A Szaúd-arábiai Nagydíj nyitó tréningjén a címvédő sokáig gyorsabb Leclercnél, de a ferraris az utolsó percben fordított. Hamilton megint panaszkodott a pattogásra, Norris eltrafált egy fékpont-jelző táblát, ami miatt közel tíz percre meg kellett szakítani az edzést.
A második F1-es nagydíjat Szaúd-Arábiában rendezik, ahová másodszor látogat el a bajnokság, a tavalyi decemberi időpont helyett azonban ezúttal tavasszal. Mivel Bahreinhez hasonlóan itt is villanyfényes az időmérő és a futam, az első egy órányi gyakorlásnak viszonylag csekély a haszna, a csapatok a magyar idő szerint péntek este 18 órától tartandó második edzést tudják majd igazán kamatoztatni.
Az első edzés felénél a négy Honda-motoros autó állt az élen, ezt idilli képet később megbontotta a Ferrari, de az 1. helyről sokáig nem tudták letaszítani Max Verstappent, egy időre csak 3 tizedmásodpercre tudta őt megközelíteni Chrarles Leclerc.

A szezonnyitó győztese azonban nem fejezte be a sprintelést az utolsó percekre sem, a leintés előtti percben fordított és 1 tizeddel megelőzte Verstappent, bár ehhez a lágy gumit használta, míg a holland a kemény keveréken jegyezte a legjobb eredményét.
A hajrában a többi Ferrari-motoros pilóta sem tétlenkedett, a 3. helyre bejött az Alfa Romeót vezető Valtteri Bottas, a 4.-re Leclerc csapattársa, Carlos Sainz.
Lewis Hamilton 9. lett, és rádión panaszkodott a pattogásra, vagyis ezen a téren még mindig akadályok nehezítik a Mercedes teljesítményét.

Klasszikus értelemben vett baleset nem, piros zászló mégis volt:
bő negyedórát követően azért kellett közel 10 percre megszakítani az edzést, mert Lando Norris eltalálta a féktáv-jelző táblát a célegyenes végén.A szervezők nem voltak a helyzet magaslatán, a beavatkozó bírók kézzel kezdték összeszedni a maradványokat, seprű vagy hasonló eszközök nélkül.
Az idénynyitón bravúrosan visszatérő Kevin Magnussen hétvégéje borzasztóan indult, mert néhány perc után műszaki hibával szembesült, és a Haas utasította, hogy sebességváltás nélkül guruljon vissza a bokszba, ahonnan nem is tudott újra kijönni az edzés folyamán.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Jön a leggyorsabb városi pálya
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzése! A mezőny a leggyorsabb utcai pályára látogat ezen a hétvégén, és a tervek szerint immáron kevesebb veszély fog leselkedni a pilótákra. Erről és más érdekességekről is olvashat az alábbi linken található futamelőzetesünkben.
Vettel ezt a hétvégét is kihagyja
A hétvégét megelőző legfontosabb hír, hogy a négyszeres világbajnok nem tudott negatív koronavírustesztet produkálni, így a bahreini után a szaúd-arábiai hétvégén sem lesz ott a mezőnyben. Helyét a múlt heti alkalomhoz hasonlóan ismét Nico Hülkenberg veszi át.
Még mindig veszélyesnek tartják a pályát
Bár számos helyen átalakították, és a falakat távolabb helyezték az aszfaltcsíktól, a Ferrari versenyzői nem tartják elégségesnek ezt a lépést. Igaz, az FIA nem csak ezzel a módszerrel igyekszik növelni a biztonságot, hiszen az F2-es szabadedzésen kipróbálták a pálya melletti kijelzőket.
Hülkenberg humoránál volt
A német pilóta már ötödik hétvégéjét teljesíti beugróként egy koronavírusos versenyző helyett. A 34 éves versenyző az F1 bejelentésre használt formátumát alakította át egy kicsit, így az általa kreált képen azt láthatjuk, hogy éppen Emerson Fittipaldi (egyelőre képzeletbeli) déd-, esetleg ükunokája helyét veszi át 2054-ben a Holdon rendezett hétvégén.
life as a super sub..
