Társoldalunk:
Hírlevél

Helyreállt a világ rendje, Mercedes-fölénnyel ért véget a barcelonai teszt

2022.02.25., 08:49
rendezés

Miután az első két napon nem villogott, szerdán a Mercedes volt a leggyorsabb a barcelonai előszezoni teszten, Lewis Hamilton ráadásul abszolút legjobb idővel végzett az élen, miután megjavította csapattársa, a Lando Norris szerdai etalonját szintén túlszárnyaló George Russell körét. A záró nap nagy vesztesének a Haas és az Alpine bizonyult, de az Alfa Romeo és az Aston Martin is bosszús lehet.

Borús idő és az eddigieknél hűvösebb időjárás fogadta a Barcelonában tesztelő F1-es mezőnyt a három napos gyakorlás utolsó napján. Ennek megfelelően álmoskásan indult a délelőtti körözés, és csak a Haas lecsupaszított, az Uralkali logóit és az orosz színeket is nélkülöző festése, valamint Fernando Alonso kicsúszása jelentett érdekességet az első fél órában. Nem sokkal az első óra vége előtt azonban mindenki felkapta a fejét, a kétszeres világbajnok alatt ugyanis elfüstölt az Alpine, majd kicsit ki is gyulladt, a pályabíróknak kellett eloltani. Mint később kiderült, ez a francia istálló napjának és tesztjének a végét jelentette, a hidraulikai hibát nem tudták már orvosolni, így Alonso csak 12 kört ment, Ocon pedig már pályára sem léphetett. De ezzel még nem volt vége.

Alonso napja látványos füstfelhőben ért véget

Miután az első napon nem, csütörtökön pedig csak kétszer kellett félbeszakítani a tesztelést piros zászlóval, ma már az első bő két és fél órában volt két megállás, Alonso után ugyanis Pierre Gasly is előcsalogatta a piros zászlókat, amikor az ötös kanyarban kicsúszott, és összetörte az Alpha Tauri jobb elejét.

Ekkor kevesen gondoltuk, hogy a délelőtti etapból hátralevő kevesebb mint másfél órában még háromszor kell félbeszakítani a tesztelést, pedig így történt.  

Előbb az Alfa Romeóval köröző Csou Kuan-jü parkolt be háttal a 10-es kanyar kavicságyába, majd miután a megszakítást követően visszatért a pályára, a célegyenesben megállt alatta az autó. De még így sem járt olyan rosszul, mint Sebastian Vettel, akinek Aston Martinja a 10-es kanyar előtt füstölni kezdett, majd az Alpine-hoz hasonlóan kigyulladt. A silverstone-i istállót az olajrendszer szivárgása kényszerítette térdre, olyannyira, hogy a Vettelt váltó Lance Stroll délután már nem is jött ki, helyette a csapat bejelentette, hogy összepakol és hazamegy.

A Haas csak 9 körig jutott a kifehéredett VF-22-esselForrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

Így tett a hírekbe az orosz főszponzora körüli bizonytalanság miatt bekerülő Haas is, amely ismét komoly megbízhatósági problémákba ütközött: Mazepin délelőtt csak 9 kört ment, mielőtt elkezdett szivárogni az olajtartálya, délután pedig Mick Schumacher autóba sem tudott ülni. Mellettük az Alfa Romeo is tovább vergődött, mer bár Csou délelőtt megtett 41 kört, Valtteri Bottas délután ennek csak a töredékét tudta összehozni.

Ami a köridőket illeti, a mai napon először előkerült a Pirelli leglágyabb, C5-ös keveréke, amellyel Russell a délelőtti körözés utolsó fél órájára fordulva 1:19.233-as kört repesztett.

Összehasonlításképpen Norris 1:19.568-as idővel zárta az élen az első napot C4-es, Charles Leclerc pedig 1:19.689-es körrel a másodikat C3-as keveréken. A Mercedes fiatal britje mögé Max Verstappen jött be fél másodperccel lemaradva a C3-as gumin, majd őt Vettel követte további hét százados hátrányban a C5-ösön. Délelőtt még Charles Leclerc fért be 1:20 alá, amivel negyedik lett. Verstappenhez hasonlóan a C3-as keverék volt az autóján.

Russell zárta az élen a délelőttötForrás: NurPhoto via AFP/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A délutáni etapra az előzetesen bejelentett forgatókönyv lépett életbe, azaz az ebédszünetben fellocsolták a pályát, hogy a csapatok a Pirelli esős és intermediate gumijait is tesztelhessék. A legtöbben rótták is szorgosan a köröket, ezzel segítve a pálya felszáradását. Miután visszatértek a slick gumik, a hosszú etapoké lett a főszerep, de az utolsó órában azért most sem maradtak el a lágy gumis gyorskörök, amelyek végén Lewis Hamilton több próbálkozást követően végül letaszította Russellt az élről, és 1:19.141-es körrel átvette az első helyet. A hétszeres világbajnoknak ehhez ráadásul elég volt a C4-es keverék, amelyen 1:19 alá is bemehetett volna, ha ugyanabban a körben futja meg a legjobb szektorait. Erre az utolsó tíz percben még rátett egy kávéskanállal, a C5-ös gumikon két lila szektor után 1:19.138-at autózott, azaz 3 ezredet javított az előző idején.

Hamilton a végén megkaparintotta az első helyet

A két Mercedes mögé az utolsó órában szintén a C4-es gumin hajrázó Sergio Pérez ért oda, ő 1:19.556-nál állította meg a stoppert, azaz négy tizedet kapott Hamiltontól, míg a negyedik a délelőtti idejével Verstappen lett a C3-as abroncsokon. 

A pénteki tesztnap végeredménye

1. Hamilton (Mercedes) 1:19.138, C4, 93 kör
2. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:19.556, C4, 73 kör
4. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:20.072, C3, 91 kör
8. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 85 kör
11. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
12. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
14. Gasly (Alpha Tauri) 1:22.469, C2, 40 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, intermediate gumi, 10 kör

GPHírek
08:26

Jöjjön az utolsó tesztnap!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai tesztelés harmadik, egyben utolsó napjáról. Hamarosan zöldre vált a lámpa a boxutca végén és elindul az utolsó délelőtti négy órás etap, de amíg ez nem történik meg, alább megnézhetnek egy néhány perces videós összefoglalót a tegnapi eseményekről.

GPHírek
08:32

Tegnap a Ferrari végzett az élen

Miután az első tesztnapon Lando Norris végül gyorsabbnak bizonyult nála, csütörtökön Charles Leclerc már nem talált legyőzőre, és 1:19.689-es körrel megkaparintotta az első helyet. Ám ez elmarad Norris első napon elért 1:19.568-as idejétől, noha a Ferrari versenyzője C3-as, míg a McLarené az eggyel lágyabb C4-es keveréken futotta meg a legjobbját.

A C5-ös, leglágyabb gumikat még senki sem használta, illeve a csapatok sem igazán a köridőkre hajtottak, így bőven benne van, hogy ma látunk a korábbiaknál jobb időeredményeket.

Leclerc ma is autóba ülForrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
08:44

A Haas teljesen fehér autóval köröz ma

Miután tegnap rengeteg támadást kapott a csütörtök hajnalban megindult orosz-ukrán háború miatt, a Haas úgy döntött, hogy az utolsó tesztnapra megszabadul az orosz nemzeti színű festésétől és orosz főszponzora, az Uralkali logóitól, és teljesen fehér autóval fog körözni Barcelonában. „A csapat partnerével kötött megállapodás értelmében egyelőre ennél bővebben nem kommentáljuk a történteket” – áll az istálló közleményében.

Egyelőre így az sem világos, hogy az orosz vállalatokat és oligarchákat érintő szankciók miatt az Uralkali (amelyet részben a Vlagyimir Putyin üzleti körébe tartozó, tegnap a Kremlben az orosz elnök üzletemberekkel folytatott válságtanácskozásán is részt vevő  Dmitrij Mazepin, Nyikita Mazepin apja tulajdonol) felhagy-e az istálló szponzorálásával, vagy csupán az ukrajnai konflikustól történő elhatárolódásról van szó.

