Verstappen a végén robbantott, nagy előnnyel zárta az élen a teszteket
2022. március 12. 07:50
Harmadik, egyben az utolsó tesztnapot tölthették el az F1-es csapatok Bahreinben a jövő hét végi, ugyanitt tartandó szezonnyitó előtt. A nap egyik legjobban várt fejleménye a Red Bull mára ígért átfogó fejlesztési csomagja volt, ami némi késéssel ugyan, de megérkezett. Főként az oldalszekrények és az autó hátulja lett más, amitől jelentős javulást remélt a csapat az RB18-as vezethetőségében. Hogy bizakodhatnak, azt Sergio Pérez mutatta meg először, aki bár délelőtt a második legkevesebb kört tette meg, a teszt addigi legjobb idejével az élen zárta az első négy órás (a Haasnak öt) etapot.
A mexikói 1:33.105-ös, C4-es gumin elért köréhez az időmérő-szimulációt is végző Csou Kuan-jü (1:33.959) került a legközelebb szintén a második leglágyabb keveréken, majd jött Pierre Gasly, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Lando Norris, Nicholas Latifi, Lance Stroll, Lewis Hamilton és Kevin Magnussen.
A péntekihez képest jóval eseménytelenebb délelőttön több csapat is teljesített versenyszimultciót, Hamilton és Gasly pedig még egy kis csatározásba is bonyolódott közben.
A Mercedes világbajnoka és az Alpha Tauri pilótája körökön át előzgette egymást oda-vissza az első négy kanyarban, mielőtt Hamilton boxkiállása véget vetett a mókának.
És ha már móka, az FIA ezúttal is tesztelte a versenyirányítás procedúráit, ami miatt negyed órával az ebédszünet előtt piros zászlóval megszakította a gyakorlást, majd akinek kedve volt, egy teljes rajtprocedúrában vehetett részt. Gasly, Stroll, Pérez és Csou voltak a vállalkozók, akik két felvezető kört is megtettek (az első “rajtot” megszakították, extra felvezető kört szimulálva), majd a rajtrácsra felállva szimuláltak egy rendes rajtot.
A délutáni műszakra a tízből nyolc csapat pilótát cserélt, csak Norris és Alonso maradt a pályán a délelőttösök közül. Hét versenyző viszonylag hamar megjött, de Max Verstappenre, Charles Leclerc-re, valamint Cunoda Jukira több mint 1 órán át várni kellett.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az elején nem röpködtek a jobbnál jobb köridők,
miután többen is későbbre hagyták az egykörös szimulációt. Ennek megfelelően Pérez még másfél órán keresztül maradt a táblázat tetején, ráadásul a Red Bullnak akkor sem kellett bosszankodnia, amikor letaszították onnan.
Ez ugyanis Verstappennek sikerült, aki 1:32.645 másodperccel vette át a vezetést. A holland pilóta ráadásul a közepes abroncsokon autózta ezt a körét, ellentétben az eggyel lágyabb keverékeket használó Leclerc-rel és George Russell-lel. Előbbi csupán 23 századdal tudta megelőzni, utóbbi pedig csak a holland versenyző mögé tudott feljönni. Bár a Mercedes motorját szinte biztosan letekerték, ennek elsősorban az lehet az oka, hogy az egyenesekben még mindig nagymértékben pattogott, vagyis egyelőre nem sikerült orvosolniuk a problémát.
Sokáig ez maradt az állás, de az utolsó félórában Verstappen begyújtotta a rakétákat, amihez persze a C5-ös, vagyis a leglágyabb gumik is szerepet játszottak. Ezeken úgy sikerült három lila szektort autózva, 442 ezreddel átvennie a vezetést, hogy nem sokkal korábban megpördült, ami nyilvánvalóan nem tett jót az abroncsoknak.
Ráadásul ekkor még nem volt vége, hiszen nem sokkal később egy friss szetten 695 ezredre növelte előnyét Leclerc-rel szemben-
Ami a többieket illeti, Alonso a legvégén jött fel a 3. helyre, de vélhetően jóval kevesebb üzemanyagot vagy erősebb motorüzemmódot használt, mint az élcsapatok. Ugyanez vonatkozik a délutánt a 6., illetve a 8. pozícióban záró Valtteri Bottasra és Mick Schumacherre.
A nap második felének két piros zászlóját szintén ez a két pilóta idézte elő. Előbb a Haas versenyzője pördült meg a célegyenesben, amire kissé érthetetlen módon megszakították a körözést, ezt leszámítva viszont viszonylag sima napja volt eddig. Ellentétben a tízszeres futamgyőztessel, aki közvetlenül azt követően, hogy megfutotta egyéni legjobbját, váltóhiba miatt leparkolt a pálya mellett.
A következő hétvégén már a Bahreini Nagydíjat rendezik, így felmerül a kérdés, hogy mi az erősorrend. Bár Verstappen nagy előnyt autózott ki, de Leclerc-énél eggyel lágyabb gumikon, míg Russell a C5-ösökön nem tudta megelőzni őket. A holland pilóta versenyszimulációja szintén biztatóan alakult, és sokatmondó, hogy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva kijelentette, hogy legrosszabb esetben is a Ferrari szintjén vannak. A másik két garázsban ellenben nem ennyire optimisták: Hamilton szerint az autójuk jelenleg nem alkalmas arra, hogy a győzelmekért küzdjön, míg Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint a másik két istálló egyaránt előttük van.
Az amerikai istálló összesen négy órányi extra tesztelési lehetőséget kapott, miután önhibájukon kívül elveszítették a csütörtök délelőtti etapot. Ennek a felét szombaton este teljesítették, és ahogyan pénteken Magnussen, ezúttal Schumacher ugrott fel előkelő pozícióba. A német versenyző a 2. helyre jött fel.
1. Verstappen (Red Bull) 1:31.720, C5, 53 kör
2. Schumacher (Haas) 1:32.241, C4, 85 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:32.415, C4, 50 kör
4. Alonso (Alpine) 1:32.698, C4, 121 kör
5. Russell (Mercedes) 1:32.759, C5, 70 kör
6. Bottas (Alfa Romeo) 1:32.985, C3, 68 kör
7. Cunoda (Alpha Tauri) 1:33.002, C5, 56 kör
8. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
9. Norris (McLaren) 1:34.191, C3, 90 kör
10. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 81 kör
11. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
12. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
13. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
14. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
15. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 124 kör
16. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
17. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
18. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a bahreini tesztelés utolsó napjának élő közvetítésében! Kezdésnek nézzük, kik tesztelnek ma!
délelőtt | délután | |
Mercedes | Hamilton | Russell |
Red Bull | Pérez | Verstappen |
Ferrari | Sainz | Leclerc |
McLaren | Norris | Norris |
Alpine | Alonso | Alonso |
Alpha Tauri | Gasly | Cunoda |
Aston Martin | Stroll | Vettel |
Williams | Albon | Latifi |
Alfa Romeo | Csou | Bottas |
Haas | Magnussen | Schumacher |
Mint az az alábbi táblázatból is látszik, a McLarennél ma is egész nap Lando Norris ül az autóban, ami nem véletlen, a teszt első két napját rosszullét miatt kihagyó Daniel Ricciardóról ugyanis tegnap estére kiderült, hogy covidos. Az ausztrál pilóta saját elmondása szerint már kezd jobban lenni, a McLaren pedig úgy készül, hogy a jövő heti Bahreini Nagydíjra elhagyhatja majd a karantént.
A tesztelés második napjában legnagyobb durranását szolgáltatta a Haas versenyzője, ráadásul mindezt az után, hogy a többi istálló helyi idő szerint este este hétkor befejezte a munkát. A Haas azonban egy extra órá tesztelt, mivel tegnap este pótolta be az elsőt a csütörtök délelőtt önhibáján kívül elbukott négy órából, Magnussen pedig a javuló körülményeket, a C4-es gumit és vélhetően a kevés üzemanyagot, valamint feljebb tekert motort kihasználva 1:33.207-et repesztett, ami 0,207 másodperccel bizonyult jobbnak Carlos Sainz lágy gumis idejénél.
