Miután az első napon Lando Norris a McLarennel végül gyorsabbnak bizonyult nála, Charles Leclerc a Forma-1 barcelonai előszezoni tesztjének második napján már nem talált legyőzőre, és a leggyorsabb idővel fejezte be a körözést. A nap nagy vesztesének a Red Bull tekinthető, miután órákat veszített műszaki problémák miatt, és a legkevesebb körrel zárt az összes csapat közül. A Mercedes és Lewis Hamilton sem villogott.
A második nappal folytatódott a barcelonai előszezoni tesztelés (hivatalosan még csak bejáratás) a katalán pályán. Az első napot Lando Norris és a McLaren zárta az élen, a legfontosabb ebben a szakaszban viszont még nem a köridők, hanem a minél több kilométer megtétele. Ezen a téren a Haas és az Alfa Romeo sem teljesített jól, így a második napon mindkét istállónak nagy szüksége lett volna a folyamatos és zavartalan körözésre.
Végül mindketten több kört mentek mint az első napon, de az Alfa délelőtt, a Haas pedig délután szembesült újabb technikai gondokkal, így végül csak utóbbi jutott 100 kör fölé, köszönhetően a teszten először autóba ülő, 71 körig jutó Csou Kuan-jünek.

Az élmezőnyből a Red Bullnak sikerült felemásan a napja. A szerdára Max Verstappent váltó Sergio Pérez alatt délelőtt 38 kör után megállt az autó, mint kiderült, váltóprobléma miatt. Ezek után délután sem tudott időben pályára gurulni az RB18-as, mert akkor a benzinpumpával adódtak problémák, így Pérez végül csak az utolsó másfél órára térhetett vissza. A teszt utolsó fél órájában C3-as gumin 1:21.430-at autózó és azzal a 7. helyen záró mexikói 78 kört pakolt az autóba, amivel a Red Bull az utolsó helyen végzett a körszámok tekintetében.
Nem villogott a Mercedes sem, amely délelőtt Lewis Hamiltonnal csak 40 kört ment, majd délután George Russell erre még 65-öt pakolt rá, miközben kereken két másodperccel autózott jobbat (1:20.537), mint az 1:22.562-es idejével a ma tesztelő összes versenyző közül az utolsó, 16. helyen záró hétszeres világbajnok, akinek nem nagyon ízlett a W13-as viselkedése, és elég sokat hibázott.

A nap legszorgalmasabb csapatának a Ferrari bizonyult a maga 150 körével. Délelőtt Carlos Sainz vezetett, és nem sokon múlt, hogy az élen zárja az első négy órás etapot, ám Daniel Ricciardo az utolsó pillanatban letaszította onnan egy 1:20.355-ös idővel. Sainz 1:20.546-nál állította meg a stoppert, mindketten a C3-as gumikeveréket használták.
A délutánra az F1-75-öst átvevő Charles Leclerc viszont gondoskodott róla, hogy vörös autó legyen a nap leggyorsabbja, és bő egy és negyed órával a tesztnap vége előtt 1:19.804-et repesztett a C3-as keveréken, majd később 1:19.689-re javított, amivel jó egy tizeddel azért elmaradt Norris keddi legjobbjától.
A monacói pilóta idejére Pierre Gasly és Ricciardo is veszélyt jelenthetett volna, miután mindketten feltették a hajrára a C4-es, második leglágyabb keveréket, de a francia 1:19.918-cal több mint két tizeddel, Ricciardo 1:20.288-cal pedig több mint 5 tizeddel maradt el Leclerc-től.

A tesztet Pérez délelőtti megállása után délután is meg kellett szakítani egyszer piros zászlóval, mivel Nyikita Mazepin robbant le a Haasszal a második szektorban a benzinpumpa hibája miatt, de az orosz pilóta egy óra elteltével folytatni tudta a munkát.
A szerdai tesztnap végeredménye
1. Charles Leclerc (Ferrari): 1:19.689 (C3) 78 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:19.918 (C4) 146 kör
3. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.288 (C4) 126 kör
4. George Russell (Mercedes): 1:20.537 (C3) 65 kör
5. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 (C3) 71 kör
6. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:20.784 (C3) 73 kör
7. Sergio Perez (Red Bull): 1:21.430 (C3) 78 kör
8. Nyikita Mazepin (Haas): 1:21.512 (C3) 41 kör
9. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 (C3) 47 kör
10. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:21.885 (C3) 71 kör
11. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 (C3) 61 kör
12. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 (C3) 55 kör
13. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 (C3) 66 kör
14. Esteban Ocon (Alpine): 1:22.164 (C3) 124 kör
15. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 (C3) 21 kör
16. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 (C2) 40 kör
Jön a következő kétszer négy óra
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a barcelonai előszezoni tesztelés második napja! Tegnap Lando Norris végzett az élen, miután eggyel lágyabb gumikon autózva több mint 6 tized másodperccel verte meg a két Ferrarit, illetve a két Mercedest. A nap vesztese az Alfa Romeo és a Haas volt. Összefoglalónkat az alábbi linken olvashatják
Ma mindenki bemutatkozik
Mármint azok közül, akik tegnap ezt nem tették meg. Ez azt jelenti, hogy Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Pierre Gasly és Csou Kuan-jü is lehetőséghez jut. A felállás egészen pontosan így fog kinézni.
Csapat | délelőtt | délután |
Mercedes | Lewis Hamilton | George Russell |
Red Bull | Sergio Pérez | Sergio Pérez |
Ferrari | ? | ? |
McLaren | Daniel Ricciardo | Daniel Ricciardo |
Alpine | Esteban Ocon | Esteban Ocon |
Alpha Tauri | Pierre Gasly | Pierre Gasly |
Aston Martin | Lance Stroll | Sebastian Vettel |
Williams | Alexander Albon | Nicholas Latifi |
Alfa Romeo | Valtteri Bottas | Csou Kuan-jü |
Haas | Mick Schumacher | Nyikita Mazepin |
Vélhetően mindkét Ferrari-pilóta szerepet kap
Ahogyan az a táblázatból is kiderül, a maranellóiak még nem erősítették meg párosukat, de könnyen lehet, hogy délelőtt Carlos Sainz, délután Charles Leclerc ülhet autóba. Ha nem így lesz, hamarosan azt is megtudjuk, hiszen 10 perc múlva indul a tesztelés második napja.
Vettellel dolgozik tovább Räikkönen fizioterapeutája
Mark Arnall a finn versenyző egyik leghűségesebb társa volt, ám visszavonulása után váltania kellett, már amennyiben a Forma-1-ben akart maradni. Végül a Jégember csapattársánál, Sebastian Vettelnél kötött ki, és a feladatokat felváltva fogják elvégezni Antti Kontsasszal.
Mark Arnall, who used to work with Kimi Raikkonen, will now be working with Sebastian, splitting the season with Antti Kontsas.
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) February 23, 2022
?? https://t.co/zShNS3pLe1 pic.twitter.com/NkbvQdMM42
Valóban Sainz kezd a Ferrarinál
Nem tévedtünk, és a maranellóiak is azt a rrendszert követik, amit a többi olyan csapat, amely tegnap két versenyzőt alkalmazott, és egyszerűen megcserélik a délelőttöst és a délutánost. (Az Alfa Romeo természetesen kivétel, hiszen tegnap nem Csou, hanem Kubica ült a volán mögött délelőtt.)
Zöld zászló
Elindult a tesztelés második napja. Egy picivel melegebb van, mint tegnap ilyenkor, a levegő hőmérséklete 10 fokos.
Ricciardo máris pályára gurult
Az ausztrál versenyző tegnap nem kapott szerepet, ma viszont egész nap ő fogja vezetni az MCL36-ost, amellyel csapattársa az élen zárta az első napot.
Szokatlan jelenséget tapasztalnak a pilóták
Nyilvánvalóan nem fog sokáig tartani ez az állapot, de jelenleg a pálya hőmérséklete alacsonyabb, mint a levegőé, ami egy Forma-1-es eseményen nagyon ritkának számít. Ricciardót eközben Sainz és Gasly is követi.
A McLaren és az Alpha Tauri is mérőkeretet használ
Mindezt az Autosport újságírója, Alex Kalinauckas jelenti. Persze a tény nem meglepő, annak fényében pedig pláne nem, hogy mindkét versenyző most kap először szerepet a tesztelésen.
Újabb három autó a pályán
Albon, Ocon és Stroll is kigördült a bokszból. A Williamsen, az Alpine-on és az Aston Martinon is hatalmas mérőkeret található, mint ahogyan Sainz Ferrariján is.
Day two, let's go! #F1Testing pic.twitter.com/qIVsyf647L
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 24, 2022
Gyorsan kiürült a pálya
Utolsóként Stroll tért vissza a bokszba, és így egyetlen autó sem maradt kint, miután öten teljesítették az első installációs köröket.
