A harmadik szabadedzést szinte pontosan akkora előnnyel zárta az élen Verstappen Leclerc előtt, mint a péntek estit, bár ezek a körülmények nem annyira reprezentatívak az időmérőre és a futamra. Russell ismét megelőzte Hamiltont, mindketten közelítettek egy kicsit a Red Bullhoz és a Ferrarihoz.
Az év első szombati edzése kevésbé volt mérvadó, mint általában, a Bahreini Nagydíon ugyanis este, villanyfénynél rendezik a fő eseményeket, így sem az időmérőre, sem a futamra nem lehet sok hasznos információt gyűjteni az azokon várhatóhoz képest közel 20 fokkal melegebb aszfalton. Nem véletlen, hogy bő 10 percig csak az Alfa Romeo és a Haas pilótái tettek meg több kört a pályán, akik az autó problémái miatt az előszezoni felkészülés során sok időt vesztettek, vagyis elvégezhettek néhány olyan vizsgálatot, amit talán korábbra ütemeztek.

Az első etapok után egy darabig Charles Leclerc állt az élen a hosszabb fékpedálútra panaszkodó Sergio Pérezt, a másik ferraris Carlos Sainzot és Lewis Hamiltont megelőzve de Max Verstappen alaposan odavert és 762 ezreddel átvette az 1. helyet.
Leclerc örülhetett, hogy nem érte rosszabb, pár perc múlva ugyanis megpördült és nem sokkal kerülte el a falat, illetve a kavicságyból is ki tudott kecmeregni.
A hátsó egyenes végi középgyors balkanyar kijáratánál volt türelmetlen, gázadáskor megcsípte a rázókövet a jobb hátsó kerekével, ettől forgott meg. Ráadásul ugyanott, ahol tegnap.
Az újabb szett lágy gumira váltva eleinte úgy tűnt, a Mercedes egész közel kerülhetett a Red Bullhoz, mert Hamilton 1 tizedre felzárkózott Verstappenre, George Russell pedig meg is előzte, de a címvédő tarsolyában az első, elrontott köre után maradt még tartalék (az első kanyar féktávját rontotta el), és visszaszerezte a P1-et. Mögé szinte pontosan ugyanolyan hátránnyal érkezett meg Leclerc, mint a péntek esti edzésen, őket már kicsit nagyobb lemaradással követte Pérez, Russell, Sainz és Hamilton.

Vagyis a Mercedes új tagja ismét a hétszeres bajnok előtt végzett, és mindkettejük hátránya csökkent kicsit Verstappentől a péntekihez viszonyítva.
A tréningről lényegében hiányzott az Alpha Tauri másodéves pilótája, Cunoda Juki: egyből problémát tapasztalt, csapata ezért szétszedte az autót, és egyetlen kört sem tudott megtenni. A hidraulikai rendszer hibásodott meg, a javításra magyar idő szerint 16 óráig, a kvalifikációig van ideje az istállónak.
Változatlanul erős formát mutatott az Alfa Romeo és a Haas, míg a McLaren továbbra sem tűnt jónak. Az edzésen majdnem történt egy ütközés a bokszutcában, ezt a résen lévő Fernando Alonso akadályozta meg azzal, hogy a fékre taposott, amikor pont az útjába kanyarodott volna ki Leclerc.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Nehéz dolga lesz a Mercedesnek
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj 3. szabadedzésének élő szöveges tudósításában. Tegnap hivatalosan is elkezdődött a 2022-es szezon, az első edzésnapot pedig Max Verstappen zárta az élen. A pilóták természetesen a futamra is készültek, szokásos elemzésünkben pedig azt vizsgáljuk, hogy a hosszabb etapokból mit lehetett kiolvasni. Annyit elárulunk, hogy a Mercedesnek a szénája azok alapján sem áll jól, sőt.
