A második F1-es nagydíjat Szaúd-Arábiában rendezik, ahová másodszor látogat el a bajnokság, a tavalyi decemberi időpont helyett azonban ezúttal tavasszal. Mivel Bahreinhez hasonlóan itt is villanyfényes az időmérő és a futam, az első egy órányi gyakorlásnak viszonylag csekély a haszna, a csapatok a magyar idő szerint péntek este 18 órától tartandó második edzést tudják majd igazán kamatoztatni.
Az első edzés felénél a négy Honda-motoros autó állt az élen, ezt idilli képet később megbontotta a Ferrari, de az 1. helyről sokáig nem tudták letaszítani Max Verstappent, egy időre csak 3 tizedmásodpercre tudta őt megközelíteni Chrarles Leclerc.
A szezonnyitó győztese azonban nem fejezte be a sprintelést az utolsó percekre sem, a leintés előtti percben fordított és 1 tizeddel megelőzte Verstappent,
bár ehhez a lágy gumit használta, míg a holland a kemény keveréken jegyezte a legjobb eredményét.
A hajrában a többi Ferrari-motoros pilóta sem tétlenkedett, a 3. helyre bejött az Alfa Romeót vezető Valtteri Bottas, a 4.-re Leclerc csapattársa, Carlos Sainz.
Lewis Hamilton 9. lett, és rádión panaszkodott a pattogásra, vagyis ezen a téren még mindig akadályok nehezítik a Mercedes teljesítményét.
Klasszikus értelemben vett baleset nem, piros zászló mégis volt:
bő negyedórát követően azért kellett közel 10 percre megszakítani az edzést, mert Lando Norris eltalálta a féktáv-jelző táblát a célegyenes végén.
A szervezők nem voltak a helyzet magaslatán, a beavatkozó bírók kézzel kezdték összeszedni a maradványokat, seprű vagy hasonló eszközök nélkül.
Az idénynyitón bravúrosan visszatérő Kevin Magnussen hétvégéje borzasztóan indult, mert néhány perc után műszaki hibával szembesült, és a Haas utasította, hogy sebességváltás nélkül guruljon vissza a bokszba, ahonnan nem is tudott újra kijönni az edzés folyamán.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzése! A mezőny a leggyorsabb utcai pályára látogat ezen a hétvégén, és a tervek szerint immáron kevesebb veszély fog leselkedni a pilótákra. Erről és más érdekességekről is olvashat az alábbi linken található futamelőzetesünkben.
A hétvégét megelőző legfontosabb hír, hogy a négyszeres világbajnok nem tudott negatív koronavírustesztet produkálni, így a bahreini után a szaúd-arábiai hétvégén sem lesz ott a mezőnyben. Helyét a múlt heti alkalomhoz hasonlóan ismét Nico Hülkenberg veszi át.
Bár számos helyen átalakították, és a falakat távolabb helyezték az aszfaltcsíktól, a Ferrari versenyzői nem tartják elégségesnek ezt a lépést. Igaz, az FIA nem csak ezzel a módszerrel igyekszik növelni a biztonságot, hiszen az F2-es szabadedzésen kipróbálták a pálya melletti kijelzőket.
A német pilóta már ötödik hétvégéjét teljesíti beugróként egy koronavírusos versenyző helyett. A 34 éves versenyző az F1 bejelentésre használt formátumát alakította át egy kicsit, így az általa kreált képen azt láthatjuk, hogy éppen Emerson Fittipaldi (egyelőre képzeletbeli) déd-, esetleg ükunokája helyét veszi át 2054-ben a Holdon rendezett hétvégén.
A pálya hőmérséklete 28, míg a levegőé 22 fokos. A Live Timing szerint csupán 5 km/h-s északnyugati szél fúj, ám az Autosport élő tudósítása szeles időjárásról számol be.
Elindult az első szabadedzés, Alonso máris a pályára gurult a közepes gumikon, őt csapattársa, Ocon követte, majd még többen kijöttek.
A többiek kivétel nélkül elhagyták a garázst. A legtöbben a keményeken kezdenek, de Alonso mellett Stroll, Albon, Ricciardo és Magnussen a közepeseken jött ki. A lágyakat egyelőre senki nem rakta fel.
Ez viszonylag ritkán fordul elő az első szabadedzésen, de persze nem tudjuk, hogy mi áll a háttérben. Eközben megszülettek az első köridők, jelenleg Verstappen vezet 1:34.167-tel a keményeken. Már csak a Ferrarikra várunk.
Egészen pontosan Magnussenével. A dán pilóta visszahajtott a boxba, és arra kérték, hogy ennek során ne váltson sebességet. Ez alapján nyilvánvaló, hogy a váltó- vagy hidraulikai problémája van.
Cunoda, majd Pérez átmenetileg átvette a vezetést, ám Verstappen is javított, és 1:31.885-ös körének köszönhetően 1,136 másodperccel vezetett csapattársa előtt, ám Hamilton az imént feljött a 2. helyre, de az ő lemaradása is 1 másodperc feletti. Russell egyelőre nem teljesített mért kört.
Immáron 1:32.298 a leggyorsabb kör, amivel 1,09 másodperccel előzi meg Cunodát. A holland pilóta korábban hibázott az utolsó, tavalyhoz képest kiszélesített 27-es kanyarban, de ezzel nem volt egyedül.
