Társoldalunk:
Hírlevél

Kigyulladó autó és Ocon-elsőség délelőtt - az F1-es teszt második napja élőben

2022.03.11., 07:50
rendezés

A délelőtti etap után Esteban Ocon és az Alpine állt az élre a bahreini F1-es tesztelés második napján. A csapatok többsége versenyszimuláción volt, ám többeket technikai hiba hátráltatott. A körözést többször meg kellett szakítani, a leglátványosabb jelenet Nicholas Latifi Williamsének kigyulladása volt.

GPHírek
12:06

Ocon zárta az élen a délelőttöt

A sorrend tehát nem változott az utolsó percekben lezajlott közjáték miatt (persze lehet, hogy amúgy sem változott volna), így Ocon maradt az élen. A délelőtt vesztese egyértelműen a Williams, de a Haas és a McLaren is vakarhatja a fejét, miután mindkettejük komoly problémákkal szembesült. George Russell versenyt szimulált, tehát a Mercedes továbbra sem a tempóra ment, miként az Alpine-on kívül gyakorlatilag senki más sem.

A második nap délelőttjének végeredménye

1. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 59 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 54 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:35.874, C2, 45 kör
4. Vettel (Aston Martin) 1:36.020, C3, 46 kör
5. Norris (McLaren) 1:36.354, C2, 29 kör
6. Tsunoda (AlphaTauri) 1:36.802, C3, 44 kör
7. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, C2, 25 kör
8. Schumacher (Haas) 1:37.846, C2, 23 kör
9. Russell (Mercedes) 1:38.585, C2, 67 kör
10. Latifi (Williams) 1:39.845, C2, 12 kör

GPHírek
12:01

Ennyi volt a délelőtti körözés

Bottas megálló autója véget vetett a délelőttnek: a versenyirányítás közölte, hogy már nem indítják újra a körözést az ebédszünet előtt.

GPHírek
11:59

Az F1 csinálni akart egy kis show-t?

Nos, több autó is feláltt a rajtrácsra, de Verstappen és Russell például a boxban ragadt, mert pirosra váltott előttük a lámpa. Most a rajtrácsra állókat elküldték egy újabb felvezető körre, hátha összejön egy csoportos rajt, csakhogy Bottas beleköpött a levesbe és lerobbant az Alfával, így ismét piros zászló lépett érvénybe.

Nem nagyon látszik, hogy mi értelme volt ennek az egésznek, hacsak nem akartak egy kis látványosságot csinálni már a teszten.

GPHírek
11:55

Állórajttal folytatódik a teszt

Nem, nem írtuk el, ez az üzenet jelent meg a képernyőkön. Hogy ez mit is jelent pontosan, az mindjért kiderül, mindenesetre többen is kijöttek a pályára.

GPHírek
11:53

A Haas már nem jön ki

Az istálló megerősítette, hogy ismét műszaki hibával szembesültek, ezúttal a kipufogórendszerrel akadt probléma. Ha így folytatják, lassan ezt az évet is eldobhatják, hátha 2023-ra már összehoznak egy olyan autót, amelyik nem romlik el folyamatosan...

GPHírek
11:50

Alighanem csak tesztelték a csapatokat

Tegnap még csak random virtuális biztonsági autós fázist láthattunk, de úgy látszik, már random piros zászlót is bevet az FIA, hogy megnézze a csapatok és alighanem a pályabírók éberségét. Alighanem nemsokára ismét zöldre vált a boxutca végi lámpa.

GPHírek
11:49

Russell befejezte a versenyszimulációt

Amíg megtudjuk, miért van a piros, nézzük, milyen köröket ment a Mercedes versenyzője legutóbbi etapján a C2-es (korábban C1-est írtunk) gumikon. 

Kivezető kör  - 1:40.6 - 1:40.3 - 1:40.5 - 1:40.7 - 1:41.0 - 1:41.1 - 1:41.1 - 1:44.1 - 1:40.7 - 1:41.8 - Boxba bevezető kör

Az AMuS szerint összesen 44 kört ment, tehát nem tett meg egy teljes versenytávot, ami ezen a pályán 57 kör.

GPHírek
11:46

Piros zászló!

Na, ez nem tartott sokáig, ahogy Vettel kijött, már mehet is vissza a többiekkel együtt, a jelek szerint ugyanis nem valamelyik pilóta idézte elő a megszakítást.

GPHírek
11:45

Vettel ismét a pályán

Negyed órával a vége előtt ismét köröz a négyszeres világbajnok, az autója pedig a jelek szerint jól működik.

GPHírek
11:44

Újabb képek a galériában

Remek képekkel frissült válogatásunk a mai napról, az alábbit fotóra kattintva meg is nézhetik azokat.

Kattintásra galéria nyílikForrás: AFP/Mazen Mahdi
GPHírek
11:42

Megérkezett az Aston Martin

Na nem a pályára, hanem a csapat garázsába, miután a szerelők az imént a boxutcában már maguk tolták azt végig. Viszont ami jó hír, hogy amint megállt a kocsi a garázsban, Vettel már el is kezdett készülődni, hogy visszaüljön bele, úgyhogy az előzetes várakozásokkal ellentétben alighanem meg fog tudni tenni még néhány kört az ebédszünet előtt.

