Miután az első két napon nem villogott, szerdán a Mercedes volt a leggyorsabb a barcelonai előszezoni teszten, Lewis Hamilton ráadásul abszolút legjobb idővel végzett az élen, miután megjavította csapattársa, a Lando Norris szerdai etalonját szintén túlszárnyaló George Russell körét. A záró nap nagy vesztesének a Haas és az Alpine bizonyult, de az Alfa Romeo és az Aston Martin is bosszús lehet.
Borús idő és az eddigieknél hűvösebb időjárás fogadta a Barcelonában tesztelő F1-es mezőnyt a három napos gyakorlás utolsó napján. Ennek megfelelően álmoskásan indult a délelőtti körözés, és csak a Haas lecsupaszított, az Uralkali logóit és az orosz színeket is nélkülöző festése, valamint Fernando Alonso kicsúszása jelentett érdekességet az első fél órában. Nem sokkal az első óra vége előtt azonban mindenki felkapta a fejét, a kétszeres világbajnok alatt ugyanis elfüstölt az Alpine, majd kicsit ki is gyulladt, a pályabíróknak kellett eloltani. Mint később kiderült, ez a francia istálló napjának és tesztjének a végét jelentette, a hidraulikai hibát nem tudták már orvosolni, így Alonso csak 12 kört ment, Ocon pedig már pályára sem léphetett. De ezzel még nem volt vége.
So. This is where things went wrong for Alpine this morning, we would guess. #F1Testingpic.twitter.com/k78cOtduwq
— The Race (@wearetherace) February 25, 2022
Miután az első napon nem, csütörtökön pedig csak kétszer kellett félbeszakítani a tesztelést piros zászlóval, ma már az első bő két és fél órában volt két megállás, Alonso után ugyanis Pierre Gasly is előcsalogatta a piros zászlókat, amikor az ötös kanyarban kicsúszott, és összetörte az Alpha Tauri jobb elejét.
Ekkor kevesen gondoltuk, hogy a délelőtti etapból hátralevő kevesebb mint másfél órában még háromszor kell félbeszakítani a tesztelést, pedig így történt.
Előbb az Alfa Romeóval köröző Csou Kuan-jü parkolt be háttal a 10-es kanyar kavicságyába, majd miután a megszakítást követően visszatért a pályára, a célegyenesben megállt alatta az autó. De még így sem járt olyan rosszul, mint Sebastian Vettel, akinek Aston Martinja a 10-es kanyar előtt füstölni kezdett, majd az Alpine-hoz hasonlóan kigyulladt. A silverstone-i istállót az olajrendszer szivárgása kényszerítette térdre, olyannyira, hogy a Vettelt váltó Lance Stroll délután már nem is jött ki, helyette a csapat bejelentette, hogy összepakol és hazamegy.

Így tett a hírekbe az orosz főszponzora körüli bizonytalanság miatt bekerülő Haas is, amely ismét komoly megbízhatósági problémákba ütközött: Mazepin délelőtt csak 9 kört ment, mielőtt elkezdett szivárogni az olajtartálya, délután pedig Mick Schumacher autóba sem tudott ülni. Mellettük az Alfa Romeo is tovább vergődött, mer bár Csou délelőtt megtett 41 kört, Valtteri Bottas délután ennek csak a töredékét tudta összehozni.
Ami a köridőket illeti, a mai napon először előkerült a Pirelli leglágyabb, C5-ös keveréke, amellyel Russell a délelőtti körözés utolsó fél órájára fordulva 1:19.233-as kört repesztett.
Összehasonlításképpen Norris 1:19.568-as idővel zárta az élen az első napot C4-es, Charles Leclerc pedig 1:19.689-es körrel a másodikat C3-as keveréken. A Mercedes fiatal britje mögé Max Verstappen jött be fél másodperccel lemaradva a C3-as gumin, majd őt Vettel követte további hét százados hátrányban a C5-ösön. Délelőtt még Charles Leclerc fért be 1:20 alá, amivel negyedik lett. Verstappenhez hasonlóan a C3-as keverék volt az autóján.

A délutáni etapra az előzetesen bejelentett forgatókönyv lépett életbe, azaz az ebédszünetben fellocsolták a pályát, hogy a csapatok a Pirelli esős és intermediate gumijait is tesztelhessék. A legtöbben rótták is szorgosan a köröket, ezzel segítve a pálya felszáradását. Miután visszatértek a slick gumik, a hosszú etapoké lett a főszerep, de az utolsó órában azért most sem maradtak el a lágy gumis gyorskörök, amelyek végén Lewis Hamilton több próbálkozást követően végül letaszította Russellt az élről, és 1:19.141-es körrel átvette az első helyet. A hétszeres világbajnoknak ehhez ráadásul elég volt a C4-es keverék, amelyen 1:19 alá is bemehetett volna, ha ugyanabban a körben futja meg a legjobb szektorait. Erre az utolsó tíz percben még rátett egy kávéskanállal, a C5-ös gumikon két lila szektor után 1:19.138-at autózott, azaz 3 ezredet javított az előző idején.
With the track now dry, @LewisHamilton takes top spot on the timing screens
— Formula 1 (@F1) February 25, 2022
His time of 1:19.141 just pips team mate @GeorgeRussell63's morning effort ⏱#F1pic.twitter.com/1nkUm73sxg
A két Mercedes mögé az utolsó órában szintén a C4-es gumin hajrázó Sergio Pérez ért oda, ő 1:19.556-nál állította meg a stoppert, azaz négy tizedet kapott Hamiltontól, míg a negyedik a délelőtti idejével Verstappen lett a C3-as abroncsokon.
A pénteki tesztnap végeredménye
1. Hamilton (Mercedes) 1:19.138, C4, 93 kör
2. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:19.556, C4, 73 kör
4. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:20.072, C3, 91 kör
8. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 85 kör
11. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
12. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
14. Gasly (Alpha Tauri) 1:22.469, C2, 40 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, intermediate gumi, 10 kör
Jöjjön az utolsó tesztnap!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a barcelonai tesztelés harmadik, egyben utolsó napjáról. Hamarosan zöldre vált a lámpa a boxutca végén és elindul az utolsó délelőtti négy órás etap, de amíg ez nem történik meg, alább megnézhetnek egy néhány perces videós összefoglalót a tegnapi eseményekről.
Tegnap a Ferrari végzett az élen
Miután az első tesztnapon Lando Norris végül gyorsabbnak bizonyult nála, csütörtökön Charles Leclerc már nem talált legyőzőre, és 1:19.689-es körrel megkaparintotta az első helyet. Ám ez elmarad Norris első napon elért 1:19.568-as idejétől, noha a Ferrari versenyzője C3-as, míg a McLarené az eggyel lágyabb C4-es keveréken futotta meg a legjobbját.
A C5-ös, leglágyabb gumikat még senki sem használta, illeve a csapatok sem igazán a köridőkre hajtottak, így bőven benne van, hogy ma látunk a korábbiaknál jobb időeredményeket.

A Haas teljesen fehér autóval köröz ma
Miután tegnap rengeteg támadást kapott a csütörtök hajnalban megindult orosz-ukrán háború miatt, a Haas úgy döntött, hogy az utolsó tesztnapra megszabadul az orosz nemzeti színű festésétől és orosz főszponzora, az Uralkali logóitól, és teljesen fehér autóval fog körözni Barcelonában. „A csapat partnerével kötött megállapodás értelmében egyelőre ennél bővebben nem kommentáljuk a történteket” – áll az istálló közleményében.
Egyelőre így az sem világos, hogy az orosz vállalatokat és oligarchákat érintő szankciók miatt az Uralkali (amelyet részben a Vlagyimir Putyin üzleti körébe tartozó, tegnap a Kremlben az orosz elnök üzletemberekkel folytatott válságtanácskozásán is részt vevő Dmitrij Mazepin, Nyikita Mazepin apja tulajdonol) felhagy-e az istálló szponzorálásával, vagy csupán az ukrajnai konflikustól történő elhatárolódásról van szó.
A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner tegnap nem vett részt az FIA ebédszünetben tartott sajtótájékoztatóján, ám mára online sajtóbeszélgetést hívott vele össze a Haas, amelyen a GPhírek is jelen lesz.
Amennyiben az Uralkali és a Haas partneri kapcsolata is veszélybe kerül, az kérdéseket vet fel Nyikita Mazepin F1-es jövőjével kapcsolatban is. Az orosz pilóta ma délelőtt még biztosan vezetheti a VF-22-est.