A dán pilóta lassan egy órája kezdett, és már megtett összesen 19 kört (7-et a C2-es, 12-t a C3-as keveréken). Alighanem sok üzemanyaggal körözött, mert a legjobb ideje mindössze 1:40.080.
Most leintették, hogy 8 órakor a többiekkel együtt folytathassa.
A legtöbben alighanem arra kíváncsiak, hogy felkerülnek-e az RB18-ra a beharangozott fejlesztések, vagy a bikások ugyanazzal az autóval folytatják, amivel eddig köröztek. A hírek szerint a változtatások szemmel is jól láthatóak lesznek.
Sainz, Csou, Alonso, Norris, Gasly, Magnussen, Latifi és Hamilton már ki is hajtott az aszfaltcsíkra, a Red Bullnak egyelőre viszont nincs nyoma. A csapatok bizonyára nem bánják, hogy hűvösebb a reggel, mint a korábbi két napon, amikor már ebben az időszakban is 30 foknál melegebb van. Most "csak" 25-öt mutat a hőmérő.
Tegnap mindössze 12 kört tettek meg Latifivel, mielőtt kigyaulladtak a hátsó fékek és kénytelenek voltak befejezni a munkát aznapra. Mára viszont összerakták a kocsit, Latifi pedig azonnal ki is ment vele.
A hétszeres világbajnok rögtön C4-es gumin kezd, és jelenleg 1:36.217-tel áll az élen a C3-as gumin tőle 6 tizeddel elmaradó Norris előtt, aki 3 kör után visszatért a garázsba. Még talán korai megkongatni a vészharangot, de nem kizárt, hogy a McLaren még mindig nem tudta megoldani az első fékek hűtésével kapcsolatos gondjait, és ma sem fognak tudni hosszabb etapokat teljesíteni.
Stroll és Hamilton autóján is ott figyel egy nagyobb, illetve kisebb mérőeszköz, amit a tesztnapok elején előszeretettel használnak a csapatok. Közben Gasly vette át a vezetést 1:36.113-mal, miközben már 6 pilótának van mért ideje. Mögötte Hamilton, Norris, Sainz, Magnussen, Stroll a sorrend.
Albert Fabrega szúrta ki, hogy így vizsgálják az elem hajlékonyságát. Természetesen papíron nem lehet hajlékony, de valamennyire menet közben minden szárny hajlik, a lényeg, hogy az FIA tesztjein átmenjen.
Közben Norris ismét a pályán, rajta kívül Magnussen, Csou, Alonso és Latifi van kint. Utóbbinak az első köre után lekapták a motorborítást az autójáról, de a jelek szerint nem volt komoly probléma a kocsival.
A négyes kanyar kijáratán csúszott meg nagyon, majd ellenkormányzás után kiszaladt a bukótérbe, és még éppen sikerült elkerülnie, hogy belerongyoljon a kavicsba. A következő körében azonban már nem hibázott és C3-as gumin 1:35.504-et autózva letaszította az élről Gaslyt.
Közben Alonso is feliratkozott, C1-es gumin a 8. időt autózta, amivel csak Strollt előzte meg.
Hamilton autóján a rugózáson változtatnak, miközben a Red Bull garázsát továbbra is paravánok takarják el, így még várni kell rá, hogy megpillantsuk a valószínűleg jelentősen módosított RB18-ast.
C2-es gumin köröz a spanyol, aki az imént 1:36.055-öt autózott és Norris idejétől bő félmásodperccel elmaradva a második helyre hozta be a Ferrarit. A McLaren közben 4 kör megtétele után ismét a boxba hajtott, azaz valószínűleg továbbra sem jó a fékhűtése.
Sam Collin, az F1 TV riportere a Red Bull garázsa előtt állva arról számolt be, hogy a paravánok mögül kiszűrődő hangok eléggé sokatmondóak, ugyanis elárulják, hogy az új karosszériaelemek nem illeszkednek rendesen a kocsira. Ezen persze lehet segíteni egy kis "faragással", de az új fejlesztések bevetése egyértelműen nem megy simán. Közben Sergio Pérez türelmesen vár arra, hogy beülhessen az autóba.
Hamilton ismét a pályán, a mérőkeretek pedig maradtak a W13-ason. A hétszeres világbajnok konstans sebességgel közlekedik az egyenesekben, ami szintén azt mutatja, hogy a légáramlást figyelik.
Norris közben ismét kijött a McLarennel, alighanem lehűltek a fékjei.
Norris friss C4-es gumin vágott neki a körének, de elrontotta a 4-es kanyart, így elvette a gázt. Alább a tegnapi nap legjobb idejeit láthatják, csak hogy legyen viszonyításai alap a mai köridőkhöz.
Több mint 6 tizeddel volt jobb a második szektor végén az előző idejénél, de az utolsó kanyart nagyon elrontotta: az autó alulkormányzottá vált, ő pedig a külső rázókövön átvágva a bukótérből kellett összeszedje azt. Végül 46 ezreddel volt lassabb, mint a C3-as köre.
Közben az Auto Motor und Sportnak Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke elárulta, hogy megérkeztek az új fékalkatrészek Bahreinbe, így reményeik szerint ma már hosszabb etapokat is meg fognak tudni tenni.
A spanyol a hármas kanyarban sokallt be és küldte át keményen a Ferrarit a rázókövön, aminek az F1-75 padlólemeze aligha örült. Sainz új C3-as gumikon jelent meg, de egyelőre nem tudott javítani. Továbbra is a Red Bull az egyetlen, amelynek még nincs mért köre, sőt, még a garázsból sem jöttek ki ma.
Alább még egy valamivel korábbi felvételt láthatnak Alonsóról, amint elképesztően delfinezik alatta az Alpine az egyenesben. A spanyol azóta ismét kijött, és most mintha nem ugrálna annyira a kocsija, de azért teljesen nem szűnt meg a fel-le mozgás. A jelenséggel több csapat, köztük a Mercedes is sokat küzdött tegnap.
Az új közepes gumi megtette a hatását: a spanyol 1:35.222-vel letaszította az első helyről Norrist, majd a következő köre végén visszament a boxba.
Jelenleg csak Csou és Stroll van a pályán.
Az Auto Motor und Sport szerint főként az oldalszekrények és a padlólemez lesz más az RB18-on. Hamarosan kiderül, Pérez ugyanis most hajtott ki a garázsból.
Mindent is mutatnak az F1 TV-n, csak a Red Bullt nem. Mondjuk Gasly C4-es gumin időközben kijött és 1:34.865-tel átvette az első helyet, így némileg érthető, hogy az ő körét figyeltük.
Pérez C3-as gumin van és rögtön az első körével átvette a vezetést egy 1:34.733-as idővel. Ami a fejlesztéseket illeti, az autó oldaldoboza valóban változott, de az eddigi koncepció megmaradt, azt fejlesztette tovább a csapat.
Albert Fabrega összehasonlításán jól megfigyelhető, hogy az oldalszekrények és a padlólemez mennyivel lett más a korábbiakhoz képest. Ezen kívül az autó hátsó részén is történtek módosítások.
Feltette a C5-ös keveréket a Ferrari, a spanyol pedig több mint 2 tizeddel volt gyorsabb a mexikóinál a második szektor végén, de a 13-as kanyart eléggé elrontotta, így végül csak saját idejét javította me: 1:34.905-tel a harmadik helyen áll a Red Bull és az Alpha Tauri mögött.
Gyorsan le is pörgött az utolsó tesztnap első órája, amelynek végén Pérez vezet a módosított Red Bull-lal. A legtöbb kört Kevin Magnussen tette meg, de ne feledjük, ő egy órával hamarabb kezdett a többieknél.