GPHírek
11:39

Brundle szerint meggyőző a Mercedes

Az autókat egész délelőtt a pálya mellől figyelő expilóta az F1 TV adásában arról értekezett, hogy a versenyszimulációt teljesítő George Russell mindenki másnál – beleértve a Red Bullt és Verstappanet is – jobban tud kigyorsítani az utolsó kanyarból, és a Mercedest minden korábbinál kezesebbnek és vezethetőbbnek látja. Persze versenyszimuláció alatt nehéz megítélni az ilyesmit, hiszen nem tudni, mennyire spótol az adott pilóta a gumikkal, mindenesetre ez biztató jel a konstruktőri címvédőnek.

GPHírek
11:35

Vettel autója útban a garázs felé

A szervízúton keresztül sikerült elindítani az Aston Martint vissza a csapathoz, de alighanem már nincs hátra elég idő ahhoz, hogy Vettel újra kijöhessen vele. Joggal merül fel a kérdés, hogy ha a pályán parkol le és piros zászlóval megszakítják a tesztet, nem jutott-e volna vissza hamarabba a csapathoz a kocsi.

GPHírek
11:31

Russell teljes versenytávot megy

Akárcsak tegnap Pérez, ma Russell szimulál versenyt, és már a harmadik etapjában tart. C3-ason kezdett, aztán C2-est használt, majd az újabb kerékcsere után C1-eseken köröz. 

Közben Ocon is befejezett egy hosszabb etapot C2-es gumin, az AMuS lejegyezte a köreit:

Kivezető kör - 1:41.5 - 1:42.1 - 1:42.2 - 1:42.4 - 1:42.6 - 1:42.9 - 1:43.1 - 1:43.2 - 1:43.4 - 1:43.8 - 1:45.2 - 1:44.0 - Boxba bevezető kör

GPHírek
11:27

Haas: Frusztráló a kevés megtett kör

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az imént nyilatkozott az F1 TV riporterének, és elmondta, mindig felüti a fejét valamilyen probléma, ami természetesen frusztrálja őket. Kiemelte, hogy nem kaptak extra tesztet, csupán bepótolják a hibájukon kívül elbukott négy órát, valamint arra is utalt, hogy két csapat nem ment bele abba, hogy nem vasárnap tesztelhetnek, de neveket nem mondott.

GPHírek
11:23

Vettel érdekesen rádiózik

Visszament a továbbra is a szervízúton vesztegelő autójához, csatlakoztatta a sisakját a rádióhoz, és most abba beszél úgy, hogy a sisakot nem vette fel, csak a szája elé tartja. Délután Stroll váltja a németet, aki a hátralevő 37 percre aligha tér már vissza.

GPHírek
11:19

Nincs óriási gond a Williamsszel

Az Auto Motor und Sport írta meg, hogy a csapat szerint apró problémáról volt szó, aminek hatalmas következményei lettek, és jelenleg a tűz okozta károk kijavításán dolgoznak. Ez alapján lehet, hogylátjuk még őket ma.

Norris közben szokás szerint a fékekkel küzd és elfékezte az első kanyart.

GPHírek
11:16

Vettelnek már a boxból kifelé gondjai voltak

A visszajátszás elárulta, hogy már a boxutca elhagyásakor fura hangokat adott ki az autó, Vettel le is vágta az első sikánt a szervízúton, de ezután sem kelt életre az AMR22-es, úgyhogy végül leparkolt.

Közben Norris hátrébb taszította Cunodát és átvette tőle az ötödik helyet C2-es prototípus gumikon elért 1:36.354-es idejével.

GPHírek
11:13

Cunoda javított

Még Vettel megállása előtt ment egy 1:36.802-es kört a japán C3-ason a hosszabb etapja részeként, amivel Vettel mögé zárkózott fel az ötödik helyre.

Jelenleg hatan köröznek, csak Bottas, Schumacher, Latifi és az imént lerobbant Vettel nem gyűjti a kilométereket.

GPHírek
11:11

Egyszerűen lelassult az Aston Martin

A négyes kanyarból kifelé már csak gurult a kocsi, Vettel pedig egyenesen továbbhajtott azon a nyomvonalon, amelyet az F1-esek 2010-ben és 2020-ban is használtak, utóbbi évben a rövidített vonalvezetés részeként.

GPHírek
11:09

Vettel alatt megállt az autó

A hetes kanyar környékén vesztegel a német, de a jelek szerint le tudott menni az egyik szervízútra, így nem kell piros zászlóval megszakítani a tesztet.

GPHírek
11:03

Ocon vezet az utolsó óra elején

Időközben beléptünk a mai tesztelés első etapjának utolsó órájába. Az élen továbbra is Ocon áll a korábbi C4-es körével, jelenleg pedig senki nem is próbálja letaszítani onnan, lévén a csapatok inkább megtankolt autóval köröznek. De lehet, hogy az ebédszünet előtt még láthatunk javításokat.

Az állás három órányi tesztelés után

1. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 38 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 32 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:35.874, C2, 32 kör
4. Vettel (Aston Martin) 1:36.020, C3, 42 kör
5. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, C2, 18 kör
6. Norris (McLaren) 1:37.537, C2, 15 kör
7. Tsunoda (AlphaTauri) 1:37.782, C3, 29 kör
8. Schumacher (Haas) 1:37.846, C2, 20 kör
9. Russell (Mercedes) 1:38.585, C2, 44 kör
10. Latifi (Williams) 1:39.845, C2, 12 kör

GPHírek
11:00

Jelenleg csak hárman vannak a pályán

Ocon, Russell és Cunoda rója a köröket, de egyikük sem javít. Matt Kew, Autosport pályaszéli megfigyelője szerint a japán nagyon nem érzi jól magát az autóban, már vagy egy tucatszor elfékezte a 10-es kanyart és nehezen tudja pályán tartani a kocsit. Ezzel szemben Russell nyugodtan és simán vezet, jóllehet, vélhetően meg van tankolva a Mercedese.

