A délelőtti etap után Esteban Ocon és az Alpine állt az élre a bahreini F1-es tesztelés második napján. A csapatok többsége versenyszimuláción volt, ám többeket technikai hiba hátráltatott. A körözést többször meg kellett szakítani, a leglátványosabb jelenet Nicholas Latifi Williamsének kigyulladása volt.
Ocon zárta az élen a délelőttöt
A sorrend tehát nem változott az utolsó percekben lezajlott közjáték miatt (persze lehet, hogy amúgy sem változott volna), így Ocon maradt az élen. A délelőtt vesztese egyértelműen a Williams, de a Haas és a McLaren is vakarhatja a fejét, miután mindkettejük komoly problémákkal szembesült. George Russell versenyt szimulált, tehát a Mercedes továbbra sem a tempóra ment, miként az Alpine-on kívül gyakorlatilag senki más sem.
A második nap délelőttjének végeredménye
1. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 59 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 54 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:35.874, C2, 45 kör
4. Vettel (Aston Martin) 1:36.020, C3, 46 kör
5. Norris (McLaren) 1:36.354, C2, 29 kör
6. Tsunoda (AlphaTauri) 1:36.802, C3, 44 kör
7. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, C2, 25 kör
8. Schumacher (Haas) 1:37.846, C2, 23 kör
9. Russell (Mercedes) 1:38.585, C2, 67 kör
10. Latifi (Williams) 1:39.845, C2, 12 kör
Ennyi volt a délelőtti körözés
Bottas megálló autója véget vetett a délelőttnek: a versenyirányítás közölte, hogy már nem indítják újra a körözést az ebédszünet előtt.
looks like bottas is doing a minute of silence for his car #F1Testing pic.twitter.com/R6xBZussk4
— lisa3 | F1 TESTING (@soloveysolitude) March 11, 2022
Az F1 csinálni akart egy kis show-t?
Nos, több autó is feláltt a rajtrácsra, de Verstappen és Russell például a boxban ragadt, mert pirosra váltott előttük a lámpa. Most a rajtrácsra állókat elküldték egy újabb felvezető körre, hátha összejön egy csoportos rajt, csakhogy Bottas beleköpött a levesbe és lerobbant az Alfával, így ismét piros zászló lépett érvénybe.
Nem nagyon látszik, hogy mi értelme volt ennek az egésznek, hacsak nem akartak egy kis látványosságot csinálni már a teszten.
Extra formation lap per permettere a Russell e Verstappen di ricongiugersi con il gruppo dopo che erano rimasti fermi in pit lane #F1Testing pic.twitter.com/3sNiqeGHQb
— Gianluca D'Alessandro (@Gianludale27) March 11, 2022
Állórajttal folytatódik a teszt
Nem, nem írtuk el, ez az üzenet jelent meg a képernyőkön. Hogy ez mit is jelent pontosan, az mindjért kiderül, mindenesetre többen is kijöttek a pályára.
A Haas már nem jön ki
Az istálló megerősítette, hogy ismét műszaki hibával szembesültek, ezúttal a kipufogórendszerrel akadt probléma. Ha így folytatják, lassan ezt az évet is eldobhatják, hátha 2023-ra már összehoznak egy olyan autót, amelyik nem romlik el folyamatosan...
Alighanem csak tesztelték a csapatokat
Tegnap még csak random virtuális biztonsági autós fázist láthattunk, de úgy látszik, már random piros zászlót is bevet az FIA, hogy megnézze a csapatok és alighanem a pályabírók éberségét. Alighanem nemsokára ismét zöldre vált a boxutca végi lámpa.
Russell befejezte a versenyszimulációt
Amíg megtudjuk, miért van a piros, nézzük, milyen köröket ment a Mercedes versenyzője legutóbbi etapján a C2-es (korábban C1-est írtunk) gumikon.
Kivezető kör - 1:40.6 - 1:40.3 - 1:40.5 - 1:40.7 - 1:41.0 - 1:41.1 - 1:41.1 - 1:44.1 - 1:40.7 - 1:41.8 - Boxba bevezető kör
Az AMuS szerint összesen 44 kört ment, tehát nem tett meg egy teljes versenytávot, ami ezen a pályán 57 kör.
Piros zászló!
Na, ez nem tartott sokáig, ahogy Vettel kijött, már mehet is vissza a többiekkel együtt, a jelek szerint ugyanis nem valamelyik pilóta idézte elő a megszakítást.
Vettel ismét a pályán
Negyed órával a vége előtt ismét köröz a négyszeres világbajnok, az autója pedig a jelek szerint jól működik.
Red flag as Vettel goes back out. #F1 #F1Testing pic.twitter.com/bOqyxzLLsI
— Ed Spencer (@EdSpencer99) March 11, 2022
Megérkezett az Aston Martin
Na nem a pályára, hanem a csapat garázsába, miután a szerelők az imént a boxutcában már maguk tolták azt végig. Viszont ami jó hír, hogy amint megállt a kocsi a garázsban, Vettel már el is kezdett készülődni, hogy visszaüljön bele, úgyhogy az előzetes várakozásokkal ellentétben alighanem meg fog tudni tenni még néhány kört az ebédszünet előtt.
El Aston Martín de Vettel llega al pit-lane.https://t.co/2YuQEm8DuG#F1 #F1Testing pic.twitter.com/6FH3PD9yqM
— PitLane Motor (@PitLane_F1) March 11, 2022
Brundle szerint meggyőző a Mercedes
Az autókat egész délelőtt a pálya mellől figyelő expilóta az F1 TV adásában arról értekezett, hogy a versenyszimulációt teljesítő George Russell mindenki másnál – beleértve a Red Bullt és Verstappanet is – jobban tud kigyorsítani az utolsó kanyarból, és a Mercedest minden korábbinál kezesebbnek és vezethetőbbnek látja. Persze versenyszimuláció alatt nehéz megítélni az ilyesmit, hiszen nem tudni, mennyire spótol az adott pilóta a gumikkal, mindenesetre ez biztató jel a konstruktőri címvédőnek.