Két pilótánál is váltót kellett cserélni
Soha nem jó, ha rögtön az első versenyhétvégén cserélni kell egy olyan alkatrészt, amiből limitált mennyiség áll a rendelkezésre. Sergio Pérez és Esteban Ocon esetében viszont kénytelen volt csapatuk, így mindkettejük új váltót kapott a folytatásra. Büntetés ezért még nem jár, mivel egy szezonban négyet használhatnak, de a későbbiekben szinte biztosan hátrasorolás vár majd rájuk.
UPDATE: Sergio Perez & Esteban Ocon have taken new gearboxes, no penalties as these are from the pool of four allowed for the season, but it is a very early change for both. pic.twitter.com/7qGKPE5jx5
— Cllr Sam S Collins (@NorthHertsSam) March 19, 2022
Ilyen egy kör az új autókkal
Tegnap Latifi, Leclerc, Norris és Csou sisakjába is kamerát szereltek, így az ő esetükben igencsak élethű képet kaphattunk arról, milyen a bahreini pályán vezetni a 2022-es autókat. Íme egy teljes kör az F1 történetének első kínai pilótájával:
A little bit of history...
— Formula 1 (@F1) March 19, 2022
Ride onboard with Zhou Guanyu as he became the first-ever Chinese driver to compete in an F1 world championship #BahrainGP #F1 pic.twitter.com/o0II5FuTWW
Most még napsütésben edzenek
Az időmérő és a verseny szempontjából leginkább releváns tréningen már túl vagyunk, hiszen mindkettőt villanyfényben rendezik, így aztán a harmadik szabadedzés ebből a szempontból az elsőhöz hasonlóan nem túl mérvadó. A fontosabb változtatások kipróbálásához (például a pattogás csökkentése) viszont az előttünk álló 60 perc is alkalmas, mint ahogyan vélhetően a motorokat is jobban fel fogják tekerni a lágy gumis körökhöz a csapatok, mint tegnap.
Ma is jelentkezünk galériával
Szokás szerint frissülő képválogatással is igyekszünk megmutatni a pályán és azon kívül zajló eseményeket, ám amíg nem jönnek be az első mai képek, a tegnapi, több mint 70 fotót tartalmazó galéria böngészése is jó elfoglaltság lehet.

A legifjabb Villeneuve is a paddockban
Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve is ott van a szezonnyitó helyszínén, de természetesen nem róla, hanem az 1982-ben elhunyt apjáról elnevezett kisfiáról, Gilles Villeneuve-ről van szó, aki most először látogatott el F1-es nagydíjra. Emlékezni mondjuk aligha fog belőle bármire is.
40 years after the death of his grandfather, Gilles Villeneuve makes his first visit to the F1 paddock with proud dad Jacques. He's already surrounded by @ScuderiaFerrari red...: pic.twitter.com/qxPnNyQ5lZ
— Adam Cooper (@adamcooperF1) March 19, 2022
Elindult az utolsó szabadedzés
Kevin Magnussen hajtott ki elsőként a boxból a lámpa zöldre váltásakor, majd a két Alfa Romeo és csapattársa is követte.
#F1 #BahrainGP ??#FP3
— Vivo F1 (@vivof1) March 19, 2022
Verde verde!
https://t.co/zT1RNEBmsF
https://t.co/UWDgmgCOm1 pic.twitter.com/IAu6f9FYrf
Eddig mindenki keménykedik
Már ami a gumiválasztást illeti, hiszen a két Haas, a két Alfa és a két Mercedes is a legkeményebb keveréken jött ki, rajtuk kívül pedig más nincs a pályán jelenleg. A tapadási szint elég alacsony, Bottas le is csúszott az ideális ívről a négyes kanyar kigyorsításán.
Meleg van, úgyhogy többen kivárnak
A pálya 38,5, a levegő pedig 22,4 fokos, az időmérőre pedig mindketttő lényeges lehűl majd, azaz érdemes várni egy kicsit, hogy minél közelebb legyünk a reprezentatív körülményekhez.
Mindössze két pilótának van mért köre, Bottas 1:38.840-nel vezet, Csou 46 ezreddel lemaradva tőle a második. Most csak Magnussen és Schumacher van a pályán.
