Az utolsó edzésen a McLaren és Alonso is remekelt és harcban állt a Ferrarival és a Red Bull-lal, Verstappen szenvedett. Az Aston Martin mindkét pilótája összetörte az autóját.
Ismét borult idő fogadta a mezőnyt az Ausztrál Nagydíj utolsó edzésén, de a sok felhőből nem hullott csapadék az utolsó, egyórás tréningen sem. Bejelentettek egy lényeges változást péntekhez képest: a négy DRS-zónából az egyiket (a 8-as és 9-es kanyar köztit) eltüntették biztonsági okból, mert nem akarták, hogy a nyitott szárnnyal, azaz a kisebb leszorítóerővel valamelyik autó megcsússzon és összetörjön.
Ez kihatott az első negyedóra aktivitására, mert amíg a csapatok módosították a beállításokat, a vártnál kevesebb akció zajlott a pályán.
De ahogy egyre jobban használni kezdték, az sem tartott sokáig, mert 20 perc után Sebastian Vettel összetörte az autója elejét a lendületes 9/10-es kanyarnál, a romeltakarítással nagyjából 10 percet vesztett a mezőny a felkészülésből. Pár másodperccel előtte Lewis Hamilton ugyanott hibázott, de neki szerencséje volt, a kavicságyon átbaktatva elkerülte a palánkot.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Vettel is into the wall after a high-speed off at Turn 10
Driver is all OK and out of the car #AusGP #F1 pic.twitter.com/INi489HoLW
A lágy gumival több gyors kört meg tudtak tenni a versenyzők, és a sorrend igen sűrűn változott, ahogy mindenki egyre jobban gyorsult. A tabella tetején a Ferrari és a Red Bull pilótái mellett/helyett viszont olyan nevek is feltűntek, akikre nem számítanánk, hiába szerepeltek jól pénteken: a legjobb időt Lando Norris futotta meg a McLarennel, a 4. Fernando Alonso lett az Alpine-nal, utóbbi többször átmenetileg elfoglalta a P1-et is.
Az első négy helyezett 2 tizedmásodpercen belül végzett egymáshoz, a névsor Charles Leclerc-rel és Sergio Pérezzel egészült ki.

Ebből is látszik, hogy a címvédő Max Verstappen nem szerepelt jól az időmérőre készülve, csak a 7. helyen végzett. Többször hibázott, egyszer meg is pördült, az utolsó percekben az alulkormányzottságra panaszkodott.
Néhány perccel a leintés előtt aztán teljessé vált az Aston Martin kálváriája, Lance Stroll is a falban kötött ki. A kanadai sok időt vesztett egy műszaki hibából kifolyólag, aztán a 11-es kanyart nem tudta rendesen bevenni, és hiába kormányzott, nekiment a palánknak.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Stroll is into the wall, the session will not be resumed
Driver is out of the car and OK #AusGP #F1 pic.twitter.com/tnqS6wljdx
Az időmérőt magyar idő szerint 8 órától rendezik.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Mindjárt kezdődik a harmadik edzés
Köszöntjük korán kelő Olvasóinkat, akik velünk tartanak az Ausztrál Nagydíj utolsó edzéséről készített tudósításunkban! Pénteken a Ferrari volt a leggyorsabb, de a Red Bull nem sokkal volt lemaradva. Ajánljuk felvezetésként ez első és a második edzés összefoglalóját.
Lelkes közönség fogadta délelőtt a pilótákat
It's qualifying Saturday!
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Our drivers kicked off their day with lots of smiles meeting fans on the Melbourne Walk #AusGP #F1 pic.twitter.com/7YumDrMQNQ
Reagálni kell az aszfalt változására
Új borítást kapott a melbourne-i pálya, így még a szokottnál is fontosabb megállapítás, hogy az aszfalt állapota folyamatosan javulni fog, amit a csapatoknak követni kell a beállításokkal. Esélylatolgatásunkban emellett megnéztük, hogy a Ferrari és a Red Bull milyen szemléletet választott a szárnyállással pénteken:
Több a napsütés
Néhány perccel az egyórás tréning megkezdése előtt a levegő 24, az aszfalt 32 fokos. Ismét süt valamennyire a Nap, de sok a felhő.
Oda a DRS-rekord
Ami a DRS-zónák számát illeti egy adott pályán, a négyből ugyanis csak három maradt szombatra: a 8-as és 9-es kanyar köztit biztonsági okból megszüntették. Itt gyors tempónál kanyarodik a pálya, és nem akarták kockáztatni, hogy valaki elszálljon nyitott hátsó szárnnyal. Mármint bele a falba.
Csou az első a pályán
Elindult az egyórás tréning, az Alfa Romeo újonca merészkedik ki először a pályára.
We're GREEN for FP3! @ZhouGuanyu24 is our first driver to venture out #AusGP #F1 pic.twitter.com/gvo3TSfoKe
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Vettelnek 5 ezer euróba fájt a robogós mutatványa
Elvesztett egy Mercedes-motort az éves keretéből és a második edzésen nem is tudott gyakorolni, így egyelőre egy sportbírótól kölcsönkapott robogóval járt utoljára a pályán, azzal tért vissza a garázsba. Állítása szerint engedélyt kapott a használatára, amit a közönség hatalmas ovációval jutalmazott, de az FIA pénzbüntetést osztott ki neki.