Vettel autója útban a garázs felé
A szervízúton keresztül sikerült elindítani az Aston Martint vissza a csapathoz, de alighanem már nincs hátra elég idő ahhoz, hogy Vettel újra kijöhessen vele. Joggal merül fel a kérdés, hogy ha a pályán parkol le és piros zászlóval megszakítják a tesztet, nem jutott-e volna vissza hamarabba a csapathoz a kocsi.
Russell teljes versenytávot megy
Akárcsak tegnap Pérez, ma Russell szimulál versenyt, és már a harmadik etapjában tart. C3-ason kezdett, aztán C2-est használt, majd az újabb kerékcsere után C1-eseken köröz.
Közben Ocon is befejezett egy hosszabb etapot C2-es gumin, az AMuS lejegyezte a köreit:
Kivezető kör - 1:41.5 - 1:42.1 - 1:42.2 - 1:42.4 - 1:42.6 - 1:42.9 - 1:43.1 - 1:43.2 - 1:43.4 - 1:43.8 - 1:45.2 - 1:44.0 - Boxba bevezető kör
Haas: Frusztráló a kevés megtett kör
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az imént nyilatkozott az F1 TV riporterének, és elmondta, mindig felüti a fejét valamilyen probléma, ami természetesen frusztrálja őket. Kiemelte, hogy nem kaptak extra tesztet, csupán bepótolják a hibájukon kívül elbukott négy órát, valamint arra is utalt, hogy két csapat nem ment bele abba, hogy nem vasárnap tesztelhetnek, de neveket nem mondott.
Vettel érdekesen rádiózik
Visszament a továbbra is a szervízúton vesztegelő autójához, csatlakoztatta a sisakját a rádióhoz, és most abba beszél úgy, hogy a sisakot nem vette fel, csak a szája elé tartja. Délután Stroll váltja a németet, aki a hátralevő 37 percre aligha tér már vissza.
#Vettel sta cercando qualcosa nell'auto o nel casco?#AstonMartin #F1Testing #DriveToSurvive #Bahrain pic.twitter.com/E2yT3R4ney
— ?í?????? ??í?s ?? (@RiccardoDeias) March 11, 2022
Nincs óriási gond a Williamsszel
Az Auto Motor und Sport írta meg, hogy a csapat szerint apró problémáról volt szó, aminek hatalmas következményei lettek, és jelenleg a tűz okozta károk kijavításán dolgoznak. Ez alapján lehet, hogylátjuk még őket ma.
Norris közben szokás szerint a fékekkel küzd és elfékezte az első kanyart.
Vettelnek már a boxból kifelé gondjai voltak
A visszajátszás elárulta, hogy már a boxutca elhagyásakor fura hangokat adott ki az autó, Vettel le is vágta az első sikánt a szervízúton, de ezután sem kelt életre az AMR22-es, úgyhogy végül leparkolt.
Közben Norris hátrébb taszította Cunodát és átvette tőle az ötödik helyet C2-es prototípus gumikon elért 1:36.354-es idejével.
La dentención de Vettel se ha producido en el circuito antiguo, por lo que no se ha detenido la actividad... https://t.co/PfWvqBb23U pic.twitter.com/yFM0tVwcn7
— F1 directo Motor.es (@motorF1directo) March 11, 2022
Cunoda javított
Még Vettel megállása előtt ment egy 1:36.802-es kört a japán C3-ason a hosszabb etapja részeként, amivel Vettel mögé zárkózott fel az ötödik helyre.
Jelenleg hatan köröznek, csak Bottas, Schumacher, Latifi és az imént lerobbant Vettel nem gyűjti a kilométereket.
Egyszerűen lelassult az Aston Martin
A négyes kanyarból kifelé már csak gurult a kocsi, Vettel pedig egyenesen továbbhajtott azon a nyomvonalon, amelyet az F1-esek 2010-ben és 2020-ban is használtak, utóbbi évben a rövidített vonalvezetés részeként.
Vettel alatt megállt az autó
A hetes kanyar környékén vesztegel a német, de a jelek szerint le tudott menni az egyik szervízútra, így nem kell piros zászlóval megszakítani a tesztet.
Vettel z Problemami #F1PL #F1 #Elevenf1 #f1testing2022 https://t.co/pSJGd24hzU pic.twitter.com/p7XN6KXhKq
— FOneRacing (@FOneRacingg) March 11, 2022
Ocon vezet az utolsó óra elején
Időközben beléptünk a mai tesztelés első etapjának utolsó órájába. Az élen továbbra is Ocon áll a korábbi C4-es körével, jelenleg pedig senki nem is próbálja letaszítani onnan, lévén a csapatok inkább megtankolt autóval köröznek. De lehet, hogy az ebédszünet előtt még láthatunk javításokat.
Az állás három órányi tesztelés után
1. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 38 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 32 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:35.874, C2, 32 kör
4. Vettel (Aston Martin) 1:36.020, C3, 42 kör
5. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, C2, 18 kör
6. Norris (McLaren) 1:37.537, C2, 15 kör
7. Tsunoda (AlphaTauri) 1:37.782, C3, 29 kör
8. Schumacher (Haas) 1:37.846, C2, 20 kör
9. Russell (Mercedes) 1:38.585, C2, 44 kör
10. Latifi (Williams) 1:39.845, C2, 12 kör
Jelenleg csak hárman vannak a pályán
Ocon, Russell és Cunoda rója a köröket, de egyikük sem javít. Matt Kew, Autosport pályaszéli megfigyelője szerint a japán nagyon nem érzi jól magát az autóban, már vagy egy tucatszor elfékezte a 10-es kanyart és nehezen tudja pályán tartani a kocsit. Ezzel szemben Russell nyugodtan és simán vezet, jóllehet, vélhetően meg van tankolva a Mercedese.