A Ferrari pilótái nem ragadtatják el magukat
Az üres pálya remek lehetőséget biztosít, hogy szemezgessünk a tegnapi nyilatkozatokból. Elsőként jöjjenek a Ferrari versenyzői, akik optimistán értékelték az első napot, de ilyen-olyan módon kiemelték, hogy sok van még hátra.
Charles Leclerc
„A tesztelés első napja mögöttünk van. Ez mindig egy igazán izgalmas pillanat a szezon elején Ez volt az első alkalom, hogy valóban nyomhattuk az autónkkal, és nagyon jó érzés volt újra a volán mögött ülni. Minden tesztet elvégeztünk, amit akartunk, és simán végigmentünk a teljes programunkon, ami egy új autótól jónak számít. Alig várom, hogy holnap újra a pályán lehessek.”
„Elsőre nem volt rossz érzés, de nem szabad elragadtatnunk magunkat a mai időktől, hiszen még korán van, és a valódi formáját mindenki rejtegeti. Egyelőre lehetetlen tiszta képet alkotni, szóval koncentráltnak kell maradnunk, és továbbra is keményen kell dolgoznunk. Sok kört tettünk meg ma, többet, mint bármelyik csapat, és ez olyan pozitívum, amelyre építhetünk.”
Carlos Sainz
„A mai volt az első [idei] alkalom, hogy rendes tervvel ültem be az autóba, ellentétben a korábbiakkal, amikor alapvetően csak bejárattuk. Végre tudtuk egy kicsit nyomni, és elkezdhettünk tanulni ezekről az autókról. Ebben a korai szakaszban a köridők nem fontosak, de nagyon pozitív, hogy jó néhány kört megtettem, és igazán ráéreztem az autóra.”
„Még mindig sok munka vár ránk, de ma már érezni lehetett némi különbséget a tavalyi évhez képest. Bár nem érzem, hogy túlságosan hosszú ideig tartana megszokni [az új autókat], az biztos, hogy az utolsó tizedeket nehéz lesz megtalálni, de ez az érdekes része! Mindenesetre itt, Barcelonában nem ez a cél, hiszen az első futam előtt még több tesztelés vár ránk. Jó volt az első nap, és már alig várom a holnapi napot.”
Hamilton felvette a műszakot
Pár perce pályára gördült a hétszeres világbajnok is, jelenleg egyedül köröz. A csapatok nyilván várják, hogy tovább melegedjen az idő.
A hátsó szárnyon mért a Mercedes
Hamilton futott, na jó, inkább kocogott egy 1:28.799-es kört, azóta visszatért a garázsba. A hátsó szárnyára mérőcsövet helyeztek, az Autosport megfigyelése szerint pedig az oldalsó hűtőnyílásokat nem nyitották meg a borításon, annyira hűvös még az idő.
Ez a nap sem indul jól az Alfánál
Bottas kiszállt az autóból és a szerelők a bal oldali hűtőnél matatnak, jelentette egy spanyol tudósító. Az Alfa Romeo tegnap csak 32 körig jutott.
Problemas para Bottas. Piloto fuera del coche. Mecánicos trabajando en zona refrigeración en lado izquierdo
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 24, 2022
Problems for Bottas. Driver out of the car. Mechabics working on cooling aera on the left side of the car. #F12022 pic.twitter.com/jAgNMRlRIe
Mozgásban az Alpine
A csapat Twitteren mutatta be, ahogy Ocon mérőkerettel megkezdte a munkát nemrég.
Accessories on point this morning. Metallics are big right now.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 24, 2022
(They’re called aero rakes and are mounted with sensors to measure air flow. )#F1Testing pic.twitter.com/gBSFpbVz9e
Ocon az élre tört
Előbb 1:24:459-et, majd 1:24.231-et autózott a C2-eseken. Ez persze még mindig messze van a tegnapi nap legjobb köreitől, de előbb-utóbb vélhetően azokat is el fogják érni.
Változott az éllovas személye
Stroll 1:23.407 másodperc alatt ért körbe, ezzel átvette a vezetést. Időközben Pérez is pályára gurult, így legalább egy kört már mindenki teljesített.
Munkában a csapatok
Ahogyan azt megszokhattuk, a nap elején a legtöbb istálló mérőkerettel küldte ki a pilótáját Alább erről láthatunk egy mini-összeállítást.
It's an aero rake kinda day!
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
These help measure the airflow #F1 pic.twitter.com/GFBOgTBUYq
Stroll folyamatosan javít, de Sainz az élen
Az Aston Martin pilótája már többször is bement 1:23 alá, legutóbb 1:22.620-at autózott. Egy ideig ezzel vezetett, de aztán jött Sainz, aki a C3-asokon 1:21.708 másodpercre faragta le a legjobb időt.
Tovább gyorsul a Ferrari
Jelenleg Sainz diktálja a tempót: a spanyol pilóta tovább javított a nap eddigi legjobb idején, és már 1:21.010-nél tart. Nemsokára érdemes lesz figyelni, hogy a tegnap délelőtt leggyorsabb köréhez képest hogyan teljesít a mezőny.
Ricciardo is megérkezett
A McLaren pilótájának már az első mért köre értékelhető volt, legalábbis a jelenlegi helyzetben. Egészen pontosan 1:22.997-et autózott, amivel feljött a 3. helyre. Rajta kívül Schumacher is feliratkozott az eredményjelzőre, a Haas versenyzőjének neve mellett 1:26.999 áll.
Ricciardo és Schumacher is javított
Előbbi 1:22.575-tel a 2., míg utóbbi 1:24.107-tel a 4. pozícióba jött fel nem sokkal az első óra vége előtt.
Íme az állás az első óra után
Sainz átlépte a 20 kört
A spanyol pilóta tette ezt ma meg elsőként a mezőnyből. Nem sokkal később Albon érdemi kört is autózott, és a C4-eseken futott 1:21.657-es idejével feljött a 2. helyre.
Alonso méltatta az autó megbízhatóságát
Ocon 1:23.800-ra javította eddigi legjobb idejét, ennek örömére nézzük, mit nyilatkozott csapattársa, Fernando Alonso a tegnapi nap után.
„Jó visszatérni ilyen hosszú várakozás után. Sokat készültünk erre a pillanatra, mindkét gyárban és a garázsban is rengeteg munkaórát öltünk [a projektbe]. Az autók nagyon eltérnek a tavalyiaktól, és sok új tulajdonsághoz kell alkalmazkodnunk. Még rengeteg munka vár ránk, de ezért vagyunk a tesztelésen. Sok kilométert teljesítettünk, a megbízhatóságunk pedig elég jónak bizonyult az első tesztnapon. A tesztelés során a megtett táv és a megbízhatóság fontosabb, mint a teljesítmény, szóval összességében elégedettek vagyunk a napunkkal és az új autónkkal.”
Ocon tovább javított
1:23.280-at autózott a C2-eseken, amivel jelenleg az 5. helyen áll. Ami a körszámot illeti, jelenleg 23 körrel a vonatkozó ranglista első helyén áll.
A Mercedes és a Red Bull is visszatért
Amikor már épp azon kezdhettünk volna gondolkodni, hogy miért áll a két csapat neve mellett csupán 3, illetve 4 kör, Hamilton és Pérez is pályára gurul. Mérvadó ideje egyiküknek seincs, a mexikói versenyző még fel sem iratkozott az eredményjelzőre.
Newey is a helyszínen van
Az alábbi fotó bizonyítja, hogy Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója is Barcelonában tartózkodik a csapattal együtt. A képen éppen a bikások főtervezőjével, Paul Monaghannel beszélget.
Adrian Newey está en Barcelona. Aquí hablando con Paul Monaghan.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 24, 2022
Adrian Newey is in Barcelona. Here talking to Paul Monaghan.#F12022 #F1 pic.twitter.com/k9NwhNJOMQ
Hamilton javított, Péreznek is van ideje
Előbbi a C3-asokon 1:25.082-t, utóbbi a C2-eseken 1:24.057-et autózott. A brit pilóta ezzel a 8., míg a mexikói a 6. helyre jött fel, és most már kijelenthető, hogy mindenki rendelkezik mért idővel.
Pérez közeledik a mezőny első felére
A Red Bull pilótája 1:23.417 másodpercnél tart, amivel 137 ezredre megközelítette az 5. helyen lévő Ocont. Persze nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a köridőknek most még biztosan nincs jelentőségük.
Sainz és Gasly is javított
A Ferrari pilótája növelte előnyét, miután 12 századdal megjavította az eddigi legjobb időt. Gasly szintén gyorsult, az Alpha Tauri versenyzője 1:22.602 másodperccel a 4. helyre ugrott fel.