Tapogatóznak a versenyzők
Még csak bemelegítő körökig jutottunk, mértet senki sem futott. Most a McLarenek jöttek ki, a nagyok kivárnak.
The hometown hero hits the track for his first run in FP3 #AusGP #F1 pic.twitter.com/D5KUBImyre
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Vettel a pályán
No, szűk 24 óra után ismét vezethet. Norris közben egy szoid 1:21.2-vel mért kört jegyzett.
A DRS-zónás lépés az oka a kevés akciónak
Az F1TV riportere jelentette az Aston Martinra hivatkozva, hogy mivel az említett DRS-zóna eltüntetése miatt változtatni kell a beállításokon, egyelőre kevesebbet jöttek ki az autó a pályára, mint vártuk volna.
Pérez az élen Verstappen előtt
Még mindig csak három versenyző rendelkezik eredménnyel, a Red Bullok a közepes gumin is 1:21.2-vel nyitottak.
Nagyon pattogva érkeznek a Ferrarik
Sainz fedélezeti kamerája alapján nem tűnne a jó helyzet, de a spanyol az élre állt. Leclerc a két Red Bullból csak Verstappenét előzi meg.
Hamilton megúszta a hibát, Vettel nem
Összesen tizenegy vb-cím gazdája hibázott a lendületes 9/10-es kanyarnál néhány másodperc különbséggel. Hamilton a kavicságyon átcsúszva súrolta a palánkot, Vettel viszont beleállt. Piros zászló.
Az Aston eleje sérült meg
Ez nagyon nem Vettel hétvégéje. Az időmérőre biztos összefoltozzák az autóját, de nagy teljesítményt ne várjunk tőle az eddigiek alapján.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Vettel is into the wall after a high-speed off at Turn 10
Driver is all OK and out of the car #AusGP #F1 pic.twitter.com/INi489HoLW
Kiszúrtak a Ferrarival a változtatással?
Amíg tart a romeltakarítás és pereg tovább az óra, térjünk vissza a Ferrari erősödő pattogására. Mivel ők alapból nagyobb leszorítóerőt választottak, ez nagyobb vibrációt okoz azon a szakaszon, ahonnan kivették a leszorítóerőt csökkentő DRS-zónát.
Folytatódik az edzés
Sok időt vesztett a mezőny, pedig kellettek volna az adatok. Ez mondjuk jó lehet nekünk, növelheti az izgalmakat.
Alonso őrzi remek formáját
Pillanatnyilag ő áll az élen, Ricciardo is 3. De most jönnek az élmenők, a sorrend bizonyára mindjárt változik.
Verstappen megpördült!
Az utolsó előtti kanyarnál megforgott, de a fű megmentette. Ő a közepes gumin vezet, sokan viszont már a lágyon.
Max briefly loses it as he enters into the final corner!
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
It's a quick recovery for the Dutchman, who continues on #AusGP #F1 pic.twitter.com/kKKJKOFJFc
Leclerc 1 ezredre Alonsótól
De még mindig mögötte áll. Norris feljött a 3. helyre, a hátránya neki sem haladja meg az 1 tizedet Alonsótól.
Pérez az élre cikázik
Kerülgetnie kellett a gyorskörre készülő autókat, de 186 ezreddel gyorsabb Alonsónál.
Hamilton csak 18.
Mindössze a két Aston Martint előzi meg, akik közül Vettel ugye balesetet szenvedett, Strollt pedig valamilyen műszaki hibából kifolyólag nem tett meg mért kört. A Williamsek sem gyorsak.
Alonso visszavágott
Visszavette az 1. helyet Péreztől, 60 ezreddel. Russell a 11. a Mercedesszel.
Sainz az élen
1:19.419 az ideje, őt Pérez, Alonso, Leclerc és Verstappen követi, míg Russell egy szép 6. hellyel jelentkezik. Negyedóra van hátra az edzésből.
Hamilton is előrébb lépett
Russellt megelőzve 6., úgy tűnik, a Mercedes legalább a középmezőnyből több istállót átugrott tegnap óta. Egy jó Alonso-Hamilton meccs mindig csemege, van esély egy újabbra.
Hoppá, Norris az 1.!
A pénteken az idei önmagához képest elég jó McLaren kicsit eltűnt a radar alatt, de Norris az imént az élre állt (1:19.117), Ricciardo meg az 5. helyre jött fel.
Verstappen újabb hibája
Ezúttal a 6-os kanyart nem vette be jól, az alulkormányzottságra panaszkodott. Alonso közben 2., szokatlan, hogy egy McLaren és egy Alpine álljon az első két helyen.
A másik Aston is a falban!
Stroll állt a falba a 11-es kanyarnál, szörnyű időszakot él a csapat. Ezzel vége az edzésnek, nem fogják kiszedni az autót időben a palánkból.
Stroll hiába próbált menteni
Koppanásig jobbra tekerte a kormányt, de a bal első kerekével és az első szárnyával eltalálta a falat.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Stroll is into the wall, the session will not be resumed
Driver is out of the car and OK #AusGP #F1 pic.twitter.com/tnqS6wljdx
Érdekes végeredménnyel búcsúzunk
Norris tehát az élre repítette a McLarent az időmérő előtt, őt Pérez és Leclerc követte, a 7. Verstappen szenvedett. 8 órától várjuk Önöket az időmérőn.