Helyreállt a világ rendje, Mercedes-fölénnyel ért véget a barcelonai teszt

Események

Forma-1, teszt, Barcelona 3. nap, Lewis Hamilton, Mercedes
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the third day of the Formula One (F1) pre-season testing at the Circuit de Barcelona-Catalunya in Montmelo, Barcelona province, on February 25, 2022. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
Vágólapra másolva!
Miután az első két napon nem villogott, szerdán a Mercedes volt a leggyorsabb a barcelonai előszezoni teszten, Lewis Hamilton ráadásul abszolút legjobb idővel végzett az élen, miután megjavította csapattársa, a Lando Norris szerdai etalonját szintén túlszárnyaló George Russell körét. A záró nap nagy vesztesének a Haas és az Alpine bizonyult, de az Alfa Romeo és az Aston Martin is bosszús lehet.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül154 bejegyzés

Borús idő és az eddigieknél hűvösebb időjárás fogadta a Barcelonában tesztelő F1-es mezőnyt a három napos gyakorlás utolsó napján. Ennek megfelelően álmoskásan indult a délelőtti körözés, és csak a Haas lecsupaszított, az Uralkali logóit és az orosz színeket is nélkülöző festése, valamint Fernando Alonso kicsúszása jelentett érdekességet az első fél órában. Nem sokkal az első óra vége előtt azonban mindenki felkapta a fejét, a kétszeres világbajnok alatt ugyanis elfüstölt az Alpine, majd kicsit ki is gyulladt, a pályabíróknak kellett eloltani. Mint később kiderült, ez a francia istálló napjának és tesztjének a végét jelentette, a hidraulikai hibát nem tudták már orvosolni, így Alonso csak 12 kört ment, Ocon pedig már pályára sem léphetett. De ezzel még nem volt vége.

Alonso napja látványos füstfelhőben ért véget

Miután az első napon nem, csütörtökön pedig csak kétszer kellett félbeszakítani a tesztelést piros zászlóval, ma már az első bő két és fél órában volt két megállás, Alonso után ugyanis Pierre Gasly is előcsalogatta a piros zászlókat, amikor az ötös kanyarban kicsúszott, és összetörte az Alpha Tauri jobb elejét.

Ekkor kevesen gondoltuk, hogy a délelőtti etapból hátralevő kevesebb mint másfél órában még háromszor kell félbeszakítani a tesztelést, pedig így történt.

Előbb az Alfa Romeóval köröző Csou Kuan-jü parkolt be háttal a 10-es kanyar kavicságyába, majd miután a megszakítást követően visszatért a pályára, a célegyenesben megállt alatta az autó. De még így sem járt olyan rosszul, mint Sebastian Vettel, akinek Aston Martinja a 10-es kanyar előtt füstölni kezdett, majd az Alpine-hoz hasonlóan kigyulladt. A silverstone-i istállót az olajrendszer szivárgása kényszerítette térdre, olyannyira, hogy a Vettelt váltó Lance Stroll délután már nem is jött ki, helyette a csapat bejelentette, hogy összepakol és hazamegy.

A Haas csak 9 körig jutott a kifehéredett VF-22-essel Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

Így tett a hírekbe az orosz főszponzora körüli bizonytalanság miatt bekerülő Haas is, amely ismét komoly megbízhatósági problémákba ütközött: Mazepin délelőtt csak 9 kört ment, mielőtt elkezdett szivárogni az olajtartálya, délután pedig Mick Schumacher autóba sem tudott ülni. Mellettük az Alfa Romeo is tovább vergődött, mer bár Csou délelőtt megtett 41 kört, Valtteri Bottas délután ennek csak a töredékét tudta összehozni.

Ami a köridőket illeti, a mai napon először előkerült a Pirelli leglágyabb, C5-ös keveréke, amellyel Russell a délelőtti körözés utolsó fél órájára fordulva 1:19.233-as kört repesztett.

Összehasonlításképpen Norris 1:19.568-as idővel zárta az élen az első napot C4-es, Charles Leclerc pedig 1:19.689-es körrel a másodikat C3-as keveréken. A Mercedes fiatal britje mögé Max Verstappen jött be fél másodperccel lemaradva a C3-as gumin, majd őt Vettel követte további hét százados hátrányban a C5-ösön. Délelőtt még Charles Leclerc fért be 1:20 alá, amivel negyedik lett. Verstappenhez hasonlóan a C3-as keverék volt az autóján.

Russell zárta az élen a délelőttöt Forrás: NurPhoto via AFP/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A délutáni etapra az előzetesen bejelentett forgatókönyv lépett életbe, azaz az ebédszünetben fellocsolták a pályát, hogy a csapatok a Pirelli esős és intermediate gumijait is tesztelhessék. A legtöbben rótták is szorgosan a köröket, ezzel segítve a pálya felszáradását.

Miután visszatértek a slick gumik, a hosszú etapoké lett a főszerep, de az utolsó órában azért most sem maradtak el a lágy gumis gyorskörök, amelyek végén Lewis Hamilton több próbálkozást követően végül letaszította Russellt az élről, és 1:19.141-es körrel átvette az első helyet.

A hétszeres világbajnoknak ehhez ráadásul elég volt a C4-es keverék, amelyen 1:19 alá is bemehetett volna, ha ugyanabban a körben futja meg a legjobb szektorait. Erre az utolsó tíz percben még rátett egy kávéskanállal, a C5-ös gumikon két lila szektor után 1:19.138-at autózott, azaz 3 ezredet javított az előző idején.

Hamilton a végén megkaparintotta az első helyet

A két Mercedes mögé az utolsó órában szintén a C4-es gumin hajrázó Sergio Pérez ért oda, ő 1:19.556-nál állította meg a stoppert, azaz négy tizedet kapott Hamiltontól, míg a negyedik a délelőtti idejével Verstappen lett a C3-as abroncsokon.

A pénteki tesztnap végeredménye

1. Hamilton (Mercedes) 1:19.138, C4, 93 kör
2. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:19.556, C4, 73 kör
4. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:20.072, C3, 91 kör
8. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 85 kör
11. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
12. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
14. Gasly (Alpha Tauri) 1:22.469, C2, 40 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, intermediate gumi, 10 kör