Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrari az élre tört a tesztelés második napján, Hamilton utolsó lett

2022.02.24., 08:50
rendezés

Miután az első napon Lando Norris a McLarennel végül gyorsabbnak bizonyult nála, Charles Leclerc a Forma-1 barcelonai előszezoni tesztjének második napján már nem talált legyőzőre, és a leggyorsabb idővel fejezte be a körözést. A nap nagy vesztesének a Red Bull tekinthető, miután órákat veszített műszaki problémák miatt, és a legkevesebb körrel zárt az összes csapat közül. A Mercedes és Lewis Hamilton sem villogott.

A második nappal folytatódott a barcelonai előszezoni tesztelés (hivatalosan még csak bejáratás) a katalán pályán. Az első napot Lando Norris és a McLaren zárta az élen, a legfontosabb ebben a szakaszban viszont még nem a köridők, hanem a minél több kilométer megtétele. Ezen a téren a Haas és az Alfa Romeo sem teljesített jól, így a második napon mindkét istállónak nagy szüksége lett volna a folyamatos és zavartalan körözésre.

Végül mindketten több kört mentek mint az első napon, de az Alfa délelőtt, a Haas pedig délután szembesült újabb technikai gondokkal, így végül csak utóbbi jutott 100 kör fölé, köszönhetően a teszten először autóba ülő, 71 körig jutó Csou Kuan-jünek.

Bottas csak 21 körig jutott szerda délelőtt - Galéria!Forrás: NurPhoto via AFP/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

Az élmezőnyből a Red Bullnak sikerült felemásan a napja. A szerdára Max Verstappent váltó Sergio Pérez alatt délelőtt 38 kör után megállt az autó, mint kiderült, váltóprobléma miatt. Ezek után délután sem tudott időben pályára gurulni az RB18-as, mert akkor a benzinpumpával adódtak problémák, így Pérez végül csak az utolsó másfél órára térhetett vissza. A teszt utolsó fél órájában C3-as gumin 1:21.430-at autózó és azzal a 7. helyen záró mexikói 78 kört pakolt az autóba, amivel a Red Bull az utolsó helyen végzett a körszámok tekintetében.

Nem villogott a Mercedes sem, amely délelőtt Lewis Hamiltonnal csak 40 kört ment, majd délután George Russell erre még 65-öt pakolt rá, miközben kereken két másodperccel autózott jobbat (1:20.537), mint az 1:22.562-es idejével a ma tesztelő összes versenyző közül az utolsó, 16. helyen záró hétszeres világbajnok, akinek nem nagyon ízlett a W13-as viselkedése, és elég sokat hibázott.

A Red Bull ma sok időt veszített - Galéria!Forrás: NurPhoto via AFP/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A nap legszorgalmasabb csapatának a Ferrari bizonyult a maga 150 körével. Délelőtt Carlos Sainz vezetett, és nem sokon múlt, hogy az élen zárja az első négy órás etapot, ám Daniel Ricciardo az utolsó pillanatban letaszította onnan egy 1:20.355-ös idővel. Sainz 1:20.546-nál állította meg a stoppert, mindketten a C3-as gumikeveréket használták.

A délutánra az F1-75-öst átvevő Charles Leclerc viszont gondoskodott róla, hogy vörös autó legyen a nap leggyorsabbja, és bő egy és negyed órával a tesztnap vége előtt 1:19.804-et repesztett a C3-as keveréken, majd később 1:19.689-re javított, amivel jó egy tizeddel azért elmaradt Norris keddi legjobbjától.

A monacói pilóta idejére Pierre Gasly és Ricciardo is veszélyt jelenthetett volna, miután mindketten feltették a hajrára a C4-es, második leglágyabb keveréket, de a francia 1:19.918-cal több mint két tizeddel, Ricciardo 1:20.288-cal pedig több mint 5 tizeddel maradt el Leclerc-től.

Leclerc kedden is gyors volt, de szerdán már ő volt a leggyorsabb - Galéria!Forrás: AFP/Lluis Gene

A tesztet Pérez délelőtti megállása után délután is meg kellett szakítani egyszer piros zászlóval, mivel Nyikita Mazepin robbant le a Haasszal a második szektorban a benzinpumpa hibája miatt, de az orosz pilóta egy óra elteltével folytatni tudta a munkát.

A szerdai tesztnap végeredménye

1. Charles Leclerc (Ferrari): 1:19.689 (C3) 78 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:19.918 (C4) 146 kör
3. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.288 (C4) 126 kör
4. George Russell (Mercedes): 1:20.537 (C3) 65 kör
5. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 (C3) 71 kör
6. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:20.784 (C3) 73 kör
7. Sergio Perez (Red Bull): 1:21.430 (C3) 78 kör
8. Nyikita Mazepin (Haas): 1:21.512 (C3) 41 kör
9. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 (C3) 47 kör
10. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:21.885 (C3) 71 kör
11. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 (C3) 61 kör
12. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 (C3) 55 kör
13. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 (C3) 66 kör
14. Esteban Ocon (Alpine): 1:22.164 (C3) 124 kör
15. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 (C3) 21 kör
16. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 (C2) 40 kör

 

 

GPHírek
08:40

Jön a következő kétszer négy óra

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a barcelonai előszezoni tesztelés második napja! Tegnap Lando Norris végzett az élen, miután eggyel lágyabb gumikon autózva több mint 6 tized másodperccel verte meg a két Ferrarit, illetve a két Mercedest. A nap vesztese az Alfa Romeo és a Haas volt. Összefoglalónkat az alábbi linken olvashatják

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
08:48

Ma mindenki bemutatkozik

Mármint azok közül, akik tegnap ezt nem tették meg. Ez azt jelenti, hogy Sergio Pérez, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Pierre Gasly és Csou Kuan-jü is lehetőséghez jut. A felállás egészen pontosan így fog kinézni.

 Csapat délelőtt délután
Mercedes Lewis Hamilton George Russell
Red Bull Sergio Pérez Sergio Pérez
Ferrari ? ?
McLaren Daniel Ricciardo Daniel Ricciardo
Alpine Esteban Ocon Esteban Ocon
Alpha Tauri Pierre Gasly Pierre Gasly
Aston Martin Lance Stroll Sebastian Vettel
Williams Alexander Albon Nicholas Latifi
Alfa Romeo Valtteri Bottas Csou Kuan-jü
Haas Mick Schumacher Nyikita Mazepin
GPHírek
08:50

Vélhetően mindkét Ferrari-pilóta szerepet kap

Ahogyan az a táblázatból is kiderül, a maranellóiak még nem erősítették meg párosukat, de könnyen lehet, hogy délelőtt Carlos Sainz, délután Charles Leclerc ülhet autóba. Ha nem így lesz, hamarosan azt is megtudjuk, hiszen 10 perc múlva indul a tesztelés második napja.

GPHírek
08:56

Vettellel dolgozik tovább Räikkönen fizioterapeutája

Mark Arnall a finn versenyző egyik leghűségesebb társa volt, ám visszavonulása után váltania kellett, már amennyiben a Forma-1-ben akart maradni. Végül a Jégember csapattársánál, Sebastian Vettelnél kötött ki, és a feladatokat felváltva fogják elvégezni Antti Kontsasszal.

GPHírek
08:59

Valóban Sainz kezd a Ferrarinál

Nem tévedtünk, és a maranellóiak is azt a rrendszert követik, amit a többi olyan csapat, amely tegnap két versenyzőt alkalmazott, és egyszerűen megcserélik a délelőttöst és a délutánost. (Az Alfa Romeo természetesen kivétel, hiszen tegnap nem Csou, hanem Kubica ült a volán mögött délelőtt.)

GPHírek
09:01

Zöld zászló

Elindult a tesztelés második napja. Egy picivel melegebb van, mint tegnap ilyenkor, a levegő hőmérséklete 10 fokos.

GPHírek
09:02

Ricciardo máris pályára gurult

Az ausztrál versenyző tegnap nem kapott szerepet, ma viszont egész nap ő fogja vezetni az MCL36-ost, amellyel csapattársa az élen zárta az első napot.

GPHírek
09:04

Szokatlan jelenséget tapasztalnak a pilóták

Nyilvánvalóan nem fog sokáig tartani ez az állapot, de jelenleg a pálya hőmérséklete alacsonyabb, mint a levegőé, ami egy Forma-1-es eseményen nagyon ritkának számít. Ricciardót eközben Sainz és Gasly is követi.

GPHírek
09:06

A McLaren és az Alpha Tauri is mérőkeretet használ

Mindezt az Autosport újságírója, Alex Kalinauckas jelenti. Persze a tény nem meglepő, annak fényében pedig pláne nem, hogy mindkét versenyző most kap először szerepet a tesztelésen.

