Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedes még titkolta új fegyvere erejét az első tesztnapon

2022.03.10., 07:35
rendezés

Több csapat szimulált lágy gumikkal időmérős körülményeket a bahreini teszt nyitónapján, de a látványos újítással érkező Mercedes és a Red Bull egyelőre nem mutatta meg, mire képes. A Ferrari ismét gyors volt, Pérez egy kínos hibával zárta le a napot.

Bahreinbe, a jövő heti első verseny helyszínére költözött a mezőny, hogy a felkészülési időszak második felét megkezdve folytassák az új autók megismerését. A sivatagi pályán egyből ideális hőmérséklet fogadta a csapatokat, nem kellett várni a pálya felmelegedésére, így az első percektől alkalmasak voltak a körülmények az érdemi munkára.

A Haas és a McLaren napja ugyanakkor váratlan fordulatokkal indult: előbbi felszerelése késve érkezett meg a héten, így csak délutánra hozták működőképes állapotba az autót (emiatt kárpótlást kapnak), utóbbinál pedig rosszul érezte magát Daniel Ricciardo, ezért változtatniuk kellett az ütemterven és Lando Norrist ültették a volán mögé.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Mazen Mahdi

A nap központi témáját a Mercedes szolgáltatta az extrém karcsúra szabott oldaldobozokkal, amellyel az egész paddockot ámulatba ejtették. Egyelőre nem mutatták meg, mire képesek vele, Lewis Hamilton és George Russell ugyanis a most még egyáltalán nem mérvadó tabella második felében zárt. Ugyanígy a napi kilométer-lista éllovasa, a Red Bull sem villantott, Sergio Pérez a 10. helyre jött be.

Mások nagyobb figyelmet fordítottak a nyers tempóra, amit az jelez, hogy többen mentek sprintet azzal a C4 vagy C5 gumival, ami nem lesz elérhető a jövő heti Bahreini Nagydíjon (a C3 lesz a legpuhább).

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Közéjük tartozott az élen végző Pierre Gasly az Alpha Taurival, ő többszöri próbálkozásra az utolsó, már villanyfényes órában előzte meg a nap nagy részében az 1. pozícióra rátelepedő Charles Leclerc-t. Lance Stroll az Aston Martint, Alexander Albon a Williamst vezette a C4 keveréken a 4-5. helyre. Az említett három pilóta szendvicsbe fogta a Ferrari konzervatívabb programot futó párosát, Carlos Sainz-t és Leclerc-t.

Egész nap meggyűlt a baja a versenyzőknek a lejtős, 10-es számú balos hajtűkanyarral, rengetegen fékeztek itt füstölősen vagy csúsztak is ki a bukótérbe.

A háromnapos tesztelés első napján viszont csupán két megszakítás történt néhány percre. Először kora délután, amikor Stroll kocsijáról leszakadt a rosszul rögzített mérőkeret és a darabjai szétszóródtak az aszfalton, másodszor pedig Pérez csalta ki a piros zászlókat egy kínos hibával: az egyik hajtűnél megpördült, és ahogy tolatva próbált menetirányba állni, begurult a kavicságyba, ahova beragadtak a hátsó kerekei. Szerencséjére mindez az utolsó percekben történt, ami után nem is indították újra a gyakorlást.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A delfinezésként emlegetett jelenség nem kopott ki, egyes autók továbbra is erőteljesen pattogtak az egyenesekben, bár összességében enyhébbnek tűnt a probléma, mint Barcelonában.

A nap vesztese az Alpine, pontosabban Fernando Alonso, akit órákon át a garázsba kényszerített egy meghibásodás.

A spanyol csupán 24 kört tett meg, zömét az utolsó órában. A McLaren szintén sok időt vesztett fékproblémákból kifolyólag. A Mercedesnél is támadt kisebb probléma egy áramszünet miatt, de ezen hamar átlendültek.

Nem árt, hogy a mezőny nagyrészt zavartalanul készülhetett ma: az előrejelzés szerint nem kizárt, hogy egy tavalyihoz hasonló homokvihar csap le a pályára a pénteki tesztnapon, ami befolyásolhatja a felkészülési programot.

Az első tesztnap végeredménye

1. Gasly (Alpha Tauri) 1:33.902, C5, 103 kör
2. Sainz (Ferrari) 1:34.359, C3, 52 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
4. Stroll (Aston Martin) 1:34.736, C4, 50 kör
5. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 104 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.356, C2, 50 kör
7. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.495, C3, 66 kör
8. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
9. Russell (Mercedes) 1:35.941, C3, 60 kör
10. Pérez (Red Bull) 1:35.977, C3, 138 kör
11. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
12. Alonso (Alpine) 1:36.745, C3, 24 kör
13. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
14. Csou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
15. Fittipaldi (Haas) 1:37.422, C2, 47 kör

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
07:32

Folytatódik a felkészülés a szezonra

Köszöntjük kedves Olvasóinkat! Csütörtöktől szombatig újabb három napon át tesztelhet a mezőny, jövő héten meg már következik az első verseny, a Bahreini Nagydíj, amelynek helyszíne a mostani gyakorlásé is egyben. Mindhárom nap várjuk Önöket megszokott tudósításunkban.

GPHírek
07:35

Ez a napirend

Magyar idő szerint 8 órától 17 óráig tartanak a tesztnapok, amit 12-től 13-ig egy ebédszünet szakít meg (legalábbis papíron, mert előfordul, hogy némelyik csapat szerelőinek az autó javításával kell foglalkoznia, a pilóták és csapatvezetők egy részének pedig interjúkon kell megjelennie).

Folytatódik a tesztelésForrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
07:40

Jön egy váratlan visszatérő

A Haas múlt héten megvált az orosz Nyikita Mazepintől hazája háborúja miatt. Szerdán bejelentették, hogy a 2017 és 2020 között náluk versenyző dán Kevin Magnussent indítják helyette, de ma Pietro Fittipaldi juthat szerephez (mindjárt kitérünk a feltételes mód okára). Ő 2020 végén két futamon már indult a Haasnál Romain Grosjeant helyettesítve.

Részletek itt:

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
07:44

A Haast az ág is húzza

Az említett pilótamizéria mellett egy másik külső tényező is bezavart az amerikai istállónak: egy repülőgép meghibásodása miatt a felszerelésük két nap késéssel érkezett meg Bahreinbe, emiatt ma legfeljebb csak délután gyakorolhatnak. Pedig Barcelonában ők tették meg a legkisebb távot, rájuk fér a gyakorlás. Korábban felmerült, hogy esetleg kapjanak plusz edzéslehetőséget vasárnap, de ez valószínűleg nem történik meg, ha ma pályára lépnek.

GPHírek
07:49

Ilyen a Merci újítása

Teljesen nem tűntek az oldalszekrények, ahogy egyesek gondolták, de jelentősen csökkent a méretük. Sokat gyorsulhatnak ettől, már persze ha a hűtés kellően hatékony marad.

GPHírek
07:51

Ricciardo rosszul van, le kell váltani

A McLaren bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben ma nem Ricciardo, hanem Norris vezet, az ausztrál ugyanis nem érzi jól magát.

GPHírek
07:55

A beosztás

Az istállók jelentős része mindkét versenyzőjét autóba ülteti az egyes napokon, az egyiket a délelőtti, a másikat a délutáni műszakban.

A mai felállás:

Red Bull Pérez
Mercedes Hamilton/Russell
Ferrari Leclerc/Sainz
McLaren Norris
Alpine Ocon/Alonso
Alpha Tauri Gasly
Aston Martin Vettel/Stroll
Williams Albon
Alfa Romeo Csou/Bottas
Haas Fittipaldi
GPHírek
07:57

Mindjárt kezdődik

Pár perc, és elindul a móka Bahreinben. Hivatalosan ez az első teszt (a barcelonait az új autók bejáratásának minősítették), erről már egész napos élő közvetítést is ad az F1TV.

GPHírek
08:00

További képek a Mercedes hűtéséről

A hűtőkopoltyúk kialakítása és formája megváltozott, a technikai újdonságokkal foglalkozó Albert Fabrega szerint a turbó intercoolerét magasabbra helyezték.