GPHírek
10:55

Leclerc megállt, Russell nem

A Ferrari befejezte hosszabb etapját, míg Russell kereket cserélt és C2-es gumin ment tovább. Az AMuS lejegyezte mindekettejük C3-as etapját, íme:

Russell: Kivezető kör - 1:42.5 - 1:42.1 - 1:42.5 - 1:42.6 - 1:42.7 - 1:42.5 - 1:42.7 - 1:42.9 - 1:43.7 - 1:43.8 - 1:43.5 - 1:43.7 - 1:43.9 - boxba bevezető kör

Leclerc: Kivezető kör  - 1:39.5 - 1:40.4 - 1:40.9 - 1:41.0 - 1:41.5 - 1:41.8 - 1:42.3 - 1:42.2 - 1:42.7 - 1:42.9 - 1:43.4 - 1:44.1 - 1:44.6 - Boxba bevezető kör

GPHírek
10:50

Nagy munka zajlik a Red Bullon

Verstappen autójának erőforrásán több szerelő is dolgozik, de az autón fent vannak a kerekek, úgyhogy vélhetően még látjuk a hollandot az ebédszünet előtt.

Norris közben elfékezte az egyes kanyart, majd bejött a boxba. Eddig bírták a fékek a McLarenen?

GPHírek
10:48

Nagyon melegedhetnek a gumik

Az Auto Motor und Sport figyeli Leclerc és Russell hosszabb etapját, és arról számolt be, hogy a monacói 1:39.5-ről indult, majd 12 körrel később már csak 1:44.6-ot tudott, ami arra utal, hogy a gumik nagyon nem bírják a forró aszfaltot. Az imént lehetett is látni, ahogy kigyorsításon csúszkált a Ferrari, ami a hátsó túlmelegedésére utal.

GPHírek
10:44

Megint próbálkozik a McLaren

Norris kijött a C2-es gumin és el is ment egy mért körre, amit 1:38.665 alatt teljesített. A kérdés, hogy most egyből visszatér-e a garázsba, vagy több kört is meg tud-e tenni egyhuzamban.

GPHírek
10:38

Leclerc és Russell megtankolt autóval körözhet

Mindketten C3-as gumin vannak és mindketten 1:42-es időket mennek. Leclerc gyorsabban kezdett, de a gumijai nem bírták úgy, így nála nagyobb volt a visszaesés. 

GPHírek
10:35

Cunoda sokadszorra is elrontotta a 10-es kanyart

Füstölőset fékezett a C3-as gumin, majd addig engedte egyenesen az autót, amíg az le nem lassult eléggé, hogy be tudjon fordulni a bukótér előtt.

GPHírek
10:33

Továbbra sem jók a McLaren fékei

Norris ugyan nemrég kijött egy kicsit és javított, azóta nem láttuk, a felvételek tanúsága szerint a csapat pedig ismét a fékekeken dolgozik. A McLaren ma sem fog sok kört megtenni, ha ez így megy tovább.

GPHírek
10:29

Schumacher megint elfékezte az egyes kanyart

Még reggel volt egy csúnya rontása a célegyenes végén, amikor a bal elsőt fékezte kockásra. Ez most nem volt olyan durva, de ismét a bal első blokkolt, majd le is csúszott a rendkívül poros külső ívre a német.

GPHírek
10:27

Cunoda tovább faragott az idején

1:37.692 a japán új legjobbja C3-ason, de mivel 1 tizednél is kevesebbet gyorsult, maradt Norris mögött a hetedik. Jelenleg ő, Schumacher, Russell, Vettel, Leclerc és Ocon vannak a pályán.

GPHírek
10:25

Az FIA elnöke is a helyszínen van

A piros zászlós megszakítás alatt Christian Hornerrel beszélgetett Mohammed bin Szulajm Nikolasz Tombazisz (balra) társaságában.

GPHírek
10:24

Norris megelőzte Schumachert

A McLarennek egyelőre az is jó hír, hogy pályán van, hát még az, hogy Norris 1:37.537-tel feljött a hatodik helyre (ezután visszatért a boxba) C2-esen. Cunoda is javított C3-ason, Schumacher elé ugrott 1:37.782-vel.

GPHírek
10:21

Szinte mindenki a pályán

Bottas és Latifi kivételével az összes csapat rója a köröket, Schumacher pedig már javított is a Haasszal: 1:37.846-tal feljött az ötödik helyre C2-es gumin.

GPHírek
10:19

Na ezért félnek a csapatok a pályán megállástól

A teszten különösen rosszul jön, ha valaki kicsúszik vagy a pályán robban le, mert olyan fotók készülhetnek az autójáról, amelyek normál esetben nem. A Williamsnek is sikerült lefotózni alulról a padlólemezét, amikor feltették a trélerre.

GPHírek
10:18

Zöld zászló: négyen máris a pályán

Ocon, Cunoda, Russell és Schumachr már ki is hajtottak. Vajon látunk valakitől azonnal gyorsabb kört az eddigi legjobbjánál?