GPHírek
09:09

Újabb három autó a pályán

Albon, Ocon és Stroll is kigördült a bokszból. A Williamsen, az Alpine-on és az Aston Martinon is hatalmas mérőkeret található, mint ahogyan Sainz Ferrariján is.

GPHírek
09:13

Gyorsan kiürült a pálya

Utolsóként Stroll tért vissza a bokszba, és így egyetlen autó sem maradt kint, miután öten teljesítették az első installációs köröket.

GPHírek
09:16

A Ferrari pilótái nem ragadtatják el magukat

Az üres pálya remek lehetőséget biztosít, hogy szemezgessünk a tegnapi nyilatkozatokból. Elsőként jöjjenek a Ferrari versenyzői, akik optimistán értékelték az első napot, de ilyen-olyan módon kiemelték, hogy sok van még hátra.

Charles Leclerc

A tesztelés első napja mögöttünk van. Ez mindig egy igazán izgalmas pillanat a szezon elején Ez volt az első alkalom, hogy valóban nyomhattuk az autónkkal, és nagyon jó érzés volt újra a volán mögött ülni. Minden tesztet elvégeztünk, amit akartunk, és simán végigmentünk a teljes programunkon, ami egy új autótól jónak számít. Alig várom, hogy holnap újra a pályán lehessek.”

Elsőre nem volt rossz érzés, de nem szabad elragadtatnunk magunkat a mai időktől, hiszen még korán van, és a valódi formáját mindenki rejtegeti. Egyelőre lehetetlen tiszta képet alkotni, szóval koncentráltnak kell maradnunk, és továbbra is keményen kell dolgoznunk. Sok kört tettünk meg ma, többet, mint bármelyik csapat, és ez olyan pozitívum, amelyre építhetünk.”

Carlos Sainz

A mai volt az első [idei] alkalom, hogy rendes tervvel ültem be az autóba, ellentétben a korábbiakkal, amikor alapvetően csak bejárattuk. Végre tudtuk egy kicsit nyomni, és elkezdhettünk tanulni ezekről az autókról. Ebben a korai szakaszban a köridők nem fontosak, de nagyon pozitív, hogy jó néhány kört megtettem, és igazán ráéreztem az autóra.”

Még mindig sok munka vár ránk, de ma már érezni lehetett némi különbséget a tavalyi évhez képest. Bár nem érzem, hogy túlságosan hosszú ideig tartana megszokni [az új autókat], az biztos, hogy az utolsó tizedeket nehéz lesz megtalálni, de ez az érdekes része! Mindenesetre itt, Barcelonában nem ez a cél, hiszen az első futam előtt még több tesztelés vár ránk. Jó volt az első nap, és már alig várom a holnapi napot.”

GPHírek
09:24

Hamilton felvette a műszakot

Pár perce pályára gördült a hétszeres világbajnok is, jelenleg egyedül köröz. A csapatok nyilván várják, hogy tovább melegedjen az idő.

GPHírek
09:30

A hátsó szárnyon mért a Mercedes

Hamilton futott, na jó, inkább kocogott egy 1:28.799-es kört, azóta visszatért a garázsba. A hátsó szárnyára mérőcsövet helyeztek, az Autosport megfigyelése szerint pedig az oldalsó hűtőnyílásokat nem nyitották meg a borításon, annyira hűvös még az idő.

GPHírek
09:34

Ez a nap sem indul jól az Alfánál

Bottas kiszállt az autóból és a szerelők a bal oldali hűtőnél matatnak, jelentette egy spanyol tudósító. Az Alfa Romeo tegnap csak 32 körig jutott.

GPHírek
09:35

Mozgásban az Alpine

A csapat Twitteren mutatta be, ahogy Ocon mérőkerettel megkezdte a munkát nemrég.

GPHírek
09:38

Ocon az élre tört

Előbb 1:24:459-et, majd 1:24.231-et autózott a C2-eseken. Ez persze még mindig messze van a tegnapi nap legjobb köreitől, de előbb-utóbb vélhetően azokat is el fogják érni.

GPHírek
09:41

Változott az éllovas személye

Stroll 1:23.407 másodperc alatt ért körbe, ezzel átvette a vezetést. Időközben Pérez is pályára gurult, így legalább egy kört már mindenki teljesített.

GPHírek
09:43

Munkában a csapatok

Ahogyan azt megszokhattuk, a nap elején a legtöbb istálló mérőkerettel küldte ki a pilótáját Alább erről láthatunk egy mini-összeállítást.

GPHírek
09:46

Stroll folyamatosan javít, de Sainz az élen

Az Aston Martin pilótája már többször is bement 1:23 alá, legutóbb 1:22.620-at autózott. Egy ideig ezzel vezetett, de aztán jött Sainz, aki a C3-asokon 1:21.708 másodpercre faragta le a legjobb időt.

GPHírek
09:50

Tovább gyorsul a Ferrari

Jelenleg Sainz diktálja a tempót: a spanyol pilóta tovább javított a nap eddigi legjobb idején, és már 1:21.010-nél tart. Nemsokára érdemes lesz figyelni, hogy a tegnap délelőtt leggyorsabb köréhez képest hogyan teljesít a mezőny.

GPHírek
09:55

Ricciardo is megérkezett

A McLaren pilótájának már az első mért köre értékelhető volt, legalábbis a jelenlegi helyzetben. Egészen pontosan 1:22.997-et autózott, amivel feljött a 3. helyre. Rajta kívül Schumacher is feliratkozott az eredményjelzőre, a Haas versenyzőjének neve mellett 1:26.999 áll.

GPHírek
09:58

Ricciardo és Schumacher is javított

Előbbi 1:22.575-tel a 2., míg utóbbi 1:24.107-tel a 4. pozícióba jött fel nem sokkal az első óra vége előtt.

GPHírek
10:04

Íme az állás az első óra után

GPHírek
10:08

Sainz átlépte a 20 kört

A spanyol pilóta tette ezt ma meg elsőként a mezőnyből. Nem sokkal később Albon érdemi kört is autózott, és a C4-eseken futott 1:21.657-es idejével feljött a 2. helyre.

GPHírek
10:16

Alonso méltatta az autó megbízhatóságát

Ocon 1:23.800-ra javította eddigi legjobb idejét, ennek örömére nézzük, mit nyilatkozott csapattársa, Fernando Alonso a tegnapi nap után.

Jó visszatérni ilyen hosszú várakozás után. Sokat készültünk erre a pillanatra, mindkét gyárban és a garázsban is rengeteg munkaórát öltünk [a projektbe]. Az autók nagyon eltérnek a tavalyiaktól, és sok új tulajdonsághoz kell alkalmazkodnunk. Még rengeteg munka vár ránk, de ezért vagyunk a tesztelésen. Sok kilométert teljesítettünk, a megbízhatóságunk pedig elég jónak bizonyult az első tesztnapon. A tesztelés során a megtett táv és a megbízhatóság fontosabb, mint a teljesítmény, szóval összességében elégedettek vagyunk a napunkkal és az új autónkkal.”

GPHírek
10:18

Ocon tovább javított

1:23.280-at autózott a C2-eseken, amivel jelenleg az 5. helyen áll. Ami a körszámot illeti, jelenleg 23 körrel a vonatkozó ranglista első helyén áll.

GPHírek
10:21

A Mercedes és a Red Bull is visszatért

Amikor már épp azon kezdhettünk volna gondolkodni, hogy miért áll a két csapat neve mellett csupán 3, illetve 4 kör, Hamilton és Pérez is pályára gurul. Mérvadó ideje egyiküknek seincs, a mexikói versenyző még fel sem iratkozott az eredményjelzőre.

GPHírek
10:24

Newey is a helyszínen van

Az alábbi fotó bizonyítja, hogy Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója is Barcelonában tartózkodik a csapattal együtt. A képen éppen a bikások főtervezőjével, Paul Monaghannel beszélget.

GPHírek
10:27

Hamilton javított, Péreznek is van ideje

Előbbi a C3-asokon 1:25.082-t, utóbbi a C2-eseken 1:24.057-et autózott. A brit pilóta ezzel a 8., míg a mexikói a 6. helyre jött fel, és most már kijelenthető, hogy mindenki rendelkezik mért idővel.

GPHírek
10:30

Pérez közeledik a mezőny első felére

A Red Bull pilótája 1:23.417 másodpercnél tart, amivel 137 ezredre megközelítette az 5. helyen lévő Ocont. Persze nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a köridőknek most még biztosan nincs jelentőségük.

GPHírek
10:37

Sainz és Gasly is javított

A Ferrari pilótája növelte előnyét, miután 12 századdal megjavította az eddigi legjobb időt. Gasly szintén gyorsult, az Alpha Tauri versenyzője 1:22.602 másodperccel a 4. helyre ugrott fel.