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner tegnap nem vett részt az FIA ebédszünetben tartott sajtótájékoztatóján, ám mára online sajtóbeszélgetést hívott vele össze a Haas, amelyen a GPhírek is jelen lesz. 

Amennyiben az Uralkali és a Haas partneri kapcsolata is veszélybe kerül, az kérdéseket vet fel Nyikita Mazepin F1-es jövőjével kapcsolatban is. Az orosz pilóta ma délelőtt még biztosan vezetheti a VF-22-est.

A Haas tegnap este a kamionjairól is elkezdte leszedni az Uralkali logóit
A Haas szerelői tegnap este, vacsora közben
GPHírek
08:54

Ők tesztelnek ma

Több csapatnál is osztott munka lesz ma azok közül, akik eddig egész nap ugyanazt a pilótát ültették az autóba, hiszen így tudják egyenlően elosztani a három napot a versenyzők között. Így a Red Bullnál délelőtt Verstappen, délután Pérez, a McLarennél délelőtt Norris, délután Ricciardo, az Alpine-nál délelőtt Alonso, délután Ocon, az Alpha Taurinál pedig délelőtt Gasly, délután pedig Cunoda tesztel.

  délelőtt délután
Mercedes Russell Hamlilton
Red Bull Verstappen Pérez
Ferrari Leclerc Sainz
McLaren Norris Ricciardo
Alpine Alonso  Ocon
Alpha Tauri Gasly Cunoda
Aston Martin Vettel  Stroll
Williams Latifi  Albon
Alfa Romeo Csou Bottas
Haas Mazepin Schumacher
GPHírek
08:57

Azért nem teljesen fehér a Haas

Az orosz nemzeti színek és az Uralkali logói tűntek csak el az amerikai istálló autóiról, a Haas név és egyéb szponzorlogók maradtak, mint ahogyan a csapat kamionjain is.

GPHírek
09:00

Elkezdődött a teszt

Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, ami azt jelenti, hogy mostantól összesen 8 órája maradt a csapatoknak a barcelonai gyakorlásból, és négy délelőtt, a 13 órakor kezdődő ebédszünetig.

GPHírek
09:02

Verstappen azonnal kihajtott a pályára

Tegnap a Red Bull több mint három órát veszített technikai problémák miatt, ezért nekik ma különösen fontos lenne egy produktív nap. Az Auto Motor und Sport szerint nem túl jó a hangulat az istálló tagjainak körében, akik nem igazán értik még az új autó problémáit, és csak reménykednek benne, hogy a mai nap zavartalan lesz. A német szakportál azt is megjegyzi, hogy a Red Bullnál egyértelműen a Ferrarit tartják a leggyorsabbnak.

GPHírek
09:07

Esni lehet nem fog, de nincs jó idő

Az Autosport jelenti, hogy hideg és felhős az időjárás a katalán pályán, jelenleg mindössze 7 fok van, és az aszfalt hőmérséklete is alig tíz fok fölötti. Ezek egyáltalán nem reprezentatív körülmények, így a csapatok alighanem ma is aerodinamikai mérésekkel kezdenek.

Az eső valószínűsége ugyanakkor alacsony, mindössze 20%, ám ha délelőtt nem lesz csapadék, az ebédszünetben akkor is fel fogják locsolni a pályát, hogy délután a Pirelli tesztelhesse a csapatokkal a vizes és intermediate abroncsait. Ez persze nem azt jelenti, hogy délután már nem fognak száraz pályán körözni a versenyzők, a locsolás ugyanis egyszeri lesz, így amint felszárad az aszfalt, jöhetnek újra a slick gumik.

GPHírek
09:08

Már csak két csapatra várunk

Közben mindenki kihajtott már a pályára, a legtöbb autón pedig a szokásos mérőeszközök lógnak. Mindössze a McLaren és a Haas nem tette még tiszteletét.

GPHírek
09:11

Mindenki megjött

Közben Mazepin és Norris is kihajtott, előbbi a szinte teljesen fehér Haasszal. A csapatok szokás szerint különböző pontokon mérnek, az Alpine például a hátsó kerekek elé rögzített egy nagy mérőkeretet. 

GPHírek
09:14

A Williamsnél mégsem Latifi kezd

Mint kiderült, Albon ül ma délelőtt az autóban, és délutánra veszi át a helyét a kanadai pilóta, akinek így legalább lesz lehetősége vizes pályán gyakorolni egy kicsit.

GPHírek
09:16

Ilyen a kifehérített Haas

Az első szárny mondjuk fekete, hiszen arról lekerültek az orosz színű matricák, alattuk pedig nyilvánvalóan nem festették le a karbon elemeket, mert teljesen felesleges, és csak növeli a súlyt. Mazepin overálján egyébként még ott van az Uralkali logója, ennek a letakarásával nem bíbelődtek, vagy más ok miatt nem fedték el.

GPHírek
09:19

Egyelőre Leclerc vezet, de nincs nagy jelentősége

Nyilván a teszten amúgy sincs, de mivel a csapatok még aerodinamika méréseket végeznek, most különösen nincs. Öt pilótának van eddig mért köre, íme az állás:

1. Leclerc (Ferrari) 1:23.589, C3, 5 kör
2. Russell (Mercedes) 1:24.592, C3, 7 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 132.200, C4, 8 kör
4. Norris (McLaren) 1:48.115, 3 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:57.597, 5 kör

GPHírek
09:21

Hamiltont tegnap több probléma is hátráltatta

A ma délután vezető hétszeres világbajnok tegnap mindössze 40 kört tett meg délelőtt, Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója pedig elárulta, hogy egy adatátviteli probléma miatt tudták csak késve megkezdeni a munkát, majd az autó egyensúlyával is gondjaik adódtak (szerinte részben a beállítások, részben a kemény gumik miatt), végül pedig egy szenzorhiba hátráltatta őket, ami miatt korábban be kellett fejezniük a körözést.

GPHírek
09:24

Alonso kicsúszott az Alpine-nal!

A spanyol a 12-es kanyarban pördült ki, de szerencséjére nem találta el a falat, és a kavicságyból is ki tudott jönni.

GPHírek
09:27

Nehéz helyzetben a Haas

A szinte teljesen fehér, szponzorlogót alig hordozó autóról óhatatlanul eszébe jut az embernek, hogy milyen nehéz helyzetbe kerülhet a csapat, ha elveszíti az orosz főszponzorát. Ugyanakkor abban is van igazság, hogy a csapat azért fürödhet be a második főtámogatójával (korábban a Rich Energy-vel is viharos körülmények között szakítottak), mert Gene Haas nem akar annál többet invesztálni, mint amennyi invesztál. Lehet, hogy most kénytelen lesz?

GPHírek
09:29

A világbajnok átvette a vezetést

Verstappen C2-es gumikon állt az imént az élre 1:23.551-es körrel, amivel letaszította az első helyről az eddig C3-asokon vezető, 1:23.589-es legjobbat elérő Leclerc-t. Továbbra is hűvös van és az aszfalt hőmérséklete sem ideális.  

GPHírek
09:31

Verstappen több körös etapot kezdhetett

Alighanem lekerültek a mérőkeretek a Red Bullról, mert a holland pilóta közben 1:22.653-ra javított. Rajta kívül Russell és Mazepin van kint a pályán jelenleg, előbbi C3-as gumikon köröz.

GPHírek
09:33

A nap képe?

Günther Steiner és Stuart Morrison, a Haas sajtófőnöke beszélget a csapat motorhome-jában, a háttérben levő televízión pedig éppen az orosz-ukrán háborúról szóló híradás megy. 

GPHírek
09:37

Alonso az új első helyezett

Hárman vannak jelenleg a pályán, Csou, Verstappen és Alonso, a spanyol pedig az imént 1:21.242 alatt ért körbe C3-as keveréken és letaszította Verstappent az élről.

