Társoldalunk:
Hírlevél

A McLaren és a Ferrari kezdte a legjobban az új korszak első tesztelését

2022.02.23., 08:49
rendezés

A leggyorsabb körét a többieknél minimum eggyel lágyabb abroncsokon megfutó Lando Norris zárta az élen a barcelonai tesztelés első napját, megelőzve a Ferrarikat és a Mercedeseket. A Red Bull extrém autóval állt elő, míg az Alfa Romeónál és a Haasnál nem lehetnek elégedettek.

Elérkezett az a pillanat, amelyre minden F1-es szurkoló várt, hiszen szerdán megkezdődött az első előszezoni tesztelés Barcelonában. A dolog szépséghibája, hogy a sportág vezetése úgy döntött, hogy semmilyen formában nem közvetíti az új autók bemutatkozását, így pusztán a közösségi médiára és a helyszínen lévő újságírókra lehetett hagyatkozni. 

A Red Bull extrém autóval állt elő, főleg ami az oldalszekrényeket illeti - GalériaForrás: AFP/Lluis Gene

Az első meglepetést a Red Bull szolgáltatta: a bikások ugyan hivatalosan már bemutatták idei versenygépüket, de valójában csak a tavalyi koncepcióautót tártak a nyilvánosság elé. Most viszont már nem titkolózhattak olyan mértékben, és ennek köszönhetően kiderült, hogy igencsak extrém kocsival várják az új szezont. A legtöbbeknek alighanem az oldalszekrényeken található alávágások tűnhettek fel.

Sokan attól tartottak, hogy az új autók és részben új motorok miatt sok lesz a meghibásodás, de a pályán egyik autó sem állt meg, egyedül Lando Norris parkolt le a bokszkijáratnál már a délutáni órákban, de a brit pilóta szinte rögtön vissza tudott térni az aszfaltcsíkra. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek tökéletes napja volt ezen a téren.

Leginkább a Haas és az Alfa Romeo szenvedett. Délelőtt Nyikita Mazepin 20, Robert Kubica pedig még annál is kevesebb, mindössze 9 kört tudott megtenni. Bár a hinwili alakulat először azt kommunikálta, hogy csak apróságról van szó, és minden a tervek szerint halad, végül kiderült, hogy a padlólemezzel adódtak komoly problémák.

Ráadásul ezek nem oldódtak meg egyhamar, hiszen bár Valtteri Bottas az elsők között gurult ki a pályára a délutáni órákban, utána sokat kellett várnia, és mindössze 23 körig jutott. Bár más elosztásban, de Mick Schumacher is ugyaneddig jutott, és az utolsó órában kiderült, hogy a Haasnál is a padlólemez sérült meg.

A két csapat így összesen csupán 75 kört tett meg, és hogy ez mennyire kevés, azt jól mutatja, hogy a rajtuk kívül mindenki eljutott legalább 100-ig. A legszorgalmasabbak a Ferrari pilótái voltak: Charles Leclerc és Carlos Sainz összesen 153 alkalommal ment körbe az F1-75-össel. Persze egyénileg nem ők autóztak a legtöbbet, hiszen az ebédszünetben cseréltek egymás között: ebben a kategóriában Max Verstappen zárt az élen 147 körrel, eggyel megelőzve Fernando Alonsót. 

Norris zárta az élen az első tesztnapot - GalériaForrás: AFP/Lluis Gene

Ami a köridőket illeti, azok jelenleg kevésbé relevánsak, hiszen a csapatok egyelőre csak tapogatóztak, és próbálták megtalálni a megfelelő beállításokat. Ami tény, hogy az utolsó órában Norris kétszer is javított, aminek eredményeképpen 697 ezredes előnyben zárt a mezőny élén, de hozzá kell tenni, hogy kizárólag ő futotta meg a leggyorsabb körét a C4-es gumikon.

A brit pilótát a délelőttöt az élen záró Leclerc követte, aki abban az időszakban Verstappennel holtversenyben a legtöbb kört is termelte, szám szerint 80-at. A monacói versenyző után Sainz következett, aki 251 ezreddel maradt el csapattársától.

A két Ferrarit a konstruktőri címvédő Mercedes pilótái követték. George Russell 1:20.874-gyel zárta a délelőttöt, és bár az abu-dzabi események után az első hivatalos F1-es eseményén résztvevő Lewis Hamilton238 ezredre megközelítette, felülmúlni nem tudta honfitársa idejét.

A Red Bull és Verstappen egyelőre nem villogott a köridők tekintetében, hiszen a holland pilóta csupán a 9. helyen végzett. A tavalyi bajnok még a délelőtt folyamán érte el a legjobb idejének számító 1:22.246-ot, így aligha lő mellé az, aki szerint az RB18-asban ennél jóval több van. A 24 éves versenyző a nap első felében a kavicságyat is meglátogatta, de vissza tudott térni a pályára, és a jelek szerint nem sérült meg az autója.

Csapaton belül az Aston Martinnál volt a legnagyobb különbség, hiszen a délelőtt lehetőséghez jutó, végül a 6.. pozícióban záró Sebastian Vettel több mint 2 másodperccel előzte meg a 13. Lance Strollt, aki nyilvánvalóan más programon volt. Rajtuk és a már korábban említetteken kívül az Alpha Taurinál fordult még elő, hogy a délutáni pilóta nem múlta felül a délelőtti idejét, de a faenzaiaknál mindkét napszakban Cunoda Juki vezetett.

GPHírek
08:25

Ez a nap is eljött, nyakunkon a 2022-es szezon!

Bizonyára sok rajongó már tűkön ülve várta 2022. február 23-át, hiszen ez az a nap, amikor a Forma-1-es mezőny hivatalosan is megkezdi a pályán való felkészülést az idei szezonra. A három napos barcelonai tesztelésen mind a 10 istálló és mind a 20 versenyző pályára gurul, hogy ki folytassa, ki elkezdje az  ismerkedést az idei, a 2021-estől minden ízében eltérő autójával. 

A következő napok során az eseményeket élőben követjük, és igyekszünk beszámolni a legfrissebb fejleményekről, noha a szokottnál nehezebb dolgunk lesz.

GPHírek
08:31

Ők tesztelnek ma

A Ferrari kivételével az összes csapat megerősítette már, hogy kivel, avagy kikkel tesztel ma. A maranellóiak esetében csak azt tudni, hogy Carlos Sainz lesz szolgálatban délelőtt, azt viszont nem, hogy délutánra is marad-e, vagy átadja a helyét Charles Leclerc-nek. Az alábbi táblázatban a mai pilótafelállásokat foglaltuk össze.

  délelőtt délután
Mercedes George Russell Lewis Hamilton
Red Bull Max Verstappen Max Verstappen
Ferrari Carlos Sainz ?
McLaren Lando Norris Lando Norris
Alpine Fernando Alonso Fernando Alonso
Alpha Tauri Cunoda Juki Cunoda Juki
Aston Martin Sebastian Vettel Lance Stroll
Williams Nicholas Latifi Alex Albon
Alfa Romeo Robert Kubica Valtteri Bottas
Haas Nyikita Mazepin Mick Schumacher
GPHírek
08:44

Furát húzott az F1 az első teszttel

Ahogyan a korábbi posztunkban említettük, nem lesz egyszerű követni az eseményeket, a Forma-1 ugyanis kissé érthetetlen módon úgy döntött, hogy a barcelonai gyakorlást hivatalosan nem is tesztként, hanem "bejáratásként" kezeli, és majd csak a márciusi bahreini három napos teszt lesz hivatalosan is teszt.

Természetesen ettől még Barcelonában is ugyanúgy tesztelni fognak a csapatok, viszont nem lesz élő időmérés (csak a nap végén teszik közé a legjobb köridőket) és a korábbi évekkel megszokottal ellentétben élő közvetítés sem, valamint szurkolók sem látogathattak ki a Circuit de Catalunyára.