GPHírek
10:40

Különös probléma merült fel tegnap

A barcelonai tesztelés első napján néhány csapat furcsa problémába ütközött, aminek következtében megsérült az autó padlólemeze, ami nyilvánvalóan akadályozta a hatékony munkát. Részleteket az alábbi linkre kattintva olvashatnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:43

Egyre jobbak a köridők

Gasly 1:21.466-tal feljött a 2. helyre, de rajta kívül Ricciardo, Pérez és Schumacher is javított. Igaz, számukra ez nem jelentett extra pozíciót, de jelenleg nem is ez a lényeg.

GPHírek
10:48

A McLarennél nem az első helynek örültek

Bár Norris tegnap az élen zárta az első tesztnapot, ő és a McLaren technikai igazgatója, James Key sem ezt emelte ki. A wokingi istállónál elsősorban annak örülnek, hogy rengeteg hasznos adatot gyűjtöttek, és ezeket később fel tudják használni.

Lando Norris

Igazán boldog vagyok, hogy újra a volán mögött ülhetek, jó újra az autóban lenni, és a feszegetni a határokat. Jó volt hozzászokni ehhez az új autóhoz, mert egész F1-es pályafutásom során ugyanazon szabályrendszerben versenyeztem. Jó a változás, és ez egy produktív nap volt. Sok mindent megtanultunk, ami a csapat hasznára válhat, és minden információt megkaptunk, amit akartunk. Most már össze tudjuk hasonlítani [ezeket] a szimulátorban és a szélcsatornában. Jó nap volt, és jól kezdtük ezt a tesztet”

James Key

„Két évnyi tervezési folyamat után nagyszerű érzés végre a pályán látni az MCL36-ost a többi új autóval együtt Figyelemre méltó, hogy a csapatok mennyi kört teljesítettek ma, figyelembe véve, hogy mennyire újak ezek a kocsik, és mennyi mindent kell még tanulni. Jó látni, hogy ilyen pozitívan indulnak a téli tesztek az F1-ben. Számunkra ez egy eredményes első nap volt. Egyelőre nem figyelünk a köridőkre, minden a tanulásról szól, illetve arról, hogy kövessük a saját irányelveinket és prioritásainkat. Fontos adatokat gyűjtöttünk az első tesztnapon, és rengeteget tanultunk, amit mind a tesztelés hátralévő részében, mind az autó további fejlesztése során fel tudunk használni.”

Sok istállóhoz hasonlóan ma délelőtt mi is teljesítettük az első etapokat az autóra szerelt mérőkerettel, ami hasznos korrelációs adatokat szolgáltatott. A ’22-es autók az aerodinamika terén változtak a legtöbbet, ezért fontos, hogy már a korai szakaszban elvégezzünk néhány alapvető mérést A nap hátralévő részében elég sokat foglalkoztunk a beállításokkal, valamint felderítő munkát is végeztünk, és lépésről lépésre kezdtük megérteni az autót és a gumikat. Azt hiszem, elégedettek lehetünk a Lando által megtett körök számával, és alig várjuk, hogy holnap Daniellel újra nekivágjunk.”

GPHírek
10:50

Már csak Hamiltonnak nincs értékelhető köre

Rajta kívül Bottas volt az, aki még nem autózott érdemi időt, de a finn pilóta az imént kétszer is javított, és jelenleg 1:22.858-nál tart a közepeseken, amivel a 6. pozíciót foglalja el.

GPHírek
10:54

Megérkeztek az első fotók

Immáron megtekintheti a második napról készült frissülő képválogatásunkat. Mindezt az alábbi fotóra kattintva tudja megtenni. 

Kattintásra galéria nyílikForrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
10:56

Hamilton is érdemben megérkezett

A hétszeres világbajnok jelentősen javított, így kijelenthető, hogy mindenki rendelkezik értékelhető köridővel. A brit pilóta 1:22.562-vel az 5. helyen áll.

GPHírek
11:04

Így áll a mezőny a második óra után

GPHírek
11:07

Így végeznek aerodinamikai méréseket a csapatok

Az alábbi videón látszik, hogy az egyes istállók milyen mérőkeretet alkalmaznak annak érdekében, hogy minél pontosabb aerodinamikai adatokat kapjanak. Nem csupán a kialakításuk tér el, hanem az is, hogy az autó melyik részére helyezik fel.

GPHírek
11:11

A Haas minden téren javult

Schumacher a C3-asokon feljött az 5. helyre, miután a C3-asokon 1:22.535-öt autózott. A német pilóta már most szinte annyi kört tett meg, mint tegnap ő és csapattársa, Nyikita Mazepin összesen, vagyis úgy tűnik, hogy kiküszöbölték a megbízhatósági problémákat. Hozzá kell tenni, hogy a 22 éves versenyző tegnap sem volt elkeseredve.

Nincs miért aggódni – szögezte le. – A mosoly nem olyan nagy, mint amilyen lehetne, hiszen szerettünk volna háromjegyű körszámot [látni] a kijelzőn, de az ilyenek előfordulnak. Most az a helyzet, hogy holnap megpróbáljuk bepótolni azokat a köröket, amelyeket ma elvesztettünk. Meg kell várnunk, hogy Bahrein milyen lesz, de idén legalább fejlesztjük az autót, és tudunk reagálni, képesek vagyunk javítani a dolgokon”

GPHírek
11:16

Sainz ismét növelte előnyét

A Ferrari pilótája 1:20.546-os kört futott, amellyel közel 1 másodperccel vezet Gasly előtt. Pérez szintén javított, miután 1:22.412-t autózott, aminek köszönhetően feljött az 5. pozícióba. Rajtuk kívül Hamilton, Ocon és Stroll is a pályán tartózkodik.

GPHírek
11:21

Az F1 újabb közleményt adott ki az Orosz Nagydíjról

Miután Oroszország a mai napon támadást indított Ukrajna ellen, az F1 vezetése ismét megszólalt a fejleményekkel kapcsolatban. A szeptemberre tervezett szocsi versenyt egyelőre nem tervezik törölni.

"Az F1, mint sokan mások, szorosan figyelemmel kíséri a nagyon változó fejleményeket, és jelenleg nem kíván további kommentárt fűzni a szeptemberre tervezett futamhoz. Továbbra is nagyon szorosan figyelemmel kísérjük a helyzetet."

GPHírek
11:26

Ricciardo kétszer is javított

Az ausztrál pilóta előbb 1:21.868-at, majd 1:21.775-öt autózott a C2-eseken, de csak közeledett Albonra, a 3. helyet nem vette át tőle.

GPHírek
11:30

Egyelőre nem jön össze Bottas terve

A finn versenyző tegnap csupán 23 kört teljesített, miután az Alfa Romeónál egész nap megbízhatósági gondokkal küszködtek. A hinwili istálló autója azonban ma sem teljesít sokkal jobban, hiszen a 32 éves versenyző mindössze 12 körnél tart, pedig mára egészen mást tervezett.

A téli szünet után mindig jó újra a volán mögé ülni, főleg egy új autó, egy új csapat és a legújabb generációs Forma-1-es kocsik esetében – kezdte a tegnapi értékelését. – Élveztem az autóban töltött időt, még ha volt is néhány problémánk, amelyek az elvesztegetett idő szempontjából sokba kerültek. Ugyanakkor a lényeg az, hogy teljes mértékben megértettük azokat, és tudjuk, hogyan kell orvosolni. Lehet, hogy ma kifutottunk az időből, de így is van némi pályaidőnk, és tudjuk, hogyan fejlődhetünk.”

Remélem, holnap és pénteken két jó napunk lesz, hogy behozzuk a ma elvesztett időt, és befejezzük a programunkat. Az autóról alkotott első benyomásom pozitív, eddig nem éreztem hatalmas különbséget a régi és az új generációs kocsik között. Természetesen egy kicsit változtatnom kell a vezetési stílusomon, de nem drasztikus módon. Még mindig rengeteget kell tanulnunk, és alig várjuk, hogy holnap újra a pályán dolgozhassunk.”

GPHírek
11:36

Padlólemezcserére készül a Red Bull?

Többen is kiszúrták, hogy az energiaitalos istálló garázsába új padlólemezt visznek. Ezt legkorábban vélhetően a délutáni műszak során fogják használni, hiszen az ebédszünet alatt jóval több idejük lesz kicserélni.

GPHírek
11:42

A Red Bull majdnem megugrotta a magasra tett lécet

Jelenleg nincs autó a pályán, miután Ricciardo és Pérez is a bokszba hajtott. Ami utóbbit illeti, csapata, a Red Bull elégedetten zárta az első tesztnapot.