Leclerc megállt, Russell nem
A Ferrari befejezte hosszabb etapját, míg Russell kereket cserélt és C2-es gumin ment tovább. Az AMuS lejegyezte mindekettejük C3-as etapját, íme:
Russell: Kivezető kör - 1:42.5 - 1:42.1 - 1:42.5 - 1:42.6 - 1:42.7 - 1:42.5 - 1:42.7 - 1:42.9 - 1:43.7 - 1:43.8 - 1:43.5 - 1:43.7 - 1:43.9 - boxba bevezető kör
Leclerc: Kivezető kör - 1:39.5 - 1:40.4 - 1:40.9 - 1:41.0 - 1:41.5 - 1:41.8 - 1:42.3 - 1:42.2 - 1:42.7 - 1:42.9 - 1:43.4 - 1:44.1 - 1:44.6 - Boxba bevezető kör
Nagy munka zajlik a Red Bullon
Verstappen autójának erőforrásán több szerelő is dolgozik, de az autón fent vannak a kerekek, úgyhogy vélhetően még látjuk a hollandot az ebédszünet előtt.
Norris közben elfékezte az egyes kanyart, majd bejött a boxba. Eddig bírták a fékek a McLarenen?
Nagyon melegedhetnek a gumik
Az Auto Motor und Sport figyeli Leclerc és Russell hosszabb etapját, és arról számolt be, hogy a monacói 1:39.5-ről indult, majd 12 körrel később már csak 1:44.6-ot tudott, ami arra utal, hogy a gumik nagyon nem bírják a forró aszfaltot. Az imént lehetett is látni, ahogy kigyorsításon csúszkált a Ferrari, ami a hátsó túlmelegedésére utal.
Megint próbálkozik a McLaren
Norris kijött a C2-es gumin és el is ment egy mért körre, amit 1:38.665 alatt teljesített. A kérdés, hogy most egyből visszatér-e a garázsba, vagy több kört is meg tud-e tenni egyhuzamban.
Leclerc és Russell megtankolt autóval körözhet
Mindketten C3-as gumin vannak és mindketten 1:42-es időket mennek. Leclerc gyorsabban kezdett, de a gumijai nem bírták úgy, így nála nagyobb volt a visszaesés.
Cunoda sokadszorra is elrontotta a 10-es kanyart
Füstölőset fékezett a C3-as gumin, majd addig engedte egyenesen az autót, amíg az le nem lassult eléggé, hogy be tudjon fordulni a bukótér előtt.
Yuki locking up@yukitsunoda07 pic.twitter.com/Qkorz9rL4z
— Yuki Tsunoda Fan Account (@yukitsunodafan) March 11, 2022
Továbbra sem jók a McLaren fékei
Norris ugyan nemrég kijött egy kicsit és javított, azóta nem láttuk, a felvételek tanúsága szerint a csapat pedig ismét a fékekeken dolgozik. A McLaren ma sem fog sok kört megtenni, ha ez így megy tovább.
Schumacher megint elfékezte az egyes kanyart
Még reggel volt egy csúnya rontása a célegyenes végén, amikor a bal elsőt fékezte kockásra. Ez most nem volt olyan durva, de ismét a bal első blokkolt, majd le is csúszott a rendkívül poros külső ívre a német.
Cunoda tovább faragott az idején
1:37.692 a japán új legjobbja C3-ason, de mivel 1 tizednél is kevesebbet gyorsult, maradt Norris mögött a hetedik. Jelenleg ő, Schumacher, Russell, Vettel, Leclerc és Ocon vannak a pályán.
Az FIA elnöke is a helyszínen van
A piros zászlós megszakítás alatt Christian Hornerrel beszélgetett Mohammed bin Szulajm Nikolasz Tombazisz (balra) társaságában.
Prima “passeggiata” da nuovo Presidente della FIA per Mohammed ben Sulayem in pitlane in Bahrain #f1 #skymotori pic.twitter.com/opvhRikvnq
— Mara Sangiorgio (@mara_sangiorgio) March 11, 2022
Norris megelőzte Schumachert
A McLarennek egyelőre az is jó hír, hogy pályán van, hát még az, hogy Norris 1:37.537-tel feljött a hatodik helyre (ezután visszatért a boxba) C2-esen. Cunoda is javított C3-ason, Schumacher elé ugrott 1:37.782-vel.
Szinte mindenki a pályán
Bottas és Latifi kivételével az összes csapat rója a köröket, Schumacher pedig már javított is a Haasszal: 1:37.846-tal feljött az ötödik helyre C2-es gumin.
Na ezért félnek a csapatok a pályán megállástól
A teszten különösen rosszul jön, ha valaki kicsúszik vagy a pályán robban le, mert olyan fotók készülhetnek az autójáról, amelyek normál esetben nem. A Williamsnek is sikerült lefotózni alulról a padlólemezét, amikor feltették a trélerre.
Los canales de entrada del suelo del Williams.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 11, 2022
Williams floor floor channel inlet.#F1Testing pic.twitter.com/TRMAFICPod
Zöld zászló: négyen máris a pályán
Ocon, Cunoda, Russell és Schumachr már ki is hajtottak. Vajon látunk valakitől azonnal gyorsabb kört az eddigi legjobbjánál?
A Williams legalább tíz kör fölé jutott
Így állnak jelenleg a körszámok:
Aston Martin: 35
Red Bull: 26
Alpine: 24
Mercedes: 20
Alfa Romeo: 18
Ferrari: 17
Alpha Tauri: 15
Williams: 12
Haas: 10
McLaren: 6
A Williamst nemsokára a Haas és a McLaren is megelőzheti, és könnyen lehet, hogy a napot is 12 körrel fogják zárni a grove-iak.