GPHírek
09:39

Az Alpine továbbra is lassú az egyenesben

Az AMuS szerint ez arra utal, hogy Alonso nem használja a DRS-t, amivel a csapat a tesztelés első napja óta küzd, és a jelek szerint leghamarabb a bahreini tesztre fogja orvosolni a problémát.

GPHírek
09:42

Eddig a Mercedes a legszorgalmasabb

Russell már 15 körnél jár, miközben Verstappen is teljesített már 13-at. Mindkét csapatnak kellenek a kilométerek. 

A többiek, köztük Mazepin is még 10 alatt vannak.

GPHírek
09:48

Norris felugrott a második helyre

Miközben az élen álló Alonso szorgalmasan pakolja a kilométereket az Alpine-ba 1:22 végi és 1:23 eleji köröket autózva, Norris a C3-as gumin 1:21.397-tel feljött mögé a második helyre, hátránya nagyjából másfél tized.

GPHírek
09:49

Piros zászló, úgy tűnik Alonso az!

Itt a nap első, a teszt harmadik megszakítása. Egyelőre nincs megerősített információ, de az Autosport szerint Alonso csúszhatott ki vagy állhatott meg a pályán.

GPHírek
09:51

Alonso alatt elfüstölt az Alpine

Nem csak egy sima megállásról van szó, Alonso az utolsó szektorban komoly műszaki problémával szembesült, a pályabíróknak oltani is kellett az autót.

GPHírek
09:53

Ezt nem két perc lesz feltakarítani

Alighanem olaj vagy hűtőfolyadék is kifolyt az A522-esből, illetve rengeteg oltóanyag került a pályára, amit el kell távolítani onnan, mielőtt folytatódhatna a teszt. Csak halkan jegyezzük meg, az Alpine bevallottan a teljesítményre ment rá a vadonat új motorjával, háttérbe szorítva a megbízhatóságot. 

GPHírek
09:55

Ennyire füstölt a megállás előtt az Alpine

Az alábbi fotók még azelőtt készültek, hogy a pályabírók telefújtak volna mindent az oltóanyaggal. Nem volt látványos elfüstölés, de azért szemmel láthatóan jött a füst Alonso autójának hátuljából.

GPHírek
09:58

Russell: Egyelőre nem mi vagyunk a leggyorsabbak

A tegnapi nap után a Mercedes fiatal pilótája kijelentette, a Ferrari és a McLaren is előttük jár jelenleg, de mindent megtesznek, hogy behozzák a lemaradást.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:01

Egy óra után Alonso vezet Norris és Verstappen előtt

Egyelőre nem túl reprezentatívak az idők, noha Alonso megfutotta az Alpine eddigi legjobbját a teszten, de vélhetően tudna azért ennél jobbat is.

Az állás egy órányi tesztelés után

1. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
2. Norris (McLaren) 1:21.397, C3, 9 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1m22.614, C2, 13 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1m22.778, C3, 11 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1m22.859, C2, 12 kör
6. Gasly (AlphaTauri) 1m24.319, C2, 13 kör
7. Russell (Mercedes) 1m24.592, C3, 17 kör
8. Zhou (Alfa Romeo) 1m24.938, C2, 7 kör
9. Mazepin (Haas) 1m31.204, C2, 5 kör
10. Albon (Williams) 1m46.860, 5 kör

GPHírek
10:03

Ennyi volt a teszt a kétszeres világbajnoknak?

Könnyen lehet, hogy Alonsót nem láthatjuk már az idei barcelonai tesztelésen, hiszen délután Ocon veszi át tőle az Alpine-t (ha meg tudják addig javítani), a füstölgő kocsit elnézve pedig korántsem lenne meglepő, ha a délelőttből hátralevő szűk három órában már nem tudna pályára gurulni a spanyol. Az autót időközben rátették a trélerre.

GPHírek
10:07

Folytadódik a teszt

10 óra 5 perckor ismét zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, miután Alonso autója visszaért a garázsokhoz.

GPHírek
10:08

Az Alpine kérte Alonsót a megállásra

A csapat a Twitteren tette közzé, hogy nyomáscsökkenés miatt ők utasították az azonnali megállásra a spanyolt, aki vélhetően a tükörbe nézve is láthatta, hogy valami nincs rendben, hiszen füstölt az Alpine hátulja...

GPHírek
10:11

Nem nehéz együttérezni Alonsóval

A mclarenes évek alighanem még élénken élnek a spanyolban, aki nem egyszer volt kénytelen a füstölgő autója mellett ácsorogni a pályán. Ahogy nézi a lerobbant Alpine-t, az embernek egyből az az érzése támad, hogy neki is ezek a gondolatok járnak a fejében.

GPHírek
10:13

Verstappen a Red Bull legjobbjával vezet

Alonso és az Alpine drámája után térjünk vissza a teszteléshez, amelyen az imént Max Verstappen állt az élre 1.21.192-es körrel a C3-as gumin. Ez nem mellesleg a Red Bull eddigi legjobb eredménye a tesztelésen.

GPHírek
10:16

Tovább gyorsul a holland

Már 1:20.683-nál jár a címvédő, aki ezzel 6 tizedre került a továbbra is második helyen álló Alonso idejétől. A megtett körök számában harmadik a holland 19 körrel a 23 körös Russell és 20 körös Gasly mögött.

GPHírek
10:21

Öten köröznek jelenleg

Albon a nyolcadik körét rójja a kemény gumin, míg Norris és Verstappen etapja hetedik és hatodik körében jár a közepeseken. Vettel és Csou is kint vannak, mindketten kemény abroncsokon.

GPHírek
10:28

Még néhány kép a csalódott Alonsóról

A spanyol pilóta beszélgetett egy kicsit még a megállása után James Moy-al, a többek között az Alpine-nak is fotózó XPB Images fotósával, aki végigfotózta a kocsi elfüstölését.

GPHírek
10:32

Russell feljött Verstappenre

A Mercedes pilótája 1:20.767-tel csak 84 ezredet kapott a hollandtól. Ő is a C3-as gumin van.

GPHírek
10:35

Az egyenesben eddig az Alpha Tauri a leggyorsabb

Gasly száguldott át ma a legnagyobb tempóval eddig a célegyenes végi mért ponton, egészen pontosan 318 km/h-val. Őt Verstappen követi 317-tel, majd jön az első nem Honda-motoros autó az Albon által vezetett Williams személyében 315-tel.

GPHírek
10:37

Verstappen hosszabb etapot teljesített

13 kör után tért vissza a boxutcába a holland, így most Albon és Russell vannak kint. Előbbi kemény, utóbbi közepes gumin megy.

GPHírek
10:38

Norris is csatlakozott az 1:21 alattiak klubjához

Verstappen és Russell után ő ma a harmadik, aki bement 1:21 alá: 1:20.862-es ideje a harmadik helyre elég. C3-as gumin érte el.

GPHírek
10:42

A BL-döntőt elvették az oroszoktól, most az F1-es futam jön?

Friss hír, hogy az UEFA úgy döntött, hogy az orosz-ukrán háború miatt nem Szentpétervár, hanem Párizs adhat otthont az idei Bajnokok Ligája-döntőnek. Az F1 elnök-vezérigazgatója tegnap este tanácskozott a csapatfőnökökkel, de egyelőre nincs hír arról, hogy törlik-e a szeptemberi Orosz Nagydíjat, a történtek függvényében ugyanakkor az lenne a meglepő, ha a mezőny az idén ellátogatna Szocsiba.

GPHírek
10:45

A Pirelli szerint mindenki tartalékol

Mario Isolát, a Pirelli F1-es főnökét idézte az Auto Motor und Sport. Az olasz szakember elmondta, hogy minden istállónak van legalább egy szettje az összes keverékből (tehát aki még nem ment a C4-es és a leglágyabb, C5-ös keverékkel, az ma megteheti ezt), illetve azt is elárulta, hogy eddig egyik csapat sem feszegette az autója határait, és szerinte egy másodpercnyi tartalék még a legjobbakban is van.

