzte, így csupán a 15. pozícióban halad.
53. kör: Leclerc-t megnyugtatták
A monacói pilóta továbbra is a leggyorsabb körrel foglalkozik, ám mérnöke szerint senki nem fogja tudni megverni őket, ebben a tekintetben sem.
54. kör: Hamilton a csapatára panaszkodik
A hétszeres világbajnok kijelentette, hogy nehéz helyzetbe hozták. Hogy pontosan mire célzott, azt nem tudni, mindenesetre jelenleg 1,9 másodperc a hátránya Russell mögött.
55. kör: Albon még mindig nem állt ki
A thai versenyző alighanem egy virtuális vagy valós biztonsági autóban reménykedik, de már csak három kör maradt. Jelenleg a 7. helyen áll, de nyilvánvalóan nem maradhat ott.
56. kör: lehet, hogy már nem változik a sorrend
Mármint Albon megelőlegezett kiállását leszámítva. Jelenleg egyedül Magnussen van DRS-en belül Schumacher mögött, de a két Haas a 13., illetve a 14. pozícióban halad. A két pilóta egyébként az imént cserélt helyet.
57. kör: Leclerc kis híján kiállásnyival vezet
A monacói versenyző előnye közel 20 másodperc, de Péreznek és Russellnek sem kell féltenie a pozícióját.
Kockás zászló: Leclerc magabiztos győzelmet arat!
A monacói pilóta diadala lényegében egy pillanatra sem volt kétséges. Mögötte sem változott a sorrend, így Pérez idén először feállhat a dobogóra, Russell pedig megszerezte első mercedeses pódiumát.
Leclerc- lett a leggyorsabb kör
A Ferrari pilótája a végén is javított, és kellett is, mert a végén kiálló Alonso megverte volna ebben a tekintetben.
Albon pontot szerzett
A Williams pilótája az utolsó előtti körben állt ki, de így is behozta a 10. helyen az autót. A McLaren pedig idén először szerzett pontot mindkét autójával. Russell mögött tehát Hamilton, Norris, Ricciardo, Ocon, Bottas, Gasly és Albon lett az első tíz sorrendje. Mi ezzel köszönjük meg a figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!