GPHírek
08:03

Elindult a teszt

Gasly, Csou, Leclerc máris birtokba vette, az autókon megtalálhatók az ilyenkor szokásos hatalmas mérőkeretek.

GPHírek
08:04

Hamilton is a pályán

Ahogy várni lehetett, gyönyörűen süt a Nap és rögtön elfogadható a hőmérséklet, igyekeznek kihasználni a csapatok.

GPHírek
08:08

Vettel és Hamilton is hibázott

A hátsó egyenesre vezető éles balos hajtűnél sodródtak le mindketten a pályáról. Ez egy lejtős, cseles kanyar a féktávon. Vettel bal első gumija látványosan füstölt, lehet, máris mehet a kukába.

GPHírek
08:12

Vettel az élen Hamilton előtt

1:38-as idővel áll az élen az Aston Martin pilótája, egyelőre 10 másodperccel lassabb a 2021-es bahreini pole idejénél. Később közeledünk majd hozzá.

GPHírek
08:15

Az Alfa napja nem indult jól

Az Auto Motor und Sport tudósítója vette észre a pályára tartva, hogy a csapattagokat szállító egyik kisbusz defektet kapott. A Haas után az Alfa Romeo tette meg a legkevesebb kört az első teszten, nekik is van mi pótolni.

GPHírek
08:17

Megint rosszul fékezett Hamilton

A hétszeres világbajnoknak nem megy a 10-es kanyar, megint elrontotta a féktávot. Gasly továbbra is az óriási mérőkerettel köröz.

GPHírek
08:18

Készülődik a Red Bull

Jelenleg mérsékelt a forgalom, de Pérez hamarosan érkezhet, most rakják fel a kerekeket az autóra. A Red Bull gondja a túlsúly volt Barcelonában (ezzel sok csapat küzd, de állítólag leginkább ők), ezt nem lesz egyszerű megoldani.

GPHírek
08:22

Lassan megy a Williams

De úgy látszik nincs gond, csak Albon egyenletes tempónál vizsgálja az aerodinamikát.

GPHírek
08:24

Gond van az időméréssel

Ennek ellenére leírjuk, hogy Pérez 1:38.582-vel az élre állt. Hogy akkor mégis mi a probléma? Az F1 honlapján csak a nyitóoldalon látható az állás az első három helyen, a többi információt viszont egyelőre csak a tévéközvetítésből nyerhetjük ki, a hivatalos Live Timing nem működik. Reméljük, nemsokára minden rendbe jön és tudjuk követni az eredményeket, amikor már fontosabbak lesznek.

GPHírek
08:29

A békért hirdeti új sisakján Vettel

Új sisakfestéssel jelentkezett Vettel, így néz ki az Ukrajnát támogató fejvédője:

GPHírek
08:32

Máris háborog a Red Bull

Christian Horner szavai alapján felmerülhet az óvás a Mercedes újításai ellen. „Az új Mercedes sérti a szabályok szellemét. Szerintünk néhány elem nem szabályos" – idézte az Auto Motor und Sport. Nem meglepő vélemény, de a Mercedes biztos egyeztetett előzetesen az FIA-val.

GPHírek
08:34

A Ferrari az élen

De még mindig nincs sok jelentősége a köridőknek, hiszen Leclerc 1:37-et futott. A 2. pillanatnyilag Vettel, a 3. Pérez, utóbbi is csatlakozott a 10-es kanyarnál kicsúszók névsorához. A Red Bull hátsó szárnyát bekenték áramlásjelző festékkel.

GPHírek
08:38

Így néz ki a Haas új festése

Miután lapátra tették az orosz szponzort, az Uralkalit. Emlékeztetőül: a szállítási fennakadás miatt ma legfeljebb délután tudnak pályára lépni az autóval.

GPHírek
08:41

Régi pilótája is a helyszínen nézi a Ferrarit

Jean Alesi 1991-től 1995-ig volt a maranellóiak versenyzője, egy győzelmet aratott velük. Mattia Binottóval beszélgetve kint állt a garázs előtt, amíg a szerelők szervizelték az autót. Leclerc tovább gyorsult közben, 1:35.953 az ideje az 1. helyen.

GPHírek
08:45

Hárman még nem futottak mért kört

Név szerint Ocon, Albon, Norris azok közül, akikre számítunk délelőtt. Úgy látszik, a McLarennél még állítani kell az autón azután, hogy a lebetegedő Ricciardo helyett Norris vezet.

GPHírek
08:48

Maradt a pattogás, de kevésbé látványos

A delfinezés jelensége továbbra is megfigyelhető, de ahogy várni lehetett, az intenzitása csökkent, nem vibrálnak annyira az autók, mint Barcelonában. A szívóhatásból eredő problémát itt fejtettük ki:

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
08:50

Csou egyedül a pályán

Az Alfa Romeón se mérőkeret, se áramlásjelző festék, úgyhogy ő már talán a tempóra összpontosít. Az F1 első kínai pilótájáról itt írtunk bővebben:

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
08:51

Megjelent a McLaren is

Közel egy óra elteltével megkezdte a munkát Norris, a McLaren elején megtalálható az aerodinamikai mérőkeret, gúnynevén "kerítés".

GPHírek
08:57

Ma még nincsenek újítások a Red Bullon

Adrian Newey arról beszélt az Auto Motor und Sportnak, hogy holnapról szerelik fel az újításokat. „Szabad szemmel is láthatók lesznek" – árulta el. Az új Mercedesről, melyet Horner szabálytalannak ítélt, azt mondta, „még meg kell néznem néhány felvételt róla."

GPHírek
08:59

Az állás 1 óra után

1. Leclerc (Ferrari) 1:35.953, C4, 9 kör
2. Vettel (Aston Martin), 1:37.945, C2, 12 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:37.950, C2, 16 kör
4. Csou (Alfa Romeo) 1:39.290, C3, 13 kör
5. Hamilton (Mercedes) 1:40.605, C2, 14 kör
6. Gasly (AlphaTauri) 1:43.070, C4, 12 kör
7. Ocon (Alpine) köridő nélkül, 1 kör
8. Albon (Williams) köridő nélkül, 4 kör
9. Norris (McLaren) köridő nélkül, 2 kör

GPHírek
09:01

Az Alpha Taurinak most a hátulján van keret

A diffúzor működését vizsgálhatja most Gasly. Albonnal és Leclerc-rel osztozik a pályán.

GPHírek
09:08

Ocon lépett a 2. helyre

Épp írni akartuk, hogy az Alpine egyelőre nem aktív, de a francia pilóta kijött és megfutotta az egyelőre 2. helyet érő időt. Barcelonában az utolsó délután már nem tudott gyakorolni a csapat egy műszaki hiba miatt. A The Race rámutatott, hogy most már a DRS-t is használta Ocon, ellentétben a múltkori teszttel.

GPHírek
09:11

Este villanfény is lesz

Besötétedik a tesztnap végére, úgyhogy a jövő heti nagydíjon várható körülményekkel is ismerkedhetnek később a csapatok.

GPHírek
09:17

Hamilton jár a legtöbb körnél

20-szor ment körbe eddig, a másik végletet pedig Norris és a McLaren jelenti 4 körrel. Most csak Csou és Ocon van kint.

GPHírek
09:20

A gumik közül nem mind fontos

A jövő heti Bahreini Nagydíj szempontjából, ugyanis azon a három legkeményebb, a C1-C2-C3 kombináció használható, míg most bármelyik felszerelhető az autóra az ötféle típusból. A köridőknél erre figyeljünk, de a csapatoknak természetesen érdemes mindegyik keveréket kipróbálni.

GPHírek
09:23

"Sokan megfordulnak a W13 után"

A Mercedes a jelek szerint büszke, hogy ők szolgáltatják a fő beszédtémát az alaposan átalakított autóval.

GPHírek
09:27

Gumit is tesztel a mezőny

A jelöletlen (szín nélküli) keverék egy prototípus a Pirellitől, amit a C2 egyik lehetséges alternatívájának szánnak. Vettel visszatért a pályára, az 1. helyen továbbra is Leclerc áll a tabellán.