GPHírek
10:56

Verstappen javított, már közel a teszt legjobbjához

Visszatért a pályára a holland és repesztett egy 1:19.765-ös időt a C3-as keveréken, amivel már alig maradt el Leclerc tegnap ugyanilyen gumin futott idejétől, és Norris szerdai C4-es körétől sincs messze. 

GPHírek
10:59

A Haast még az ág is húzza

Mazepin eddig csak 9 kört ment ma, ami messze a legkevesebb, a Haas pedig az imént közölte, hogy egyelőre nem is fog többet, mivel valamelyik rendszer szivárog a kocsin, és azt javítják jelenleg. Eddig egyetlen problémamentes napot sem tudott teljesíteni az amerikai csapat.

GPHírek
11:01

A Williams pilótát cserélt

Édekes megoldás, nem vártak az ebédszünetig, hanem Latifi már most átvette Albontól az FW44-est, és azonnal fel is irakozott a harmadik helyre 1:20.699-cel C4-es gumin. Verstappen, Russell, Latifi az első három sorrendje.

GPHírek
11:03

Verstappen vezet a délelőtt felénél

Két óra telt el az utolsó tesztnap első négy órás etapjából, azaz még ugyanennyi van hátra. Jelenleg Verstappen áll az élen a Red Bull eddigi legjobbjával, őt Russell és Latifi követi.

Az állás 2 órányi tesztelés után

1. Verstappen (Red Bull) 1:19.765, C3, 36 kör
2. Russell (Mercedes) 1:20.556, C3, 40 kör
3. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 5 kör
4. Norris (McLaren) 1:20.862, C3, 29 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:20.934, C3, 27 kör
6. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
7. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
8. Leclerc (Ferrari) 1:22.778, C3, 20 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:23.054, C2, 27 kör
10. Zhou (Alfa Romeo) 1:24.204, C2, 28 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör

GPHírek
11:09

Norris faragott egy kicsit az idejéből

1:20.827 az új legjobbja, ami 55 századdal jobb a korábbi legjobbjánál. Maradt vele a negyedik helyen. Ugyanígy tett Gasly is, de ő sem mozdult el a 9. pozícióból.

GPHírek
11:12

Mazepin nem vesz részt a hivatalos sajtótájékoztatón

Az FIA közleményben tudatta, hogy a Haas orosz versenyzője nem lesz ott az ebédszünetben tartott hivatalos sajtótájékoztatón. Nem nehéz kitalálni, hogy az orosz-ukrán helyzet miatt.

Közben a Haas tudatta, hogy az olajtank szivárog a kocsin, így el kellett távolítani azt. Kérdéses, hogy a délelőtt folyamán pályára lépnek-e még.

A délután vezető Mick Schumacher közben a boxfalról követi az eseményeket.

GPHírek
11:16

Itt vannak az első képek

Természetesen ma is jelentkezünk frissülő képgalériával, az alábbi fotóra kattintva meg is nézheti az eddigieket.

KATTINTÁSRA galéria nyílikForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox
GPHírek
11:19

Az Alpha Tauri főnökében vannak kérdőjelek

A The-Race.com idézte Franz Tostot, aki az autó teljesítményével és megbízhatóságával is elégedett, viszont rámutatott, hogy a hűvös idő miatt nem tudják megmondani, hogy melegebb körülmények között is ugyanilyen jól fog-e viselkedni a kocsi, illetve bizonyos gumikeverékeknek sem fekszik a jelenlegi 14 fokos aszfalt. A levegő hőmérséklete mindössze 10 fok.

GPHírek
11:24

Russellnek feltették a lágy gumit, át is vette a vezetést

1:19.608 a nap legjobbja a brittől C4-es gumin, aki ezzel letaszította Verstappent az élről. Ez azonban  – csak hajszállal ugyan – de még mindig elmarad Norris és a McLaren szerdai, szintén C4-esen futott abszolút legjobbjától.

Közben Vettel és Csou is javított, előbbi C3-ason elért 1:20.685-ös körével a harmadik, utóbbi szintén C3-ason teljesített 1:21.939-es idejével a nyolcadik helyre jött fel.

GPHírek
11:30

A Mercedes újabb gyorskört futott

Russell mindössze 6 ezreddel maradt el második C4-es gyorskörén a nap eddigi legjobbját jelentő előző próbálkozásától, miközben elsőként érte el az 50 körös határt a mai napon. Utána Verstappen következik a megtett táv rangsorában 41 körrel.

GPHírek
11:32

Leclerc javított, de a Mercedesre nem volt veszélyes

1:20.414 a monacói új legjobbja, amivel feljött a harmadik helyre Russell és Verstappen mögé. A C3-as keverék van az autóján.

GPHírek
11:34

Verstappen és a Ferrari is gyorsul

Leclerc töltőkör után 1:20.308-ra javított, de maradt harmadik, miközben Verstappen szintén C3-as gumin 2 tizeden belülre került Russellhez képest, az ő legjobbja jelenleg 1:19.756.

GPHírek
11:36

Piros zászló, ma már másodszor!

Úgy tűnik, hogy ezúttal Pierre Gasly Alpha Taurija robbant le.

GPHírek
11:40

Egyelőre nem tudni mi történt

Az időmérő monitorok azt jelzik, hogy Gasly autója az első szektorban ragadt, de hogy műszaki hibáról vagy kicsúszásról van-e szó, még nem erősítették meg.

GPHírek
11:43

Az F1 közleményt fog kiadni az Orosz Nagydíjról

A Racefans idézte Franz Tostot, az Alpha Tauri csapatfőnökét, aki szintén részt vett a Stefano Domenicalival, az F1 elnök-vezérigazgatójával tartott tegnap esti megbeszélésen. „Megvitattuk az ukrajnai helyzetet, a csapatok, a FOM és az FIA pedig előbb vagy utóbb ki fognak adni egy közleményt, és akkor mindent meg fognak tudni” – mondta a Barcelonában összegyűlt újságíróknak.

GPHírek
11:44

Gasly visszatért a garázsba

A pálya egyik beavatkozó autója visszaszállította a francia pilótát, az Alpha Tauriróll azonban még mindig nincs kép. De vélhetően műszaki problémáról van szó.

GPHírek
11:47

Mégsem műszaki hiba volt, összetört az Alpha Tauri!

Gasly az ötös kanyarban csúszott ki és ment neki orral a gumifalnak, amitől az autó jobb eleje szemmel láthatóan sérült, tört a felfüggeszés és az első szárny is. Ez a teszt első olyan kicsúszása, ami komolyabb anyagi kárral járt.

GPHírek
11:52

Zajlik Gasly autójának mentése

Már emelik a trélerre a kavicságyban ragadt Alpha Taurit, amint visszaért a boxutcába, folytatódni fog a körözés.

GPHírek
11:57

Alighanem törlik az Orosz Nagydíjat

Roksana Ćwik lengyel újságíró a Twitteren azt írta, Günther Steinerrel készített exkluzív interjúja során a Haas csapatfőnöke elárulta neki, hogy a tegnapi találkozón minden csapatfőnök egyetértett az Orosz Nagydíjjal kapcsolatos döntésben. Ez alighanem csak egyet jelenthet: törölni fogják az idei szocsi versenyt. Bejelenés még a mai nap folyamán várható.

GPHírek
12:01

Szabad a pálya, elkezdődött az utolsó óra

Az Alpha Taui elszállítása után Russell vezetése mellett folytatódik a körözés a délelőtti etap utolsó órájával. Eddig a Mercedes és a Williams tette csak fel a C4-es keveréket.

