Társoldalunk:
Hírlevél

Verstappen a végén robbantott, nagy előnnyel zárta az élen a teszteket

2022.03.12., 07:50
rendezés

Max Verstappen végzett az élen a bahreini tesztelés harmadik napján. A holland pilóta 695 ezreddel előzte meg Charles Leclerc-t, ám eggyel lágyabb gumikon teljesítette leggyorsabb körét, mint a Ferrari versenyzője. Egyelőre úgy tűnik, hogy a Mercedes hátrányban van hozzájuk képest, ami vélhetően nagymértékben a delfinezésnek köszönhető.

Harmadik, egyben az utolsó tesztnapot tölthették el az F1-es csapatok Bahreinben a jövő hét végi, ugyanitt tartandó szezonnyitó előtt. A nap egyik legjobban várt fejleménye a Red Bull mára ígért átfogó fejlesztési csomagja volt, ami némi késéssel ugyan, de megérkezett. Főként az oldalszekrények és az autó hátulja lett más, amitől jelentős javulást remélt a csapat az RB18-as vezethetőségében. Hogy bizakodhatnak, azt Sergio Pérez mutatta meg először, aki bár délelőtt a második legkevesebb kört tette meg, a teszt addigi legjobb idejével az élen zárta az első négy órás (a Haasnak öt) etapot. 

Pérez zárta az élen az első négy órát - GalériaForrás: AFP/Giuseppe Cacace

A mexikói 1:33.105-ös, C4-es gumin elért köréhez az időmérő-szimulációt is végző Csou Kuan-jü (1:33.959) került a legközelebb szintén a második leglágyabb keveréken, majd jött Pierre Gasly, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Lando Norris, Nicholas Latifi, Lance Stroll, Lewis Hamilton és Kevin Magnussen.

A péntekihez képest jóval eseménytelenebb délelőttön több csapat is teljesített versenyszimultciót, Hamilton és Gasly pedig még egy kis csatározásba is bonyolódott közben. A Mercedes világbajnoka és az Alpha Tauri pilótája körökön át előzgette egymást oda-vissza az első négy kanyarban, mielőtt Hamilton boxkiállása véget vetett a mókának.

És ha már móka, az FIA ezúttal is tesztelte a versenyirányítás procedúráit, ami miatt negyed órával az ebédszünet előtt piros zászlóval megszakította a gyakorlást, majd akinek kedve volt, egy teljes rajtprocedúrában vehetett részt. Gasly, Stroll, Pérez és Csou voltak a vállalkozók, akik két felvezető kört is megtettek (az első “rajtot” megszakították, extra felvezető kört szimulálva), majd a rajtrácsra felállva szimuláltak egy rendes rajtot.

A délutáni műszakra a tízből nyolc csapat pilótát cserélt, csak Norris és Alonso maradt a pályán a délelőttösök közül. Hét versenyző viszonylag hamar megjött, de Max Verstappenre, Charles Leclerc-re, valamint Cunoda Jukira több mint 1 órán át várni kellett.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az elején nem röpködtek a jobbnál jobb köridők, miután többen is későbbre hagyták az egykörös szimulációt. Ennek megfelelően Pérez még másfél órán keresztül maradt a táblázat tetején, ráadásul a Red Bullnak akkor sem kellett bosszankodnia, amikor letaszították onnan. 

Verstappen későn jött ki, és a végén autózott igazán jó körtForrás: AFP/Mazen Mahdi

Ez ugyanis Verstappennek sikerült, aki 1:32.645 másodperccel vette át a vezetést. A holland pilóta ráadásul a közepes abroncsokon autózta ezt a körét, ellentétben az eggyel lágyabb keverékeket használó Leclerc-rel és George Russell-lel. Előbbi csupán 23 századdal tudta megelőzni, utóbbi pedig csak a holland versenyző mögé tudott feljönni. Bár a Mercedes motorját szinte biztosan letekerték, ennek elsősorban az lehet az oka, hogy az egyenesekben még mindig nagymértékben pattogott, vagyis egyelőre nem sikerült orvosolniuk a problémát.

Sokáig ez maradt az állás, de az utolsó félórában Verstappen begyújtotta a rakétákat, amihez persze a C5-ös, vagyis a leglágyabb gumik is szerepet játszottak. Ezeken úgy sikerült három lila szektort autózva, 442 ezreddel átvennie a vezetést, hogy nem sokkal korábban megpördült, ami nyilvánvalóan nem tett jót az abroncsoknak. Ráadásul ekkor még nem volt vége, hiszen nem sokkal később egy friss szetten 695 ezredre növelte előnyét Leclerc-rel szemben-

Ami a többieket illeti, Alonso a legvégén jött fel a 3. helyre, de vélhetően jóval kevesebb üzemanyagot vagy erősebb motorüzemmódot használt, mint az élcsapatok. Ugyanez vonatkozik a délutánt a 6., illetve a 8. pozícióban záró Valtteri Bottasra és Mick Schumacherre.

A nap második felének két piros zászlóját szintén ez a két pilóta idézte elő. Előbb a Haas versenyzője pördült meg a célegyenesben, amire kissé érthetetlen módon megszakították a körözést, ezt leszámítva viszont viszonylag sima napja volt eddig. Ellentétben a tízszeres futamgyőztessel, aki közvetlenül azt követően, hogy megfutotta egyéni legjobbját, váltóhiba miatt leparkolt a pálya mellett. 

Már Leclerc is nagy hátrányba került, de a monacói pilóta nem tette fel a leglágyabb gumikatForrás: AFP/Giuseppe Cacace

A következő hétvégén már a Bahreini Nagydíjat rendezik, így felmerül a kérdés, hogy mi az erősorrend. Bár Verstappen nagy előnyt autózott ki, de Leclerc-énél eggyel lágyabb gumikon, míg Russell a C5-ösökön nem tudta megelőzni őket. A holland pilóta versenyszimulációja szintén biztatóan alakult, és sokatmondó, hogy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva kijelentette, hogy legrosszabb esetben is a Ferrari szintjén vannak. A másik két garázsban ellenben nem ennyire optimisták: Hamilton szerint az autójuk jelenleg nem alkalmas arra, hogy a győzelmekért küzdjön, míg Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint a másik két istálló egyaránt előttük van.

Megint javított a Haas

Az amerikai istálló összesen négy órányi extra tesztelési lehetőséget kapott, miután önhibájukon kívül elveszítették a csütörtök délelőtti etapot. Ennek a felét szombaton este teljesítették, és ahogyan pénteken Magnussen, ezúttal Schumacher ugrott fel előkelő pozícióba. A német versenyző a 2. helyre jött fel.

A Bahreini tesztelés harmadik napjának végeredménye

1. Verstappen (Red Bull) 1:31.720, C5, 53 kör
2. Schumacher (Haas) 1:32.241, C4, 85 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:32.415, C4, 50 kör
4. Alonso (Alpine) 1:32.698, C4, 121 kör
5. Russell (Mercedes) 1:32.759, C5, 70 kör
6. Bottas (Alfa Romeo) 1:32.985, C3, 68 kör
7. Cunoda (Alpha Tauri) 1:33.002, C5, 56 kör
8. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
9. Norris (McLaren) 1:34.191, C3, 90 kör
10. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 81 kör
11. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
12. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
13. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
14. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
15. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 124 kör
16. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
17. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
18. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör

GPHírek
07:35

Jöjjön az utolsó nap!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a bahreini tesztelés utolsó napjának élő közvetítésében! Kezdésnek nézzük, kik tesztelnek ma!

  délelőtt délután
Mercedes Hamilton Russell
Red Bull Pérez Verstappen
Ferrari Sainz Leclerc
McLaren Norris Norris
Alpine Alonso Alonso
Alpha Tauri Gasly Cunoda
Aston Martin  Stroll  Vettel
Williams Albon Latifi
Alfa Romeo Csou Bottas
Haas Magnussen Schumacher
GPHírek
07:38

Ricciardo koronavírusos

Mint az az alábbi táblázatból is látszik, a McLarennél ma is egész nap Lando Norris ül az autóban, ami nem véletlen, a teszt első két napját rosszullét miatt kihagyó Daniel Ricciardóról ugyanis tegnap estére kiderült, hogy covidos. Az ausztrál pilóta saját elmondása szerint már kezd jobban lenni, a McLaren pedig úgy készül, hogy a jövő heti Bahreini Nagydíjra elhagyhatja majd a karantént.

GPHírek
07:43

Magnussen lett a leggyorsabb tegnap

A tesztelés második napjában legnagyobb durranását szolgáltatta a Haas versenyzője, ráadásul mindezt az után, hogy a többi istálló helyi idő szerint este este hétkor befejezte a munkát. A Haas azonban egy extra órá tesztelt, mivel tegnap este pótolta be az elsőt a csütörtök délelőtt önhibáján kívül elbukott négy órából, Magnussen pedig a javuló körülményeket, a C4-es gumit és vélhetően a kevés üzemanyagot, valamint feljebb tekert motort kihasználva 1:33.207-et repesztett, ami 0,207 másodperccel bizonyult jobbnak Carlos Sainz lágy gumis idejénél.

A visszatérő Magnussen odapörkölt a HaasszalForrás: Carl Bingham / LAT Images/Motorsport Images
GPHírek
07:57

Magnussen már szorgalmasan rója a köröket

A dán pilóta lassan egy órája kezdett, és már megtett összesen 19 kört (7-et a C2-es, 12-t a C3-as keveréken). Alighanem sok üzemanyaggal körözött, mert a legjobb ideje mindössze 1:40.080.

Most leintették, hogy 8 órakor a többiekkel együtt folytathassa.

GPHírek
08:00

A Red Bull is beveti a nehéztüzérséget?

A legtöbben alighanem arra kíváncsiak, hogy felkerülnek-e az RB18-ra a beharangozott fejlesztések, vagy a bikások ugyanazzal az autóval folytatják, amivel eddig köröztek. A hírek szerint a változtatások szemmel is jól láthatóak lesznek.

Ez még egy tegnapi kép Verstappenről, akinek az autója ma várhatóan eléggé más leszForrás: AFP/Mazen Mahdi
GPHírek
08:02

Zöld a lámpa a boxutca végén

Sainz, Csou, Alonso, Norris, Gasly,  Magnussen, Latifi és Hamilton már ki is hajtott az aszfaltcsíkra, a Red Bullnak egyelőre viszont nincs nyoma. A csapatok bizonyára nem bánják, hogy hűvösebb a reggel, mint a korábbi két napon, amikor már ebben az időszakban is 30 foknál melegebb van. Most "csak" 25-öt mutat a hőmérő.

GPHírek
08:05

A Williams megjavította az FW44-et

Tegnap mindössze 12 kört tettek meg Latifivel, mielőtt kigyaulladtak a hátsó fékek és kénytelenek voltak befejezni a munkát aznapra. Mára viszont összerakták a kocsit, Latifi pedig azonnal ki is ment vele. 

GPHírek
08:09

Hamilton vezet, a McLaren megint gondban lehet

A hétszeres világbajnok rögtön C4-es gumin kezd, és jelenleg 1:36.217-tel áll az élen a C3-as gumin tőle 6 tizeddel elmaradó Norris előtt, aki 3 kör után visszatért a garázsba. Még talán korai megkongatni a vészharangot, de nem kizárt, hogy a McLaren még mindig nem tudta megoldani az első fékek hűtésével kapcsolatos gondjait, és ma sem fognak tudni hosszabb etapokat teljesíteni.

GPHírek
08:13

Ma is előkerültek a mérőkeretek

Stroll és Hamilton autóján is ott figyel egy nagyobb, illetve kisebb mérőeszköz, amit a tesztnapok elején előszeretettel használnak a csapatok. Közben Gasly vette át a vezetést 1:36.113-mal, miközben már 6 pilótának van mért ideje. Mögötte Hamilton, Norris, Sainz, Magnussen, Stroll a sorrend.

GPHírek
08:18

A Ferrari spéci kamerával veszi az első szárnyat

Albert Fabrega szúrta ki, hogy így vizsgálják az elem hajlékonyságát. Természetesen papíron nem lehet hajlékony, de valamennyire menet közben minden szárny hajlik, a lényeg, hogy az FIA tesztjein átmenjen.

Közben Norris ismét a pályán, rajta kívül Magnussen, Csou, Alonso és Latifi van kint. Utóbbinak az első köre után lekapták a motorborítást az autójáról, de a jelek szerint nem volt komoly probléma a kocsival.

GPHírek
08:22

Norris majdnem a kavicságyban kötött ki, majd élre állt

A négyes kanyar kijáratán csúszott meg nagyon, majd ellenkormányzás után kiszaladt a bukótérbe, és még éppen sikerült elkerülnie, hogy belerongyoljon a kavicsba. A következő körében azonban már nem hibázott és C3-as gumin 1:35.504-et autózva letaszította az élről Gaslyt.

Közben Alonso is feliratkozott, C1-es gumin a 8. időt autózta, amivel csak Strollt előzte meg.

GPHírek
08:24

A Red Bull még sehol, a Mercedesen állítanak

Hamilton autóján a rugózáson változtatnak, miközben a Red Bull garázsát továbbra is paravánok takarják el, így még várni kell rá, hogy megpillantsuk a valószínűleg jelentősen módosított RB18-ast.

GPHírek
08:26

Sainz feljött a második helyre

C2-es gumin köröz a spanyol, aki az imént 1:36.055-öt autózott és Norris idejétől bő félmásodperccel elmaradva a második helyre hozta be a Ferrarit. A McLaren közben 4 kör megtétele után ismét a boxba hajtott, azaz valószínűleg továbbra sem jó a fékhűtése.

GPHírek
08:30

Nem jók az új elemek a Red Bullra?

Sam Collin, az F1 TV riportere a Red Bull garázsa előtt állva arról számolt be, hogy a paravánok mögül kiszűrődő hangok eléggé sokatmondóak, ugyanis elárulják, hogy az új karosszériaelemek nem illeszkednek rendesen a kocsira. Ezen persze lehet segíteni egy kis "faragással", de az új fejlesztések bevetése egyértelműen nem megy simán. Közben Sergio Pérez türelmesen vár arra, hogy beülhessen az autóba.

GPHírek
08:34

A Mercedes továbbra is aero-teszteket végez

Hamilton ismét a pályán, a mérőkeretek pedig maradtak a W13-ason. A hétszeres világbajnok konstans sebességgel közlekedik az egyenesekben, ami szintén azt mutatja, hogy a légáramlást figyelik.

Norris közben ismét kijött a McLarennel, alighanem lehűltek a fékjei.

GPHírek
08:35

Lágy gumis körrel próbálkozott a McLaren

Norris friss C4-es gumin vágott neki a körének, de elrontotta a 4-es kanyart, így elvette a gázt. Alább a tegnapi nap legjobb idejeit láthatják, csak hogy legyen viszonyításai alap a mai köridőkhöz.

GPHírek
08:40

Norris két lila szektor után hibázott

Több mint 6 tizeddel volt jobb a második szektor végén az előző idejénél, de az utolsó kanyart nagyon elrontotta: az autó alulkormányzottá vált, ő pedig a külső rázókövön átvágva a bukótérből kellett összeszedje azt. Végül 46 ezreddel volt lassabb, mint a C3-as köre.

Közben az Auto Motor und Sportnak Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke elárulta, hogy megérkeztek az új fékalkatrészek Bahreinbe, így reményeik szerint ma már hosszabb etapokat is meg fognak tudni tenni. 

GPHírek
08:42

Sainz is hibázott

A spanyol a hármas kanyarban sokallt be és küldte át keményen a Ferrarit a rázókövön, aminek az F1-75 padlólemeze aligha örült. Sainz új C3-as gumikon jelent meg, de egyelőre nem tudott javítani. Továbbra is a Red Bull az egyetlen, amelynek még nincs mért köre, sőt, még a garázsból sem jöttek ki ma.

GPHírek
08:44

Ma is terítéken van a pattogás

Alább még egy valamivel korábbi felvételt láthatnak Alonsóról, amint elképesztően delfinezik alatta az Alpine az egyenesben. A spanyol azóta ismét kijött, és most mintha nem ugrálna annyira a kocsija, de azért teljesen nem szűnt meg a fel-le mozgás. A jelenséggel több csapat, köztük a Mercedes is sokat küzdött tegnap.

GPHírek
08:46

Sainz átvette a vezetést

Az új közepes gumi megtette a hatását: a spanyol 1:35.222-vel letaszította az első helyről Norrist, majd a következő köre végén visszament a boxba.

Jelenleg csak Csou és Stroll van a pályán.

GPHírek
08:49

Jön a Red Bull!

Az Auto Motor und Sport szerint főként az oldalszekrények és a padlólemez lesz más az RB18-on. Hamarosan kiderül, Pérez ugyanis most hajtott ki a garázsból.

GPHírek
08:51

Egyelőre nem találja a rendező Pérezt

Mindent is mutatnak az F1 TV-n, csak a Red Bullt nem. Mondjuk Gasly C4-es gumin időközben kijött és 1:34.865-tel átvette az első helyet, így némileg érthető, hogy az ő körét figyeltük.

GPHírek
08:54

A Red Bull az élen

Pérez C3-as gumin van és rögtön az első körével átvette a vezetést egy 1:34.733-as idővel. Ami a fejlesztéseket illeti, az autó oldaldoboza valóban változott, de az eddigi koncepció megmaradt, azt fejlesztette tovább a csapat.

GPHírek
08:57

Ennyit változott az RB18

Albert Fabrega összehasonlításán jól megfigyelhető, hogy az oldalszekrények és a padlólemez mennyivel lett más a korábbiakhoz képest. Ezen kívül az autó hátsó részén is történtek módosítások.

GPHírek
09:01

Sainz a leglágyabb gumin sem előzte meg Pérezt

Feltette a C5-ös keveréket a Ferrari, a spanyol pedig több mint 2 tizeddel volt gyorsabb a mexikóinál a második szektor végén, de a 13-as kanyart eléggé elrontotta, így végül csak saját idejét javította me: 1:34.905-tel a harmadik helyen áll a Red Bull és az Alpha Tauri mögött.

GPHírek
09:04

Egy óra után a Red Bull az élen

Gyorsan le is pörgött az utolsó tesztnap első órája, amelynek végén Pérez vezet a módosított Red Bull-lal. A legtöbb kört Kevin Magnussen tette meg, de ne feledjük, ő egy órával hamarabb kezdett a többieknél.

1. Perez (Red Bull) 1:34.733, C3, 6 kör
2. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 21 kör
3. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 18 kör
4. Zhou (Alfa Romeo) 1:35.136, C3, 21 kör
5. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 17 kör
6. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 14 kör
7. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 15 kör
8. Stroll (Aston Martin) 1:38.053, C3, 8 kör
9. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 33 kör
10. Alonso (Alpine) 1:39.391, C2, 19 kör

GPHírek
09:07

A Mercedes tényleg altat?

Az Auto Motor und Sport névtelenül idézte a csapat egyik mérnökét, aki szerint valósak a problémáik, és az egyenesbeli pattogás megakadályozza őket abban, hogy megértsék és fejleszzék az autót.

A Red Bull ugyanakkor állítja, a lassú kanyaroban nagyon gyors a W13-as, az egyenesekben a GPS-adatokból pedig kiolvasható, hogy nagyon letekert motorral megy. A Mercedes mérnöke erre úgy reagált, hogy a gyors kanyarokban viszont elveszítik, amit a lassúakban nyernek.

GPHírek
09:10

Alonso javított, Stroll hibázott

C2-es gumin jött fel a 8. helyre a spanyol 1:37.196-os körrel miközben a kanadai a 8-as kanyart egyenesítette ki és ment ki a bukótérbe. Rajtuk kívül Hamilton és Norris van kint, utóbbi még csak kivezető körön. 

GPHírek
09:13

Leclerc-nek nem tetszik, amit a riválisok csinálnak

A monacói pilóta szerint az ellenfeleik szándékosan akarják őket favoritnak beállítani, Lewis Hamilton viszont szerint a Ferrari tényleg jó, miközben ők nem. Részletek az alábbi cikkben,

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
09:16

Növelnek az autók minimumsúlyán

Az AMuScikke szerint sikerült elérni, hogy 795 kg-ról 798 kg-ra növeljék a minimum súlyhatárt, noha egyes istállók ennél is többet akartak, de az eredeti értéket egyedüliként megközelítő Alfa Romeo ebbe nem ment bele.

GPHírek
09:19

Csou átvette a vezetést az Alfával

Új C4-es gumin küldte ki a kínai pilótát a csapat, aki első mért körében 1:34.543-nál állította meg a stoppert és közel 2 tizeddel megelőzte Pérezt. Ez csak 4 tizeddel lassabb például Hamilton tegnap C5-ös legjobbjánál, ami azért sokat elmond a Mercedes visszafogott tempójáról.

Közben Gasly is lágy gumis gyorskörrel próbálkozott, de a négyes és az utolsó kanyarban is nagyot rontott, így nem tudott javítani.

GPHírek
09:23

A Ferrari megtankolta az autót

Sainz C3-as gumin rója a köröket, és az autó viselkedésén, valamint a köridőkön is látszik, hogy igen sok üzemanyag lehet az F1-75-ben. A Hamilton-Alonso-Stroll-Magnussen négyesen kívül mindenki a pályán van, Pérez az imént jött ki a Red Bull-lal.

GPHírek
09:26

Az Alfa Romeo bevetette az áramlásjelzőt

Csou autójának bal elejét és oldalát kenték be vele.

GPHírek
09:29

Pérez az élre állt, de Csou egyből megelőzte

C3-as gumin futott 1:34.134-es kört a mexikói, amivel csupán valamivel több mint 1 tizeddel maradt el Verstappen tegnap délutáni, C4-esen futott idejétől. Nem sokáig élvezhette azonban az újra megszerzett első helyet a szintén áramlásjelző festékkel bekent autóval köröző mexikói, mert jött Csou a C4-es gumin, és 1:33.959-cel újra az élre állt.

GPHírek
09:33

A Haas ma is elromlott

A barcelonai tesztelést is beleértve a Haasnak még nem volt zavartalan tesztnapja, a VF-22-esen ugyanis folyton eromlik valami. Magnussennek azért kell jó ideje a garázsban vesztegelnie, mert most éppen vízszivárgás lépett fel, a szerelők pedig dolgoznak a kocsin.

GPHírek
09:37

Csou folytatja az időmérő szimulálását

Az elmúlt két alkalommal új C4-es, most pedig új C5-ös gumin jött ki a kínai, akivel az időmérőre készül az Alfa Romeo. Vajon újabb javítást láthatunk?

GPHírek
09:40

A leglágyabb gumin nem javított a kínai

Lila első szektort ment, de aztán sem a másodikban, sem a harmadikban nem tudott javítani és végül 252 ezreddel lett lassabb, mint 1:33.9-es legjobbja. Valószínűleg a C5-ös keverék már túlságosan lágy az érdes bahreini aszfalhoz és ehhez a meleghez, és egy teljes körön át sem tart ki.

A Bahreini Nagydíjon egyébként a C1-es, C2-es és C3-as keveréket használhatják majd a csapatok.

GPHírek
09:46

Stroll megelőzte Hamiltont

A C3-as gumin küldte ki az Aston Martin a kanadait, aki jó másfél másodpercet javított és 1:36.029-cel feljött Hamilton elé a hetedik helyre, majd visszatért a boxba, hogy nem sokkal később újra megjelenjen. Hamilton is a pályán van szintén C3-as gumin, de nem javít 1:36.2-es idején. Rajtuk kívül Norris köröz még.

GPHírek
09:48

Ez volt Sainz hosszabb etapja

Ahogy korábban írtuk, a Ferrari igencsak meg volt tankolva, az AMuS pedig lejegyezte a spanyol pilóta C3-as gumin futott köreit.

1:39.9 - 1:40.1 - 1:39.9 - 1:40.3 - 1:40.6 - 1:40.8 - 1:40.7 - 1:40.7 - 1:40.8 - 1:40.8 - boxba bevezető kör

Sainz meglehetősen konzisztens időket futott.

GPHírek
09:52

Csou megint gyorskört ment, de most sem javított

Most egyik szektorban sem tudott gyorsabb lenni és 6 tizeddel maradt el a köre az 1:33.9-es idejétől. Ha jól láttuk, megint C5-ös gumin ment. 

Közben a Haas a jelek szerint megjavította Magnussen autóját, a dán ugyanis kihajtott a pályára.

GPHírek
09:56

Az Alpine új első szárnyat tesztel

Nem csak a Red Bull készült új fejlesztéssel mára, hanem az Alpine is, amely Fernando Alonsóval új első szárnyat próbált ki ma délelőtt. A kétszeres világbajnok jelenleg a garázsban van, de már 33 kört tett meg.

GPHírek
09:57

Hamilton mindkét első kerekét blokkolta

A célegyenes végén fékezte el elég keményen a C3-as gumikat a megtankolt autós etapot teljesítő hétszeres világbajnok, majd folytatat a körözést. Most csak Csou, Gasly és Alonso nincs a pályán.

GPHírek
09:59

Pérez a teszt legjobb idejével az élen!

Lágy, egészen pontosan C4-es gumikon küldte ki a Red Bull a mexikóit, aki lila szektorokat szórva 1:33.105-öt repesztett, ami 1 tizeddel jobb Magnussen tegnap esti, és 854 ezreddel Csou mai legjobbjánál, így nem csak a mai, hanem a bahreini teszt összesített tabellájának az első helyére is elég.

GPHírek
10:03

Red Bull-vezetés féltávnál

Átléptünk a délelőtt második felébe, azaz még szűk két órája van a csapatoknak az ebédszünetig. Az imént futott körével Pérez vezet, a megtett körök tekintetében azonban ő áll az utolsó helyen.

Az állás két óra után

1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 15 kör
2. Zhou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 34 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 30 kör
4. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 36 kör
5. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 38 kör
6. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 25 kör
7. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 31 kör
8. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 32 kör
9. Alonso (Alpine) 1:37.196, C2, 34 kör
10. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör

GPHírek
10:05

Hamilton megtankolt autós etapja rosszabb volt Sainzénál

Az Auto Motor und Sport a hétszeres világbajnok köreit is lejegyezte, azok pedig jelentősen elmaradtak a Ferrari által elért időktől, de persze sem a pontos üzemanyagmennyiséget, sem a használt motorüzemmódot nem ismerjük.

Kivezető kör - 1:40.6 - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:41.9 - 1:41.9 - 1:42.2 - 1:43.6 - 1:43.2 - Boxba bevezető kör

GPHírek
10:10

Adrian Newey kíváncsian figyeli az RB18-at

A Red Bull sztártervezője az imént vizslatta egy kicsit a Red Bull áramlásjelző festékkel bekent első felfüggesztését a garázsban. Míg mi, földi halandók ebből nem sokat tudnánk megállapítani, Newey bizonyára ennyiből is képes levonni néhány dolgot. A részletes elemzéshez azért persze hosszabb időre lesz szükség.

GPHírek
10:13

A Ferrari tette meg eddig a legtöbb kört

Sainz érte el elsőként a 40-es határt, jelenleg pedig 43 áll a neve mellett. Ez jelenleg nem nő, mert a boxban van, miként a 40 körig jutó Alonso is, a 39 körös Hamilton viszont köröz, és ha folytatja, hamarosan utolérheti a Ferrarit. Utánuk Norris (39), Magnussen (38) és Gasly (36) a sorrend.

GPHírek
10:18

Hamilton alig gurítja az autót az egyenesben

Martin Brundle az imént azt mondta az F1 TV közvetítésében, hogy tegnap a Mercedes a pálya széléről hallhatóan is letekert motorral ment, az imént pedig azt figyelhettük, ahogy a hétszeres világbajnok a célegyenesben a 270 km/h-t is alig haladta meg, miközben még csukott DRS-sel is simán 290 fölé szoktak jutni a többiek. 

Mindez lehet simán csak altatás is, de az is előfordulhat, hogy a pattogás mérséklése miatt kénytelenek visszavenni a tempót az egyenesben. Hamiltonnak a 10-es kanyart azért így is sikerült úgy elmérnie, hogy kiszaladt a bukótérbe.

GPHírek
10:19

A Red Bullra nem ment fel a kerék

Lágy gumin érkezett a boxba Pérez, majd megkapa a C3-asokat, a bal elsőt viszont nem tudták rendesen feltenni a felnire a szerelők. Valószínűleg továbbmenni amúgy sem terveztek, úgyhogy inkább nem erőltették, és betolták a garázsba a mexikóit.

GPHírek
10:26

A Ferrari továbbra is jobb tempót megy a Mercedesnél

Hamilton és Sainz egyaránt folytatta a megtankolt autós körözést, és míg előbbi megint jól kezdett, utána a korábbiakhoz hasonlóan visszaesett. Ilyesmi Sainzán nem volt megfigyelhető. Íme a köreik C3-as gumin:

Hamilton: Kivezető kör  - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:42.3 - 1:42.1 - 1:43.3 - 1:42.1 - 1:42.6 - 1:42.8 - Boxba bevezető kör 

Sainz: Kivezető kör - 1:39.4 - 1:39.7 - 1:39.8 - 1:39.8 - 1:40.2 - 1:40.4 - 1:40.5 - 1:40.4 - 1:40.3 - 1:41.0 - 1:41.5 - 1:41.6 - Boxba bevezető kör

GPHírek
10:29

Hamilton az élre állt a körszámok terén

Ha nem is tűnik valami gyorsnak, legalább szorgalmas a brit, aki már 49 körnél jár. Utána Gasly és a megtankolt autós etapokra váltó Csou jön 45-45-tel.

GPHírek
10:34

A jelek szerint felkerültek az új alkatrészek a McLarenre

Norris jó fél órával ezelőtt 12 körös etapot teljesített, ennyit egyhuzamban pedig a tesztelés kezdete óta nem tudott megtenni. Ez arra utal, hogy sikerült orvosolni a fékhűtéssel kapcsolatis gondokat.

GPHírek
10:36

Alonso több mint egy másodpercet javított

Új C4-es gumin jött ki a spanyol és mindhárom szektorban jobb volt az előző legjobbjánál, ami 1:35.421-es időt eredményezett. Ez 1,3 másodperccel jobb a korábbi legjobbjánál és az ötödik helyre elég, de még Csou C4-es körénél 1,5 másodperccel lassabb, nem beszélve Pérez 1:33.1-es idejéről.

GPHírek
10:41

Meleg pillanatok az első kanyarban

Hamilton DRS-sel üldözte Gaslyt a célegyenesben, majd megjelent a boxból kijövő Pérez, aki azt sem tudta, hová meneküljön a csatázó kettős elől. Végül Gasly bal, Hamilton jobb oldalról előzte, majd a hétszeres világbajnok a négyes kanyar előtt kifékezte a franciát, aki azért nem lassított le és most próbálja tartani a tempót a brittel.

GPHírek
10:42

Gasly és Hamilton rendesen versenyzik egymással

Az Alpha Tauri pilótája a célegyenesben visszaelőzte Hamiltont, aki megpróbált visszatámadni a négyes kanyar előtt, de csak beijesztett. Viszont ő sem szakadt le, és most árnyékként követi Gaslyt.

GPHírek
10:44

Hamilton nem tudott előzni

DRS-sel ment Gasly után az egyenesben, de ő nem tudott ugyanott visszaelőzni, ahol az imént őt előzték. De továbbra sem szakadt le. A francia nem mellesleg 4, Hamilton 15 körös C2-es gumikon halad.

GPHírek
10:46

Hamilton valószínűleg a követhetőséget vizsgálja

A célegyenesben most belülről néztük őt, így nem látszott, hogy nyitja-e a hátsó szárnyat, de a négyes kanyar előtt nem nyitotta, így valószínűleg nem az előzés a célja, helyette azt igyekszik felmérni, mennyi leszorítóerőt veszít Gasly mögött. A francia egyébként mégsem a C2-es, hanem a C1-es keveréken halad, és nem mellesleg ő sem nyitotta a DRS-t (a teszten ehhez nem kell 1 másodpercen belül lenniük egy másik autóhoz), azaz nem bánja, hogy Hamilton a sarkában liheg.

GPHírek
10:48

Megjöttek az első képek

Ma is jelentkezünk folyamatosan frissülő galériával, benne képekkel a Red Bull módosított autójáról. Az alábbi fotóra kattintva tekinthetik meg.

Kattintásra galéria nyílikForrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
10:53

Folytatódott a Hamilton-Gasly csata

A hétszeres világbajnok az imént DRS-sel kifékezte a franciát a célegyenes végén, aki DRS-sel visszatámadott a négyes kanyar előtt, de Hamilton jól védekezett és visszaverte a támadást. 

A következő körben Galsy viszont bevetődve kifékezte őt az egyes kanyarban, mire Hamilton támadott vissza a négyes előtt, és miután Gasly kicsit szélesen fordult, gyönyörűen alávágva megelőzte az Alpha Taurit. A kör végén Hamilton kiállt kerékcserére, így sajnos véget ért a teszten nem éppen szokványosnak számító csata.

GPHírek
10:56

Hamilton is megkapta a C1-es gumit

Valószínűleg versenyszimulációja harmadik etapját kezdte meg a hétszeres világbajnok, míg Gasly egyelőre továbbra is a másodikat futja, azaz az iménti párharc során frissebb gumik álltak a rendelkezésére, viszont az autójában alighanem több üzemanyag lehetett.

GPHírek
11:01

Nem kap extra tesztidőt a Williams

Korábban olyan hírek jelentek meg, hogy a Haashoz hasonlóan a Williams is túlórázhat majd a tegnapi tűzeset miatt, de ilyenről szó sincs, Jost Capito csapatfőnök mindössze arra utalt, hogy Latifi vezethet többet ma a tervezettnél, mert tegnap csak 12 kör jutott neki.

GPHírek
11:03

Pérez kezdte az élen az utolsó órát

A mexikói az imént jött ki C5-ös gumin, de egyelőre még a C4-es idejével vezet. Íme az állás három órányi tesztelést követően, a délelőtt utolsó órájára fordulva:

1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 25 kör
2. Zhou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 62 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 62 kör
4. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 52 kör
5. Alonso (Alpine) 1:35.421, C4, 47 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 39 kör
7. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 46 kör
8. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 43 kör
9. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 66 kör
10. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör

GPHírek
11:07

Nem javított a mexikói

1,6 másodperccel volt lassabb 1:33.1-es legjobbjánál, úgyhogy valószínűleg nem az egykörös tempóra ment. Ahogy Hamilton sem arra megy, miközben versenyszimulációjának utolsó etapját teljesíti és már összesen 71 körnél jár a délelőtt folyamán.

Íme a második etapjának köridejei C2-es gumin az Auto Motor und Sporttól:

Kivezető kör  - 1:41.1 - 1:41.3 - 1:41.2 - 1:41. 3 - 1:41.6 - 1:40.8 - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:41.1 - 1:41.9 - 1:40.5 - 1:42.1 - 1:41.7 - 1:41.9 - 1:41.3 - 1:41.1 - 1:40.8 - Boxba bevezető kör

GPHírek
11:11

Korai volt kijelenteni, hogy megjavították a Haast

Az amerikai istálló a változatosság kedvéért ma is műszaki gondokkal küzd, Kevin Magnussent vízszivárgás kényszerítette a garázsba, majd úgy tűnt, folytathatja a körözést, de csak 5 kört tett meg, és azóta nem láttuk. Valószínűleg mégsem sikerült orvosolni a bajt, és ha a következő percekben nem jelenik meg a dán, a Haas még azt a bravúrt is végrehajthatja, hogy a délelőtt legkevesebb körével zár úgy, hogy egy órával hamarabb kezdett, mint a többiek.

GPHírek
11:14

Megemelhették a Red Bull padlószögét

Gary Anderson, a Jordan egykori technikai igazgatója a pálya mellől figyeli a tesztet, a The-Race.com tudósításában pedig arról számolt be, hogy a Red Bullnak meredekebb lett a padlószöge tegnaphoz képest, miközben már korábban is egyértelműen meredekebb volt, mint például a Mercedesé. Ez Adrian Newey autóira különösen jellemző volt mindig is, és úgy tűnik, az új szabályokkal sem tűnik el teljesen.

GPHírek
11:18

Alonso javított, de nem lehet elégedett

Noha nem tudjuk az üzemanyagmennyiséget, az látszott, hogy a spanyol nagyon keményen igyekezett C4-es gumin, így vélhetően a minél gyorsabb kör volt a célja. Javított is 1:35.328-ra, de így is több mint 2 másodpercre van Péreztől. Az Alpine ráadásul továbbra is extrém módon pattog az egyenesekben.

GPHírek
11:21

Hamilton befejezte a versenyszimulációt

A hétszeres világbajnok behajtott a boxba és komótosan leparkolta az autót a Mercedes garázsa előtt, megvárva, hogy a szerelők betolják. 78 körével ő eddig a nap legszorgalmasabbja, de 76-tal a szintén versenyt szimuláló Gasly sincs messze tőle.

GPHírek
11:24

Hamiltonnak az utolsó etapja volt a leggyorsabb

Ez mondjuk nem meglepő, miután ez alatt volt a legkönnyebb a Mercedes. Így alakultak a köridejei a C1-es gumin:

1:39.434
1:39.533
1:39.729
1:39.186
1:40.204
1:39.910
1:39.686
1:39.511
1:40.435
1:39.625
1:40.172
1:39.945
1:40.153
1:39.879

GPHírek
11:27

Alonso nem tudott javítani a lágy gumin

Első mért köre volt a leggyorsabb, az utána levő próbálkozások már jócskán elmaradtak attól. A pattogás viszont nem szűnt meg.

Íme az etapja C4-es gumin:

1:35.328
1:53.701
1:37.898
1:37.385
1:37.623

GPHírek
11:32

Sainz alatt is nagyon pattog a Ferrari

Egyelőre minden csapat keresi a megoldást a pattogás mérséklésére. Persze mindannyian egy pillanat alatt meg tudnák szüntetni a fel-le ugrálást az egyenesben, de azzal túl sok leszorítóerőt veszítenének. A gond azzal van, hogy a lehető legkisebb veszteséggel kellene ezt megoldani.

Ami érdekes, hogy etapról etapra is változik a helyzet attól függően, hogy milyen beállítással és mennyi üzemanyaggal megy valaki. Sainz az imént például nagyon durván pattogott a Ferrarival, jobban, mint korábban.

GPHírek
11:34

Gasly befejezte második etapját

C2-es gumira váltott az utolsóra a versenyszimulációja során, azaz eggyel lágyabb gumin van, mint amivel Hamilton teljesítette maga harmadik etapját. Így alakultak a körei a második etapban:

1:42.1 - 1:40.6 - 1:41.7 - 1:41.5 - 1:41.3 - 1:41.5 - 1:42.1 - 1:42.2 - 1:41.1 - 1:41.5 - 1:41.6 - 1:42.1 - 1:41.0 - 1:41.0 - 1:41.8 - 1:41.4 - 1:41.4 - 1:42.0 - 1:42.0 - 1:41.4 - 1:41.4. 1:42.2 - 1:42.4 - 1:42.0 - 1:41.5 - 1:41.9 

GPHírek
11:39

A McLarennek nem oldódtak meg teljesen a problémái

Andreas Seidl az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy a szezonnyitóig még módosítani fognak a fékeken, mert a mára megérkezett változtatások sem szüntették meg a gondokat. A német szerint már tudnának menni egy versenytávot, de csak a fékeket kímélve.

GPHírek
11:42

A Haas nem fog már jönni délelőtt?

Magnussent azóta nem láttuk, hogy kijött 5 körre azután, hogy vízszivárgás miatt dolgoztak az autóján. Most félig letolt overállal beszélget a garázsban, az autón pedig senki nem dolgozik, ami arra utal, hogy a Haasnak ennyi volt a délelőttje. 

Közben Pérez már a 39. körét futja, így csak sikerült összehoznia az amerikai csapatnak a legkevesebb kört úgy, hogy ők négy helyett öt órát tesztelhettek délelőtt.

GPHírek
11:45

Piros zászló!

Nagy valószínűséggel ugyanaz jön, mint tegnap: a versenyirányítás teszteli a rendszereket, majd elrendel egy álló/gördülő rajtot.

GPHírek
11:47

A Haas megerősítette: újabb probléma lépett fel

Korábban már előjött (nem ma), és most ismét: az üzemanyagrendszerrel van valami. Lassan el lehet kezdeni fogadásokat kötni arra, hogy egyik VF-22-es sem fogja befejezni a Bahreini Nagydíjat.

GPHírek
11:52

Állórajt!

Egy versenyhétvégén ettől felmenne a pulzusunk, de itt aligha kell arra számítani, hogy tíz autó egymásnak esik majd az első kanyar felé rohanva.

Merthogy az FIA megint kiírta, hogy álló rajt következik, de Sainz például már ki is szállt az autóból. Vajon lesz valaki, aki kihajt a pályára és elrajtol a célegyenesben?

GPHírek
11:54

Jönnek néhányan

Pérez, Gasly, Stroll és Csou is elindultak a rajtrácsra, a kínai még melegíti is a gumikat, mintha valódi felvezető körön lenne. Vajon ma nagyobb siker lesz, mint tegnap?

GPHírek
11:57

Gasly indult a pole-ból

De csak volna, mert miután Gasly, Pérez, Stroll, Csou sorrendben felálltak a rajtrácsra, a versenyirányítás kiírta, hogy extra felvezető kört kell megtenniük, mert félbeszakították a rajtprocedúrát. Persze ez is csak teszt, de vajon látunk egy rendes rajtot?

GPHírek
12:01

Elrajtolt a négyfős tesztfutam!

Végre sikerült, kigyulladt az öt lámpa, majd a négyes fogat egyszerre elrugaszkodott a rajtrácsról és kigyorsított az egyes kanyar felé. Ezután viszont lazára vették és szépen besoroltak egymás mögé a féktávon, hogy még véletlenül se akadjanak össze. De néhány pillanatig egészen olyan volt, mintha egy igazi verseny kezdődne. Persze mondhatjuk, hogy csak négy autót láttunk, de a tavalyi Magyar Nagydíjon bebizonyosodott, hogy egy is elég.

GPHírek
12:04

Ennyi volt a délelőtt

A rajt után mind a négy próbarajtoló a boxutca felé vette az irányt, majd be is hajtott oda, ezzel pedig hivatalosan is véget ért az utolsó nap délelőttje. A leggyorsabbnak Pérez bizonyult Csou és Gasly előtt.

Az utolsó tesztnap délelőtti végeredménye

1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
2. Zhou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 91 kör
4. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
5. Alonso (Alpine) 1:35.328, C4, 54 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 39 kör
7. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 73 kör
8. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
9. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
10. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör

GPHírek
12:06

Az Alpine-nál közben már nekiálltak padlólemezt cserélni

Legalábbis annak külső élét, mert Albert Fabrega szerint az előző változat nem illszkedett jól. Ez megmagyarázza, hogy miért nem vett rész többek között Fernando Alonso sem a rajtolós mókázásban.

GPHírek
12:08

Ilyen volt az év első rajtja - videó

A boxutca fala mellől nézve azért még négy autó együttes elindulása is ütős látványt nyújtott. Íme:

GPHírek
12:12

Gaslynak beleköptek a levesébe

A piros zászló miatt a franciának lerövidült az utolsó etapja a versenyszimulációjából, de legalább szimulálás helyett rajtolhatott egyet a pole-ból.

Ez volt az utolsó, C2-es gumin teljesített csonka sztintje: 1:38.1 - 1:38.5 - 1:38.5 - 1:38.8 - 1:39.1 - 1:39.1 - 1:39.2 - 1:39.9 - 1:39.5 - 1:39.5

GPHírek
12:14

Magnussent kellemesen meglepték az anyahajók

Christian Horner legalábbis hajókként jellemezte az idei autókat nemrég az F1 TV-nek, különösen ami a lassú kanyarokat illeti. A mezőnybe visszatérő dán pilóta is megjegyezte, hogy a 2020-as Haas fürgébb volt, de egyáltalán nem érte negatív meglepetés, szerinte ugyanis az idei kocsik is igen gyorsak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
12:21

Leclerc-nek fogalma sincs, hol állnak

Azok után, hogy kifogásolta, a Mercedes szándékosan őket akarja a legjobbnak beállítani, a jelenleg zajló sajtótájékoztatón a monacói pilóta kijelentette: még ők sem tudják, mire lesz elég az F1-75-ös az első versenyen.

„Még nem tudok sokat elmondani az autónk tempójáról, mert egyelőre fogalmunk sincs. Azt viszont jó látni, hogy a kocsi megbízható és sok kört tudunk megtenni vele, ez minket, pilótákat is segít, mivel különböző vezetési stílusokat próbálhatunk ki. Még nem hoztuk ki a 100%-ot az autóból, ez időbe fog telni.”

GPHírek
12:26

Az Alfa Romeo újabb problémákkal szembesült

Valtteri Bottas szerint még mindig az akklimatizálódási fázisban tart az új csapatával, ami pedig a Barcelonában tapasztalt problémákat illeti, azokat megoldották, tegnap viszont újak léptek a helyükbe. Annak ugyanakkor örül, hogy Csou-nak ma sima délelőttje volt.

Mick Schumacher közben arról beszélt, hogy neki is jó referenciát jelent majd a tapasztalt Magnussen érkezése, illetve örülne neki, ha az utolsó délutánon többet tudna körözni, mint amennyit eddig tudott a műszaki hibák sokasága által hátráltatott felkészülés alatt.

GPHírek
12:37

Gasly volt a legszorgalmasabb

A francia pilóta egyetlen délelőtt alatt jutott el közel 100 körig, ami kifejezetten jó jel az Alpha Taurinak az utolsó napon. Ráadásul nem is volt lassú, hiszen jelenleg a 3. helyen áll, persze délután alighanem sokan meg fogják előzni.