GPHírek
09:31

Megjöttek első képeink

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
09:34

Mozgolódás a tabellán

Felpörögtek az események: Leclerc mögött többször változott a sorrend az elmúlt percekben, most Pérez a 2. Vettel és Albon előtt. Hamilton egy kis szünet után folytatja a gyakorlást.

GPHírek
09:39

Ezért is nagyobb itt a lemaradás a 2021-es időktől

A jelenlegi legjobb köridő Bahreinben közel 8%-kal marad el a pályán elért 2021-es pole időtől, míg Barcelonában 3%-ra sikerült megközelíteni azt. Nyilván még sok javulás várható, mások a feltételek, de érdemes kiemelni, hogy az új műszaki szabályok a lassú kanyarokban rontottak az autók teljesítményén, márpedig Bahreinben ezekből több található, mint Bahreinben.

GPHírek
09:41

Volt egy kis párharc

11 vb-cím tulajdonosa, Hamilton és Vettel kisebb csatába bonyolódott pár perce.

GPHírek
09:46

A McLaren sem ma veti be a nagy újításokat

James Key, a csapat technikai igazgatója elárulta az Auto Motor und Sportnak, hogy a Red Bullhoz hasonlóan pénteken és szombaton próbálják ki a legfrissebb fejlesztéseket, mára csak módosításokat hajtottak végre.

GPHírek
09:48

Norris a 4. helyen

A McLaren pilótája jár a legkevesebb körnél, cserébe legalább a rangsorban kedvezőbb helyet foglal el. Albon kicsúszott a hátsó egyenest lezáró 11-es kanyarnál.

GPHírek
09:51

Leclerc ellépett a többiektől

A C3 gumin közel 1,5 másodpercet faragott a legjobb időn, 1:34.531 az új etalon. Ez már hasonlított egy időmérős sprintre, és ne feledjük, a jövő héten ez a keverék lesz a legpuhább a Bahreini Nagydíjon.

GPHírek
09:54

Hamilton újabb elfékezése

A brit feljött a 2. helyre, Leclerchez hasonlóan a C2 gumin, de a 10-es kanyarnál lassan megszokott módon gondjai akadtak, ismét füstölő bal első abronccsal fordult el. Leclerc a használt gumin 834 ezreddel lassabb kört futott, mint az előbb.

GPHírek
09:56

Hamilton alulkormányzottsággal küzd

Jelentette az Auto Motor und Sport a Mercedestől származó forrás alapján. Íme egy kép a csapat autójának két héttel korábbi és aktuális változatáról:

GPHírek
10:00

10 órakor ez az állás

1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 24 kör
2. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 29 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:36.581, C2, 30 kör
4. Vettel (Aston Martin), 1:36.637, C2, 21 kör
5. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 8 kör
6. Albon (Williams) 1:37.794, C2, 21 kör
7. Ocon (Alpine) 1:37.852, C2, 11 kör
8. Csou (Alfa Romeo) 1:38.675, C3, 30 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:40.366, C4, 19 kör

GPHírek
10:03

Az F1 vezetésében kapott szerepet Briatore

A kereskedelmi ügyekben segít a sportágnak a korábbi csapatfőnök, akit anno több évre eltiltottak a 2008-as szingapúri ütközésbotrány miatt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:08

Téves idézetet közöltünk Hornertől

Bár egy tekintélyes szaklap idézte Hornert, a Red Bull szóvivője kijelentette, hogy a csapatfőnök nem adott (hivatalos) interjút korábban, vagyis nem állította, hogy a Mercedes szabálytalan autót készített. Lehet, hogy valaki Horner privát beszélgetésben elhangzott szavait adta tovább.

GPHírek
10:11

Leclerc küzd a Ferrarival

A célegyenes végén kicsit elrontotta a féktávot, majd az egyik gyors kanyarban beszitált az autója, de szépen megfogta. A nyílt terepen a szél időnként gondot okoz a bahreini pályán, talán ez zavarta meg a Ferrari pilótáját.

GPHírek
10:15

Kárpótlást kap a Haas

Mivel egy tőlük független tényező miatt a mai délelőttöt kihagyni kényszerülnek, a cuccaikat szállító repülő meghibásodásából eredően. Kárpótlásként vasárnap egyedüli csapatként tesztelhetnek fél napot (vélhetően 4 órát) a bahreini pályán. Engedelmükkel arról nem jelentkezünk élő tudósítással.

GPHírek
10:18

Újabb képek a galériában

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
10:21

Csou egy hiba ellenére is javított

Az Alfa Romeo versenyzője az 5. helyen áll, a változatlanság kedvéért a 10-es kanyarnál fékezett füstölősen. Aztán bejött a depóba, most csak Ocon vezet.

GPHírek
10:30

Albon a 3. helyen

A Williams versenyzője a C3 gumin lépett Leclerc és Hamilton mögé. Továbbra sincs nagy forgalom, Albonon kívül csak Norris tartózkodik a pályán.

GPHírek
10:32

Így üdvözölték egymást a pilóták

A szezon előtti hivatalos fotózás életképeiről tett közzé képeket az F1:

GPHírek
10:37

Pérez megelőzte Hamiltont

A 2. helyet foglalta el a Red Bull-lal, a skála keményebb végén lévő C2 gumin. A C3-at használó Leclercnél több mint 1,5 másodperccel lassabb. Pérez és Gasly egyaránt rontott a 10-es kanyarban egy-egy körében.

GPHírek
10:43

Szakít is és nem is orosz partnerével a Ferrari

A csapat közleményben fejtette ki a Racingnews365.com-nak, hogy az informatikai biztonsággal foglalkozó orosz Kaspersky matricáit eltávolítják a csapat autóiról és a ruházatáról, ugyanakkor nem szakítják meg az együttműködést velük, a céggel további is üzleti kapcsolatban maradnak. A szponzori kapcsolatról azt írta a Ferrari, hogy felfüggesztik, tehát később lehet, hogy visszahelyezik a Kaspersky logóit.

GPHírek
10:48

Nem csitul a zavar Horner nyilatkozata körül

A rangidős újságíró, Michael Schmidt kijelentette, hogy igenis azt mondta neki Horner a Mercedesről, amit, vagyis hogy szabálytalannak tartja. A többi szakújságíró hisz neki, miközben a Red Bull tagadja, hogy a Red Bull csapatfőnöke hivatalosan megszólalt volna a témában. Talán ez is azt jelzi, hogy aggódnak a rivális potenciális előnye miatt.

GPHírek
10:56

Horner tagad

„Meglepett, hogy elvileg mit nyilatkoztam" – mondta az F1TV adásában a Mercedes kapcsán tett nyilatkozatáról (szabálytalansággal vádolta őket). A formabontó oldaldobozokról láthatóan nem akart sokat beszélni, szerinte az aerodinamikai szakembereknek kell foglalkozni vele.

GPHírek
10:57

Schumacher jobb híján a többieket figyeli

A Haas versenyzője körbejár a pályán és figyeli a többi autó viselkedését. A Haas leghamarabb délután kezdheti meg a munkát, de az már biztos, hogy kárpótlásként vasárnap tesztelhetnek fél napot.

GPHírek
11:01

A sorrend három óra tesztelés után

1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 36 kör
2. Pérez (Red Bull) 1.36.247, C2, 44 kör
3. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 37 kör
4. Albon (Williams) 1:36.578, C3, 35 kör
5. Vettel (Aston Martin), 1:36.637, C2, 29 kör
6. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 25 kör
7. Csou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 33 kör
8. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 21 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:38.777, C2, 31 kör

GPHírek
11:03

A padlólemezt vizsgálta a Mercedes

Így mérték meg, mennyire hajlik az extra elemmel rögzített padlólemez. A delfinezés problémáját próbálták mérsékelni ezzel a megoldással.

GPHírek
11:11

Öten a pályán

Az ebédszünet előtti utolsó órához érkezve most öten vezetnek, Leclerc, Pérez, Hamilton, Albon és Ocon.

GPHírek
11:20

Délután várhatók a nagy sprintek?

