A leggyorsabb körét a többieknél minimum eggyel lágyabb abroncsokon megfutó Lando Norris zárta az élen a barcelonai tesztelés első napját, megelőzve a Ferrarikat és a Mercedeseket. A Red Bull extrém autóval állt elő, míg az Alfa Romeónál és a Haasnál nem lehetnek elégedettek.
Elérkezett az a pillanat, amelyre minden F1-es szurkoló várt, hiszen szerdán megkezdődött az első előszezoni tesztelés Barcelonában. A dolog szépséghibája, hogy a sportág vezetése úgy döntött, hogy semmilyen formában nem közvetíti az új autók bemutatkozását, így pusztán a közösségi médiára és a helyszínen lévő újságírókra lehetett hagyatkozni.

Az első meglepetést a Red Bull szolgáltatta: a bikások ugyan hivatalosan már bemutatták idei versenygépüket, de valójában csak a tavalyi koncepcióautót tártak a nyilvánosság elé. Most viszont már nem titkolózhattak olyan mértékben, és ennek köszönhetően kiderült, hogy igencsak extrém kocsival várják az új szezont. A legtöbbeknek alighanem az oldalszekrényeken található alávágások tűnhettek fel.
Sokan attól tartottak, hogy az új autók és részben új motorok miatt sok lesz a meghibásodás, de a pályán egyik autó sem állt meg, egyedül Lando Norris parkolt le a bokszkijáratnál már a délutáni órákban, de a brit pilóta szinte rögtön vissza tudott térni az aszfaltcsíkra. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek tökéletes napja volt ezen a téren.
Leginkább a Haas és az Alfa Romeo szenvedett. Délelőtt Nyikita Mazepin 20, Robert Kubica pedig még annál is kevesebb, mindössze 9 kört tudott megtenni. Bár a hinwili alakulat először azt kommunikálta, hogy csak apróságról van szó, és minden a tervek szerint halad, végül kiderült, hogy a padlólemezzel adódtak komoly problémák.
Ráadásul ezek nem oldódtak meg egyhamar, hiszen bár Valtteri Bottas az elsők között gurult ki a pályára a délutáni órákban, utána sokat kellett várnia, és mindössze 23 körig jutott. Bár más elosztásban, de Mick Schumacher is ugyaneddig jutott, és az utolsó órában kiderült, hogy a Haasnál is a padlólemez sérült meg.
A két csapat így összesen csupán 75 kört tett meg, és hogy ez mennyire kevés, azt jól mutatja, hogy a rajtuk kívül mindenki eljutott legalább 100-ig. A legszorgalmasabbak a Ferrari pilótái voltak: Charles Leclerc és Carlos Sainz összesen 153 alkalommal ment körbe az F1-75-össel. Persze egyénileg nem ők autóztak a legtöbbet, hiszen az ebédszünetben cseréltek egymás között: ebben a kategóriában Max Verstappen zárt az élen 147 körrel, eggyel megelőzve Fernando Alonsót.

Ami a köridőket illeti, azok jelenleg kevésbé relevánsak, hiszen a csapatok egyelőre csak tapogatóztak, és próbálták megtalálni a megfelelő beállításokat. Ami tény, hogy az utolsó órában Norris kétszer is javított, aminek eredményeképpen 697 ezredes előnyben zárt a mezőny élén, de hozzá kell tenni, hogy kizárólag ő futotta meg a leggyorsabb körét a C4-es gumikon.
A brit pilótát a délelőttöt az élen záró Leclerc követte, aki abban az időszakban Verstappennel holtversenyben a legtöbb kört is termelte, szám szerint 80-at. A monacói versenyző után Sainz következett, aki 251 ezreddel maradt el csapattársától.
A két Ferrarit a konstruktőri címvédő Mercedes pilótái követték. George Russell 1:20.874-gyel zárta a délelőttöt, és bár az abu-dzabi események után az első hivatalos F1-es eseményén résztvevő Lewis Hamilton238 ezredre megközelítette, felülmúlni nem tudta honfitársa idejét.
A Red Bull és Verstappen egyelőre nem villogott a köridők tekintetében, hiszen a holland pilóta csupán a 9. helyen végzett. A tavalyi bajnok még a délelőtt folyamán érte el a legjobb idejének számító 1:22.246-ot, így aligha lő mellé az, aki szerint az RB18-asban ennél jóval több van. A 24 éves versenyző a nap első felében a kavicságyat is meglátogatta, de vissza tudott térni a pályára, és a jelek szerint nem sérült meg az autója.
Csapaton belül az Aston Martinnál volt a legnagyobb különbség, hiszen a délelőtt lehetőséghez jutó, végül a 6.. pozícióban záró Sebastian Vettel több mint 2 másodperccel előzte meg a 13. Lance Strollt, aki nyilvánvalóan más programon volt. Rajtuk és a már korábban említetteken kívül az Alpha Taurinál fordult még elő, hogy a délutáni pilóta nem múlta felül a délelőtti idejét, de a faenzaiaknál mindkét napszakban Cunoda Juki vezetett.
Ez a nap is eljött, nyakunkon a 2022-es szezon!
Bizonyára sok rajongó már tűkön ülve várta 2022. február 23-át, hiszen ez az a nap, amikor a Forma-1-es mezőny hivatalosan is megkezdi a pályán való felkészülést az idei szezonra. A három napos barcelonai tesztelésen mind a 10 istálló és mind a 20 versenyző pályára gurul, hogy ki folytassa, ki elkezdje az ismerkedést az idei, a 2021-estől minden ízében eltérő autójával.
A következő napok során az eseményeket élőben követjük, és igyekszünk beszámolni a legfrissebb fejleményekről, noha a szokottnál nehezebb dolgunk lesz.
Ők tesztelnek ma
A Ferrari kivételével az összes csapat megerősítette már, hogy kivel, avagy kikkel tesztel ma. A maranellóiak esetében csak azt tudni, hogy Carlos Sainz lesz szolgálatban délelőtt, azt viszont nem, hogy délutánra is marad-e, vagy átadja a helyét Charles Leclerc-nek. Az alábbi táblázatban a mai pilótafelállásokat foglaltuk össze.
délelőtt | délután | |
Mercedes | George Russell | Lewis Hamilton |
Red Bull | Max Verstappen | Max Verstappen |
Ferrari | Carlos Sainz | ? |
McLaren | Lando Norris | Lando Norris |
Alpine | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
Alpha Tauri | Cunoda Juki | Cunoda Juki |
Aston Martin | Sebastian Vettel | Lance Stroll |
Williams | Nicholas Latifi | Alex Albon |
Alfa Romeo | Robert Kubica | Valtteri Bottas |
Haas | Nyikita Mazepin | Mick Schumacher |
Furát húzott az F1 az első teszttel
Ahogyan a korábbi posztunkban említettük, nem lesz egyszerű követni az eseményeket, a Forma-1 ugyanis kissé érthetetlen módon úgy döntött, hogy a barcelonai gyakorlást hivatalosan nem is tesztként, hanem "bejáratásként" kezeli, és majd csak a márciusi bahreini három napos teszt lesz hivatalosan is teszt.
Természetesen ettől még Barcelonában is ugyanúgy tesztelni fognak a csapatok, viszont nem lesz élő időmérés (csak a nap végén teszik közé a legjobb köridőket) és a korábbi évekkel megszokottal ellentétben élő közvetítés sem, valamint szurkolók sem látogathattak ki a Circuit de Catalunyára.
A csapatok és a helyszínen tartózkodó médiumok ugyanakkor igyekeznek majd minden eseményről beszámolni a közösségi oldalakon, így mi is igyekezni fogunk a lehető legszélesebb körű tájékoztatást nyújtani a Kedves Olvasóknak.
Több csapat már pályára is lépett
Persze még nem ma, hanem héffőn és kedden, a Haas, a McLaren és az Alpine ugyanis korábban még nem járatta be a 2022-es autóját, a Ferrari pedig a fioranói pályára lépése után Barcelonában is ellőtt egy forgatási napot. A Mercedes, a Red Bull, az Aston Martin és a Williams korábban Silverstone-ban, az Alfa Romeo Fioranóban, az Alpha Tauri pedig Misanóban tette meg az első köreit az idei versenygéppel.