Az állás 3 órányi tesztelés után

1. Russell (Mercedes) 1:19.608, C4, 56 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 46 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:20.414, C3, 31 kör
4. Vettel (Aston Martin) 1:20.685, C3, 34 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 5 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 38 kör
7. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
8. Zhou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 37 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
10. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör

GPHírek
12:05

Steiner egyelőre nem beszél Mazepin távozásáról

Ezekben a pillanatokban tart online sajtótájékoztatót a Haas csapatfőnöke, aki azt mondja, a jogi dolgokkal a jövő héten fognak foglalkozni, és egyelőre nem beszél arról, hogy megválnak Nyikita Mazepintól. Amennyiben viszont az Uralkali távozik a csapattól, nehéz elképzelni, hogy az orosz pilóta maradjon.

GPHírek
12:06

Újabb piros zászló, Csou csúszott ki!

Ez nem tartott sokáig, alighogy folytatódott a teszt, máris itt az újabb megszakítás. Az Autosport szerint a kínai Csou a 10-es kanyarban hagyta el a pályát.

GPHírek
12:09

Vettel és Leclerc még gyorsan javított

Mindketten C3-as gumin voltak kint, és még a piros zászló előtt faragtak az idejükből. Leclerc új legjobbja 1:20.092, Vettelé 1:20.419. Előbbi maradt a harmadik, utóbbi a negyedik helyen.

GPHírek
12:12

Nem tört, de a kavicságyban ragadt az Alfa

Sima megpördülésnek tűnik Csou kicsúszása, ami anniyból jó hír, hogy épségben maradt a C42-es. A kínai pilótát már visszaszálították a boxba.

GPHírek
12:17

Csou komolyat harcolt az autóval

Matt Kew, az Autosport tudósítója élőben látta a kínai pilóta megforgását. Csou már a kanyar korai szakaszában megcsúszott, de a kanyar kétharmadáig küzdött a csikorgó gumikon faroló Alfával, de végül nem tudta megfogni azt, és megpördülve a kavicságyba esett. Az ilyen hibák teszten, főleg egy újonc esetében még beleférnek.

GPHírek
12:22

A Haas csapatfőnöke őszinte, de nem tud sokat

Különböző újságírói kérdésekre válaszolva Günther Steiner a Haas online sajtóbeszélgetésén  elmondta, Mazepin jövőjével foglalkozniuk kell, de egyelőre nem tudta megerősíteni sem azt, hogy az orosz pilóta marad, sem azt, hogy megy.

Az olasz szakember őszintén elmondta, hogy még soha nem került ilyen helyzetbe, de nem fognak tétlenül ülni, hanem folyamatosan figyelemmel követik az ukrajnai eseményeket, de mivel kormányok is szerepet játszanak a köztük és az Uralkali között megállapodásban, és komoly szerződések kötik őket, jelenleg nem tud konkrétumokkal szolgálni a hogyan továbbról. A jövő héten fogják megvizsgálni a jogi lehetőségeket.

GPHírek
12:23

Folytatódhat a körözés

Közben az utolsó szűk 40 percre ismét szabad lett a pálya, Norris, Verstappen, Vettel és  Leclerc pedig már ki is hajtott rá.

GPHírek
12:27

Vettel bement 1:20 alá, már a harmadik

Ez az Aston Martinnak először sikerült a héten, a német pilóta C4-es gumin 1:19.905-öt ért el, amivel Leclerc-t megelőzve feljött a harmadik helyre.

GPHírek
12:30

Russell a teszt legjobb idejét érte el

Ez mondjuk várható volt, mivel a Mercedes a csapatok közül elsőként felpakolta autójára a C5-ös keveréket, amivel Russell 1:19.233-at repesztett, durván 3 tizeddel megjavítva Norris szerdán, C4-es gumin elért eddigi abszolút legjobbját.

GPHírek
12:33

Vettel kint maradt, Russell bejött

A Mercedes egyelőre egy gyorskört ment a C5-ösökön, míg Vettel zsinórban hatnál tart a C4-eseken. 

GPHírek
12:35

Többeknek is véget érhetett a teszt

A korábban piros zászlót előcsalogató Alonso, Gasly és Csou sem jön már vélhetően, ahogyan az eddig mindössze 9 kört megtevő Mazepin is könnyen lehet, hogy befejezte a munkát. Vele kapcsolatban az a kérdés is felmerülhet, hogy látjuk-e még F1-es autóban valaha.

GPHírek
12:38

A delfinezés megoldása lehet a kulcs

Mint arról korábban beszámoltunk, egy nem újkeletű, de a vártnál nagyobb hatást gyakorló probléma is felütötte a fejét az idei autókkal, amelyek nagy sebességnél delfinező mozgást végeznek az egyenesben. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint aki hamarabb úrrá lesz a problémán, az előnybe kerülhet. Részletek alább.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
12:40

Vettel megerősítette a harmadik helyét

Sikerült egy kicsit faragnia az idején C4-es gumin a négyszeres világbajnoknak, aki 1:19.824-et autózott az imént. Verstappen 1:19.756-tal áll előtte a második, Russell 1:19.233-mal az első helyen, a németet Leclerc 1:20.092-vel követi a negyedik pozícióban. A Red Bull és a Ferrari C3-as, a Mercedes C5-ös keveréken futotta a legjobbját.

GPHírek
12:42

Piros zászló, ismét Csou az!

Az Alfa Romeo kínai pilótája mégis vissza tudott térni a hajrára, de nem sokat ment. Még nem tudni, hoyg ismét kicsúszott-e, vagy megállt alatta az autó.

Közben javítanunk kell magunkat, Vettel az imént a C5-ös, és nem a C4-es keveréken javította meg az idejét.

GPHírek
12:45

Ezúttal az autó romlott el

A kínai pilóta a célegyenesben parkolta le az Alfát, a szerelők már meg is kezdték a mentést. Alighanem néhány percre még újra fogják tudni indítani a tesztet a 13 órakor kezdődő ebédszünet előtt.

GPHírek
12:48

Az Alpine befejezte a tesztet, nem tudják megcsinálni az autót

Fernando Alonso ma reggeli látványos elfüstölése után a csapat az imént közleményt adott ki, amelyben leírta, hogy a vizsgálatok kiderítették, hidarulikai hiba lépett fel az A522-esen, egy meghibásodott tömítés tűzhöz vezetett. A kocsit javítják, de a mai nap folymán már nem lesznek kész vele, így számukra 266 kör után befejeződött a barcelonai tesz, legközelebb a bahreini gyakorláson lépnek pályára.

GPHírek
12:50

Újraindult a körözés, bő tíz perc maradt

12 perccel egy óra előtt Russell, Vettel, Leclerc és Verstappen kihajtott a pályára, hogy megtegyen még néhány kört az ebédszünetig. Vajon látunk további javításokat?

GPHírek
12:51

Ocon sem vesz részt a hivatalos sajtótájékoztatón

Mazepin után ő már a második pilóta, aki az eredeti tervekkel ellentétben mégsem lesz ott az FIA sajtótájékoztatóján. Az ok viszont az ő esetében vélhetően az, hogy a csapat nem szeretné reklámozni a ma történteket. Mindenesetre érdekes döntés.

GPHírek
12:54

Leclerc is 1:20 alatt, megelőzte Vettelt

1.19,831-nél állította meg a stoppert a Ferrari pilótája a C3-as gumin, azaz kettővel keményebb keverékkel is gyorsabb volt Vettelnél. Persze nem ismerjük az üzemenyagmennyiséget és a motorbeállítást sem, de igen erősnek tűnik a maranellói csapat...

GPHírek
12:55

Elképesztő, újabb piros zászló!

Most Sebastian Vettel okozta, de nem tudni, hogy baleset vagy műszaki hiba miatt.

GPHírek
12:58

Az Aston Martint is oltani kell

A 10-es kanyar után állt meg a négyszeres világbajnok, a videó tanúsága szerint műszaki hiba miatt. A beavatkozók az ő autóját is oltották.

GPHírek
13:00

Motorhiba léphetett fel Vettelnél

Matt Kew, az Autosport riportere ezt az esetet is látta. Elmondása szerint a 10-es kanyar előtt füst tört elő az Aston Martinból, Vettelnek pedig nagyot kellett birkóznia a kocsival a blokkoló hátsó tengely miatt, de sikerült egyenesben tartania az AMR22-est.