A McLaren továbbra is bajban
Miután Ricciardo a második szabadedzés nagy részét műszaki hiba miatt kihagyta tegnap, valószínűleg a harmadik gyakorlást is késve kezdheti csak meg, mert az autóját még csak most rakják össze. Sam Collins, az F1 TV riportere elárulta, hogy tegnap este le kellett szerelni az erőforrást az autóról, azt pedig egyelőre nem tudni, hogy az kerül-e vissza, vagy új motorral mennek ma. Ricciardo koronavírus miatt kihagyta a teljes bahreini tesztet, és egyelőre az első versenyhétvégén is csak küszködik.
#F1 #BahrainGP ??#FP3
— Vivo F1 (@vivof1) March 19, 2022
El auto de #Ricciardo no esta listo... Mclaren de mal en peor en este inicio de ano.
https://t.co/zT1RNEBmsF
https://t.co/UWDgmgCOm1 pic.twitter.com/XuLzcS0fdm
Mindenhol a fehér vonal lesz a határ
A jelek szerint végre véget érhet a pálya határairól folytatott örökös vita, Niels Wittich, az F1 egyik új versenyigazgatója a tegnapi versenyzői eligazításon ugyanis közölte a pilótákkal, hogy mostantól minden helyszínen a fehér vonalak jelentik majd a határt, és ez a későbbiekben sem fog változni.
Kezd élénkülni a forgalom
Miután a két Haas mért kör nélkül visszatért a garázsba, egy ideig csend honolt a pályán, de most Hamilton, Norris, Hülkenberg és Csou is kint vannak, és hamarosan újabb mért körök kerülhetnek fel a tabellára.
A Pirelli emelt a guminyomáson
Az első és hátsó kerekeknél is 0,5psi-vel írtak elő magasabb nyomást, így mostantól elöl 23, hátul 21 a betartandó érték.
Tyre pressures up by 0.5psi front and rear pic.twitter.com/Jumx39xdGe
— Matthew Somerfield ?? (@SomersF1) March 19, 2022
Hamilton lágyakon az élen
A közepes gumin 1:36.317-et autózó Norrist nyomta le a hétszeres világbajnok egy 1:34.256-os körrel, miközben a harmadik helyre Hülkenberg jött be 1:37.506-tal. Norrishoz hasonlóan ő is közepeseken van, a mérnökének pedig azt jelentette, hogy nem tapasztal pattogást az egyenesben.
Bottas megközelítette Hamiltont
Nem lassú ma sem az Alfa, amit a lágyakra váltó finn lila utolsó szektorral bizonyított, és összességében is csak 3 és fél tizeddel volt lassabb Hamiltonnál. Közben Russell bejött 2 tizeddel csapattársa mögé a második helyre, szintén lágy gumin.
Már a két Ferrari vezet
Ők is feltették a lágy gumikat, amelyeken előbb Sainz jött be Hamilton elé mindössze 39 ezreddel, majd Leclerc 42 századdal nála is gyorsabbat vezet és most és 1:33.797-tel vezet.
Pérez nem tudta megelőzni Leclerc-t
A fékpedálra panaszkodott a mexikói, de mérnöke megnyugtatta, hogy be fognak kopni a betétek. Lehet, hogy enélkül meglett volna a monacói, de Pérez lágy gumin így 363 ezreddel elmaradt tőle, és Sainzot is éppen, hogy meg tudta előzni.
Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton, Russell most az első öt sorrendje. Verstappennek még nincs mért köre.
Verstappen elképesztő körrel vezet
A holland már az első szektorban több mint 3 tizedet adott Leclerc-nek, majd a második szektor végén már 544 ezred volt az előnye, hogy végül 762 ezredes előnnyel fejezze be a kört. Lehet, hogy a Red Bull mára tekerte fel a motort? Mindenesetre ez a kör az első komoly figylemeztetés az egész mezőnynek.