Hamarosan folytatódik a teszt
Helyi idő szerint 12:16-kor, magyar idő szerint 10:16-kor nyit a boxutca, úgyhogy nemsokára ismét autókat láthatunk a pályán.
A Williams felfüggesztése is eltört
A lassításokat figyelve láthattuk, hogy a tűz a felfüggesztésben is kárt tett, így pördülés közben Latifi autójának bal hátsója már csálén állt. Lehet, hogy a megforgást is ez okozta. Az is látható volt továbbá, hogy ezután nem a gumi, hanem a féktárcsa robbant fel, eléggé megijesztve az oltást végző beavatkozót, akinek szerencsére nem lett baja. Közben az FW44-es visszaért a boxutcába.
El Williams, de vuelta al garaje.
— SoyMotor.com (@SoyMotor) March 11, 2022
https://t.co/UsNqEo9XqV#F1 #F1Testing pic.twitter.com/bKUCZ77Q9v
Félidőnél járunk, továbbra is piros zászló van érvényben
Letelt a délelőtti etap fele, a mezőny pedig arra vár, hogy a Williamst visszaszállítsák a boxba (már úton van), és folytatódhasson a teszt. Amíg ez megtörténik, nézzük, mi az állás két óra után:
1. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 24 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 17 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:35.874, C2, 26 kör
4. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, 18 kör
5. Tsunoda (AlphaTauri) 1:37.893, C4, 15 kör
6. Norris (McLaren) 1:38.543, C2, 6 kör
7. Russell (Mercedes) 1:38.585, C3, 20 kör
8. Vettel (Aston Martin) 1:38.948, C3, 35 kör
9. Schumacher (Haas) 1:39.258, C2, 10 kör
10. Latifi (Williams) 1:39.845, C4, 12 kör
Megérkezett a Netflix F1-es sorozatának új évada
Egészen pontosan a negyedik, amely magyar idő szerint reggel 9 órától elérhető a Netflixen. A Drive to Survive negyedik évada nagyrészt Verstappen és Hamilton tavalyi párharcára koncentrál, teszi ezt úgy, hogy a holland pilóta nem volt hajlandó interjút adni a készítőknek. A világbajnoki címvédő elmondta, hogy a jövőben sem tervez ezen változtatni.
Így pördült meg Latifi - videó
Albon szerint egyszerűen beharaptak a fékek a tűz miatt, így csapattársa tulajdonképpen utas volt az autóban. Már darun van a kocsi, de még nem tették fel a trélerre.
Williams both real breaks on fire #F1Testing #Formula1 #F1 pic.twitter.com/ewuLi3Uaqy
— Deadpool (@Deadpoo696) March 11, 2022
Feszültség alatt lehet az autó
Továbbra is a bukótérben vesztegel a Williams, miközben a csapat néhány szerelője már a helyszínen van. Egyikük védőruhában közelítette meg az autót, amelyen nem gyulladt ki a zöld lámpa, azaz elektromos feszültség alatt lehet a kocsi. Ez kicsit meghosszabbítja a mentés időtartamát.
A gumi is felrobbant a Williamsen
A nagy meleget a hátsó Pirellik sem bírták, és miközben a pályabírók próbáltak segíteni Latifinek az oltásban, az egyik fel is robbant. Az autót elnézve nem lenne meglepő, ha a Williams számára itt véget érne a mai tesztnap.
!Bandera roja! !Fuego en los frenos traseros del #Williams de #Latifi!
— F1 Technical Information (@F1TechInfo) March 11, 2022
Red flag! Fire in the back brakes of the #Williams of #Latifi! #f1 #F1Testing #Bahrein pic.twitter.com/FIzO6LmVP8
Albon élőben közvetítette, ahogy ég az autója
Nem sokkal a Williams kigyulladása előtt ült be vendégnek a thai-brit pilóta az F1 TV kommentárorai mellé, így élőben hallhattuk a reakcióját a nem túl szívderítő látványra. Albon próbálta elviccelni a dolgot azzal, hogy a teszten előfordul ilyesmi, de bizonyára nem örül a történteknek. Az ő szempontjából mondjuk jó hír, hogy legközelebb csak holnap vezet, így ha ma nem is tud többet körözni a Williams, az Latifi pályaidejéből vesz el. A kimaradás ugyanakkor természetesen Albonnak sem jön jól, hiszen annál kevesebbet tud tesztelni a csapat.
Piros zászló: Kigyulladt a Williams!
Latifi autóján a hátsó fékek kaptak lángra, majd megpróbált visszatérni a boxba, de egyre nagyobb lett a tűz. A kanadai végül megpördült, majd saját maga kezdte oltani az egyre nagyobb lánggal égő kocsit.
latifi on fire #F1Testing pic.twitter.com/sNgZRKbV1q
— ???????? (@ensakus) March 11, 2022
Leclerc és Verstappen is komolyabbat hibázott
A monacói alatt a 11-es kanyarban indult meg a Ferrari, de meg tudta fogni a bukótérben, míg a holland a 10-es kanyart fékezte el nagyon csúnyán.
Vuelta con el C3 de LECLERC:
— Miguel Grada VIP (@MiguelGradaVIP) March 11, 2022
- Bloqueada en la curva 1
- Bloqueada en la curva 6
- Bloqueada y excursión en la 11
Estos coches no son fáciles de conducir!!#F1Testing pic.twitter.com/7VcIyUGdng
Nagyon kemény a szerelőknek ez a teszt
Mivel a versenyhétvégékkel ellentétben itt nincs kötelező "takarodó", a csapatok éjszaka is dolgozhatnak, mindehhez pedig hozzájön, hogy az új autókat mér a szerelőknek is tanulni kell.
„Két csapattal hajtjuk végre a tesztprogramot, a srácaink pedig 12 óra után eléggé ki vannak készülve. Az új autók annyira újak, annyi mindent tesztelünk, próbálunk ki és építünk újjá. A szerelőknek igazán meg kell dolgoznia itt a pénzükért” – nyilatkozta Andy Stevenson, az Aston Martin csapatmenedzsere az Auto Motor und Sportnak.