Késő délután az enyhébb idő a motoroknak és a gumiknak is kedvezhet, talán akkor többen nekivágnak egy-egy igazán gyors körnek. Vettel és Csou visszatért a pályára.

GPHírek
11:23

Más autókon is megjelent a Mercedes megoldása

A delfinezését enyhítését szolgáló, a borítást és a padlólemezt összekötő tartókábelek több autón is megjelentek, számolt be Mark Hughes. Ezt a Mercedes használta először, a barcelonai teszt utolsó napján.

GPHírek
11:24

Vettel a 2.

Az Aston Martint az 5.-ről a 2. pozícióba hozta előre, a C3-as gumit használta hozzá. Leclerchez képest még ő sem került 1,5 másodpercen belülre.

GPHírek
11:30

Leclerc most sem javít

Az 1. helyet érő köre óta többször futott már újabb sprintet a C3 gumin, de a lila első szektor után most sem javított, 277 ezreddel elmaradt az etalonjától.

Leclerc a bahreini tesztenForrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
11:34

Gasly gyorsult, de előrébb nem lépett

3,3 másodperccel lassabb a legjobb ideje Leclercénél, de az Alpha Tauri láthatóan nem a nyers tempóra koncentrál még, hiszen Gasly autóján a C2 gumik vannak. A rangsort jelenleg ő zárja, vagyis 9.

GPHírek
11:38

Néhány kocsin a festés is módosult

Nagy változásokra nem került sor, de vájt szeműek megfigyelték, hogy az Alpine és a McLaren festése némileg más, mint az előző teszten volt.

GPHírek
11:40

A Williams került legközelebb a Ferrarihoz

Albon szintet lépett a Williamsszel, a 2. helyre ugrott és 7 tizeden belülre került az élen álló Leclerchez képest. Apró szépséghiba, hogy ehhez a C4 gumi kellett, ami egy fokozattal puhább, mint amit a Ferrari használt.

GPHírek
11:47

Gasly küszködik

Több kanyarban is rontott. Albon közben egy kicsit tovább gyorsult, 539 ezredre megközelítette Leclerc-t.

GPHírek
11:49

Dicséret a megbízhatóságért

Ma még nem volt piros zászlós megszakítás, nagyjából zavartalanul készülhetnek a csapatok. A McLarennél viszont mintha gond lenne, Norris csak 21 kört tett meg, miközben Pérez a Red Bull-lal már közel háromszor ennyit.

GPHírek
11:52

Leclerc elvette a gázt

Nekivágott egy gyorskörnek, de miután szélesen fordult az egyik kanyar kijáratánál, lassított. Bizonyára megpróbálja újból.

GPHírek
11:53

Tesztelik a VSC-rendszert is

Nincs zűr, csupán a virtuális biztonsági autós fázis rendszerét ellenőrzik a csapatok és az F1 is, hogy minden rendben működik-e. Még néhány perc maradt a délelőtti felvonásból.

GPHírek
11:58

Hamilton a kigyorsításon farolgat

Vége a VSC-tesztnek. A célegyenesre gyorsítva riszált a Mercedes hátulja, most a túlkormányzottság zavart be Hamiltonnak.

GPHírek
12:04

Vége a délelőtti szekciónak

13 órától kezdődik a délutáni felvonás, újabb 4 órával, talán a Haas is csatlakozik a többiekhez. A Ferrari a leggyorsabb eddig, de a Mercedes keltette a legnagyobb feltűnést az új oldaldobozokkal.

GPHírek
12:06

Rajtot próbálni még lehet

Leclerc és Hamilton felállt a rajtrácsra és zárásként tesztelte a kuplung és a motor beállításait az elrugaszkodáshoz.

GPHírek
12:08

A délelőtti eredmény

1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 61 kör
2. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 53 kör
3. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 36 kör
4. Pérez (Red Bull) 1:35.977, C3, 67 kör
5. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 59 kör
6. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
7. Csou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 51 kör
8. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 21 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:37.888, C2, 44 kör

GPHírek
12:17

Russell büszke a Mercedesre

„Érdekes az autó. Büszke vagyok a csapatra, hogy milyen innovatív megoldásokat készítenek. De a lényeg nem az, hogy néz ki a kocsi, hanem hogy gyors-e" – idézte az Auto Motor und Sport a pilótát, aki délutántól átveszi Hamiltont helyét a volánnál.

GPHírek
12:20

Több csapatnál pilótacsere jön

Délután a Mercedesbe Russell, a Ferrariba Sainz, az Alpine-ba Alonso, az Aston Martinba Stroll, az Alfa Romeóba Bottas ül be.

GPHírek
12:28

Újabb képekkel bővült a galériánk

Amíg a csapatok tagjai ebédelnek, frissítettük képválogatásunkat a mai napról, amely az alábbi fotóra kattintva érhető el.

KATTINTÁSRA Galéria nyílikForrás: AFP/Mazen Mahdi
GPHírek
12:39

Russell szerint a Ferrari megint gyors

Az ebédszünetben a Mercedes fiatal pilótája azt mondta: „A Ferrari nagyon jónak tűnik, minden körülmények között gyorsak. Teljesen más megközelítést választottak mint bármelyik csapat." 

Persze ez még semmit nem jelent, de a maranellóiak drukkereinek bizonyára jó ilyesmit hallani.

Russell mellett Verstappen is beszélt a hivatalos sajtótájékoztatón, és amikor a Mercedes megoldásáról kérdezték, kifejtette, hogy egyelőre a csapatok sem tudják, hogy a másik autóján látható megoldások beválnak-e. „Minden autó máshogy néz ki, és még egyikünk sem érti őket eléggé ahhoz, hogy kijelentsük, mi működik és mi nem. Csak magunkra kell koncentrálnunk" – jelentette ki a címvédő.

GPHírek
12:42

A szabályalkotókat is váratlanul érte a Mercedes megoldása

Will Buxton, az F1 riportere a Twitteren elárulta, hogy Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója egy nemrég készített interjú során bevallotta neki, hogy ők sem számoltak azzal, hogy valaki a Mercedesen látható oldalszekrényekkel fog előállni. Ez vajon azt jelenti, hogy a Mercedes nem egyeztetett előre az FIA-val a megoldás szabályosságáról?

GPHírek
12:46

Verstappen: itt még könnyű jónak tűnni

A tavalyi világbajnok szerint – ahogy az lenni szokott – semmi értelme a tesztelés legjobb köridejeiből kiindulni, és úgy egyáltalán bármiféle messzemenő következtetést levonni a ma, holnap és holnapután látottakból.

„Nem szabad túl sokat belelátni ezekbe a tesztekbe. Mindenki keresi még a legjobb beállításokat, a legjobb aerodinamikai konfigurációt. Valamint olyan gumikeverékek is rendelkezésre állnak, amelyek a jövő hétvégi versenyen nem, úgyhogy könnyű gyorsnak tűnni” – emelte ki a holland pilóta.

GPHírek
12:54

Verstappen meglepő kijelentést tett

Azok után, hogy elmondta, semmilyen következtetést nem érdemes levonni (a csapatok természetesen azért árgus szemekkel figyelik a riválisokat és jóval több eszköz áll a rendelkezésükre a többiek valós erejének megsaccolásához) a teszten látottakból, a Ferrarira vonatkozó kérdésre igencsak meglepőt válaszolt.

„Erősnek tűnnek, nagyonis. Jól mennek és gyorsak, ez egyértelműen látszik mind a hosszú, mind a rövid etapokon. Remélem, hogy tartani tudjuk velük a tempót, vagy legalább közel leszünk hozzájuk a Q3-ban” – utalt a jövő heti szezonnyitóra.

Lehet, hogy a Ferrari a Red Bullt is átugrotta?

GPHírek
13:00

Wolff mindenkit megnyugtatott: szabályos a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke tisztába tette a W13-as extra keskeny oldalszekrényeivel kapcsolatos találgatásokat, és elmondta, hogy „A folyamat nagyon világos. Amikor egy ilyen specifikus fejlesztési irányba indul el az ember, akkor az FIA-t is ezen folyamat részének tekinti. Megkapják tőlünk a CAD-adatokat és folyamatosan informáljuk őket.”