1. Perez (Red Bull) 1:34.733, C3, 6 kör
2. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 21 kör
3. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 18 kör
4. Zhou (Alfa Romeo) 1:35.136, C3, 21 kör
5. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 17 kör
6. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 14 kör
7. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 15 kör
8. Stroll (Aston Martin) 1:38.053, C3, 8 kör
9. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 33 kör
10. Alonso (Alpine) 1:39.391, C2, 19 kör
Az Auto Motor und Sport névtelenül idézte a csapat egyik mérnökét, aki szerint valósak a problémáik, és az egyenesbeli pattogás megakadályozza őket abban, hogy megértsék és fejleszzék az autót.
A Red Bull ugyanakkor állítja, a lassú kanyaroban nagyon gyors a W13-as, az egyenesekben a GPS-adatokból pedig kiolvasható, hogy nagyon letekert motorral megy. A Mercedes mérnöke erre úgy reagált, hogy a gyors kanyarokban viszont elveszítik, amit a lassúakban nyernek.
C2-es gumin jött fel a 8. helyre a spanyol 1:37.196-os körrel miközben a kanadai a 8-as kanyart egyenesítette ki és ment ki a bukótérbe. Rajtuk kívül Hamilton és Norris van kint, utóbbi még csak kivezető körön.
A monacói pilóta szerint az ellenfeleik szándékosan akarják őket favoritnak beállítani, Lewis Hamilton viszont szerint a Ferrari tényleg jó, miközben ők nem. Részletek az alábbi cikkben,
Az AMuS cikke szerint sikerült elérni, hogy 795 kg-ról 798 kg-ra növeljék a minimum súlyhatárt, noha egyes istállók ennél is többet akartak, de az eredeti értéket egyedüliként megközelítő Alfa Romeo ebbe nem ment bele.
Új C4-es gumin küldte ki a kínai pilótát a csapat, aki első mért körében 1:34.543-nál állította meg a stoppert és közel 2 tizeddel megelőzte Pérezt. Ez csak 4 tizeddel lassabb például Hamilton tegnap C5-ös legjobbjánál, ami azért sokat elmond a Mercedes visszafogott tempójáról.
Közben Gasly is lágy gumis gyorskörrel próbálkozott, de a négyes és az utolsó kanyarban is nagyot rontott, így nem tudott javítani.
Sainz C3-as gumin rója a köröket, és az autó viselkedésén, valamint a köridőkön is látszik, hogy igen sok üzemanyag lehet az F1-75-ben. A Hamilton-Alonso-Stroll-Magnussen négyesen kívül mindenki a pályán van, Pérez az imént jött ki a Red Bull-lal.
Csou autójának bal elejét és oldalát kenték be vele.
C3-as gumin futott 1:34.134-es kört a mexikói, amivel csupán valamivel több mint 1 tizeddel maradt el Verstappen tegnap délutáni, C4-esen futott idejétől. Nem sokáig élvezhette azonban az újra megszerzett első helyet a szintén áramlásjelző festékkel bekent autóval köröző mexikói, mert jött Csou a C4-es gumin, és 1:33.959-cel újra az élre állt.
A barcelonai tesztelést is beleértve a Haasnak még nem volt zavartalan tesztnapja, a VF-22-esen ugyanis folyton eromlik valami. Magnussennek azért kell jó ideje a garázsban vesztegelnie, mert most éppen vízszivárgás lépett fel, a szerelők pedig dolgoznak a kocsin.
Az elmúlt két alkalommal új C4-es, most pedig új C5-ös gumin jött ki a kínai, akivel az időmérőre készül az Alfa Romeo. Vajon újabb javítást láthatunk?
Lila első szektort ment, de aztán sem a másodikban, sem a harmadikban nem tudott javítani és végül 252 ezreddel lett lassabb, mint 1:33.9-es legjobbja. Valószínűleg a C5-ös keverék már túlságosan lágy az érdes bahreini aszfalhoz és ehhez a meleghez, és egy teljes körön át sem tart ki.
A Bahreini Nagydíjon egyébként a C1-es, C2-es és C3-as keveréket használhatják majd a csapatok.
A C3-as gumin küldte ki az Aston Martin a kanadait, aki jó másfél másodpercet javított és 1:36.029-cel feljött Hamilton elé a hetedik helyre, majd visszatért a boxba, hogy nem sokkal később újra megjelenjen. Hamilton is a pályán van szintén C3-as gumin, de nem javít 1:36.2-es idején. Rajtuk kívül Norris köröz még.
Ahogy korábban írtuk, a Ferrari igencsak meg volt tankolva, az AMuS pedig lejegyezte a spanyol pilóta C3-as gumin futott köreit.
1:39.9 - 1:40.1 - 1:39.9 - 1:40.3 - 1:40.6 - 1:40.8 - 1:40.7 - 1:40.7 - 1:40.8 - 1:40.8 - boxba bevezető kör
Sainz meglehetősen konzisztens időket futott.
Most egyik szektorban sem tudott gyorsabb lenni és 6 tizeddel maradt el a köre az 1:33.9-es idejétől. Ha jól láttuk, megint C5-ös gumin ment.
Közben a Haas a jelek szerint megjavította Magnussen autóját, a dán ugyanis kihajtott a pályára.
Nem csak a Red Bull készült új fejlesztéssel mára, hanem az Alpine is, amely Fernando Alonsóval új első szárnyat próbált ki ma délelőtt. A kétszeres világbajnok jelenleg a garázsban van, de már 33 kört tett meg.
A célegyenes végén fékezte el elég keményen a C3-as gumikat a megtankolt autós etapot teljesítő hétszeres világbajnok, majd folytatat a körözést. Most csak Csou, Gasly és Alonso nincs a pályán.
Lágy, egészen pontosan C4-es gumikon küldte ki a Red Bull a mexikóit, aki lila szektorokat szórva 1:33.105-öt repesztett, ami 1 tizeddel jobb Magnussen tegnap esti, és 854 ezreddel Csou mai legjobbjánál, így nem csak a mai, hanem a bahreini teszt összesített tabellájának az első helyére is elég.
Átléptünk a délelőtt második felébe, azaz még szűk két órája van a csapatoknak az ebédszünetig. Az imént futott körével Pérez vezet, a megtett körök tekintetében azonban ő áll az utolsó helyen.
Az állás két óra után
1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 15 kör
2. Zhou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 34 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 30 kör
4. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 36 kör
5. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 38 kör
6. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 25 kör
7. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 31 kör
8. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 32 kör
9. Alonso (Alpine) 1:37.196, C2, 34 kör
10. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
Az Auto Motor und Sport a hétszeres világbajnok köreit is lejegyezte, azok pedig jelentősen elmaradtak a Ferrari által elért időktől, de persze sem a pontos üzemanyagmennyiséget, sem a használt motorüzemmódot nem ismerjük.
Kivezető kör - 1:40.6 - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:41.9 - 1:41.9 - 1:42.2 - 1:43.6 - 1:43.2 - Boxba bevezető kör
A Red Bull sztártervezője az imént vizslatta egy kicsit a Red Bull áramlásjelző festékkel bekent első felfüggesztését a garázsban. Míg mi, földi halandók ebből nem sokat tudnánk megállapítani, Newey bizonyára ennyiből is képes levonni néhány dolgot. A részletes elemzéshez azért persze hosszabb időre lesz szükség.
Sainz érte el elsőként a 40-es határt, jelenleg pedig 43 áll a neve mellett. Ez jelenleg nem nő, mert a boxban van, miként a 40 körig jutó Alonso is, a 39 körös Hamilton viszont köröz, és ha folytatja, hamarosan utolérheti a Ferrarit. Utánuk Norris (39), Magnussen (38) és Gasly (36) a sorrend.
Martin Brundle az imént azt mondta az F1 TV közvetítésében, hogy tegnap a Mercedes a pálya széléről hallhatóan is letekert motorral ment, az imént pedig azt figyelhettük, ahogy a hétszeres világbajnok a célegyenesben a 270 km/h-t is alig haladta meg, miközben még csukott DRS-sel is simán 290 fölé szoktak jutni a többiek.