Latifinek is meggyűlt a baja a 10-es kanyarral
Nemrég a C4-es gumin pályára hajtó, ám mért körébe a 10-es kanyarban belehibázó, majd a garázsba visszatérő Cunoda (az Alpha Tauri azóta már bakokon pihen) rontott a pálya legnehezebb kanyarjában, majd most ugyanezt eljátszotta Latifi is, aki még a bukótérbe is kiszaladt.
Jelenleg Leclerc, Verstappen (ő is elfékezte magát a 10-esben), Vettel és Latifi köröznek, de az idején egyikük sem javít.
A lágy gumikban a jelek szerint egy kör van
Ocon az imént újabb gyorskört ment a C4-es abroncsokon, de 1:35.709-es idejével közel 1,5 másodperccel volt lassabb a legjobbjánál.
Megvan Latifi első mért köre
Túl van a padlólemez cseréjén a Williams, amely ki is küldte Latifit, aki prototípus C2-eseken 1:39.845-tel irakozott fel a tabellára. Schumachertől 6 tizeddel elmaradva ezzel egyelőre utolsó.
Verstappen több mint egy másodpercet gyorsult
A C2-es gumikon jött ki a holland, és bár nagyon alulkormányzott volt az RB18-as, több mint egy másodpercet faragott az eddigi legjobbján, és 1:35.874-gyel feljött Leclerc mögé a 3. helyre.
Bottas is gyorsult közben, szintén C2-esen 1:36.987-et ment, amivel Verstappen mögé zárkózott fel a 4. pozícióba.
Ennyit változott az Alpine külseje
Íme egy remek összehasonlítás arról, hogy milyen votl a tegnapi, és milyen a mai, majd a jövő heti Bahreini Nagydíjon is használt festés.
@AlpineF1Team treating us in testing with these liveries
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) March 11, 2022
Which do you prefer? pic.twitter.com/kRGeacHEFW
Ocon átvette a vezetést!
Ő és Vettel is kijött a pályára, az Alpine pedig felpakolta a franciának a C4-es gumikat, amin lila első és harmadik szektort autózva 9 századot adott Leclerc C3-as körének, így 1:34.276-tal már ő vezet.
#F12022 #F1Testing Dia 2#Ocon mejora y se pone 1° ! el frances usando las C4
— Vivo F1 (@vivof1) March 11, 2022
https://t.co/svdpOQjOex
https://t.co/kxPxCwAfNg pic.twitter.com/OwDpol3VEo
Az FIA megoldást kínált a delfinezésre
Az FIA engedélyezte a csapatoknak két merevítő használatát a padlólemezen, az egyiket a váltóházhoz, a másikat a padlólemez külső részéhez csatlakoztatva. Ettől azt várják, hogy nem hajlik majd úgy el a padlólemez nagy sebességnél, és nem fog annyira pattogni a kocsi az egyenesekben. Az Auto Motor und Sport szerint a Haas és az Alfa Romeo arról számolt be, hogy ez szinte teljesen megszüntetette a problémát, míg a Mercedes szerint „néha segít, néha nem.”
Kissé érthetetlen, amit a Williams csinál
Padlólemezt cserélnek az autón, ehhez azonban nem húzták be a paravánokat a garázs elé, így a tv-kamerák és fotósok szeme láttára dolgoznak. Lehet, hogy úgy vannak vele, nincs takargatnivalójuk?
Az Aston Martin volt eddig a legszorgosabb
Elcsendesedett a pálya, mivel jelenleg senki nincs kint, úgyhogy összegezhetjük az eddig megtett körök listáját. Az Aston Martin vezet 23-mal, utánuk a Mercedes jön 20-al, majd az Alpine és a Red Bull 16-16-tal. A további sorrend: Alfa Romeo és Ferrari (14-14), Alpha Tauri (12), Haas (10), McLaren (6), Williams (4).
A Williams mellett a McLarent is komoly technikai probléma sújtja, immár második napja küzdenek az első fékek hűtésével.
Új padlólemez van a Ferrarin
Egyelőre elmaradtak a nagy fejlesztések a mai napon, miután a Red Bull már tegnap elárulta, hogy az utolsó napra tartogatja a ráncfelvarrásokat az RB18-ason. Apróbb újítások azonban akadnak, köztük a Ferrari padlólemeze, amellyel a McLaren által járt utat követi a Scuderia.
#F1: Ferrari with a McLaren style floor on 2nd day of #BahrainTesting, #F1Testing, #AMuS pic.twitter.com/JkFkff9DK9
— Andreas Haupt (@andihaupt1) March 11, 2022
A Williamsnél nem oldódtak meg a gondok
Miután Latifi csak négy kört ment eddig és mért ideje sincs, az autó jelenleg lecsupaszítva bakokon áll a garázsban, azaz egyhamar nem fognak pályára lépni vele. A grove-i istálló lesz a mai nap vesztese?
Schumacher majdnem megpördült
A 10-es kanyarral gyűlt meg az imént a baja a 10 körnél járó, az imént a boxba visszatérő németnek. Befordulva elindult a kocsi hátulja, amit egy ideig a megpördülés határán táncolba tartott meg, majd sikerült elkerülnie a piruettet.
Ismét Ferrari az élen, ez az állás egy óra után
A mai tesztelés második órájába lépve összegezzük, hogy mi a jelenlegi sorrend és ki, mennyi kört ment.