Can confirm, we’re in love #essereFerrari pic.twitter.com/Znx3h9ky8P
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 22, 2022
Tomorrow, we put it to the test again. #MCL36#F1Testing pic.twitter.com/dpFQNAD5Zt
— McLaren (@McLarenF1) February 22, 2022
They grow up so fast, first steps for the #A522 today pic.twitter.com/46BCnCBX4M
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 22, 2022
Back in the game #HaasF1 pic.twitter.com/SaEknzO2FN
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 22, 2022
A Ferrari mégsem Sainz-cal kezd
Az előzetes hírekkel ellentétben nem a spanyol pilóta, hanem Charles Leclerc fogja ma először pályára vinni az F1-75-öt, Sainz pedig a délután 14 órakor kezdődő második szakaszban vezetheti majd az autót.
Time for that new lid to get behind the wheel of the F1-75 #essereFerrari pic.twitter.com/r2nudSSBNU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 22, 2022
Mintha versenyhétvége lenne, de csak mintha
Lévén a sajtó képviselői és a televíziós stábok is ki vannak tiltva a boxutcából, hiszen "ez csak bejáraás", kisebb a nyüzsgés, mint akár egy átlagos tesztelésen, de azért a paddockot elnézve a csapatok megadták a módját ennek a három napnak is, és mindenki a legújabb motorhome-jával érkezett Barcelonába.
Welcome to Barcelona, teams! #F1Testing pic.twitter.com/P4aOPuzlOK
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 22, 2022
Elkezdődött a teszt!
A Mercedes már pályára is gurult George Russell-lel, az autón hatalmas mérőkeretekkel. A csapatoknak ilyenkor az egyik első és legfontosabb feladata, hogy aerodinamikai méréseket végezzenek, és leellenőrizzék, hogy az új kocsi által produlált adatok megegyeznek-e a szimulációk során és a szélcsatornás teszek alatt kapott értékekkel.
El Mercedes sale a pista con parrillas de sensores aero
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
The @MercedesAMGF1 ready to go with aero sensors rake pic.twitter.com/21ehbKcBq1
A legtöbben már megtettek legalább egy kört
Russell mellett Norris, Vettel, Leclerc, Verstappen és Latifi is kimerészkedett. Hamarosan jövünk az első valódi képekkel az új Red Bullról, amelyet még senki sem látott, lévén a csapat egy demóautót mutatott csak be korábban. Addig itt egy kis ízelítő: az oldalszerkények mindjárt igencsak szokatlanra sikeredtek a többi istálló autójához képest.
Primeras fotos del RB18. Mirad el pontón
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
First pictures of the RB18 . See the sidepod pic.twitter.com/n5gfMZqmWV
30 szett száraz pályás gumiból kell gazdálkodni
Alább látható, hogy a Pirelli melyik keverékeket miként jelöli, és milyen kötelező értékeket ír elő a használatuk során. A csapatok a három napra 30 slick és 3-3 szett intermediate, illetve vizes gumit kaptak. Ha nem fog esni, utóbbiakat akkor is használni fogják, mert a tervek szerint péntek délutánra fellocsolják az aszfaltot. A gumikról alább olvashatnak bővebben:
Még három csapatra várunk
A Haas, az Alpine és az Alfa Romeo nem merészkedett még ki, a többiek már megkezdték a munkát. Íme az első képek:
The 2022 #F1 season is up and running! #F1Testing pic.twitter.com/ND9wvkvZPZ
— The Race (@wearetherace) February 23, 2022
Óriási alávágások vannak a Red Bull oldalán
Ez az autó bizony nagyon extrém lett, az oldala legalábbis mindenképpen. Egyik csapat sem vágta ennyire alá az oldalszekrények alsó részét, ami persze nem azt jelenti, hogy másnak ne lehetne gyors versenygépe, és csak teljesen más koncepciót követ.
Mira el corte debajo del la entrsds del pontón, increíble.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
Note the huge undercut on the sidepod . Amazing
pic.twitter.com/mx7EgWuPz3
A Haas reggel hivatalosan is bemutatta a VF-22-est
Korábban csak rendereket tettek közzé a valós autóra csak nyomokban hasonlító modelljükről, de a barcelonai tesztelés kezdetének reggelén tartottak azért egy rendes bemutatót is, amely során Mick Schumacher és Nyikita Mazepin is pózolt egy kicsit a VF-22-essel.
The #VF22 is officially unveiled ?#HaasF1 pic.twitter.com/rY7EF71qCR
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 23, 2022
Russell már tíz körnél is többet ment, ő vezet
Persze nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a tesztelésen a köridők haványozottan irrelevánsak, viszont ha valami fontos, az a megtett kilométerek száma. Eddig a jelenleg egyedül köröző Russell vezet mindkét értékelésben, hiszen már a 10. körét is megtette, miközben 1:25.955-ös körrel vezet a C3-as Pirelliken. Mögötte Leclerc áll egy 1:35.6-os installációs körrel a C4-es gumin, majd Verstappen jön 1:37.633-al a C2-es keveréken, de ő is alighanem még csak gurult egy kört.
Összehasonlításképpen a tavalyi pole pozíciós idő a Spanyol Nagydíjon 1:16.741 volt Lewis Hamiltontól.
Hamilton is a garázsban van, közelről figyelte Russellt
Noha csak délután ül majd autóba, a hétszeres világbajnok sem akart lemaradni a tesztelés kezdetéről, és civil ruhában, a garázs kijáratában állva figyelte, ahogy újdonsült csapattársa megkezdi a munkát.
8:58am. Just couldn’t wait to get out there, could you @GeorgeRussell63
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 23, 2022
Our week starts here. pic.twitter.com/6mppcJUK1M
Így fest az RB18
Alighanem a Red Bull autójára kíváncsi most mindenki, és egyelőre nem okoz csalódást Max Verstappen 2022-es munkaeszköze. Íme néhány fotó róla.
The moment you've all been waiting for The lean, mean, #RB18 pic.twitter.com/LPvgJrkBh9
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2022
Vamossss #2022 #let’sgo #f1 #testing #skymotori pic.twitter.com/RJkgUUUFUm
— Mara Sangiorgio (@mara_sangiorgio) February 23, 2022
El ala delantera del @redbullracing RB18
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
Red Bull RB18 front wing pic.twitter.com/LFN8bJrYTK
Uncovered sidepods on the Red Bull that's out on track at Barcelona#F1Testing #F1 pic.twitter.com/3u5XMbTktA
— RaceFans (@racefansdotnet) February 23, 2022
Hamilton is megnézte Verstappen autóját
Miként azt a képet posztoló spanyol újságíró, Albert Fabrega is írta, ehhez a fotóhoz nem nagyon kell kommentár.
Esta foto dice todo. Hamilton mirando el RB18 en el garage de Red Bull.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
No comments needed on this picture. Hamilton at Red Bull garage. #F1Testing pic.twitter.com/Uv2Sf5jKPf
Az Alfa Romeo még rejtőzködik
Ahogyan ígérte, az Alfa Romeo még nem a végleges festésével, hanem álcafestéssel vesz részt a teszten, de már ők is megkezdték a munkát a még a sisakját is álcázó Robert Kubicával a volánnál.
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) February 23, 2022
Cunoda állt az élre, miután megelőzte Verstappent
A japán versenyző 1:23.914 alatt ért körbe C3-as gumin, majd jött Verstappen C2-esen és 1:23.524-gyel megelőzte, de nem sokkal később az Alpha Tauri pilótája 1:23.471-re javított, úgyhogy ismét ő áll az élen.
Mögötte Verstappen, Vettel (1:25.007, C3), Russell (1:25.548, C3) és Leclerc (1:35.600, C4) a sorrend, a többieknek még nincs mért ideje.
Verstappen javított, megint ő vezet
Persze a motorüzemmódokat és üzemanyagmennyiségeket sem ismerjük, illetve azt sem tudjuk, melyik pilóta mennyire nyomja neki, nem beszélve arról, hogy mire jön az első futam, az autók többségén jókora változtatások lesznek. De azért elmondjuk, hogy Verstappen 1:23.038-cal visszavette a vezetést Cunodától, miközben már ő is átlépte a 10 körös határt.
Aggódik a Ferrari egyik vezető mérnöke
Enrico Cardile, a Ferrari karosszériateljesítményért felelős mérnöke egyáltalán nem biztos benne, hogy az idei szabályok el fogják érni a kívánt hatást, és könnyebbé teszik majd a másik autó követését. Hogy miért kételkedik, arról az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben.