Mindez lehet simán csak altatás is, de az is előfordulhat, hogy a pattogás mérséklése miatt kénytelenek visszavenni a tempót az egyenesben. Hamiltonnak a 10-es kanyart azért így is sikerült úgy elmérnie, hogy kiszaladt a bukótérbe.
Lágy gumin érkezett a boxba Pérez, majd megkapa a C3-asokat, a bal elsőt viszont nem tudták rendesen feltenni a felnire a szerelők. Valószínűleg továbbmenni amúgy sem terveztek, úgyhogy inkább nem erőltették, és betolták a garázsba a mexikóit.
Hamilton és Sainz egyaránt folytatta a megtankolt autós körözést, és míg előbbi megint jól kezdett, utána a korábbiakhoz hasonlóan visszaesett. Ilyesmi Sainzán nem volt megfigyelhető. Íme a köreik C3-as gumin:
Hamilton: Kivezető kör - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:42.3 - 1:42.1 - 1:43.3 - 1:42.1 - 1:42.6 - 1:42.8 - Boxba bevezető kör
Sainz: Kivezető kör - 1:39.4 - 1:39.7 - 1:39.8 - 1:39.8 - 1:40.2 - 1:40.4 - 1:40.5 - 1:40.4 - 1:40.3 - 1:41.0 - 1:41.5 - 1:41.6 - Boxba bevezető kör
Ha nem is tűnik valami gyorsnak, legalább szorgalmas a brit, aki már 49 körnél jár. Utána Gasly és a megtankolt autós etapokra váltó Csou jön 45-45-tel.
Norris jó fél órával ezelőtt 12 körös etapot teljesített, ennyit egyhuzamban pedig a tesztelés kezdete óta nem tudott megtenni. Ez arra utal, hogy sikerült orvosolni a fékhűtéssel kapcsolatis gondokat.
Új C4-es gumin jött ki a spanyol és mindhárom szektorban jobb volt az előző legjobbjánál, ami 1:35.421-es időt eredményezett. Ez 1,3 másodperccel jobb a korábbi legjobbjánál és az ötödik helyre elég, de még Csou C4-es körénél 1,5 másodperccel lassabb, nem beszélve Pérez 1:33.1-es idejéről.
Hamilton DRS-sel üldözte Gaslyt a célegyenesben, majd megjelent a boxból kijövő Pérez, aki azt sem tudta, hová meneküljön a csatázó kettős elől. Végül Gasly bal, Hamilton jobb oldalról előzte, majd a hétszeres világbajnok a négyes kanyar előtt kifékezte a franciát, aki azért nem lassított le és most próbálja tartani a tempót a brittel.
Az Alpha Tauri pilótája a célegyenesben visszaelőzte Hamiltont, aki megpróbált visszatámadni a négyes kanyar előtt, de csak beijesztett. Viszont ő sem szakadt le, és most árnyékként követi Gaslyt.
DRS-sel ment Gasly után az egyenesben, de ő nem tudott ugyanott visszaelőzni, ahol az imént őt előzték. De továbbra sem szakadt le. A francia nem mellesleg 4, Hamilton 15 körös C2-es gumikon halad.
A célegyenesben most belülről néztük őt, így nem látszott, hogy nyitja-e a hátsó szárnyat, de a négyes kanyar előtt nem nyitotta, így valószínűleg nem az előzés a célja, helyette azt igyekszik felmérni, mennyi leszorítóerőt veszít Gasly mögött. A francia egyébként mégsem a C2-es, hanem a C1-es keveréken halad, és nem mellesleg ő sem nyitotta a DRS-t (a teszten ehhez nem kell 1 másodpercen belül lenniük egy másik autóhoz), azaz nem bánja, hogy Hamilton a sarkában liheg.
Ma is jelentkezünk folyamatosan frissülő galériával, benne képekkel a Red Bull módosított autójáról. Az alábbi fotóra kattintva tekinthetik meg.
---- separator ----gallery-content-type:91724440-bfea-435f-974c-918f4d33b375---- separator ----A hétszeres világbajnok az imént DRS-sel kifékezte a franciát a célegyenes végén, aki DRS-sel visszatámadott a négyes kanyar előtt, de Hamilton jól védekezett és visszaverte a támadást.
A következő körben Galsy viszont bevetődve kifékezte őt az egyes kanyarban, mire Hamilton támadott vissza a négyes előtt, és miután Gasly kicsit szélesen fordult, gyönyörűen alávágva megelőzte az Alpha Taurit. A kör végén Hamilton kiállt kerékcserére, így sajnos véget ért a teszten nem éppen szokványosnak számító csata.
Valószínűleg versenyszimulációja harmadik etapját kezdte meg a hétszeres világbajnok, míg Gasly egyelőre továbbra is a másodikat futja, azaz az iménti párharc során frissebb gumik álltak a rendelkezésére, viszont az autójában alighanem több üzemanyag lehetett.
Korábban olyan hírek jelentek meg, hogy a Haashoz hasonlóan a Williams is túlórázhat majd a tegnapi tűzeset miatt, de ilyenről szó sincs, Jost Capito csapatfőnök mindössze arra utalt, hogy Latifi vezethet többet ma a tervezettnél, mert tegnap csak 12 kör jutott neki.
A mexikói az imént jött ki C5-ös gumin, de egyelőre még a C4-es idejével vezet. Íme az állás három órányi tesztelést követően, a délelőtt utolsó órájára fordulva:
1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 25 kör
2. Zhou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 62 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 62 kör
4. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 52 kör
5. Alonso (Alpine) 1:35.421, C4, 47 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 39 kör
7. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 46 kör
8. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 43 kör
9. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 66 kör
10. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
1,6 másodperccel volt lassabb 1:33.1-es legjobbjánál, úgyhogy valószínűleg nem az egykörös tempóra ment. Ahogy Hamilton sem arra megy, miközben versenyszimulációjának utolsó etapját teljesíti és már összesen 71 körnél jár a délelőtt folyamán.
Íme a második etapjának köridejei C2-es gumin az Auto Motor und Sporttól:
Kivezető kör - 1:41.1 - 1:41.3 - 1:41.2 - 1:41. 3 - 1:41.6 - 1:40.8 - 1:41.2 - 1:41.2 - 1:41.1 - 1:41.9 - 1:40.5 - 1:42.1 - 1:41.7 - 1:41.9 - 1:41.3 - 1:41.1 - 1:40.8 - Boxba bevezető kör
Az amerikai istálló a változatosság kedvéért ma is műszaki gondokkal küzd, Kevin Magnussent vízszivárgás kényszerítette a garázsba, majd úgy tűnt, folytathatja a körözést, de csak 5 kört tett meg, és azóta nem láttuk. Valószínűleg mégsem sikerült orvosolni a bajt, és ha a következő percekben nem jelenik meg a dán, a Haas még azt a bravúrt is végrehajthatja, hogy a délelőtt legkevesebb körével zár úgy, hogy egy órával hamarabb kezdett, mint a többiek.
Gary Anderson, a Jordan egykori technikai igazgatója a pálya mellől figyeli a tesztet, a The-Race.com tudósításában pedig arról számolt be, hogy a Red Bullnak meredekebb lett a padlószöge tegnaphoz képest, miközben már korábban is egyértelműen meredekebb volt, mint például a Mercedesé. Ez Adrian Newey autóira különösen jellemző volt mindig is, és úgy tűnik, az új szabályokkal sem tűnik el teljesen.
Noha nem tudjuk az üzemanyagmennyiséget, az látszott, hogy a spanyol nagyon keményen igyekezett C4-es gumin, így vélhetően a minél gyorsabb kör volt a célja. Javított is 1:35.328-ra, de így is több mint 2 másodpercre van Péreztől. Az Alpine ráadásul továbbra is extrém módon pattog az egyenesekben.
A hétszeres világbajnok behajtott a boxba és komótosan leparkolta az autót a Mercedes garázsa előtt, megvárva, hogy a szerelők betolják. 78 körével ő eddig a nap legszorgalmasabbja, de 76-tal a szintén versenyt szimuláló Gasly sincs messze tőle.
Ez mondjuk nem meglepő, miután ez alatt volt a legkönnyebb a Mercedes. Így alakultak a köridejei a C1-es gumin:
1:39.434
1:39.533
1:39.729
1:39.186
1:40.204
1:39.910
1:39.686
1:39.511
1:40.435
1:39.625
1:40.172
1:39.945
1:40.153
1:39.879
Első mért köre volt a leggyorsabb, az utána levő próbálkozások már jócskán elmaradtak attól. A pattogás viszont nem szűnt meg.
Íme az etapja C4-es gumin:
1:35.328
1:53.701
1:37.898
1:37.385
1:37.623
Egyelőre minden csapat keresi a megoldást a pattogás mérséklésére. Persze mindannyian egy pillanat alatt meg tudnák szüntetni a fel-le ugrálást az egyenesben, de azzal túl sok leszorítóerőt veszítenének. A gond azzal van, hogy a lehető legkisebb veszteséggel kellene ezt megoldani.
Ami érdekes, hogy etapról etapra is változik a helyzet attól függően, hogy milyen beállítással és mennyi üzemanyaggal megy valaki. Sainz az imént például nagyon durván pattogott a Ferrarival, jobban, mint korábban.
C2-es gumira váltott az utolsóra a versenyszimulációja során, azaz eggyel lágyabb gumin van, mint amivel Hamilton teljesítette maga harmadik etapját. Így alakultak a körei a második etapban:
1:42.1 - 1:40.6 - 1:41.7 - 1:41.5 - 1:41.3 - 1:41.5 - 1:42.1 - 1:42.2 - 1:41.1 - 1:41.5 - 1:41.6 - 1:42.1 - 1:41.0 - 1:41.0 - 1:41.8 - 1:41.4 - 1:41.4 - 1:42.0 - 1:42.0 - 1:41.4 - 1:41.4. 1:42.2 - 1:42.4 - 1:42.0 - 1:41.5 - 1:41.9
Andreas Seidl az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy a szezonnyitóig még módosítani fognak a fékeken, mert a mára megérkezett változtatások sem szüntették meg a gondokat. A német szerint már tudnának menni egy versenytávot, de csak a fékeket kímélve.
Magnussent azóta nem láttuk, hogy kijött 5 körre azután, hogy vízszivárgás miatt dolgoztak az autóján. Most félig letolt overállal beszélget a garázsban, az autón pedig senki nem dolgozik, ami arra utal, hogy a Haasnak ennyi volt a délelőttje.
Közben Pérez már a 39. körét futja, így csak sikerült összehoznia az amerikai csapatnak a legkevesebb kört úgy, hogy ők négy helyett öt órát tesztelhettek délelőtt.
Nagy valószínűséggel ugyanaz jön, mint tegnap: a versenyirányítás teszteli a rendszereket, majd elrendel egy álló/gördülő rajtot.
Korábban már előjött (nem ma), és most ismét: az üzemanyagrendszerrel van valami. Lassan el lehet kezdeni fogadásokat kötni arra, hogy egyik VF-22-es sem fogja befejezni a Bahreini Nagydíjat.
Egy versenyhétvégén ettől felmenne a pulzusunk, de itt aligha kell arra számítani, hogy tíz autó egymásnak esik majd az első kanyar felé rohanva.
Merthogy az FIA megint kiírta, hogy álló rajt következik, de Sainz például már ki is szállt az autóból. Vajon lesz valaki, aki kihajt a pályára és elrajtol a célegyenesben?
Pérez, Gasly, Stroll és Csou is elindultak a rajtrácsra, a kínai még melegíti is a gumikat, mintha valódi felvezető körön lenne. Vajon ma nagyobb siker lesz, mint tegnap?
De csak volna, mert miután Gasly, Pérez, Stroll, Csou sorrendben felálltak a rajtrácsra, a versenyirányítás kiírta, hogy extra felvezető kört kell megtenniük, mert félbeszakították a rajtprocedúrát. Persze ez is csak teszt, de vajon látunk egy rendes rajtot?
Végre sikerült, kigyulladt az öt lámpa, majd a négyes fogat egyszerre elrugaszkodott a rajtrácsról és kigyorsított az egyes kanyar felé. Ezután viszont lazára vették és szépen besoroltak egymás mögé a féktávon, hogy még véletlenül se akadjanak össze. De néhány pillanatig egészen olyan volt, mintha egy igazi verseny kezdődne. Persze mondhatjuk, hogy csak négy autót láttunk, de a tavalyi Magyar Nagydíjon bebizonyosodott, hogy egy is elég.
A rajt után mind a négy próbarajtoló a boxutca felé vette az irányt, majd be is hajtott oda, ezzel pedig hivatalosan is véget ért az utolsó nap délelőttje. A leggyorsabbnak Pérez bizonyult Csou és Gasly előtt.
Az utolsó tesztnap délelőtti végeredménye
1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
2. Zhou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 1:34.865, C4, 91 kör
4. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
5. Alonso (Alpine) 1:35.328, C4, 54 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 39 kör
7. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 73 kör
8. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
9. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
10. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
Legalábbis annak külső élét, mert Albert Fabrega szerint az előző változat nem illszkedett jól. Ez megmagyarázza, hogy miért nem vett rész többek között Fernando Alonso sem a rajtolós mókázásban.
A boxutca fala mellől nézve azért még négy autó együttes elindulása is ütős látványt nyújtott. Íme:
A piros zászló miatt a franciának lerövidült az utolsó etapja a versenyszimulációjából, de legalább szimulálás helyett rajtolhatott egyet a pole-ból.
Ez volt az utolsó, C2-es gumin teljesített csonka sztintje: 1:38.1 - 1:38.5 - 1:38.5 - 1:38.8 - 1:39.1 - 1:39.1 - 1:39.2 - 1:39.9 - 1:39.5 - 1:39.5
Christian Horner legalábbis hajókként jellemezte az idei autókat nemrég az F1 TV-nek, különösen ami a lassú kanyarokat illeti. A mezőnybe visszatérő dán pilóta is megjegyezte, hogy a 2020-as Haas fürgébb volt, de egyáltalán nem érte negatív meglepetés, szerinte ugyanis az idei kocsik is igen gyorsak.
Azok után, hogy kifogásolta, a Mercedes szándékosan őket akarja a legjobbnak beállítani, a jelenleg zajló sajtótájékoztatón a monacói pilóta kijelentette: még ők sem tudják, mire lesz elég az F1-75-ös az első versenyen.
„Még nem tudok sokat elmondani az autónk tempójáról, mert egyelőre fogalmunk sincs. Azt viszont jó látni, hogy a kocsi megbízható és sok kört tudunk megtenni vele, ez minket, pilótákat is segít, mivel különböző vezetési stílusokat próbálhatunk ki. Még nem hoztuk ki a 100%-ot az autóból, ez időbe fog telni.”
Valtteri Bottas szerint még mindig az akklimatizálódási fázisban tart az új csapatával, ami pedig a Barcelonában tapasztalt problémákat illeti, azokat megoldották, tegnap viszont újak léptek a helyükbe. Annak ugyanakkor örül, hogy Csou-nak ma sima délelőttje volt.
Mick Schumacher közben arról beszélt, hogy neki is jó referenciát jelent majd a tapasztalt Magnussen érkezése, illetve örülne neki, ha az utolsó délutánon többet tudna körözni, mint amennyit eddig tudott a műszaki hibák sokasága által hátráltatott felkészülés alatt.
A francia pilóta egyetlen délelőtt alatt jutott el közel 100 körig, ami kifejezetten jó jel az Alpha Taurinak az utolsó napon. Ráadásul nem is volt lassú, hiszen jelenleg a 3. helyen áll, persze délután alighanem sokan meg fogják előzni.