GPHírek
10:14

A Williams legalább tíz kör fölé jutott

Így állnak jelenleg a körszámok:

Aston Martin: 35 
Red Bull: 26
Alpine: 24
Mercedes: 20
Alfa Romeo: 18
Ferrari: 17
Alpha Tauri: 15
Williams: 12
Haas: 10
McLaren: 6

A Williamst nemsokára a Haas és a McLaren is megelőzheti, és könnyen lehet, hogy a napot is 12 körrel fogják zárni a grove-iak.

GPHírek
10:12

Hamarosan folytatódik a teszt

Helyi idő szerint 12:16-kor, magyar idő szerint 10:16-kor nyit a boxutca, úgyhogy nemsokára ismét autókat láthatunk a pályán.

GPHírek
10:09

A Williams felfüggesztése is eltört

A lassításokat figyelve láthattuk, hogy a tűz a felfüggesztésben is kárt tett, így pördülés közben Latifi autójának bal hátsója már csálén állt. Lehet, hogy a megforgást is ez okozta. Az is látható volt továbbá, hogy ezután nem a gumi, hanem a féktárcsa robbant fel, eléggé megijesztve az oltást végző beavatkozót, akinek szerencsére nem lett baja. Közben az FW44-es visszaért a boxutcába.

GPHírek
10:04

Félidőnél járunk, továbbra is piros zászló van érvényben

Letelt a délelőtti etap fele, a mezőny pedig arra vár, hogy a Williamst visszaszállítsák a boxba (már úton van), és folytatódhasson a teszt. Amíg ez megtörténik, nézzük, mi az állás két óra után:

1. Ocon (Alpine) 1:34.276, C4, 24 kör
2. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 17 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:35.874, C2, 26 kör
4. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.987, 18 kör
5. Tsunoda (AlphaTauri) 1:37.893, C4, 15 kör
6. Norris (McLaren) 1:38.543, C2, 6 kör
7. Russell (Mercedes) 1:38.585, C3, 20 kör
8. Vettel (Aston Martin) 1:38.948, C3, 35 kör
9. Schumacher (Haas) 1:39.258, C2, 10 kör
10. Latifi (Williams) 1:39.845, C4, 12 kör

GPHírek
10:01

Ezek az első képek a mai napról

Mai is jelentkezünk frissülő képválogatással a bahreini tesztről. Az alábbi képre kattintva érhetik el a galériát.

Kattintásra galéria nyílikForrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
09:59

Megérkezett a Netflix F1-es sorozatának új évada

Egészen pontosan a negyedik, amely magyar idő szerint reggel 9 órától elérhető a Netflixen. A Drive to Survive negyedik évada nagyrészt Verstappen és Hamilton tavalyi párharcára koncentrál, teszi ezt úgy, hogy a holland pilóta nem volt hajlandó interjút adni a készítőknek. A világbajnoki címvédő elmondta, hogy a jövőben sem tervez ezen változtatni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
09:56

Így pördült meg Latifi - videó

Albon szerint egyszerűen beharaptak a fékek a tűz miatt, így csapattársa tulajdonképpen utas volt az autóban. Már darun van a kocsi, de még nem tették fel a trélerre.

GPHírek
09:52

Feszültség alatt lehet az autó

Továbbra is a bukótérben vesztegel a Williams, miközben a csapat néhány szerelője már a helyszínen van. Egyikük védőruhában közelítette meg az autót, amelyen nem gyulladt ki a zöld lámpa, azaz elektromos feszültség alatt lehet a kocsi. Ez kicsit meghosszabbítja a mentés időtartamát.

GPHírek
09:49

A gumi is felrobbant a Williamsen

A nagy meleget a hátsó Pirellik sem bírták, és miközben a pályabírók próbáltak segíteni Latifinek az oltásban, az egyik fel is robbant. Az autót elnézve nem lenne meglepő, ha a Williams számára itt véget érne a mai tesztnap.

GPHírek
09:47

Albon élőben közvetítette, ahogy ég az autója

Nem sokkal a Williams kigyulladása előtt ült be vendégnek a thai-brit pilóta az F1 TV kommentárorai mellé, így élőben hallhattuk a reakcióját a nem túl szívderítő látványra. Albon próbálta elviccelni a dolgot azzal, hogy a teszten előfordul ilyesmi, de bizonyára nem örül a történteknek. Az ő szempontjából mondjuk jó hír, hogy legközelebb csak holnap vezet, így ha ma nem is tud többet körözni a Williams, az Latifi pályaidejéből vesz el. A kimaradás ugyanakkor természetesen Albonnak sem jön jól, hiszen annál kevesebbet tud tesztelni a csapat.

GPHírek
09:44

Piros zászló: Kigyulladt a Williams!

Latifi autóján a hátsó fékek kaptak lángra, majd megpróbált visszatérni a boxba, de egyre nagyobb lett a tűz. A kanadai végül megpördült, majd saját maga kezdte oltani az egyre nagyobb lánggal égő kocsit.

GPHírek
09:42

Leclerc és Verstappen is komolyabbat hibázott

A monacói alatt a 11-es kanyarban indult meg a Ferrari, de meg tudta fogni a bukótérben, míg a holland a 10-es kanyart fékezte el nagyon csúnyán.