Különös probléma merült fel tegnap
A barcelonai tesztelés első napján néhány csapat furcsa problémába ütközött, aminek következtében megsérült az autó padlólemeze, ami nyilvánvalóan akadályozta a hatékony munkát. Részleteket az alábbi linkre kattintva olvashatnak.
Egyre jobbak a köridők
Gasly 1:21.466-tal feljött a 2. helyre, de rajta kívül Ricciardo, Pérez és Schumacher is javított. Igaz, számukra ez nem jelentett extra pozíciót, de jelenleg nem is ez a lényeg.
A McLarennél nem az első helynek örültek
Bár Norris tegnap az élen zárta az első tesztnapot, ő és a McLaren technikai igazgatója, James Key sem ezt emelte ki. A wokingi istállónál elsősorban annak örülnek, hogy rengeteg hasznos adatot gyűjtöttek, és ezeket később fel tudják használni.
Lando Norris
„Igazán boldog vagyok, hogy újra a volán mögött ülhetek, jó újra az autóban lenni, és a feszegetni a határokat. Jó volt hozzászokni ehhez az új autóhoz, mert egész F1-es pályafutásom során ugyanazon szabályrendszerben versenyeztem. Jó a változás, és ez egy produktív nap volt. Sok mindent megtanultunk, ami a csapat hasznára válhat, és minden információt megkaptunk, amit akartunk. Most már össze tudjuk hasonlítani [ezeket] a szimulátorban és a szélcsatornában. Jó nap volt, és jól kezdtük ezt a tesztet”
James Key
„Két évnyi tervezési folyamat után nagyszerű érzés végre a pályán látni az MCL36-ost a többi új autóval együtt Figyelemre méltó, hogy a csapatok mennyi kört teljesítettek ma, figyelembe véve, hogy mennyire újak ezek a kocsik, és mennyi mindent kell még tanulni. Jó látni, hogy ilyen pozitívan indulnak a téli tesztek az F1-ben. Számunkra ez egy eredményes első nap volt. Egyelőre nem figyelünk a köridőkre, minden a tanulásról szól, illetve arról, hogy kövessük a saját irányelveinket és prioritásainkat. Fontos adatokat gyűjtöttünk az első tesztnapon, és rengeteget tanultunk, amit mind a tesztelés hátralévő részében, mind az autó további fejlesztése során fel tudunk használni.”
„Sok istállóhoz hasonlóan ma délelőtt mi is teljesítettük az első etapokat az autóra szerelt mérőkerettel, ami hasznos korrelációs adatokat szolgáltatott. A ’22-es autók az aerodinamika terén változtak a legtöbbet, ezért fontos, hogy már a korai szakaszban elvégezzünk néhány alapvető mérést A nap hátralévő részében elég sokat foglalkoztunk a beállításokkal, valamint felderítő munkát is végeztünk, és lépésről lépésre kezdtük megérteni az autót és a gumikat. Azt hiszem, elégedettek lehetünk a Lando által megtett körök számával, és alig várjuk, hogy holnap Daniellel újra nekivágjunk.”
Már csak Hamiltonnak nincs értékelhető köre
Rajta kívül Bottas volt az, aki még nem autózott érdemi időt, de a finn pilóta az imént kétszer is javított, és jelenleg 1:22.858-nál tart a közepeseken, amivel a 6. pozíciót foglalja el.
Hamilton is érdemben megérkezett
A hétszeres világbajnok jelentősen javított, így kijelenthető, hogy mindenki rendelkezik értékelhető köridővel. A brit pilóta 1:22.562-vel az 5. helyen áll.
Így áll a mezőny a második óra után
Így végeznek aerodinamikai méréseket a csapatok
Az alábbi videón látszik, hogy az egyes istállók milyen mérőkeretet alkalmaznak annak érdekében, hogy minél pontosabb aerodinamikai adatokat kapjanak. Nem csupán a kialakításuk tér el, hanem az is, hogy az autó melyik részére helyezik fel.
Aero rakes, aero rakes everywhere
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Take a closer look at these intricately designed rakes on our 2022 cars, that are providing important airflow data to the teams #F1 pic.twitter.com/gImPtHfdWI
A Haas minden téren javult
Schumacher a C3-asokon feljött az 5. helyre, miután a C3-asokon 1:22.535-öt autózott. A német pilóta már most szinte annyi kört tett meg, mint tegnap ő és csapattársa, Nyikita Mazepin összesen, vagyis úgy tűnik, hogy kiküszöbölték a megbízhatósági problémákat. Hozzá kell tenni, hogy a 22 éves versenyző tegnap sem volt elkeseredve.
„Nincs miért aggódni – szögezte le. – A mosoly nem olyan nagy, mint amilyen lehetne, hiszen szerettünk volna háromjegyű körszámot [látni] a kijelzőn, de az ilyenek előfordulnak. Most az a helyzet, hogy holnap megpróbáljuk bepótolni azokat a köröket, amelyeket ma elvesztettünk. Meg kell várnunk, hogy Bahrein milyen lesz, de idén legalább fejlesztjük az autót, és tudunk reagálni, képesek vagyunk javítani a dolgokon”
Sainz ismét növelte előnyét
A Ferrari pilótája 1:20.546-os kört futott, amellyel közel 1 másodperccel vezet Gasly előtt. Pérez szintén javított, miután 1:22.412-t autózott, aminek köszönhetően feljött az 5. pozícióba. Rajtuk kívül Hamilton, Ocon és Stroll is a pályán tartózkodik.
Az F1 újabb közleményt adott ki az Orosz Nagydíjról
Miután Oroszország a mai napon támadást indított Ukrajna ellen, az F1 vezetése ismét megszólalt a fejleményekkel kapcsolatban. A szeptemberre tervezett szocsi versenyt egyelőre nem tervezik törölni.
"Az F1, mint sokan mások, szorosan figyelemmel kíséri a nagyon változó fejleményeket, és jelenleg nem kíván további kommentárt fűzni a szeptemberre tervezett futamhoz. Továbbra is nagyon szorosan figyelemmel kísérjük a helyzetet."
Ricciardo kétszer is javított
Az ausztrál pilóta előbb 1:21.868-at, majd 1:21.775-öt autózott a C2-eseken, de csak közeledett Albonra, a 3. helyet nem vette át tőle.
Blink and you’ll miss him #F1Testing #F1 @danielricciardo
— F1 Australian Grand Prix (@ausgrandprix) February 24, 2022
pic.twitter.com/vLckXvk01j
Egyelőre nem jön össze Bottas terve
A finn versenyző tegnap csupán 23 kört teljesített, miután az Alfa Romeónál egész nap megbízhatósági gondokkal küszködtek. A hinwili istálló autója azonban ma sem teljesít sokkal jobban, hiszen a 32 éves versenyző mindössze 12 körnél tart, pedig mára egészen mást tervezett.
„A téli szünet után mindig jó újra a volán mögé ülni, főleg egy új autó, egy új csapat és a legújabb generációs Forma-1-es kocsik esetében – kezdte a tegnapi értékelését. – Élveztem az autóban töltött időt, még ha volt is néhány problémánk, amelyek az elvesztegetett idő szempontjából sokba kerültek. Ugyanakkor a lényeg az, hogy teljes mértékben megértettük azokat, és tudjuk, hogyan kell orvosolni. Lehet, hogy ma kifutottunk az időből, de így is van némi pályaidőnk, és tudjuk, hogyan fejlődhetünk.”
„Remélem, holnap és pénteken két jó napunk lesz, hogy behozzuk a ma elvesztett időt, és befejezzük a programunkat. Az autóról alkotott első benyomásom pozitív, eddig nem éreztem hatalmas különbséget a régi és az új generációs kocsik között. Természetesen egy kicsit változtatnom kell a vezetési stílusomon, de nem drasztikus módon. Még mindig rengeteget kell tanulnunk, és alig várjuk, hogy holnap újra a pályán dolgozhassunk.”
Padlólemezcserére készül a Red Bull?
Többen is kiszúrták, hogy az energiaitalos istálló garázsába új padlólemezt visznek. Ezt legkorábban vélhetően a délutáni műszak során fogják használni, hiszen az ebédszünet alatt jóval több idejük lesz kicserélni.
#F1 Red Bull got some parts delivered. New floor? Spare floor? #AMuS pic.twitter.com/tMNkNzkha7
— Andreas Haupt (@andihaupt1) February 24, 2022
A Red Bull majdnem megugrotta a magasra tett lécet
Jelenleg nincs autó a pályán, miután Ricciardo és Pérez is a bokszba hajtott. Ami utóbbit illeti, csapata, a Red Bull elégedetten zárta az első tesztnapot.