A csapatok és a helyszínen tartózkodó médiumok ugyanakkor igyekeznek majd minden eseményről beszámolni a közösségi oldalakon, így mi is igyekezni fogunk a lehető legszélesebb körű tájékoztatást nyújtani a Kedves Olvasóknak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Majer Dániel
08:55

Több csapat már pályára is lépett

Persze még nem ma, hanem héffőn és kedden, a Haas, a McLaren és az Alpine ugyanis korábban még nem járatta be a 2022-es autóját, a Ferrari pedig a fioranói pályára lépése után Barcelonában is ellőtt egy forgatási napot. A Mercedes, a Red Bull, az Aston Martin és a Williams korábban Silverstone-ban, az Alfa Romeo Fioranóban, az Alpha Tauri pedig Misanóban tette meg az első köreit az idei versenygéppel.

Majer Dániel
08:58

A Ferrari mégsem Sainz-cal kezd

Az előzetes hírekkel ellentétben nem a spanyol pilóta, hanem Charles Leclerc fogja ma először pályára vinni az F1-75-öt, Sainz pedig a délután 14 órakor kezdődő második szakaszban vezetheti majd az autót.

GPHírek
09:01

Mintha versenyhétvége lenne, de csak mintha

Lévén a sajtó képviselői és a televíziós stábok is ki vannak tiltva a boxutcából, hiszen "ez csak bejáraás", kisebb a nyüzsgés, mint akár egy átlagos tesztelésen, de azért a paddockot elnézve a csapatok megadták a módját ennek a három napnak is, és mindenki a legújabb motorhome-jával érkezett Barcelonába.

GPHírek
09:03

Elkezdődött a teszt!

A Mercedes már pályára is gurult George Russell-lel, az autón hatalmas mérőkeretekkel. A csapatoknak ilyenkor az egyik első és legfontosabb feladata, hogy aerodinamikai méréseket végezzenek, és leellenőrizzék, hogy az új kocsi által produlált adatok megegyeznek-e a szimulációk során és a szélcsatornás teszek alatt kapott értékekkel.

GPHírek
09:05

A legtöbben már megtettek legalább egy kört

Russell mellett Norris, Vettel, Leclerc, Verstappen és Latifi is kimerészkedett. Hamarosan jövünk az első valódi képekkel az új Red Bullról, amelyet még senki sem látott, lévén a csapat egy demóautót mutatott csak be korábban. Addig itt egy kis ízelítő: az oldalszerkények mindjárt igencsak szokatlanra sikeredtek a többi istálló autójához képest.

GPHírek
09:10

30 szett száraz pályás gumiból kell gazdálkodni

Alább látható, hogy a Pirelli melyik keverékeket miként jelöli, és milyen kötelező értékeket ír elő a használatuk során. A csapatok a három napra 30 slick és 3-3 szett intermediate, illetve vizes gumit kaptak. Ha nem fog esni, utóbbiakat akkor is használni fogják, mert a tervek szerint péntek délutánra fellocsolják az aszfaltot. A gumikról alább olvashatnak bővebben:

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
09:13

Még három csapatra várunk

A Haas, az Alpine és az Alfa Romeo nem merészkedett még ki, a többiek már megkezdték a munkát. Íme az első képek:

GPHírek
09:15

Óriási alávágások vannak a Red Bull oldalán

Ez az autó bizony nagyon extrém lett, az oldala legalábbis mindenképpen. Egyik csapat sem vágta ennyire alá az oldalszekrények alsó részét, ami persze nem azt jelenti, hogy másnak ne lehetne gyors versenygépe, és csak teljesen más koncepciót követ.

GPHírek
09:16

A Haas reggel hivatalosan is bemutatta a VF-22-est

Korábban csak rendereket tettek közzé a valós autóra csak nyomokban hasonlító modelljükről, de a barcelonai tesztelés kezdetének reggelén tartottak azért egy rendes bemutatót is, amely során Mick Schumacher és Nyikita Mazepin is pózolt egy kicsit a VF-22-essel.

GPHírek
09:21

Russell már tíz körnél is többet ment, ő vezet

Persze nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a tesztelésen a köridők haványozottan irrelevánsak, viszont ha valami fontos, az a megtett kilométerek száma. Eddig a jelenleg egyedül köröző Russell vezet mindkét értékelésben, hiszen már a 10. körét is megtette, miközben 1:25.955-ös körrel vezet a C3-as Pirelliken. Mögötte Leclerc áll egy 1:35.6-os installációs körrel a C4-es gumin, majd Verstappen jön 1:37.633-al a C2-es keveréken, de ő is alighanem még csak gurult egy kört.

Összehasonlításképpen a tavalyi pole pozíciós idő a Spanyol Nagydíjon 1:16.741 volt Lewis Hamiltontól.

GPHírek
09:23

Hamilton is a garázsban van, közelről figyelte Russellt

Noha csak délután ül majd autóba, a hétszeres világbajnok sem akart lemaradni a tesztelés kezdetéről, és civil ruhában, a garázs kijáratában állva figyelte, ahogy újdonsült csapattársa megkezdi a munkát.

GPHírek
09:27

Így fest az RB18

Alighanem a Red Bull autójára kíváncsi most mindenki, és egyelőre nem okoz csalódást Max Verstappen 2022-es munkaeszköze. Íme néhány fotó róla.

GPHírek
09:29

Hamilton is megnézte Verstappen autóját

Miként azt a képet posztoló spanyol újságíró, Albert Fabrega is írta, ehhez a fotóhoz nem nagyon kell kommentár.

GPHírek
09:33

Az Alfa Romeo még rejtőzködik

Ahogyan ígérte, az Alfa Romeo még nem a végleges festésével, hanem álcafestéssel vesz részt a teszten, de már ők is megkezdték a munkát a még a sisakját is álcázó Robert Kubicával a volánnál.

GPHírek
09:37

Cunoda állt az élre, miután megelőzte Verstappent

A japán versenyző 1:23.914 alatt ért körbe C3-as gumin, majd jött Verstappen C2-esen és 1:23.524-gyel megelőzte, de nem sokkal később az Alpha Tauri pilótája 1:23.471-re javított, úgyhogy ismét ő áll az élen.

Mögötte Verstappen, Vettel (1:25.007, C3), Russell (1:25.548, C3) és Leclerc (1:35.600, C4) a sorrend, a többieknek még nincs mért ideje.

GPHírek
09:39

Verstappen javított, megint ő vezet

Persze a motorüzemmódokat és üzemanyagmennyiségeket sem ismerjük, illetve azt sem tudjuk, melyik pilóta mennyire nyomja neki, nem beszélve arról, hogy mire jön az első futam, az autók többségén jókora változtatások lesznek. De azért elmondjuk, hogy Verstappen 1:23.038-cal visszavette a vezetést Cunodától, miközben már ő is átlépte a 10 körös határt.

GPHírek
09:42

Aggódik a Ferrari egyik vezető mérnöke

Enrico Cardile, a Ferrari karosszériateljesítményért felelős mérnöke egyáltalán nem biztos benne, hogy az idei szabályok el fogják érni a kívánt hatást, és könnyebbé teszik majd a másik autó követését. Hogy miért kételkedik, arról az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
09:45

Új motorhome-ot villantott az F1

Szokatlan látvánnyal találkozhattak a barcelonai paddockban a helyszínen tartózkodók, egy új motorhome jelent ugyanis meg a csapatok "palotái" mellett. Méghozzá a Forma-1-é, amely úgy érezte, a sportág vezetőinek is kijár a kényelem az európai versenyeken, úgyhogy mostantól ez az építmény lesz az otthonuk ezeken a futamhétvégéken.

GPHírek
09:49

Cunoda bement 1:23 alá, miközben Alonso is megjött

1:22.692-vel ismét a japán áll az élen Verstappen és a C3-as gumin 1:23.317-tel a harmadik helyre felkapaszkodó Fernando Alonso előtt. 

A megtett körök számában Verstappen vezet 18-cal, mögötte Russel jön 14-el, majd Cunoda 12-vel.