Magyarul: ha nem lenne szabályos a Mercedes, az FIA azt már jelezte volna a csapatnak, amely nem is erőltette volna tovább ezt a megoldást.

A Mercedes extra keskeny oldalszekrényeForrás: AFP/Giuseppe Cacace
GPHírek
13:01

Elkezdődött a délutáni etap!

Hatan már ki is gurultak a pályára, és nemsokára megkezdi a tesztelést a délelőttöt kihagyó Haas is, miután Pietro Fittipaldi már elfoglalta a helyét az autóban.

GPHírek
13:05

Megtréfált a live timing

Elnézést kérünk és egyúttal visszavonjuk a korábbi állításunkat, azaz még senki sem jött ki. Fittipaldi viszont egészen biztosan a Haasban ül már, ebben nem tévedtünk!

GPHírek
13:09

A Ferrarit meglepné, ha szabálytalan lenne a Mercedes

Mattia Binotto is csatlakozott Wolffhoz, ami az FIA-val zajló folyamatos kommunikációt illeti, és elmondta, „én is meg lennék lepve, ha bármi szabálytalant csináltak volna.” A tükrökkel kapcsolatban ugyanakkor azt nyilatkozta, az meglepte őket, és erről szeretnének egyeztetni, mert ha ezen az úton mennek tovább, a tükrök végül „űrhajóknak” fognak tűnni.  

GPHírek
13:11

Haas a pályán!

Fittipaldi az első pilóta, aki kihajtott a délutáni etap során az aszfaltra, hogy elkezdjen ismerkedni a VF-22-essel, amelyet most vezet először. A Haasnak óriási szüksége van minden megtett köre, lévén Barcelonában ők teszteltek a legkevesebbet.

GPHírek
13:15

Norris is megérkezett

Fittipaldi egyetlen kör után visszatért a garázsba, de Norris váltotta őt a McLarennel. A C2-es gumin van kint a brit, 1:40-es idővel kezdett, az autó mozgásából ítélve pedig eléggé meg lehet tankolva, az utolsó kanyarban az imént nagyon lecsúszott az ideális ívről.

GPHírek
13:20

Gondban lehet a Ferrari és a Mercedes

Sam Collins, az F1 TV riportere a maranellóiak garázsa elől jelentkezett, ami paravánokkal van eltakarva. A szabályok szerint ilyet csak akkor csinálhat egy csapat, ha leveszi a padlólemezt a kocsiról, ami arra utal, hogy a Ferrari valamilyen nem várt problémába ütközött, és Carlos Sainz késve kezdi csak meg a munkát.

Az már csak a közvetítésből látszott, hogy a Mercedes garázsa előtt is ott vannak a paravánok, így a padlólemez a W13-ason sincs fent.

Közben a Csout váltó Bottas is megkezdte a munkát az Alfa Romeóval.

GPHírek
13:21

A Red Bull is takargatta az autót

Közben kiderült, hogy a Red Bull is paravánosdit játszott, azaz náluk is valamilyen nagyobb munka zajlott. A Ferrari időközben eltávolította a takarókat, de az autó még bakokon van, úgyhogy egyelőre Sainz nem fog pályára hajtani.

GPHírek
13:24

Az Alfa Romeo leginkább teherautóra hasonlít

Legalábbis, ami a vezethetőségét illeti, Bottas ugyanis alig tudta bevenni az utolsó kanyart, úgy tolta az orrát a C42-es. A finn C2-es gumin egyelőre messza az utolsó helyen tanyázik, 1:44.190-es köre több mint 9 másodperccel marad el Leclerc idejétől.

GPHírek
13:30

Új ülés kell Magnussennek

A Haas régi-új pilótája az imént nyilatkozott az F1 TV-nek, és többek között azt is elmondta, korábbi ülése (amelyet 2017 és 2020 között használt) nem jó a mostani autóba, így a rengeteg teendő egyike az, hogy a csapatnak új ülést kell neki csinálnia.

A Mazepin helyét átvevő dán szemmel láthatóan nagyon élvezi a visszatérését és már alig várja, hogy a jövő héten versenyezhessen. Előtte persze még tesztelnie kell, hogy megismerkedhessen a VF-22-essel.

GPHírek
13:31

Alonso és Pérez a pályán

A spanyol az imént 1:41.506-tal irakozott fel a tabellára Bottas elé a C2-es gumikon, miközben ő is nagyon elrontotta az utolsó kanyart. 

Pérez közben elképzelhető, hogy hosszabb etapot, akár versenyszimulációt kezdett a Red Bull-lal. 

GPHírek
13:34

Nagy munkában a Mercedes

Russellnek még várnia kell, hogy pályára gurulhasson, a szerelők egyelőre ugyanis lázasan dolgoznak az autóján, amelyen a motorborítás sincs fent, így remekül meg lehet figyelni a hűtés és egyéb rendszerek elhelyezését.

GPHírek
13:38

Fittipaldi is lassan kezd, ő is hibázott

Az utolsó kanyarral mindenkinek meggyűlik a baja, az imént az első mért körét teljesítő brazilnak kellett nagyokat. korrigálnia benne. 1:42.639-et ment C2-es gumin, amivel csak Bottast előzi meg a mért körrel rendelkező pilóták közül.

GPHírek
13:41

Bottas és Pérez is elrontotta ugyanazt a kanyart

Mindketten a különösen nehéz 10-es fordulót hibázták el, a finn egy kicsit a bukótérbe is kifutott, míg Pérez csak lecsúszott az ideális ívről. A mexikói C1-es gumin azóta is köröz, hogy legutóbb azt írtuk, versenyszimuláción lehet. Egyre inkább úgy tűnik, hogy ez a helyzet.

A forgalom is megélénkült közben, Bottas és Pérez mellett Stroll, Alonso és Fittipaldi is kint van.

GPHírek
13:45

Piros zászló: amatőr hibát vétett az Aston Martin

Rosszul rögzítették a két hátsó kerék elé helyezett aerodinamikai mérőkeretet, az egyik pedig menet közben le is esett Stroll autójáról, ami miatt félbe kellett szakítani a tesztet. A másik oldali is meglazult és menet közben hozzáért a gumihoz, amitől az füstölni kezdett. A csapat most azt vizsgálja, hogy az autó sérült-e.

GPHírek
13:50

A súly miatt is változhattak a festések

Toni Sokolov szúrta ki, hogy akárcsak a McLaren, az Aston Martin is festetlen első és hátsó szárnnyal jelent meg a bahreini teszten, aminek oka vélhetően a súlycsökkentés. Korábban mi is megírtuk, hogy az Alfa Romeo lehet az egyetlen csapat, amely a minimum súlyhatár közelébe tud kerülni, a többiek autója pedig egyaránt túlsúlyos.

GPHírek
13:51

Tiszta a pálya, folytatódhat a teszt

Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, de egyelőre senki nem jött ki, a Mercedes pedig továbbra is bakokon pihen, miközben szerelők szorgoskodnak körülötte.

GPHírek
13:52

Sainz nyitja a sort a Ferrarival

A spanyol korábban egyetlen kört ment, most pedig C4-es abroncsokon hajtott ki a pályára az F1-75-tel. Láthatunk néhány gyorsabb kört a spanyoltól?

GPHírek
13:52

Sainz nyitja a sort a Ferrarival

A spanyol korábban egyetlen kört ment, most pedig C4-es abroncsokon hajtott ki a pályára az F1-75-tel. Láthatunk néhány gyorsabb kört a spanyoltól?

GPHírek
13:56

Áramkimaradás volt a Mercedesnél

Sam Collins jelentete az F1 TV-n, hogy miközben dolgoztak a szerelők Russell autóján, elment az áram a garázsban, amitől minden monitor elsötétült, de aztán megoldódott a helyzet. Az F1 TV riportere szerint az utóbbi órában inkább hasonlított egy Le Mans-i 24 órás verseny alatt lóhalálában dolgozó gárdára a Mercedes, mint F1-es csapatra, ami szintén azt mutatja, hogy nem volt tervezett, ami történt. Ha minden igaz, Russell hamarosan megkezdheti a körözést.