Haas is already removing the Uralkali sponsoring from their trucks. #AMuS #F1 pic.twitter.com/MPuPGbE7HB
— Tobi Grüner (@tgruener) February 24, 2022
With a Russian driver, livery and sponsor @HaasF1Team was always going to be in the spotlight. Running in plain white on Friday an inevitable move. pic.twitter.com/VP9ZCf225o
— Adam Cooper (@adamcooperF1) February 24, 2022
Ők tesztelnek ma
Több csapatnál is osztott munka lesz ma azok közül, akik eddig egész nap ugyanazt a pilótát ültették az autóba, hiszen így tudják egyenlően elosztani a három napot a versenyzők között. Így a Red Bullnál délelőtt Verstappen, délután Pérez, a McLarennél délelőtt Norris, délután Ricciardo, az Alpine-nál délelőtt Alonso, délután Ocon, az Alpha Taurinál pedig délelőtt Gasly, délután pedig Cunoda tesztel.
délelőtt | délután | |
Mercedes | Russell | Hamlilton |
Red Bull | Verstappen | Pérez |
Ferrari | Leclerc | Sainz |
McLaren | Norris | Ricciardo |
Alpine | Alonso | Ocon |
Alpha Tauri | Gasly | Cunoda |
Aston Martin | Vettel | Stroll |
Williams | Latifi | Albon |
Alfa Romeo | Csou | Bottas |
Haas | Mazepin | Schumacher |
Azért nem teljesen fehér a Haas
Az orosz nemzeti színek és az Uralkali logói tűntek csak el az amerikai istálló autóiról, a Haas név és egyéb szponzorlogók maradtak, mint ahogyan a csapat kamionjain is.
Logos gone from trucks and motorhome: pic.twitter.com/7khMPdkT0a
— Adam Cooper (@adamcooperF1) February 25, 2022
Elkezdődött a teszt
Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, ami azt jelenti, hogy mostantól összesen 8 órája maradt a csapatoknak a barcelonai gyakorlásból, és négy délelőtt, a 13 órakor kezdődő ebédszünetig.
Verstappen azonnal kihajtott a pályára
Tegnap a Red Bull több mint három órát veszített technikai problémák miatt, ezért nekik ma különösen fontos lenne egy produktív nap. Az Auto Motor und Sport szerint nem túl jó a hangulat az istálló tagjainak körében, akik nem igazán értik még az új autó problémáit, és csak reménykednek benne, hogy a mai nap zavartalan lesz. A német szakportál azt is megjegyzi, hogy a Red Bullnál egyértelműen a Ferrarit tartják a leggyorsabbnak.
Esni lehet nem fog, de nincs jó idő
Az Autosport jelenti, hogy hideg és felhős az időjárás a katalán pályán, jelenleg mindössze 7 fok van, és az aszfalt hőmérséklete is alig tíz fok fölötti. Ezek egyáltalán nem reprezentatív körülmények, így a csapatok alighanem ma is aerodinamikai mérésekkel kezdenek.
Az eső valószínűsége ugyanakkor alacsony, mindössze 20%, ám ha délelőtt nem lesz csapadék, az ebédszünetben akkor is fel fogják locsolni a pályát, hogy délután a Pirelli tesztelhesse a csapatokkal a vizes és intermediate abroncsait. Ez persze nem azt jelenti, hogy délután már nem fognak száraz pályán körözni a versenyzők, a locsolás ugyanis egyszeri lesz, így amint felszárad az aszfalt, jöhetnek újra a slick gumik.
Már csak két csapatra várunk
Közben mindenki kihajtott már a pályára, a legtöbb autón pedig a szokásos mérőeszközök lógnak. Mindössze a McLaren és a Haas nem tette még tiszteletét.
Mindenki megjött
Közben Mazepin és Norris is kihajtott, előbbi a szinte teljesen fehér Haasszal. A csapatok szokás szerint különböző pontokon mérnek, az Alpine például a hátsó kerekek elé rögzített egy nagy mérőkeretet.
Fire up and send the car #A522 feat. Aero rakes #F1Testing @alo_oficial pic.twitter.com/lx3lshckkI
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 25, 2022
A Williamsnél mégsem Latifi kezd
Mint kiderült, Albon ül ma délelőtt az autóban, és délutánra veszi át a helyét a kanadai pilóta, akinek így legalább lesz lehetősége vizes pályán gyakorolni egy kicsit.
Ilyen a kifehérített Haas
Az első szárny mondjuk fekete, hiszen arról lekerültek az orosz színű matricák, alattuk pedig nyilvánvalóan nem festették le a karbon elemeket, mert teljesen felesleges, és csak növeli a súlyt. Mazepin overálján egyébként még ott van az Uralkali logója, ennek a letakarásával nem bíbelődtek, vagy más ok miatt nem fedték el.
La decoración del Haas para el tercer día de test. Blanco. Sin patrocinadores ni colores bandera rusa.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 25, 2022
Haas livery for the third day test. White. No russian sponsors nor russian flag colours. #F1Testing pic.twitter.com/630IkR58Ly
And here’s the white-liveried Haas being driven by Nikita Mazepin today pic.twitter.com/Tx4V7DOZvr
— Ian Parkes (@ianparkesf1) February 25, 2022
Egyelőre Leclerc vezet, de nincs nagy jelentősége
Nyilván a teszten amúgy sincs, de mivel a csapatok még aerodinamika méréseket végeznek, most különösen nincs. Öt pilótának van eddig mért köre, íme az állás:
1. Leclerc (Ferrari) 1:23.589, C3, 5 kör
2. Russell (Mercedes) 1:24.592, C3, 7 kör
3. Gasly (AlphaTauri) 132.200, C4, 8 kör
4. Norris (McLaren) 1:48.115, 3 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:57.597, 5 kör
Hamiltont tegnap több probléma is hátráltatta
A ma délután vezető hétszeres világbajnok tegnap mindössze 40 kört tett meg délelőtt, Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója pedig elárulta, hogy egy adatátviteli probléma miatt tudták csak késve megkezdeni a munkát, majd az autó egyensúlyával is gondjaik adódtak (szerinte részben a beállítások, részben a kemény gumik miatt), végül pedig egy szenzorhiba hátráltatta őket, ami miatt korábban be kellett fejezniük a körözést.
Alonso kicsúszott az Alpine-nal!
A spanyol a 12-es kanyarban pördült ki, de szerencséjére nem találta el a falat, és a kavicságyból is ki tudott jönni.
Salida de pista de Alonso
— Motorsport Espana (@es_Motorsport) February 25, 2022
x @JoostNederpelt #F1 #F12022 #F1Testing
#EnDirecto ? https://t.co/Jyw347I3iB pic.twitter.com/XVhLu9eIdS
Alonso washed pic.twitter.com/32i8gy4URs
— Naca 5 (@F1ToRuleThemAll) February 25, 2022
Nehéz helyzetben a Haas
A szinte teljesen fehér, szponzorlogót alig hordozó autóról óhatatlanul eszébe jut az embernek, hogy milyen nehéz helyzetbe kerülhet a csapat, ha elveszíti az orosz főszponzorát. Ugyanakkor abban is van igazság, hogy a csapat azért fürödhet be a második főtámogatójával (korábban a Rich Energy-vel is viharos körülmények között szakítottak), mert Gene Haas nem akar annál többet invesztálni, mint amennyi invesztál. Lehet, hogy most kénytelen lesz?
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 25, 2022
A világbajnok átvette a vezetést
Verstappen C2-es gumikon állt az imént az élre 1:23.551-es körrel, amivel letaszította az első helyről az eddig C3-asokon vezető, 1:23.589-es legjobbat elérő Leclerc-t. Továbbra is hűvös van és az aszfalt hőmérséklete sem ideális.
Verstappen több körös etapot kezdhetett
Alighanem lekerültek a mérőkeretek a Red Bullról, mert a holland pilóta közben 1:22.653-ra javított. Rajta kívül Russell és Mazepin van kint a pályán jelenleg, előbbi C3-as gumikon köröz.
A nap képe?
Günther Steiner és Stuart Morrison, a Haas sajtófőnöke beszélget a csapat motorhome-jában, a háttérben levő televízión pedig éppen az orosz-ukrán háborúról szóló híradás megy.