GPHírek
12:41

Csak két csapatnál nem lesz csere

Amiből ráadásul az egyiknek kényszerű az oka, hiszen a koronavírusos Ricciardo nem tud részt venni a tesztelésen. A McLarenen kívül az Alpine-nál marad Alonso, a többi istállónál viszont egyaránt változás lesz. Mindez azt jelenti, hogy Hamilton helyett Russell, Pérez helyett Verstappen, Sainz helyett Leclerc, Gasly helyett Cunoda, Stroll helyett Vettel, Latifi helyett Albon, Csou helyett Bottas, Magnussen helyett pedig Schumacher érkezik.

GPHírek
12:49

Vettelnek változtatnia kellett az Ukrajnát támogató sisakján

A német pilóta az orosz-ukrán háború miatt különleges sisakfestésben szerepel a teszteken. A fejvédőn jól látható az ukrán zászló, valamint a "no war", vagyis "nem a háborúra" felirat. Az már kevésbé feltűnő, hogy a sisak alján számos ország, illetve egyéb besorolásba tartozó területi egység zászlója látható. Ezek közé tartozik az Észak-ciprusi Török Köztársaság, amelyet a terület annektálása után hoztak létre 1983-ban, de csak Törökország ismeri el önálló országként, egyébként Ciprushoz tartozik. Éppen ezért a Ciprusi Automobil Szövetség arra kérte az FIA-t, hogy vetessék le Vettellel a jelképet, és büntessék meg a német pilótát és a csapatot. Az Aston Martin szóvivője a Racefansnek megerősítette, hogy előbbi megtörtént.

GPHírek
12:55

Videón Hamilton és Gasly csatája videón

A mai nap eddigi legemlékezetesebb jelenete mindenképpen a brit és a francia pilóta körökön át tartó küzdelme volt. Ennek a legfontosabb pontjai láthatóak az alábbi videón.

GPHírek
13:00

Zöld zászló

Elindult a délutáni műszak, a tíz versenyzőnek négy órája maradt, legközelebb pedig már futamhétvégén láthatjuk a mezőnyt. Egyelőre azonban senki nem hagyta el a garázst.

GPHírek
13:01

Bottas az első fecske

A finn pilóta gurult a pályára elsőként a kemény gumikon. Nemsokára kiderül, hogy feliratkozik az eredményjelzőre, vagy legfeljebb két kör után visszatér a boxba.

GPHírek
13:05

Vettel kész az indulásra, Norris nem

A négyszeres világbajnok vélhetően mindjárt beszáll az autójába, és megkezdi a körözést. Vele ellentétben Norris még teljesen nyugodtan beszélget egy operatőrrel a McLaren garázsa előtt.

GPHírek
13:06

Minden zászló lekerült Vettel sisakjáról

Leszámítva persze az ukránt, de az alsó részen látott rengeteg lobogó már nincs ott a fejvédőn. Úgy néz ki, jobbnak látták ezt a megoldást, mint valamilyen módon letakarni a problémás zászlót.

GPHírek
13:08

Bottas utolsó, Russell is a pályán

Ahogyan az megszokott, a finn pilóta messze nem taposott ki mindent az autóból első mért körén, így csupán 1:40.834 másodperccel iratkozott fel az eredményjelzőre, majd 205 ezreddel megjavította első idejét. A Mercedes versenyzője ugyancsak kemény gumikon van kint.

GPHírek
13:12

Russell rögtön megelőzte Magnussent

A brit pilóta 1:37.849-cel kezdett, majd behajtott a boxba, de rögtön vissza is tért a pályára. Vettel is kint van, és némi nehézségek árán Schumacher is megkezdte utolsó műszakját, amely számára két órával hosszabb lesz, mint a többieknek.

GPHírek
13:16

Russell javított, de nem előzött

A brit pilóta 1:37.360-nál tart, aminek persze most még nincs jelentősége. Vettel 1:38.842-vel, Schumacher 1:40.745-tel kezdett, rajtuk kívül Norris és Bottas van kint a pályán.

GPHírek
13:19

Hamilton szerint nem a győzelmekért harcolnak

A brit pilóta nem tűnik optimistának nyolc nappal a szezonnyitó előtt. Hozzátette, akkor tisztább lesz a kép, de nagyon is elképzelhetőnek tart egy meglepő eredményt.

GPHírek
13:22

Vettel megelőzte Russellt

1:36.606-os idejével feljött a 10. pozícióba a C2-es prototípus abroncsokon. Ezt követően behajtott a boxba, így jelenleg csak Russell, Bottas és Schumacher van a pályán. Albon már elhagyta a garázst, de csak egy kör erejéig.

GPHírek
13:26

A Mercedest nem érdekli, hogy növelik-e a súlyt

Ahogyan egy korábbi bejegyzésünkben írtuk, a csapatoknak állítólag sikerült megegyezniük arról, hogy 795-ről 798 kg-ra emeljék a súlyhatárt. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója azonban az F1TV-nek kijelentette, hogy szerintük öt kilogrammnyi súlynövekedés nem sokat változtatna a helyzeten.

GPHírek
13:29

Albon elhagyott egy darabot

Ennek következtében néhány pillanatig virtuális biztonsági autó volt érvényben, hogy egy pályamunkás beszaladhasson érte. Mostanra azonban már ismét teljes sebességgel lehet száguldani.

GPHírek
13:32

Albon a leggyorsabb a délutánosok közül

Legalábbis eddig, ráadásul a C4-es abroncsokon. A Williams versenyzője 1:36.381-gyel feljött a 10. pozícióba. Rajta kívül Norris és Schumacher köröz a pályán.

GPHírek
13:36

Bottas befejezte a versenyszimulációt

Az Alfa Romeo versenyzője 14 kört tett meg a C1-eseken, aminek soárn az alábbi köridőkre volt képes:

Kivezető kör
1: 40.834
1: 40.629
1: 40.974
1: 40.959
1: 41.346
1: 41.003
1: 41.400
1: 41.360
1: 41.511
1: 41.952
1: 41.856
1: 41.814
VSC - bevezető kör

GPHírek
13:38

Albon tovább javított

A thai pilóta 1:36.003-at autózott a C2-eseken, amivel Strollt és Hamiltont is megelőzte, így feljött a 8. pozícióba. Közben Alonso is pályára gördült, így már csak Verstappenre, Leclerc-re és Cunodára várunk.

GPHírek
13:44

Alonso versenyszimuláción lehet

A spanyol versenyző a második mért körét futotta a közepes gumikon, és úgy néz ki, hosszú etapra készül. Először 1:39.696, majd 1:39.898 másodpercet autózott.

GPHírek
13:47

Vettel felugrott a harmadik helyre

A négyszeres világbajnok ráadásul a közepeseken tette mindezt. Hozzá kell tenni, hogy még így is 1,757 másodperccel marad el Pérez délelőtti legjobbjától.

GPHírek
13:51

Bottas javított, de hosszú etapon van

Legalábbis a keményeken futott 1:39.482-es idejéből, illetve az azt követő 1:40.301-es köréből erre lehet következtetni. Rajta kívül jelenleg Vettel, Alonso és Schumacher van a pályán.

GPHírek
13:56

A Haas lassabb volt az Alfánál

Schumacher már egy ideje befejezte a C2-eseken futott versenyszimulációját, sőt, az imént Magnussent és Bottast is megelőzte a C3-asokon. A hosszú etapon a Haas annak ellenére bizonyult lassabbnak az Alfa Romeónál, hogy a német pilóta eggyel lágyabb gumikat használt, de ne feledjük, hogy a motorüzemmódot és az üzemanyagszintet nem ismerjük. Schumacher körei:

Kivezető kör
1:40.745
1:40.734
1:41.930
1:41.744
1:41.768
1:42.437
2:02.172 VSC - bevezető kör
2:07.664 kivezető kör
1:41.764
1:42.295
142.317
1:43.074
1:42.560
1:42.571
1:43.368
1:42.530
Bevezető kör

GPHírek
13:59

Újabb fejlesztésekkel készül a Red Bull?

Sam Collins az F1TV-ben kijelentette, hogy a bikások sokat dolgoztak, hogy az autót menetre kész állapotba hozzák, és a brit szakértő nem tartja kizártnak, hogy ismét újításokkal készültek. Verstappenen kívül Leclerc-t és Cunodát nem láttuk még a délután folyamán.

GPHírek
14:06

Russell és Albon is javított

Előbbi 1:35.361-gyel a 7., utóbbi 1:35.411-gyel a 8. helyre ugrott fel, egyaránt a C3-asokon. Verstappen és Cunoda pedig először jött ki a pályára.

Az állás 3 órával a vége előtt

1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
2. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:36.606, C3, 11 kör
4. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
5. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
6. Alonso (Alpine) 1:35.328, C4, 67 kör
7. Russell (Mercedes) 1:35.361, C2, 22 kör
8. Albon (Williams) 1:35.411, C3, 13 kör
9. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 45 kör
10. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 73 kör
11. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
12. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
13. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
14. Bottas (Alfa Romeo) 1:40.629, C1, 17 kör
15. Schumacher (Haas) 1:40.734, C2, 18 kör

GPHírek
14:08

Verstappen a hatodik, Russell tovább javított

A holland versenyző rögtön az első körével a 6. pozícióba ugrott a C2-eseken, míg a Mercedes pilótája a C3-asokon faragta 1:35.326-ra az idejét, amivel 373 ezreddel marad el Verstappentől.