GPHírek
09:41

Nagyon kemény a szerelőknek ez a teszt

Mivel a versenyhétvégékkel ellentétben itt nincs kötelező "takarodó", a csapatok éjszaka is dolgozhatnak, mindehhez pedig hozzájön, hogy az új autókat mér a szerelőknek is tanulni kell.

„Két csapattal hajtjuk végre a tesztprogramot, a srácaink pedig 12 óra után eléggé ki vannak készülve. Az új autók annyira újak, annyi mindent tesztelünk, próbálunk ki és építünk újjá. A szerelőknek igazán meg kell dolgoznia itt a pénzükért” – nyilatkozta Andy Stevenson, az Aston Martin csapatmenedzsere az Auto Motor und Sportnak.

GPHírek
09:37

Latifinek is meggyűlt a baja a 10-es kanyarral

Nemrég a C4-es gumin pályára hajtó, ám mért körébe a 10-es kanyarban belehibázó, majd a garázsba visszatérő Cunoda (az Alpha Tauri azóta már bakokon pihen) rontott a pálya legnehezebb kanyarjában, majd most ugyanezt eljátszotta Latifi is, aki még a bukótérbe is kiszaladt.

Jelenleg Leclerc, Verstappen (ő is elfékezte magát a 10-esben), Vettel és Latifi köröznek, de az idején egyikük sem javít.

GPHírek
09:34

A lágy gumikban a jelek szerint egy kör van

Ocon az imént újabb gyorskört ment a C4-es abroncsokon, de 1:35.709-es idejével közel 1,5 másodperccel volt lassabb a legjobbjánál. 

GPHírek
09:32

Megvan Latifi első mért köre

Túl van a padlólemez cseréjén a Williams, amely ki is küldte Latifit, aki prototípus C2-eseken 1:39.845-tel irakozott fel a tabellára. Schumachertől 6 tizeddel elmaradva ezzel egyelőre utolsó.

GPHírek
09:30

Verstappen több mint egy másodpercet gyorsult

A C2-es gumikon jött ki a holland, és bár nagyon alulkormányzott volt az RB18-as, több mint egy másodpercet faragott az eddigi legjobbján, és 1:35.874-gyel feljött Leclerc mögé a 3. helyre.

Bottas is gyorsult közben, szintén C2-esen 1:36.987-et ment, amivel Verstappen mögé zárkózott fel a 4. pozícióba.

GPHírek
09:25

Ennyit változott az Alpine külseje

Íme egy remek összehasonlítás arról, hogy milyen votl a tegnapi, és milyen a mai, majd a jövő heti Bahreini Nagydíjon is használt festés.

GPHírek
09:23

Ocon átvette a vezetést!

Ő és Vettel is kijött a pályára, az Alpine pedig felpakolta a franciának a C4-es gumikat, amin lila első és harmadik szektort autózva 9 századot adott Leclerc C3-as körének, így 1:34.276-tal már ő vezet.

GPHírek
09:21

Az FIA megoldást kínált a delfinezésre

Az FIA engedélyezte a csapatoknak két merevítő használatát a padlólemezen, az egyiket a váltóházhoz, a másikat a padlólemez külső részéhez csatlakoztatva. Ettől azt várják, hogy nem hajlik majd úgy el a padlólemez nagy sebességnél, és nem fog annyira pattogni a kocsi az egyenesekben. Az Auto Motor und Sport szerint a Haas és az Alfa Romeo arról számolt be, hogy ez szinte teljesen megszüntetette a problémát, míg a Mercedes szerint „néha segít, néha nem.”

GPHírek
09:18

Kissé érthetetlen, amit a Williams csinál

Padlólemezt cserélnek az autón, ehhez azonban nem húzták be a paravánokat a garázs elé, így a tv-kamerák és fotósok szeme láttára dolgoznak. Lehet, hogy úgy vannak vele, nincs takargatnivalójuk?

GPHírek
09:16

Az Aston Martin volt eddig a legszorgosabb

Elcsendesedett a pálya, mivel jelenleg senki nincs kint, úgyhogy összegezhetjük az eddig megtett körök listáját. Az Aston Martin vezet 23-mal, utánuk a Mercedes jön 20-al, majd az Alpine és a Red Bull 16-16-tal. A további sorrend: Alfa Romeo és Ferrari (14-14), Alpha Tauri (12), Haas (10), McLaren (6), Williams (4).

A Williams mellett a McLarent is komoly technikai probléma sújtja, immár második napja küzdenek az első fékek hűtésével.

GPHírek
09:11

Új padlólemez van a Ferrarin

Egyelőre elmaradtak a nagy fejlesztések a mai napon, miután a Red Bull már tegnap elárulta, hogy az utolsó napra tartogatja a ráncfelvarrásokat az RB18-ason. Apróbb újítások azonban akadnak, köztük a Ferrari padlólemeze, amellyel a McLaren által járt utat követi a Scuderia.

GPHírek
09:10

A Williamsnél nem oldódtak meg a gondok

Miután Latifi csak négy kört ment eddig és mért ideje sincs, az autó jelenleg lecsupaszítva bakokon áll a garázsban, azaz egyhamar nem fognak pályára lépni vele. A grove-i istálló lesz a mai nap vesztese?

GPHírek
09:07

Schumacher majdnem megpördült

A 10-es kanyarral gyűlt meg az imént a baja a 10 körnél járó, az imént a boxba visszatérő németnek. Befordulva elindult a kocsi hátulja, amit egy ideig a megpördülés határán táncolba tartott meg, majd sikerült elkerülnie a piruettet. 

GPHírek
09:06

Ismét Ferrari az élen, ez az állás egy óra után

A mai tesztelés második órájába lépve összegezzük, hogy mi a jelenlegi sorrend és ki, mennyi kört ment. 

A sorrend egy óra után

1. Leclerc (Ferrari) 1:34.366, C3, 13 kör
2. Ocon (Alpine) 1:35.423, C3, 13 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1:36.914, C2, 13 kör
4. Tsunoda (AlphaTauri) 1:37.893, C4, 9 kör
5. Norris (McLaren) 1:38.543, C2, 6 kör
6. Russell (Mercedes) 1:38.585, C3, 15 kör
7. Vettel (Aston Martin) 1:38.948, C2, 20 kör
8. Schumacher (Haas) 1:39.258, 8 kör
9. Bottas (Alfa Romeo) 1:40.863, 14 kör
10. Latifi (Williams) idő nélkül, 4 kör

GPHírek
09:03

Russell is javított, de messze van Leclerc-től

Rögtön az első kanyart elrontotta kicsit a brit, aki C2-es prototípus gumikon köröz (ezek megegyeznek a sima C2-essel, csak a Pirelli tartalék készletéből valók), de azért 1:38.585-re javított és feljött a hatodik helyre.

GPHírek
09:00

Hatalmas javítások Ocontól és Leclerc-től

Előbb a francia 1 másodperccel ment jobbat C3-ason, mint az eddig legjobbja, és 1:35.423-nál állította meg a stoppert, de aztán jött Leclerc és ezt az időt is 1 másodperccel megdöntve 1:34.366-ot ment, ami jobb a tegnapi legjobbjánál. Ezzel természetesen Leclerc, Ocon a sorrend az első két helyen, utánuk Verstappen, Cunoda, Norris, Vettel, Schumacher, Russell és Bottas következik.

GPHírek
08:57

Verstappen is elmérte az első kanyart

Nemcsak Schumacher, hanem a címvédő sem tudott megállni időben a célegyenes végén, de ő jóval kevésbé kockázta le a gumit, mint a német.

GPHírek
08:55

Közel egy óra kellett a Haas első mért köréhez

Schumacher az imént visszatért a pályára, és C2-es gumin 1:39.490-et ment, amivel Russellt, Bottast, és az továbbra is mért kör nélkül álló Latifit előzte meg, majd nagyon csúnyán elfékezte a bal elsőt a célegyenes végén.

GPHírek
08:52

Verstappen begyorsult, már a második

Lila első szektor után a másodikban és harmadikban nem tudott gyorsabb lenni Oconnál, de C2-es gumin így is feljött a második helyre, 442 ezredre a franciától. Pérez tegnapi C3-as legjobbjától nagyjából fél másodpercre van.

GPHírek
08:49

Cunoda javított, Verstappen majdnem eldobta az autót

A japán az imént 1:37.893-mal feljött a második helyre, miközben Verstappen már 7 körnél jár, de 2:05 a legjobb ideje. Egyelőre mást tesztel a C2-es gumin, de az előbb volt egy meleg pillanata, a hármas kanyarból kifelé indult el kigyorsítás alatt a Red Bull hátulja, de sikerült megfognia.

GPHírek
08:45

Schumacher is a pályán!

Alighogy leírtuk az iménti posztunkat, a Haas német pilótája már ki is hajtott a boxból, majd egy kör után vissza is tért oda. Közben Latifi Williamséről leszakadt valami a célegyenesben, majd a kanadai szélesen fordult a 10-es kanyarban, úgyhogy nem fejezte be a mért körét.

GPHírek
08:42

A Williams megelőzte a Haast

40 perc eltetével Latifi kijött és már mért kört is kezdett, miközben a Haasnak továbbra sincs semmi nyoma, viszont az Auto Motor und Sport szerint Mick Schumacher már beült az autóba.

GPHírek
08:39

Ocon újabb gyorskört ment, de megint nem javított

1:36.886 alatt ért most körbe a francia, aki az utolsó kanyarban veszített rengeteget, miután a második szektor végén kevesebb mint két tizeddel volt csak elmaradva a legjobbjától. Jelenleg C3-as gumin gyorskör-hűtőkör-gyorskör kombinációkat teljesít, a gumik pedig láthatóan elég jól kitartanak annak ellenére, hogy javítania még nem sikerült.

Közben Cunoda is elmérte a 10-es kanyart és kifutott a bukótérbe.

GPHírek
08:36

Dolgoznak a Haason

Albert Fabrega ugyan Magnussent hiányolja, délelőtt a tervek szerint Schumachernek kellene vezetnie a Haast, egyelőre azonban senki nem vezeti, a csapat ugyanis még dolgozik az autón a garázsban. A jelek szerint a Haas Bahreinben sem lesz a megtett körök számát nyilvántartó táblázat első felében, miután tegnap is csak 47 körig jutottak a csak délután tesztelő Fittipaldival.

GPHírek
08:34

Ocon két lila szektorral sem javított

Ilyet azért ritkán látni: a francia lila első és harmadik szektort autózott, de nem tudta megdönteni 1:36.472-es idejét, mert a középső szektorban annyival lassabb volt. Jelenleg csak ő és Leclerc vannak kint, miközben csal Latifinek és Schumachernek nincs még egyetlen köre sem.

GPHírek
08:32

Norris újra megjelent, majd eltűnt

Megtett egy mért kört a McLarennel, majd visszatért a boxba, ami abból a szempontból jó jel, hogy menni azért lehet az MCL36-tal, viszont elképzelhető, hogy hosszabb etapokra egyelőre nem tudnak vállalkozni az első fékek hűtésével fellépő problémák miatt.

GPHírek
08:30

Nehezebb vezetni a Ferrarit, mint két hete

Tegnap Verstappen és Russell is megjegyezte, hogy a Ferrari továbbra is nagyon erősnek tűnik, ám a maranellóiak is küszködnek azért. Carlos Sainz értékelése a tegnapi napról:

„Bahreinben kicsit rosszabbnak érződik a helyzet, mint Barcelonában, mert sokkal melegebb van, az aszfalt pedig sokkal kevésbé tapad – mondta az autó vezethetőségéről. – Trükkösebb itt vezetni, de ez normális, minden évben ez a helyzet. Az autó a kanyarokban másnak érződik, mint tavaly, de közben fejlődünk és körről körre jobban tudjuk, hogy mit kell tennünk."

„Újabb jó napon vagyunk túl, amelyen ott folytattuk, ahol Barcelonában abbahagytuk, hasonló futási tervvel, miközben elkezdtünk különböző beállításokat ellenőrizni. A C3-as gumin nem tudtuk teljesíteni az utolsó etapunkat, de összességében két-három nagyon fontos dolgot is le tudtunk tesztelni, és jót teszteltünk problémák nélkül. A szerelők keményen dolgoznak a melegben, ami soha nem könnyű, úgyhogy köszönöm az erőfeszítéseiket. Áll még két hosszú nap előttünk, de remélhetőleg nagyon produktívak lesznek."

GPHírek
08:28

Ocon átvette a vezetést

C3-as gumin jött ki a teljesen pink Alpine-nal a francia, és első mért körével (1:36.472) az élre állt. Ez nagyjából 3 tizeddel jobb annál, amit tegnap délelőtt C2-es gumin elért.

GPHírek
08:27

Ma is jönni fognak a delfinek

Több istálló is azt mondta tegnap, hogy sikerült mérsékelniük a Barcelonában megjelenő, az idei autókra jellemző pattogást, ami bizonyára így is van, de azét el nem tüntették. Az alábbi felvétel tegnap készült Gaslyról, és az látható rajta, ahogy az Alpha Tauri őrült módjára ugrál, rendesen megrázva a franciát.

GPHírek
08:24

Leclerc is feliratkozott a tabellára

Ő a negyedik, aki mért kört teljesített ma, de egyelőre ő sem gyors: 1:39.409-cel a második helyre jött be Norris mögé C3-as gumin. Russell közben folytatja, amit tegnap elkezdett, és sokadszorra is elfékezte a 10-es kanyart. Persze nem ő az egyetlen, aki ezt rendszeresen megtette csütörtökön, és vélhetően ma is látunk még másokat hibázni a pálya legtrükkösebb kanyarjában.

GPHírek
08:22

Megint gondban lehet a McLaren

Albert Fabrega szerint ugyanúgy a fékhűtéssel vannak problémák, mint tegnap. Csütörtökön nagyon sok körtől elesett a csapat, Norris pedig elmondta, hogy sajnos nincs gyors megoldásuk a helyzetre, ezért kompromisszumot kell kötniük, és csak reménykednek benne, hogy ma és holnap több kilométert fognak tudni megtenni. Eddig úgy tűnik, hogy nem.

GPHírek
08:17

Vettelnek valami nem stimmel az ülésével

Az Aston Martin egyelőre nem járt a pályán, Vettel pedig még sisakban várja, hogy beleülhessen, miközben a szerelőkkel tanakodik valamin a cockpit fölé hajolva. Valószínűleg nincs nagy dráma, de egy kis időt veszít ezzel a csapat. Nem mellesleg jelenleg csak Russell van a pályán.

GPHírek
08:13

Változott az Alpine festése

Már a bemutatón elárulták, hogy az első két versenyen más festéssel köröznek, így köszöntve a csapat új főszponzorát, a BWT-t. Tegnap ugyanakkor még főként a kék dominált a kocsin, mára viszont megérkezett a majd a jövő héten is használatos színezés, és az A522-es teljesen rózsaszín lett.

GPHírek
08:11

Egyelőre a Mercedes is méreget

A pálya sincs még a legjobb állapotban, és a csapatok is aerodinamikai mérésekkel vannak elfoglalva egyelőre, amit az autókon éktelenkedő mérőrácsok jeleznek. A Mercedes az autó hátuljára tett fel egy ilyet. 

Továbbra is csak az előbb említett három pilótának van mért ideje, Verstappen nem fejezte be a korábban megkezdett mért körét.

GPHírek
08:08

Norris vezet Russell és Cunoda előtt

Még igen messze vannak az idők a tegnapiaktól, a McLaren pilótája 1:38.543-at autózott, mögötte a Mercedes 1:39.862-vel áll az 1:40.292-et elérő japán előtt. Összehasonlításképpen itt vannak a tegnapi idők:

GPHírek
08:06

Pérez elárulta tegnapi megforgásának okát

A mexikói pilóta utólag elmondta, valóban a hideg gumik miatt forgott meg és vetett véget néhány perccel korábban a saját és a többiek tesztnapjának is. Összességében ugyanakkor jónak értékelte a napját, az istálló egyik vezető mérnöke pedig elárulta, hogy nem a teljesítményre koncentráltak. Ez egyébként abból is egyértelmű volt, hogy Pérez volt az első, aki versenyszimulációt teljesített.

GPHírek
08:04

Verstappen is megjött

A világbajnoki címvédő már az első mért körét is megkezdte C2-es prototípus abroncsokon, miközben több autón szokás szerint jókora mérőkeretek vannak. A Red Bull nem tartozik ezek közé.

GPHírek
08:02

Elkezdődött a mai tesztelés

Bottas, Norris, Ocon és Cunoda már a pályán, ami pedig jó hír, hogy nem húznak hatalmas homokfüggönyt maguk után, így egyelőre nem kell attól tartani, hogy nem tudnak érdemi munkát végezni a csapatok.

GPHírek
08:00

A körülmények rosszabbak, mint tegnap

Ma is nagyon fúj a szél a pályán, ami miatt elég sok homok került az aszfaltra. Hogy pontosan mennyi, az mindjárt kiderül. Melegnek ugyanakkor továbbra is meleg van.

GPHírek
07:57

A Mercedes egyelőre nem tudja, bevált-e az új fejlesztés

Kicsit még ők is a sötétben tapogatóznak azzal kapcsolatban, hogy a W13-as először tegnap kipróbált extrém oldaldobozai mennyire működnek, mert bár a Red Bull után ők tették meg a legtöbb kört (122-t), az autó szemmel láthatóan nem viselkedett jól, amit Andrew Shovlin mérnökigazgató is elismert. Az elismert szakember így értékelte a csütörtököt:

„Barcelonához képest nehezebb volt jó egyensúlyt találni egyetlen körön. Úgy tűnt, elértünk egy kis fejlődést a nap folyamán, de itt mindig nehéz ezt pontosan megítélni, mivel a csökkenő hőmérsékletek hajlamosak jobb színben feltüntetni a dolgokat a nap későbbi szakaszában."

„Elég sok munkánk van még a fejlesztési csomag kiértékelésével, a következő napok során folytatni fogjuk az adatgyűjtési programunkat, ezért egy kicsit korai megmondani, hogy minden a várakozásoknak megfelelően működik-e. Egyértelműen van hova fejlődnünk a megfelelő egyensúly megtalálásában a lassú és gyors kanyarok között, és a gumik is kissé túlmelegedtek. Elfoglaltak leszünk a hátralevő két napban, de meredek tanulási görbén vagyunk az új autóval és gumikkal. Ki fogjuk elemezni a csütörtöki adatokat, és remélhetőleg pénteken előre lépünk."

Még nem tudják, mennyit hozott az extrém újításForrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
07:41

Ricciardo továbbra sem érzi jól magát

Mint azt a lentebbi tesztbeosztásban is láthatták, a McLarennél ma délelőtt még biztosan Lando Norris ül majd az MCL36-ban, mert az eredetileg már tegnap tesztelő, rosszulléte miatt a teljes napot kihagyó Daniel Ricciardo továbbra sincs 100%-os állapotban. A csapat közlése szerint ugyan javult az állapota, de annyira nem, hogy vezessen, így délelőtt még biztosa a brit dolgozik, délutánra pedig meglátják, hogy érzi magát az ausztrál, akin egyébként több Covid-tesztet is elvégeztek, és mindegyik negatív lett.

Délelőtt még biztosan Norris tesztel a McLarennelForrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
07:38

Így fog túlórázni a Haas

A Bahreinbe tartó felszerelését szállító repülőgép meghibásodása miatt a tegnap délelőttöt kihagyni kénytelen amerikai istálló engedményt kapott az FIA-tól, így bepótolhatja az elvesztett 4 órát. Az ellenfelek közül nem mindenki ment bele, hogy a Haas vasárnap tesztelhessen, így kénytelen a meglévő három napon pótolni.

Mivel tegnap nem maradtak tovább (Günther Steiner csapatfőnök szerint a szerelőkkel nem lehetett volna megtenni, hogy miután kedd éjjel óta lóhalálában dolgoztak azon, hogy délutánra kész legyen a kocsi, még éjszakába nyúlóan is maradniuk kelljen), így ma és holnap hozzák be a lemaradást, mégpedig úgy, hogy a ma délután vezető Kevin Magnussen a többieknél egy órával tovább fog tesztelni, holnap reggel pedig egy órával hamarabb kezdi meg a munkát, majd szombat délután Mick Schumacher két extra órát tölt a pályán. Így jön ki az összesen 4 óra.

GPHírek
07:33

Kezdődhet a második nap, ők tesztelnek

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a bahreini Forma-1-es teszt második napjának élő közvetítésében. Magyar idő szerint 8 órakor nyit a boxutca Szahírban, alább pedig azt láthatják, kik és mikor fognak körözni ma.

  délelőtt délután
Mercedes Russell Hamilton
Red Bull Verstappen Verstappen
Ferrari Leclerc Sainz
McLaren Norris ?
Alpine  Ocon Ocon
Alpha Tauri Cunoda Cunoda
Aston Martin Vettel Stroll
Williams Latifi Latifi
Alfa Romeo Bottas Csou
Haas Schumacher Magnussen
Még több bejegyzés