Új motorhome-ot villantott az F1
Szokatlan látvánnyal találkozhattak a barcelonai paddockban a helyszínen tartózkodók, egy új motorhome jelent ugyanis meg a csapatok "palotái" mellett. Méghozzá a Forma-1-é, amely úgy érezte, a sportág vezetőinek is kijár a kényelem az európai versenyeken, úgyhogy mostantól ez az építmény lesz az otthonuk ezeken a futamhétvégéken.
Good to be back in the paddock. A few unfamiliar sights - the new @f1 hospitality unit is a big upgrade...: pic.twitter.com/RWjDpo8yQH
— Adam Cooper (@adamcooperF1) February 23, 2022
Cunoda bement 1:23 alá, miközben Alonso is megjött
1:22.692-vel ismét a japán áll az élen Verstappen és a C3-as gumin 1:23.317-tel a harmadik helyre felkapaszkodó Fernando Alonso előtt.
A megtett körök számában Verstappen vezet 18-cal, mögötte Russel jön 14-el, majd Cunoda 12-vel.
First official installation lap for the #A522 completed by @alo_oficial. That’s his 20th pre-season test, and the #A522’s first! #F1Testing pic.twitter.com/4awG0rgRk4
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 23, 2022
Az Alfa Romeo szerelői takarósdit játszanak
Az Auto Motor und Sport tudósítója felhívta rá a figyelmet, hogy az Alfa szerelői mindent megtesznek, hogy a garázs előtt sorfalat állva eltakarják a C42-est a fotósok elől. A pályán azért sikerült lencsevégre kapni az álcafestéses autót.
Back in business#F1 pic.twitter.com/dstCg7xCni
— Formula 1 (@F1) February 23, 2022
Egyéb extrém részletek is akadnak az új Red Bullon
A diffúzor és a kipufógó között elhelyezkedő beam wing, avagy derékszárny is merőben eltér bármelyik másik autón látottól. Figyelembe véve, hogy tavaly a csapat év közben jelentős energiákat volt kénytelen a 2021-es autó fejlesztésére fordítani a világbajnoki csata miatt, még elképesztőbb, hogy mennyire extrém megoldásokat alkalmaztak az RB18-ason.
Look at that Beamwing #F1 #F1Testing #F1noTesting @MSM_Online pic.twitter.com/BsO8NssROe
— Christian Menath (@MSM_Christian) February 23, 2022
Az első óra végén Leclerc állt az élre
A Ferrari is belehúzott Leclerc-rel a volánnál, és C2-es, azaz a második legkeményebb Pirellin 1:21.718-cal átvette a vezetést, ezzel közel 1 másodperccel megelőzve az eddig élen álló Cunodát.
Az állás egy órányi tesztelés után:
1. Leclerc, Ferrari, 1:21.718, C2
2. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
3. Verstappen, Red Bull, 1:23.038, C2
4. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
5. Vettel, Aston Martin, 1:25.007, C3
6. Russell, Mercedes, 1:25.54s, C3
A Mercedes már most trükközik
Russell az imént javított egy kicsit az eddigi legjobbján, de az Autosport tudósítása szerint jelentősen elemelte a gázt, mielőtt áthaladt volna a célvonalon. Lehet, hogy a csapat már most titkolni szeretné a W13-as valós teljesítményét?
Könnyebb lesz lemásolni az új autókat
A csapatok fotósai természetesen jelenleg is bőszen fényképeznek a boxutcában és a pálya mellett, hogy minél részletesebb képeket készítsenek a riválisok autójáról. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint az új szabályokkal könnyebb lesz átvenni egy-egy megoldást a riválisoktól.
„Az autók többé nem apró részletekből állnak. A másolás gyorsabb lesz a nagyobb felületek miatt” – idézi a német szakembert az Auto Motor und Sport.
Another angle of the #RB18 out on track #F1 pic.twitter.com/DI2z5SDnep
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2022
Norris és Russell feljött Leclerc mögé
A McLaren versenyzője a második helyre sorolt be 1:22.491-el C2-es, a Mercedes pilótája pedig a harmadik helyre 1:22.655-tel C3-as gumin. A Ferrari 1:21.718-as idejétől azonban jócskán elmaradtak.
Közben a Ferrari vált a legszorgalmasabbá
Leclerc 23 körnél jár, amivel eggyel előzi Verstappent. Jelenleg jóformán csak az számít, hogy minél több kört pakoljanak a csapatok az új autóba.
Buongiorno Tifosi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 23, 2022
Here we go! @Charles_Leclerc #essereFerrari #F1Testing pic.twitter.com/tvirJiu8JL
Ennyire durván karcsú a Red Bull
A WTF1 remek összehasonlításán kitűnően látszik, hogy az RB18-as oldalszekrényeinek alávágása mennyivel extrémebb mind a Mercedes, mind a Ferrari szinte teljesen függőleges oldalú megoldásánál.
Red Bull vs Mercedes vs Ferrari sidepod comparison
— WTF1 (@wtf1official) February 23, 2022
@XPBImages pic.twitter.com/D30BoPaQiu
A Ferrari kicsit bekente Leclerc autóját
A mérőkeretek és mérőcsövek mellett az F1-es tesztelés másik fontos kelléke az áramlásjelző festék, amit mos a Ferrari is használ, és bekente vele az F1-75 Venturi-csatornájának bejáratát és az úgynevezett "teástálcát", a gyakorlatilag a pilóta alatt található nyúlványt, amiből a maranellóiak egy dupla megoldást terveztek az idei kocsira.
Ferrari con parafina en la doble quilla y entrada del tunel del suelo.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
Ferrari's double tea tray and floor tunnel inlet with flow viz. #F1Testing pic.twitter.com/bllz2zP1sY
Hamilton felcsapott kémnek
A hétszeres világbajnok korábban terepszemlét tartott, és minden garázst végigjárt a boxutcában, vetve egy-egy pillantást az ellenfelek autójára. Közben rendesen álcázta is magát, hiszen kapucniban, napszemüvegben és maszkban tette mindezt.
Lewis Hamilton checks out all the cars on a pitlane walk... pic.twitter.com/FEHN7X4Nqf
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 23, 2022
A McLaren is "átfestette" az autóját
Nemcsak a Ferrari, hanem a McLaren is áramlásjelző festékkel dolgozik, csak ők az autó alja helyett az első szárnyat és az idei szezontól bevezetett, kerék fölé nyúló szárnyelemet kenték be neonzöldre.
Parafina en el ala delantera del McLaren
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
Flow viz on McLaren's front wing #F1Testing pic.twitter.com/PnsAekJSNx
Vettel visszatért régi sisakfestéséhez
Már ha úgy vesszük, hogy van neki olyan, hiszen pályafutása során előszeretettel váltogatta azt akár versenyről versenyre. A BWT távozásával a jelek szerint azonban már őt sem szponzorálja személyesen az Alpine-hoz "átigazoló" cég, így rózsaszín bukó helyett az először első ferraris idényében megjelenő fehér sisakot viseli a német zászlóval.
Seb out on track during testing, today at @Circuitcat_eng pic.twitter.com/UTW4PDcRjl
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) February 23, 2022
A csapatok az FIA előtt is titkolóznak
Az Auto Motor und Sport az egyik veterán mérnököt idézte, aki elmondta, az istállók a bahreini tesztre jelentősen változtathatnak majd az autójukon, aminek egyik oka az, hogy a szabályok szellemiségét megőrizni szándékozó FIA elől is titkolni akarják, hogy milyen módokon szeretnének növelni a leszorítóerőn, nehogy a szövetség már most lépjen, és betiltson ezt-azt.
Nőhetnek az idén a csúcssebességek
Noha a várakozások szerint az E10-es üzemanyag bevezetésével némileg gyengültek a motorok, a megváltozott aerodinamika miatt a mérnökök mégis azt várják, hogy az idei autók gyorsabbak lesznek az egyenesekben az elődeiknél.
Barcelonában egyelőre nincs nagy eltérés, Verstappen repesztett eddig a leggyorsabban a célegyenesben 316 km/h-val, őt Latifi követi 314-gyel, majd jön Cunoda 312-vel.
Képgaléria a Red Bullról
Miután korábban csak egy demóautót mutatott be, a mai teszten vehettük először szemügyre az RB18-ast, amelyről az alábbi képre katitntva tekinthetik meg a későbbiekben frissülő galériánkat.

A Haas és az Alfa Romeo már lemaradásban
Pánikra persze még nincs ok, de korántsem jó jel, hogy a tavalyi világbajnokság utolsó két helyezettje még csak 6, illetve 4 kört tett meg, ideje pedig csak az 1:28.255-tel az utolsó helyen álló Mazepinnek van. A körszámlálót jelenleg a Red Bull vezeti a Mercedes és a Ferrari előtt, alább látható a lista.