?La foto del día? Steiner, Haas y de fondo las noticias sobre Rusia. Solo me falta Nikita asomando por ahí… #F1Testing #F1noGP pic.twitter.com/3Ja3ItxUIg
— Eric Calduch (@calduch3) February 25, 2022
Alonso az új első helyezett
Hárman vannak jelenleg a pályán, Csou, Verstappen és Alonso, a spanyol pedig az imént 1:21.242 alatt ért körbe C3-as keveréken és letaszította Verstappent az élről.
Az Alpine továbbra is lassú az egyenesben
Az AMuS szerint ez arra utal, hogy Alonso nem használja a DRS-t, amivel a csapat a tesztelés első napja óta küzd, és a jelek szerint leghamarabb a bahreini tesztre fogja orvosolni a problémát.
Eddig a Mercedes a legszorgalmasabb
Russell már 15 körnél jár, miközben Verstappen is teljesített már 13-at. Mindkét csapatnak kellenek a kilométerek.
A többiek, köztük Mazepin is még 10 alatt vannak.
#HaasF1 pic.twitter.com/wJ9hstq0vx
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 25, 2022
Norris felugrott a második helyre
Miközben az élen álló Alonso szorgalmasan pakolja a kilométereket az Alpine-ba 1:22 végi és 1:23 eleji köröket autózva, Norris a C3-as gumin 1:21.397-tel feljött mögé a második helyre, hátránya nagyjából másfél tized.
Piros zászló, úgy tűnik Alonso az!
Itt a nap első, a teszt harmadik megszakítása. Egyelőre nincs megerősített információ, de az Autosport szerint Alonso csúszhatott ki vagy állhatott meg a pályán.
Alonso alatt elfüstölt az Alpine
Nem csak egy sima megállásról van szó, Alonso az utolsó szektorban komoly műszaki problémával szembesült, a pályabíróknak oltani is kellett az autót.
#F12022 ?? #F1Testing Barcelona Dia 3:
— Vivo F1 (@vivof1) February 25, 2022
Bandera Roja!
Se rompio el #Alpine de #Alonso!
@JoostNederpelt pic.twitter.com/yCEOgnv393
Fernando Alonso déçu @JoostNederpelt #F1Testing #F12022 #f1 #f1test pic.twitter.com/bxgCZ7m9kK
— Hicham CL16CL (@HichamAkka2) February 25, 2022
Ezt nem két perc lesz feltakarítani
Alighanem olaj vagy hűtőfolyadék is kifolyt az A522-esből, illetve rengeteg oltóanyag került a pályára, amit el kell távolítani onnan, mielőtt folytatódhatna a teszt. Csak halkan jegyezzük meg, az Alpine bevallottan a teljesítményre ment rá a vadonat új motorjával, háttérbe szorítva a megbízhatóságot.
!Incendio en el monoplaza de Fernando Alonso! ?Se terminaron los #F1Testing para Alpine en Barcelona? - https://t.co/AwDwFIe7sm pic.twitter.com/SR5qeFNnke
— TheBestF1.es (@TheBestF1es) February 25, 2022
Ennyire füstölt a megállás előtt az Alpine
Az alábbi fotók még azelőtt készültek, hogy a pályabírók telefújtak volna mindent az oltóanyaggal. Nem volt látványos elfüstölés, de azért szemmel láthatóan jött a füst Alonso autójának hátuljából.
Dit ging er aan vooraf. Alonso schoot van de baan, waarschijnlijk door een probleem. Reed even door en toen kwam er veel rook. #F1 pic.twitter.com/L31aZZsaLJ
— Joost Nederpelt (@JoostNederpelt) February 25, 2022
Russell: Egyelőre nem mi vagyunk a leggyorsabbak
A tegnapi nap után a Mercedes fiatal pilótája kijelentette, a Ferrari és a McLaren is előttük jár jelenleg, de mindent megtesznek, hogy behozzák a lemaradást.
Egy óra után Alonso vezet Norris és Verstappen előtt
Egyelőre nem túl reprezentatívak az idők, noha Alonso megfutotta az Alpine eddigi legjobbját a teszten, de vélhetően tudna azért ennél jobbat is.
Az állás egy órányi tesztelés után
1. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
2. Norris (McLaren) 1:21.397, C3, 9 kör
3. Verstappen (Red Bull) 1m22.614, C2, 13 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1m22.778, C3, 11 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1m22.859, C2, 12 kör
6. Gasly (AlphaTauri) 1m24.319, C2, 13 kör
7. Russell (Mercedes) 1m24.592, C3, 17 kör
8. Zhou (Alfa Romeo) 1m24.938, C2, 7 kör
9. Mazepin (Haas) 1m31.204, C2, 5 kör
10. Albon (Williams) 1m46.860, 5 kör
Ennyi volt a teszt a kétszeres világbajnoknak?
Könnyen lehet, hogy Alonsót nem láthatjuk már az idei barcelonai tesztelésen, hiszen délután Ocon veszi át tőle az Alpine-t (ha meg tudják addig javítani), a füstölgő kocsit elnézve pedig korántsem lenne meglepő, ha a délelőttből hátralevő szűk három órában már nem tudna pályára gurulni a spanyol. Az autót időközben rátették a trélerre.
Ya están montando en la grúa el Alpine de Fernando Alonso.#F1Testing #F1 pic.twitter.com/1G6P7knPT3
— Sp_ | Fórmula 1 (@Formula1Sp_) February 25, 2022
Folytadódik a teszt
10 óra 5 perckor ismét zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, miután Alonso autója visszaért a garázsokhoz.
And here’s Fernando Alonso’s Alpine heading back to the garage on the back of a flat-bed truck after causing the first red flag of the final day of pre-season testing #F1 pic.twitter.com/6v2vBK3iB5
— Ian Parkes (@ianparkesf1) February 25, 2022
Az Alpine kérte Alonsót a megállásra
A csapat a Twitteren tette közzé, hogy nyomáscsökkenés miatt ők utasították az azonnali megállásra a spanyolt, aki vélhetően a tükörbe nézve is láthatta, hogy valami nincs rendben, hiszen füstölt az Alpine hátulja...
Nem nehéz együttérezni Alonsóval
A mclarenes évek alighanem még élénken élnek a spanyolban, aki nem egyszer volt kénytelen a füstölgő autója mellett ácsorogni a pályán. Ahogy nézi a lerobbant Alpine-t, az embernek egyből az az érzése támad, hogy neki is ezek a gondolatok járnak a fejében.
So. This is where things went wrong for Alpine this morning, we would guess. #F1Testing pic.twitter.com/k78cOtduwq
— The Race (@wearetherace) February 25, 2022
Verstappen a Red Bull legjobbjával vezet
Alonso és az Alpine drámája után térjünk vissza a teszteléshez, amelyen az imént Max Verstappen állt az élre 1.21.192-es körrel a C3-as gumin. Ez nem mellesleg a Red Bull eddigi legjobb eredménye a tesztelésen.
Tovább gyorsul a holland
Már 1:20.683-nál jár a címvédő, aki ezzel 6 tizedre került a továbbra is második helyen álló Alonso idejétől. A megtett körök számában harmadik a holland 19 körrel a 23 körös Russell és 20 körös Gasly mögött.
Öten köröznek jelenleg
Albon a nyolcadik körét rójja a kemény gumin, míg Norris és Verstappen etapja hetedik és hatodik körében jár a közepeseken. Vettel és Csou is kint vannak, mindketten kemény abroncsokon.
Még néhány kép a csalódott Alonsóról
A spanyol pilóta beszélgetett egy kicsit még a megállása után James Moy-al, a többek között az Alpine-nak is fotózó XPB Images fotósával, aki végigfotózta a kocsi elfüstölését.
The admin, an empath: Starting to get the feeling Alonso isn't overly impressed in these pictures#F1Testing pic.twitter.com/xv5aMJp28D
— The Race (@wearetherace) February 25, 2022
Russell feljött Verstappenre
A Mercedes pilótája 1:20.767-tel csak 84 ezredet kapott a hollandtól. Ő is a C3-as gumin van.
Az egyenesben eddig az Alpha Tauri a leggyorsabb
Gasly száguldott át ma a legnagyobb tempóval eddig a célegyenes végi mért ponton, egészen pontosan 318 km/h-val. Őt Verstappen követi 317-tel, majd jön az első nem Honda-motoros autó az Albon által vezetett Williams személyében 315-tel.
Verstappen hosszabb etapot teljesített
13 kör után tért vissza a boxutcába a holland, így most Albon és Russell vannak kint. Előbbi kemény, utóbbi közepes gumin megy.