Max Verstappen

Szerintem jól néz ki az autó, de a legfontosabb az, hogy gyors legyen, és mi ezt szeretnénk látni. Ma [minél több] kört meg akartunk tenni, hogy hozzászokjunk a kocsihoz, és kapjunk egy általános képet a viselkedéséről. Emellett szükségünk volt a kilométerekre, hogy lássuk, hogyan bírják az alkatrészek. Elég jól működött minden, szóval jó volt a kezdés, és pozitív napot zártunk. Ma este részletesebben megvizsgáljuk a dolgokat, és meglátjuk, mit kell tennünk a javulás érdekében. Holnap Checo fog vezetni, én pedig alig várom, hogy pénteken újra az RB18-asba ülhessek.”

Guillaume Rocquelin, a Red Bull mérnökigazgatója

Örülök, mert a mai nap nagyon jól sikerült a csapat számára. Optimista célként hétszáz kilométert tűztünk ki magunk elé, és körülbelül három kör híján el is értük, ami az első tesztnapon elég szokatlan. Jól mentek a dolgok, elvégeztünk néhány tesztet, és jó támpontokat kaptunk abból a szempontból, hogy miben javítsuk a kocsit. Max eddig elégedett, van némi egyensúlybeli korlátozás, de semmi olyasmi, ami miatt azt gondolnánk, hogy fel kell forgatnunk a dolgokat annak érdekében, hogy az autó működjön.”

GPHírek
11:45

Hamilton visszatért a pályára

A hétszeres világbajnok törte meg a rövidebb csendet, miután kihajtott a bokszból. Rajta kívül Ocon és Schumacher is újrakezdte a körözést, meglátjuk, hogy javít-e bármelyikük.

GPHírek
11:51

Egyre biztatóbb a Haas

Schumacher 1:21.949-es körrel feljött az 5. helyre a C3-as abroncsokon. Mindez persze kevésbé releváns, de az, hogy már 45 körnél tart, mindenképpen biztatóbb, mint a tegnapi események.

GPHírek
11:56

Egyelőre bajban van az Alfa Romeo

Bottas továbbra is csak 12 körnél tart, és Kubicával együtt összesen 44 kört tettek meg a barcelonai tesztelés feléhez közeledve. Hogy ezt kontextusba helyezzük, Ricciardo, Sainz és Schumacher szűk három óra alatt egyaránt többet teljesített ennél...

GPHírek
12:02

Az állás egy órával az ebédszünet előtt

GPHírek
12:05

Schumacher megpördült

Itt a nap első nagyobb hibája, legalábbis ha hihetünk a helyszínen tartózkodó tudósítóknak. A német pilóta a 13-as kanyar bejáratánál vesztette el az irányítást, de a rontásnak nem lett súlyos következménye.

GPHírek
12:09

A Williams lépett a Haas helyére

Legalábbis abban az értelemben, hogy az Alfa Romeo mellett melyik csapat pilótája kényszerül hosszú várakozásra. Tegnap Mazepin és Schumacher járt pórul, ma viszont Albon az, aki csupán 25 körnél tart, és már több mint egy órája nem járt a pályán. Hozzá kell tenni, hogy ezen a téren a Red Bull és a Mercedes sem áll olyan jól, hiszen Pérez 34, Hamilton 37 kört tett meg bő három óra alatt.

GPHírek
12:15

Csak emlegetni kellett a Williamst

Albon közvetlenül az előző bejegyzés közzététele után ment ki újra a pályára. Nem véletlen várt sokat: a grove-i istálló autójában Scott Mitchellnek, a The-Race.com újságírójának jelentése szerint a szivattyúval volt gond, és elővigyázatosságból megvizsgálták az alkatrészt.

GPHírek
12:22

Gasly javított, majd Pérezzel versenyzett

A francia pilóta 1:21.132-t autózott, majd lila első szektort teljesített, de a a pálya hátralévő részén nem tudott tovább gyorsulni, így összességében sem lépett még előrébb. A célegyenesben utolérte Pérezt, és a két autó egy ideig egymás mögött haladt.

GPHírek
12:26

Hamilton többször is hibázott

A brit pilóta a kivezető köre során a 10-es kanyarban blokkoltra a bal első gumit, majd a következő körben megismételte ezt. Ezt követően a 13-asban a jobb elsőt fékezte el, majd a következő körben nem is vette be rendesen a kanyart. Könnyen lehet, hogy a 37 éves versenyzőnek nem ízlenek a jelenlegi beállításai.

GPHírek
12:29

Piros zászló

Itt az első megszakítás a tesztelésen! Pérez autója állt meg a 13-as kanyar kijáratánál. Az Autosport tudósítója szerint a 12-esben tűnt el a szemük elől, majd egy örökkévalóságnak tűnt, mire újra megjelent, de a motorja leállt.

GPHírek
12:36

Rögtön eltakarták az autót

Pérez kiszállt, az autón pedig nem látható külső sérülés nyoma. A Red Bull szerelői hamar megérkeztek, és letakarták az autót, hogy a garázsba vezető úton senki ne tudja meglesni azt.

GPHírek
12:40

Váltóhiba okozhatta a megállást

Legalábbis a The-Race.com-nál elsőre ezt feltételezik, miután a Red Bull közvetlenül az utolsó sikán előtt megállt. Az biztos, hogy Péreznek véget ért a mostani etap, kérdés, hogy az ebédszünet után mikor ülhet újra autóba.

GPHírek
12:43

Pérez autója már a bokszban van

Hamar elszállították a Red Bullt, amelyet valóban nem lehet látni, miután teljes egészében eltakarták. Kérdés, hogy a többieknek mennyi idejük lesz még a körözésre az ebédszünet előtt, ugyanis a tesztelést még nem indították újra.

GPHírek
12:46

Folytatódhat a körözés

Ismét zöld zászló van érvényben, vagyis a pilóták visszatérhetnek a pályára. Ezt Gasly már meg is tette, hogy a hátralévő szűk negyedórát maximálisan kihasználja.

GPHírek
12:48

Benépesült a pálya

Gaslyt Ocon, Albon, Stroll, Ricciardo, Schumacher és Sainz is követte. Hamiltonról és Bottasról azonban egyelőre nincsen hír.

GPHírek
12:52

Ricciardo átvette a vezetést

Előbb Gasly autózott 1:20.764-et, amivel ideiglenesen felugrott a 2. helyre, de ekkor jött az ausztrál pilóta, és 1:20.355-tel letaszította Sainzot az élről.

GPHírek
12:57

Bottas is előkerült

Ráadásul javított is, ha már az a kiváltság érte, hogy a pályára gördülhetett. A finn pilóta 1:22.355, majd 1:22.288 másodperc alatt ért körbe, aminek köszönhetően Pérezt és Hamiltont megelőzve feljött a 7. pozícióba.

GPHírek
13:01

Kockás zászló

Vége a délelőtti etapnak, most a pilóták és a csapatok egyórás szünetre mennek, hogy aztán újabb négy órára folytassák a körözést. Mi azonban a szünetben is jelentkezünk friss információkkal.

GPHírek
13:09

Ez az állás az ebédszünetben

GPHírek
13:11

A Red Bullnál hamar megoldották a gondokat

Luke Smith, az Autosport tudósítója Twitteren jelentette, hogy valóban váltóproblémáról volt szó, de hozzátette, a Red Bull máris orvosolta a bajt. Ha ez valóban így van, akkor Pérez nem vesztett túl sok pályaidőt a többiekhez képest.

GPHírek
13:16

A Mercedesnél meglepődtek az első nap után

Ez azonban pozitív meglepetés volt, ugyanis nem számítottak arra, hogy ennyire simán alakulnak a dolgok.

Rengeteg munkán vagyunk túl, és mindkét pilóta el tudta mondani az első benyomásait a W13-asról – nyilatkozta Andrew Shovlin, a csapat mérnökigazgatója. – Összességében meglepően egyszerűen alakult a nap, bár a bokszutcán végignézve láthattuk, milyen magas a megbízhatóság színvonala, és úgy tűnt, hogy a legtöbb csapat gond nélkül teljesíti a programját.”

Sok mindent bele lehet sűríteni a téli tesztek hat napjába, figyelembe véve, hogy mennyire más az autó és a szabályzat. Ezzel együtt az aerodinamika és a gumik megértésében jelentősen előreléptünk, miközben közel hatszáz kilométert tettünk meg. A tempó tekintetében még túl korai lenne megmondani, hogy ki hol áll, ami pedig a teljesítményt és az egyensúlyt illeti, szükség van még néhány ráncfelvarrásra, mielőtt igazán rámennénk a köridőre. Összességében azonban jó érzésekkel zárjuk le a mai napot, és alig várjuk, hogy holnap még tovább fejlődhessünk.”