Red Bull: 35
Mercedes: 30
Ferrari: 24
Williams: 21
Alpha Tauri: 19
Alpine: 19
McLaren: 18
Aston Martin: 14
Haas: 6
Alfa Romeo: 4
Az Alpine megoldása hasonlít a Red Bulléra
Az Alpine A522-es oldalszekrényeivel a csapat hasonló utat jár, mint a Red Bull az RB18-assal, de jóval kevésbé agresszív az alávágás.
Los pontones del Alpine. Concepto parecido al Red Bull.pero mucho menos agresivo.@AlpineF1Team sidepods. Similar concept to Red Bull, but much less agresive. pic.twitter.com/s8b4Ft6aJb
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
Leclerc megközelítette a legjobbját, de nem javított
Nemrég a teljes pálya a monacói versenyzőjéé volt, azóta viszont Alonso és Vettel is csatlakozott hozzá. Etapja elején Leclerc C2-es gumin 1:21.767-es kört ment, amivel csak századokkal maradt el a korábbi, nem mellesleg továbbra is mindenki másnál gyorsabb legjobbjától.
Verstappen közben 1:22.434-re javított és letaszította Russellt a harmadik helyről.
Verstappen már második
Iménti javítása után a holland pilóta 1:22.246-os kört ment, amivel Norrist is eggyel hátrébb szorította. Leclerc idejétől viszont még 5 tized a hátránya.
Ilyen a 2022-es autók hangja
Az F1 célegyenes mellett készült videójából nemcsak a látványban, hanem néhány idei versenygép hangjában is gyönyörködhetünk. Hangerőt fel!
That unmistakable trackside sound #F1 pic.twitter.com/mrYzKiKuvx
— Formula 1 (@F1) February 23, 2022
Két óra után továbbra is Leclerc vezet
Két óra telt el, és ugyanennyi van hátra a délelőtti etapból. Továbbra is a Ferrari áll az élen az első óra végén elért időeredményével, mögötte Verstappen és Norris teszi teljessé az első hármast. Az Alfa Romeót vezető Robert Kubicának továbbra sincs mért köre.
Az állás két óra után
1. Leclerc, Ferrari, 1:21.718, C2
2. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
3. Norris, McLaren, 1:22.382, C2
4. Russell, Mercedes, 1:22.655, C3
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
6. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
7. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
8. Vettel, Aston Martin, 1:24.076, C3
9. Mazepin, Haas, 1:28.25s, C2
Russell átvette a vezetést
Ha kicsit hamarabb kijön, már a második órát az élen zárhatta volna a Mercedes, amelyben Russell C3-as gumin 1:21.403-at repesztett az imént, amivel több mint 3 tizeddel megjavította Leclerc idejét. Az abroncsai ugyanakkor egy lépcsővel lágyabbak voltak.
Leclerc agresszív, Verstappen Prostot idézi
Mark Hughes, a The-Race.com szakírója a pálya széléről figyeli a versenyzőket, a 7-es és 8-as kanyarban állva pedig azt a megfigyelést tette, hogy Charles Leclerc „hihetetlenül agresszív és magabiztos, mindenki másnál keményebben nyomja”, míg Max Verstappen „úgy vezeti ezt az autót, mintha ő lenne Alain Prost, sokkal finomabb kormánymozdulatokat tesz, mint korábban, ezt eddig minden kanyarban megfigyeltem.”
Hughes a gyors jobbos 9-es kanyarban úgy látta, hogy az idei autók már most gyorsabban érkeznek meg oda és fordulnak el, mint a tavalyiak, amit igen lenyűgöző közelről figyelni.
Russel tovább gyorsult
Időközben a Mercedes újdonsült pilótája 1:21.039-re tornázta le a lécet a C3-as keveréken, amivel már közel 7 tizeddel előzi Leclerc-t.
Verstappen elsőként tett meg félszáz kört
Nem spórolnak a Red Bullnál és szorgalmasan pakolják a kilométerelet az RB18-asba, amit mutat, hogy Verstappen érte el elsőként az 50 körös határt.
Itt érdemes kiemelni azt is, hogy nem volt még piros zászlós megszakítás, ami jó jel annak tükrében, hogy az idei autókban jóformán csak a kormány maradt ugyanaz, és az új szabályok, illetve az E10-es üzemanyag miatt az erőforrások is jelentős változtatásokon estek át.
Így néznek ki az új autók oldalról
Az F1 News.Live volt olyan kedves, és hét autó oldalról, az utolsó sikánban készült fotóját is egymás alá tette, lehetővé téve a tökéletes összehasonlítást. Íme:
A side view comparison of 7 F1 2022 cars in Barcelona.
— F1 News.Live (@f1newslive_) February 23, 2022
iPicsHQ pic.twitter.com/Em0RLphcmm
Kisebb gondokba ütközött az Alfa
Luke Smith, az Autosport riportere jelentette a boxutcából, hogy Robert Kubica azért tett meg még csak négy kört, mert a csapat tájékoztatása szerint apróbb problémák merültek fel, de semm drámai, és követik az eredeti tervet. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy aligha az szerepelt a tervben, hogy két és fél óra alatt csak négy körig jutnak.
Nincs nagy meleg
Barcelona a múltban is azért számított kedvelt teszthelyszínnek a csapatok körében, mert télen is jó idővel szolgált, na meg persze azért, mert ezen az aszfaltcsíkon a karakteréből adódóan előjönnek az autók gyengeségei. Jelenleg ugyanakkor mindössze 13 fokos a levegő és közel 20 fokos az aszfalt hőmérséklete, ami nem ideális, de persze lehetne rosszabb is.
Silver stunner @amgmotorsport pic.twitter.com/Wtx6MiWgnx
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 23, 2022
Újabb jel, hogy nem lesz könnyebb előzni?
Alex Kalinauckas, az Autosport szakírója az első kanyar féktávja mellett állva úgy véli, továbbra is nagyon későn fékeznek ott a pilóták, azaz nem biztos, hogy jelentősen nőni fognak a féktávok az új autókkal, ha egyáltalán fognak.
Persze a szorosabb követés esetén és DRS segítségével így is elképzelhető, hogy javul a helyzet, de egyelőre úgy tűnik, hogy a féktávok inkább a lassabb kanyarok előtt lesznek hosszabbak.
Leclerc agyonvágta Russell idejét, ismét ő vezet
A C3-as, tehát az eddigi legjobbjának eléréséhez használt keveréknél eggyel lágyabb abroncsokot jelent meg a Ferrari pilótája, majd 1:20.165-ös időt repesztett, amivel közel 9 tizeddel javította meg Russell szintén C3-as gumikon elért idejét.
Valamivel korábban Norris is javított, ő C2-esen 1:21.866-tal áll jelenleg a harmadik helyen.
Topping the standings after the first 3 hours of testing
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 23, 2022
@Charles_Leclerc setting 1:20.165 on tyres!#essereFerrari #F1Testing pic.twitter.com/PdTcp7l12A
Russell is javított, de maradt Leclerc mögött
A Mercedes pilótája C3-as gumin 1:20.784-et ment, de így is több mint 6 tizedre van Leclerc-től.
Darabokra szedték az Alfa Romeót
Az AMuS fotósa jelentette a boxutcából, hogy az Alfa Romeo szerelői dolgoznak a kocsin, amely jelenleg darabokban pihen a garázsban. Lehet, hogy mégsem olyan aprók azok a problémák?
Közben a svájci istálló mellett csak az Alpine és a Haas nincs kint a pályán, a többiek egyaránt gyűjtik a kilométereket.
A pilóták szándékosan keresik a többieket
Az Autosport újságírója megfigyelte, hogy Russell direkt közel maradt korábbi csapattársához, Nicholas Latifihez az utolsó kanyarban, mint ahogy többen is igyekeznek feltérképezni az autójuk viselkedését valaki más mögött haladva. Érdekes lesz majd meghallgatni az első tapasztalatokat, hiszen már most lehet némi képet kapni majd arról, hogy mennyire váltak be az új szabályok.
Egy óra van hátra, Leclerc vezet
Három óra telt el az első tesztnap délelőttjéből, az eredménytáblázat élén pedig a nemrég 1:20.165-ös idővel a korábbi vezetést visszaszerző Charles Leclerc áll George Russell és a nemrég ismét javító Lando Norris előtt.