GPHírek
09:53

Az Alfa Romeo szerelői takarósdit játszanak

Az Auto Motor und Sport tudósítója felhívta rá a figyelmet, hogy az Alfa szerelői mindent megtesznek, hogy a garázs előtt sorfalat állva eltakarják a C42-est a fotósok elől. A pályán azért sikerült lencsevégre kapni az álcafestéses autót.

GPHírek
09:58

Egyéb extrém részletek is akadnak az új Red Bullon

A diffúzor és a kipufógó között elhelyezkedő beam wing, avagy derékszárny is merőben eltér bármelyik másik autón látottól. Figyelembe véve, hogy tavaly a csapat év közben jelentős energiákat volt kénytelen a 2021-es autó fejlesztésére fordítani a világbajnoki csata miatt, még elképesztőbb, hogy mennyire extrém megoldásokat alkalmaztak az RB18-ason.

GPHírek
10:01

Az első óra végén Leclerc állt az élre

A Ferrari is belehúzott Leclerc-rel a volánnál, és C2-es, azaz a második legkeményebb Pirellin 1:21.718-cal átvette a vezetést, ezzel közel 1 másodperccel megelőzve az eddig élen álló Cunodát.

Az állás egy órányi tesztelés után:

1. Leclerc, Ferrari, 1:21.718, C2
2. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
3. Verstappen, Red Bull, 1:23.038, C2
4. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
5. Vettel, Aston Martin, 1:25.007, C3
6. Russell, Mercedes, 1:25.54s, C3

GPHírek
10:05

A Mercedes már most trükközik

Russell az imént javított egy kicsit az eddigi legjobbján, de az Autosport tudósítása szerint jelentősen elemelte a gázt, mielőtt áthaladt volna a célvonalon. Lehet, hogy a csapat már most titkolni szeretné a W13-as valós teljesítményét?

GPHírek
10:09

Könnyebb lesz lemásolni az új autókat

A csapatok fotósai természetesen jelenleg is bőszen fényképeznek a boxutcában és a pálya mellett, hogy minél részletesebb képeket készítsenek a riválisok autójáról. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint az új szabályokkal könnyebb lesz átvenni egy-egy megoldást a riválisoktól.

„Az autók többé nem apró részletekből állnak. A másolás gyorsabb lesz a nagyobb felületek miatt” – idézi a német szakembert az Auto Motor und Sport.

GPHírek
10:12

Norris és Russell feljött Leclerc mögé

A McLaren versenyzője a második helyre sorolt be 1:22.491-el C2-es, a Mercedes pilótája pedig a harmadik helyre 1:22.655-tel C3-as gumin. A Ferrari 1:21.718-as idejétől azonban jócskán elmaradtak.

GPHírek
10:14

Közben a Ferrari vált a legszorgalmasabbá

Leclerc 23 körnél jár, amivel eggyel előzi Verstappent. Jelenleg jóformán csak az számít, hogy minél több kört pakoljanak a csapatok az új autóba.

GPHírek
10:16

Ennyire durván karcsú a Red Bull

A WTF1 remek összehasonlításán kitűnően látszik, hogy az RB18-as oldalszekrényeinek alávágása mennyivel extrémebb mind a Mercedes, mind a Ferrari szinte teljesen függőleges oldalú megoldásánál.

GPHírek
10:21

A Ferrari kicsit bekente Leclerc autóját

A mérőkeretek és mérőcsövek mellett az F1-es tesztelés másik fontos kelléke az áramlásjelző festék, amit mos a Ferrari is használ, és bekente vele az F1-75 Venturi-csatornájának bejáratát és az úgynevezett "teástálcát", a gyakorlatilag a pilóta alatt található nyúlványt, amiből a maranellóiak egy dupla megoldást terveztek az idei kocsira.

GPHírek
10:24

Hamilton felcsapott kémnek

A hétszeres világbajnok korábban terepszemlét tartott, és minden garázst végigjárt a boxutcában, vetve egy-egy pillantást az ellenfelek autójára. Közben rendesen álcázta is magát, hiszen kapucniban, napszemüvegben és maszkban tette mindezt. 

GPHírek
10:28

A McLaren is "átfestette" az autóját

Nemcsak a Ferrari, hanem a McLaren is áramlásjelző festékkel dolgozik, csak ők az autó alja helyett az első szárnyat és az idei szezontól bevezetett, kerék fölé nyúló szárnyelemet kenték be neonzöldre.

GPHírek
10:30

Vettel visszatért régi sisakfestéséhez

Már ha úgy vesszük, hogy van neki olyan, hiszen pályafutása során előszeretettel váltogatta azt akár versenyről versenyre. A BWT távozásával a jelek szerint azonban már őt sem szponzorálja személyesen az Alpine-hoz "átigazoló" cég, így rózsaszín bukó helyett az először első ferraris idényében megjelenő fehér sisakot viseli a német zászlóval.

GPHírek
10:35

A csapatok az FIA előtt is titkolóznak

Az Auto Motor und Sport az egyik veterán mérnököt idézte, aki elmondta, az istállók a bahreini tesztre jelentősen változtathatnak majd az autójukon, aminek egyik oka az, hogy a szabályok szellemiségét megőrizni szándékozó FIA elől is titkolni akarják, hogy milyen módokon szeretnének növelni a leszorítóerőn, nehogy a szövetség már most lépjen, és betiltson ezt-azt.

GPHírek
10:38

Nőhetnek az idén a csúcssebességek

Noha a várakozások szerint az E10-es üzemanyag bevezetésével némileg gyengültek a motorok, a megváltozott aerodinamika miatt a mérnökök mégis azt várják, hogy az idei autók gyorsabbak lesznek az egyenesekben az elődeiknél.

Barcelonában egyelőre nincs nagy eltérés, Verstappen repesztett eddig a leggyorsabban a célegyenesben 316 km/h-val, őt Latifi követi 314-gyel, majd jön Cunoda 312-vel.

GPHírek
10:43

Képgaléria a Red Bullról

Miután korábban csak egy demóautót mutatott be, a mai teszten vehettük először szemügyre az RB18-ast, amelyről az alábbi képre katitntva tekinthetik meg a későbbiekben frissülő galériánkat.

KATTINTÁSRA galéria nyílikForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson
GPHírek
10:45

A Haas és az Alfa Romeo már lemaradásban

Pánikra persze még nincs ok, de korántsem jó jel, hogy a tavalyi világbajnokság utolsó két helyezettje még csak 6, illetve 4 kört tett meg, ideje pedig csak az 1:28.255-tel az utolsó helyen álló Mazepinnek van. A körszámlálót jelenleg a Red Bull vezeti a Mercedes és a Ferrari előtt, alább látható a lista.

Red Bull: 35
Mercedes: 30
Ferrari: 24
Williams: 21
Alpha Tauri: 19
Alpine: 19
McLaren: 18
Aston Martin: 14
Haas: 6
Alfa Romeo: 4

GPHírek
10:52

Az Alpine megoldása hasonlít a Red Bulléra

Az Alpine A522-es oldalszekrényeivel a csapat hasonló utat jár, mint a Red Bull az RB18-assal, de jóval kevésbé agresszív az alávágás.

GPHírek
10:56

Leclerc megközelítette a legjobbját, de nem javított

Nemrég a teljes pálya a monacói versenyzőjéé volt, azóta viszont Alonso és Vettel is csatlakozott hozzá. Etapja elején Leclerc C2-es gumin 1:21.767-es kört ment, amivel csak századokkal maradt el a korábbi, nem mellesleg továbbra is mindenki másnál gyorsabb legjobbjától.

Verstappen közben 1:22.434-re javított és letaszította Russellt a harmadik helyről.

GPHírek
11:02

Verstappen már második

Iménti javítása után a holland pilóta 1:22.246-os kört ment, amivel Norrist is eggyel hátrébb szorította. Leclerc idejétől viszont még 5 tized a hátránya.

GPHírek
11:05

Ilyen a 2022-es autók hangja

Az F1 célegyenes mellett készült videójából nemcsak a látványban, hanem néhány idei versenygép hangjában is gyönyörködhetünk. Hangerőt fel!