GPHírek
13:03

Hivatalos: Nem lesz idén Orosz Nagydíj

Az F1 a délelőtti etap végeztével (nem indították újra a körözést) közleményt adott ki arról, hogy jelen körülmények között lehetetlen megtartani az Orosz Nagydíjat, ezért az idén elmarad a szeptemberre tervezett szocsi futam. Várható volt.

GPHírek
13:12

Russell az eddigi legjobb idővel zárt az élen

Vége tehát a barcelonai tesztelés utolsó délelőttjének, amelyet a C5-ös gumit elsőként megkapó George Russell zárt az élen a teszt eddigi leggyorsabb körével. Mögötte Max Verstappen és Sebastian Vettel végzett, a német pilóta szintén C5-ös, a holland C3-as abroncsok futotta a legjobbját.

 

Az elmúlt négy óra ugyanakkor az öt piros zászlós megszakításról marad emlékezetes.  

Fernando Alonso kezdte a sort, akinek 12 kör után kigyulladt az autója, az Alpine pedig később bejelentette, hogy ma már nem is tudja megjavítani, így számukra végte ért a teszt.

Ezután jött Gasly, aki kissé összetörte az Alpha Taurit, majd Csou, aki miatt kétszer is lendült a piros, egyszer kicsúszás, egysze műszaki probléma miatt. Végül Vettel zárta a sort, az Aston Martin szintén lángra kapott.

A délelőtt egyik legnagyobb figyelmet kiváltó csapata a Haas volt, amely ismét szenvedett (olajszivárgás miatt Mazepin csak 9 kört ment), de nem emiatt, hanem az orosz színek és a főszponzor Uralkali logóinak eltüntetése miatt került a középpontba. Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az orosz pilóta sorsa.

Az utolsó tesztnap délelőttjének végeredménye

1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C4, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 5 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
7. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
8. Zhou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
10. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör

GPHírek
13:26

Mazepin először nyilatkozott a háború kitörése óta

A Haas versenyzője a bizonytalanná váló jövőjéről (amennyiben maradhat is a csapat pilótája, a vízumköteles országokba jelen állás szerint aligha fog tudni belépni) nem beszélt, viszont megköszönte a támogatást. „A szurkolóimnak és követőimnek: ez egy nehéz időszak, amelyben nincs befolyásom sok mindenre, amit mondanak és csinálnak. Úgy döntöttem, arra koncentrálok, amit tudok irányítani azzal, hogy keményen dolgozom és a legjobbamat nyújtom a Haas F1-es csapatáért. A legmélyebb köszönetem a megértésért és támogatásért” – írta a Twitteren.

GPHírek
13:30

Zajlik a locsolkodás

Nincs még Húsvét, csak a tartálykocsik kezdték el fellocsolni a barcelonai pályát, 14 órától ugyanis vizes aszfalton folytatódik a tesztelés, hogy a Pirelli a vizes és intermediate abroncsairól is gyűjthessen adatokat. Amennyiben a nap végéig felszárad az aszfalt, láthatunk még száraz gumis köröket is.

GPHírek
13:34

Mégsem Isztambul léphet az orosz futam helyébe?

Korábban olyan pletykák terjedtek a paddockban, hogy az orosz futam azóta bekövetkezett törlése esetén ismét Törökország ugorhat be, de Ian Parkes, a New York Times-nak is dolgozó szabadúszó újságíró úgy tudja, hogy Isztambul mégsincs megfontolás alatt. Amennyiben nem pótolják a kieső versenyt, a tavalyi idényhez hasonlóan az idén is "csak" 22 futam lesz.

GPHírek
13:45

Ritkán, de előfordul ilyen teszt

2017-ben is végeztek mesterséges fellocsolást az egyik hivatalos teszten, hogy a csapatok és a Pirelli kipróbálja éles körülmények között az új esőgumikat az új erőhatások mellett. A The-Race szakírója, Gary Anderson közben felelevenített egy utólag humoros esetet 2003-ból, amikor úgy oldották meg a fellocsolást, hogy egy közeli tóból szippantottak vizet, csakhogy az teli volt algával, így az aszfalt használhatatlanul csúszós lett, és pilótája, Giancarlo Fisichella egyből megpördült (Anderson a Jordan technikai igazgatója volt akkor).

GPHírek
13:48

Nem sodorja lehetetlen helyzetbe a Haast a nemzetközi konfliktus

Günther Steiner csapatfőnök az online sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az egyik fő szponzoruk, az Uralkali érintettsége az Oroszországgal kapcsolatos pénzügyi szankciókban nem veszélyezteti a csapat működését. „A versenyképességünket ez nem befolyásolja. Pénzügyileg rendben vagyunk, az eseményeknek nincs ráhatása arra, hogy működünk, hogyan terveztük el a szezont. Több lehetőségünk van a finanszírozásra." Hozzátette, tiszteli Vettelt, amiért már tegnap eldöntötte, hogy ő nem fog Oroszországban versenyezni.

GPHírek
13:52

Így néz ki a vizes pálya

Bár a hét korábbi részében az előrejelzés szerint volt számottevő esély esőre, ez elmaradt, így mindenképp fel kellett locsolni a pályát az esőgumik vizsgálatához. Mivel hűvös és borús az idő, ha fel is szárad az aszfalt, az sokáig fog tartani.

GPHírek
13:56

Russellre nem pihenés vár

A The-Race tudósítója jelentette, hogy a brit versenyző a teszt végeztével a csapat főhadiszállására repül és szimulátoros munkát fog végezni. Tegnap azt mondta, egyelőre biztos nem a Mercedesé a leggyorsabb autó.

GPHírek
14:02

Indul a délutáni felvonás

Ami egyben az első tesztsorozat záró etapja, egészen 18 óráig gyakorolhatnak még a csapatok Barcelonában. Két hét múlva már az idénynyitó helyszínén, Bahreinben tesztelnek, szintén 3 napot.

GPHírek
14:04

Russell: Továbbra is van mit javítani

„Még mindig nem vagyunk elégedettek a balansszal. Van néhány hiányosság. Tudjuk azonban, hogy milyen irányba kell elindulnunk" – nyilatkozta a Mercedes friss igazolása.

GPHírek
14:06

Ricciardo kóstolja meg elsőként a vizes pályát

A teljes/extrém, teljesen barázdált esőgumikkal ment ki. Körülbelül 15 fok most a levegő hőmérséklete.

GPHírek
14:10

Közös fotó két riválisról

Albon és Cunoda a jelek szerint trécselt egy kicsit a szünetben, erről az Alpha Tauri tett közzé egy fotót:

Albon ugyebár a Red Bull utánpótlásának tagja volt, mielőtt a Williams szerződtette.

GPHírek
14:13

Gumicsere Ricciardónál

A McLaren versenyzője intermediate gumin tért vissza, vagyis már mindkét keverékről lesz egy kicsi tapasztalata. Tavaly szokatlanul sok esős verseny volt egyébként. Ricciardo 2 mp-cel gyorsabb kört futott az intereken, mint az extrém esőgumikon, közben pedig Latifi is megérkezik a pályára.

GPHírek
14:16

A Ferrari máris reagált a delfinezésre

Gary Anderson figyelte meg, hogy a mai napra változtattak az autó padlólemezén, hogy mérsékeljék azt a függőleges vibráló mozgást, amit a szakzsargonban delfinezésnek hívnak. A hétvégén az első teszt összefoglaló elemzésében részletesebben is kitérünk erre a nem teljesen új jelenségre, amely korábban az 1980-as években, a korábbi szívóhatású autóknál okozott problémákat.

GPHírek
14:22

Sok hűhó semmiért

Környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető a pálya mesterséges fellocsolása, pláne úgy, hogy egyelőre alig akarják kipróbálni a körülményeket a csapatok. Ricciardo 1:42.8-at futott, de rajta kívül csak Latifi jelent meg (szintén intermediate gumikon, 1:44.0-nál jár).