A sorrend a harmadik óra végén
1. Leclerc, Ferrari, 1:20.165, C3
2. Russell, Mercedes, 1:20.784, C3
3. Norris, McLaren, 1:21.173, C2
4. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
6. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
7. Vettel, Aston Martin, 1:23.328, C2
8. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
9. Mazepin, Haas, 1:26.455, C2
A Haasnak is gondjai voltak, Alonso nem használ DRS-t
Az AMuS megtudta, hogy a Haas sem véletlenül körözött eddigi ilyen keveset, mivel nekik a benzimpumpával adódtak gondjaik, míg az Alpine-nál is felütötte a fejét egy kisebb technikai probléma: nem működött megbízhatóan a DRS, így Alonso inkább nem nyitja azt, amíg meg nem javítják.
Verstappen hosszabb etapot ment
Még a harmadik óra végén fejezett be egy 11 körös menetet a kemény gumikon, többnyire az 1:23-as tartományban autózva. A holland pilóta már 65 körnél jár, miközben a Ferrari és a Mercedes is közelíti a hatvanat.
Ha már nem megy, az Alfa legalább megadta a módját
Egyedüli csapatként használnak tesztfestést, de ez nem minden, ugyanis még csapatruházatot is gyártottak hozzá, amit Bottas és az először majd csak holnap autóba ülő kínai Csou Kuan-jü már be is mutatott a paddockban. Kubica közben továbbra is a garázsban vesztegel...
Stand out from the crowd – go camouflage with the Alfa Romeo F1 Team ORLEN C42 limited edition livery range.
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) February 23, 2022
Hit the link and grab yours! https://t.co/5vdz596Tod pic.twitter.com/fEBWZK73p2
Már a Williams a leggyorsabb az egyenesben
Latifi 320-at repesztett a célegyenesben, őt Leclerc követi 318-al, majd a hivalosan már nem, de továbbra is Honda-motorral hajtott Red Bull-lal jön Max Verstappen 316-tal.
Jelenleg egyedül Alonso van kint a pályán.
Leclerc megnézte, milyen a Mercedes mögött haladni
Korábbam a monacói tesztelhette le, hogy mennyi leszorítóerőt veszít egy másik autó mögött, miután jó ideig haladt Russell nyomában. A brit végül elengedte és egy kis helyet hagyott magának a következő mért körére.
Spotted a few cars getting close to each other during runs - Russell and Leclerc had a few laps around 1-2s apart. A chance for them to see how much easier (hopefully!) it is to follow with the new cars #F1 pic.twitter.com/3kRs6J1nk9
— Luke Smith (@LukeSmithF1) February 23, 2022
Verstappen korábban rájött az új autók titkára?
Mark Hughes a The-Race szöveges tudósításában azt fejtegeti, hogy Verstappen feltűnően lágy vezetési stílusa olyan, mintha maximalizálni akarná az autó alatt futó Venturi-csatornák hatékonyságát azzal, hogy folyamatosan a lehető legközelebb tartja az autót az aszfalthoz. Emiatt a holland pilóta korábban fékez és hamarabb áll a gázra a többieknél, és a közelében sincs annak az agresszív stílusnak, amit Leclerc képvisel. Lehet, hogy hamarosan mindenki elkezdi majd így vezetni a 2022-es autóját?

Vettel és Cunoda is javított
A négyszeres világbajnok 1:21.551-et autózott az imént a C3-as keveréken, amivel feljött a negyedik helyre Leclerc, Russell és Norris mögé, míg Cunoda ugyanezen a keveréken 1:21.638-ra tornázta le az idejét Ő Vettel mögött az ötödik helyen áll jelenleg.
Megélénkült a forgalom, Vettel tovább javult
Hét autó is pályán van jelenleg, közülök Vettel az egyik, aki 1:21.276-ra faragta le az idejét, de pozíciót nem javított. Mellette Alonso, Cunoda, Latifi, Russell, Leclerc és Norris vannak még kint, a Williams pedig szanaszét kente Latifi autójának orrát áramlásjelző festékkel.
The one true love of my life, #F1 cars with flo-viz paint.
— The Race (@wearetherace) February 23, 2022
Somebody PLEASE just make this a livery #F1Testing pic.twitter.com/1jr0HRQ1Y3
A csapatok inkább több kört tesznek meg
Az egyik istálló mérnöke azt mondta az Auto Motor und Sportnak, hogy ötkörös etapok helyett inkább a tíz körös meneteket részesítik előnyben, mivel ezekkel az autókkal így többet lehet tanulni.
A Mercedes zárkózik, de továbbra is a Red Bull vezet
Már ami a megtett körök számát illeti, Verstappen ebben az összevetésben ugyanis 71 körrel áll az élen, mögötte azonban Russell csak hárommal van lemaradva, de Leclerc sincs messze a 66 megtett körével.
Vajon látjuk még az Alfát?
Siralmasan alakul eddig a hinviliek napja, lévén Robert Kubica csak 4 kört tett meg, mértet pedig egyet sem. A csapat korábbam szétszerelte a kocsit, mert valamilyen probléma adódott vele, azóta viszont nincs róluk hír, és könnyen lehet, hogy már csak a 14 órakor véget érő egy órás ebédszünet után gurulnak pályára. Délután már a tervek szerint Valteri Bottas ül majd az autóban.
Kubica ismét a pályán!
Csak emlegetni kellett az Alfa Romeót, amely nemhogy megjelent, de a lengyel megtette első mért körét is vele: 1:29.516-tal az utolsó helyre sorolt be C3-as keveréken.
A kevés megtett kör ugyanakkor nem csak a csapatnak, hanem neki sem jön jól, hiszen gyaníthatóan a főszponzor nem keveset fizethetett azért, hogy egy fél napra Kubica vezethessen.
Folyamatosan javul a lengyel
Másodjára már egy 1:26-ot ment, majd harmadjára 1:25.909-nél állította meg a stoppert, amivel megelőzte a szintén nagyon keveset, csupán 13 kört vezető Nyikita Mazepint.
Norris még odatett egy izmos kört a McLarennel
Már csak tíz perc van hátra a délelőtti etapból, de a McLaren pilótája C3-as gumikon még javított egyet, és 1:20.474-gyel feljött a második helyre, 3 tizeddel Leclerc mögé.
Latifi és Leclerc is hosszú etapon
Ők ketten várhatóan már nem javítana, mivel mindeketten több mint 15 kör óta vannak kint, Latifi a kemény, Leclerc a közepes gumikon.
Sainz apjával követi a tesztelést
Tett egy kis kirándulást a Ferrari spanyolja édesapjával, idősebb Carlos Sainz-cal a pálya mellett, hogy szabad szemmel is megnézhesse menet közben az idei autókat.
A falta de verlo esta tarde, Carlos Sainz se encuentra tranquilo antes de empezar su trabajo en pista #F1 #F1Testing pic.twitter.com/qDi89vNN8p
— PitLane Motor (@PitLane_F1) February 23, 2022
Mazepin is megjelent a Haasszal
Az orosznak is ezek lesznek ma az utolsó körei, mivel délután már Mick Schumacher vezetheti a VF-22-est. Azért 1:25.139-es körrel Kubicát gyorsan visszaelőzte.
Mazepin tovább gyorsult
A 1:25-ös ideje után ment egy 1:24.505-öt is az orosz, amivel már jócskán Kubica előtt van, de Latifi 1:23.3-as idejétől messze elmarad.
Leintették a délelőtti körözést, Leclerc zárt az élen
Ennyi volt az idei előszezoni tesztelés első négy órája, de azért ne menjenek sehova, az előttünk álló, szűk egy órás ebédszünetben is jelentkezünk friss tartalmakkal, 14 órától 18 óráig pedig jön a folytatás.
A délelőttöt Leclerc zárta az élen Norris és Russell előtt, a nagy vesztesnek pedig az Alfa Romeo bizonyult, de azért a Haas sem lehet elégedett.
Az első nap délelőttjének végeredménye
1. Leclerc, Ferrari, 1:20.165, C3
2. Norris, McLaren, 1:20.474, C3
3. Russell, Mercedes, 1:20.784, C3
4. Vettel, Aston Martin, 1:21.276, C3
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:21.638, C3
6. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
7. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
8. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
9. Mazepin, Haas, 1:24.505, C2
10. Kubica, Alfa Romeo, 1:25.909, C3
Néhányan még rajtoltak egyet
Leclerc, Cunoda és Mazepin is kihasználta a lehetőséget, hogy ilyenkor a célegyenesben, a rajrácson megállva próbarajtot lehet végrehajtani, mielőtt közelezően vissza kell térni a boxutcába. Ezt szezon közben csak azokon a pályákon tehetik meg a pilóták, amelyeken a boxutca kijárata nem alkalmas rajtgyakorlat elvégzésére.