Norris is csatlakozott az 1:21 alattiak klubjához
Verstappen és Russell után ő ma a harmadik, aki bement 1:21 alá: 1:20.862-es ideje a harmadik helyre elég. C3-as gumin érte el.
A BL-döntőt elvették az oroszoktól, most az F1-es futam jön?
Friss hír, hogy az UEFA úgy döntött, hogy az orosz-ukrán háború miatt nem Szentpétervár, hanem Párizs adhat otthont az idei Bajnokok Ligája-döntőnek. Az F1 elnök-vezérigazgatója tegnap este tanácskozott a csapatfőnökökkel, de egyelőre nincs hír arról, hogy törlik-e a szeptemberi Orosz Nagydíjat, a történtek függvényében ugyanakkor az lenne a meglepő, ha a mezőny az idén ellátogatna Szocsiba.
A Pirelli szerint mindenki tartalékol
Mario Isolát, a Pirelli F1-es főnökét idézte az Auto Motor und Sport. Az olasz szakember elmondta, hogy minden istállónak van legalább egy szettje az összes keverékből (tehát aki még nem ment a C4-es és a leglágyabb, C5-ös keverékkel, az ma megteheti ezt), illetve azt is elárulta, hogy eddig egyik csapat sem feszegette az autója határait, és szerinte egy másodpercnyi tartalék még a legjobbakban is van.
Verstappen javított, már közel a teszt legjobbjához
Visszatért a pályára a holland és repesztett egy 1:19.765-ös időt a C3-as keveréken, amivel már alig maradt el Leclerc tegnap ugyanilyen gumin futott idejétől, és Norris szerdai C4-es körétől sincs messze.
A Haast még az ág is húzza
Mazepin eddig csak 9 kört ment ma, ami messze a legkevesebb, a Haas pedig az imént közölte, hogy egyelőre nem is fog többet, mivel valamelyik rendszer szivárog a kocsin, és azt javítják jelenleg. Eddig egyetlen problémamentes napot sem tudott teljesíteni az amerikai csapat.
A Williams pilótát cserélt
Édekes megoldás, nem vártak az ebédszünetig, hanem Latifi már most átvette Albontól az FW44-est, és azonnal fel is irakozott a harmadik helyre 1:20.699-cel C4-es gumin. Verstappen, Russell, Latifi az első három sorrendje.
Verstappen vezet a délelőtt felénél
Két óra telt el az utolsó tesztnap első négy órás etapjából, azaz még ugyanennyi van hátra. Jelenleg Verstappen áll az élen a Red Bull eddigi legjobbjával, őt Russell és Latifi követi.
Az állás 2 órányi tesztelés után
1. Verstappen (Red Bull) 1:19.765, C3, 36 kör
2. Russell (Mercedes) 1:20.556, C3, 40 kör
3. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 5 kör
4. Norris (McLaren) 1:20.862, C3, 29 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:20.934, C3, 27 kör
6. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
7. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
8. Leclerc (Ferrari) 1:22.778, C3, 20 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:23.054, C2, 27 kör
10. Zhou (Alfa Romeo) 1:24.204, C2, 28 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
Norris faragott egy kicsit az idejéből
1:20.827 az új legjobbja, ami 55 századdal jobb a korábbi legjobbjánál. Maradt vele a negyedik helyen. Ugyanígy tett Gasly is, de ő sem mozdult el a 9. pozícióból.
Mazepin nem vesz részt a hivatalos sajtótájékoztatón
Az FIA közleményben tudatta, hogy a Haas orosz versenyzője nem lesz ott az ebédszünetben tartott hivatalos sajtótájékoztatón. Nem nehéz kitalálni, hogy az orosz-ukrán helyzet miatt.
Közben a Haas tudatta, hogy az olajtank szivárog a kocsin, így el kellett távolítani azt. Kérdéses, hogy a délelőtt folyamán pályára lépnek-e még.
A délután vezető Mick Schumacher közben a boxfalról követi az eseményeket.
Inspector Mick, back on duty ?#HaasF1 pic.twitter.com/cvGLRZt2fv
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 25, 2022
Az Alpha Tauri főnökében vannak kérdőjelek
A The-Race.com idézte Franz Tostot, aki az autó teljesítményével és megbízhatóságával is elégedett, viszont rámutatott, hogy a hűvös idő miatt nem tudják megmondani, hogy melegebb körülmények között is ugyanilyen jól fog-e viselkedni a kocsi, illetve bizonyos gumikeverékeknek sem fekszik a jelenlegi 14 fokos aszfalt. A levegő hőmérséklete mindössze 10 fok.
Russellnek feltették a lágy gumit, át is vette a vezetést
1:19.608 a nap legjobbja a brittől C4-es gumin, aki ezzel letaszította Verstappent az élről. Ez azonban – csak hajszállal ugyan – de még mindig elmarad Norris és a McLaren szerdai, szintén C4-esen futott abszolút legjobbjától.
Közben Vettel és Csou is javított, előbbi C3-ason elért 1:20.685-ös körével a harmadik, utóbbi szintén C3-ason teljesített 1:21.939-es idejével a nyolcadik helyre jött fel.
Papped pic.twitter.com/t4ufokIgVh
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 25, 2022
A Mercedes újabb gyorskört futott
Russell mindössze 6 ezreddel maradt el második C4-es gyorskörén a nap eddigi legjobbját jelentő előző próbálkozásától, miközben elsőként érte el az 50 körös határt a mai napon. Utána Verstappen következik a megtett táv rangsorában 41 körrel.
Leclerc javított, de a Mercedesre nem volt veszélyes
1:20.414 a monacói új legjobbja, amivel feljött a harmadik helyre Russell és Verstappen mögé. A C3-as keverék van az autóján.
Verstappen és a Ferrari is gyorsul
Leclerc töltőkör után 1:20.308-ra javított, de maradt harmadik, miközben Verstappen szintén C3-as gumin 2 tizeden belülre került Russellhez képest, az ő legjobbja jelenleg 1:19.756.
Piros zászló, ma már másodszor!
Úgy tűnik, hogy ezúttal Pierre Gasly Alpha Taurija robbant le.
Egyelőre nem tudni mi történt
Az időmérő monitorok azt jelzik, hogy Gasly autója az első szektorban ragadt, de hogy műszaki hibáról vagy kicsúszásról van-e szó, még nem erősítették meg.
Az F1 közleményt fog kiadni az Orosz Nagydíjról
A Racefans idézte Franz Tostot, az Alpha Tauri csapatfőnökét, aki szintén részt vett a Stefano Domenicalival, az F1 elnök-vezérigazgatójával tartott tegnap esti megbeszélésen. „Megvitattuk az ukrajnai helyzetet, a csapatok, a FOM és az FIA pedig előbb vagy utóbb ki fognak adni egy közleményt, és akkor mindent meg fognak tudni” – mondta a Barcelonában összegyűlt újságíróknak.
Gasly visszatért a garázsba
A pálya egyik beavatkozó autója visszaszállította a francia pilótát, az Alpha Tauriróll azonban még mindig nincs kép. De vélhetően műszaki problémáról van szó.
Mégsem műszaki hiba volt, összetört az Alpha Tauri!
Gasly az ötös kanyarban csúszott ki és ment neki orral a gumifalnak, amitől az autó jobb eleje szemmel láthatóan sérült, tört a felfüggeszés és az első szárny is. Ez a teszt első olyan kicsúszása, ami komolyabb anyagi kárral járt.
Accidente de Pierre Gasly pic.twitter.com/AKYrCBqxJr
— ?. (@CoviVCF__) February 25, 2022
Zajlik Gasly autójának mentése
Már emelik a trélerre a kavicságyban ragadt Alpha Taurit, amint visszaért a boxutcába, folytatódni fog a körözés.
Gasly ha roto ala y suspensión delantera derecha. Se ha ido de morro en la T5 pic.twitter.com/zDCjJ4EfMX
— David Moreno ? (@_DMS16) February 25, 2022
Alighanem törlik az Orosz Nagydíjat
Roksana Ćwik lengyel újságíró a Twitteren azt írta, Günther Steinerrel készített exkluzív interjúja során a Haas csapatfőnöke elárulta neki, hogy a tegnapi találkozón minden csapatfőnök egyetértett az Orosz Nagydíjjal kapcsolatos döntésben. Ez alighanem csak egyet jelenthet: törölni fogják az idei szocsi versenyt. Bejelenés még a mai nap folyamán várható.