GPHírek
13:58

Sainz 1:40-es körrel kezdett

1:40.488-cal a 12. helyre iratkozott fel a spanyol Fittipaldi és Stroll elé, mindössze 4 századra Alonsótól. Jelenleg ő, Bottas, Albon és Pérez van kint, utóbbi vélhetően folytatta versenyszimulációját.

GPHírek
14:00

Sainz javított és átugrotta Alonsót

Ezzel együtt nagyon lomhán fordult a Ferrari, ami arra utal, hogy sok üzemanyag van benne. A spanyol pilóta új legjobbja: 1:39.692, amivel 8 tizedet adott Alonsónak a C4-es keveréken.

GPHírek
14:03

Továbbra is Leclerc vezet

Íme az állás az összességében ötödik, délután pedig az első óra után. Javítani a délelőtt is körözők közül senki nem tudott eddig, a délutánra csatlakozóktól  pedig egyelőre nem láttunk igazán ütős időket.

1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
2. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 53 kör
3. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 38 kör
4. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 84 kör
5. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
6. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
7. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
8. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 30 kör
9. Bottas (Alfa Romeo) 1:37.668, C2, 11 kör
10. Gasly (AlphaTauri) 1:37.888, C2, 44 kör
11. Sainz (Ferrari) 1:39.692, C4, 6 kör
12. Alonso (Alpine) 1:40.449, C2, 10 kör
13. Fittipaldi (Haas) 1:41.750, C2, 7 kör
14. Stroll (Aston Martin) 1:42.482, C3, 4 kör

GPHírek
14:07

Russell is megkezdte a munkát a Mercedesszel

Több mint egy órával a délutáni etap kezdete után a W13-as is a pályán, méghozzá C3-as gumikon, Russell 1:41.693-mal kezdett, majd a rádióban (a teszten ma először hallhatunk ilyet) közölte, hogy erősebb a pattogás az egyenesben, ami szemre is igen durván rázza őt az autóban.

GPHírek
14:11

Russellnak más gondja is van

A rádióban most azt jelentette, hogy a kormányon levő kuplung kar nagyon közel van a térdeihez. Megkérte a csapatot, hogy tartsa rajta a szemét (hogy véletlenül se húzza meg menet közben), mérnöke pedig azt válaszolta neki, hogy egyelőre minden rendben. A Mercedes britje az imént csatlakozott azokhoz, akik már legalább egyszer elmérték az utolsó kanyart, és átugratott a kerékvetőkön. Stroll közben a 10-es kanyart fékezte el elég csúnyán.

GPHírek
14:20

Csak Sainz és Pérez köröz, előbbi javított

Ha minden igaz, a spanyol a C2-es jelöletlen prototípus gumikon van kint, amelyeken az imént 1:36.687-et ment és feljött a hatodik helyre Hamilton mögé.

Pérez eközben rendületlenül rója a köröket a versenyszimulációján, már 98 körnél ját a nap során.

GPHírek
14:22

Azért a Ferrari is eszeveszettül pattog

Mattia Binotto elmondta az ebébszünetben, hogy igyekeztek csökkenteni a delfinezést, de eltüntetni azért nem sikerült, sőt. Sainz az imént csak úgy "ugrált" az ülésben, a feje fel-le mozgott a célegyenes végén.

GPHírek
14:23

Stroll újra pályán, már keret nélkül

Ez azért jó hír, mert egyrészt nem sérült az autója, másrészt nincs mit elhagyjon. 1:37.861-gyel javított is a C2-eseken és Gaslyt megelőzve feljött a 11. helyre.

GPHírek
14:26

A Mercedes csak a külsőn változtatott

Az Auto Motor und Sportnak azt mondta a csapat, hogy a W13-ason csupán aerodinamikai változások történtek, ami a motorborítás alatt van, az ugyanolyan maradt. Azért az alábbit kép alapján vannak kétségeink, de higgyük el nekik, hogy valóban ez a helyzet.

GPHírek
14:28

Alonso is gyorsult, de nem sokat

A C2-es gumikon jött ki rövid időre a spanyol, aki azóta már vissza is tért a garázsba. 1:39.437-re javított csupán, amivel csak Russellt és Fittipaldit előzi meg.

GPHírek
14:32

Pérez lett a nap első századosa

Már ami a megtett körök számát illeti, a mexikói ugyanis már a 105. körét futja. Nem tűnik úgy, hogy a délelőttről maradók közül bárki megtenne ennyit, de csapatként azért többeknek is van esélye 100 fölé jutni.

GPHírek
14:34

Bottas javított, nem is keveset

Az imént megjött az első komolyabb kör a délután folyamán: Bottas futotta C3-as gumin, méghozzá 1:36.279-et, amivel csak 3 tizeddel maradt el Pérez eddigi legjobbjától, és feljött az Alfával az ötödik helyre.

GPHírek
14:37

Pérez kerékcsere után folytatta a bahreini futamot

A versenyszimulációhoz természetesen boxkiállás is tartozik, amin az imént esett át a mexikói, majd a szerelőktől kilőve ment is tovább, hogy folytassa a körözést. 

GPHírek
14:39

Norrist rég nem láttuk, de nem véletlenül

A McLaren a jobb első fékhűtésen dolgozik, de Albert Fabrega szerint nem kapkodnak, ami arra utalhat, hogy alkatrészre várnak. Közben Russell C3-ason 1:40.921-re javított, de maradt a 14. helyen.

GPHírek
14:43

Az Alpine még mindig a barcelonai tüzet nyögi

Az Auto Motor und Sport számolt be róla, hogy a DRS a barcelonai teszttel ellentétben most jól működik Alonsóéknál, az ottani utolsó napon elszenvedett tűzesetben azonban megsemmisült egy váltóház, így most csak három áll a rendelkezésükre erre a tesztre és az első versenyre. Még egy elvesztése igen kényes helyzetbe hozná őket.

GPHírek
14:46

Norris kedvesen integetett Péreznek

Az imént játszották vissza, amint a mexikói a kerékcseréje után a boxutcában sétálgató Norris mellett hajtott el, aki integetett neki, Pérez pedig a V-jelet mutatta vissza a pilótafülkéből. 

GPHírek
14:49

Ismét gondban az Alpine

Jókor emlegettük a barcelonai kigyulladásukat az imént, mert ismét bajban vannak. A szerelők az erőforráson ügyködnek valamit. Talán ezúttal nem olyan komoly a helyzet. Ne felejtsük el, hogy az idei szezonra talán ők változtattak a legtöbbet a motoron, mert egy teljesen újat építettek.

GPHírek
14:53

Gasly javított, már negyedik

C3-as gumin jött ki a francia, és 1:35.819-cel felugrott Pérez elé, alig több mint egy tizeddel elmaradva Vetteltől.

GPHírek
14:55

Még biztosan nincs vége a Mercedes körüli vitáknak

Sőt, alighanem a java még csak most jön, a riválisok közül legalább egy ugyanis a jelek szerint nincs kibékülve a W13-as Bahreinben debütáló extra keskeny oldalszekrényeivel. Alábbi cikkünkben írtunk arról, mi történt eddig.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:57

Russell felzárkózott Hamiltonra

A C3-as gumin 1:36.553-at ment a fiatal brit, amivel 2 tizerde közelítette meg a 7. helyen álló csapattársát. Ő jelenleg a nyolcadik, és alighanem mára végzett a megtankolt autós körökkel.

Az Alpine-nál közben a paravánok is felkerültek, úgyhogy egy ideig biztosan nem látjuk Alonsót a pályán.

GPHírek
14:59

Újra pályán a McLaren

Lando Norris csupán 31 kört tett meg eddig ma, mielőtt a jobb első fékhűtés javítása hosszabb pihenőre kényszerítette, de az imént visszatért és meg is kezdett egy mért kört a C2-es gumin.

GPHírek
15:01

Norris több mint 1 másodpercet gyorsult

Nem teketóriázott a brit, 1:36.360-as körével jócskán megdöntötte eddigi 1:37.580-as legjobbját és feljött a hetedik helyre, Bottas mögé.