Chrono impressionnant de Verstappen, P1 - 0.7s devant Leclerc !#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/60zuhZqhdx
— Secteur F1 (@Secteur_F1) March 19, 2022
Russell továbbra is szenved
„Nem érzem magam kényelmesen az autóban, a lassú kanyarok csúcspontján nagyon nagy az alulkormányzottság” – mondta mérnökének a közel 1,5 másodperces hátrányban a hetedik helyen álló brit.
Leclerc eldobta a Ferrarit
Ugyanott csúszott ki, ahol tegnap, azaz a tempós 11-es kanyarban, de most a kavicságyba is berepült, és nem volt messze attól, hogy a falnak menjen. Ez már a második hiba két nap alatt a monacóitól, aki a jelek szerint nem sokat hagy benne már az edzéseken sem.
!!Leclerc a la grava!! Regresa a la pista sin consecuencias. #F1 #BahrainGP #F1enDirecto https://t.co/8GcntgyzrA pic.twitter.com/jSMMGLboa4
— F1 directo Motor.es (@motorF1directo) March 19, 2022
A két Haas ismét az első tízben
Közben Magnussen és Schumacher is megtett egy-egy lágy gumis gyorskört, előbbi 1:34.263-mal a hatodik, utóbbi 1:34.629-cel a 9. helyen áll.
Verstappen, Leclerc, Sainz, Pérez, Hamilton, Magnussen, Russell, Bottas, Schumacher és Csou jelenleg az első tíz sorrendje, azaz a két Alfa is remek pozícióban áll.
Egyedül Cunodának nincs még köre
A japán pilóta ki sem tudott hajtani még a garászból, mert valamilyen műszaki probléma hátráltatja. Az F1 TV riportere elmondta, nagyon beteg hangja volt az autónak, amikor megpróbálták beindítani, mostanra pedig már a kalapácsok is előkerültek, ami soha nem jó jel. Az ismétlésből kiderült, hogy amikor Cunoda ki akart hajtani a boxutcába, nem működött a szervója, illetve olajszagot érzett.
Az Alpha Tauri később megerősítette, hogy hidraulikai hiba lépett fel.
Tsunoda é o único piloto sem tempo neste TL3. Carro do japones tem problemas hidráulicos.#F1 #BahrainGP pic.twitter.com/nOaPWNDNQC
— Central F1 (@CentralF1BR) March 19, 2022
Albonnak nagyon melegednek a gumijai
„Az elsők négy kör után elmentek” – jelentette a lágy abroncsokról a mérnökének. Ez már csak azért is aggasztó, mert ez a pálya első sorban a hátsó gumikat eszi, és persze azokat sem melegíti túl négy kanyar alatt. A thai-brit pilóta vissza is tért a garázsba.
Hamilton remek körrel második
Feltettek egy új lágy szettet a hétszeres világbajnoknak és vélhetően a motorját is feltekerték, aminek köszönhetően Hamilton lila első és egyéni legjobb második és harmadik szektorral mindössze 86 ezreddel maradt el Verstappen idejétől, miközben a nyakánál fogva rángatta végig a nehezen vezethető Mercedest a pályán.
Hamilton 2eme en 1.33.121 ! #F1 #BahrainGP pic.twitter.com/ybxW8UrClH
— Au compteur (@AuCompteur) March 19, 2022
Hamilton ennél gyorsabb is tudott volna lenni
Versenymérnökével a levezető körben megbeszélték, hogy a 10-es kanyarban veszített a legtöbbet, a kijáraton egész pontosan másfél tizedet, miután kicsit későn fékezett és nem sikerült olyan jól a kigyorsítása. Ha ez nincs, megelőzte volna Verstappent.
Sainz bejött Verstappen és Hamilton közé
Ő is új lágy gumin próbálkozott, és meglepő módon 7 századdal tudta csak megelőzni Hamiltont, miközben Verstappen korábbi körétől 18 ezreddel elmaradt. Ezzel egyelőre a második.
Russell vezet!