GPHírek
13:19

Ma még átlagos délutánunk lesz

Délután 2 órakor a jelenlegihez hasonló körülmények között folytatódik a tesztelés, ám ez holnap nem lesz így. A Pirelli kérésére ugyanis péntek délután fellocsolják a pályát, hogy az intermediate abroncsokat és az extrém esőgumikat is ki lehessen próbálni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
13:23

Gasly volt a leggyorsabb

Legalábbis a célegyenesbeli végsebességet tekintve. A francia pilóta 326 km/h-val száguldott, amivel egyébként Sainz tegnapi tempóját is túlszárnyalta 3 km/h-val.

GPHírek
13:27

Vettel nem vesz részt az Orosz Nagydíjon

A német pilóta a sajtótájékoztatón elárulta, sokkolták a ma reggeli hírek, miszerint Oroszország megtámadta Ukrajnát. A négyszeres világbajnok egyúttal bejelentette, akkor sem vesz részt a szeptemberi Orosz Nagydíjon, ha megtartják.

GPHírek
13:35

Több helyen is pilótacsere lesz

A 25 perc múlva kezdődő délutáni műszakra több csapatban is átadja a helyét a délelőtt tesztelő pilóta, az Aston Martinnál Vettel váltja Strollt, a Williamsnél Latifi Albont, az Alfa Romeónál Csou Bottast, a Haasnál Mazepin Schumachert, a Mercedesnél Russell Hamiltont, a Ferrarinál pedig Leclerc Sainzot.

--
13:38

Verstappen szerint sem kellene orosz futam

Az ebédszünetben tartott sajtótájékoztatón Verstappent is megkérdezték arról, hogy szerinte mi lenne a helyes az Orosz Nagydíj ügyében, a világbajnoki címvédő pedig Vettellel értett egyet. „Ha egy ország háborúban áll, nem lenne helyes ott versenyezni” – mondta.

--
13:44

Leclerc délután a fékekhez is jobban hozzászokhat

A Ferrari pilótája a délutáni etapja előtt arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy az új autók súlya az egyetlen zavaró tényező a számára, de különben izgalmas ez az időszak a pilótáknak, akiknek alkalmazkodniuk kell, miközben új dolgokat próbálhatnak ki. „A vezetési stílus más, különösen a féktávokon, ami nagyrészt a megnövekedett súly miatt van. Ehhez még jobban alkalmazkodnom kell” – mondta a monacói.

GPHírek
13:48

Verstappent nem zavarja a delfinezés

A holland pilóta élvezi az új autó vezetését, az RB18-as egyensúly a gyors kanyarokban szerinte jó, a lassúakban viszont sajnos még lomhábbak lettek a kocsik a megnövekedett súly miatt. A delfinezésnek keresztelt jelenségről, azaz az autók aljának egyenesbeli aszfalthoz verődéséről azt mondta, hogy őt nem igazán zavarja.

GPHírek
13:53

A Ferrari csapatfőnöke szerint szorosabb lett a mezőny

Közben már a csapatfőnökök sajtótájékoztatója zajlik, amelyen Mattia Binotto még túl korainak tartotta, hogy az erőviszonyokról beszéljen, viszont jó hír, hogy szerinte csökkentek a csapatok közötti különbségek. „Az autók közelebb vannak egymáshoz. Ez volt a Forma-1 egyik célja. Köridőben nem lesz akkor az eltérés közöttük, mint a dizájnban” – összegzett a svájci olasz.

GPHírek
13:58

Az Alfa csak Bahreinre oldja meg a gondjait?

Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke szerint nem könnyű minden problémát orovosolni a pályán, de a bahreini tesztre elmondása szerint mindent meg fognak oldani. A ma délelőttről azt mondta, hogy „egy kicsit jobb volt, mint a tegnap”, és „lehetett volna rosszabb is.”

GPHírek
14:01

Elindult a délutáni etap

Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, hamarosan pedig minden bizonnyal autók is kihajtanak a pályára. Este 6-ig négy órájuk van tovább csiszolni a csapatoknak a 2022-es versenygépeket.

GPHírek
14:06

Úgy tűnt, hogy valaki jön, de mégsem

Az Autosport morajlást jelentett a boxutcából, de alighanem még csak az autóját melegítette valamelyik csapat, most ugyanis ismét csend honol a célegyenesben. Alighanem többen még az ebédjüket fejezik éppen be, de sebaj, nemsokára bizonyára megélénkül majd a forgalom.

GPHírek
14:12

Még mindig semmi

Igen álmoskásan indul a délutáni tesztszakasz, amelyből már több mint tíz perc eltelt, de még mindig nem jött ki senki. Addig tekintsük át, melyik csapat hogy áll a megtett körökkel. Íme:

Ferrari - 71 
Alpine - 66
Haas - 66
McLaren- 65
Alpha Tauri - 61
Aston Martin - 55
Williams - 47
Mercedes - 40
Red Bull - 38
Alfa Romeo - 21

GPHírek
14:14

Megjött az első fecske

Az Aston Martin AMR22-est Lance Strolltól átvevő Sebastian Vettel törte meg a csendet és hajtott ki a barcelonai aszfaltcsíkra. Reméljük, ott is marad, és hamarosan feliratkozik a tabellára.

GPHírek
14:18

Vettel még nem futott mért kört

Nem jött vissza azonnal a boxba a négyszeres világbajnok, hanem elkezdett egy mért kört, de azt már nem fejezte be, és a szerelők felé vette az irányt. Menet közben Gasly is megérkezett.

GPHírek
14:22

Az F1 első kínai pilótája is megkezdte a körözést

Az Alfa Romeóval Csou Kuan-jü most gördülhetett ki először a pályára Barcelonában, lévén eddig Kubica és Bottas vezették a C42-est, de most eljött a kínai versenyző ideje is. Rajta kívül az Albont váltó Nicholas Latifi is megjelent.

GPHírek
14:24

Csou feliratkozott a tabellára, egyelőre utolsó

1.26.911 az ideje élete első F1-es előszezoni tesztjének első mért körében, amivel közel 4 másodperccel lassabb a mostanáig utolsó helyen álló Oconnál. De ne feledjük, a kínai még csak most ismerkedik a 2022-es kocsival.

Latifi közben rögtön bekezdett, 1:22.063-mal a 7. helyre iratkozott fel, és megelőzte Bottast, Pérezt, Hamiltont, Ocont és Csout.

GPHírek
14:27

Russell is a pályán a Mercedesben

1.24.978 a legutóbb tegnap délelőtt vezető brit ideje a W13-assal, amivel egyelőre csak Csout múlta felül. Hamilton ma csak 40 kört tudott megtenni, így alighanem a Mercedesnél a minél több kilométer autóba pakolásán lesz a hangsúly.

GPHírek
14:28

Csou javított

Mér 5 kört megtett a kínai, akinek legutóbbi köre 1:25.469 volt. Ez még mindig csak az utolsó helyre elég, 5 tizedre Russelltől.

GPHírek
14:30

Kiderült, mi baja volt a Red Bullnak és a Williamsnek

Pérez váltóhibáját az Auto Motor und Sport tájékoztatása szerint elektronikai probléma okozta, míg Alex Albonnak a Williams benzinpumpájának meghibásodása miatt kellett délelőtt hosszabb ideig a garázsban rostokolnia. Arról nincs hír, hogy az energiaitalos csapat mikor folytathatja a körözést.

GPHírek
14:32

Élénkül a forgalom, Ricciardo is megjött

Csou 1:24.578-ra, Russell 1:24.023-ra javított menet közben, de ezzel egyikük sem tudott előbbre lépni az utolsó, illetve az utolsó előtti pozícióból. A körözőkhöz csatlakozott a délelőttött az első helyen záró Daniel Ricciardo is a McLarenben.

GPHírek
14:34

Latifi már az ötödik

A kanadai 1:21.894-re vitte le a legjobbját, amivel egyrészt feljött az ötödik helyre, másrészt csak valamivel több mint 3 tizedre van a délelőttöt a negyedik helyen záró csapattársától.

GPHírek
14:36

A Ferrari is megjött, már csak két autóra várunk

Fél óra elteltével Charles Leclerc is megkezdte mai adagját az F1-75 volánja mögött, így már csak a Haas és a Red Bull nem tette tiszteletét délután. Utóbbi vélhetően még Pérez autóját javítja, előbbi pedig lehet, hogy továbbra is technikai gondokkal küszködik.

GPHírek
14:41

Leclerc megelőzte Russellt, Vettel utolsó

A monacói 1:23.565-ös idővel iratkozott fel a mai tabellára, de ezzel még csak a mezőny hátsó felét nyomta le, egészen pontosan Russellt, Csout és Vettelt.  Utóbbi szintén most futotta első mért körét, 1:26.506-tal Csoutól is 6 tizedre van.

