Szokatlanul alakult a harmadik szabadedzés az első Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén, az időmérő előtti utolsó felvonás során úgy tűnt, az élcsapatok sem igazán értik, miként üzemeltessék megfelelően az abroncsaikat. Ezt már az is jelezte, hogy a Mercedes és a Red Bull pilótái teljesen más taktikával láttak munkához a dzsiddai naplementében.
A konstruktőri világbajnokságot vezető Mercedes versenyzői kemény, a Red Bullok lágy gumikkal kezdtek el körözni, de mindkét esetben furcsa eredmények születtek. Lewis Hamilton a keményekkel futotta a leggyorsabb körét, Max Verstappen sokáig úgy volt lágyakkal az abszolút leggyorsabb, hogy 6 kört megtett az adott gumiszettet használva.
Később 1:28.105-re, majd 1:28.100-ra gyorsult, ezzel 0,214 mp-re növelte az előnyét Hamiltonnal szemben, aki annak is örülhet, hogy egyben maradt az autója, mert a tréning elején elfékezte magát és kicsúszott a bukótérbe, majd egy levezető köre elején az ideális íven maradt, ezért Pierre Gasly majdnem nekiment, 7 kanyarral később a mérnöke későn szólt neki, ezért Nyikita Mazepin csak a bukótérben tudta elkerülni, hogy hátulról belerohanjon a poroszkáló Mercedesbe.
Rövidebb sárga zászlós szakaszok ettől függetlenül is előfordultak, de komolyabb baleset szerencsére nem történt a szezon leggyorsabb utcai pályáján. Lance Stroll defektet kapott, ettől eltekintve a mezőny lényegében zavartalanul dolgozhatott, ami különösen Charles Leclerc-nek volt fontos, miután a második szabadedzés végén alaposan összetörte a Ferrarit.
Leclerc ettől nem igazán zökkent ki, egy hajszállal gyorsabb volt Carlos Sainznál a 7-8. helyen, őket sokáig pont Lando Norris követte a McLarennel, de Esteban Ocon beékelődött közéjük. Jól szerepeltek az Alpha Taurik, az újonc Cunoda Juki az utolsó percekig a 3. helyezett volt, aztán Sergio Pérez átvette tőle a pozíciót. A japán pilóta rutinosabb csapattársa, Gasly az 5. lett a mezőnybe kissé beleszürkülő Valtteri Bottas előtt.
A tényleges versenyképességet a szabadedzés alapján nehéz megítélni, az AWS elemzése szerint elméletileg Hamilton a leggyorsabb, 0,45 mp-re becsülte a számítógép az előnyét Verstappennel szemben, ami szinte biztosan a lágy és a kemény keverékű gumik elméleti teljesítménykülönbségéből adódik, de várhatóan ennél jóval kiszámíthatatlanabb és érdekesebb időmérő várható.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.03.22. - 01:30Australian Grand Prix - 1st Practice |
2024.03.22. - 05:00Australian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.03.23. - 01:30Australian Grand Prix - Last Practice |
2024.03.23. - 05:00Australian Grand Prix - Qualification |
2024.03.24. - 04:00Australian Grand Prix - Race |
2024.04.05. - 04.07.Japanese Grand Prix |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |