Lewis Hamilton zárta az élen az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzését. A hétszeres világbajnok 641 ezreddel verte meg a 4. Verstappent, ám Esteban Ocon 2. helye megmutatja, hogy mindkét autóban rengeteg a tartalék. A versenyszimulációk során a holland pilóta gyorsabb volt, de eggyel lágyabb gumikon kezdett riválisánál.
Az elsőnél jóval reprezentatívabb körülmények között zajlott az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzése. A levegő hőmérséklete 25, míg az aszfalté 31 fokos volt a gyakorlás kezdetén. A magyar idő szerint délelőtti tréninghez képest egy változás történt a mezőny összetételét illetően: ezúttal már George Russell vezette a Williamst Jack Aitken helyett.

A bokszutca kijáratának megnyitását követően Kimi Räikkönen vezetésével kirajzottak a pilóták a pályára. A legtöbben a közepeseken kezdtek, a finn versenyzőnek a keményeket tették fel először, Lando Norris pedig a lágyak mellett döntött. A mezőnyből egyedül Daniel Ricciardo maradt hosszabb ideig a garázsban, de 5 perc után már ő is pályán volt, és csapattársához hasonlóan a lágyakon gördült ki.
Az első körök után Lewis Hamilton állt az élre, aki 1:25.127-es körével 26 ezreddel előzte meg Norrist és további 186-tal Valtteri Bottast. A két Red Bullnak ennél jóval nagyobb volt a lemaradása, Max Verstappen 502, míg Sergio Pérez 539 ezredet kapott a hétszeres világbajnoktól.
A második próbálkozások során a holland pilóta és csapattársa is javított, igaz, utóbbi csak minimálisan. A bajnoki éllovas azonban 46 ezreddel feljött a szintén gyorsuló Hamilton mögé, de az első szabadedzéssel ellentétben most az ő körét törölték pályaelhagyás miatt. Bottasnak más jellegű problémái voltak, a finn pilóta jobb hátsó kereke ugyanis találkozott a fallal a 14-es kanyarban, de a Mercedes nem sérült meg súlyosan.
Nem sokkal később Nicholas Latifi is hibázott: a kanadai versenyző kiesett a bukótérbe, és megrongálta a hátsó szárnyát a 13-as kanyarban. Pár másodpercen keresztül állt a pálya szélén, de aztán vissza tudott térni a bokszba.
Verstappen aztán érvényes kört autózott, és feljött a 2. pozícióba, de Hamilton rengeteget javított, és 1:24.126 másodperces idejével 939 ezredre növelte előnyét riválisával szemben. Az időközben lágyakra váltó Bottas feljött a 2. pozícióba, a holland versenyzőt pedig még Ricciardo, majd a két Alpine és Charles Leclerc is megelőzte, mielőtt a bajnokaspiránsok is feltették a piros oldalfalú abroncsokat. Igaz, Fernando Alonso körét elvették.

Amire Hamilton és Verstappen visszajöttek, Bottas 1:24.083-mal átvette a vezetést. És azután is az élen maradt, hogy mindkét vetélytársa teljesítette első gyorskörét a lágyakon. Hamilton az első szektorban nem javított, aminek következtében 21 ezreddel elmaradt csapattársa körétől, Verstappen pedig 249 ezreddel volt lassabb a finn pilótánál.
Ezt követően azonban jött Esteban Ocon, és 49 ezreddel Bottasnál is gyorsabbnak bizonyult, aki két lila szektor után a 12-es kanyarban csúnyán elfékezte, így nem tudta visszavenni a vezetést. Hamilton és Verstappen szintén nem gyorsult: előbbi a második szektorban elvette, utóbbi 49 ezreddel elmaradt addigi legjobbjától. Csapattársa, Sergio Pérez ellenben javított és feljött az 5. helyre.
Hamilton azonban egy körrel később ismét élre állt, ráadásul jelentős különbséggel, 343 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Oconnál. Ezzel pedig ki is alakult a második szabadedzés végeredménye, Pérez mögött Alonso, Cunoda Juki, Leclerc, Carlos Sainz és Pierre Gasly lett az első tíz sorrendje.
Ezt követően az ilyenkor megszokott módon a versenyszimulációk következtek. Az élcsapatok pilótái közül egyedül Verstappen kezdett lágy gumikon, a többiek közepeseken. A holland versenyző ennek megfelelően etapjának elején gyorsabb is volt Hamiltonnál, de nyilvánvalóan nem lehet pontosan tudni, hogy a keverékek között mekkora a különbség.
Kimi Raikkonen spins and hits the wall at Turn 14
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021
Thankfully he is able to get out of his car#AbuDhabiGP#F1pic.twitter.com/TNQr9M80xh
Már leintették az edzést, amikor Räikkönen elvesztette a falnak csapta az Alfa Romeót, ami jelentős mértékben összetört. A finn pilóta sértetlenül kiszállt az autóból, ám a szerelőknek lesz dolguk a harmadik szabadedzésig.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Jön az utolsó esti szabadedzés
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Ez az idei utolsó alkalom, hogy a pilóták naplemente után gyakorolhatnak, holnap az időmérő és vasárnap a futam már tétre megy, nem is akármilyenre! Max Verstappen és Lewis Hamilton között eldől a világbajnoki cím sorsa, így a máskor rutinszerű szabadedzések jelentősége is felértékelődik. Kövessék velünk az eseményeket percről percre!
Verstappen kezdett az élen
Bosszantotta, hogy jobbra húz a kormány, de így is Max Verstappen volt a leggyorsabb az első szabadedzésen. Az események krónikája alább olvasható.
Kamerát szereltek Leclerc sisakjába
A korábbi próbálkozások után ezúttal Charles Leclerc sisakjába szereltek kamerát, a Sky Sports közvetítésében Jenson Button azt mondta, ez a legközelebbi élmény ahhoz, mint amikor ő vezetett F1-es autót.
Trükközik a Ferrari a motorokkal
Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari ezúttal a régi erőforrását használja, holnap szerelik be az aktuális specifikációt, így a ma megspórolt kilométerekért cserében magasabb teljesítményszinttel járhathatják az erőforrást.
Differentemente dalle rotazioni passate,
— Giuliano Duchessa (@GiulyDuchessa) December 10, 2021
entrambe le #SF21 girano con la vecchia PU oggi.
Risparmio km oggi, mappatura piu alta da domani. #Formu1a #F1 #Ferrari #AbuDhabiGP
Zöld zászló!
Elkezdődött a második szabadedzés, amelynek elsősorban a második fele lesz hasznos a körülmények miatt, ennek ellenére Schumacher, Giovinazzi és Bottas rögtön pályára lép.
FP2 under the Yas Marina lights is GO!
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021
Let's see what the second session has got in store...#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/cqi9ImZbbr
Máris változik a gumitaktika
Az első szabadedzésen szinte mindenki csak lágy gumikkal ment és a legjobb kört mindenki a piros jelzésű abronccsal teljesítette, de ezúttal közepesekkel jönnek a pilóták, elvétve találni kemény és lágy keveréket is.
Ezúttal is érdemes figyelni a sisakkamerát
Leclerc továbbra is használja a kamerával felszerelt sisakját, egyelőre naplementében, napnyugta után lehet, hogy sisakot vagy rostélyt cserél.
Charles still using the helmet cam #AbuDhabiGP pic.twitter.com/8vN1mgb3MU
— tami. (@Vetteleclerc) December 10, 2021
Hamilton az élen kezdett, Verstappen 5.
A brit pilóta 1:25.127-tel a leggyorsabb kört futotta, 0,026 másodperccel megelőzve Lando Norrist, ő viszont lágy gumikkal lépett pályára. Ocon közben a rádión a fejtámlájára panaszkodik.
Norris továbbra is lágyakkal vitézkedik
A McLaren pilóta átmenetileg visszavette a vezetést, de Hamilton 1:24.943-ra gyorsult, Verstappen feljött 1 tizeden belülre, de törölték a körét, így Norris továbbra is a 2. helyezett 0,2 másodperces hátránnyal, lágy gumikon.
McLaren are running a special livery this weekend, but Lando's one-off helmet isn't too shabby either #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/4jZHM495Pz
— PlanetF1 (@Planet_F1) December 10, 2021
Bottas nekiment a szalagkorlátnak
A rádión azt mondta, hogy volt egy kisebb koccanása, kívülről úgy tűnt, hogy nagy tempóval nekiment a jobb hátsó kerekével a szalagkorlátnak. Visszatért a bokszba és ellenőrzik az autóját.
Gros contact avec le rail a la sortie du virage 14 pour Valtteri Bottas.#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/932yYviMXQ
— Off Track (@OffTrack_FR) December 10, 2021
Latifi is a falnak ütközött
A kanadai pilóta a 13-as kanyarban a hátsó szárnnyal nekiment a falnak, az alkatréz megsérült, de az autó szerencsére lábon visszajutott a bokszba, így nem kellett leállítani az edzést.
Nicholas Latifi est parti a la faute au virage 13. Aileron arriere endommagé pour le Canadien.#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/jGHUULlSIK
— Off Track (@OffTrack_FR) December 10, 2021
Verstappen feljött a 2. helyre
A holland pilóta végre értékelhető kört futott, de Hamilton még mindig vezet 1:24.126-tal. Verstappen 1:25.065-öt futott, így a 2. helyezett Ocon, Norris, Ricciardo és Leclerc előtt.
Teeeering... #MaxVerstappen komt voorbij en ik waai bijna van de bank af. #AbuDhabiGP pic.twitter.com/UlRQQGaLBm
— ?? (@LoverKatten) December 10, 2021
Bottas visszatért, lágy gumikkal
A finn pilóta visszajött a pályára a néhány perccel ezelőtti koccanása után, lágy gumikkal 1:24.272-vel felkapaszkodott a 2. helyre, de lágy abroncsokkal sem tudott gyorsabb lenni Hamilton közepes gumis körénél.
Alonsónak is van sisakkamerája
Az Alpine versenyzői már korábban is tesztelték az újítást, Abu-Dzabiban is betekinthetünk a versenybe a kétszeres F1-es világbajnok szemszögéből.
Bottas átvette a vezetést, Alonso körét törölték
A finn pilóta 1:24.083-mal, lágy gumikon átvette a vezetést, korábban Alonso futott egy 2. leggyorsabb kört, de azt pályaelhagyás miatt törölték.
Valtteri Bottas zirveye çikti!#AbuDhabiGP | #F1 pic.twitter.com/phuFCcElr4
— Tutkumuz F1 (@F1tutkumuz) December 10, 2021
Hamilton elsőre csak közelített Bottashoz
Az új lágy gumiszettel Lewis Hamilton csak megközelíteni tudta Valtteri Bottast, a különbség 0,021 mp, de a finn pilóta sem az első körében volt a leggyorsabb. Max Verstappen mindhárom szektorban egyéni leggyorsabb volt, de így is 0,249 mp-es hátrányt szedett össze, elsősorban a 3-as szektorban.
Ocon vezet, meglepően gyors az Alpine
A francia pilóta 1:24.034-re gyorsult, Alonso törölt körével együtt ez azt sejteti, hogy az Alpine jó formában van, a Mercedeseket és Red Bullokat viszont valószínűleg letekerték.
Újabb hiba Bottastól
Alaposan elfékezte magát, vissza is tért a bokszba, ma várhatóan újabb időmérős kört már nem fut.
?????????—?#f1jp #AbuDhabiGP #f1dazn pic.twitter.com/Q0L66ECURX
— ??? (@tk_jef12) December 10, 2021
Ilyen egy kör a 7. helyezett Leclerc szemszögéből
Ride onboard with @Charles_Leclerc for a mind-blowing view of the Yas Marina Circuit #F1 #AbuDhabiGP @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/2nxTvsd5Fy
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021
Azonos körszám az élmezőnyben
Az első négy helyezett versenyző eddig egyaránt 13-13 kört tett meg a második szabadedzésen, de ez már növekedett Hamilton esetében, ráadásul a brit pilóta 1:23.691-gyel átvette a vezetést.
Mozgalom szerveződik Räikkönenért
Egyre több komment bukkan fel a közösségi médiában, amelyben arra buzdítják egymást a szurkolók, hogy vasárnap a visszavonuló Kimi Räikkönent válasszák meg a verseny legjobbjának.
Kimi Raikkonen better get 100% of the votes for driver of the day this weekend or we riot
— Matt Gallagher (@MattyWTF1) December 7, 2021
Verstappen maradt lágyakon, a Mercedes nem
Eltérő gumikat próbálgatnak most az éllovasok, Verstappen maradt lágy gumikon, Pérez és a két Mercedes viszont közepeseket használ a hosszabb etapokra.
Verstappen 1 másodperccel gyorsabb lágyakon
A jelenlegi tempó alapján Verstappen 1:28.1-re, Hamilton 1:29.2-re képes, a különbséget a lágy és a közepes keverékű gumik adják, illetve nem ismerjük az üzemanyagszinteket és a motorüzemmódokat sem.
Bottas kissé gyorsult a közepeseken
A finn pilóta feljött 1:28.8-ra közepes keverékű gumikon, Verstappen továbbra is 1:28.1-et tud a lágyakon. Izgalmas lesz a holnap reggeli esélylatolgatásunk!
Újabb kicsúszás Bottastól
A finn pilóta ismét hibázott, megúszta egy pályaelhagyással, de úgy tűnik, egyelőre nem forrt össze az autójával. Hamilton esetében a tempója furcsa, egy körön gyors volt, de a hosszabb etapokon egyelőre nem kiemelkedő a tempója, persze, lehetséges, hogy csak altatnak. Hamilton 1:28.6-ot tud közepeseken.
A szektoridők szerint a Mercedes jobban áll
Mercedes are setting the pace
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021
Lewis Hamilton currently leads the way, Max Verstappen is in P4#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/u7AY1597w5
Räikkönen csúnya balesete zárja az edzést
A finn pilóta a 14-es kanyarban totálkárosra törte az autóját, piros zászló miatt leállították az egyébként is véget érő edzést.
Kirmizi Bayrak. Kimi Raikkonen bariyerlerde. #AbuDhabiGP pic.twitter.com/eeQONvedkp
— Krampon F1 (@F1Krampon) December 10, 2021
Bottas bukását másolta Räikkönen
A finn pilóta ugyanúgy csúszott meg, ahogy honfitársa is, de nagyobb tempót próbált átvinni, és a koccanás után nem tudta megfogni az autót, a jobb oldala összetört szalagkorlátnál. Nem volt nagyon súlyos eset, de rengeteg dolga lesz a szerelőknek.
Izgalmas folytatás jön!
Egy körön Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Esteban Ocon, Valtteri Bottas és Max Verstappen előtt, de a hosszabb etapok alakulása lesz majd igazán érdekes. Erről holnap reggeli esélylatolgatásunkban olvashatnak bővebben, addig köszönjük a figyelmet, és jövünk további hírekkel!