GPHírek
15:04

Leclerc ideje továbbra sincs veszélyben

Eltelt a második óra is a délutánból, a sorrendet pedig továbbra is Leclerc vezeti Albon és Vettel előtt. A nap végén ugyanakkor számíthatunk újabb kevés üzemanyagos körökre, ahogy a körülmények egyre inkább olyanok lesznek, mint a jövő heti időmérőn.

1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
2. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 81 kör
3. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
4. Gasly (AlphaTauri) 1:35.819, C3, 59 kör
5. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 118 kör
6. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.279, C2, 28 kör
7. Norris (McLaren) 1:36.360, C4, 31 kör
8. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
9. Russell (Mercedes) 1:40.921, C3, 17 kör
10. Sainz (Ferrari) 1:36.687, T, 17 kör
11. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
12. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
13. Stroll (Aston Martin) 1:37.861, C2, 17 kör
14. Alonso (Alpine) 1:39.437, C2, 13 kör
15. Fittipaldi (Haas) 1:41.574, C2, 17 kör

GPHírek
15:06

Sainz és Bottas is javított

Előbbi C2-eseken a 6. helyre ugrott fel a 10. pozícióból 1:36.076-tal, de jött a finn, és őt is eggyel hátrébb szorította, miután C3-as gumin 1:35.495-öt ment. Ez kevesebb mint egy másodpercre van Leclerc délelőtti körétől.

GPHírek
15:09

Megjelent szezonbeharangozó kisokosunk!

Sebők Máté kollégánk jóvoltából az idén is készültünk kisokossal a közelgő szezonra. Az alábbi igen átfogó cikkben mindent megtalálnak a csapatokról és pilótákról, ami fontos lehet az egy hét múlva rajtoló idény előtt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
15:12

Stroll folyamatosan hibázgat a féktávokon

Az imént az egyes, majd a 10-es kanyart is nagyon elfékezte a kanadai, azaz a jobb és a bal első C2-es gumijának is adott. Nem is tudott javítani 1:37.861-es, csak a 13. helyre elegendő idején, de 1:38 alá azért bement.

Nem sokkal utána Russell is hibázott a C3-ason, ő az első kanyarban blokkolta a jobb elsőt.

GPHírek
15:17

A Ferrari holnap szimulál

Ted Kravitz az F1 TV-n elárulta, hogy a maranellóiak holnap fognak először időmérőt és versenyt szimulálni, de ebbe még a jósolt homokvihar beleszólhat. Amennyiben nagyon rosszak lesznek a körülmények, szombatra halasztják mindezt.

Pérez körben befejezhette a versenyszimulációját, mert a garázsban pihen. 118 kört tett meg eddig ma összesen.

GPHírek
15:22

A Red Bull szárazon tartja a puskaport

Az Auto Motor und Sport szerint a legutolsó információ az, hogy a Red Bull szombaton, a tesztelés utolsó napján viszi csak pályára átfogó fejlesztési csomagját, azaz még holnap is a Barcelonában debütált csomaggal fognak körözni.

GPHírek
15:29

A Haas továbbra sem villog

Noha Fittipaldi az imént megelőzte Alonsót és a C2-es gumin feljött az utolsü előtti helyre, csupán 23 körnél jár, ami nem túl sok azt nézve, hogy Barcelonában a Haas tette meg a legkevesebbet.

Jó hír ugyanakkor az amerikai istállónak, hogy a meghibásodott repülőgép miatti késlekedést és a ma délelőtti etap kihagyását bepótolhatja, de nem vasárnap körözhet, hanem a tesztnapok végén maradhat tovább a pályán, összesen négy órával. Az már rajtuk múlik, hogy ezt egyetlen nap alatt hozzák be, és tesztelnek még négy órát, miután a többiek számára véget ért a körözés, vagy elosztják két, esetleg három napra.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
15:35

Russell javított, Albon is 100 kör fölött

A Mercedes pilótája 1:36.030-ra szorította le a lécet, amivel feljött Sainz elé a hetedik helyre. Albon eközben a C4-es gumikat nyüstöli és már 103 körnél tart, amivel Pérez után másodikként lépte át a százas határt.

GPHírek
15:39

Az F1 a közvetítését is megszünteti Oroszországban

A Premier League után az Orosz Nagydíjat már korábban törlő, majd a promóterrel kötött szerződését is felmondó Forma-1 is felbontotta szerződését Oroszországban, így a jogokat birtokló Match TV a továbbiakban nem közvetítheti a nagydíjhétvégéket, számolt be róla a RacingNews365.com. Az is folyamatban van, hogy az F1 streamingszolgáltatásai is elérhetetlenné váljanak az országban, azaz az F1 TV-n keresztül sem fogják tudni követni a versenyeket az oroszok.

GPHírek
15:41

Albon műszaki problémával szembesült

Nem a C4-es, hanem a C1-es gumin volt kint, de ez most mindegy is, az első szektor végén ugyanis fura hangokat kezdett kiadni az autója, úgyhogy a kör végén visszament a boxba. Martin Brundle szerint hidraulikai hiba állhat a háttérben.

GPHírek
15:44

Stroll javított, Russell továbbra sem találja a pályát

Egyelőre nem túl kezes a Mercedes a fiatal brit kezei között, az imént ugyanis ismét lecsúszott vele a pályáról, most éppen a 10-es kanyarban, ahol egyébként nemrég Gasly is elfékezte magát.

A nap egyébként közben lement, a hőmérsékletek egyre alacsonyabbak lesznek, a köridők pedig várhatóan javulnak. Hogy ez mennyire lesz így, azt meglátjuk, Lance Stroll mindenesetre 1:35.859-cel feljött hetediknek, az imént pedig Norris 1:35.946-tal felzárkózott mögé a C2-es gumin.

GPHírek
15:49

Bekenték a Ferrarit

Sainz, Bottas, Norris, Pérez és Russell van most a pályán, a Ferrari pedig áramlásjelző festékkel tesztel, amivel az F1-75 első szárnyának bal oldalát kenték be. A spanyol a C2-es gumikon köröz, akárcsak Norris, aki az imént hibázott a célegyenes végén és kiszaladt a bukótérbe.

GPHírek
15:54

Sainz nem csak festékes, gyors is

A spanyol nem a köridőkre megy, de így is javított, 1:35.800-zal feljött Stroll elé a hatodik helyre, miközben továbbra is rendületlenül gyűjti a kilométereket a Ferrariba.

GPHírek
16:00

Stroll négy helyet javított a lágy gumin

Ez egy egyértelmű időmérős kör volt a kanadaitól, ami persze nem jelenti azt, hogy a lehető legkevesebb üzemanyag van az Aston Martinban, sem azt, hogy feltekerték a motorját. Új, C4-es gumit viszont tettek az autóra, és Stroll is keményen nyomta, aminek az eredménye egy 1:35.219-es, a harmadik helyre elegendő idő lett. Leclerc délelőtti, C3-as gumin futott körétől azonban közel 7 tizeddel elmaradt.

GPHírek
16:05

Gasly az első, aki megszorongatja Leclerc-t

Ránézésre új C3-as gumin küldték ki a franciát, aki nem ment valami tiszta kört, de így is 1:34.800-nál állította meg a stoppert, amivel egyrészt feljött a második helyre, másrészt csak 269 ezreddel volt lassabb Leclerc-nél. Nézzünk is gyorsan egy állást a hátralevő bő 50 perc előtt:

1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
2. Gasly (AlphaTauri) 1:34.800, C3, 85 kör
3. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 104 kör
4. Stroll (Aston Martin) 1:35.219, C2, 35 kör
5. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.495, C3, 52 kör
6. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:35.800, C2, 37 kör
8. Norris (McLaren) 1:35.946, C4, 40 kör
9. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 131 kör
10. Russell (Mercedes) 1:36.030, C3, 42 kör
11. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
12. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
13. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
14. Fittipaldi (Haas) 1:39.269, T, 29 kör
15. Alonso (Alpine) 1:39.437, C2, 13 kör

GPHírek
16:09

Őrült módon pattogott az Alpha Tauri

A célegyenesben a motorhangon is nagyon hallható, Gasly sisakján pedig látható volt, hogy nagyon "delfinezik" az autó, aminek a pálya több pontján is leért az alja. A nagyobb tempó és az alacsonyabb hasmagasság is okozhatta ezt.