A jelek szerint a Mercedes jelentőset gyorsult tegnaphoz képest, Russell ugyanis az imént friss lágyakon Verstappent is megelőzte, és 1:32.935-ös idejével egy tizedet adott a hollandnak. Az idők természetesen a körülmények miatt lassabbak, mint a tegnapi második edzésen.
Verstappen hibázott és feladta a körét
A címvédő is megjött friss lágy gumin, de már a célegyenes végén állóra fékezte a jobb elsőt, ami után el is vette a gázt és elment egy újabb felvezető körre. Talán elkezdte érezni a nyomást a holland?
Már Leclerc vezet
Csak középeső szektorban volt abszolút leggyorsabb, de ez is elég volt ahhoz, hogy 3 tizeddel megelőzze Russellt. A különbség viszont csökkent péntekhez képest.
Verstappen visszavette az első helyet
Nem sokkal, mindössze 96 ezreddel, de második mért körén már sikerült összeraknia egy jó kört a hollandnak, aki a középső szektorban abszolút legjobb időt ment.
Leclerc közben azt mondta a rádióban: „Nem volt nagyszerű kör, különösen az utolsó szektorban hiányzik sok a többiekhez képest.”
Pérez elmaradt Verstappentől
Megjött a mexikói is friss lágyakon. Az első szektorban még több mint egy tizeddel gyorsabb volt csapattársánál, de a középsőben rengeteget veszített, majd abból egy kicsit visszahozva 247 ezreddel lassabb kört ment és bejött Leclerc mögé a második helyre.
Verstappen, Leclerc, Pérez, Russell, Sainz, Hamilton, Bottas, Csou, Norris, Gasly az első tíz sorrendje.
A McLaren lassú
Nem találta meg a tempóját tegnap óta a wokingi alakulat: Norrris csak a tizedik, Ricciardo pedig csupán a 14. helyen áll időmérős gyorsköre után. A két Aston Martin ellenben mutatott valamit, Stroll a 9., Hülkenberg a 11. helyre jött fel.
Közben Alonsónak kellett megállnia a boxutcában, mert a Ferrari kiengedte elé Sainzot. A felügyelők jegyezték az esetet.
Magnussen nagyon veri Schumachert
Tegnap tartani tudta a rutinos dánnal a lépést a fiatal német, de ma egyelőre konzisztenesen lassabb nála. Magnussen az imént felugrott a 7. helyre Hamilton mögé (csak 9 tizeddel maradt el Verstappentől), Schumacher viszont csak a 14. helyre jött fel a friss lágyakon, miközben közel egy másodperccel maradt el Magnussentől. A körét nem láttuk végig, így nem kizárt, hogy valahol hibázott.
Schumacher ment még egy kört, de nem javított
Az időmérő monitor tévesen másodjára is azt mutatta, hogy Schumacheré a legjobb második szektor, de ilyesmiről szó sincs, sőt, javítani sem tudott a német.
Az Alpine spórolt a gumikkal
Időközben leintették a harmadik szabadedzést, amelyet Verstappen zárt az élen Leclerc, Pérez, Russell, Sainz, Hamilton, Magnussen, Bottas, Csou, Stroll, Norris, Hülkenberg, Gasly, Schumacher, Ricciardo, Alonso, Albon, Ocon, Latifi és Cunoda előtt.
A két Alpine eredménye ugyanakkor nem a valós képet mutatja, sem Alonso, sem Ocon nem tette fel ugyanis a lágy gumikat, miközben mindenki más igen. Kivéve persze Cunodát, aki a teljes gyakorlást kénytelen volt kihagyni a hidraulikai hiba miatt.
Még rajtokat gyakorolnak
A leintés után a pilótáknak még volt egy lehetőségük felállni a rajtrácsra rajtot gyakorolni, majd utána mindenki a boxutca felé vehette az irányt.
Az időmérővel jövünk vissza
A nap első F1-es eseményén tehát túlvagyunk, de a lényeg még hátravan. 15 óra 50 perckor kezdjük élő közvetítésünket az időmérőről, tartsanak akkor is velünk, a viszontlátásra!