Szabad a pálya, elkezdődött az utolsó óra
Az Alpha Taui elszállítása után Russell vezetése mellett folytatódik a körözés a délelőtti etap utolsó órájával. Eddig a Mercedes és a Williams tette csak fel a C4-es keveréket.
Az állás 3 órányi tesztelés után
1. Russell (Mercedes) 1:19.608, C4, 56 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 46 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:20.414, C3, 31 kör
4. Vettel (Aston Martin) 1:20.685, C3, 34 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 5 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 38 kör
7. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
8. Zhou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 37 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
10. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
Steiner egyelőre nem beszél Mazepin távozásáról
Ezekben a pillanatokban tart online sajtótájékoztatót a Haas csapatfőnöke, aki azt mondja, a jogi dolgokkal a jövő héten fognak foglalkozni, és egyelőre nem beszél arról, hogy megválnak Nyikita Mazepintól. Amennyiben viszont az Uralkali távozik a csapattól, nehéz elképzelni, hogy az orosz pilóta maradjon.
Újabb piros zászló, Csou csúszott ki!
Ez nem tartott sokáig, alighogy folytatódott a teszt, máris itt az újabb megszakítás. Az Autosport szerint a kínai Csou a 10-es kanyarban hagyta el a pályát.
Vettel és Leclerc még gyorsan javított
Mindketten C3-as gumin voltak kint, és még a piros zászló előtt faragtak az idejükből. Leclerc új legjobbja 1:20.092, Vettelé 1:20.419. Előbbi maradt a harmadik, utóbbi a negyedik helyen.
Nem tört, de a kavicságyban ragadt az Alfa
Sima megpördülésnek tűnik Csou kicsúszása, ami anniyból jó hír, hogy épségben maradt a C42-es. A kínai pilótát már visszaszálították a boxba.
Guanyu Zhou #F1Testing pic.twitter.com/Pjv9oW1iga
— Bruno HQ (@iPicsHQ) February 25, 2022
Csou komolyat harcolt az autóval
Matt Kew, az Autosport tudósítója élőben látta a kínai pilóta megforgását. Csou már a kanyar korai szakaszában megcsúszott, de a kanyar kétharmadáig küzdött a csikorgó gumikon faroló Alfával, de végül nem tudta megfogni azt, és megpördülve a kavicságyba esett. Az ilyen hibák teszten, főleg egy újonc esetében még beleférnek.
A Haas csapatfőnöke őszinte, de nem tud sokat
Különböző újságírói kérdésekre válaszolva Günther Steiner a Haas online sajtóbeszélgetésén elmondta, Mazepin jövőjével foglalkozniuk kell, de egyelőre nem tudta megerősíteni sem azt, hogy az orosz pilóta marad, sem azt, hogy megy.
Az olasz szakember őszintén elmondta, hogy még soha nem került ilyen helyzetbe, de nem fognak tétlenül ülni, hanem folyamatosan figyelemmel követik az ukrajnai eseményeket, de mivel kormányok is szerepet játszanak a köztük és az Uralkali között megállapodásban, és komoly szerződések kötik őket, jelenleg nem tud konkrétumokkal szolgálni a hogyan továbbról. A jövő héten fogják megvizsgálni a jogi lehetőségeket.
Folytatódhat a körözés
Közben az utolsó szűk 40 percre ismét szabad lett a pálya, Norris, Verstappen, Vettel és Leclerc pedig már ki is hajtott rá.
Vettel bement 1:20 alá, már a harmadik
Ez az Aston Martinnak először sikerült a héten, a német pilóta C4-es gumin 1:19.905-öt ért el, amivel Leclerc-t megelőzve feljött a harmadik helyre.
Russell a teszt legjobb idejét érte el
Ez mondjuk várható volt, mivel a Mercedes a csapatok közül elsőként felpakolta autójára a C5-ös keveréket, amivel Russell 1:19.233-at repesztett, durván 3 tizeddel megjavítva Norris szerdán, C4-es gumin elért eddigi abszolút legjobbját.
Vettel kint maradt, Russell bejött
A Mercedes egyelőre egy gyorskört ment a C5-ösökön, míg Vettel zsinórban hatnál tart a C4-eseken.
Többeknek is véget érhetett a teszt
A korábban piros zászlót előcsalogató Alonso, Gasly és Csou sem jön már vélhetően, ahogyan az eddig mindössze 9 kört megtevő Mazepin is könnyen lehet, hogy befejezte a munkát. Vele kapcsolatban az a kérdés is felmerülhet, hogy látjuk-e még F1-es autóban valaha.
A delfinezés megoldása lehet a kulcs
Mint arról korábban beszámoltunk, egy nem újkeletű, de a vártnál nagyobb hatást gyakorló probléma is felütötte a fejét az idei autókkal, amelyek nagy sebességnél delfinező mozgást végeznek az egyenesben. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint aki hamarabb úrrá lesz a problémán, az előnybe kerülhet. Részletek alább.
Vettel megerősítette a harmadik helyét
Sikerült egy kicsit faragnia az idején C4-es gumin a négyszeres világbajnoknak, aki 1:19.824-et autózott az imént. Verstappen 1:19.756-tal áll előtte a második, Russell 1:19.233-mal az első helyen, a németet Leclerc 1:20.092-vel követi a negyedik pozícióban. A Red Bull és a Ferrari C3-as, a Mercedes C5-ös keveréken futotta a legjobbját.
Piros zászló, ismét Csou az!
Az Alfa Romeo kínai pilótája mégis vissza tudott térni a hajrára, de nem sokat ment. Még nem tudni, hoyg ismét kicsúszott-e, vagy megállt alatta az autó.
Közben javítanunk kell magunkat, Vettel az imént a C5-ös, és nem a C4-es keveréken javította meg az idejét.
Ezúttal az autó romlott el
A kínai pilóta a célegyenesben parkolta le az Alfát, a szerelők már meg is kezdték a mentést. Alighanem néhány percre még újra fogják tudni indítani a tesztet a 13 órakor kezdődő ebédszünet előtt.
Az Alpine befejezte a tesztet, nem tudják megcsinálni az autót
Fernando Alonso ma reggeli látványos elfüstölése után a csapat az imént közleményt adott ki, amelyben leírta, hogy a vizsgálatok kiderítették, hidarulikai hiba lépett fel az A522-esen, egy meghibásodott tömítés tűzhöz vezetett. A kocsit javítják, de a mai nap folymán már nem lesznek kész vele, így számukra 266 kör után befejeződött a barcelonai tesz, legközelebb a bahreini gyakorláson lépnek pályára.
Team Statement:
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 25, 2022
After further investigations in the garage following Fernando Alonso’s on-track stoppage earlier this morning, the team can confirm the issue was a problem with the hydraulics. A minor sealing issue led to a fire in the back of the car.#F1Testing
Újraindult a körözés, bő tíz perc maradt
12 perccel egy óra előtt Russell, Vettel, Leclerc és Verstappen kihajtott a pályára, hogy megtegyen még néhány kört az ebédszünetig. Vajon látunk további javításokat?
Ocon sem vesz részt a hivatalos sajtótájékoztatón
Mazepin után ő már a második pilóta, aki az eredeti tervekkel ellentétben mégsem lesz ott az FIA sajtótájékoztatóján. Az ok viszont az ő esetében vélhetően az, hogy a csapat nem szeretné reklámozni a ma történteket. Mindenesetre érdekes döntés.
Leclerc is 1:20 alatt, megelőzte Vettelt
1.19,831-nél állította meg a stoppert a Ferrari pilótája a C3-as gumin, azaz kettővel keményebb keverékkel is gyorsabb volt Vettelnél. Persze nem ismerjük az üzemenyagmennyiséget és a motorbeállítást sem, de igen erősnek tűnik a maranellói csapat...
Elképesztő, újabb piros zászló!
Most Sebastian Vettel okozta, de nem tudni, hogy baleset vagy műszaki hiba miatt.
Az Aston Martint is oltani kell
A 10-es kanyar után állt meg a négyszeres világbajnok, a videó tanúsága szerint műszaki hiba miatt. A beavatkozók az ő autóját is oltották.
Vettel on fire #F1 #F1testing pic.twitter.com/gM2fNq8T7N
— Martin (@MartinBlaos) February 25, 2022
Motorhiba léphetett fel Vettelnél
Matt Kew, az Autosport riportere ezt az esetet is látta. Elmondása szerint a 10-es kanyar előtt füst tört elő az Aston Martinból, Vettelnek pedig nagyot kellett birkóznia a kocsival a blokkoló hátsó tengely miatt, de sikerült egyenesben tartania az AMR22-est.