Max Verstappen
„Szerintem jól néz ki az autó, de a legfontosabb az, hogy gyors legyen, és mi ezt szeretnénk látni. Ma [minél több] kört meg akartunk tenni, hogy hozzászokjunk a kocsihoz, és kapjunk egy általános képet a viselkedéséről. Emellett szükségünk volt a kilométerekre, hogy lássuk, hogyan bírják az alkatrészek. Elég jól működött minden, szóval jó volt a kezdés, és pozitív napot zártunk. Ma este részletesebben megvizsgáljuk a dolgokat, és meglátjuk, mit kell tennünk a javulás érdekében. Holnap Checo fog vezetni, én pedig alig várom, hogy pénteken újra az RB18-asba ülhessek.”
Guillaume Rocquelin, a Red Bull mérnökigazgatója
„Örülök, mert a mai nap nagyon jól sikerült a csapat számára. Optimista célként hétszáz kilométert tűztünk ki magunk elé, és körülbelül három kör híján el is értük, ami az első tesztnapon elég szokatlan. Jól mentek a dolgok, elvégeztünk néhány tesztet, és jó támpontokat kaptunk abból a szempontból, hogy miben javítsuk a kocsit. Max eddig elégedett, van némi egyensúlybeli korlátozás, de semmi olyasmi, ami miatt azt gondolnánk, hogy fel kell forgatnunk a dolgokat annak érdekében, hogy az autó működjön.”
Hamilton visszatért a pályára
A hétszeres világbajnok törte meg a rövidebb csendet, miután kihajtott a bokszból. Rajta kívül Ocon és Schumacher is újrakezdte a körözést, meglátjuk, hogy javít-e bármelyikük.
End of pitwall always a handy place to see cars up close when drivers do practice starts. Here's @LewisHamilton: pic.twitter.com/4HLdHmC13f
— Adam Cooper (@adamcooperF1) February 24, 2022
Egyre biztatóbb a Haas
Schumacher 1:21.949-es körrel feljött az 5. helyre a C3-as abroncsokon. Mindez persze kevésbé releváns, de az, hogy már 45 körnél tart, mindenképpen biztatóbb, mint a tegnapi események.
Egyelőre bajban van az Alfa Romeo
Bottas továbbra is csak 12 körnél tart, és Kubicával együtt összesen 44 kört tettek meg a barcelonai tesztelés feléhez közeledve. Hogy ezt kontextusba helyezzük, Ricciardo, Sainz és Schumacher szűk három óra alatt egyaránt többet teljesített ennél...
Az állás egy órával az ebédszünet előtt
Schumacher megpördült
Itt a nap első nagyobb hibája, legalábbis ha hihetünk a helyszínen tartózkodó tudósítóknak. A német pilóta a 13-as kanyar bejáratánál vesztette el az irányítást, de a rontásnak nem lett súlyos következménye.
A Williams lépett a Haas helyére
Legalábbis abban az értelemben, hogy az Alfa Romeo mellett melyik csapat pilótája kényszerül hosszú várakozásra. Tegnap Mazepin és Schumacher járt pórul, ma viszont Albon az, aki csupán 25 körnél tart, és már több mint egy órája nem járt a pályán. Hozzá kell tenni, hogy ezen a téren a Red Bull és a Mercedes sem áll olyan jól, hiszen Pérez 34, Hamilton 37 kört tett meg bő három óra alatt.
Csak emlegetni kellett a Williamst
Albon közvetlenül az előző bejegyzés közzététele után ment ki újra a pályára. Nem véletlen várt sokat: a grove-i istálló autójában Scott Mitchellnek, a The-Race.com újságírójának jelentése szerint a szivattyúval volt gond, és elővigyázatosságból megvizsgálták az alkatrészt.
Don’t blink pic.twitter.com/SAUDyvq9r1
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 24, 2022
Gasly javított, majd Pérezzel versenyzett
A francia pilóta 1:21.132-t autózott, majd lila első szektort teljesített, de a a pálya hátralévő részén nem tudott tovább gyorsulni, így összességében sem lépett még előrébb. A célegyenesben utolérte Pérezt, és a két autó egy ideig egymás mögött haladt.
Hamilton többször is hibázott
A brit pilóta a kivezető köre során a 10-es kanyarban blokkoltra a bal első gumit, majd a következő körben megismételte ezt. Ezt követően a 13-asban a jobb elsőt fékezte el, majd a következő körben nem is vette be rendesen a kanyart. Könnyen lehet, hogy a 37 éves versenyzőnek nem ízlenek a jelenlegi beállításai.
Piros zászló
Itt az első megszakítás a tesztelésen! Pérez autója állt meg a 13-as kanyar kijáratánál. Az Autosport tudósítója szerint a 12-esben tűnt el a szemük elől, majd egy örökkévalóságnak tűnt, mire újra megjelent, de a motorja leállt.
Rögtön eltakarták az autót
Pérez kiszállt, az autón pedig nem látható külső sérülés nyoma. A Red Bull szerelői hamar megérkeztek, és letakarták az autót, hogy a garázsba vezető úton senki ne tudja meglesni azt.
Perez seen climbing out his car. No visible damage, engine is off after he coasted to a halt #F1 #F1Testing pic.twitter.com/kzYWtg4zXU
— Autosport (@autosport) February 24, 2022
Váltóhiba okozhatta a megállást
Legalábbis a The-Race.com-nál elsőre ezt feltételezik, miután a Red Bull közvetlenül az utolsó sikán előtt megállt. Az biztos, hogy Péreznek véget ért a mostani etap, kérdés, hogy az ebédszünet után mikor ülhet újra autóba.
Pérez autója már a bokszban van
Hamar elszállították a Red Bullt, amelyet valóban nem lehet látni, miután teljes egészében eltakarták. Kérdés, hogy a többieknek mennyi idejük lesz még a körözésre az ebédszünet előtt, ugyanis a tesztelést még nem indították újra.
Checo’s Red Bull under wraps following its off @Circuitcat_eng pic.twitter.com/oI8hKJwRB6
— Ian Parkes (@ianparkesf1) February 24, 2022
Folytatódhat a körözés
Ismét zöld zászló van érvényben, vagyis a pilóták visszatérhetnek a pályára. Ezt Gasly már meg is tette, hogy a hátralévő szűk negyedórát maximálisan kihasználja.
Benépesült a pálya
Gaslyt Ocon, Albon, Stroll, Ricciardo, Schumacher és Sainz is követte. Hamiltonról és Bottasról azonban egyelőre nincsen hír.
Ricciardo átvette a vezetést
Előbb Gasly autózott 1:20.764-et, amivel ideiglenesen felugrott a 2. helyre, de ekkor jött az ausztrál pilóta, és 1:20.355-tel letaszította Sainzot az élről.
He’s back where he belongs! @DanielRicciardo #F1Testing pic.twitter.com/cF7N1pCszr
— McLaren (@McLarenF1) February 24, 2022
Bottas is előkerült
Ráadásul javított is, ha már az a kiváltság érte, hogy a pályára gördülhetett. A finn pilóta 1:22.355, majd 1:22.288 másodperc alatt ért körbe, aminek köszönhetően Pérezt és Hamiltont megelőzve feljött a 7. pozícióba.
Kockás zászló
Vége a délelőtti etapnak, most a pilóták és a csapatok egyórás szünetre mennek, hogy aztán újabb négy órára folytassák a körözést. Mi azonban a szünetben is jelentkezünk friss információkkal.
Ez az állás az ebédszünetben
A Red Bullnál hamar megoldották a gondokat
Luke Smith, az Autosport tudósítója Twitteren jelentette, hogy valóban váltóproblémáról volt szó, de hozzátette, a Red Bull máris orvosolta a bajt. Ha ez valóban így van, akkor Pérez nem vesztett túl sok pályaidőt a többiekhez képest.
A Mercedesnél meglepődtek az első nap után
Ez azonban pozitív meglepetés volt, ugyanis nem számítottak arra, hogy ennyire simán alakulnak a dolgok.
„Rengeteg munkán vagyunk túl, és mindkét pilóta el tudta mondani az első benyomásait a W13-asról – nyilatkozta Andrew Shovlin, a csapat mérnökigazgatója. – Összességében meglepően egyszerűen alakult a nap, bár a bokszutcán végignézve láthattuk, milyen magas a megbízhatóság színvonala, és úgy tűnt, hogy a legtöbb csapat gond nélkül teljesíti a programját.”
„Sok mindent bele lehet sűríteni a téli tesztek hat napjába, figyelembe véve, hogy mennyire más az autó és a szabályzat. Ezzel együtt az aerodinamika és a gumik megértésében jelentősen előreléptünk, miközben közel hatszáz kilométert tettünk meg. A tempó tekintetében még túl korai lenne megmondani, hogy ki hol áll, ami pedig a teljesítményt és az egyensúlyt illeti, szükség van még néhány ráncfelvarrásra, mielőtt igazán rámennénk a köridőre. Összességében azonban jó érzésekkel zárjuk le a mai napot, és alig várjuk, hogy holnap még tovább fejlődhessünk.”