GPHírek
14:24

Hamilton elkezdte a munkát

A Mercedes pilótája is felbukkant a nedves pályán. Emlékeztetőül: az Alpine ma már nem köröz műszaki hiba miatt, a Williams pedig kivételes módon mindkét tagját autóba ülteti a vizes gyakorláson.

GPHírek
14:29

Egyre kisebb a permet

A helyszínen tartózkodó újságírók ebből látják, egyre kevésbé vizes az aszfalt. Latifi gyorsabb kört ment Ricciardónál, 1:42.6.

GPHírek
14:31

Éledezik a mezőny

Kidugta az orrát a garázsból Pérez és Sainz is. Közben Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója a pálya mellől figyeli az eseményeket.

GPHírek
14:34

A rajtolást főleg a Mercedes gyakorolja

Az F1.com kötelékében dolgozó korábbi versenyző, Jolyon Palmer azt mondja, a Mercedes az a csapat, amelyiknek autója rendszeresen próbarajtokkal hagyja el a bokszutcát, a riválisok ezt nem gyakran teszik meg. Ilyenkor a kuplung- és egyéb beállításokat tesztelik az érintettek.

GPHírek
14:39

Sainz extrém esőgumikon megy

A többiek viszont az intermediate típust választották. A körülmények javulását jelzi, hogy Hamilton és Ricciardo 1:39-es időket fut. Sainz ment egy kicsit Pérez szélárnyékában, érdekes lesz hallgatni, mit tapasztalt a látási viszonyokról az újfajta autókkal.

GPHírek
14:43

Döcögött a Mercedes kerékcseréje

Az Auto Motor und Sport tudósítója lassúnak találta a kerékcserét a Mercedesnél – aggódni azért nem kell, bőven van ideje formába lendülnie a szerelőknek. A kerekek mérete és tömege nőtt, ez is lassíthatja a műveleteket.

GPHírek
14:46

Már alig húznak vízfüggönyt az autók

Egyre szárazabb az aszfalt, nemsokára tehát valószínűleg jöhetnek újra a száraz pályás gumik.

GPHírek
14:48

Máris pilótát cserélt a Williams

Latifinek 1 óra sem jutott, de érthető, hogy Albonnak lehetőséget akarnak adni az esőgumik megismerésére, amíg még valamennyire nedves a pálya. Sainz 10 körös etapja véget ért, Hamilton és Ricciardo néhány tizedett tovább faragott az eredményén.

GPHírek
14:52

Hamarosan pályára gördülhet Bottas és Schumacher

A paravánokat elvették az Alfa Romeo és a Haas garázsa elől, így ők lassan elkezdhetik pótolni a hiányzó kilométereket. Az Aston Martinnál és az Alpha Taurinál ugyanakkor nincs nyoma ennek a délelőtti meghibásodás, illetve kicsúszás után.

GPHírek
14:57

Az Alpine rosszabbul is járhatott volna

Alonso autójában a hidraulikai rendszer egyik vezetéke szakadt el, ez okozta a műszaki hibát és azt, hogy ma már nem készülhetnek tovább. „Olyan volt a látvány, mint egy grillparti után – idézte az Alpine egyik tagját az Auto Motor und Sport, aki némi vigaszt látott abban, hogy ez nem hamarabb következett be. – Különben hamar véget ért volna a gyakorlásunk, mert nincs elég tartalék alkatrészünk."

GPHírek
15:01

Az állás az első délutáni óra után

1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
7. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
8. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 37 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
10. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
12. Sainz (Ferrari) 1:35.226, teljes esőgumi, 18 kör
13. Pérez (Red Bull) 1:35.774, intermediate gumi, 14 kör
14. Ricciardo (McLaren) 1:38.474, intermediate gumi, 25 kör
15. Hamilton (Mercedes) 1:38.959, intermediate gumi, 19 kör

GPHírek
15:05

A célegyenes már száraz

Pontosabban a nagy része. A köridők, mint látható, folyamatosan javulnak, az intermediate gumin a Ferrari és a Red Bull is az 1:35-ös tartományba ért.

GPHírek
15:11

Képek az autókról a vizes pályán

GPHírek
15:15

Marko: A McLaren a szponzorok miatt villantott

Az Auto Motor und Sportnak a Red Bull közismerten nem visszafogott tanácsadója nyilatkozva így értékelte a McLaren jó szereplését, de a Ferrarit valóban erősnek látta. A Red Bull autójában jó potenciált lát, azt mondta, Verstappen „az első körök óta remekül érzi magát benne."

GPHírek
15:19

Bottas kijött, mindjárt Schumacher is követi

Az Alfa Romeóhoz igazolt finn megkezdte a délutáni munkát, a Haas pedig azt ígéri, hamarosan Schumacher is megteszi ezt. Bottas 1:33-mal nyitott az intermediate gumin, Pérez már 1:32-re vitte le a lécet ezzel a gumitípussal az egyre szárazabb pályán.

GPHírek
15:24

Sainz 1:30-nál jár

A Ferrari pilótája most a leggyorsabb a foltokban nedves aszfalton, nemsokára mindenki elkezdhet gondolkodni azon, mikor váltson száraz pályás gumira.

GPHírek
15:28

Képek korábbról

Ezeket a fotókat kb. egy órával ezelőtt lőtték a fotósok, amikor még sok víz állt a pályán:

GPHírek
15:35

Csomagol a Haas is

Bejelentették, hogy a műszaki hibát már nem tudják megjavítani a nap végéig, ezért az Alpine-hoz hasonlóan számukra is ennyi volt a teszt a hétre. 160 körig jutottak két és fél nap alatt, ez elég halovány..

GPHírek
15:37

Bottas megkapta a slick gumit

És rögtön 1:30-at repesztett, vagyis olyan időt, amire mások képesek voltak az intermediate típuson. Hamilton bement a garázsba.

GPHírek
15:38

Sainz is váltott

Bottas a C3, Sainz az egy fokozattal puhább C4 száraz pályás gumin vezet, utóbbi 1:24.476-os idővel hatalmasat javított, mármint a korábbi idejéhez képest.

GPHírek
15:44

Vége az esőgumik vizsgálatának

Így, hogy lejárt a vizes abroncsok ideje, összegezhetjük, ki mennyit ment velük. Hamilton 38 körrel listavezető, 30 kör fölé jutott Ricciardo és Sainz is, míg Pérez 24-szer vezetett körbe a barcelonai aszfaltcsíkon.

GPHírek
15:47

Sainz tovább javít

1:22-re szorította le az idejét, ezzel a 9. helyre lépett, míg Ricciardo 1:24-nél jár a keményebb C3 abroncson.

GPHírek
15:49

Bővült képgalériánk

A képre kattintva újabb képeket nézhetnek meg a mai tesztnapról:

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: NurPhoto via AFP/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton
GPHírek
15:53

Hamilton kijött slick gumin

És 1:24-es idővel jelentkezett, Sainz közben 1:21.967-re javított.

GPHírek
15:58

Pérez keményebb gumit használ

A C2 keverék kevésbé tapad, mint a többieké. Hamilton például a C3-on köröz. Albon javított és 7., az ideje 1:20.847 a Williamsszel.

GPHírek
16:05

Az állás 16 órakor

1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
7. Albon (Williams) 1:20.837, C4, 39 kör
8. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
9. Sainz (Alfa Romeo) 1:21.776, C4, 44 kör
10. Pérez (Red Bull) 1:21.921, C2, 31 kör
11. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
12. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
13. Hamilton (Mercedes) 1:24.228, C3, 51 kör
14. Ricciardo (McLaren) 1:24.896, C3, 37 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör

GPHírek
16:09

Albon tovább gyorsul

1:20.318 az ideje, ezzel az 5. A következő percekben nagyobb mozgás várható a sorrendben, ahogy a száradó pályán a délutáni műszakosok egyre jobban belelendülnek.