KIRMIZI BAYRAK!
— Formula Türkiye (@FormulaTurkiye) February 25, 2022
Günün beşinci kirmizi bayragi, motor sorunu nedeniyle yolda kalan Sebastian Vettel için çikiyor. pic.twitter.com/9rWVCJ9tUr
Hivatalos: Nem lesz idén Orosz Nagydíj
Az F1 a délelőtti etap végeztével (nem indították újra a körözést) közleményt adott ki arról, hogy jelen körülmények között lehetetlen megtartani az Orosz Nagydíjat, ezért az idén elmarad a szeptemberre tervezett szocsi futam. Várható volt.
— F1 Media (@F1Media) February 25, 2022
Russell az eddigi legjobb idővel zárt az élen
Vége tehát a barcelonai tesztelés utolsó délelőttjének, amelyet a C5-ös gumit elsőként megkapó George Russell zárt az élen a teszt eddigi leggyorsabb körével. Mögötte Max Verstappen és Sebastian Vettel végzett, a német pilóta szintén C5-ös, a holland C3-as abroncsok futotta a legjobbját.
Az elmúlt négy óra ugyanakkor az öt piros zászlós megszakításról marad emlékezetes.
Fernando Alonso kezdte a sort, akinek 12 kör után kigyulladt az autója, az Alpine pedig később bejelentette, hogy ma már nem is tudja megjavítani, így számukra végte ért a teszt.
Ezután jött Gasly, aki kissé összetörte az Alpha Taurit, majd Csou, aki miatt kétszer is lendült a piros, egyszer kicsúszás, egysze műszaki probléma miatt. Végül Vettel zárta a sort, az Aston Martin szintén lángra kapott.
A délelőtt egyik legnagyobb figyelmet kiváltó csapata a Haas volt, amely ismét szenvedett (olajszivárgás miatt Mazepin csak 9 kört ment), de nem emiatt, hanem az orosz színek és a főszponzor Uralkali logóinak eltüntetése miatt került a középpontba. Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az orosz pilóta sorsa.
Az utolsó tesztnap délelőttjének végeredménye
1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C4, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 5 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
7. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
8. Zhou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
10. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
Mazepin először nyilatkozott a háború kitörése óta
A Haas versenyzője a bizonytalanná váló jövőjéről (amennyiben maradhat is a csapat pilótája, a vízumköteles országokba jelen állás szerint aligha fog tudni belépni) nem beszélt, viszont megköszönte a támogatást. „A szurkolóimnak és követőimnek: ez egy nehéz időszak, amelyben nincs befolyásom sok mindenre, amit mondanak és csinálnak. Úgy döntöttem, arra koncentrálok, amit tudok irányítani azzal, hogy keményen dolgozom és a legjobbamat nyújtom a Haas F1-es csapatáért. A legmélyebb köszönetem a megértésért és támogatásért” – írta a Twitteren.
To my fans and followers - it's a difficult time and I am not in control over a lot of what is being said and done. I'm choosing to focus on what I CAN control by working hard and doing my best for my @HaasF1Team . My deepest thanks for your understanding and support.
— Nikita Mazepin (@nikita_mazepin) February 25, 2022
Zajlik a locsolkodás
Nincs még Húsvét, csak a tartálykocsik kezdték el fellocsolni a barcelonai pályát, 14 órától ugyanis vizes aszfalton folytatódik a tesztelés, hogy a Pirelli a vizes és intermediate abroncsairól is gyűjthessen adatokat. Amennyiben a nap végéig felszárad az aszfalt, láthatunk még száraz gumis köröket is.
Si, está lloviendo.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 25, 2022
Yep. It's raining#F1Testing pic.twitter.com/CtQY9Lo4wP
Mégsem Isztambul léphet az orosz futam helyébe?
Korábban olyan pletykák terjedtek a paddockban, hogy az orosz futam azóta bekövetkezett törlése esetén ismét Törökország ugorhat be, de Ian Parkes, a New York Times-nak is dolgozó szabadúszó újságíró úgy tudja, hogy Isztambul mégsincs megfontolás alatt. Amennyiben nem pótolják a kieső versenyt, a tavalyi idényhez hasonlóan az idén is "csak" 22 futam lesz.
Ritkán, de előfordul ilyen teszt
2017-ben is végeztek mesterséges fellocsolást az egyik hivatalos teszten, hogy a csapatok és a Pirelli kipróbálja éles körülmények között az új esőgumikat az új erőhatások mellett. A The-Race szakírója, Gary Anderson közben felelevenített egy utólag humoros esetet 2003-ból, amikor úgy oldották meg a fellocsolást, hogy egy közeli tóból szippantottak vizet, csakhogy az teli volt algával, így az aszfalt használhatatlanul csúszós lett, és pilótája, Giancarlo Fisichella egyből megpördült (Anderson a Jordan technikai igazgatója volt akkor).
Nem sodorja lehetetlen helyzetbe a Haast a nemzetközi konfliktus
Günther Steiner csapatfőnök az online sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az egyik fő szponzoruk, az Uralkali érintettsége az Oroszországgal kapcsolatos pénzügyi szankciókban nem veszélyezteti a csapat működését. „A versenyképességünket ez nem befolyásolja. Pénzügyileg rendben vagyunk, az eseményeknek nincs ráhatása arra, hogy működünk, hogyan terveztük el a szezont. Több lehetőségünk van a finanszírozásra." Hozzátette, tiszteli Vettelt, amiért már tegnap eldöntötte, hogy ő nem fog Oroszországban versenyezni.
Így néz ki a vizes pálya
Bár a hét korábbi részében az előrejelzés szerint volt számottevő esély esőre, ez elmaradt, így mindenképp fel kellett locsolni a pályát az esőgumik vizsgálatához. Mivel hűvös és borús az idő, ha fel is szárad az aszfalt, az sokáig fog tartani.
The track is getting ready for this afternoon's wet tyre test Are you excited to see how the 2??0??2??2?? cars will manage it? #F1 #F1Testing #Motorsport pic.twitter.com/C0z0bt2vtg
— Motorsport.com (@Motorsport) February 25, 2022
Russellre nem pihenés vár
A The-Race tudósítója jelentette, hogy a brit versenyző a teszt végeztével a csapat főhadiszállására repül és szimulátoros munkát fog végezni. Tegnap azt mondta, egyelőre biztos nem a Mercedesé a leggyorsabb autó.
Indul a délutáni felvonás
Ami egyben az első tesztsorozat záró etapja, egészen 18 óráig gyakorolhatnak még a csapatok Barcelonában. Két hét múlva már az idénynyitó helyszínén, Bahreinben tesztelnek, szintén 3 napot.
Russell: Továbbra is van mit javítani
„Még mindig nem vagyunk elégedettek a balansszal. Van néhány hiányosság. Tudjuk azonban, hogy milyen irányba kell elindulnunk" – nyilatkozta a Mercedes friss igazolása.
Ricciardo kóstolja meg elsőként a vizes pályát
A teljes/extrém, teljesen barázdált esőgumikkal ment ki. Körülbelül 15 fok most a levegő hőmérséklete.
Közös fotó két riválisról
Albon és Cunoda a jelek szerint trécselt egy kicsit a szünetben, erről az Alpha Tauri tett közzé egy fotót:
they’re back ?? pic.twitter.com/wdHhJIs38Q
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 25, 2022
Albon ugyebár a Red Bull utánpótlásának tagja volt, mielőtt a Williams szerződtette.
Gumicsere Ricciardónál
A McLaren versenyzője intermediate gumin tért vissza, vagyis már mindkét keverékről lesz egy kicsi tapasztalata. Tavaly szokatlanul sok esős verseny volt egyébként. Ricciardo 2 mp-cel gyorsabb kört futott az intereken, mint az extrém esőgumikon, közben pedig Latifi is megérkezik a pályára.
A Ferrari máris reagált a delfinezésre
Gary Anderson figyelte meg, hogy a mai napra változtattak az autó padlólemezén, hogy mérsékeljék azt a függőleges vibráló mozgást, amit a szakzsargonban delfinezésnek hívnak. A hétvégén az első teszt összefoglaló elemzésében részletesebben is kitérünk erre a nem teljesen új jelenségre, amely korábban az 1980-as években, a korábbi szívóhatású autóknál okozott problémákat.