A sorrend egy óra után
1. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 13 kör
2. Ocon (Alpine) 1:35.423, C3, 13 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:36.914, C2, 13 kör
4. Tsunoda (AlphaTauri) 1:37.893, C4, 9 kör
5. Norris (McLaren) 1:38.543, C2, 6 kör
6. Russell (Mercedes) 1:38.585, C3, 15 kör
7. Vettel (Aston Martin) 1:38.948, C2, 20 kör
8. Schumacher (Haas) 1:39.258, 8 kör
9. Bottas (Alfa Romeo) 1:40.863, 14 kör
10. Latifi (Williams) idő nélkül, 4 kör
Russell is javított, de messze van Leclerc-től
Rögtön az első kanyart elrontotta kicsit a brit, aki C2-es prototípus gumikon köröz (ezek megegyeznek a sima C2-essel, csak a Pirelli tartalék készletéből valók), de azért 1:38.585-re javított és feljött a hatodik helyre.
Hatalmas javítások Ocontól és Leclerc-től
Előbb a francia 1 másodperccel ment jobbat C3-ason, mint az eddig legjobbja, és 1:35.423-nál állította meg a stoppert, de aztán jött Leclerc és ezt az időt is 1 másodperccel megdöntve 1:34.366-ot ment, ami jobb a tegnapi legjobbjánál. Ezzel természetesen Leclerc, Ocon a sorrend az első két helyen, utánuk Verstappen, Cunoda, Norris, Vettel, Schumacher, Russell és Bottas következik.
Verstappen is elmérte az első kanyart
Nemcsak Schumacher, hanem a címvédő sem tudott megállni időben a célegyenes végén, de ő jóval kevésbé kockázta le a gumit, mint a német.
Gros blocage de roues pour Haas et Redbull
— L'Undercut TV (@UndercutTV) March 11, 2022
Et petit loupé pour Verstappen #F1 #F1Testing pic.twitter.com/tEdeInZloa
Közel egy óra kellett a Haas első mért köréhez
Schumacher az imént visszatért a pályára, és C2-es gumin 1:39.490-et ment, amivel Russellt, Bottast, és az továbbra is mért kör nélkül álló Latifit előzte meg, majd nagyon csúnyán elfékezte a bal elsőt a célegyenes végén.
Verstappen begyorsult, már a második
Lila első szektor után a másodikban és harmadikban nem tudott gyorsabb lenni Oconnál, de C2-es gumin így is feljött a második helyre, 442 ezredre a franciától. Pérez tegnapi C3-as legjobbjától nagyjából fél másodpercre van.
MAX VERSTAPPEN 1 pic.twitter.com/V9OVX81KUa
— Christian Horner (@hornertheboss) March 11, 2022
Cunoda javított, Verstappen majdnem eldobta az autót
A japán az imént 1:37.893-mal feljött a második helyre, miközben Verstappen már 7 körnél jár, de 2:05 a legjobb ideje. Egyelőre mást tesztel a C2-es gumin, de az előbb volt egy meleg pillanata, a hármas kanyarból kifelé indult el kigyorsítás alatt a Red Bull hátulja, de sikerült megfognia.
Schumacher is a pályán!
Alighogy leírtuk az iménti posztunkat, a Haas német pilótája már ki is hajtott a boxból, majd egy kör után vissza is tért oda. Közben Latifi Williamséről leszakadt valami a célegyenesben, majd a kanadai szélesen fordult a 10-es kanyarban, úgyhogy nem fejezte be a mért körét.
A Williams megelőzte a Haast
40 perc eltetével Latifi kijött és már mért kört is kezdett, miközben a Haasnak továbbra sincs semmi nyoma, viszont az Auto Motor und Sport szerint Mick Schumacher már beült az autóba.
Ocon újabb gyorskört ment, de megint nem javított
1:36.886 alatt ért most körbe a francia, aki az utolsó kanyarban veszített rengeteget, miután a második szektor végén kevesebb mint két tizeddel volt csak elmaradva a legjobbjától. Jelenleg C3-as gumin gyorskör-hűtőkör-gyorskör kombinációkat teljesít, a gumik pedig láthatóan elég jól kitartanak annak ellenére, hogy javítania még nem sikerült.
Közben Cunoda is elmérte a 10-es kanyart és kifutott a bukótérbe.
Dolgoznak a Haason
Albert Fabrega ugyan Magnussent hiányolja, délelőtt a tervek szerint Schumachernek kellene vezetnie a Haast, egyelőre azonban senki nem vezeti, a csapat ugyanis még dolgozik az autón a garázsban. A jelek szerint a Haas Bahreinben sem lesz a megtett körök számát nyilvántartó táblázat első felében, miután tegnap is csak 47 körig jutottak a csak délután tesztelő Fittipaldival.
Haas aún trabaja en el coche. No han rodado hoy aún con @KevinMagnussen
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 11, 2022
Haas still working on the car. No laps today yet with Magnussen. #F1Testing pic.twitter.com/0GslxEJVpx
Ocon két lila szektorral sem javított
Ilyet azért ritkán látni: a francia lila első és harmadik szektort autózott, de nem tudta megdönteni 1:36.472-es idejét, mert a középső szektorban annyival lassabb volt. Jelenleg csak ő és Leclerc vannak kint, miközben csal Latifinek és Schumachernek nincs még egyetlen köre sem.
Norris újra megjelent, majd eltűnt
Megtett egy mért kört a McLarennel, majd visszatért a boxba, ami abból a szempontból jó jel, hogy menni azért lehet az MCL36-tal, viszont elképzelhető, hogy hosszabb etapokra egyelőre nem tudnak vállalkozni az első fékek hűtésével fellépő problémák miatt.
Nehezebb vezetni a Ferrarit, mint két hete
Tegnap Verstappen és Russell is megjegyezte, hogy a Ferrari továbbra is nagyon erősnek tűnik, ám a maranellóiak is küszködnek azért. Carlos Sainz értékelése a tegnapi napról:
„Bahreinben kicsit rosszabbnak érződik a helyzet, mint Barcelonában, mert sokkal melegebb van, az aszfalt pedig sokkal kevésbé tapad – mondta az autó vezethetőségéről. – Trükkösebb itt vezetni, de ez normális, minden évben ez a helyzet. Az autó a kanyarokban másnak érződik, mint tavaly, de közben fejlődünk és körről körre jobban tudjuk, hogy mit kell tennünk."
„Újabb jó napon vagyunk túl, amelyen ott folytattuk, ahol Barcelonában abbahagytuk, hasonló futási tervvel, miközben elkezdtünk különböző beállításokat ellenőrizni. A C3-as gumin nem tudtuk teljesíteni az utolsó etapunkat, de összességében két-három nagyon fontos dolgot is le tudtunk tesztelni, és jót teszteltünk problémák nélkül. A szerelők keményen dolgoznak a melegben, ami soha nem könnyű, úgyhogy köszönöm az erőfeszítéseiket. Áll még két hosszú nap előttünk, de remélhetőleg nagyon produktívak lesznek."
Ocon átvette a vezetést
C3-as gumin jött ki a teljesen pink Alpine-nal a francia, és első mért körével (1:36.472) az élre állt. Ez nagyjából 3 tizeddel jobb annál, amit tegnap délelőtt C2-es gumin elért.
!Ocon se coloca primero!
— SoyMotor.com (@SoyMotor) March 11, 2022
https://t.co/UsNqEo9XqV#F1 #F1Testing pic.twitter.com/EZltagKtt2
Ma is jönni fognak a delfinek
Több istálló is azt mondta tegnap, hogy sikerült mérsékelniük a Barcelonában megjelenő, az idei autókra jellemző pattogást, ami bizonyára így is van, de azét el nem tüntették. Az alábbi felvétel tegnap készült Gaslyról, és az látható rajta, ahogy az Alpha Tauri őrült módjára ugrál, rendesen megrázva a franciát.
What Porpoising Feels Like | Formula 1 2022 pic.twitter.com/ey1OC480aZ
— Motor Racing Clips (@MotorRacingClip) March 10, 2022
Leclerc is feliratkozott a tabellára
Ő a negyedik, aki mért kört teljesített ma, de egyelőre ő sem gyors: 1:39.409-cel a második helyre jött be Norris mögé C3-as gumin. Russell közben folytatja, amit tegnap elkezdett, és sokadszorra is elfékezte a 10-es kanyart. Persze nem ő az egyetlen, aki ezt rendszeresen megtette csütörtökön, és vélhetően ma is látunk még másokat hibázni a pálya legtrükkösebb kanyarjában.
Megint gondban lehet a McLaren
Albert Fabrega szerint ugyanúgy a fékhűtéssel vannak problémák, mint tegnap. Csütörtökön nagyon sok körtől elesett a csapat, Norris pedig elmondta, hogy sajnos nincs gyors megoldásuk a helyzetre, ezért kompromisszumot kell kötniük, és csak reménykednek benne, hogy ma és holnap több kilométert fognak tudni megtenni. Eddig úgy tűnik, hogy nem.
El McLaren está parado. Parece el mismo problema en la refrigeración de frenos de ayer.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) March 11, 2022
McLaren is stopped. Looks same problem as yesterday on the brake cooling system.#F1Testing pic.twitter.com/aU0xzk7JF8
Vettelnek valami nem stimmel az ülésével
Az Aston Martin egyelőre nem járt a pályán, Vettel pedig még sisakban várja, hogy beleülhessen, miközben a szerelőkkel tanakodik valamin a cockpit fölé hajolva. Valószínűleg nincs nagy dráma, de egy kis időt veszít ezzel a csapat. Nem mellesleg jelenleg csak Russell van a pályán.
Algo tá acontecendo no box da aston martin, um problema no assento talvez?#SV5 #Vettel #F1Testing pic.twitter.com/8pOPs1Z9YW
— Portal Sebastian Vettel (@PortalSeb) March 11, 2022
Változott az Alpine festése
Már a bemutatón elárulták, hogy az első két versenyen más festéssel köröznek, így köszöntve a csapat új főszponzorát, a BWT-t. Tegnap ugyanakkor még főként a kék dominált a kocsin, mára viszont megérkezett a majd a jövő héten is használatos színezés, és az A522-es teljesen rózsaszín lett.
Today we have the allPINK
— BWT AIpine F1 updates (@startonpole) March 11, 2022
@andihaupt1 pic.twitter.com/2LMB32R8mc
Egyelőre a Mercedes is méreget
A pálya sincs még a legjobb állapotban, és a csapatok is aerodinamikai mérésekkel vannak elfoglalva egyelőre, amit az autókon éktelenkedő mérőrácsok jeleznek. A Mercedes az autó hátuljára tett fel egy ilyet.
Továbbra is csak az előbb említett három pilótának van mért ideje, Verstappen nem fejezte be a korábban megkezdett mért körét.
Llegan los primeros tiempos. Norris al frente con un 1:39.543, neumático experimental. Tsunoda también marca crono. Tres giros para ambos. Russell se mantiene en pista igual con parrilla de sensores en la parte trasera del W13 #F1Testing
— MotorTimeES #F1Testing (@MotorTimeES) March 11, 2022
EN DIRECTO: https://t.co/AuVnW7YLTv pic.twitter.com/XjuOjRldIA
Norris vezet Russell és Cunoda előtt
Még igen messze vannak az idők a tegnapiaktól, a McLaren pilótája 1:38.543-at autózott, mögötte a Mercedes 1:39.862-vel áll az 1:40.292-et elérő japán előtt. Összehasonlításképpen itt vannak a tegnapi idők:
Here’s the breakdown of the opening day of testing in Bahrain! #F1 #Fit4F1 #Formula1 #F1Testing #Turning18 #Pirelli #Pirelli150 pic.twitter.com/pFjYmRDFjZ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 10, 2022
Pérez elárulta tegnapi megforgásának okát
A mexikói pilóta utólag elmondta, valóban a hideg gumik miatt forgott meg és vetett véget néhány perccel korábban a saját és a többiek tesztnapjának is. Összességében ugyanakkor jónak értékelte a napját, az istálló egyik vezető mérnöke pedig elárulta, hogy nem a teljesítményre koncentráltak. Ez egyébként abból is egyértelmű volt, hogy Pérez volt az első, aki versenyszimulációt teljesített.