Ma még átlagos délutánunk lesz
Délután 2 órakor a jelenlegihez hasonló körülmények között folytatódik a tesztelés, ám ez holnap nem lesz így. A Pirelli kérésére ugyanis péntek délután fellocsolják a pályát, hogy az intermediate abroncsokat és az extrém esőgumikat is ki lehessen próbálni.
Gasly volt a leggyorsabb
Legalábbis a célegyenesbeli végsebességet tekintve. A francia pilóta 326 km/h-val száguldott, amivel egyébként Sainz tegnapi tempóját is túlszárnyalta 3 km/h-val.
Vettel nem vesz részt az Orosz Nagydíjon
A német pilóta a sajtótájékoztatón elárulta, sokkolták a ma reggeli hírek, miszerint Oroszország megtámadta Ukrajnát. A négyszeres világbajnok egyúttal bejelentette, akkor sem vesz részt a szeptemberi Orosz Nagydíjon, ha megtartják.
Több helyen is pilótacsere lesz
A 25 perc múlva kezdődő délutáni műszakra több csapatban is átadja a helyét a délelőtt tesztelő pilóta, az Aston Martinnál Vettel váltja Strollt, a Williamsnél Latifi Albont, az Alfa Romeónál Csou Bottast, a Haasnál Mazepin Schumachert, a Mercedesnél Russell Hamiltont, a Ferrarinál pedig Leclerc Sainzot.
Verstappen szerint sem kellene orosz futam
Az ebédszünetben tartott sajtótájékoztatón Verstappent is megkérdezték arról, hogy szerinte mi lenne a helyes az Orosz Nagydíj ügyében, a világbajnoki címvédő pedig Vettellel értett egyet. „Ha egy ország háborúban áll, nem lenne helyes ott versenyezni” – mondta.
Leclerc délután a fékekhez is jobban hozzászokhat
A Ferrari pilótája a délutáni etapja előtt arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy az új autók súlya az egyetlen zavaró tényező a számára, de különben izgalmas ez az időszak a pilótáknak, akiknek alkalmazkodniuk kell, miközben új dolgokat próbálhatnak ki. „A vezetési stílus más, különösen a féktávokon, ami nagyrészt a megnövekedett súly miatt van. Ehhez még jobban alkalmazkodnom kell” – mondta a monacói.
Verstappent nem zavarja a delfinezés
A holland pilóta élvezi az új autó vezetését, az RB18-as egyensúly a gyors kanyarokban szerinte jó, a lassúakban viszont sajnos még lomhábbak lettek a kocsik a megnövekedett súly miatt. A delfinezésnek keresztelt jelenségről, azaz az autók aljának egyenesbeli aszfalthoz verődéséről azt mondta, hogy őt nem igazán zavarja.
A Ferrari csapatfőnöke szerint szorosabb lett a mezőny
Közben már a csapatfőnökök sajtótájékoztatója zajlik, amelyen Mattia Binotto még túl korainak tartotta, hogy az erőviszonyokról beszéljen, viszont jó hír, hogy szerinte csökkentek a csapatok közötti különbségek. „Az autók közelebb vannak egymáshoz. Ez volt a Forma-1 egyik célja. Köridőben nem lesz akkor az eltérés közöttük, mint a dizájnban” – összegzett a svájci olasz.
Az Alfa csak Bahreinre oldja meg a gondjait?
Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke szerint nem könnyű minden problémát orovosolni a pályán, de a bahreini tesztre elmondása szerint mindent meg fognak oldani. A ma délelőttről azt mondta, hogy „egy kicsit jobb volt, mint a tegnap”, és „lehetett volna rosszabb is.”
Elindult a délutáni etap
Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, hamarosan pedig minden bizonnyal autók is kihajtanak a pályára. Este 6-ig négy órájuk van tovább csiszolni a csapatoknak a 2022-es versenygépeket.
Úgy tűnt, hogy valaki jön, de mégsem
Az Autosport morajlást jelentett a boxutcából, de alighanem még csak az autóját melegítette valamelyik csapat, most ugyanis ismét csend honol a célegyenesben. Alighanem többen még az ebédjüket fejezik éppen be, de sebaj, nemsokára bizonyára megélénkül majd a forgalom.
Még mindig semmi
Igen álmoskásan indul a délutáni tesztszakasz, amelyből már több mint tíz perc eltelt, de még mindig nem jött ki senki. Addig tekintsük át, melyik csapat hogy áll a megtett körökkel. Íme:
Ferrari - 71
Alpine - 66
Haas - 66
McLaren- 65
Alpha Tauri - 61
Aston Martin - 55
Williams - 47
Mercedes - 40
Red Bull - 38
Alfa Romeo - 21
Megjött az első fecske
Az Aston Martin AMR22-est Lance Strolltól átvevő Sebastian Vettel törte meg a csendet és hajtott ki a barcelonai aszfaltcsíkra. Reméljük, ott is marad, és hamarosan feliratkozik a tabellára.
Into the light! #SV5 heads out for this afternoon's session. pic.twitter.com/R64W49JtTq
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 24, 2022
Vettel még nem futott mért kört
Nem jött vissza azonnal a boxba a négyszeres világbajnok, hanem elkezdett egy mért kört, de azt már nem fejezte be, és a szerelők felé vette az irányt. Menet közben Gasly is megérkezett.
Az F1 első kínai pilótája is megkezdte a körözést
Az Alfa Romeóval Csou Kuan-jü most gördülhetett ki először a pályára Barcelonában, lévén eddig Kubica és Bottas vezették a C42-est, de most eljött a kínai versenyző ideje is. Rajta kívül az Albont váltó Nicholas Latifi is megjelent.
Csou feliratkozott a tabellára, egyelőre utolsó
1.26.911 az ideje élete első F1-es előszezoni tesztjének első mért körében, amivel közel 4 másodperccel lassabb a mostanáig utolsó helyen álló Oconnál. De ne feledjük, a kínai még csak most ismerkedik a 2022-es kocsival.
Latifi közben rögtön bekezdett, 1:22.063-mal a 7. helyre iratkozott fel, és megelőzte Bottast, Pérezt, Hamiltont, Ocont és Csout.
Russell is a pályán a Mercedesben
1.24.978 a legutóbb tegnap délelőtt vezető brit ideje a W13-assal, amivel egyelőre csak Csout múlta felül. Hamilton ma csak 40 kört tudott megtenni, így alighanem a Mercedesnél a minél több kilométer autóba pakolásán lesz a hangsúly.
Csou javított
Mér 5 kört megtett a kínai, akinek legutóbbi köre 1:25.469 volt. Ez még mindig csak az utolsó helyre elég, 5 tizedre Russelltől.
Kiderült, mi baja volt a Red Bullnak és a Williamsnek
Pérez váltóhibáját az Auto Motor und Sport tájékoztatása szerint elektronikai probléma okozta, míg Alex Albonnak a Williams benzinpumpájának meghibásodása miatt kellett délelőtt hosszabb ideig a garázsban rostokolnia. Arról nincs hír, hogy az energiaitalos csapat mikor folytathatja a körözést.
Élénkül a forgalom, Ricciardo is megjött
Csou 1:24.578-ra, Russell 1:24.023-ra javított menet közben, de ezzel egyikük sem tudott előbbre lépni az utolsó, illetve az utolsó előtti pozícióból. A körözőkhöz csatlakozott a délelőttött az első helyen záró Daniel Ricciardo is a McLarenben.
Latifi már az ötödik
A kanadai 1:21.894-re vitte le a legjobbját, amivel egyrészt feljött az ötödik helyre, másrészt csak valamivel több mint 3 tizedre van a délelőttöt a negyedik helyen záró csapattársától.
A Ferrari is megjött, már csak két autóra várunk
Fél óra elteltével Charles Leclerc is megkezdte mai adagját az F1-75 volánja mögött, így már csak a Haas és a Red Bull nem tette tiszteletét délután. Utóbbi vélhetően még Pérez autóját javítja, előbbi pedig lehet, hogy továbbra is technikai gondokkal küszködik.
Leclerc megelőzte Russellt, Vettel utolsó
A monacói 1:23.565-ös idővel iratkozott fel a mai tabellára, de ezzel még csak a mezőny hátsó felét nyomta le, egészen pontosan Russellt, Csout és Vettelt. Utóbbi szintén most futotta első mért körét, 1:26.506-tal Csoutól is 6 tizedre van.