GPHírek
14:44

Vettel a legkeményebb gumikat nyúzza

A C1-es keveréken van kint a négyszeres világbajnok, ami magyarázat a lassabb tempójára, és persze azt sem tudjuk, hogy mennyi üzemanyag van az autóban. Időközben 1:25.799-re, majd 1:25.580-ra javított, de továbbra is utolsó. A köridőkből ítélve vélhetően nagyon megtankolták az Aston Martint, amely jelenleg magányosan köröz.

GPHírek
14:47

A Red Bull még mindig sehol

Lassan 50 perc eltelt a délutáni négy órából, de Pérez még nem jött ki, ahogy Mazepint sem láthattuk a Haastól. Lehet, hogy sokba került a Red Bullnak a váltóhiba?

GPHírek
14:49

A Ferrari szerint nem ők a legjobbak

Mattia Binotto az ebédszünet alatti sajtótájékoztatón igyekezett csillapítani a tegnapi nap után érezhetően megnőtt várakozásokat, és azt mondta: „Nem mi vagyunk a legerősebb csapat. Továbbra is kívülállók vagyunk, és nem a favoritok.”

Meglátjuk.

GPHírek
14:54

Az F1 ma este ül össze tanácskozni az orosz helyzetről

Mattia Binotto csapatfőnök árulta el, hogy még ma válságtanácskozáson vesznek részt a sportág vezetőivel az orosz-ukrán háború kapcsán. A mai sajtótájékoztatón Sebastian Vettel kijelentette, nem fog elindulni az Orosz Nagydíjon akkor sem, ha nem törlik, és Max Verstappen szerint sem kellene Szocsiba utazniuk. Bővebben az alábbi cikkben.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:58

Vettel apránként javul, többen is kijöttek

1:25.580-nál és 19 körnél tart már a német, miközben Gasly a C2-es gumikon 1:25.126-tal kezdett, ami 4 és fél másodperccel marad el délelőtti legjobbjától. 

Mellettük Ocon, Csou és Leclerc is pályán.

GPHírek
15:02

Ricciardo továbbra is vezet

Eltelt egy óra a délutáni négyből, az állás az élmezőnyben pedig nem változott, lévén eddig az ötödik helyre feliratkozó Latifi futotta a délután legjobb körét. 

Az állás 5 órányi tesztelés után

1. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.355 70 kör
2. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 71 kör
3. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:20.764 83 kör
4. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 47 kör
5. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 15 kör
6. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 55 kör
7. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 66 kör
8. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 21 kör
9. Sergio Perez (Red Bull): 1:22.412 38 kör
10. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 40 kör
11. Charles Leclerc (Ferrari): 1:23.187 8 kör
12. Esteban Ocon (Alpine): 1:23.280 76 kör
13. George Russell (Mercedes): 1:24.023 10 kör
14. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:24.459 17 kör
15. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:25.580 19 kör

GPHírek
15:05

Vettel nagyon egyenletes köröket ment

Az AMuS összeírta a négyszeres világbajnok C1-es etapját, noha azt természetesen csak a csapat és a pilóta tudja, hogy mennyi üzemanyaggal és milyen motorbeállítással köröztek. Íme:

1:28.2 - 1:26.7 - 1:26.5 - 1:25.7 - 1:25.6 - 1:25.5 - 1:25.4 - 1:25.9 - 1:25.9 - 1:25.7 - 1:25.9 - 1:26.4 

GPHírek
15:09

A Haas nem nyilatkozik az orosz helyzet miatt

Lévén van egy orosz pilótájuk, és ami ennél sokkal lényegesebb, orosz a főszponzoruk és az autójuk is az orosz zászló színeit hordozza magán, az amerikai Haas kényes helyzetbe került a ma hajnalban kirobbant orosz-ukrán háború miatt, az istálló azonban még nem reagált az eseményekre. Pontosabban az egyetlen reakciója az volt, hogy Günther Steiner csapatfőnök nem ment el az FIA csapatfőnököknek tartott sajtótájékoztatójára, és mást sem küldött maga helyett. Előbb utóbb kénytelenek lesznek mondani valamit...

GPHírek
15:12

Russell és Csou is javított

A Mercedes pilótája 1:22.145-tel feljött Schumacher mögé a 8. helyre, miközben Csou 1:24.259-re tornázta le a legjobbját, de így is egy másodpercre van az előtte álló Ocontól. Vettel legjobb ideje közben 1:24.355 lett, amivel ott van a kínai pilóta nyakán.

GPHírek
15:13

A Haas is megkezdte a délutáni munkát

Egy órát és tíz percet bukott el a Haas a délutáni etapból, de Mazepin az imént kliment és 1:27.313-mal feliratkozott az utolsó helyre.

GPHírek
15:18

Schumacher óvatosan optimista

Az AMuS idézte a délelőtt 66 körig jutó német pilótát, aki arról beszélt, hogy nagyjából 3 másodperces távolságból követve egy másik autót úgy érezte, hogy nem csökken annyival a tapadás, mint a korábbi autók esetében, viszont közvetlen közelről ezek a kocsik is érezhetően leszorítóerőt veszítenek. 

Mai napjáról úgy nyilatkozott, hogy „A vezetésre koncentráltunk, ki tudtunk próbálni különböző dolgokat, és amit csináltunk, az jónak érződött. Jó elképzelésünk van arról, hogy milyen irányba kell továbbmennünk.”

GPHírek
15:20

Íme Gasly hosszabb etapja

Noha ő C1-es helyett C2-esen ment, és nagyjából ennyi is, amit tudunk az autójáról, a játék kedvéért itt van Gasly legutóbbi etapja, amelyet össze lehet hasonlítani Vettel hosszabb menetével.

1:25.1 - 1:24.8 - 1:25.0 - 1:24.9 - 1:24.9 - 1:25.1 - 1:25.4 - 1:25.4 - 1:25.7 - 1:25.8 - 1:26.6 - 1:26.8 - 1:26.4 

GPHírek
15:24

Újított a motorborításán a Mercedes

Az élesebb szeműek tegnap megfigyelhették, hogy a Mercedes autójának oldalán egy, a burkolatba belesimuló cserélhető panel is helyet kapott, ma pedig azt is megtudhattuk, hogy miért. Russell autóján ugyanis ezt a panelt lecserélve egy olyat helyeztek fel, amelyen hűtőnyílások vannak. Vélhetően a nagyobb hűtésigényű pályákra teszteli ezt a megoldást a csapat.

GPHírek
15:27

Piros zászló, ma már a második!

A tegnapot még megúsztuk megszakítás nélkül, ma viszont Pérez után Mazepin miatt is elő kellett venni a piros zászlókat. Az orosz alighanem valahol megállt a pályán.

GPHírek
15:29

Mazepin kilenc körig jutott

A kettes szektorban állt meg az autó az orosz alatt, aki nem elég, hogy 70 perccel késve tudott csak munkába állni, mindössze 9 kör megtétele után most újabb időveszteséget szenved el.

GPHírek
15:34

Az oroszt már visszaszállították a boxba

Arról viszont még nincs hír, hogy a Haas mentése hogy zajlik és mikor folytatódhat a tesztelés. De addig nézzük meg, hogy melyik csapat hány körnél tart, és ki érheti el először a százas határt.

Alpha Tauri: 91
Alpine: 90
Ferrari: 88
Aston Martin: 87
Haas: 75
Williams: 73
McLaren: 72
Mercedes: 60
Alfa Romeo: 47
Red Bull: 38

GPHírek
15:39

Elszállították a Haast, folytatódhat a teszt

Újra zöld a lámpa a boxutca végén, Latifi, Ocon, Leclerc és Vettel pedig már ki is hajtott. Így tették fel korábban a VF-22-est a trélerre.

GPHírek
15:45

Megvan Mazepin megállásának oka

Az üzemanyagpumpa sérült meg a Haason, adta hírül a csapat, ami nem túl jó hír, lévén az ilyesmit nem fél óra alatt szokták megjavítani. Lehet, hogy Mazepinnek 9 körig tartott a délutánja?

GPHírek
15:47

Leclerc feljebb kapaszkodott a Ferrarival

A monacói pilóta az ötödik helyet vette át Nicholas Latifitől, amikor 1:21.764 alatt teljesítette a barcelonai kört. 

GPHírek
15:54

A Red Bull motorhibával küzd

Legalábbis az Auto Motor und Sport értesülései szerint ezért nem jött még ki Pérez a délelőtti válóhibája óta. Lassan két óra eltelt a délutánból, és már csak kettő van hátra...