Coming in hot.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 23, 2022
That's a wrap for #SV5, he finishes his first day of running with 52 laps on the board.#F1Testing pic.twitter.com/rvUhEX7W99
A Ferrari és a Red Bull egálban a körök terén
Szinte egész délelőtt úgy tűnt, hogy a Red Bull fogja megtenni a legtöbb kört az első négy órában, de Leclerc végül behozta Verstappent, és mindketten 80 körig jutottak. Mögöttük a Mercedes sincs nagyon lemaradva, Russell 77 kört tett meg. A sor végén az Alfa Romeo szerénykedik 9-cel, de a Haasnak is csak 20 forduló jött össze.
Ferrari: 80
Red Bull: 80
Mercedes: 77
Williams: 66
Alpine: 54
Aston Martin: 52
McLaren: 50
Alpha Tauri: 44
Haas: 20
Alfa Romeo: 9
Az Alfa Romeo bízik benne, hogy egyszeri problémáról van szó
A The-Race.com-nak azt mondta a csapat, hogy egy kevésbé jelentős alkarész törött el az autóban, ezért remélik, hogy a cseré követően délután már zavartalanul körözhetnek.
Az Alpha Taurinál biztatónak vélik a kezdést
„A gyűjtött adatok alapján az autó azt csinálja, amit vártunk tőle. Úgy tűnik, hogy képesek vagyunk változtatni rajta, elvégeztük a szokásos nagy beállítás-változtatásokat, hogy megnézzük, miként reagál rájuk a kocsi. Első naphoz, az alacsony hőmérsékletekhez, teljesen új gumikhoz és azokhoz kapcsolódó működési paraméterekhez képest elég jól” – nyilatkozta Jody Egginton a The-Race-nek.
Cunoda Juki 44 megtett körrel az ötödik helyen zárta a délelőttöt
Zajlik az év első sajtótájékoztatója
Míg a szerelők és a délelőtt vezető pilóták (kivéve Latifit) ebédelnek, Csou Kuan-jü, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Sergio Pérez és Nicholas Latifi a sajtó képviselőinek kérdéseire válaszol.
First press conference of the year with Zhou, Ricciardo, Hamilton, Perez and Latifi #f1testing pic.twitter.com/E4VwhEgbPq
— Silja Rulle (@SiljaRulle) February 23, 2022
Hamilton izgatott
Bár a hétszeres világbajnok még nem ült autóba, délelőtt szemügyre vette, hogy mit alkottak az ellenfelek. Korábban úgy fogalmazott, hogy nem tudja, mire számítson az erősorrendet illetően, és az elmúlt órák nem változtattak ezen az álláspontján.
„Hihetetlenül izgalmas időket élünk – idézi a brit pilótát az Auto Motor und Sport. – Látható, hogy a csapatok különböző utakat követnek a tervezésnél, és senki nem tudja, hol tart az autójával."
A Williams volt a leggyorsabb
Korábban beszámoltunk róla, hogy a grove-iak pilótája, Nicholas Latifi produkálta a legnagyobb végsebességet, és azóta sem taszították le a ranglista éléről. A kanadai versenyző egészen pontosan 320,7 km/h-val repesztett, őt Cunoda (319 km/h) és Leclerc (318,8 km/h) követte. A leglassabbnak az Alpine bizonyult, Alonso csupán 294,3 km/h-ra volt képes.
Verstappen egyszer kicsúszott
Az Autosport számolt be róla, hogy a délelőtti etap közepén a holland pilóta lesodódott a pályáról, és a kavicságyban kötött ki, ahonnan vissza tudott térni az aszfaltcsíkra. A Red Bull vélhetően nem sérült meg súlyosan, hiszen Leclerc-rel és a Ferrarival holtversenyben a legtöbb kört teljesítette.
Ricciardo szerint nem mindig lehet látni a másik autót
Az ausztrál pilóta elárulta, az új autóknál előfordul, hogy a rivális kiesik az ember látóteréből, ekkor szerinte megérzés alapján kell vezetni. Ez igazolja azokat a feltételezéseket, hogy az új gumik miatt kevesebbet lehet látni a kocsiból.
Jön a csapatfőnökök sajtótájékoztatója
Miután véget ért a pilóták sajtótájékoztatója, következnek a csapatvezetők. A Mercedest, illetve a Red Bullt irányító Toto Wolff és Christian Horner egyaránt részt vesz az eseményen, de utóbbi miatt van egy kis csúszás, mert megfeledkezett a maszkról. Hozzájuk csatlakozik AAndreas Seidl és Franz Tost, a McLaren, illetve az Alpha Tauri csapatfőnöke, valamint Laurent Rossi, az Alpine márkaigazgatója.
Hamilton elfogulatlan és női sportfelügyelőket akar
A sajtótájékoztatón természetesen szóba került a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj, illetve az ennek kapcsán bejelentett FIA-intézkedések. Scott Mitchell, a The-Race.com újságírójának jelentése alapján Hamilton úgy véli, hogy néhány sportfelügyelő túlságosan jóban van egyes pilótákkal, és örülne, ha a helyükre kevésbé elfogult szakemberek kerülnének. Hozzátette, szívesen látna több nőt a sportfelügyelők között.
Hét helyen változik a pilóta személye
Nemsokára kezdődik a délutáni etap, ezért érdemes összeszedni, hogy kikkel is találkozhatunk. A Red Bullnál, a McLarennél, az Alpine-nál és az Alpha Taurinál nem lesz változás, vagyis Verstappen, Norris és Cunoda folytatja a körözést. Ellenben a Mercedesbe Hamilton, a Ferrariba Sainz, az Alpine-ba Ocon, az Aston Martinba Stroll, a Williamsbe Albon, az Alfa Romeóba Bottas, a Haasba pedig Schumacher ül be.
Elindult a délutáni etap
Megkezdődött a barcelonai tesztelés első napjának második fele. Egyelőre azonban senki nem merészkedett ki a pályára, a csapatok nem sietik el a dolgokat.
Javultak a körülmények
A délelőtti időszakhoz képest nőtt a hőmérséklet, így a levegő jelenleg 17,6, a pálya 28,8 fokos. Mindez azt jelenti, hogy a körülmények jobban hasonlítanak egy átlagos F1-es hétvégére, vagyis a csapatok relevánsabb adatokat gyűjthetnek az autóról.
Továbbra sincs autó a pályán
10 perc elteltével még senki nem hagyta el a bokszutcát. Természetesen az alábbi videó sem most készült, hanem még délelőtt, hiszen a Williamst figyelő Mick Schumacher jelenleg már arra készül, hogy hamarosan ő is bemutatkozzon a teszten.
Mick keeping an on the opposition!#HaasF1 pic.twitter.com/ypkNqiy5iS
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 23, 2022
Valaki beindította a motort
Az Autosport arról számolt be, hogy motorzaj hallható valamelyik garázs irányéból, de hogy kiről van szó, azt egyelőre nem tudni. Mint ahogyan azt sem, hogy ez azt jelzi-e, hogy hamarosan autó lesz a pályán, hiszen ők is csak reménykednek ebben.
Verstappen és Bottas által tört meg a jég
A holland, majd utána a finn versenyző is kigördült a garázsból, ezzel érdemben is megkezdve a délutáni etapot. Egyelőre tehát úgy néz ki, hogy az Alfa Romeo számára produktívabban telhetnek a következő órák, mint a délelőtti időszak.
Verstappen a legkeményebb gumikon kezd
A Red Bullra a C1-es, míg az Alfa Romeóra a C2-es abroncsokat tették fel. Bottas fel is iratkozott az eredményjelzőre, de 1:26.043-as köre az utolsó helyre jó.
Verstappen hosszú etapra készülhet
A címvédő 1:26.5-tel kezdett, majd 1:25.7-et és 1:25.0-t autózott. Úgy tűnik tehát, hogy nem az eddigi leggyorsabb körét akarja megjavítani, hanem hosszú etapot szeretne teljesíteni.
Bottas megelőzte csapattársát
Egyelőre valóban jobban megy az Alfa Romeónak, mint délelőtt, hiszen a finn pilóta már most jobb időre volt képes, mint Kubica. A tízszeres futamgyőztes előbb 1 ezredre megközelítette a lengyel versenyző idejét, majd 1:25.120 másodpercet autózva át is vette tőle a 10. helyet.