Amiből ráadásul az egyiknek kényszerű az oka, hiszen a koronavírusos Ricciardo nem tud részt venni a tesztelésen. A McLarenen kívül az Alpine-nál marad Alonso, a többi istállónál viszont egyaránt változás lesz. Mindez azt jelenti, hogy Hamilton helyett Russell, Pérez helyett Verstappen, Sainz helyett Leclerc, Gasly helyett Cunoda, Stroll helyett Vettel, Latifi helyett Albon, Csou helyett Bottas, Magnussen helyett pedig Schumacher érkezik.
A német pilóta az orosz-ukrán háború miatt különleges sisakfestésben szerepel a teszteken. A fejvédőn jól látható az ukrán zászló, valamint a "no war", vagyis "nem a háborúra" felirat. Az már kevésbé feltűnő, hogy a sisak alján számos ország, illetve egyéb besorolásba tartozó területi egység zászlója látható. Ezek közé tartozik az Észak-ciprusi Török Köztársaság, amelyet a terület annektálása után hoztak létre 1983-ban, de csak Törökország ismeri el önálló országként, egyébként Ciprushoz tartozik. Éppen ezért a Ciprusi Automobil Szövetség arra kérte az FIA-t, hogy vetessék le Vettellel a jelképet, és büntessék meg a német pilótát és a csapatot. Az Aston Martin szóvivője a Racefansnek megerősítette, hogy előbbi megtörtént.
A mai nap eddigi legemlékezetesebb jelenete mindenképpen a brit és a francia pilóta körökön át tartó küzdelme volt. Ennek a legfontosabb pontjai láthatóak az alábbi videón.
Elindult a délutáni műszak, a tíz versenyzőnek négy órája maradt, legközelebb pedig már futamhétvégén láthatjuk a mezőnyt. Egyelőre azonban senki nem hagyta el a garázst.
A finn pilóta gurult a pályára elsőként a kemény gumikon. Nemsokára kiderül, hogy feliratkozik az eredményjelzőre, vagy legfeljebb két kör után visszatér a boxba.
A négyszeres világbajnok vélhetően mindjárt beszáll az autójába, és megkezdi a körözést. Vele ellentétben Norris még teljesen nyugodtan beszélget egy operatőrrel a McLaren garázsa előtt.
Leszámítva persze az ukránt, de az alsó részen látott rengeteg lobogó már nincs ott a fejvédőn. Úgy néz ki, jobbnak látták ezt a megoldást, mint valamilyen módon letakarni a problémás zászlót.
Ahogyan az megszokott, a finn pilóta messze nem taposott ki mindent az autóból első mért körén, így csupán 1:40.834 másodperccel iratkozott fel az eredményjelzőre, majd 205 ezreddel megjavította első idejét. A Mercedes versenyzője ugyancsak kemény gumikon van kint.
A brit pilóta 1:37.849-cel kezdett, majd behajtott a boxba, de rögtön vissza is tért a pályára. Vettel is kint van, és némi nehézségek árán Schumacher is megkezdte utolsó műszakját, amely számára két órával hosszabb lesz, mint a többieknek.
A brit pilóta 1:37.360-nál tart, aminek persze most még nincs jelentősége. Vettel 1:38.842-vel, Schumacher 1:40.745-tel kezdett, rajtuk kívül Norris és Bottas van kint a pályán.
A brit pilóta nem tűnik optimistának nyolc nappal a szezonnyitó előtt. Hozzátette, akkor tisztább lesz a kép, de nagyon is elképzelhetőnek tart egy meglepő eredményt.
1:36.606-os idejével feljött a 10. pozícióba a C2-es prototípus abroncsokon. Ezt követően behajtott a boxba, így jelenleg csak Russell, Bottas és Schumacher van a pályán. Albon már elhagyta a garázst, de csak egy kör erejéig.
Ahogyan egy korábbi bejegyzésünkben írtuk, a csapatoknak állítólag sikerült megegyezniük arról, hogy 795-ről 798 kg-ra emeljék a súlyhatárt. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója azonban az F1TV-nek kijelentette, hogy szerintük öt kilogrammnyi súlynövekedés nem sokat változtatna a helyzeten.
Ennek következtében néhány pillanatig virtuális biztonsági autó volt érvényben, hogy egy pályamunkás beszaladhasson érte. Mostanra azonban már ismét teljes sebességgel lehet száguldani.
Legalábbis eddig, ráadásul a C4-es abroncsokon. A Williams versenyzője 1:36.381-gyel feljött a 10. pozícióba. Rajta kívül Norris és Schumacher köröz a pályán.
Az Alfa Romeo versenyzője 14 kört tett meg a C1-eseken, aminek soárn az alábbi köridőkre volt képes:
Kivezető kör
1: 40.834
1: 40.629
1: 40.974
1: 40.959
1: 41.346
1: 41.003
1: 41.400
1: 41.360
1: 41.511
1: 41.952
1: 41.856
1: 41.814
VSC - bevezető kör
A thai pilóta 1:36.003-at autózott a C2-eseken, amivel Strollt és Hamiltont is megelőzte, így feljött a 8. pozícióba. Közben Alonso is pályára gördült, így már csak Verstappenre, Leclerc-re és Cunodára várunk.
A spanyol versenyző a második mért körét futotta a közepes gumikon, és úgy néz ki, hosszú etapra készül. Először 1:39.696, majd 1:39.898 másodpercet autózott.
A négyszeres világbajnok ráadásul a közepeseken tette mindezt. Hozzá kell tenni, hogy még így is 1,757 másodperccel marad el Pérez délelőtti legjobbjától.
Legalábbis a keményeken futott 1:39.482-es idejéből, illetve az azt követő 1:40.301-es köréből erre lehet következtetni. Rajta kívül jelenleg Vettel, Alonso és Schumacher van a pályán.
Schumacher már egy ideje befejezte a C2-eseken futott versenyszimulációját, sőt, az imént Magnussent és Bottast is megelőzte a C3-asokon. A hosszú etapon a Haas annak ellenére bizonyult lassabbnak az Alfa Romeónál, hogy a német pilóta eggyel lágyabb gumikat használt, de ne feledjük, hogy a motorüzemmódot és az üzemanyagszintet nem ismerjük. Schumacher körei:
Kivezető kör
1:40.745
1:40.734
1:41.930
1:41.744
1:41.768
1:42.437
2:02.172 VSC - bevezető kör
2:07.664 kivezető kör
1:41.764
1:42.295
142.317
1:43.074
1:42.560
1:42.571
1:43.368
1:42.530
Bevezető kör
Sam Collins az F1TV-ben kijelentette, hogy a bikások sokat dolgoztak, hogy az autót menetre kész állapotba hozzák, és a brit szakértő nem tartja kizártnak, hogy ismét újításokkal készültek. Verstappenen kívül Leclerc-t és Cunodát nem láttuk még a délután folyamán.
Előbbi 1:35.361-gyel a 7., utóbbi 1:35.411-gyel a 8. helyre ugrott fel, egyaránt a C3-asokon. Verstappen és Cunoda pedig először jött ki a pályára.
Az állás 3 órával a vége előtt
1. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
2. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:36.606, C3, 11 kör
4. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
5. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
6. Alonso (Alpine) 1:35.328, C4, 67 kör
7. Russell (Mercedes) 1:35.361, C2, 22 kör
8. Albon (Williams) 1:35.411, C3, 13 kör
9. Norris (McLaren) 1:35.504, C3, 45 kör
10. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 73 kör
11. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
12. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
13. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
14. Bottas (Alfa Romeo) 1:40.629, C1, 17 kör
15. Schumacher (Haas) 1:40.734, C2, 18 kör
A holland versenyző rögtön az első körével a 6. pozícióba ugrott a C2-eseken, míg a Mercedes pilótája a C3-asokon faragta 1:35.326-ra az idejét, amivel 373 ezreddel marad el Verstappentől.