GPHírek
11:08

Két óra után továbbra is Leclerc vezet

Két óra telt el, és ugyanennyi van hátra a délelőtti etapból. Továbbra is a Ferrari áll az élen az első óra végén elért időeredményével, mögötte Verstappen és Norris teszi teljessé az első hármast. Az Alfa Romeót vezető Robert Kubicának továbbra sincs mért köre.

Az állás két óra után

1. Leclerc, Ferrari, 1:21.718, C2
2. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
3. Norris, McLaren, 1:22.382, C2
4. Russell, Mercedes, 1:22.655, C3
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
6. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
7. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
8. Vettel, Aston Martin, 1:24.076, C3
9. Mazepin, Haas, 1:28.25s, C2

GPHírek
11:11

Russell átvette a vezetést

Ha kicsit hamarabb kijön, már a második órát az élen zárhatta volna a Mercedes, amelyben Russell C3-as gumin 1:21.403-at repesztett az imént, amivel több mint 3 tizeddel megjavította Leclerc idejét. Az abroncsai ugyanakkor egy lépcsővel lágyabbak voltak.

GPHírek
11:15

Leclerc agresszív, Verstappen Prostot idézi

Mark Hughes, a The-Race.com szakírója a pálya széléről figyeli a versenyzőket, a 7-es és 8-as kanyarban állva pedig azt a megfigyelést tette, hogy Charles Leclerc „hihetetlenül agresszív és magabiztos, mindenki másnál keményebben nyomja”, míg Max Verstappen „úgy vezeti ezt az autót, mintha ő lenne Alain Prost, sokkal finomabb kormánymozdulatokat tesz, mint korábban, ezt eddig minden kanyarban megfigyeltem.”

Hughes a gyors jobbos 9-es kanyarban úgy látta, hogy az idei autók már most gyorsabban érkeznek meg oda és fordulnak el, mint a tavalyiak, amit igen lenyűgöző közelről figyelni.

GPHírek
11:18

Russel tovább gyorsult

Időközben a Mercedes újdonsült pilótája 1:21.039-re tornázta le a lécet a C3-as keveréken, amivel már közel 7 tizeddel előzi Leclerc-t.

GPHírek
11:20

Verstappen elsőként tett meg félszáz kört

Nem spórolnak a Red Bullnál és szorgalmasan pakolják a kilométerelet az RB18-asba, amit mutat, hogy Verstappen érte el elsőként az 50 körös határt. 

Itt érdemes kiemelni azt is, hogy nem volt még piros zászlós megszakítás, ami jó jel annak tükrében, hogy az idei autókban jóformán csak a kormány maradt ugyanaz, és az új szabályok, illetve az E10-es üzemanyag miatt az erőforrások is jelentős változtatásokon estek át.

GPHírek
11:24

Így néznek ki az új autók oldalról

Az F1 News.Live volt olyan kedves, és hét autó oldalról, az utolsó sikánban készült fotóját is egymás alá tette, lehetővé téve a tökéletes összehasonlítást. Íme:

GPHírek
11:30

Kisebb gondokba ütközött az Alfa

Luke Smith, az Autosport riportere jelentette a boxutcából, hogy Robert Kubica azért tett meg még csak négy kört, mert a csapat tájékoztatása szerint apróbb problémák merültek fel, de semm drámai, és követik az eredeti tervet. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy aligha az szerepelt a tervben, hogy két és fél óra alatt csak négy körig jutnak.

GPHírek
11:33

Nincs nagy meleg

Barcelona a múltban is azért számított kedvelt teszthelyszínnek a csapatok körében, mert télen is jó idővel szolgált, na meg persze azért, mert ezen az aszfaltcsíkon a karakteréből adódóan előjönnek az autók gyengeségei. Jelenleg ugyanakkor mindössze 13 fokos a levegő és közel 20 fokos az aszfalt hőmérséklete, ami nem ideális, de persze lehetne rosszabb is.

GPHírek
11:39

Így néznek ki az új autók a barcelonai aszfalton

Szokás szerint frissülő képgalériával is jelentkezünk a nap folyamán, íme az első képek Barcelonából.

KATTINTÁSRA galéria nyílikForrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
11:43

Újabb jel, hogy nem lesz könnyebb előzni?

Alex Kalinauckas, az Autosport szakírója az első kanyar féktávja mellett állva úgy véli, továbbra is nagyon későn fékeznek ott a pilóták, azaz nem biztos, hogy jelentősen nőni fognak a féktávok az új autókkal, ha egyáltalán fognak.

Persze a szorosabb követés esetén és DRS segítségével így is elképzelhető, hogy javul a helyzet, de egyelőre úgy tűnik, hogy a féktávok inkább a lassabb kanyarok előtt lesznek hosszabbak.

GPHírek
11:46

Leclerc agyonvágta Russell idejét, ismét ő vezet

A C3-as, tehát az eddigi legjobbjának eléréséhez használt keveréknél eggyel lágyabb abroncsokot jelent meg a Ferrari pilótája, majd 1:20.165-ös időt repesztett, amivel közel 9 tizeddel javította meg Russell szintén C3-as gumikon elért idejét.

Valamivel korábban Norris is javított, ő C2-esen 1:21.866-tal áll jelenleg a harmadik helyen.

GPHírek
11:49

Russell is javított, de maradt Leclerc mögött

A Mercedes pilótája C3-as gumin 1:20.784-et ment, de így is több mint 6 tizedre van Leclerc-től.

GPHírek
11:54

Darabokra szedték az Alfa Romeót

Az AMuS fotósa jelentette a boxutcából, hogy az Alfa Romeo szerelői dolgoznak a kocsin, amely jelenleg darabokban pihen a garázsban. Lehet, hogy mégsem olyan aprók azok a problémák?

Közben a svájci istálló mellett csak az Alpine és a Haas nincs kint a pályán, a többiek egyaránt gyűjtik a kilométereket.

GPHírek
11:57

A pilóták szándékosan keresik a többieket

Az Autosport újságírója megfigyelte, hogy Russell direkt közel maradt korábbi csapattársához, Nicholas Latifihez az utolsó kanyarban, mint ahogy többen is igyekeznek feltérképezni az autójuk viselkedését valaki más mögött haladva. Érdekes lesz majd meghallgatni az első tapasztalatokat, hiszen már most lehet némi képet kapni majd arról, hogy mennyire váltak be az új szabályok.

GPHírek
12:01

Egy óra van hátra, Leclerc vezet

Három óra telt el az első tesztnap délelőttjéből, az eredménytáblázat élén pedig a nemrég 1:20.165-ös idővel a korábbi vezetést visszaszerző Charles Leclerc áll George Russell és a nemrég ismét javító Lando Norris előtt.

A sorrend a harmadik óra végén

1. Leclerc, Ferrari, 1:20.165, C3
2. Russell, Mercedes, 1:20.784, C3
3. Norris, McLaren, 1:21.173, C2
4. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:22.692, C3
6. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
7. Vettel, Aston Martin, 1:23.328, C2
8. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
9. Mazepin, Haas, 1:26.455, C2

GPHírek
12:04

A Haasnak is gondjai voltak, Alonso nem használ DRS-t

Az AMuS megtudta, hogy a Haas sem véletlenül körözött eddigi ilyen keveset, mivel nekik a benzimpumpával adódtak gondjaik, míg az Alpine-nál is felütötte a fejét egy kisebb technikai probléma: nem működött megbízhatóan a DRS, így Alonso inkább nem nyitja azt, amíg meg nem javítják.

GPHírek
12:07

Verstappen hosszabb etapot ment

Még a harmadik óra végén fejezett be egy 11 körös menetet a kemény gumikon, többnyire az 1:23-as tartományban autózva. A holland pilóta már 65 körnél jár, miközben a Ferrari és a Mercedes is közelíti a hatvanat.