Sok hűhó semmiért
Környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető a pálya mesterséges fellocsolása, pláne úgy, hogy egyelőre alig akarják kipróbálni a körülményeket a csapatok. Ricciardo 1:42.8-at futott, de rajta kívül csak Latifi jelent meg (szintén intermediate gumikon, 1:44.0-nál jár).
Ricciardo on a wet track. #AMuS #F1 pic.twitter.com/VhXncUt8ZM
— Tobi Grüner (@tgruener) February 25, 2022
Hamilton elkezdte a munkát
A Mercedes pilótája is felbukkant a nedves pályán. Emlékeztetőül: az Alpine ma már nem köröz műszaki hiba miatt, a Williams pedig kivételes módon mindkét tagját autóba ülteti a vizes gyakorláson.
Egyre kisebb a permet
A helyszínen tartózkodó újságírók ebből látják, egyre kevésbé vizes az aszfalt. Latifi gyorsabb kört ment Ricciardónál, 1:42.6.
Éledezik a mezőny
Kidugta az orrát a garázsból Pérez és Sainz is. Közben Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója a pálya mellől figyeli az eseményeket.
A rajtolást főleg a Mercedes gyakorolja
Az F1.com kötelékében dolgozó korábbi versenyző, Jolyon Palmer azt mondja, a Mercedes az a csapat, amelyiknek autója rendszeresen próbarajtokkal hagyja el a bokszutcát, a riválisok ezt nem gyakran teszik meg. Ilyenkor a kuplung- és egyéb beállításokat tesztelik az érintettek.
Sainz extrém esőgumikon megy
A többiek viszont az intermediate típust választották. A körülmények javulását jelzi, hogy Hamilton és Ricciardo 1:39-es időket fut. Sainz ment egy kicsit Pérez szélárnyékában, érdekes lesz hallgatni, mit tapasztalt a látási viszonyokról az újfajta autókkal.
Döcögött a Mercedes kerékcseréje
Az Auto Motor und Sport tudósítója lassúnak találta a kerékcserét a Mercedesnél – aggódni azért nem kell, bőven van ideje formába lendülnie a szerelőknek. A kerekek mérete és tömege nőtt, ez is lassíthatja a műveleteket.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 25, 2022
Már alig húznak vízfüggönyt az autók
Egyre szárazabb az aszfalt, nemsokára tehát valószínűleg jöhetnek újra a száraz pályás gumik.
Máris pilótát cserélt a Williams
Latifinek 1 óra sem jutott, de érthető, hogy Albonnak lehetőséget akarnak adni az esőgumik megismerésére, amíg még valamennyire nedves a pálya. Sainz 10 körös etapja véget ért, Hamilton és Ricciardo néhány tizedett tovább faragott az eredményén.
Hamarosan pályára gördülhet Bottas és Schumacher
A paravánokat elvették az Alfa Romeo és a Haas garázsa elől, így ők lassan elkezdhetik pótolni a hiányzó kilométereket. Az Aston Martinnál és az Alpha Taurinál ugyanakkor nincs nyoma ennek a délelőtti meghibásodás, illetve kicsúszás után.
Az Alpine rosszabbul is járhatott volna
Alonso autójában a hidraulikai rendszer egyik vezetéke szakadt el, ez okozta a műszaki hibát és azt, hogy ma már nem készülhetnek tovább. „Olyan volt a látvány, mint egy grillparti után – idézte az Alpine egyik tagját az Auto Motor und Sport, aki némi vigaszt látott abban, hogy ez nem hamarabb következett be. – Különben hamar véget ért volna a gyakorlásunk, mert nincs elég tartalék alkatrészünk."
Az állás az első délutáni óra után
1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
7. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
8. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 37 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
10. Albon (Williams) 1:22.652, C2, 21 kör
11. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
12. Sainz (Ferrari) 1:35.226, teljes esőgumi, 18 kör
13. Pérez (Red Bull) 1:35.774, intermediate gumi, 14 kör
14. Ricciardo (McLaren) 1:38.474, intermediate gumi, 25 kör
15. Hamilton (Mercedes) 1:38.959, intermediate gumi, 19 kör
A célegyenes már száraz
Pontosabban a nagy része. A köridők, mint látható, folyamatosan javulnak, az intermediate gumin a Ferrari és a Red Bull is az 1:35-ös tartományba ért.
Képek az autókról a vizes pályán
Do the 2022 cars look even better in the wet, or is that just us? #F1 #F1Testing pic.twitter.com/p4xRzN45fI
— Autosport (@autosport) February 25, 2022
Marko: A McLaren a szponzorok miatt villantott
Az Auto Motor und Sportnak a Red Bull közismerten nem visszafogott tanácsadója nyilatkozva így értékelte a McLaren jó szereplését, de a Ferrarit valóban erősnek látta. A Red Bull autójában jó potenciált lát, azt mondta, Verstappen „az első körök óta remekül érzi magát benne."
Bottas kijött, mindjárt Schumacher is követi
Az Alfa Romeóhoz igazolt finn megkezdte a délutáni munkát, a Haas pedig azt ígéri, hamarosan Schumacher is megteszi ezt. Bottas 1:33-mal nyitott az intermediate gumin, Pérez már 1:32-re vitte le a lécet ezzel a gumitípussal az egyre szárazabb pályán.
Sainz 1:30-nál jár
A Ferrari pilótája most a leggyorsabb a foltokban nedves aszfalton, nemsokára mindenki elkezdhet gondolkodni azon, mikor váltson száraz pályás gumira.
#essereFerrari @Carlossainz55 #F1Testing pic.twitter.com/0jHVZ28Hxj
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 25, 2022
Képek korábbról
Ezeket a fotókat kb. egy órával ezelőtt lőtték a fotósok, amikor még sok víz állt a pályán:
Intermediates are the popular choice on Friday afternoon #F1 pic.twitter.com/HkSUYVh5V4
— Formula 1 (@F1) February 25, 2022
Csomagol a Haas is
Bejelentették, hogy a műszaki hibát már nem tudják megjavítani a nap végéig, ezért az Alpine-hoz hasonlóan számukra is ennyi volt a teszt a hétre. 160 körig jutottak két és fél nap alatt, ez elég halovány..
Bottas megkapta a slick gumit
És rögtön 1:30-at repesztett, vagyis olyan időt, amire mások képesek voltak az intermediate típuson. Hamilton bement a garázsba.
Sainz is váltott
Bottas a C3, Sainz az egy fokozattal puhább C4 száraz pályás gumin vezet, utóbbi 1:24.476-os idővel hatalmasat javított, mármint a korábbi idejéhez képest.
Vége az esőgumik vizsgálatának
Így, hogy lejárt a vizes abroncsok ideje, összegezhetjük, ki mennyit ment velük. Hamilton 38 körrel listavezető, 30 kör fölé jutott Ricciardo és Sainz is, míg Pérez 24-szer vezetett körbe a barcelonai aszfaltcsíkon.
Sainz tovább javít
1:22-re szorította le az idejét, ezzel a 9. helyre lépett, míg Ricciardo 1:24-nél jár a keményebb C3 abroncson.
Hamilton kijött slick gumin
És 1:24-es idővel jelentkezett, Sainz közben 1:21.967-re javított.
Pérez keményebb gumit használ
A C2 keverék kevésbé tapad, mint a többieké. Hamilton például a C3-on köröz. Albon javított és 7., az ideje 1:20.847 a Williamsszel.
Az állás 16 órakor
1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
6. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
7. Albon (Williams) 1:20.837, C4, 39 kör
8. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
9. Sainz (Alfa Romeo) 1:21.776, C4, 44 kör
10. Pérez (Red Bull) 1:21.921, C2, 31 kör
11. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
12. Gasly (AlphaTauri) 1:22.469, C2, 40 kör
13. Hamilton (Mercedes) 1:24.228, C3, 51 kör
14. Ricciardo (McLaren) 1:24.896, C3, 37 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör
Albon tovább gyorsul
1:20.318 az ideje, ezzel az 5. A következő percekben nagyobb mozgás várható a sorrendben, ahogy a száradó pályán a délutáni műszakosok egyre jobban belelendülnek.
Hamilton megint hibázgat
Az Autosport úgy látja az autó mozgásából, hogy versenyszimulációt teljesít (a C2 gumi szintén erre utal). Hamilton kétszer is elfékezte magát a 4-es kanyarnál, miután tegnap szintén több hasonló hibát vétett a pálya különböző pontjain.
Csata a 9. helyért
A tabella 9. pozícióját előbb Pérez, majd Ricciardo szerezte meg, Sainz így két hellyel hátrébb csúszott a rangsorban.