Hamilton is érkezik
A hétszeres világbajnok az abu-dzabi események óta először ül autóba hivatalos F1-es eseményen. A Mercedes versenyzője a C3-as abroncsokon kezd, amelyeken Russell megfutotta saját leggyorsabb körét.
Bottas ismét javított, Sainz is a pályán
A finn versenyző 1:24.981 másodperc alatt ért körbe, ami továbbra is a 10. pozíciót jelenti, de ennek most még nincs nagy jelentősége. Hamilton után nem sokkal Sainz is pőályára merészkedett a Ferrari F1-75-össel.
Valaki már most világbajnokot hirdetett
A 2014 és 2018 között a Forma-1-ben versenyző Marcus Ericsson igencsak jó véleménnyel van az idei Ferrariról. A svéd pilóta szerint a maranellóiaknak már most oda lehet adni a vb-címet, hiszen a legjobban kinéző autó mellett övék volt a legjobb idő is. Persze az egyik szubjektív, a másikkal meg nyilvánvalóan viccelt.
Alright I’m calling it: Ferrari 2022 world champions! I mean, best looking car + fastest in the first session of the year. What more do you need? Easy #F1 #PreseasonTesting https://t.co/7mx3B3fjof
— Marcus Ericsson (@Ericsson_Marcus) February 23, 2022
Hamilton és Sainz is feliratkozott az eredményjelzőre
A brit pilóta 1:23.994-gyel kezdett, hogy aztán 1:23.539-re, majd 1:23.382-re javítson, amivel már csak 3 ezredre van Latifi 8. helyet érő körétől. A Ferrari versenyzője 1:24.526-tal nyitott, de aztán visszatért a bokszba, így jelenleg csupán a hétszeres világbajnok tartózkodik a pályán.
Verstappen és Cunoda váltja Hamiltont
A 37 éves versenyzőnek eddig tartott az első etapja a C3-as abroncsokon. A pálya azonban nem vált üressé, sőt, megkétszereződött a köröző autók száma, ugyanis Verstappen visszatért, míg Cunoda a délután során először hajtott ki a bokszból. Előbbi a C1-es, utóbbi a C2-es gumikat használja.
Sainz a lágy gumikon tért vissza
Piros oldalfalú, vagyis a C4-es vagy a C5-ös abroncsokon gurult ki ismét a bokszból a spanyol pilóta. Könnyen lehet, hogy jó időt fog autózni, de ne feledjük, hogy eddig mindössze egy mért kört tett meg, vagyis óriási javulás egyelőre aligha várható tőle.
Sainz a hetedik
Bár saját magához képest jelentősen gyorsult, abban nem tévedtünk, hogy az 1:22.666 másodperces idő a 7. helyre elég. A 27 éves versenyző 4 tizeddel marad el a közvetlenül előtte álló Verstappen eddigi legjobb körétől, amit még délelőtt autózott.
Sainz tovább javított, Stroll a pályára gurult
A Ferrari versenyzője 1:22.516 másodpercnél tart, amivel tovább közeledett Verstappenre. Stroll személyében pedig egy újabb olyan pilótát köszönthetünk a pályán, akit ma még nem láttunk.
Mindenki kijött, aki eddig nem tette
Stroll után Norris is visszatért a pályára az ebédszünetet követően. Rajtuk kívül Oconm Albon, valamint Schumacher is autóba ült, mindhárman először vezethetik autójukat a mai nap folyamán.
Ready to go again! @LandoNorris #F1Testing pic.twitter.com/sfimckeBqU
— McLaren (@McLarenF1) February 23, 2022
Norris megállt a bokszkijáratnál
Az Auto Motor und Sport jelenti, hogy a McLaren nem jutott el a pályáig, hiszen Norris megállt a bokszkijáratnál. Hogy mitől, azt nem tudni, de mindez aligha jelent jót a wokingiak számára.
Íme az állás a délutáni etap első órája után
Norrisnak nincs komoly problémája
A brit pilóta már vissza is tudott térni a pályára, úgyhogy a a McLaren gyorsan orvosolni tudta a gondokat. Sainz időközben tovább javított, és már 1:22.134-nél tart, ráadásul a C2-es-eken.
Hamilton a negyedik
A hétszeres világbajnok 1:21.197-et autózott, amivel feljött a 4. pozícióba, közvetlenül csapattársa mögé. Az idősebbik brit versenyző 413 ezreddel marad el Russell legjobb idejétől.
Már csak Albonnak nincs ideje
Schumacher korábban 1:29.257-tel iratkozott fel az eredményjelzőre, most pedig Ocon futotta meg első mért körét. A francia versenyző 1:24.456-ot autózott a C1-eseken, ami jelenleg a 11. helyre elég.
A Ferrari lépheti át elsőként a 100 kört
Bár Verstappen 99 körnél tart, jelenleg nincs a pályán, így a Ferrari lehet az a csapat, amelyik elsőként éri el ezt a határt. Jelenleg a Mercedeshez hasonlóan 96 körrel rendelkeznek.
Mindenki rendelkezik köridővel
Albon volt az utolsó, aki ezt nem mondhatta el magáról, ám most már az ő esetében is megtört a jég. A thai pilóta ráadásul nem is kezdett rossz idővel, a C3-asokon rögtön 1:22.938 másodpercet autózott, amivel a 9. helyen találta magát.
Ocon helyett Alonso van a pályán
A közvetítés hiányának az átka, hogy még a legtapasztaltabb újságírók is belefuthatnak olyanba, hogy összekeverik a csapat két pilótáját. Ez történt az Autosport tudósítójával, akit állítása szerint a kijelző viccelt meg, és azt hitte, hogy Alonso helyett Ocon van a pályán. Mindez azért fontos, mert így mi is belefutottunk ugyanebbe a tévedésbe. Szóval még egyszer: Alonso maradt a pályán, Ocon csak holnap mutatkozik be.
Három csapat is átlépte a száz kört
Talán nem meglepő, hogy a tavalyi konstruktőri bajnokság első három helyezettjéről van szó. A Ferrari 105 (Leclerc 80, Sainz 25), a Mercedes 102 (Russell 77, Hamilton 25) körnél tart, míg Verstappen egymaga autózott 101 kört a Red Bull-lal.
Továbbra sem megy a Haasnak és az Alfa Romeónak
Schumacher 8 kört tett meg első etapja során, de azóta már egy ideje bent várakozik a garázsban, hogy visszatérhessen a pályára. Hasonló a helyzet Bottasszal, aki még a délutáni műszak legelején jutott el 10 körig, de azóta nem jelentkezett. Úgy néz ki, hogy a Haast és az Alfa Romeót nem csak a nap első flében érték megpróbáltatások...
Fontos különbség a Mercedes és a Red Bull között
Albert Fabrega osztott meg közeli képet a tavalyi idény két élcsapatának első felfüggesztéséről. Ebből egyértelműen látszik, hogy különböző megodást alkalmaztak, ugyanis a W13-asnál a nyomórudas, míg az RB18-as esetében a vonórudas változatot használják.
Detalles de las suspensiones delanteras de Red Bull y Mercedes. Pushrod para Mercedes y Pullrod para Red Bull.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 23, 2022
Details of Mercedes and Red Bull front suspension. Pushrod for Mercedes and Pullrod for Red Bull.#F1Testing #F12022 pic.twitter.com/RPTGgEVoNd
Itt a bizonyíték
Az Alpine megosztott egy videót, amely bizonyítja mind az Autosport, mind a mi tévedésünknek az okát. A jelenleg nem autózó Ocon jól láthatóan mutatja saját nevét a kijelzőn, majd mosolyogva széttárja a kezét.
But if you’re here… #F1Testing @OconEsteban pic.twitter.com/HvlP6gukQb
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 23, 2022
Jól láthatóak a nagyobb kerekek
Az idei szezontól kezdve 13 helyett 18 colos felnire szerelt abroncsokat használnak az F1-ben, aminek eredménye szemmel is jól látható. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy az alábbi képeken az autók hátuljának különböző megoldásait is érdemes figyelni.
The different rear profiles of the 2022 cars - and the visible effect of much bigger wheels#F1 #F1Testing pic.twitter.com/RuajPHlm8u
— RaceFans (@racefansdotnet) February 23, 2022
Az állás a délutáni etap félidejében
Hamilton gyorsult, de még mindig Russell mögött van
A hétszeres világbajnok 165 ezredet javítva 1:21.032 másodpercre faragta le az idejét a C3-as gumikon, de még mindig csapattársa mögött van a 4. helyen. Szűk két órája van megelőzni, de jelenleg aligha ez a prioritás.