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) March 25, 2022
another weekend. another drive.#SaudiArabianGP
? @EstagiariodaF1 pic.twitter.com/ezBJ4Gwkzy
Szeles időjárás fogadja a csapatokat
A pálya hőmérséklete 28, míg a levegőé 22 fokos. A Live Timing szerint csupán 5 km/h-s északnyugati szél fúj, ám az Autosport élő tudósítása szeles időjárásról számol be.
Zöld zászló
Elindult az első szabadedzés, Alonso máris a pályára gurult a közepes gumikon, őt csapattársa, Ocon követte, majd még többen kijöttek.
A Ferrarik és a Mercedesek maradtak bent
A többiek kivétel nélkül elhagyták a garázst. A legtöbben a keményeken kezdenek, de Alonso mellett Stroll, Albon, Ricciardo és Magnussen a közepeseken jött ki. A lágyakat egyelőre senki nem rakta fel.
A Mercedesek a lágyakon nyitnak
Ez viszonylag ritkán fordul elő az első szabadedzésen, de persze nem tudjuk, hogy mi áll a háttérben. Eközben megszülettek az első köridők, jelenleg Verstappen vezet 1:34.167-tel a keményeken. Már csak a Ferrarikra várunk.
Máris gondok vannak a Haasszal
Egészen pontosan Magnussenével. A dán pilóta visszahajtott a boxba, és arra kérték, hogy ennek során ne váltson sebességet. Ez alapján nyilvánvaló, hogy a váltó- vagy hidraulikai problémája van.
Kevin Magnussen has problems!#Formula1 #F1 #SaudiArabianGP #Haas pic.twitter.com/cpCmcwEKEg
— Formula One Clips (@f1_liveclips) March 25, 2022
Rohamosan gyorsul a mezőny
Cunoda, majd Pérez átmenetileg átvette a vezetést, ám Verstappen is javított, és 1:31.885-ös körének köszönhetően 1,136 másodperccel vezetett csapattársa előtt, ám Hamilton az imént feljött a 2. helyre, de az ő lemaradása is 1 másodperc feletti. Russell egyelőre nem teljesített mért kört.
Verstappen egy hiba után tovább javít
Immáron 1:32.298 a leggyorsabb kör, amivel 1,09 másodperccel előzi meg Cunodát. A holland pilóta korábban hibázott az utolsó, tavalyhoz képest kiszélesített 27-es kanyarban, de ezzel nem volt egyedül.
The final turn has been widened...
— Formula 1 (@F1) March 25, 2022
And the drivers are making use of the extra space #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/stnh32C6d0
A Honda-motoros autók az élen
Persze hivatalosan nem Honda, de ezt az erőforrást még a japán gyártó építette, és az ő segítségükkel üzemeltetik. Verstappen 1:30.888-nál tart, amivel 822 ezreddel előzi meg Cunodát, őt pedig Gasly, majd Pérez követi. Ne feledjük, hogy a Ferrarik még mindig nem jártak a pályán.
Piros zászló
Nem történt baleset, ám az 1-es kanyar előtt, a külső íven törmelék került a pályára. Nem valamelyik autóról került a pályára, hanem annak egyik tartozéka adta meg magát.
Norrisnak köszönhető a megszakítás
Sokáig tartott, de a rendező megtalálta a piros zászló okát. Norris rendkívül közel ment a falhoz, és eltalálta az egyik táblát. Egyelőre nem érkezett információ arról, hogy mikor folytatódhat a körözés.
BANDEIRA VERMELHA! Treino paralisado para retirar alguns detritos da pista.#F1 #SaudiArabianGP pic.twitter.com/iv4sjCb2Il
— Central F1 (@CentralF1BR) March 25, 2022
Kiderült, mi történt Magnussen autójával
A Haas tájékoztatása szerint hidraulikai szivárgás kényszerítette megállásra a dán pilótát. Magnussen kiszállt az autójából, és kérdés, hogy visszatérhet-e a pályára. Ebből a szempontból jól jön neki a megszakítás, hiszen bár az idő nem áll meg, mások is pályaidőt veszítenek.
Zöld zászló, újraindult a gyakorlás
Russell és Csou hagyta el elsőként a boxutcát, de többen is követték őket. A mezőny tagjainak 33 percük van még.
Megérkezett a Ferrari
Sainz és Leclerc is a keményeken kezd, ezzel együtt sem lennénk meglepve, ha megtörnék a Honda uralmát. Russell szintén visszatért, és Hamiltonhoz hasonlóan továbbra is a lágyakon próbálkozik.