GPHírek
12:09

Ha már nem megy, az Alfa legalább megadta a módját

Egyedüli csapatként használnak tesztfestést, de ez nem minden, ugyanis még csapatruházatot is gyártottak hozzá, amit Bottas és az először majd csak holnap autóba ülő kínai Csou Kuan-jü már be is mutatott a paddockban. Kubica közben továbbra is a garázsban vesztegel...

GPHírek
12:11

Már a Williams a leggyorsabb az egyenesben

Latifi 320-at repesztett a célegyenesben, őt Leclerc követi 318-al, majd a hivalosan már nem, de továbbra is Honda-motorral hajtott Red Bull-lal jön Max Verstappen 316-tal.

Jelenleg egyedül Alonso van kint a pályán.

GPHírek
12:14

Leclerc megnézte, milyen a Mercedes mögött haladni

Korábbam a  monacói tesztelhette le, hogy mennyi leszorítóerőt veszít egy másik autó mögött, miután jó ideig haladt Russell nyomában. A brit végül elengedte és egy kis helyet hagyott magának a következő mért körére.

GPHírek
12:19

Verstappen korábban rájött az új autók titkára?

Mark Hughes a The-Race szöveges tudósításában azt fejtegeti, hogy Verstappen feltűnően lágy vezetési stílusa olyan, mintha maximalizálni akarná az autó alatt futó Venturi-csatornák hatékonyságát azzal, hogy folyamatosan a lehető legközelebb tartja az autót az aszfalthoz. Emiatt a holland pilóta korábban fékez és hamarabb áll a gázra a többieknél, és a közelében sincs annak az agresszív stílusnak, amit Leclerc képvisel. Lehet, hogy hamarosan mindenki elkezdi majd így vezetni a 2022-es autóját?

Verstappen a Red Bull RB18-banForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli
GPHírek
12:27

Vettel és Cunoda is javított

A négyszeres világbajnok 1:21.551-et autózott az imént a C3-as keveréken, amivel feljött a negyedik helyre Leclerc, Russell és Norris mögé, míg Cunoda ugyanezen a keveréken 1:21.638-ra tornázta le az idejét Ő Vettel mögött az ötödik helyen áll jelenleg.

GPHírek
12:30

Megélénkült a forgalom, Vettel tovább javult

Hét autó is pályán van jelenleg, közülök Vettel az egyik, aki 1:21.276-ra faragta le az idejét, de pozíciót nem javított. Mellette Alonso, Cunoda, Latifi, Russell, Leclerc és Norris vannak még kint, a Williams pedig szanaszét kente Latifi autójának orrát áramlásjelző festékkel.

GPHírek
12:33

A csapatok inkább több kört tesznek meg

Az egyik istálló mérnöke azt mondta az Auto Motor und Sportnak, hogy ötkörös etapok helyett inkább a tíz körös meneteket részesítik előnyben, mivel ezekkel az autókkal így többet lehet tanulni. 

GPHírek
12:34

A Mercedes zárkózik, de továbbra is a Red Bull vezet

Már ami a megtett körök számát illeti, Verstappen ebben az összevetésben ugyanis 71 körrel áll az élen, mögötte azonban Russell csak hárommal van lemaradva, de Leclerc sincs messze a 66 megtett körével.

GPHírek
12:40

Vajon látjuk még az Alfát?

Siralmasan alakul eddig a hinviliek napja, lévén Robert Kubica csak 4 kört tett meg, mértet pedig egyet sem. A csapat korábbam szétszerelte a kocsit, mert valamilyen probléma adódott vele, azóta viszont nincs róluk hír, és könnyen lehet, hogy már csak a 14 órakor véget érő egy órás ebédszünet után gurulnak pályára. Délután már a tervek szerint Valteri Bottas ül majd az autóban.

GPHírek
12:44

Kubica ismét a pályán!

Csak emlegetni kellett az Alfa Romeót, amely nemhogy megjelent, de a lengyel megtette első mért körét is vele: 1:29.516-tal az utolsó helyre sorolt be C3-as keveréken.

A kevés megtett kör ugyanakkor nem csak a csapatnak, hanem neki sem jön jól, hiszen gyaníthatóan a főszponzor nem keveset fizethetett azért, hogy egy fél napra Kubica vezethessen.

GPHírek
12:47

Folyamatosan javul a lengyel

Másodjára már egy 1:26-ot ment, majd harmadjára 1:25.909-nél állította meg a stoppert, amivel megelőzte a szintén nagyon keveset, csupán 13 kört vezető Nyikita Mazepint.

GPHírek
12:50

Norris még odatett egy izmos kört a McLarennel

Már csak tíz perc van hátra a délelőtti etapból, de a McLaren pilótája C3-as gumikon még javított egyet, és 1:20.474-gyel feljött a második helyre, 3 tizeddel Leclerc mögé.

GPHírek
12:53

Latifi és Leclerc is hosszú etapon

Ők ketten várhatóan már nem javítana, mivel mindeketten több mint 15 kör óta vannak kint, Latifi a kemény, Leclerc a közepes gumikon.

GPHírek
12:58

Sainz apjával követi a tesztelést

Tett egy kis kirándulást a Ferrari spanyolja édesapjával, idősebb Carlos Sainz-cal a pálya mellett, hogy szabad szemmel is megnézhesse menet közben az idei autókat.

GPHírek
12:59

Mazepin is megjelent a Haasszal

Az orosznak is ezek lesznek ma az utolsó körei, mivel délután már Mick Schumacher vezetheti a VF-22-est. Azért 1:25.139-es körrel Kubicát gyorsan visszaelőzte.

GPHírek
13:01

Mazepin tovább gyorsult

A 1:25-ös ideje után ment egy 1:24.505-öt is az orosz, amivel már jócskán Kubica előtt van, de Latifi 1:23.3-as idejétől messze elmarad.

GPHírek
13:05

Leintették a délelőtti körözést, Leclerc zárt az élen

Ennyi volt az idei előszezoni tesztelés első négy órája, de azért ne menjenek sehova, az előttünk álló, szűk egy órás ebédszünetben is jelentkezünk friss tartalmakkal, 14 órától 18 óráig pedig jön a folytatás.

A délelőttöt Leclerc zárta az élen Norris és Russell előtt, a nagy vesztesnek pedig az Alfa Romeo bizonyult, de azért a Haas sem lehet elégedett.

Az első nap délelőttjének végeredménye

1. Leclerc, Ferrari, 1:20.165, C3
2. Norris, McLaren, 1:20.474, C3
3. Russell, Mercedes, 1:20.784, C3
4. Vettel, Aston Martin, 1:21.276, C3
5. Tsunoda, AlphaTauri, 1:21.638, C3
6. Verstappen, Red Bull, 1:22.246, C2
7. Alonso, Alpine, 1:23.317, C3
8. Latifi, Williams, 1:23.379, C3
9. Mazepin, Haas, 1:24.505, C2
10. Kubica, Alfa Romeo, 1:25.909, C3

GPHírek
13:09

Néhányan még rajtoltak egyet

Leclerc, Cunoda és Mazepin is kihasználta a lehetőséget, hogy ilyenkor a célegyenesben, a rajrácson megállva próbarajtot lehet végrehajtani, mielőtt közelezően vissza kell térni a boxutcába. Ezt szezon közben csak azokon a pályákon tehetik meg a pilóták, amelyeken a boxutca kijárata nem alkalmas rajtgyakorlat elvégzésére.

GPHírek
13:13

A Ferrari és a Red Bull egálban a körök terén

Szinte egész délelőtt úgy tűnt, hogy a Red Bull fogja megtenni a legtöbb kört az első négy órában, de Leclerc végül behozta Verstappent, és mindketten 80 körig jutottak. Mögöttük a Mercedes sincs nagyon lemaradva, Russell 77 kört tett meg. A sor végén az Alfa Romeo szerénykedik 9-cel, de a Haasnak is csak 20 forduló jött össze.