Közben Vettel előbb 1:22.991-es, majd 1:22.840-es kört ment a C2-es Pirelliken, és feljött a 13. helyre, Lewis Hamilton mögé.

GPHírek
15:56

Ocon lett az első százados

Az Alpine pilótája ért el elsőként ma 100 körig, ami egyben azt is jelenti, hogy a francia istálló áll a legjobban most a csapatok közül. Őket az Alpha Tauri és Gasly követi, aki 99 kör után hajtott be a boxba.

GPHírek
15:58

Russell is javított

A Mercedes britje 1:21.890-re tornázta le a legjobbját, amivel a kilencedikről a hatodik pozícióba jött előre, megelőzve Latifit. 

Ricciardo közben 1:25-ös köröket fut, alighanem igencsak megtankolt autóval.

GPHírek
16:03

Eltelt két óra, a Red Bull sehol

Továbbra is Ricciardo vezeti a sorrendet a délelőtti körével, amikor már csak két óra maradt hátra a mai tesztelésből. Íme a jelenlegi állás.

A sorrend hat órányi tesztelés után

1. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.355 86 kör
2. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 71 kör
3. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:20.764 99 kör
4. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 47 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari): 1:21.764 29 kör
6. George Russell (Mercedes): 1:21.890 28 kör
7. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 39 kör
8. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 55 kör
9. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 66 kör
10. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 21 kör
11. Sergio Pérez (Red Bull): 1:22.412 38 kör
12. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 40 kör
13. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:22.840 39 kör
14. Esteban Ocon (Alpine): 1:23.280 105 kör
15. Csou Kuan-jü (Alfa Romeo): 1:23.808 36 kör
16. Nyikita Mazepin (Haas): 1:25.514 9 kör

GPHírek
16:12

Már a Ferrari és Gasly is 100 kör fölött

Szépen lassan több istálló is átlépi a 100 körös határt, de Verstappen tegnapi 147 körös csúcsától még azért messze vannak.

GPHírek
16:14

A Barca sztárja is ellátogatott a tesztre

Sokat nem kellett utaznia az FC Barcelonában futballozó Memphis Depay-nak, aki sérülés miatt kihagyja a katalánok ma esti, Napoli elleni Európa-liga találkozóját, így nem is utazott el a csapattal Nápolyba. Helyette honfitársával,  Max Verstappennel beszélgetett az F1-es paddockban.

GPHírek
16:17

Vettel aprót javított

A négyszeres világbajnok 1:22.750-nel 9 századot faragott le eddigi legjobbjából, amivel maradt a 13. helyen. A német pilóta már 40 kör fölött jár a délután folyamán, és ismét hosszabb etapot teljesít, úgyhogy nem is a minél gyorsabb köridőre hajt jelenleg.

GPHírek
16:19

Nézők nélkül zajlik a teszt

Kissé szomorú látványt nyújt a barcelonai pálya célegyenese az óriási üres lelátókkal, az F1 ugyanis erre a tesztre nem engedett be nézőket, mivel hivatalosan nem is tesztként, hanem bejáratásként kezelik a három napos eseményt. Pedig bizonyára lettek volna, akik szívesen nézték volna a száguldó 2022-es autókat a helyszínről.

GPHírek
16:26

Visszatért a pályára a Haas!

Mazepinnek nagyjából egy órájába került a technikai hiba, de már újra köröz, nem is lassan, a C3-as gumikon már Hamilton délelőtti idejét is megdöntötte és 1:22.429-cel a 15. helyen áll. Schumacher délelőtt 1:21.949-et ment ugyanilyen abroncsokon.

GPHírek
16:30

Újabb fél órát bukott el a Red Bull

Továbbra is nulla megtett körrel áll a délutáni etapban Sergio Pérez és a Red Bull, és már csak másfél órájuk maradt a mai tesztből. A hírek szerint motorhiba miatt vesztegel a garázsban az RB18.

GPHírek
16:32

Vettel az élmezőnybe repítette az Aston Martint

Miközben már a silverstone-i istálló is 100 kör fölött jár Vettel és Stroll mai köreit összeadva, előbbinek feltették a C3-as abroncsokat, amelyeken 1:20.784-et ment és feljött a negyedik helyre. Az 1:20.764-gyel a harmadik helyet elfoglaló Gasly sincs messze tőle.

GPHírek
16:34

Nemsokára jön a Red Bull

Az AMuS jelenti, hogy Pérez már készülődik, a probléma pedig – akárcsak a Haasnál – az üzemanyagpumpával volt. 

Közben Ricciardo is 100 kör fölött, így a Ferrari, az Alpine, az Alpha Tauri és az Aston Martin után a McLaren is belépett a százasok klubjába.

GPHírek
16:37

Pérez a pályán, Russell javított

Már ki is hajtott a mexikói a garázsból, és vélhetően ezekben a pillanatokban azért imádkozik, hogy minden rendben legyen az autóval, és ne kelljen azonnal újabb kényszerpihenőre mennie.

Közben Russell a C2-es gumikon faragott egy tizedet a legjobbján, és 1:21.734-gyel áugrotta Leclerc-t, amivel feljött az ötödik helyre.

GPHírek
16:41

Furán pattog az Alpine a féktávon

Gary Anderson, a The-Race.com szakértője, a Jordan-istálló korábbi technikai igazgatója az egyes kanyarban figyelte az autókat. Meglátásai szerint az Alfa, az Aston Martin, az Alfa Tauri, a Ferrari és a Mercedes is stabilnak tűnt, ám az Alpine furán pattogott, ilyet pedig korábban még nem látott. Az Alfának és az Alpha Tauri érkezett a féktávra nyitott DRS-sel.

Könnyen lehet, hogy az Alpine tegnapi DRS-gondjai is közrejátszanak a furcsaságban, a francia istálló ráadásul ma is feltűnően lassú az egyenesben, így lehet, hogy nem is használja az állítható hátsó szárnyat.

GPHírek
16:42

Vettel nem tudott javítani

A négyszeres világbajnok 1:20.7-es ideje után elment egy töltőkörre, majd 1:21.2-t autózott, ezután pedig még egyszer megismételte ezt, és harmadjára 1:21.5-nél állította meg a stoppert a C3-as abroncsokon.

GPHírek
16:48

Új éllovas, Leclerc vette át a vezetést a Ferrarival!

C3-as keveréken jelen meg a Ferrari monacói pilótája, majd 1:19.804-es körével több mint 5 tizedet vert Ricciardo idejére. Ezzel megjavította tegnapi, 1:20.165-ös legjobbját, Norris szerdai 1:19.568-as körétől viszont egyelőre elmaradt.

GPHírek
16:52

Russell több körös etap elején javított

Az AMuS lejegyezte a Mercedes pilótájának legutóbbi, C2-es gumin futott etapját, aminek az elején érte el 1:21.7-es eddigi legjobbját. Íme:

1:28.8 - 1:21.7 - 1:41.7 - 1:22.0 - 1:23.0 - 1:22.9 - 1:23.3 - 1:23.5 - 1:23.4 - 1:23.3 

GPHírek
16:54

Gasly is Csou is faragott az idején

A francia 1:20.542-re, kínai kollégája pedig 1:22.888-ra vitte le a lécet, de pozícióban ez nem jelentett változást, Gasly maradt a harmadik, Csou pedig a tizenötödik.

GPHírek
16:56

Leclerc tovább próbálkozik, lila utolsó szektort ment

Miközben Russell, Latifi, Perez, Ricciardo, Csou, Leclerc és Gasly is a pályán van, a monacói az iménti javítás után a harmadik szektorban még 1:19-es körét is túlszárnyalta, ám összességében nem tudott gyorsabb kört autózni.

GPHírek
17:01

Ferrari-vezetés az utolsó órára fordulva

Elérkeztünk a mai tesztelés utolsó órájához, amelyet a Daniel Ricciardo délelőtti idejét nemrég megjavító Charles Leclerc kezdhet az élen. 

A sorrend hét órányi tesztelés után

1. Charles Leclerc (Ferrari): 1:19.804 48 kör
2. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.355 113 kör
3. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:20.542 118 kör
4. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 71 kör
5. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:20.784 52 kör
6. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 47 kör
7. George Russell (Mercedes): 1:21.734 43 kör
8. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 51 kör
9. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 55 kör
10. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 66 kör
11. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 21 kör
12. Sergio Perez (Red Bull): 1:22.412 52 kör
13. Nikita Mazepin (Haas): 1:22.429 24 kör
14. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 40 kör
15. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:22.888 53 kör
16. Esteban Ocon (Alpine): 1:23.280 112 kör

GPHírek
17:05

A Red Bull most nem a körszámra megy

Az AMuS szerint beállításvariációkat próbálgat a Red Bull, azaz Pérez ki-be járkál a boxutcából, és nem az elvesztegetett időt próbálja behozni. 14 kört tett meg eddig délután.