Nem kezdtek erősen a Ferrarik
Leclerc a 11., Sainz a 15. helyen nyitott, ám ebből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, hiszen Verstappenék is rengeteget javítottak az első mért körükhöz képest. Éppen ezért Russell 17. pozíciója sem mérvadó.
Még mindig óriási Hamilton hátránya
A hétszeres világbajnok ugyan feljött a 4. helyre, de lemaradása továbbra is 1,476 másodperc Verstappen mögött, aki nemrég szintén kijött a lágyakon. Leclerc feljött közvetlenül Hamilton mögé, Sainz azonban nem javított, így csak a 16. helyen áll.
Hamilton a delfinezésre panaszkodik
A brit versenyző az imént kijelentette a rádióban, hogy autója jelentős mértékben pattog. Ezek szerint a Mercedesnek továbbra sem sikerült megoldania a problémát.
Továbbra is szenved a McLaren
Bár a lágyakon javítottak, Norris csak a 11., Ricciardo pedig a 12. helyen áll. Verstappen bár az első szektorban javított, utána elvette a gázt, Pérez viszont visszatért a 4. helyre, így ismét a Red Bullok és az Alpha Taurik vezetik a mezőnyt.
Leclerc fél másodpercre van Verstappentől
Az eddiginél mérvadóbb kört autózott a monacói pilóta, de 582 ezred a hátránya riválisához képest. Cunoda javított, de nem tudott előzni, ellentétben Gaslyval, aki 1:31.317-es körének köszönhetően feljött a 2. pozícióba. A francia pilóta megcsípte a falat, míg Verstappen egy kifejezetten gyors részen vesztette el kis híján az autót, le is ment a pályáról.
Még mindig szerelik a Haast
Az autó továbbra is rajta van a bakon, így jelenleg biztosan nincs menetkész állapotban. Magnussent is láthattuk a képen, alighanem arról érdeklődött, hogy reménykedhet-e még abban, hogy az első szabadedzésen visszatér a pályára.
Leclerc elnézte a garázsát
A monacói pilóta túlment a Ferrari szerelőin, amikor visszament a boxba. Könnyen lehet, hogy a fényviszonyok tréfálták meg, hiszen a Ferrari után következő McLaren színei nem térnek el annyira jelentősen.
Megkezdődtek a versenyszimulációk
Az élmezőnyben aligha változik a sorrend, mivel már Verstappen és Gasly is a hosszú etapját teljesíti. Persze sok idejük nincs, hiszen már csak szűk hét perc van hátra a tréningből.
Leclerc visszavette a második helyet
Tévedtünk, a Ferrarinál még terveztek javítani, ami abból a szempontból nem is annyira meglepő, hogy jóval később mentek ki a pályára a többieknél. Ennek megfelelően Leclerc visszaelőzte Gaslyt, és 304 ezredre csökkentette hátrányát Verstappennel szemben, míg Sainz a 6. pozícióba ugrott fel, miután elkövetett egy apró hibát.
Leclerc átvette a vezetést
Újabb gyorskörével a monacói pilóta az élre ugrott, 116 ezreddel megelőzve Verstappent. Ne feledjük azonban, hogy a holland versenyző a keményeken autózta legjobb körét.
Kockás zászló
Vége az első szabadedzésnek, amit így Verstappen helyett Leclerc zárt az élen. Mögöttük szintén változott a sorrend, hiszen Bottas feljött a 3. helyre, míg Sainz a 4. pozícióba ugrott.
Leclerc még autózott egy lila szektort
Utána azonban hibázott, és el is vette, de elsősége így sem került veszélybe. Sainz mögött Gasly, Cunoda, Pérez, Ocon, Hamilton és Alonso volt a sorrend. A hétszeres világbajnok az 1-es kanyarban megcsípte a falat. Csapattársa, Russell csupán a 15. helyen zárt.
A Ferrari elsősége ellenére a Red Bull lehet elégedett?
Bár a monacói versenyző gyorsabbnak bizonyult, riválisa a keményeken futotta meg legjobb körét. Hozzá kell tenni, hogy a mostani körülmények nem voltak reprezentatívak, a második tréning után viszont valószínűleg okosabbak leszünk. Természetesen akkor is várjuk Önöket, mostanra viszont köszönjük figyelmüket!