Ferrari: 80 
Red Bull: 80
Mercedes: 77
Williams: 66
Alpine: 54
Aston Martin: 52
McLaren: 50
Alpha Tauri: 44
Haas: 20
Alfa Romeo: 9

GPHírek
13:15

Az Alfa Romeo bízik benne, hogy egyszeri problémáról van szó

A The-Race.com-nak azt mondta a csapat, hogy egy kevésbé jelentős alkarész törött el az autóban, ezért remélik, hogy a cseré követően délután már zavartalanul körözhetnek.

GPHírek
13:19

Az Alpha Taurinál biztatónak vélik a kezdést

„A gyűjtött adatok alapján az autó azt csinálja, amit vártunk tőle. Úgy tűnik, hogy képesek vagyunk változtatni rajta, elvégeztük a szokásos nagy beállítás-változtatásokat, hogy megnézzük, miként reagál rájuk a kocsi. Első naphoz, az alacsony hőmérsékletekhez, teljesen új gumikhoz és azokhoz kapcsolódó működési paraméterekhez képest elég jól” – nyilatkozta Jody Egginton a The-Race-nek.

Cunoda Juki 44 megtett körrel az ötödik helyen zárta a délelőttöt

GPHírek
13:24

Zajlik az év első sajtótájékoztatója

Míg a szerelők és a délelőtt vezető pilóták (kivéve Latifit) ebédelnek, Csou Kuan-jü, Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Sergio Pérez és Nicholas Latifi a sajtó képviselőinek kérdéseire válaszol. 

GPHírek
13:30

Hamilton izgatott

Bár a hétszeres világbajnok még nem ült autóba, délelőtt szemügyre vette, hogy mit alkottak az ellenfelek. Korábban úgy fogalmazott, hogy nem tudja, mire számítson az erősorrendet illetően, és az elmúlt órák nem változtattak ezen az álláspontján.

„Hihetetlenül izgalmas időket élünk – idézi a brit pilótát az Auto Motor und Sport. – Látható, hogy a csapatok különböző utakat követnek a tervezésnél, és senki nem tudja, hol tart az autójával."

GPHírek
13:33

A Williams volt a leggyorsabb

Korábban beszámoltunk róla, hogy a grove-iak pilótája, Nicholas Latifi produkálta a legnagyobb végsebességet, és azóta sem taszították le a ranglista éléről. A kanadai versenyző egészen pontosan 320,7 km/h-val repesztett, őt Cunoda (319 km/h) és Leclerc (318,8 km/h) követte. A leglassabbnak az Alpine bizonyult, Alonso csupán 294,3 km/h-ra volt képes.

GPHírek
13:37

Verstappen egyszer kicsúszott

Az Autosport számolt be róla, hogy a délelőtti etap közepén a holland pilóta lesodódott a pályáról, és a kavicságyban kötött ki, ahonnan vissza tudott térni az aszfaltcsíkra. A Red Bull vélhetően nem sérült meg súlyosan, hiszen Leclerc-rel és a Ferrarival holtversenyben a legtöbb kört teljesítette.

GPHírek
13:39

Frissült a galériánk

Képválogatásunk újabb fotókkal bővült. A galériát az alábbi képre kattintva tehet megnyitni. 

A képre kattintva galéria nyílikForrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
13:44

Ricciardo szerint nem mindig lehet látni a másik autót

Az ausztrál pilóta elárulta, az új autóknál előfordul, hogy a rivális kiesik az ember látóteréből, ekkor szerinte megérzés alapján kell vezetni. Ez igazolja azokat a feltételezéseket, hogy az új gumik miatt kevesebbet lehet látni a kocsiból.

GPHírek
13:49

Jön a csapatfőnökök sajtótájékoztatója

Miután véget ért a pilóták sajtótájékoztatója, következnek a csapatvezetők. A Mercedest, illetve a Red Bullt irányító Toto Wolff és Christian Horner egyaránt részt vesz az eseményen, de utóbbi miatt van egy kis csúszás, mert megfeledkezett a maszkról. Hozzájuk csatlakozik AAndreas Seidl és Franz Tost, a McLaren, illetve az Alpha Tauri csapatfőnöke, valamint Laurent Rossi, az Alpine márkaigazgatója.

GPHírek
13:53

Hamilton elfogulatlan és női sportfelügyelőket akar

A sajtótájékoztatón természetesen szóba került a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj, illetve az ennek kapcsán bejelentett FIA-intézkedések. Scott Mitchell, a The-Race.com újságírójának jelentése alapján Hamilton úgy véli, hogy néhány sportfelügyelő túlságosan jóban van egyes pilótákkal, és örülne, ha a helyükre kevésbé elfogult szakemberek kerülnének. Hozzátette, szívesen látna több nőt a sportfelügyelők között.

GPHírek
13:58

Hét helyen változik a pilóta személye

Nemsokára kezdődik a délutáni etap, ezért érdemes összeszedni, hogy kikkel is találkozhatunk. A Red Bullnál, a McLarennél, az Alpine-nál és az Alpha Taurinál nem lesz változás, vagyis Verstappen, Norris és Cunoda folytatja a körözést. Ellenben a Mercedesbe Hamilton, a Ferrariba Sainz, az Alpine-ba Ocon, az Aston Martinba Stroll, a Williamsbe Albon, az Alfa Romeóba Bottas, a Haasba pedig Schumacher ül be.

GPHírek
14:00

Elindult a délutáni etap

Megkezdődött a barcelonai tesztelés első napjának második fele. Egyelőre azonban senki nem merészkedett ki a pályára, a csapatok nem sietik el a dolgokat.

GPHírek
14:06

Javultak a körülmények

A délelőtti időszakhoz képest nőtt a hőmérséklet, így a levegő jelenleg 17,6, a pálya 28,8 fokos. Mindez azt jelenti, hogy a körülmények jobban hasonlítanak egy átlagos F1-es hétvégére, vagyis a csapatok relevánsabb adatokat gyűjthetnek az autóról.

GPHírek
14:11

Továbbra sincs autó a pályán

10 perc elteltével még senki nem hagyta el a bokszutcát. Természetesen az alábbi videó sem most készült, hanem még délelőtt, hiszen a Williamst figyelő Mick Schumacher jelenleg már arra készül, hogy hamarosan ő is bemutatkozzon a teszten.

GPHírek
14:15

Valaki beindította a motort

Az Autosport arról számolt be, hogy motorzaj hallható valamelyik garázs irányéból, de hogy kiről van szó, azt egyelőre nem tudni. Mint ahogyan azt sem, hogy ez azt jelzi-e, hogy hamarosan autó lesz a pályán, hiszen ők is csak reménykednek ebben.

GPHírek
14:16

Verstappen és Bottas által tört meg a jég

A holland, majd utána a finn versenyző is kigördült a garázsból, ezzel érdemben is megkezdve a délutáni etapot. Egyelőre tehát úgy néz ki, hogy az Alfa Romeo számára produktívabban telhetnek a következő órák, mint a délelőtti időszak.

GPHírek
14:19

Verstappen a legkeményebb gumikon kezd

A Red Bullra a C1-es, míg az Alfa Romeóra a C2-es abroncsokat tették fel. Bottas fel is iratkozott az eredményjelzőre, de 1:26.043-as köre az utolsó helyre jó.

GPHírek
14:21

Verstappen hosszú etapra készülhet

A címvédő 1:26.5-tel kezdett, majd 1:25.7-et és 1:25.0-t autózott. Úgy tűnik tehát, hogy nem az eddigi leggyorsabb körét akarja megjavítani, hanem hosszú etapot szeretne teljesíteni.

GPHírek
14:25

Bottas megelőzte csapattársát

Egyelőre valóban jobban megy az Alfa Romeónak, mint délelőtt, hiszen a finn pilóta már most jobb időre volt képes, mint Kubica. A tízszeres futamgyőztes előbb 1 ezredre megközelítette a lengyel versenyző idejét, majd 1:25.120 másodpercet autózva át is vette tőle a 10. helyet.