GPHírek
14:11

Alonso befejezte a versenyszimulációt

Annyira nem volt hosszú, csupán 12 körből állt. A kétszeres F1-es világbajnok az alábbi köröket futotta a közepeseken:

Kivezető kör
1:39.696
1:39.898
1:40.198
1:40.429
1:40.602
1:40.808
1:40.915
1:41.273
1:41.437
1:42.095
Bevezető kör

GPHírek
14:12

Leclerc is megérkezett, teljes a mezőny

Mármint abban az értelemben, hogy mindenki járt már a pályán, akinek kellett. A Ferrari pilótája már túl is van első mért körén, 1:37.913-as ideje a 16. helyre volt elég.

GPHírek
14:15

Leclerc és Schumacher is gyorsult

A monacói pilóta 1:37.088 másodperccel feljött a 14. helyre, míg a Haas versenyzője 1:37.403-mal eggyel hátrébb van az eredményjelzőn.

GPHírek
14:20

Vajon a csatáról beszélt Hamilton és Gasly?

Valamiről bizonyára beszéltek, hiszen a francia versenyző jól láthatóan mosolyogva fordult a mögötte lévő brit felé. Könnyen lehet, hogy a délelőtti, körök át tartó küzdelmük került szóba.

GPHírek
14:24

Próbál optimista maradni a McLaren főnöke

Andreas Seidl az F1TV-nek nyilatkozva elmondta, a fékhűtővel kapcsolatos gondok ellenére voltak a tesztnek pozitívumai, és így is rengeteg értékes adatot nyertek. A német szakember ugyanakkor elismerte, hogy a probléma komoly hatással volt a programjukra, jelenleg pedig az idővel versenyeznek. Hozzátette, hogy az időhiány miatt nem tudtak jelentősen változtatni az autó kérdéses pontján.

GPHírek
14:25

Verstappen még előrébb lépett

A 24 éves pilóta már a 3. helyen áll, de 1:34.467-es ideje még mindig 1,362 másodperccel elmarad csapattársáétól. Cunoda szintén javított, a japán versenyző közepeseken futott 1:35.353-as köre a 10. pozícióra volt elég.

GPHírek
14:27

Russell visszaelőzte Albont

Időközben a brit pilóta elé került a williamses utódja, de nem sokáig, hiszen a Mercedes versenyzője 1:35.140-nel visszavette a 7. helyet a közepeseken.

GPHírek
14:30

Leclerc gyorsult, de még mindig tízen kívül

Hiába futott három zöld szektort, 1:35.697-es köre csak a 13. helyre volt jó. Hozzá kell tenni, hogy egyrészt sűrű a mezőny azon része, másrészt alighanem mindenkiben rengeteg van még.

GPHírek
14:34

Ők pótolhatják Ricciardót, ha nem épül fel

Az ausztrál pilótának csütörtökig mindenképpen karanténban kell maradnia, és persze negatív tesztre, valamint minél jobb közérzetre van szükség ahhoz, hogy elindulhasson a Bahreini Nagydíjon. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke ezzel számol, de elárulta, hogy kedvezőtlen forgatókönyv esetén Stoffel Vandoorne, Nyck de Vries vagy Paul di Resta pótolhatja a 32 éves versenyzőt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:36

Verstappen a leggyorsabb, a két Red Bull vezet

A holland versenyző két lila és egy zöld szektorral, 1:32.645-ös idővel állt az élre a C3-asokon. Vettel szintén javított, de 1:34.031 másodperccel továbbra is a 4. helyen áll.

GPHírek
14:40

Alonso újabb hosszú etapon van túl

A spanyol pilóta ezúttal a C2-eseken ment 17 kört. A köridők az alábbi módon alakultak:

Kivezető kör
1:39.878
1:40.169
1:39.877
1:40.382
1:40.471
1:41.142
1:40.790
1:40.745
1:40.960
1:41.110
1:41.036
1:41.092
1:41.548
1:41.132
1:41.101
Bevezető kör

GPHírek
14:46

Leclerc is gyorsult

A monacói versenyző ekpbb feljött a 9. helyre, majd a közepeseken autózott 1:34.059 másodperc az 5. helyre repítette. Nem sokkal később Russell a lágyakon közvetlenül mögé zárkózott fel 1:34.223-as idejének köszönhetően.

GPHírek
14:50

Még mindig pattog a Mercedes

Jól látható, ahogyan Russell autója a célegyenesben "delfinezik". Könnyen lehet, hogy a Mercedes emiatt nem tekerte fel a motort a maximumra, hiszen akkor még inkább meg kellene küzdeniük a jelenséggel. Ezzel szemben Verstappen Red Bullja sokkal nyugodtabbnak tűnik.

GPHírek
14:52

Vettel feljött a Red Bullok mögé

A négyszeres világbajnok megelőzte Csout a lágyakon, így jelenleg a 3. helyen áll. Igaz, még így is 1,176 másodperccel elmarad Verstappentől.

GPHírek
14:55

Leclerc biztató körön volt, de nem javított

A monacói pilóta két zöld szektorral kezdett, az utolsóban viszont jóval lassabb volt korábbi önmagánál, így 79 ezreddel elmaradt eddigi legjobbjától. Cunoda a 9., Schumacher pedig a 15. helyre jött fel a közepes abroncsokon.

GPHírek
15:02

Schumacher tovább javított

Igaz, nem sokat, és 1:35.656-os körével még mindig csak a 14. pozíciót foglalja el. Íme az állás a délutáni műszak félidejében, vagyis 2 órával a vége előtt:

1. Verstappen (Red Bull) 1:32.645, C3, 17 kör
2. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 27 kör
4. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
5. Leclerc (Ferrari) 1:34.059, C3, 17 kör
6. Russell (Mercedes) 1:34.223, C4, 42 kör
7. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
8. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
9. Cunoda (Alpha Tauri) 1:34.940, C3, 17 kör
10. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
11. Alonso (Alpine) 1:35.328, C4, 95 kör
12. Norris (McLaren) 1:35.504, C4, 51 kör
13. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 74 kör
14. Schumacher (Haas) 1:35.656, C3, 31 kör
15. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
16. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
17. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
18. Bottas (Alfa Romeo) 1:38.817, C2P, 47 kör

GPHírek
15:07

Latifi visszaült a Williamsbe

A grove-i istálló azért cserélte meg pilótáit a délutáni műszak közepén, mert a kanadai versenyző tegnap csupán 12 kört tudott megtenni, mielőtt kigyulladtak a hátsó fékjei. Latifi a 13. helyen áll, jelenleg versenyszimulációt teljesít a közepes gumikon.

GPHírek
15:09

Biztossá vált az utolsó hely

Bottas 1:38.323 másodperc alatt ért körbe, így feljött a 17. helyre, aminek következtében a délelőtt autózó Magnussen került a táblázat aljára. A finn pilóta még egyszer sem teljesített igazi gyorskört, és a jelek szerint ezúttal is versenyszimulációt kezdett el a közepes abroncsokon.

GPHírek
15:14

Már csak Verstappen van Leclerc előtt

A monacói pilóta 1:33.065 másodpercet autózott, így feljött a 2. pozícióba. Hozzá kell tenni, hogy a Ferrari versenyzője még mindig 42 századdal marad el a Red Bulltól, ráadásul lágyabb gumikon ment.

GPHírek
15:18

Piros zászló, Schumacher pördült meg

Furcsa hibát követett el a német pilóta, ugyanis már egyenesen haladt, amikor megcsúszott a célegyenesben. Első látásra szintén nehezen érthető, hogy miért szakították meg a körözést, hiszen az autó nem tört össze, és Schumacher be tudott menni a boxba.

GPHírek
15:19

Máris újraindult a körözés

Igaz, vélhetően meg sem kellett volna szakítani a tesztet. Egyelőre azonban csak Vettel tért vissza a pályára.

GPHírek
15:27

Új éllovasunk van, Leclerc vezet

A monacói versenyző 1:32.415 másodpercet autózott a C4-eseken, amivel 23 századdal felülmúlta Verstappen idejét. A Red Bull pilótája ugyanakkor eggyel keményebb keverékeken érte el eddigi legjobbját. Alonso, Russell és Schumacher szintén javított, így jelenleg a 6., a 7., illetve a 12. helyet foglalják el.

GPHírek
15:30

Az Alpine tartalékja is beülhet a McLarenbe

Az francia istálló bejelentette, hogy megegyeztek a wokingiakkal, és a jövőben a McLaren lehetőséget adhat Oscar Piastrinak, a tavalyi F2-es bajnoknak. Ez Ricciardo korokavírus-fertőzése miatt akár hamar aktuálissá válhat, de szinte biztos, hogy minimum Vandoorne és De Vries így is előrébb lenne a sorban.

GPHírek
15:35

Marko: Legalább egy szinten vagyunk a Ferrarival

A Red Bull motorsport-tanácsadóját az Auto Motor und Sport idézte hozzátéve, hogy az energiaitalosok elégedettek az aerodinamikai csomagjukkal. Bár jelenleg Leclerc vezet, de Verstappen csak 23 századdal marad el tőle eggyel keményebb abroncsokon. Az imént mindkét pilóta pályára gördült, és a keverékek felosztása sem változott.