Vettel a legkeményebb gumikat nyúzza
A C1-es keveréken van kint a négyszeres világbajnok, ami magyarázat a lassabb tempójára, és persze azt sem tudjuk, hogy mennyi üzemanyag van az autóban. Időközben 1:25.799-re, majd 1:25.580-ra javított, de továbbra is utolsó. A köridőkből ítélve vélhetően nagyon megtankolták az Aston Martint, amely jelenleg magányosan köröz.
A Red Bull még mindig sehol
Lassan 50 perc eltelt a délutáni négy órából, de Pérez még nem jött ki, ahogy Mazepint sem láthattuk a Haastól. Lehet, hogy sokba került a Red Bullnak a váltóhiba?
A closer view of Perez's Red Bull after he stopped on track. Not sure who that guy on the left in the white coat is though... #F1 #F1Testing pic.twitter.com/LZPjgJzwvb
— Final Sector (@FinalSectorYT) February 24, 2022
A Ferrari szerint nem ők a legjobbak
Mattia Binotto az ebédszünet alatti sajtótájékoztatón igyekezett csillapítani a tegnapi nap után érezhetően megnőtt várakozásokat, és azt mondta: „Nem mi vagyunk a legerősebb csapat. Továbbra is kívülállók vagyunk, és nem a favoritok.”
Meglátjuk.
Az F1 ma este ül össze tanácskozni az orosz helyzetről
Mattia Binotto csapatfőnök árulta el, hogy még ma válságtanácskozáson vesznek részt a sportág vezetőivel az orosz-ukrán háború kapcsán. A mai sajtótájékoztatón Sebastian Vettel kijelentette, nem fog elindulni az Orosz Nagydíjon akkor sem, ha nem törlik, és Max Verstappen szerint sem kellene Szocsiba utazniuk. Bővebben az alábbi cikkben.
Vettel apránként javul, többen is kijöttek
1:25.580-nál és 19 körnél tart már a német, miközben Gasly a C2-es gumikon 1:25.126-tal kezdett, ami 4 és fél másodperccel marad el délelőtti legjobbjától.
Mellettük Ocon, Csou és Leclerc is pályán.
Ricciardo továbbra is vezet
Eltelt egy óra a délutáni négyből, az állás az élmezőnyben pedig nem változott, lévén eddig az ötödik helyre feliratkozó Latifi futotta a délután legjobb körét.
Az állás 5 órányi tesztelés után
1. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.355 70 kör
2. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 71 kör
3. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:20.764 83 kör
4. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 47 kör
5. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 15 kör
6. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 55 kör
7. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 66 kör
8. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 21 kör
9. Sergio Perez (Red Bull): 1:22.412 38 kör
10. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 40 kör
11. Charles Leclerc (Ferrari): 1:23.187 8 kör
12. Esteban Ocon (Alpine): 1:23.280 76 kör
13. George Russell (Mercedes): 1:24.023 10 kör
14. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:24.459 17 kör
15. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:25.580 19 kör
Vettel nagyon egyenletes köröket ment
Az AMuS összeírta a négyszeres világbajnok C1-es etapját, noha azt természetesen csak a csapat és a pilóta tudja, hogy mennyi üzemanyaggal és milyen motorbeállítással köröztek. Íme:
1:28.2 - 1:26.7 - 1:26.5 - 1:25.7 - 1:25.6 - 1:25.5 - 1:25.4 - 1:25.9 - 1:25.9 - 1:25.7 - 1:25.9 - 1:26.4
A Haas nem nyilatkozik az orosz helyzet miatt
Lévén van egy orosz pilótájuk, és ami ennél sokkal lényegesebb, orosz a főszponzoruk és az autójuk is az orosz zászló színeit hordozza magán, az amerikai Haas kényes helyzetbe került a ma hajnalban kirobbant orosz-ukrán háború miatt, az istálló azonban még nem reagált az eseményekre. Pontosabban az egyetlen reakciója az volt, hogy Günther Steiner csapatfőnök nem ment el az FIA csapatfőnököknek tartott sajtótájékoztatójára, és mást sem küldött maga helyett. Előbb utóbb kénytelenek lesznek mondani valamit...
Russell és Csou is javított
A Mercedes pilótája 1:22.145-tel feljött Schumacher mögé a 8. helyre, miközben Csou 1:24.259-re tornázta le a legjobbját, de így is egy másodpercre van az előtte álló Ocontól. Vettel legjobb ideje közben 1:24.355 lett, amivel ott van a kínai pilóta nyakán.
A Haas is megkezdte a délutáni munkát
Egy órát és tíz percet bukott el a Haas a délutáni etapból, de Mazepin az imént kliment és 1:27.313-mal feliratkozott az utolsó helyre.
Schumacher óvatosan optimista
Az AMuS idézte a délelőtt 66 körig jutó német pilótát, aki arról beszélt, hogy nagyjából 3 másodperces távolságból követve egy másik autót úgy érezte, hogy nem csökken annyival a tapadás, mint a korábbi autók esetében, viszont közvetlen közelről ezek a kocsik is érezhetően leszorítóerőt veszítenek.
Mai napjáról úgy nyilatkozott, hogy „A vezetésre koncentráltunk, ki tudtunk próbálni különböző dolgokat, és amit csináltunk, az jónak érződött. Jó elképzelésünk van arról, hogy milyen irányba kell továbbmennünk.”
Íme Gasly hosszabb etapja
Noha ő C1-es helyett C2-esen ment, és nagyjából ennyi is, amit tudunk az autójáról, a játék kedvéért itt van Gasly legutóbbi etapja, amelyet össze lehet hasonlítani Vettel hosszabb menetével.
1:25.1 - 1:24.8 - 1:25.0 - 1:24.9 - 1:24.9 - 1:25.1 - 1:25.4 - 1:25.4 - 1:25.7 - 1:25.8 - 1:26.6 - 1:26.8 - 1:26.4
Újított a motorborításán a Mercedes
Az élesebb szeműek tegnap megfigyelhették, hogy a Mercedes autójának oldalán egy, a burkolatba belesimuló cserélhető panel is helyet kapott, ma pedig azt is megtudhattuk, hogy miért. Russell autóján ugyanis ezt a panelt lecserélve egy olyat helyeztek fel, amelyen hűtőnyílások vannak. Vélhetően a nagyobb hűtésigényű pályákra teszteli ezt a megoldást a csapat.
Mercedes running new cooling gills this afternoon.#AMuS #F1 pic.twitter.com/8VnyLyqFOL
— Tobi Grüner (@tgruener) February 24, 2022
Piros zászló, ma már a második!
A tegnapot még megúsztuk megszakítás nélkül, ma viszont Pérez után Mazepin miatt is elő kellett venni a piros zászlókat. Az orosz alighanem valahol megállt a pályán.
Mazepin kilenc körig jutott
A kettes szektorban állt meg az autó az orosz alatt, aki nem elég, hogy 70 perccel késve tudott csak munkába állni, mindössze 9 kör megtétele után most újabb időveszteséget szenved el.
Nikita is in the car this afternoon but he's had to stop out on track after nine laps.
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 24, 2022
The session is Red Flagged #HaasF1 pic.twitter.com/tz75oSr4B2
Az oroszt már visszaszállították a boxba
Arról viszont még nincs hír, hogy a Haas mentése hogy zajlik és mikor folytatódhat a tesztelés. De addig nézzük meg, hogy melyik csapat hány körnél tart, és ki érheti el először a százas határt.
Alpha Tauri: 91
Alpine: 90
Ferrari: 88
Aston Martin: 87
Haas: 75
Williams: 73
McLaren: 72
Mercedes: 60
Alfa Romeo: 47
Red Bull: 38
Elszállították a Haast, folytatódhat a teszt
Újra zöld a lámpa a boxutca végén, Latifi, Ocon, Leclerc és Vettel pedig már ki is hajtott. Így tették fel korábban a VF-22-est a trélerre.
Red Flag! #AMuS #F1 pic.twitter.com/P9TCnz02mZ
— Tobi Grüner (@tgruener) February 24, 2022
Megvan Mazepin megállásának oka
Az üzemanyagpumpa sérült meg a Haason, adta hírül a csapat, ami nem túl jó hír, lévén az ilyesmit nem fél óra alatt szokták megjavítani. Lehet, hogy Mazepinnek 9 körig tartott a délutánja?
Leclerc feljebb kapaszkodott a Ferrarival
A monacói pilóta az ötödik helyet vette át Nicholas Latifitől, amikor 1:21.764 alatt teljesítette a barcelonai kört.
Swapping driving duties, it’s time for @Charles_Leclerc to give the F1-75 a go #essereFerrari pic.twitter.com/uPdaE3DgCs
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 24, 2022
A Red Bull motorhibával küzd
Legalábbis az Auto Motor und Sport értesülései szerint ezért nem jött még ki Pérez a délelőtti válóhibája óta. Lassan két óra eltelt a délutánból, és már csak kettő van hátra...