GPHírek
17:10

Csou feljött a 11. helyre az Alfával

A kínai pilóta C3-as gumin 1:22.239-re javított, amivel megelőzte a délelőtt 1:22.288-at autózó csapattársát. 

GPHírek
17:12

Összehasonlítás a Mercedes új megoldásáról

A felső képen a mai, hűtőrácsos, az alsón a tegnapi borítás, amihez a csapatnak elég volt a szóban forgó panelt kicserélnie.

GPHírek
17:16

Gasly megkapta a lágy gumit, Mazepin felzárkózott Schumacherre

Előkerültek a C4-es gumik, amelyeken az Alpha Tauri versenyzője 1:20.030-at autózott és feljött a második helyre, miközben Mazepin C3-ason 1:22.046-ra javított, amivel közvetlenül csapattársa mögé zárkózott fel a 11. helyre, egy tizedre Schumachertől.

A Ferrari eközben boxkiállásokat gyakorol Leclerc-rel.

GPHírek
17:18

A két új versenyigazgató is Barcelonában van

A Michael Masit váltó Eduardo Freitas (alul balra) és Niels Wittich is a helyszínről figyeli az eseményeket, és vélhetően ismerkedik a közeggel.

GPHírek
17:21

Ricciardo alig javított a lágy gumin

Az ausztrálnak is feltették a C4-es keveréket, de csak fél tizedet tudott vele faragni az idején. Vagy nem volt jó a köre, vagy meg van tankolva, vagy mindkettő.

GPHírek
17:25

Russell feljött a negyedik helyre

1:20.537-et autózott C3-as gumin, amivel éppen, hogy bejött Sainz elé. Ricciardótól durván 3 tizedre van.

GPHírek
17:29

Gasly jó úton járt, hogy átvegye a vezetést

Az első és a második szektorban is abszolút legjobbat ment új C4-es gumin, de a harmadikban mindent elveszített. Lehet, hogy Pérez tartotta fel, aki áramlásjelző festékkel bekent autóval volt előtte.

Ezzel együtt 1:19.918-ra javított, amivel egy tizedre zárkózott fel Leclerc-re a második helyen.

GPHírek
17:34

Ocon javított, Hamilton az utolsó

Az Alpine versenyzője 1:22.164-es körrel feljött Mazepin mögé a 12. helyre a C2-es gumikon, amivel a délelőtt vezető Lewis Hamilton visszacsúszott utolsónak. A hétszeres világbajnok – lévén Russell ül már a Mercedesben – nem is fog tudni elmozdulni innen, így már biztosan az utolsó helyen zárja a mai napot. Ez persze semmit nem jelent, elég megnézni, hogy a szintén nem a lágy gumikat nyüstölő csapattársa jelenleg ott van a negyedik helyen.

A The-Race szerint Ocon nem nyitotta a DRS-t a célegyenesben.

GPHírek
17:38

Leclerc tovább javított az élen

1:19.689-es kört autózott a Ferrari versenyzője, amivel már több mint 2 tizeddel vezet Gasly előtt, de Norris tegnapi abszolút legjobbjától még több mint egy tizeddel elmarad. Viszont a C3-as gumikon van, ellentétben az Alpha Tauri pilótája által használt C2-esekkel.

GPHírek
17:40

Csou öt helyet javított az Alfával

1:21.885 a kínai új legjobbja, amivel a 13.-ról a 8. helyre ugrott fel. Ami pedig ennél is fontosabb, már 63 körnél jár, azaz pontosan háromszor annyit körözött, mint Bottas délelőtt. A csapatnak nagy szüksége volt végre egy problémamentes délutánra.

GPHírek
17:41

Ricciardo nem hagyja magát

Az imént C4-es gumin gurult ki a pályára a McLaren, amely a jelek szerint nem akarja hagyni, hogy a Ferrari vigye el a szalagcímeket.

GPHírek
17:47

Pérez is javít, már a hetedik

Eddig csak Hamiltont előzte meg a mexikói, aki az imént C3-as gumin feljött a hetedik helyre 1:21.430-as körrel, majd következő próbálkozásra 32 ezreddel elmaradt ettől az idejétől.

GPHírek
17:50

Minden eddiginél jobb videó a delfinezésről

Korábban mi is megírtuk, hogy a csapatokat egy nem újkeletű, ám a jelek szerint a legtöbb istálló által alábecsült probléma sújtja, amit a szlengben csak delfinezésnek neveznek. Ez a gyakorlatban így néz ki.

GPHírek
17:52

Ricciardo végül nem javított

Elmaradt a várt ütős kör a McLarentől, de persze még van szűk tíz perc arra hogy megérkezzen. Jelenleg az ötből tíz istálló autója köröz.

GPHírek
17:55

Lesz még javítás

Gasly és Ricciardo lágy gumis próbálkozásai azt vetítették előre, hogy láthatunk egy kis tűzijátékot a tesztnap végén, de jelenleg a legtöbben a boxutca végén rajtokat gyakorolnak, azaz nem úgy tűnik, hogy bárkinek is Leclerc elsőségére fájna a foga.

GPHírek
17:56

Pérez azért próbálkozik

A mexikói a C3-as gumikon az imént 2 tizeddel maradt el nemrég autózott mai legjobbjától, Leclerc idejére azonban ő sem lesz már veszélyes.

GPHírek
18:03

Mazepin még ment egy gyors kört a végére

Az orosz az utolsó utáni pillanatban feljött a 8. helyre egy 1:21.512-es körrel a C3-as gumin, ami ugyan az élmezőnyt nem kavarta fel, de csapattársát, a két Williams-t, valamint Strollt és Csout megelőzte vele.

GPHírek
18:09

Leclerc zárta az élen a második napot

A végén senkinek nem volt kedve ellopni a show-t a Ferraritól, amely így Charles Leclerc-rel az élen zárta a tesztelés második napját. A monacói pilóta mögött Pierre Gasly és Daniel Ricciardo végzett.

A mai tesztnap végeredménye

1. Charles Leclerc (Ferrari): 1:19.689 (C3) 78 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri): 1:19.918 (C4) 146 kör
3. Daniel Ricciardo (McLaren): 1:20.288 (C4) 126 kör
4. George Russell (Mercedes): 1:20.537 (C3) 65 kör
5. Carlos Sainz (Ferrari): 1:20.546 (C3) 71 kör
6. Sebastian Vettel (Aston Martin): 1:20.784 (C3) 73 kör
7. Sergio Perez (Red Bull): 1:21.430 (C3) 78 kör
8. Nyikita Mazepin (Haas): 1:21.512 (C3) 41 kör
9. Alexander Albon (Williams): 1:21.531 (C3) 47 kör
10. Guanyu Zhou (Alfa Romeo): 1:21.885 (C3) 71 kör
11. Nicholas Latifi (Williams): 1:21.894 (C3) 61 kör
12. Lance Stroll (Aston Martin): 1:21.920 (C3) 55 kör
13. Mick Schumacher (Haas): 1:21.949 (C3) 66 kör
14. Esteban Ocon (Alpine): 1:22.164 (C3) 124 kör
15. Valtteri Bottas (Alfa Romeo): 1:22.288 (C3) 21 kör
16. Lewis Hamilton (Mercedes): 1:22.562 (C2) 40 kör

GPHírek
18:13

Gasly autózta a legtöbb kört, a csapatok között a Ferrari zárt az élen

Az Alpha Tauri francia pilótája 147-szer ért ma körbe a barcelonai pályán, ami kettővel több, mint a tegnap ezt a listát az élen záró Verstappen 145 fordulója. Mögötte Ricciardo végzett 126, Ocon 125 körrel. A csapatok közül azonban a pilótáit váltásban foglalkoztató Ferrari volt a legszorgalmasabb 150 körrel, őket az Alpha Tauri, majd az Aston Martin követte. A sor végén a műszaki hibák miatt rengeteg időt veszítő Red Bull végzett, ők csak 78 körig jutottak. Nekik és az Alfa Romeónak nem sikerült áttörni a százas határt.

A csapatok körszáma a második tesztnapon

Ferrari: 150 
Alpha Tauri: 145
Aston Martin: 129
Alpine: 125
McLaren: 126
Haas: 108
Williams: 108
Mercedes: 106
Alfa Romeo: 82
Red Bull: 78

GPHírek
18:18

Holnap jövünk ismét!

Mára köszönjük a figyelmet, legközelebb holnap reggel 9 órakor jelentkezünk a barcelonai tesztelés harmadik, egyben utolsó napjával, hamarosan pedig jövünk a mai nap összefoglalójával. Viszontlátásra!

Még több bejegyzés