GPHírek
14:27

Hamilton is érkezik

A hétszeres világbajnok az abu-dzabi események óta először ül autóba hivatalos F1-es eseményen. A Mercedes versenyzője a C3-as abroncsokon kezd, amelyeken Russell megfutotta saját leggyorsabb körét.

GPHírek
14:30

Bottas ismét javított, Sainz is a pályán

A finn versenyző 1:24.981 másodperc alatt ért körbe, ami továbbra is a 10. pozíciót jelenti, de ennek most még nincs nagy jelentősége. Hamilton után nem sokkal Sainz is pőályára merészkedett a Ferrari F1-75-össel.

GPHírek
14:34

Valaki már most világbajnokot hirdetett

A 2014 és 2018 között a Forma-1-ben versenyző Marcus Ericsson igencsak jó véleménnyel van az idei Ferrariról. A svéd pilóta szerint a maranellóiaknak már most oda lehet adni a vb-címet, hiszen a legjobban kinéző autó mellett övék volt a legjobb idő is. Persze az egyik szubjektív, a másikkal meg nyilvánvalóan viccelt.

GPHírek
14:37

Hamilton és Sainz is feliratkozott az eredményjelzőre

A brit pilóta 1:23.994-gyel kezdett, hogy aztán 1:23.539-re, majd 1:23.382-re javítson, amivel már csak 3 ezredre van Latifi 8. helyet érő körétől. A Ferrari versenyzője 1:24.526-tal nyitott, de aztán visszatért a bokszba, így jelenleg csupán a hétszeres világbajnok tartózkodik a pályán.

GPHírek
14:40

Verstappen és Cunoda váltja Hamiltont

A 37 éves versenyzőnek eddig tartott az első etapja a C3-as abroncsokon. A pálya azonban nem vált üressé, sőt, megkétszereződött a köröző autók száma, ugyanis Verstappen visszatért, míg Cunoda a délután során először hajtott ki a bokszból. Előbbi a C1-es, utóbbi a C2-es gumikat használja.

GPHírek
14:47

Sainz a lágy gumikon tért vissza

Piros oldalfalú, vagyis a C4-es vagy a C5-ös abroncsokon gurult ki ismét a bokszból a spanyol pilóta. Könnyen lehet, hogy jó időt fog autózni, de ne feledjük, hogy eddig mindössze egy mért kört tett meg, vagyis óriási javulás egyelőre aligha várható tőle.

GPHírek
14:50

Sainz a hetedik

Bár saját magához képest jelentősen gyorsult, abban nem tévedtünk, hogy az 1:22.666 másodperces idő a 7. helyre elég. A 27 éves versenyző 4 tizeddel marad el a közvetlenül előtte álló Verstappen eddigi legjobb körétől, amit még délelőtt autózott.

GPHírek
14:53

Sainz tovább javított, Stroll a pályára gurult

A Ferrari versenyzője 1:22.516 másodpercnél tart, amivel tovább közeledett Verstappenre. Stroll személyében pedig egy újabb olyan pilótát köszönthetünk a pályán, akit ma még nem láttunk.

GPHírek
14:56

Mindenki kijött, aki eddig nem tette

Stroll után Norris is visszatért a pályára az ebédszünetet követően. Rajtuk kívül Oconm Albon, valamint Schumacher is autóba ült, mindhárman először vezethetik autójukat a mai nap folyamán.

GPHírek
14:59

Norris megállt a bokszkijáratnál

Az Auto Motor und Sport jelenti, hogy a McLaren nem jutott el a pályáig, hiszen Norris megállt a bokszkijáratnál. Hogy mitől, azt nem tudni, de mindez aligha jelent jót a wokingiak számára.

GPHírek
15:05

Íme az állás a délutáni etap első órája után

 

GPHírek
15:12

Norrisnak nincs komoly problémája

A brit pilóta már vissza is tudott térni a pályára, úgyhogy a a McLaren gyorsan orvosolni tudta a gondokat. Sainz időközben tovább javított, és már 1:22.134-nél tart, ráadásul a C2-es-eken.

GPHírek
15:15

Hamilton a negyedik

A hétszeres világbajnok 1:21.197-et autózott, amivel feljött a 4. pozícióba, közvetlenül csapattársa mögé. Az idősebbik brit versenyző 413 ezreddel marad el Russell legjobb idejétől.

GPHírek
15:19

Már csak Albonnak nincs ideje

Schumacher korábban 1:29.257-tel iratkozott fel az eredményjelzőre, most pedig Ocon futotta meg első mért körét. A francia versenyző 1:24.456-ot autózott a C1-eseken, ami jelenleg a 11. helyre elég.

GPHírek
15:26

A Ferrari lépheti át elsőként a 100 kört

Bár Verstappen 99 körnél tart, jelenleg nincs a pályán, így a Ferrari lehet az a csapat, amelyik elsőként éri el ezt a határt. Jelenleg a Mercedeshez hasonlóan 96 körrel rendelkeznek.

GPHírek
15:28

Mindenki rendelkezik köridővel

Albon volt az utolsó, aki ezt nem mondhatta el magáról, ám most már az ő esetében is megtört a jég. A thai pilóta ráadásul nem is kezdett rossz idővel, a C3-asokon rögtön 1:22.938 másodpercet autózott, amivel a 9. helyen találta magát.

GPHírek
15:37

Ocon helyett Alonso van a pályán

A közvetítés hiányának az átka, hogy még a legtapasztaltabb újságírók is belefuthatnak olyanba, hogy összekeverik a csapat két pilótáját. Ez történt az Autosport tudósítójával, akit állítása szerint a kijelző viccelt meg, és azt hitte, hogy Alonso helyett Ocon van a pályán. Mindez azért fontos, mert így mi is belefutottunk ugyanebbe a tévedésbe. Szóval még egyszer: Alonso maradt a pályán, Ocon csak holnap mutatkozik be.

GPHírek
15:41

Három csapat is átlépte a száz kört

Talán nem meglepő, hogy a tavalyi konstruktőri bajnokság első három helyezettjéről van szó. A Ferrari 105 (Leclerc 80, Sainz 25), a Mercedes 102 (Russell 77, Hamilton 25) körnél tart, míg Verstappen egymaga autózott 101 kört a Red Bull-lal.

GPHírek
15:45

Továbbra sem megy a Haasnak és az Alfa Romeónak

Schumacher 8 kört tett meg első etapja során, de azóta már egy ideje bent várakozik a garázsban, hogy visszatérhessen a pályára. Hasonló a helyzet Bottasszal, aki még a délutáni műszak legelején jutott el 10 körig, de azóta nem jelentkezett. Úgy néz ki, hogy a Haast és az Alfa Romeót nem csak a nap első flében érték megpróbáltatások...

GPHírek
15:48

Fontos különbség a Mercedes és a Red Bull között

Albert Fabrega osztott meg közeli képet a tavalyi idény két élcsapatának első felfüggesztéséről. Ebből egyértelműen látszik, hogy különböző megodást alkalmaztak, ugyanis a W13-asnál a nyomórudas, míg az RB18-as esetében a vonórudas változatot használják.

GPHírek
15:54

Itt a bizonyíték

Az Alpine megosztott egy videót, amely bizonyítja mind az Autosport, mind a mi tévedésünknek az okát. A jelenleg nem autózó Ocon jól láthatóan mutatja saját nevét a kijelzőn, majd mosolyogva széttárja a kezét.

GPHírek
15:58

Jól láthatóak a nagyobb kerekek

Az idei szezontól kezdve 13 helyett 18 colos felnire szerelt abroncsokat használnak az F1-ben, aminek eredménye szemmel is jól látható. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy az alábbi képeken az autók hátuljának különböző megoldásait is érdemes figyelni.

GPHírek
16:06

Az állás a délutáni etap félidejében

GPHírek
16:13

Hamilton gyorsult, de még mindig Russell mögött van

A hétszeres világbajnok 165 ezredet javítva 1:21.032 másodpercre faragta le az idejét a C3-as gumikon, de még mindig csapattársa mögött van a 4. helyen. Szűk két órája van megelőzni, de jelenleg aligha ez a prioritás.