Közben Vettel előbb 1:22.991-es, majd 1:22.840-es kört ment a C2-es Pirelliken, és feljött a 13. helyre, Lewis Hamilton mögé.
Ocon lett az első százados
Az Alpine pilótája ért el elsőként ma 100 körig, ami egyben azt is jelenti, hogy a francia istálló áll a legjobban most a csapatok közül. Őket az Alpha Tauri és Gasly követi, aki 99 kör után hajtott be a boxba.
Nyyyeeeoooommmm#F1Testing @OconEsteban pic.twitter.com/aIqjLp77Lo
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 24, 2022
Russell is javított
A Mercedes britje 1:21.890-re tornázta le a legjobbját, amivel a kilencedikről a hatodik pozícióba jött előre, megelőzve Latifit.
Ricciardo közben 1:25-ös köröket fut, alighanem igencsak megtankolt autóval.
Eltelt két óra, a Red Bull sehol
Továbbra is Ricciardo vezeti a sorrendet a délelőtti körével, amikor már csak két óra maradt hátra a mai tesztelésből. Íme a jelenlegi állás.
A sorrend hat órányi tesztelés után
1. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.355 86 kör
2. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 71 kör
3. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:20.764 99 kör
4. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 47 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari): 1:21.764 29 kör
6. George Russell (Mercedes): 1:21.890 28 kör
7. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 39 kör
8. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 55 kör
9. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 66 kör
10. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 21 kör
11. Sergio Pérez (Red Bull): 1:22.412 38 kör
12. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 40 kör
13. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:22.840 39 kör
14. Esteban Ocon (Alpine): 1:23.280 105 kör
15. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo): 1:23.808 36 kör
16. Nyikita Mazepin (Haas): 1:25.514 9 kör
Már a Ferrari és Gasly is 100 kör fölött
Szépen lassan több istálló is átlépi a 100 körös határt, de Verstappen tegnapi 147 körös csúcsától még azért messze vannak.
A Barca sztárja is ellátogatott a tesztre
Sokat nem kellett utaznia az FC Barcelonában futballozó Memphis Depay-nak, aki sérülés miatt kihagyja a katalánok ma esti, Napoli elleni Európa-liga találkozóját, így nem is utazott el a csapattal Nápolyba. Helyette honfitársával, Max Verstappennel beszélgetett az F1-es paddockban.
Swapping the pitch for the track ??@FCBarcelona star @Memphis stopped by to say hello to his fellow countryman @Max33Verstappen #F1 pic.twitter.com/8A6JoAwyLi
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Vettel aprót javított
A négyszeres világbajnok 1:22.750-nel 9 századot faragott le eddigi legjobbjából, amivel maradt a 13. helyen. A német pilóta már 40 kör fölött jár a délután folyamán, és ismét hosszabb etapot teljesít, úgyhogy nem is a minél gyorsabb köridőre hajt jelenleg.
Nézők nélkül zajlik a teszt
Kissé szomorú látványt nyújt a barcelonai pálya célegyenese az óriási üres lelátókkal, az F1 ugyanis erre a tesztre nem engedett be nézőket, mivel hivatalosan nem is tesztként, hanem bejáratásként kezelik a három napos eseményt. Pedig bizonyára lettek volna, akik szívesen nézték volna a száguldó 2022-es autókat a helyszínről.
laps for @PierreGASLY!
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 24, 2022
putting in a shift today pic.twitter.com/qgMgDHxoG6
Visszatért a pályára a Haas!
Mazepinnek nagyjából egy órájába került a technikai hiba, de már újra köröz, nem is lassan, a C3-as gumikon már Hamilton délelőtti idejét is megdöntötte és 1:22.429-cel a 15. helyen áll. Schumacher délelőtt 1:21.949-et ment ugyanilyen abroncsokon.
The damaged fuel pump has been repaired and Nikita returns to track, with 100 mins left to run today. #HaasF1 pic.twitter.com/r9RkAwaOIJ
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 24, 2022
Újabb fél órát bukott el a Red Bull
Továbbra is nulla megtett körrel áll a délutáni etapban Sergio Pérez és a Red Bull, és már csak másfél órájuk maradt a mai tesztből. A hírek szerint motorhiba miatt vesztegel a garázsban az RB18.
#F1 #FORMULA1 #F1Testing
— HIDE ???????????official (@Italiajin21) February 24, 2022
16:25
Wherefore art thou, Sergio? The Mexican still hasn't been seen since that gearbox issue in the morning session, and this is now definitely impacting his day. So much time lost, after his team mate managed 147 laps yesterday definitely pic.twitter.com/mJhJdlKzJJ
Vettel az élmezőnybe repítette az Aston Martint
Miközben már a silverstone-i istálló is 100 kör fölött jár Vettel és Stroll mai köreit összeadva, előbbinek feltették a C3-as abroncsokat, amelyeken 1:20.784-et ment és feljött a negyedik helyre. Az 1:20.764-gyel a harmadik helyet elfoglaló Gasly sincs messze tőle.
Nemsokára jön a Red Bull
Az AMuS jelenti, hogy Pérez már készülődik, a probléma pedig – akárcsak a Haasnál – az üzemanyagpumpával volt.
Közben Ricciardo is 100 kör fölött, így a Ferrari, az Alpine, az Alpha Tauri és az Aston Martin után a McLaren is belépett a százasok klubjába.
Pérez a pályán, Russell javított
Már ki is hajtott a mexikói a garázsból, és vélhetően ezekben a pillanatokban azért imádkozik, hogy minden rendben legyen az autóval, és ne kelljen azonnal újabb kényszerpihenőre mennie.
Közben Russell a C2-es gumikon faragott egy tizedet a legjobbján, és 1:21.734-gyel áugrotta Leclerc-t, amivel feljött az ötödik helyre.
Furán pattog az Alpine a féktávon
Gary Anderson, a The-Race.com szakértője, a Jordan-istálló korábbi technikai igazgatója az egyes kanyarban figyelte az autókat. Meglátásai szerint az Alfa, az Aston Martin, az Alfa Tauri, a Ferrari és a Mercedes is stabilnak tűnt, ám az Alpine furán pattogott, ilyet pedig korábban még nem látott. Az Alfának és az Alpha Tauri érkezett a féktávra nyitott DRS-sel.
Könnyen lehet, hogy az Alpine tegnapi DRS-gondjai is közrejátszanak a furcsaságban, a francia istálló ráadásul ma is feltűnően lassú az egyenesben, így lehet, hogy nem is használja az állítható hátsó szárnyat.
Vettel nem tudott javítani
A négyszeres világbajnok 1:20.7-es ideje után elment egy töltőkörre, majd 1:21.2-t autózott, ezután pedig még egyszer megismételte ezt, és harmadjára 1:21.5-nél állította meg a stoppert a C3-as abroncsokon.
Új éllovas, Leclerc vette át a vezetést a Ferrarival!
C3-as keveréken jelen meg a Ferrari monacói pilótája, majd 1:19.804-es körével több mint 5 tizedet vert Ricciardo idejére. Ezzel megjavította tegnapi, 1:20.165-ös legjobbját, Norris szerdai 1:19.568-as körétől viszont egyelőre elmaradt.
Russell több körös etap elején javított
Az AMuS lejegyezte a Mercedes pilótájának legutóbbi, C2-es gumin futott etapját, aminek az elején érte el 1:21.7-es eddigi legjobbját. Íme:
1:28.8 - 1:21.7 - 1:41.7 - 1:22.0 - 1:23.0 - 1:22.9 - 1:23.3 - 1:23.5 - 1:23.4 - 1:23.3
Gasly is Csou is faragott az idején
A francia 1:20.542-re, kínai kollégája pedig 1:22.888-ra vitte le a lécet, de pozícióban ez nem jelentett változást, Gasly maradt a harmadik, Csou pedig a tizenötödik.
Leclerc tovább próbálkozik, lila utolsó szektort ment
Miközben Russell, Latifi, Perez, Ricciardo, Csou, Leclerc és Gasly is a pályán van, a monacói az iménti javítás után a harmadik szektorban még 1:19-es körét is túlszárnyalta, ám összességében nem tudott gyorsabb kört autózni.
Ferrari-vezetés az utolsó órára fordulva
Elérkeztünk a mai tesztelés utolsó órájához, amelyet a Daniel Ricciardo délelőtti idejét nemrég megjavító Charles Leclerc kezdhet az élen.