Persze hivatalosan nem Honda, de ezt az erőforrást még a japán gyártó építette, és az ő segítségükkel üzemeltetik. Verstappen 1:30.888-nál tart, amivel 822 ezreddel előzi meg Cunodát, őt pedig Gasly, majd Pérez követi. Ne feledjük, hogy a Ferrarik még mindig nem jártak a pályán.
Nem történt baleset, ám az 1-es kanyar előtt, a külső íven törmelék került a pályára. Nem valamelyik autóról került a pályára, hanem annak egyik tartozéka adta meg magát.
Sokáig tartott, de a rendező megtalálta a piros zászló okát. Norris rendkívül közel ment a falhoz, és eltalálta az egyik táblát. Egyelőre nem érkezett információ arról, hogy mikor folytatódhat a körözés.
A Haas tájékoztatása szerint hidraulikai szivárgás kényszerítette megállásra a dán pilótát. Magnussen kiszállt az autójából, és kérdés, hogy visszatérhet-e a pályára. Ebből a szempontból jól jön neki a megszakítás, hiszen bár az idő nem áll meg, mások is pályaidőt veszítenek.
Russell és Csou hagyta el elsőként a boxutcát, de többen is követték őket. A mezőny tagjainak 33 percük van még.
Sainz és Leclerc is a keményeken kezd, ezzel együtt sem lennénk meglepve, ha megtörnék a Honda uralmát. Russell szintén visszatért, és Hamiltonhoz hasonlóan továbbra is a lágyakon próbálkozik.
Leclerc a 11., Sainz a 15. helyen nyitott, ám ebből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen Verstappenék is rengeteget javítottak az első mért körükhöz képest. Éppen ezért Russell 17. pozíciója sem mérvadó.
A hétszeres világbajnok ugyan feljött a 4. helyre, de lemaradása továbbra is 1,476 másodperc Verstappen mögött, aki nemrég szintén kijött a lágyakon. Leclerc feljött közvetlenül Hamilton mögé, Sainz azonban nem javított, így csak a 16. helyen áll.
A brit versenyző az imént kijelentette a rádióban, hogy autója jelentős mértékben pattog. Ezek szerint a Mercedesnek továbbra sem sikerült megoldania a problémát.
Bár a lágyakon javítottak, Norris csak a 11., Ricciardo pedig a 12. helyen áll. Verstappen bár az első szektorban javított, utána elvette a gázt, Pérez viszont visszatért a 4. helyre, így ismét a Red Bullok és az Alpha Taurik vezetik a mezőnyt.
Az eddiginél mérvadóbb kört autózott a monacói pilóta, de 582 ezred a hátránya riválisához képest. Cunoda javított, de nem tudott előzni, ellentétben Gaslyval, aki 1:31.317-es körének köszönhetően feljött a 2. pozícióba. A francia pilóta megcsípte a falat, míg Verstappen egy kifejezetten gyors részen vesztette el kis híján az autót, le is ment a pályáról.
Az autó továbbra is rajta van a bakon, így jelenleg biztosan nincs menetkész állapotban. Magnussent is láthattuk a képen, alighanem arról érdeklődött, hogy reménykedhet-e még abban, hogy az első szabadedzésen visszatér a pályára.
A monacói pilóta túlment a Ferrari szerelőin, amikor visszament a boxba. Könnyen lehet, hogy a fényviszonyok tréfálták meg, hiszen a Ferrari után következő McLaren színei nem térnek el annyira jelentősen.
Az alábbi képre kattintva megtekinthetik folyamatosan frissülő válogatásunkat a Szaúd-arábiai Nagydíj pénteki napjáról.
---- separator ----gallery-content-type:375d9d3b-1ffa-4720-a4cf-e3b92348f625---- separator ----Az élmezőnyben aligha változik a sorrend, mivel már Verstappen és Gasly is a hosszú etapját teljesíti. Persze sok idejük nincs, hiszen már csak szűk hét perc van hátra a tréningből.
Tévedtünk, a Ferrarinál még terveztek javítani, ami abból a szempontból nem is annyira meglepő, hogy jóval később mentek ki a pályára a többieknél. Ennek megfelelően Leclerc visszaelőzte Gaslyt, és 304 ezredre csökkentette hátrányát Verstappennel szemben, míg Sainz a 6. pozícióba ugrott fel, miután elkövetett egy apró hibát.
Újabb gyorskörével a monacói pilóta az élre ugrott, 116 ezreddel megelőzve Verstappent. Ne feledjük azonban, hogy a holland versenyző a keményeken autózta legjobb körét.
Vége az első szabadedzésnek, amit így Verstappen helyett Leclerc zárt az élen. Mögöttük szintén változott a sorrend, hiszen Bottas feljött a 3. helyre, míg Sainz a 4. pozícióba ugrott.
Utána azonban hibázott, és el is vette, de elsősége így sem került veszélybe. Sainz mögött Gasly, Cunoda, Pérez, Ocon, Hamilton és Alonso volt a sorrend. A hétszeres világbajnok az 1-es kanyarban megcsípte a falat. Csapattársa, Russell csupán a 15. helyen zárt.
Bár a monacói versenyző gyorsabbnak bizonyult, riválisa a keményeken futotta meg legjobb körét. Hozzá kell tenni, hogy a mostani körülmények nem voltak reprezentatívak, a második tréning után viszont valószínűleg okosabbak leszünk. Természetesen akkor is várjuk Önöket, mostanra viszont köszönjük figyelmüket!