GPHírek
16:15

Újra frissült a galéria

Újabb fotókkal egészült ki az első tesztnapról készült képválogatásunk, az alábbira kattintva meg is lehet tekinteni. 

A képre kattintva galéria nyílikForrás: AFP/Lluis Gene
GPHírek
16:21

Verstappen már majdnem két versenytávnál tart

A holland pilóta eddig 114 kört tett meg a nap folyamán, és ez a szám most nőni fog, mert az imént tért vissza a pályára. Mindez azt jelenti, hogy nemsokára alighanem eléri a két versenytávot.

GPHírek
16:27

Az első szárnyak között is nagy a különbség

The-Race.com egymás alá rakta a csapatok első szárnyáról készült képeket, így remekül lehet látni a különbségeket, illetve az egyedi megoldásokat.

GPHírek
16:35

Csendesebb időszakot élünk

Az utóbbi percekben senki nem tudott javítani, Cunoda behajtott a bokszba, Sainz és Stroll viszont visszatért a pályára. És ha már a kanadai pilóta, közvetítés hiányában be kell érnünk olyan videókkal  amilyet az Aston Martin nemrég közzétett a kanadai versenyzőről.

GPHírek
16:39

Sainz hosszú etapot teljesít

A Ferrari pilótája az utóbbi körökben 1:22 végét vagy 1:23 elejét autózott a C2-es gumikon. Legutóbb, amikor a célegyenesbe ért, Verstappent üldözte.

GPHírek
16:43

Sainz a követés nehézségét teszteli

A spanyol versenyző közel maradt Verstappenhez, akadt, hogy 1,2 másodpercre csökkentette a távolságot. Ezzel alighanem kipróbálta, hogy az új autóval mennyire tudja követni az előtte haladót. Nem jó jel, hogy az utolsó szektorban 3 tizedet vesztett a címvédőhöz képest...

GPHírek
16:48

Sainz DRS-távolságon belülre került

A két pilóta közötti különbség 8 tizedre csökkent, ami azt jelenti, hogy a 27 éves pilóta akkor is használhatta volna az állítható hátsó szárnyat, ha nem tesztelésen lennének, hanem versenyen. Mindezek ellenére nem tudott előzni, de nem tudni, hogy azért, mert a középső szektorban túl közel került Verstappenhez, vagy mert csak nem akart. Ezt követően mindketten bementek a bokszba, így jelenleg Hamilton, Albon és Stroll tartózkodik a pályán, de messze vannak egymástól.

GPHírek
16:50

Hamilton lila első szektort autózott

A brit pilóta minden korábbinál rövidebb idő alatt teljesítette a pálya első szakaszát, de nem tudtuk meg, hogy a Mercedes valójában mire képes, ugyanis ezt követően elemelte a gázról a lábát. Délelőtt Russell is tett egy hasonlót.

GPHírek
16:54

Norris több mint 30 perc után tért vissza

Azok után, hogy Hamilton 27 perces szünet után gurult újra a pályára, honfitársa 34 perces várakozás után tette meg ugyanezt. A McLaren versenyzője továbbra is a 2. helyet foglalja el a délelőtt futott 1:20.474-es idejével.

GPHírek
16:57

Sainz volt a leggyorsabb

Na nem köridő, hanem végsebesség tekintetében, a hatszoros dobogós ugyanis 323 km!h-val száguldott, így letaszította Latifit a vonatkozó ranglista éléről. Sokan feltették a kérdést a széles oldalszekrényekkel rendelkező Ferrari F1-75-ös láttán, hogy nem lesz-e túl nagy a légellenállás, de a fentiekből ítélve ez nem okoz gondot a maranellóiaknak.

GPHírek
17:06

Az állás egy órával az első nap vége előtt

GPHírek
17:11

Hosszú idő után Albon javított először

A harmadik órában senki nem javított eddigi legjobbján, ám Albonnak köszönhetően megtört a jég. A Williams versenyzője az első és a harmadik szektorban is egyéni legjobb időt autózott, aminek köszönhetően 178 ezreddel gyorsult a C3-asokon, és már 1:22.760 áll a neve mellett.

GPHírek
17:15

A két Ferrari áll az élen

Sainz 1:20.416 másodpercet autózott a C3-asokon, aminek köszönhetően feljött a 2. helyre, 251 ezreddel elmaradva Leclerc mögött. Ezzel jelenleg a két Ferrari áll az élen, de ne feledjük, ez még csak a tesztelés első napja!

GPHírek
17:19

Éledezik az Alfa Romeo

Bottas az előző óra végén kijött, és azóta teljesített egy 14 körös etapot, ráadásul az idején is jelentősen javított. A finn pilóta 1:22.572 másodperc alatt ért körbe, amivel feljött a 9. pozícióba.

GPHírek
17:26

Hamilton és Verstappen autóján is dolgoznak

Adam Cooper, az Autosport újságírója jelenti, hogy a Mercedesnél az első felfüggesztés beállításain változtatnak, de a fél csapat az autó előtt áll, így nem lehet látni, hogy pontosan mi zajlik. A Red Bullnál az oldaldobozok lekerültek az autóról, és a holland versenyző kiszállt az autóból, de nemsokára visszatérhet.

GPHírek
17:28

A padlólemez sérült meg a Haason

Az amerikai istálló az imént közölte Twitteren, hogy az autó alja rongálódott meg, ezért tart Schumacher még csak 8 körnél. Ugyanakkor hozzátették, hogy a szerelők dolgoznak azon, hogy ez a szám ma még növekedjen.

GPHírek
17:31

Videón az új autók nagy része

GPHírek
17:33

Norris ugrott az élre

A McLaren pilótája félórával a vége előtt 1:19.951-re tornázta le a nap legjobb idejét. Hozzá kell tenni, hogy a többiekkel ellentétben a C4-es abroncsokon autózott.

GPHírek
17:37

Schumacher visszatért és javított

A Haas szerelői elvégezték a munkát, így a német versenyzőnek jut még egy kis pályaidő, már ha nem üti fel a fejét újabb probléma. Bottashoz hasonlóan Schumacher is javított, és a C3-asokon autózott 1:23.009-es idejével jelenleg a 12. pozíciót foglalja el.

GPHírek
17:43

Schumachernek eddig tartott a visszatérés

A 22 éves versenyző mindössze 4 kört tett meg, mielőtt visszahajtott a bokszba. Persze nem tudjuk, hogy ennek mi az oka, de az biztos, hogy az amerikai istálló számára továbbra sem alakul ideálisan a nyitány.

GPHírek
17:46

Barcelonában is sötétedik

Bár még világosabb van, mint Magyarországon, nem véletlen, hogy negyedóra múlva befejezik a körözést, hiszen a látási viszonyok a katalán fővárosban is romlanak. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lehet látványos képeket készíteni, épp ellenkezőleg.

GPHírek
17:50

Norris ismét javított, több mint fél másodperc az előnye

A McLaren pilótája tovább faragta a legjobb köridőt, és már 1:19.568 másodpercnél tart, de továbbra is a C4-eseken autózik. Rajta kívül Stroll is gyorsult, a kanadai pilóta 1:23.327-es idejével feljött a 13. pozícióba.

GPHírek
17:56

Schumacher ismét pályára gördült

Ezek szerint pár perce nem műszaki probléma miatt ment be a bokszba, hanem vélhetően a beállításokon módosítottak. A német pilóta jelenleg 16 körnél tart, ehhez már csak néhányat lesz ideje hozzáadni.

GPHírek
18:00

Kockás zászló

Véget ért az első tesztnap Barcelonában, Lando Norris 1:19.568 másodperccel zárt az élen. A brit pilóta a két Ferrarit és a két Mercedest előzte meg, Verstappen a 9. pozícióban végzett.

GPHírek
18:10

Az első nap végeredménye

Ezzel tehát véget ért a barcelonai tesztelés első napja. Köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval, holnap pedig ugyanúgy várjuk Önöket nem sokkal 9 óra előtt!

Még több bejegyzés