Annyira nem volt hosszú, csupán 12 körből állt. A kétszeres F1-es világbajnok az alábbi köröket futotta a közepeseken:
Kivezető kör
1:39.696
1:39.898
1:40.198
1:40.429
1:40.602
1:40.808
1:40.915
1:41.273
1:41.437
1:42.095
Bevezető kör
Mármint abban az értelemben, hogy mindenki járt már a pályán, akinek kellett. A Ferrari pilótája már túl is van első mért körén, 1:37.913-as ideje a 16. helyre volt elég.
A monacói pilóta 1:37.088 másodperccel feljött a 14. helyre, míg a Haas versenyzője 1:37.403-mal eggyel hátrébb van az eredményjelzőn.
Valamiről bizonyára beszéltek, hiszen a francia versenyző jól láthatóan mosolyogva fordult a mögötte lévő brit felé. Könnyen lehet, hogy a délelőtti, körök át tartó küzdelmük került szóba.
Andreas Seidl az F1TV-nek nyilatkozva elmondta, a fékhűtővel kapcsolatos gondok ellenére voltak a tesztnek pozitívumai, és így is rengeteg értékes adatot nyertek. A német szakember ugyanakkor elismerte, hogy a probléma komoly hatással volt a programjukra, jelenleg pedig az idővel versenyeznek. Hozzátette, hogy az időhiány miatt nem tudtak jelentősen változtatni az autó kérdéses pontján.
A 24 éves pilóta már a 3. helyen áll, de 1:34.467-es ideje még mindig 1,362 másodperccel elmarad csapattársáétól. Cunoda szintén javított, a japán versenyző közepeseken futott 1:35.353-as köre a 10. pozícióra volt elég.
Időközben a brit pilóta elé került a williamses utódja, de nem sokáig, hiszen a Mercedes versenyzője 1:35.140-nel visszavette a 7. helyet a közepeseken.
Hiába futott három zöld szektort, 1:35.697-es köre csak a 13. helyre volt jó. Hozzá kell tenni, hogy egyrészt sűrű a mezőny azon része, másrészt alighanem mindenkiben rengeteg van még.
Az ausztrál pilótának csütörtökig mindenképpen karanténban kell maradnia, és persze negatív tesztre, valamint minél jobb közérzetre van szükség ahhoz, hogy elindulhasson a Bahreini Nagydíjon. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke ezzel számol, de elárulta, hogy kedvezőtlen forgatókönyv esetén Stoffel Vandoorne, Nyck de Vries vagy Paul di Resta pótolhatja a 32 éves versenyzőt.
A holland versenyző két lila és egy zöld szektorral, 1:32.645-ös idővel állt az élre a C3-asokon. Vettel szintén javított, de 1:34.031 másodperccel továbbra is a 4. helyen áll.
A spanyol pilóta ezúttal a C2-eseken ment 17 kört. A köridők az alábbi módon alakultak:
Kivezető kör
1:39.878
1:40.169
1:39.877
1:40.382
1:40.471
1:41.142
1:40.790
1:40.745
1:40.960
1:41.110
1:41.036
1:41.092
1:41.548
1:41.132
1:41.101
Bevezető kör
A monacói versenyző ekpbb feljött a 9. helyre, majd a közepeseken autózott 1:34.059 másodperc az 5. helyre repítette. Nem sokkal később Russell a lágyakon közvetlenül mögé zárkózott fel 1:34.223-as idejének köszönhetően.
Jól látható, ahogyan Russell autója a célegyenesben "delfinezik". Könnyen lehet, hogy a Mercedes emiatt nem tekerte fel a motort a maximumra, hiszen akkor még inkább meg kellene küzdeniük a jelenséggel. Ezzel szemben Verstappen Red Bullja sokkal nyugodtabbnak tűnik.
A négyszeres világbajnok megelőzte Csout a lágyakon, így jelenleg a 3. helyen áll. Igaz, még így is 1,176 másodperccel elmarad Verstappentől.
A monacói pilóta két zöld szektorral kezdett, az utolsóban viszont jóval lassabb volt korábbi önmagánál, így 79 ezreddel elmaradt eddigi legjobbjától. Cunoda a 9., Schumacher pedig a 15. helyre jött fel a közepes abroncsokon.
Igaz, nem sokat, és 1:35.656-os körével még mindig csak a 14. pozíciót foglalja el. Íme az állás a délutáni műszak félidejében, vagyis 2 órával a vége előtt:
1. Verstappen (Red Bull) 1:32.645, C3, 17 kör
2. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 27 kör
4. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
5. Leclerc (Ferrari) 1:34.059, C3, 17 kör
6. Russell (Mercedes) 1:34.223, C4, 42 kör
7. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
8. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
9. Cunoda (Alpha Tauri) 1:34.940, C3, 17 kör
10. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
11. Alonso (Alpine) 1:35.328, C4, 95 kör
12. Norris (McLaren) 1:35.504, C4, 51 kör
13. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 74 kör
14. Schumacher (Haas) 1:35.656, C3, 31 kör
15. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
16. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
17. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
18. Bottas (Alfa Romeo) 1:38.817, C2P, 47 kör
A grove-i istálló azért cserélte meg pilótáit a délutáni műszak közepén, mert a kanadai versenyző tegnap csupán 12 kört tudott megtenni, mielőtt kigyulladtak a hátsó fékjei. Latifi a 13. helyen áll, jelenleg versenyszimulációt teljesít a közepes gumikon.
Bottas 1:38.323 másodperc alatt ért körbe, így feljött a 17. helyre, aminek következtében a délelőtt autózó Magnussen került a táblázat aljára. A finn pilóta még egyszer sem teljesített igazi gyorskört, és a jelek szerint ezúttal is versenyszimulációt kezdett el a közepes abroncsokon.
A monacói pilóta 1:33.065 másodpercet autózott, így feljött a 2. pozícióba. Hozzá kell tenni, hogy a Ferrari versenyzője még mindig 42 századdal marad el a Red Bulltól, ráadásul lágyabb gumikon ment.
Furcsa hibát követett el a német pilóta, ugyanis már egyenesen haladt, amikor megcsúszott a célegyenesben. Első látásra szintén nehezen érthető, hogy miért szakították meg a körözést, hiszen az autó nem tört össze, és Schumacher be tudott menni a boxba.
Igaz, vélhetően meg sem kellett volna szakítani a tesztet. Egyelőre azonban csak Vettel tért vissza a pályára.
A monacói versenyző 1:32.415 másodpercet autózott a C4-eseken, amivel 23 századdal felülmúlta Verstappen idejét. A Red Bull pilótája ugyanakkor eggyel keményebb keverékeken érte el eddigi legjobbját. Alonso, Russell és Schumacher szintén javított, így jelenleg a 6., a 7., illetve a 12. helyet foglalják el.
Az francia istálló bejelentette, hogy megegyeztek a wokingiakkal, és a jövőben a McLaren lehetőséget adhat Oscar Piastrinak, a tavalyi F2-es bajnoknak. Ez Ricciardo korokavírus-fertőzése miatt akár hamar aktuálissá válhat, de szinte biztos, hogy minimum Vandoorne és De Vries így is előrébb lenne a sorban.
A Red Bull motorsport-tanácsadóját az Auto Motor und Sport idézte hozzátéve, hogy az energiaitalosok elégedettek az aerodinamikai csomagjukkal. Bár jelenleg Leclerc vezet, de Verstappen csak 23 századdal marad el tőle eggyel keményebb abroncsokon. Az imént mindkét pilóta pályára gördült, és a keverékek felosztása sem változott.
A kétszeres F1-es világbajnok jelenleg 104-nél tart, A spanyol pilótát továbbra is a 91-gyel rendelkező, ma már pályára nem lépő Gasly követi, hiszen rajta kívül Norris az egyetlen, aki egész nap a volán mögött ül, de a McLaren még mindig szenved a fékhűtőproblémával.