GPHírek
15:39

Alonso elérte a száz kört

A kétszeres F1-es világbajnok jelenleg 104-nél tart, A spanyol pilótát továbbra is a 91-gyel rendelkező, ma már pályára nem lépő Gasly követi, hiszen rajta kívül Norris az egyetlen, aki egész nap a volán mögött ül, de a McLaren még mindig szenved a fékhűtőproblémával.

GPHírek
15:42

Verstappen versenyszimulációba kezdett

A holland pilóta ezúttal nem a lehető leggyorsabb körre törekszik, hanem hosszú etapot fut. Első mért köre 1:37.321 volt, a legutóbbi 1:37.948. Bottas eközben javított, és feljött a 13. pozícióba, így biztossá vált, hogy Stroll a 16., Hamilton pedig a 17. helyen végez.

GPHírek
15:45

Russell feljött Leclerc és Verstappen mögé

A Mercedes első igazán gyors körét teljesítette a mai napon, már amennyiben ez annak számít. A brit versenyző ugyanis 473 ezreddel elmarad Leclerc idejétől, és a legjobbját eggyel keményebb gumikon futó Verstappenhez képest is 243 ezred a lemaradása. Cunoda az 5., Bottas a 12. helyre ugrott fel.

GPHírek
15:51

Verstappen Latifivel csatázott

Ezúttal nem alakult ki akkora küzdelem, mint délelőtt Hamilton és Gasly, vagy korábban a holland pilóta és Sainz, esetleg Alonso és Stroll között láthattunk, hiszen a Red Bull viszonylag simán elment a Williams mellett. Még úgy is, hogy a DRS hatékonysága láthatóan csökkent az idei szezonra.

GPHírek
15:53

Schumacher robbantott

Persze csak a saját szintjén, hiszen az élen álló hármast, valamint Pérezt nem előzte meg, de 1:35.151-gyel feljött az 5. helyre a közepes abroncsokon. Lehet, hogy a Haas sokat léphet előre tavalyhoz képest, ha megoldják a megbízhatósági gondjaikat? Persze könnyen lehet, hogy nem sok üzemanyag volt az autóban, vagy éppen a motort tekerték fel.

GPHírek
15:57

Russell javított, de nem sokat

Ennek többek között az az oka, hogy a két zöld szektor közé beiktatott egy sárgát. Ennek következtében csak 129 ezreddel múlta flül eddigi legjobbját.

GPHírek
15:59

Ezúttal Vettel és Latifi küzdött

A négyszeres világbajnok a célegyenesben előzte meg riválisát, aki próbált hozzá közel maradni, de fokozatosan leszakadt az Aston Martinról. Korábban Cunoda hibázott, de vissza tudott térni a pályára.

GPHírek
16:02

Így állunk egy órával a tesztelés vége előtt

1. Leclerc (Ferrari) 1:32.415, C4, 29 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:32.645, C3, 33 kör
3. Russell (Mercedes) 1:32.759, C4, 54 kör
4. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
5. Schumacher (Haas) 1:33.151, C3, 54 kör
6. Cunoda (Alpha Tauri) 1:33.429, C3, 36 kör
7. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 56 kör
8. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
9. Alonso (Alpine) 1:33.970, C3, 104 kör
10. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
11. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
12. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
13. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.350, C2, 60 kör
14. Norris (McLaren) 1:35.504, C4, 61 kör
15. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 94 kör
16. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
17. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
18. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör

GPHírek
16:08

Verstappen visszatért a pályára

A holland pilóta korábban 13 kört teljesített a a C2-eseken, és nem meglepő módon sokkal jobb időket autózott, mint bárki a középcsapatok pilótái közül.

Kivezető kör
1:37.321
1:37.870
1:37.948
1:37.807
1:37.682
1:37.847
1:39.641
1:40.186
1:38.127
1:46.588
2:01.675
Bevezető kör

GPHírek
16:10

Cunoda komoly hiba ellenére javított

Az Alpha Tauri versenyzője lesodródott a pályáról az utolsó kanyar kijáratánál, de így is 1:33.002 másodpercet autózott, amivel feljött a 4. helyre. Nem sokkal később Norrisnak kellett nagyot fékeznie, hogy beférjen a boxutcai sebességkorlát alá.

GPHírek
16:12

Ferrari: Nem mi vagyunk az esélyesek

Ezt Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke nyilatkozta az F1TV-nek. A svájci szakember ugyanakkor elégedett a teszteléssel, és bízik benne, hogy minél közelebb lesznek az élen állókhoz.

GPHírek
16:20

Bottas feljött Russell mögé

Előttem az utódom, mondhatná a tabellára nézve. A finn pilóta ráadásul a C2-eseken autózott 1:32.985 másodpercet, amivel leginkább azt igazolta, hogy az élen álló hármasban még rengeteg lehet.

GPHírek
16:22

Sárga zászló, Bottas megállt

A finn pilóta nem sokkal eddigi leggyorsabb köre után kiszállni kényszerül az Alfa Romeóból, és könnyen lehet, hogy számára véget ért a tesztelés. A 8-as kanyar előtt húzódott a pálya szélére, miután váltója 4-es fokozatban ragadt. Viszonylag biztonságos helyen parkolt le, így nem szakították meg a körözést.

GPHírek
16:24

Mégis piros zászló

Ezek szerint mégis úgy ítélték meg, hogy sárga zászló alatt veszélyes lenne menteni az autót, ezért megszakították a tesztelést. Verstappen a versenyszimuláció 9. körében tartott, de Leclerc még csak az elején, de ahogyan mindenkinek, úgy nekik is a boxba kell hajtaniuk.

GPHírek
16:31

Még mindig nem vitték el Bottas autóját

Továbbra is tart a mentés, így egyelőre nyilvánvalóan nem indulhat újra a körözés. A képen látható állapotnál annyival már előrébb tartanak, hogy letakarták az autót.

GPHírek
16:34

Zöld zászló

Ismét szabad a pálya, és hatan ki is gurultak a garázsból. Mondanánk, hogy remélhetőleg most már nem lesz megszakítás, de az eddigiekből kiindulva még várható egy tervezett piros zászló.

GPHírek
16:38

Norris máris javított

A brit pilóta a C2-eseken feljött a 11. helyre. Leclerc alighanem versenyszimulációt kezdett el, Russell nem tudott gyorsulni, Verstappen pedig egy második melegítő kört is beiktatott, mivel megpördült.

GPHírek
16:41

Verstappen három lila szektorral az élen

A holland pilóta feltette a C5-ösöket, amelyeken mindhárom szektorban a leggyorsabbnak bizonyult. A címvédő 1:31.973 másodperces köre 442 ezreddel bizonyult jobbnak Leclerc-énél.

GPHírek
16:47

Russell elrontotta Norris gyorskörét

A McLaren pilótája zöld első szektoron volt túl, ám utána rossz helyen érte utol honfitársát. Ezt követően újrapróbálkozott, de akkor ő hibázott.

GPHírek
16:50

Ezúttal fordított volt a szereposztás

Mármint a két brit pilóta esetében, hiszen az imént Norris tartotta fel Russellt, akinek így nem volt esélye a javításra a lágy gumikon.

GPHírek
16:53

Verstappen már több mint fél másodperccel vezet

A holland pilóta ezúttal két lila szektorral jelentkezett, de a középsőben sem veszített sokat korábbi idejéhez képest. A stopperóra 1:31.720-nál állt meg, amivel a címvédő 695 ezreddel vezet Leclerc előtt.

GPHírek
16:59

Alonso megelőzte Russellt

A spanyol versenyző némileg a semmiből érkezett meg, és vette át a 3. helyet a Mercedes pilótájától. A kétszeres F1-es világbajnok a lágyakon autózott 1:32.698 másodpercet. Norris szintén gyorsult, és feljött a 9. helyre.

GPHírek
17:02

Kockás zászló, vége a tesztelésnek

Ezúttal megúsztuk a piros zászlót, bár szokás szerint most az van érvényben, de ez már szinte mindegy. A Haast leszámítva mindenkinek véget ért a háromnapos tesztelés, amelyet Verstappen jelentős előnnyel zárt az élen Leclerc, Alonso és Russell mögött. Schumachernek még két óráig van lehetősége körözni.

GPHírek
17:05

Így állunk a tesztelés leintése után

Csak azért nem írunk végeredményt, mert a Haas tegnap mindenkit meglepett. Egyben szeretnénk megköszönni a három napon át tartó figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, jövő héten pedig természetesen várjuk Önöket a Bahreini Nagydíj első szabadedzésén!

1. Verstappen (Red Bull) 1:31.720, C5, 53 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:32.415, C4, 50 kör
3. Alonso (Alpine) 1:32.698, C4, 121 kör
4. Russell (Mercedes) 1:32.759, C5, 70 kör
5. Bottas (Alfa Romeo) 1:32.985, C3, 68 kör
6. Cunoda (Alpha Tauri) 1:33.002, C5, 56 kör
7. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
8. Schumacher (Haas) 1:33.151, C3, 57 kör
9. Norris (McLaren) 1:34.191, C3, 90 kör
10. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 81 kör
11. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
12. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
13. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
14. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
15. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 124 kör
16. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
17. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
18. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör

Még több bejegyzés