Még mindig hiányzik két csapat
Az Alpine és a Haas feladta, hogy még pályára lépjen a maradék bő másfél órában, de az Aston Martin és az Alpha Tauri szerelői dolgoznak, hátha nekik sikerül. Utóbbi istálló kapcsán Edd Straw, a The-Race újságírója azt jelentette, hogy a vártnál tovább tart a javítás Gasly balesete után, mert a szerelők még nem ismerik eléggé a nagyon új autót.
Csak ketten maradtak a pályán
Mégpedig az előző bajnokság két nagy riválisának, a Mercedesnek és a Red Bullnak az autója Hamiltonnal és Pérezzel. A tesztelés 18 óráig tart.
Az Orosz Nagydíj szervezői "felfüggesztett" rendezésről beszélnek
Közleményükben úgy fogalmaztak, hogy a versenyt nem törölték, csak felfüggesztették a megrendezését. Való igaz, hogy az F1 hivatalos kommunikációjában is annyi jelent meg, hogy "jelen körülmények között" nem rendeznek versenyt a háborús konfliktusban érintett Oroszországban, de a nemzetközi szankciók ismeretében felettébb meglepő volna, ha szeptemberben elutazna a Fekete-tenger partjára a mezőny. A szervezők arra buzdították a jegytulajdonosokat, hogy ne kérjék a jegy árának visszatérítését.
Hamilton etapja így nézett ki
A köridői ezek voltak: 1:24.1. - 1:23.0 - 1:23.0 - 1:23.2 - 1:23-1 - 1:23.3 - 1:24.3 - 1:24.5. Most megállt picit pihenni.
Ennyi volt az Astonnak is
A csapat bejelentette, hogy nem lépnek pályára újra. Az olajrendszer szivárgása okozta náluk a meghibásodást korábban.
UPDATE: Despite the team's best efforts, we will not be running again today.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 25, 2022
We'd like to thank the team for all their hard work. We go again in Bahrain. #F1Testing pic.twitter.com/ke2z9EeddX
Fentebb lépett Pérez és Ricciardo
1:20.452-es idővel a 6. helyre lépett előre a mexikói pilóta, aki C2-ről a C3 gumira váltott nemrég, míg Ricciardo ideje 1:20.790, ezzel 8.
Áramlásjelző festéket kentek a Red Bullra
Nem szoktak a nap ilyen késői szakaszában ilyen dolgokat művelni a csapatok, de a Red Bull most látta elérkezettnek az időt, hogy megvizsgáljon valamit az első futóműnél lévő áramlásokkal. Itt a többséggel ellentétben vonórudas megoldást alkalmaznak.
Ötletes vágás az F1-től
A hivatalos Twitter-csatornán tették közzé az alábbi videót, amin a sikánnál vágtak össze felvételeket különböző autókról:
Blink and you'll miss them #F1 pic.twitter.com/5fg4IdTWBQ
— Formula 1 (@F1) February 25, 2022
Steiner lát biztató dolgokat
„A második nap köridői biztatók voltak Schumachertől és Mazepintől. Rendesen megtankolt autóval mentünk" – idézte a Haas főnökét az Auto Motor und Sport. Steiner hozzátette, hogy a padlólemezen végrehajtott módosításokkal javult a helyzetük a delfinezés kapcsán.
Ma a Mercedes, összességében a Ferrari tette meg a legtöbb kört
Hamilton és Russell lényegében azonos távot vezetett ma, több mint 130 kört pakoltak a W13-ba, de a Ferrari volt az első csapat, amely elérte a 400-as számot a körmennyiségben a barcelonai teszten.
Így fordulunk az utolsó órára
1. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
2. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
3. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
4. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
5. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 62 kör
6. Pérez (Red Bull) 1:20.452, C2, 48 kör
7. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
8. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 55 kör
9. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
10. Sainz (Ferrari) 1:20.883, C4, 63 kör
11. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
12. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
13. Gasly (Alpha Tauri) 1:22.469, C2, 40 kör
14. Hamilton (Mercedes) 1:23.020, C2, 71 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör
Az Alfánál megint gondok vannak
Bottas kijött egyszer a délután folyamán, de azóta nem láttuk, szóval megint valami probléma ütötte fel a fejét az Alfa Romeónál. A Haasszal együtt ők az első teszthét nagy vesztesei.
Füst jön a Williamsből
Az Autosport tudósítója figyelte meg, hogy egy ideje rendszeresen füstöt köhög az autó, bár az egyelőre gond nélkül megy, úgyhogy lehet, csak a kipufogón ég el valami maradványanyag. Az mindenesetre nem túl jó hír a Williamsnek, hogy a jelek szerint Albon ugyanúgy versenyszimulációt futott, mint Hamilton, de a köridői kb. 3 másodperccel lassabbak voltak.
A smoking Williams? A lot of smoke coming from Albon's car each time out of Turn 5
— Autosport (@autosport) February 25, 2022
@Nauckas#F1 #F1Testing pic.twitter.com/aBy4nszrpZ
Hamilton 6., Pérez 7.
Mindketten javítottak a helyezésükön 1:20.4-es idővel, mindketten a C3 gumit nyüstölik.
Megint csendesebb a pálya
Jelenleg Ricciardo és Albon köröz. A gyér létszám nem meglepő annak tudatában, hogy a tízből három csapat műszaki hiba miatt ma már nem lép pályára.
A Haas jövője nincs veszélyben
A csapat főnöke válaszolt a Haas jövőjét érintő kérdésekre, részleteket az alábbi cikkben olvashatnak:
Tovább lopakodik előre Hamilton
A brit az 5. helyet foglalta el 1:20.225-tel, míg Sainz a 8. marad, csak az előzőnél jobb eredménnyel (1:20.518).
Nagy előrelépés Péreztől
1:19.556-os idővel a 2. helyet veszi át a Red Bull pilótája, ehhez a lágy C4 abroncsokat használta.
A Mercedes elégedett
Tegnap felmerültek kisebb-nagyobb gondok náluk, de ma fennakadás nélkül zajlik a felkészülésük a szezonra.
30 min left of running in Barcelona. This week has been about learning and gaining the data from doing different experiments.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 25, 2022
Another positive afternoon. pic.twitter.com/kAcprWwMnI
Hamilton belehúzott
1:19.674 az ideje, szintén a C4 gumin, Russell és Pérez mögött így a 3. helyet foglalja el a tabellán. Az első szektorban övé a nap legjobb ideje.
Hamilton átvette a vezetést
Így Mercedes 1-2-vel érhet véget a hét, ha a hátralévő negyed órában nem történik változás. Hamilton 1:19.141-gyel 1 tizedet vert Russell idejére.
Javít a Ferrari is
Sainz 1:20.072-re szorítja le saját mércéjét, ami a 7. helyet jelenti neki, pont csapattársa, Leclerc mögött. Sainz keményebb gumin megy, mint Hamilton, a C3-on.
Még egy hajszállal gyorsul Hamilton
Három ezredmásodpercet vert az előző legjobbjára, az 1. helyen most 1:19.138 áll a neve mellett.
Vége a tesztelésnek erre a hétre
Köszönjük egész heti megtisztelő figyelmüket! Legközelebb két hét múlva csütörtökön lesz tesztelés, Bahreinben, természetesen arról is élő szöveges közvetítéssel tájékoztatjuk Önöket.
A végeredmény pénteken:
1. Hamilton (Mercedes) 1:19.138, C4, 93 kör
2. Russell (Mercedes) 1:19.233, C5, 66 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:19.556, C4, 73 kör
4. Verstappen (Red Bull) 1:19.756, C3, 59 kör
5. Vettel (Aston Martin) 1:19.824, C5, 48 kör
6. Leclerc (Ferrari) 1:19.831, C3, 44 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:20.072, C3, 91 kör
8. Albon (Williams) 1:20.318, C4, 94 kör
9. Latifi (Williams) 1:20.699, C4, 13 kör
10. Ricciardo (McLaren) 1:20.790, C3, 85 kör
11. Norris (McLaren) 1:20.827, C3, 52 kör
12. Alonso (Alpine) 1:21.242, C3, 12 kör
13. Csou (Alfa Romeo) 1:21.939, C3, 41 kör
14. Gasly (Alpha Tauri) 1:22.469, C2, 40 kör
15. Mazepin (Haas) 1:26.229, C3, 9 kör
16. Bottas (Alfa Romeo) 1:30.433, intermediate gumi, 10 kör