A holland pilóta ezúttal nem a lehető leggyorsabb körre törekszik, hanem hosszú etapot fut. Első mért köre 1:37.321 volt, a legutóbbi 1:37.948. Bottas eközben javított, és feljött a 13. pozícióba, így biztossá vált, hogy Stroll a 16., Hamilton pedig a 17. helyen végez.
A Mercedes első igazán gyors körét teljesítette a mai napon, már amennyiben ez annak számít. A brit versenyző ugyanis 473 ezreddel elmarad Leclerc idejétől, és a legjobbját eggyel keményebb gumikon futó Verstappenhez képest is 243 ezred a lemaradása. Cunoda az 5., Bottas a 12. helyre ugrott fel.
Ezúttal nem alakult ki akkora küzdelem, mint délelőtt Hamilton és Gasly, vagy korábban a holland pilóta és Sainz, esetleg Alonso és Stroll között láthattunk, hiszen a Red Bull viszonylag simán elment a Williams mellett. Még úgy is, hogy a DRS hatékonysága láthatóan csökkent az idei szezonra.
Persze csak a saját szintjén, hiszen az élen álló hármast, valamint Pérezt nem előzte meg, de 1:35.151-gyel feljött az 5. helyre a közepes abroncsokon. Lehet, hogy a Haas sokat léphet előre tavalyhoz képest, ha megoldják a megbízhatósági gondjaikat? Persze könnyen lehet, hogy nem sok üzemanyag volt az autóban, vagy éppen a motort tekerték fel.
Ennek többek között az az oka, hogy a két zöld szektor közé beiktatott egy sárgát. Ennek következtében csak 129 ezreddel múlta flül eddigi legjobbját.
A négyszeres világbajnok a célegyenesben előzte meg riválisát, aki próbált hozzá közel maradni, de fokozatosan leszakadt az Aston Martinról. Korábban Cunoda hibázott, de vissza tudott térni a pályára.
1. Leclerc (Ferrari) 1:32.415, C4, 29 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:32.645, C3, 33 kör
3. Russell (Mercedes) 1:32.759, C4, 54 kör
4. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
5. Schumacher (Haas) 1:33.151, C3, 54 kör
6. Cunoda (Alpha Tauri) 1:33.429, C3, 36 kör
7. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 56 kör
8. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
9. Alonso (Alpine) 1:33.970, C3, 104 kör
10. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
11. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
12. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
13. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.350, C2, 60 kör
14. Norris (McLaren) 1:35.504, C4, 61 kör
15. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 94 kör
16. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
17. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
18. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör
A holland pilóta korábban 13 kört teljesített a a C2-eseken, és nem meglepő módon sokkal jobb időket autózott, mint bárki a középcsapatok pilótái közül.
Kivezető kör
1:37.321
1:37.870
1:37.948
1:37.807
1:37.682
1:37.847
1:39.641
1:40.186
1:38.127
1:46.588
2:01.675
Bevezető kör
Az Alpha Tauri versenyzője lesodródott a pályáról az utolsó kanyar kijáratánál, de így is 1:33.002 másodpercet autózott, amivel feljött a 4. helyre. Nem sokkal később Norrisnak kellett nagyot fékeznie, hogy beférjen a boxutcai sebességkorlát alá.
Ezt Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke nyilatkozta az F1TV-nek. A svájci szakember ugyanakkor elégedett a teszteléssel, és bízik benne, hogy minél közelebb lesznek az élen állókhoz.
Előttem az utódom, mondhatná a tabellára nézve. A finn pilóta ráadásul a C2-eseken autózott 1:32.985 másodpercet, amivel leginkább azt igazolta, hogy az élen álló hármasban még rengeteg lehet.
A finn pilóta nem sokkal eddigi leggyorsabb köre után kiszállni kényszerül az Alfa Romeóból, és könnyen lehet, hogy számára véget ért a tesztelés. A 8-as kanyar előtt húzódott a pálya szélére, miután váltója 4-es fokozatban ragadt. Viszonylag biztonságos helyen parkolt le, így nem szakították meg a körözést.
Ezek szerint mégis úgy ítélték meg, hogy sárga zászló alatt veszélyes lenne menteni az autót, ezért megszakították a tesztelést. Verstappen a versenyszimuláció 9. körében tartott, de Leclerc még csak az elején, de ahogyan mindenkinek, úgy nekik is a boxba kell hajtaniuk.
Továbbra is tart a mentés, így egyelőre nyilvánvalóan nem indulhat újra a körözés. A képen látható állapotnál annyival már előrébb tartanak, hogy letakarták az autót.
Ismét szabad a pálya, és hatan ki is gurultak a garázsból. Mondanánk, hogy remélhetőleg most már nem lesz megszakítás, de az eddigiekből kiindulva még várható egy tervezett piros zászló.
A brit pilóta a C2-eseken feljött a 11. helyre. Leclerc alighanem versenyszimulációt kezdett el, Russell nem tudott gyorsulni, Verstappen pedig egy második melegítő kört is beiktatott, mivel megpördült.
A holland pilóta feltette a C5-ösöket, amelyeken mindhárom szektorban a leggyorsabbnak bizonyult. A címvédő 1:31.973 másodperces köre 442 ezreddel bizonyult jobbnak Leclerc-énél.
A McLaren pilótája zöld első szektoron volt túl, ám utána rossz helyen érte utol honfitársát. Ezt követően újrapróbálkozott, de akkor ő hibázott.
Mármint a két brit pilóta esetében, hiszen az imént Norris tartotta fel Russellt, akinek így nem volt esélye a javításra a lágy gumikon.
A holland pilóta ezúttal két lila szektorral jelentkezett, de a középsőben sem veszített sokat korábbi idejéhez képest. A stopperóra 1:31.720-nál állt meg, amivel a címvédő 695 ezreddel vezet Leclerc előtt.
A spanyol versenyző némileg a semmiből érkezett meg, és vette át a 3. helyet a Mercedes pilótájától. A kétszeres F1-es világbajnok a lágyakon autózott 1:32.698 másodpercet. Norris szintén gyorsult, és feljött a 9. helyre.
Ezúttal megúsztuk a piros zászlót, bár szokás szerint most az van érvényben, de ez már szinte mindegy. A Haast leszámítva mindenkinek véget ért a háromnapos tesztelés, amelyet Verstappen jelentős előnnyel zárt az élen Leclerc, Alonso és Russell mögött. Schumachernek még két óráig van lehetősége körözni.
Csak azért nem írunk végeredményt, mert a Haas tegnap mindenkit meglepett. Egyben szeretnénk megköszönni a három napon át tartó figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, jövő héten pedig természetesen várjuk Önöket a Bahreini Nagydíj első szabadedzésén!
1. Verstappen (Red Bull) 1:31.720, C5, 53 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:32.415, C4, 50 kör
3. Alonso (Alpine) 1:32.698, C4, 121 kör
4. Russell (Mercedes) 1:32.759, C5, 70 kör
5. Bottas (Alfa Romeo) 1:32.985, C3, 68 kör
6. Cunoda (Alpha Tauri) 1:33.002, C5, 56 kör
7. Perez (Red Bull) 1:33.105, C4, 43 kör
8. Schumacher (Haas) 1:33.151, C3, 57 kör
9. Norris (McLaren) 1:34.191, C3, 90 kör
10. Vettel (Aston Martin) 1:33.821, C4, 81 kör
11. Csou (Alfa Romeo) 1:33.959, C4, 82 kör
12. Gasly (Alpha Tauri) 1:34.865, C4, 91 kör
13. Sainz (Ferrari) 1:34.905, C5, 68 kör
14. Albon (Williams) 1:35.171, C3, 18 kör
15. Latifi (Williams) 1:35.634, C3, 124 kör
16. Stroll (Aston Martin) 1:36.029, C3, 53 kör
17. Hamilton (Mercedes) 1:36.217, C5, 78 kör
18. Magnussen (Haas) 1:38.616, C2, 38 kör