Elérkezett az a pillanat, amelyre minden F1-es szurkoló várt, hiszen szerdán megkezdődött az első előszezoni tesztelés Barcelonában. A dolog szépséghibája, hogy a sportág vezetése úgy döntött, hogy semmilyen formában nem közvetíti az új autók bemutatkozását, így pusztán a közösségi médiára és a helyszínen lévő újságírókra lehetett hagyatkozni.
Az első meglepetést a Red Bull szolgáltatta: a bikások ugyan hivatalosan már bemutatták idei versenygépüket, de valójában csak a tavalyi koncepcióautót tártak a nyilvánosság elé. Most viszont már nem titkolózhattak olyan mértékben, és ennek köszönhetően kiderült, hogy igencsak extrém kocsival várják az új szezont.
A legtöbbeknek alighanem az oldalszekrényeken található alávágások tűnhettek fel.
Sokan attól tartottak, hogy az új autók és részben új motorok miatt sok lesz a meghibásodás, de a pályán egyik autó sem állt meg, egyedül Lando Norris parkolt le a bokszkijáratnál már a délutáni órákban, de a brit pilóta szinte rögtön vissza tudott térni az aszfaltcsíkra. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek tökéletes napja volt ezen a téren.
Leginkább a Haas és az Alfa Romeo szenvedett. Délelőtt Nyikita Mazepin 20, Robert Kubica pedig még annál is kevesebb, mindössze 9 kört tudott megtenni. Bár a hinwili alakulat először azt kommunikálta, hogy csak apróságról van szó, és minden a tervek szerint halad, végül kiderült, hogy a padlólemezzel adódtak komoly problémák.
Ráadásul ezek nem oldódtak meg egyhamar, hiszen bár Valtteri Bottas az elsők között gurult ki a pályára a délutáni órákban, utána sokat kellett várnia, és mindössze 23 körig jutott. Bár más elosztásban, de Mick Schumacher is ugyaneddig jutott, és az utolsó órában kiderült, hogy a Haasnál is a padlólemez sérült meg.
A két csapat így összesen csupán 75 kört tett meg,
és hogy ez mennyire kevés, azt jól mutatja, hogy a rajtuk kívül mindenki eljutott legalább 100-ig. A legszorgalmasabbak a Ferrari pilótái voltak: Charles Leclerc és Carlos Sainz összesen 153 alkalommal ment körbe az F1-75-össel. Persze egyénileg nem ők autóztak a legtöbbet, hiszen az ebédszünetben cseréltek egymás között: ebben a kategóriában Max Verstappen zárt az élen 147 körrel, eggyel megelőzve Fernando Alonsót.
Ami a köridőket illeti, azok jelenleg kevésbé relevánsak, hiszen a csapatok egyelőre csak tapogatóztak, és próbálták megtalálni a megfelelő beállításokat. Ami tény, hogy az utolsó órában Norris kétszer is javított, aminek eredményeképpen 697 ezredes előnyben zárt a mezőny élén, de hozzá kell tenni, hogy kizárólag ő futotta meg a leggyorsabb körét a C4-es gumikon.
A brit pilótát a délelőttöt az élen záró Leclerc követte, aki abban az időszakban Verstappennel holtversenyben a legtöbb kört is termelte, szám szerint 80-at.
A monacói versenyző után Sainz következett, aki 251 ezreddel maradt el csapattársától.
A két Ferrarit a konstruktőri címvédő Mercedes pilótái követték. George Russell 1:20.874-gyel zárta a délelőttöt, és bár az abu-dzabi események után az első hivatalos F1-es eseményén résztvevő Lewis Hamilton238 ezredre megközelítette, felülmúlni nem tudta honfitársa idejét.
A Red Bull és Verstappen egyelőre nem villogott a köridők tekintetében, hiszen a holland pilóta csupán a 9. helyen végzett. A tavalyi bajnok még a délelőtt folyamán érte el a legjobb idejének számító 1:22.246-ot, így aligha lő mellé az, aki szerint az RB18-asban ennél jóval több van. A 24 éves versenyző a nap első felében a kavicságyat is meglátogatta, de vissza tudott térni a pályára, és a jelek szerint nem sérült meg az autója.
Csapaton belül az Aston Martinnál volt a legnagyobb különbség, hiszen a délelőtt lehetőséghez jutó, végül a 6.. pozícióban záró Sebastian Vettel több mint 2 másodperccel előzte meg a 13. Lance Strollt, aki nyilvánvalóan más programon volt. Rajtuk és a már korábban említetteken kívül az Alpha Taurinál fordult még elő, hogy a délutáni pilóta nem múlta felül a délelőtti idejét, de a faenzaiaknál mindkét napszakban Cunoda Juki vezetett.