A sorrend hét órányi tesztelés után
1. Charles Leclerc (Ferrari): 1:19.804 48 kör
2. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.355 113 kör
3. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:20.542 118 kör
4. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 71 kör
5. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:20.784 52 kör
6. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 47 kör
7. George Russell (Mercedes): 1:21.734 43 kör
8. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 51 kör
9. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 55 kör
10. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 66 kör
11. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 21 kör
12. Sergio Perez (Red Bull): 1:22.412 52 kör
13. Nikita Mazepin (Haas): 1:22.429 24 kör
14. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 40 kör
15. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:22.888 53 kör
16. Esteban Ocon (Alpine): 1:23.280 112 kör
A Red Bull most nem a körszámra megy
Az AMuS szerint beállításvariációkat próbálgat a Red Bull, azaz Pérez ki-be járkál a boxutcából, és nem az elvesztegetett időt próbálja behozni. 14 kört tett meg eddig délután.
Csou feljött a 11. helyre az Alfával
A kínai pilóta C3-as gumin 1:22.239-re javított, amivel megelőzte a délelőtt 1:22.288-at autózó csapattársát.
Összehasonlítás a Mercedes új megoldásáról
A felső képen a mai, hűtőrácsos, az alsón a tegnapi borítás, amihez a csapatnak elég volt a szóban forgó panelt kicserélnie.
Keeping cool @MercedesAMGF1's new cooling gills making their debut in the afternoon in Barcelona#F1 pic.twitter.com/IvANbVA4cg
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Gasly megkapta a lágy gumit, Mazepin felzárkózott Schumacherre
Előkerültek a C4-es gumik, amelyeken az Alpha Tauri versenyzője 1:20.030-at autózott és feljött a második helyre, miközben Mazepin C3-ason 1:22.046-ra javított, amivel közvetlenül csapattársa mögé zárkózott fel a 11. helyre, egy tizedre Schumachertől.
A Ferrari eközben boxkiállásokat gyakorol Leclerc-rel.
A két új versenyigazgató is Barcelonában van
A Michael Masit váltó Eduardo Freitas (alul balra) és Niels Wittich is a helyszínről figyeli az eseményeket, és vélhetően ismerkedik a közeggel.
#F1's two new race directors Eduardo Freitas and Niels Wittich (l-r) checking out the action at @Circuitcat_eng today. pic.twitter.com/qAuvcjzlhA
— RaceFans (@racefansdotnet) February 24, 2022
Ricciardo alig javított a lágy gumin
Az ausztrálnak is feltették a C4-es keveréket, de csak fél tizedet tudott vele faragni az idején. Vagy nem volt jó a köre, vagy meg van tankolva, vagy mindkettő.
Russell feljött a negyedik helyre
1:20.537-et autózott C3-as gumin, amivel éppen, hogy bejött Sainz elé. Ricciardótól durván 3 tizedre van.
Gasly jó úton járt, hogy átvegye a vezetést
Az első és a második szektorban is abszolút legjobbat ment új C4-es gumin, de a harmadikban mindent elveszített. Lehet, hogy Pérez tartotta fel, aki áramlásjelző festékkel bekent autóval volt előtte.
Ezzel együtt 1:19.918-ra javított, amivel egy tizedre zárkózott fel Leclerc-re a második helyen.
Ocon javított, Hamilton az utolsó
Az Alpine versenyzője 1:22.164-es körrel feljött Mazepin mögé a 12. helyre a C2-es gumikon, amivel a délelőtt vezető Lewis Hamilton visszacsúszott utolsónak. A hétszeres világbajnok – lévén Russell ül már a Mercedesben – nem is fog tudni elmozdulni innen, így már biztosan az utolsó helyen zárja a mai napot. Ez persze semmit nem jelent, elég megnézni, hogy a szintén nem a lágy gumikat nyüstölő csapattársa jelenleg ott van a negyedik helyen.
A The-Race szerint Ocon nem nyitotta a DRS-t a célegyenesben.
Leclerc tovább javított az élen
1:19.689-es kört autózott a Ferrari versenyzője, amivel már több mint 2 tizeddel vezet Gasly előtt, de Norris tegnapi abszolút legjobbjától még több mint egy tizeddel elmarad. Viszont a C3-as gumikon van, ellentétben az Alpha Tauri pilótája által használt C2-esekkel.
Csou öt helyet javított az Alfával
1:21.885 a kínai új legjobbja, amivel a 13.-ról a 8. helyre ugrott fel. Ami pedig ennél is fontosabb, már 63 körnél jár, azaz pontosan háromszor annyit körözött, mint Bottas délelőtt. A csapatnak nagy szüksége volt végre egy problémamentes délutánra.
Ricciardo nem hagyja magát
Az imént C4-es gumin gurult ki a pályára a McLaren, amely a jelek szerint nem akarja hagyni, hogy a Ferrari vigye el a szalagcímeket.
Pérez is javít, már a hetedik
Eddig csak Hamiltont előzte meg a mexikói, aki az imént C3-as gumin feljött a hetedik helyre 1:21.430-as körrel, majd következő próbálkozásra 32 ezreddel elmaradt ettől az idejétől.
Minden eddiginél jobb videó a delfinezésről
Korábban mi is megírtuk, hogy a csapatokat egy nem újkeletű, ám a jelek szerint a legtöbb istálló által alábecsült probléma sújtja, amit a szlengben csak delfinezésnek neveznek. Ez a gyakorlatban így néz ki.
Bumpy road to the top for Charles Leclerc! #F1 pic.twitter.com/Z6a5e6d3bo
— Formula 1 (@F1) February 24, 2022
Ricciardo végül nem javított
Elmaradt a várt ütős kör a McLarentől, de persze még van szűk tíz perc arra hogy megérkezzen. Jelenleg az ötből tíz istálló autója köröz.
Lesz még javítás
Gasly és Ricciardo lágy gumis próbálkozásai azt vetítették előre, hogy láthatunk egy kis tűzijátékot a tesztnap végén, de jelenleg a legtöbben a boxutca végén rajtokat gyakorolnak, azaz nem úgy tűnik, hogy bárkinek is Leclerc elsőségére fájna a foga.
Pérez azért próbálkozik
A mexikói a C3-as gumikon az imént 2 tizeddel maradt el nemrég autózott mai legjobbjától, Leclerc idejére azonban ő sem lesz már veszélyes.
Mazepin még ment egy gyors kört a végére
Az orosz az utolsó utáni pillanatban feljött a 8. helyre egy 1:21.512-es körrel a C3-as gumin, ami ugyan az élmezőnyt nem kavarta fel, de csapattársát, a két Williams-t, valamint Strollt és Csout megelőzte vele.
Leclerc zárta az élen a második napot
A végén senkinek nem volt kedve ellopni a show-t a Ferraritól, amely így Charles Leclerc-rel az élen zárta a tesztelés második napját. A monacói pilóta mögött Pierre Gasly és Daniel Ricciardo végzett.
A mai tesztnap végeredménye
1. Charles Leclerc (Ferrari): 1:19.689 (C3) 78 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:19.918 (C4) 146 kör
3. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.288 (C4) 126 kör
4. George Russell (Mercedes): 1:20.537 (C3) 65 kör
5. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 (C3) 71 kör
6. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:20.784 (C3) 73 kör
7. Sergio Perez (Red Bull): 1:21.430 (C3) 78 kör
8. Nyikita Mazepin (Haas): 1:21.512 (C3) 41 kör
9. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 (C3) 47 kör
10. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:21.885 (C3) 71 kör
11. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 (C3) 61 kör
12. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 (C3) 55 kör
13. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 (C3) 66 kör
14. Esteban Ocon (Alpine): 1:22.164 (C3) 124 kör
15. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 (C3) 21 kör
16. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 (C2) 40 kör
Gasly autózta a legtöbb kört, a csapatok között a Ferrari zárt az élen
Az Alpha Tauri francia pilótája 147-szer ért ma körbe a barcelonai pályán, ami kettővel több, mint a tegnap ezt a listát az élen záró Verstappen 145 fordulója. Mögötte Ricciardo végzett 126, Ocon 125 körrel. A csapatok közül azonban a pilótáit váltásban foglalkoztató Ferrari volt a legszorgalmasabb 150 körrel, őket az Alpha Tauri, majd az Aston Martin követte. A sor végén a műszaki hibák miatt rengeteg időt veszítő Red Bull végzett, ők csak 78 körig jutottak. Nekik és az Alfa Romeónak nem sikerült áttörni a százas határt.
A csapatok körszáma a második tesztnapon
Ferrari: 150
Alpha Tauri: 145
Aston Martin: 129
Alpine: 125
McLaren: 126
Haas: 108
Williams: 108
Mercedes: 106
Alfa Romeo: 82
Red Bull: 78
Holnap jövünk ismét!
Mára köszönjük a figyelmet, legközelebb holnap reggel 9 órakor jelentkezünk a barcelonai tesztelés harmadik, egyben utolsó napjával, hamarosan pedig jövünk a mai nap összefoglalójával. Viszontlátásra!