Verstappen már majdnem két versenytávnál tart
A holland pilóta eddig 114 kört tett meg a nap folyamán, és ez a szám most nőni fog, mert az imént tért vissza a pályára. Mindez azt jelenti, hogy nemsokára alighanem eléri a két versenytávot.
Az első szárnyak között is nagy a különbség
A The-Race.com egymás alá rakta a csapatok első szárnyáról készült képeket, így remekül lehet látni a különbségeket, illetve az egyedi megoldásokat.
Front wings. Lots of them. Quite the variety of approaches, too.
— The Race (@wearetherace) February 23, 2022
? https://t.co/nvho8IrZEv pic.twitter.com/onomgMG70O
Csendesebb időszakot élünk
Az utóbbi percekben senki nem tudott javítani, Cunoda behajtott a bokszba, Sainz és Stroll viszont visszatért a pályára. És ha már a kanadai pilóta, közvetítés hiányában be kell érnünk olyan videókkal amilyet az Aston Martin nemrég közzétett a kanadai versenyzőről.
Fly past - @lance_stroll edition ? #F1Testing pic.twitter.com/fuYdbdhUa4
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 23, 2022
Sainz hosszú etapot teljesít
A Ferrari pilótája az utóbbi körökben 1:22 végét vagy 1:23 elejét autózott a C2-es gumikon. Legutóbb, amikor a célegyenesbe ért, Verstappent üldözte.
Sainz a követés nehézségét teszteli
A spanyol versenyző közel maradt Verstappenhez, akadt, hogy 1,2 másodpercre csökkentette a távolságot. Ezzel alighanem kipróbálta, hogy az új autóval mennyire tudja követni az előtte haladót. Nem jó jel, hogy az utolsó szektorban 3 tizedet vesztett a címvédőhöz képest...
Sainz DRS-távolságon belülre került
A két pilóta közötti különbség 8 tizedre csökkent, ami azt jelenti, hogy a 27 éves pilóta akkor is használhatta volna az állítható hátsó szárnyat, ha nem tesztelésen lennének, hanem versenyen. Mindezek ellenére nem tudott előzni, de nem tudni, hogy azért, mert a középső szektorban túl közel került Verstappenhez, vagy mert csak nem akart. Ezt követően mindketten bementek a bokszba, így jelenleg Hamilton, Albon és Stroll tartózkodik a pályán, de messze vannak egymástól.
Hamilton lila első szektort autózott
A brit pilóta minden korábbinál rövidebb idő alatt teljesítette a pálya első szakaszát, de nem tudtuk meg, hogy a Mercedes valójában mire képes, ugyanis ezt követően elemelte a gázról a lábát. Délelőtt Russell is tett egy hasonlót.
Norris több mint 30 perc után tért vissza
Azok után, hogy Hamilton 27 perces szünet után gurult újra a pályára, honfitársa 34 perces várakozás után tette meg ugyanezt. A McLaren versenyzője továbbra is a 2. helyet foglalja el a délelőtt futott 1:20.474-es idejével.
Sainz volt a leggyorsabb
Na nem köridő, hanem végsebesség tekintetében, a hatszoros dobogós ugyanis 323 km!h-val száguldott, így letaszította Latifit a vonatkozó ranglista éléről. Sokan feltették a kérdést a széles oldalszekrényekkel rendelkező Ferrari F1-75-ös láttán, hogy nem lesz-e túl nagy a légellenállás, de a fentiekből ítélve ez nem okoz gondot a maranellóiaknak.
Az állás egy órával az első nap vége előtt
Hosszú idő után Albon javított először
A harmadik órában senki nem javított eddigi legjobbján, ám Albonnak köszönhetően megtört a jég. A Williams versenyzője az első és a harmadik szektorban is egyéni legjobb időt autózott, aminek köszönhetően 178 ezreddel gyorsult a C3-asokon, és már 1:22.760 áll a neve mellett.
A két Ferrari áll az élen
Sainz 1:20.416 másodpercet autózott a C3-asokon, aminek köszönhetően feljött a 2. helyre, 251 ezreddel elmaradva Leclerc mögött. Ezzel jelenleg a két Ferrari áll az élen, de ne feledjük, ez még csak a tesztelés első napja!
It’s @Carlossainz55 clocking the second best time after his teammate: 1:20.416.#essereFerrari #F1Testing pic.twitter.com/bKUj9wzBY1
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 23, 2022
Éledezik az Alfa Romeo
Bottas az előző óra végén kijött, és azóta teljesített egy 14 körös etapot, ráadásul az idején is jelentősen javított. A finn pilóta 1:22.572 másodperc alatt ért körbe, amivel feljött a 9. pozícióba.
Hamilton és Verstappen autóján is dolgoznak
Adam Cooper, az Autosport újságírója jelenti, hogy a Mercedesnél az első felfüggesztés beállításain változtatnak, de a fél csapat az autó előtt áll, így nem lehet látni, hogy pontosan mi zajlik. A Red Bullnál az oldaldobozok lekerültek az autóról, és a holland versenyző kiszállt az autóból, de nemsokára visszatérhet.
A padlólemez sérült meg a Haason
Az amerikai istálló az imént közölte Twitteren, hogy az autó alja rongálódott meg, ezért tart Schumacher még csak 8 körnél. Ugyanakkor hozzátették, hogy a szerelők dolgoznak azon, hogy ez a szám ma még növekedjen.
Videón az új autók nagy része
The devil's in the details
— Formula 1 (@F1) February 23, 2022
Up close and personal with some of the 2022 challengers! #F1 pic.twitter.com/stRVK2ygWG
Norris ugrott az élre
A McLaren pilótája félórával a vége előtt 1:19.951-re tornázta le a nap legjobb idejét. Hozzá kell tenni, hogy a többiekkel ellentétben a C4-es abroncsokon autózott.
With just over half an hour to go, @LandoNorris goes quickest for @McLarenF1 with a 1:19.951 #F1 pic.twitter.com/hdlaNhet3V
— Formula 1 (@F1) February 23, 2022
Schumacher visszatért és javított
A Haas szerelői elvégezték a munkát, így a német versenyzőnek jut még egy kis pályaidő, már ha nem üti fel a fejét újabb probléma. Bottashoz hasonlóan Schumacher is javított, és a C3-asokon autózott 1:23.009-es idejével jelenleg a 12. pozíciót foglalja el.
Schumachernek eddig tartott a visszatérés
A 22 éves versenyző mindössze 4 kört tett meg, mielőtt visszahajtott a bokszba. Persze nem tudjuk, hogy ennek mi az oka, de az biztos, hogy az amerikai istálló számára továbbra sem alakul ideálisan a nyitány.
Barcelonában is sötétedik
Bár még világosabb van, mint Magyarországon, nem véletlen, hogy negyedóra múlva befejezik a körözést, hiszen a látási viszonyok a katalán fővárosban is romlanak. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet látványos képeket készíteni, épp ellenkezőleg.
Who doesn’t love a sunset pic
— WTF1 (@wtf1official) February 23, 2022
@XPBImages #F1Testing pic.twitter.com/58NMt8hZp8
Norris ismét javított, több mint fél másodperc az előnye
A McLaren pilótája tovább faragta a legjobb köridőt, és már 1:19.568 másodpercnél tart, de továbbra is a C4-eseken autózik. Rajta kívül Stroll is gyorsult, a kanadai pilóta 1:23.327-es idejével feljött a 13. pozícióba.
Schumacher ismét pályára gördült
Ezek szerint pár perce nem műszaki probléma miatt ment be a bokszba, hanem vélhetően a beállításokon módosítottak. A német pilóta jelenleg 16 körnél tart, ehhez már csak néhányat lesz ideje hozzáadni.
Final laps of the day #HaasF1 pic.twitter.com/4456xz5Tvr
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 23, 2022
Kockás zászló
Véget ért az első tesztnap Barcelonában, Lando Norris 1:19.568 másodperccel zárt az élen. A brit pilóta a két Ferrarit és a két Mercedest előzte meg, Verstappen a 9. pozícióban végzett.
Az első nap végeredménye
Ezzel tehát véget ért a barcelonai tesztelés első napja. Köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, holnap pedig ugyanúgy várjuk Önöket nem sokkal 9 óra előtt!