'Checo'-ing out the damage
— Formula 1 (@F1) March 10, 2022
Not the way Sergio Perez would've wanted to end his day! #F1Testing #F1 pic.twitter.com/rPKcNS4cVZ
Verstappen is megjött
A világbajnoki címvédő már az első mért körét is megkezdte C2-es prototípus abroncsokon, miközben több autón szokás szerint jókora mérőkeretek vannak. A Red Bull nem tartozik ezek közé.
!Semáforo en verde, arranca el día 2 de test y Verstappen no pierde el tiempo!
— SoyMotor.com (@SoyMotor) March 11, 2022
https://t.co/UsNqEnSm2l#F1 #F1Testing pic.twitter.com/q4w5b98EOZ
Elkezdődött a mai tesztelés
Bottas, Norris, Ocon és Cunoda már a pályán, ami pedig jó hír, hogy nem húznak hatalmas homokfüggönyt maguk után, így egyelőre nem kell attól tartani, hogy nem tudnak érdemi munkát végezni a csapatok.
A körülmények rosszabbak, mint tegnap
Ma is nagyon fúj a szél a pályán, ami miatt elég sok homok került az aszfaltra. Hogy pontosan mennyi, az mindjárt kiderül. Melegnek ugyanakkor továbbra is meleg van.
A Mercedes egyelőre nem tudja, bevált-e az új fejlesztés
Kicsit még ők is a sötétben tapogatóznak azzal kapcsolatban, hogy a W13-as először tegnap kipróbált extrém oldaldobozai mennyire működnek, mert bár a Red Bull után ők tették meg a legtöbb kört (122-t), az autó szemmel láthatóan nem viselkedett jól, amit Andrew Shovlin mérnökigazgató is elismert. Az elismert szakember így értékelte a csütörtököt:
„Barcelonához képest nehezebb volt jó egyensúlyt találni egyetlen körön. Úgy tűnt, elértünk egy kis fejlődést a nap folyamán, de itt mindig nehéz ezt pontosan megítélni, mivel a csökkenő hőmérsékletek hajlamosak jobb színben feltüntetni a dolgokat a nap későbbi szakaszában."
„Elég sok munkánk van még a fejlesztési csomag kiértékelésével, a következő napok során folytatni fogjuk az adatgyűjtési programunkat, ezért egy kicsit korai megmondani, hogy minden a várakozásoknak megfelelően működik-e. Egyértelműen van hova fejlődnünk a megfelelő egyensúly megtalálásában a lassú és gyors kanyarok között, és a gumik is kissé túlmelegedtek. Elfoglaltak leszünk a hátralevő két napban, de meredek tanulási görbén vagyunk az új autóval és gumikkal. Ki fogjuk elemezni a csütörtöki adatokat, és remélhetőleg pénteken előre lépünk."

Ricciardo továbbra sem érzi jól magát
Mint azt a lentebbi tesztbeosztásban is láthatták, a McLarennél ma délelőtt még biztosan Lando Norris ül majd az MCL36-ban, mert az eredetileg már tegnap tesztelő, rosszulléte miatt a teljes napot kihagyó Daniel Ricciardo továbbra sincs 100%-os állapotban. A csapat közlése szerint ugyan javult az állapota, de annyira nem, hogy vezessen, így délelőtt még biztosa a brit dolgozik, délutánra pedig meglátják, hogy érzi magát az ausztrál, akin egyébként több Covid-tesztet is elvégeztek, és mindegyik negatív lett.

Így fog túlórázni a Haas
A Bahreinbe tartó felszerelését szállító repülőgép meghibásodása miatt a tegnap délelőttöt kihagyni kénytelen amerikai istálló engedményt kapott az FIA-tól, így bepótolhatja az elvesztett 4 órát. Az ellenfelek közül nem mindenki ment bele, hogy a Haas vasárnap tesztelhessen, így kénytelen a meglévő három napon pótolni.
Mivel tegnap nem maradtak tovább (Günther Steiner csapatfőnök szerint a szerelőkkel nem lehetett volna megtenni, hogy miután kedd éjjel óta lóhalálában dolgoztak azon, hogy délutánra kész legyen a kocsi, még éjszakába nyúlóan is maradniuk kelljen), így ma és holnap hozzák be a lemaradást, mégpedig úgy, hogy a ma délután vezető Kevin Magnussen a többieknél egy órával tovább fog tesztelni, holnap reggel pedig egy órával hamarabb kezdi meg a munkát, majd szombat délután Mick Schumacher két extra órát tölt a pályán. Így jön ki az összesen 4 óra.
Confirming our Bahrain Testing line-up for the rest of the weekend
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 11, 2022
After being unable to take part in yesterday's first session due to earlier freight delays, we have been granted an extra four hours of running, spread across the next two days.#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/NUAWoWKh0r
Kezdődhet a második nap, ők tesztelnek
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a bahreini Forma-1-es teszt második napjának élő közvetítésében. Magyar idő szerint 8 órakor nyit a boxutca Szahírban, alább pedig azt láthatják, kik és mikor fognak körözni ma.
délelőtt | délután | |
Mercedes | Russell | Hamilton |
Red Bull | Verstappen | Verstappen |
Ferrari | Leclerc | Sainz |
McLaren | Norris | ? |
Alpine | Ocon | Ocon |
Alpha Tauri | Cunoda | Cunoda |
Aston Martin | Vettel | Stroll |
Williams | Latifi | Latifi |
Alfa Romeo | Bottas | Csou |
Haas | Schumacher | Magnussen |