GPHírek
16:14

Hamilton megint hibázgat

Az Autosport úgy látja az autó mozgásából, hogy versenyszimulációt teljesít (a C2 gumi szintén erre utal). Hamilton kétszer is elfékezte magát a 4-es kanyarnál, miután tegnap szintén több hasonló hibát vétett a pálya különböző pontjain.

GPHírek
16:17

Csata a 9. helyért

A tabella 9. pozícióját előbb Pérez, majd Ricciardo szerezte meg, Sainz így két hellyel hátrébb csúszott a rangsorban.

GPHírek
16:19

Még mindig hiányzik két csapat

Az Alpine és a Haas feladta, hogy még pályára lépjen a maradék bő másfél órában, de az Aston Martin és az Alpha Tauri szerelői dolgoznak, hátha nekik sikerül. Utóbbi istálló kapcsán Edd Straw, a The-Race újságírója azt jelentette, hogy a vártnál tovább tart a javítás Gasly balesete után, mert a szerelők még nem ismerik eléggé a nagyon új autót.

GPHírek
16:22

Csak ketten maradtak a pályán

Mégpedig az előző bajnokság két nagy riválisának, a Mercedesnek és a Red Bullnak az autója Hamiltonnal és Pérezzel. A tesztelés 18 óráig tart.

GPHírek
16:27

Az Orosz Nagydíj szervezői "felfüggesztett" rendezésről beszélnek

Közleményükben úgy fogalmaztak, hogy a versenyt nem törölték, csak felfüggesztették a megrendezését. Való igaz, hogy az F1 hivatalos kommunikációjában is annyi jelent meg, hogy "jelen körülmények között" nem rendeznek versenyt a háborús konfliktusban érintett Oroszországban, de a nemzetközi szankciók ismeretében felettébb meglepő volna, ha szeptemberben elutazna a Fekete-tenger partjára a mezőny. A szervezők arra buzdították a jegytulajdonosokat, hogy ne kérjék a jegy árának visszatérítését.

GPHírek
16:31

Hamilton etapja így nézett ki

A köridői ezek voltak: 1:24.1. - 1:23.0 - 1:23.0 - 1:23.2 - 1:23-1 - 1:23.3 - 1:24.3 - 1:24.5. Most megállt picit pihenni.

GPHírek
16:38

Ennyi volt az Astonnak is

A csapat bejelentette, hogy nem lépnek pályára újra. Az olajrendszer szivárgása okozta náluk a meghibásodást korábban.

GPHírek
16:40

Fentebb lépett Pérez és Ricciardo

1:20.452-es idővel a 6. helyre lépett előre a mexikói pilóta, aki C2-ről a C3 gumira váltott nemrég, míg Ricciardo ideje 1:20.790, ezzel 8.

GPHírek
16:43

Áramlásjelző festéket kentek a Red Bullra

Nem szoktak a nap ilyen késői szakaszában ilyen dolgokat művelni a csapatok, de a Red Bull most látta elérkezettnek az időt, hogy megvizsgáljon valamit az első futóműnél lévő áramlásokkal. Itt a többséggel ellentétben vonórudas megoldást alkalmaznak.

GPHírek
16:49

Ötletes vágás az F1-től

A hivatalos Twitter-csatornán tették közzé az alábbi videót, amin a sikánnál vágtak össze felvételeket különböző autókról:

GPHírek
16:52

Steiner lát biztató dolgokat

„A második nap köridői biztatók voltak Schumachertől és Mazepintől. Rendesen megtankolt autóval mentünk" – idézte a Haas főnökét az Auto Motor und Sport. Steiner hozzátette, hogy a padlólemezen végrehajtott módosításokkal javult a helyzetük a delfinezés kapcsán.

GPHírek
16:54

Ma a Mercedes, összességében a Ferrari tette meg a legtöbb kört

Hamilton és Russell lényegében azonos távot vezetett ma, több mint 130 kört pakoltak a W13-ba, de a Ferrari volt az első csapat, amely elérte a 400-as számot a körmennyiségben a barcelonai teszten.

GPHírek
17:01

Így fordulunk az utolsó órára

1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 62 kör
6. Pérez (Red Bull) 1:20.452, C2, 48 kör
7. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
8. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 55 kör
9. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
10. Sainz (Ferrari) 1:20.883, C4, 63 kör
11. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
12. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
13. Gasly (Alpha Tauri) 1:22.469, C2, 40 kör
14. Hamilton (Mercedes) 1:23.020, C2, 71 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör

GPHírek
17:02

Az Alfánál megint gondok vannak

Bottas kijött egyszer a délután folyamán, de azóta nem láttuk, szóval megint valami probléma ütötte fel a fejét az Alfa Romeónál. A Haasszal együtt ők az első teszthét nagy vesztesei.

GPHírek
17:08

Füst jön a Williamsből

Az Autosport tudósítója figyelte meg, hogy egy ideje rendszeresen füstöt köhög az autó, bár az egyelőre gond nélkül megy, úgyhogy lehet, csak a kipufogón ég el valami maradványanyag. Az mindenesetre nem túl jó hír a Williamsnek, hogy a jelek szerint Albon ugyanúgy versenyszimulációt futott, mint Hamilton, de a köridői kb. 3 másodperccel lassabbak voltak.

GPHírek
17:13

Hamilton 6., Pérez 7.

Mindketten javítottak a helyezésükön 1:20.4-es idővel, mindketten a C3 gumit nyüstölik.

GPHírek
17:21

Megint csendesebb a pálya

Jelenleg Ricciardo és Albon köröz. A gyér létszám nem meglepő annak tudatában, hogy a tízből három csapat műszaki hiba miatt ma már nem lép pályára.

GPHírek
17:26

A Haas jövője nincs veszélyben

A csapat főnöke válaszolt a Haas jövőjét érintő kérdésekre, részleteket az alábbi cikkben olvashatnak:

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
17:28

Tovább lopakodik előre Hamilton

A brit az 5. helyet foglalta el 1:20.225-tel, míg Sainz a 8. marad, csak az előzőnél jobb eredménnyel (1:20.518).

GPHírek
17:30

Nagy előrelépés Péreztől

1:19.556-os idővel a 2. helyet veszi át a Red Bull pilótája, ehhez a lágy C4 abroncsokat használta.

GPHírek
17:35

A Mercedes elégedett

Tegnap felmerültek kisebb-nagyobb gondok náluk, de ma fennakadás nélkül zajlik a felkészülésük a szezonra.

GPHírek
17:40

Hamilton belehúzott

1:19.674 az ideje, szintén a C4 gumin, Russell és Pérez mögött így a 3. helyet foglalja el a tabellán. Az első szektorban övé a nap legjobb ideje.

GPHírek
17:47

Hamilton átvette a vezetést

Így Mercedes 1-2-vel érhet véget a hét, ha a hátralévő negyed órában nem történik változás. Hamilton 1:19.141-gyel 1 tizedet vert Russell idejére.

GPHírek
17:52

Javít a Ferrari is

Sainz 1:20.072-re szorítja le saját mércéjét, ami a 7. helyet jelenti neki, pont csapattársa, Leclerc mögött. Sainz keményebb gumin megy, mint Hamilton, a C3-on.

GPHírek
17:55

Még egy hajszállal gyorsul Hamilton

Három ezredmásodpercet vert az előző legjobbjára, az 1. helyen most 1:19.138 áll a neve mellett.

GPHírek
18:03

Vége a tesztelésnek erre a hétre

Köszönjük egész heti megtisztelő figyelmüket! Legközelebb két hét múlva csütörtökön lesz tesztelés, Bahreinben, természetesen arról is élő szöveges közvetítéssel tájékoztatjuk Önöket.

A végeredmény pénteken:

1. Hamilton (Mercedes) 1:19.138, C4, 93 kör
2. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:19.556, C4, 73 kör
4. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:20.072, C3, 91 kör
8. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 85 kör
11. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
12. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
14. Gasly (Alpha Tauri) 1:22.469, C2, 40 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, intermediate gumi, 10 kör

Még több bejegyzés