GPHírek
16:10

Sainz odapörkölt: Ferrari 1-2

Előbb Russell jött a C3-as gumin egy 8. helyet (1:35.941), majd érkezett a spanyol ugyanilyen keveréken, és lila utolsó szektort autózva mindössze 18 századdal maradt el Leclerc-től és 1:34.713-mal bejött a második helyre.

GPHírek
16:12

Új éllovas: Gasly átvette a vezetést

Egy töltőkör után ismét autózott egy gyorskört C3-ason a francia, ami sokkal jobban sikerült, mint az előző, méghozzá olyannyira, hogy 1:34.010-nél állt meg a stopper. Ez 521 ezreddel jobb, mint Leclerc délelőtti köre.

GPHírek
16:17

Horner és Wolff a paddockban beszélgettek

Dieter Rencken lőtt egy fotót arról, hogy a Mercedes és a Red Bull csapatfőnöke valamiről diskurált, miközben a pályán köröznek az autól. Vajon a Mercedes új oldalszekrénye is szóba került?

GPHírek
16:19

Gasly lágyabb gumit kapott, de nem javított

De majdnem, az első két szektor rosszabb ideje után a harmadikban ugyanis lila szektort ment, és csak 43 ezreddel maradt el C4-esen a C3-ason elért legjobbjától.

Csak összehasonlításképp: a tavalyi teszten Verstappené volt a legjobb C4-es kör 1:28.960-nal, ami egyben a tesztelés leggyorsabb körét is jelentette.

GPHírek
16:21

Alonso ismét a pályán

Egyelőre csak egyetlen körre jött ki az órák óta nem látott spanyolt, akit korábban technikai probléma kényszerített a garázsba. Ő tette meg a legkevesebb kört ma, szám szerint 15-öt, de erre még rápakolhat néhányat a hátralevő 40 percben, noha egyelőre visszatért a boxba.

GPHírek
16:23

Norris eltévedt

Persze azért nem, csak úgy tűnhetett, a 10-es kanyarban ugyanis bal helyett jobbra fordult, de csak miután elfékezte magát, és a bukótérben megfordulva folytatta a körét. 

GPHírek
16:27

Strollnak sikerült javítania lágy gumin

Neki jobban bevált a C4-es keverék, mint Gaslynak, és 1:34.736-ra tornázta le az idejét, amivel feljött a negyedik helyre, 23 századra Sainztól. A francia eközben lila középső szektort repesztett, de nem tudott javítani.

Többen is hibáztak egyébként, Fittipaldi a célegyenes végén fékezte el magát, Russell pedig a 10-es kanyarban szaladt ki a bukótérbe.

GPHírek
16:29

Gasly nagyon erőlteti

Ezek rendes időmérős körök, a francia az iménti lila középső szektoros körén az utolsó kanyarban táncolt a határon és veszített nem kevés időt. Most visszatért a boxba. Vajon a C5-ös keveréket is megkapja?

GPHírek
16:32

Alonso támad

A spanyol csupán 18. körét teljesítette ma, de a nyakánál fogva rángatta végig az Alpine-t az első két szektoron, a 10-es kanyarban a tapadáshatáron táncolva. Végül a harmadik szektorban elvette, de alighanem fog még próbálkozni a C3-as keveréken.

GPHírek
16:36

Gasly-é az első kör a leglágyabb gumin

Ahogy várható volt, jött a francia C5-ös keveréken is, de ahhoz képest csak egy tizedet javított az előző idején, így az új legjobbja 1:33.902. Csak a középső szektorban autózott abszolút legjobbat.

GPHírek
16:38

Alonso elképesztő csatába kezdett Stroll-lal

Az elejét nem láttuk, de alighanem felbosszantotta magát a kanadain, aki szélesre futott az utolsó kanyarban, majd a célegyenes végén kifékezte a gyorskört kezdő spanyolt. Ezután Alonso visszatámadott, és egészen az első szektor végéig fej-fej mellett haladtak. Talán ez kicsit az Alpine megbízhatósága miatti frusztrációnak is betudható a kétszeres világbajnoknál.

GPHírek
16:40

Norris 6 tizedet javított

Mindezt ráadásul a C2-es gumin tette, új legjobbja így 1:35.356, amivel a hatodik helyre jött fel.

GPHírek
16:45

A Mercedes javított a delfinezésen

Az Auto Motor und Sport idézte a Mercedes csapatfőnökét, aki szerint a nap folyamán találtak megoldásokat a pattogás mérséklésére. A német szaklap szerint a felfüggesztés beállításait kellett hozzá módosítani.

Közben Norris nagyon durván áthajtott McLarenjével a második szektor egyik gyors kanyarján, ami minden bizonnyal nem tett jót a padlólemeznek.

GPHírek
16:49

Fittipaldi gyorsult, majd begyűjtött egy zacskót

A Haas továbbra is a legnehezebben vezethető autónak tűnik, de nehéz megítélni, hogy ebben mennyi szerepe van Fittipaldinak, és mennyi a kocsinak. A brazil az imént a C2-es prototípus gumikon 1:37.422-re gyorsult, amivel továbbra is utolsó, ráadásul a kör végén ráment egy pályára tévedt zacskóra, amit az autó alatt futó csatorna bejáratánál levő terelőlapok szépen össze is szedtek.

GPHírek
16:51

Sainz megelőzte Leclerc-t, de Gaslytól elmaradt

Mindezt C3-as gumin érte el a spanyol, ráadásul úgy, hogy elfékezte a 10-es kanyart és az utolsó kanyarban is kicsit szélesre futott. Ideje 1:34.359, ami 17 századdal jobb Leclerc körénél, és 4 és fél tizeddel rosszabb Gaslyénál. 

Közben VSC-fázis van érvényben, de akárcsak délelőtt, most is a rendszert tesztelik.

GPHírek
16:54

Piros zászló: Pérez a kavicságyban

A 8-as kanyarban pördült meg a mexikói, és simán tovább is tudott volna menni, ha nem engedi annyira hátra gurulni az autót, hogy a hátsó kerék belelógjon a kavicsba.

A lassításból kiderült, hogy a VSC-fázis alatt lehűlt gumik miatt történt a megforgás, mert amint Pérez gázra lépett, már ment is el az autó hátulja.

GPHírek
16:56

Nem kapkodnak a pályabírók

Pérez kiszállt a Red Bullból, és a pályabírókkal együtt nézelődik a bukótérben. Lévén 5 perc sincs már hátra, lehet, hogy már nem indítják újra a körözést.

GPHírek
16:57

Hivatalos: Nem indul újra a teszt

Ennyi volt mára, Pérez kicsúszása a tervezettnél korábban véget vetett a napnak, amely a Haasszal sem fog folytatódni, a csapat időközben ugyanis közölte, hogy ma nem túlórázik, és a következő két nap során használja majd el az extra 4 órát, amit a ma délelőtti hiányzásáért cserébe kapott.

GPHírek
17:03

Gasly lett az első a két Ferrari előtt

Miközben a Red Bullt mentik, mi elköszönünk mára, hogy holnap reggel 8 órától ismét jelentkezzünk, akkor már a második nap élő közvetítésével. 

A mai napot C5-ös gumin Pierre Gasly zárta az élen a legjobb körét egyaránt C3-as keveréken elérő Carlos Sainz és Charles Leclerc előtt. A Mercedes és a Red Bull egyelőre alighanem nem a tempóra koncentrált.

Az első bahreini tesztnap végeredménye:

1. Gasly (AlphaTauri) 1:33.902, C4, 102 kör
2. Sainz (Ferrari) 1:34.359, C3, 51 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
4. Stroll (Aston Martin) 1:34.736, C4, 49 kör
5. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 104 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.356, C2, 49 kör
7. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.495, C3, 66 kör
8. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
9. Russell (Mercedes) 1:35.941, C3, 59 kör
10. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 137 kör
11. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
12. Alonso (Alpine) 1:36.745, C3, 24 kör
13. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
14. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
15. Fittipaldi (Haas) 1:37.422, C2, 46 kör

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: