Társoldalunk:
Hírlevél

Leclerc rommá törte a Ferrarit, Hamilton maradt Verstappen előtt Dzsiddában

2021.12.03., 17:50
rendezés

Lewis Hamilton a Szaúd-arábiai Nagydíj második szabadedzését is az élen zárta, ezúttal viszont csapattársa végzett mögötte, Max Verstappen pedig még a Red Bull testvércsapatánál vezető Pierre Gasly-t sem tudta megelőzni. Charles Leclerc a tréning hajrájában kicsúszott és ripityára törte az autóját.

Az első, ugyan villanyfénynél, de még nappali világosságban rendezett szabadedzés után az időmérő és a futam szempontjából releváns, esti körülmények között is megismerkedhettek a pilóták a vadonat új dzsiddai pályával. Mivel Forma-2-es és Porsche-szuperkupás betétfutamokat is rendeznek a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén, illetve az éjszaka folyamán nagyon szépen letakarították a poros aszfaltot, semmi akadálya nem volt, hogy a második szabadedzésen is azonnal teljes fordulaton kezdjenek pörögni a csapatok, aminek óriási forgalom és az első pillanatoktól kezdve folyamatosan javuló köridők adták tanújelét.

Az első perctől fogva nagy volt a forgalom

Lando Norrist kivéve a teljes mezőny a közepes vagy a kemény keveréken kezdte meg a körözést (a két Mercedes és a két Red Bull előbbire szavazott), és akárcsak az első tréningen, ezúttal is Max Verstappen kezdett a legjobban: negyed óra elteltével a pontverseny éllovas 1:29.706-os körrel állt az élen, 1 tizeddel előzve Charles Leclerc közepes és közel fél másodperccel Carlos Sainz kemény gumin futó Ferrariját.

Mögöttük Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Esteban Ocon, Lando Norris, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo és Cunoda Juki következett, miközben a pilóták már elkezdték feszegetni a határokat, ami több elfékezésben és kerékvető lovaglásban nyilvánult meg. Egyszer Hamilton is kifutott a bukótérbe a célegyenes végén, de Verstappennek is volt egy ijesztő megingása az egyik tempós kanyarban.

Mire az edzés feléhez közeledve felkerültek a friss lágy gumi az időmérő-szimulációs körökhöz, a fentebbi sorrend már merőben átrajzolódott és a két Mercedes foglalta el az első két helyet Hamilton (1:29.018), Bottas (1:29.079) sorrendben, mögéjük pedig az 1:29.290-re javító Verstappen sorolt be, őt pedig a kemény gumikon 1:29.597-et autózó Cunoda Juki követte.

A hétvége során először mentek esti körülmények között a pilóták

Ezek az idők azonban nem sokáig lesznek érvényben, gondolhattuk ekkor, hiszen mindenki felpakolta a piros oldalfalú Pirelliket, azokon viszont elmaradt a várt tűzijáték, ugyanis Hamilton és Bottas sem tudott javítani. Előbbi kétszer is nekifutott, elsőre az egyik Alfa Romeo feltartotta, másodjára pedig az utolsó kanyart fékezte el, miután megzavarhatta a nagy forgalom, de a hiba nélkül sem lett volna gyorsabb az addigi legjobbjánál.

Verstappen hasonlóan járt, ő első lágy gumis körén elrontotta az első kanyart, majd nem javított, de Hamiltonnal ellentétben harmadszor is nekifutott. Mérnökének arról panaszkodott, hogy ugyanaz a baj az autó elejével, mint az első edzésen, mire Gianpiero Lambiase felajánlotta, hogy két hűtőkör után próbálkozzon újra, viszont akkor kevesebb kört fog tudni megtenni megtankolt autóval az edzés második felében. Verstappen közölte, hogy az nem érdekli, és megpróbált még egy mért kört, amivel javított is, de az időközben Hamiltontól mindössze 81 ezredes lemaradással a harmadik helyre besoroló Pierre Gaslyt sem tudta megelőzni.

Hamilton maradt az élen

A holland mögé a Katar után itt is biztatóan teljesítő Alpine-ok fértek oda Alonso-Ocon sorrendben, majd jött Sainz, Cunoda, Pérez és Leclerc az első tízben. Ricciardo és Norris egyaránt kiszorult tehát a top 10-ből. Utánuk a két Alfa, a két Aston Martin, majd Russell, Schumacher, Latifi és Mazepin tették teljessé a sorrendet. A Haas német újoncának ismét sikerült megvernie a gyengébbik Williamset, miközben csapattársának kereken egy másodpercet adott.

Az edzés utolsó 20 percében már a megtankolt autós etapoké volt a főszerep, a köridők így már nem javultak, ám amikor már azt hihettük, hogy csendesen lecsordogál a hátralevő idő, 5 perccel a vége előtt Charles Leclerc a 22-es kanyarban elveszítette az uralmat a Ferrarija fölött és a falnak csapódott. A monacói pilóta szerencsére nem sérült meg, ugyanez azonban nem volt elmondható az autójáról, ami rendesen összetört. Az edzést már nem indították újra.

Leclerc balesete

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
17:43

Ezután már okosabbak leszünk

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Szaúd-arábiai Nagydíj második szabadedzése! Az első gyakorláson Lewis Hamilton mindössze 56 ezreddel verte meg Max Verstappent, akinek az autója a tréning második felében vélhetően nem volt teljesen rendben. Mindez azonban nem igazán releváns, ellenben a most következő gyakorlással, amit hasonló körülmények között fognak megrendezni, mint az időmérőt és a futamot.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
17:46

Verstappen nem számít motorcserére

A hét közepén felröppent a sajtóban a pletyka, hogy a holland pilóta autójában belső égésű motort cserélnek a hétvégén. A 24 éves versenyző azonban leszögezte, ezzel nem nyernek annyit, mint a Mercedes, így nem számít arra, hogy ez akár most, akár egy hét múlva bekövetkezik.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
17:48

Többen is megemlékeztek Frank Williamsről

Egykori és jelenlegi pilótái is szóltak néhány szót a múlt héten elhunyt Sir Frank Williamsről. Valtteri Bottas kiemelte, hogy nélküle nem lenne a Forma-1-ben, Russell és Latifi pedig hozzá hasonlóan a néhai csapatfőnök emberi oldalát méltatták.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
17:54

Alig volt hiba az első szabadedzésen

Legalábbis a látványosabb fajtából. Többen attól tartottak, hogy a piros zászlóra is szükség lesz, ám ez egyelőre nem történt meg. A legnagyobb hibát Esteban Ocon követte el, aki elmérte a féktávot, majd veszélyesen közel került Sergio Pérezhez.

GPHírek
17:57

Csökkent a pálya hőmérséklete

Ahogyan arra számítani lehetett az aszfalt hűlt az első gyakorláshoz képest, és jelenleg már csak 30 fokos. A levegő hőmérséklete továbbra is 28 fokos, a páratartalom pedig 61 százalék.

GPHírek
18:00

Zöld zászló

Elindult a második szabadedzés, Sainz, Ocon és többen is a pályára gördültek.

GPHírek
18:02

Hamilton még a bokszban van

Egyedül a hétszeres világbajnok nem hagyta még el a garázsát. A gumiválasztást tekintve a közepes a legnépszerűbb, lágyakon pedig egyedül Norris kezdett.

GPHírek
18:04

Mazepinnek sisakot kell cserélnie

Ezt ő maga jelentette ki a rádióban. A Haas versenyzője úgy érzi, hogy a jelenlegi fejvédőjén túlságosan sötét a rostély. Hamilton időközben szintén pályára gurult.

GPHírek
18:06

Norris kezdett az élen

A McLaren pilótája 1:30.771-gyel nyitott, amivel 243 ezreddel előzte meg a közepeseken futó Hamiltont. Bottas csak a 7., a Red Bullok pedig még egy melegítő kör mellett döntöttek.

GPHírek
18:08

Verstappen vette át a vezetést

A holland pilóta esetében nem extra melegítő körről volt szó, hanem hibázott. A következő köre viszont már jól sikerült, így 1:30.104-gyel az élre állt a C3-asokon. Leclerc csupán 76 ezreddel maradt el tőle, Norrist pedig rajta kívül Ocon, Ricciardo és Sainz is megelőzte.

GPHírek
18:10

Bottas szerint nem álltak készen a gumijai

A finn pilóta úgy érezte, hogy az abroncsok nem kerültek megfelelő állapotba, aminek következtében egy kisebb hibát el is követett. A tízszeres futamgyőztes elsősorban a hátsókra panaszkodott.

GPHírek
18:11

Hamilton egy tizeddel marad el Verstappentől

Egészen pontosan 111 ezreddel, miután 1:30.216-ot autózott, amivel feljött a 3. helyre. Pérez eközben blokkolta a gumijait, így esélye sem volt javítani, és csak a Haasokat és Russellt előzi meg.

GPHírek
18:13

Verstappen erősített

A Red Bull versenyzője 1:29.706-nál tart. Ám nem csak ő gyorsult, hiszen a két Ferrari, valamint Alonso is bejött Hamilton elé. Leclerc jelenleg 112 ezredes hátrányban van Verstappennel szemben.

GPHírek
18:14

Pérez javított, de nem eleget

A mexikói versenyző teljesítménye továbbra sem acélos. Legutóbbi körében ugyan gyorsult, de hátránya így is 612 ezred csapattársával szemben, és csak a 8. pozíciót foglalja el.

GPHírek
18:17

Cunoda élre ugrott, de csak egy pillanatra

A japán pilóta ráadásul a keményeken autózott, ami megmutatja, hogy a Red Bullban és a Mercedesben is rengeteg a tartalék. A 21 éves versenyző meg is jegyezte, hogy jól működik az autó, de nem sokáig vezetett, mert pár másodperc múlva Verstappen visszavette a vezetést.

GPHírek
18:19

Bottas magára talált

A finn pilóta mindössze a 15. helyen állt, de nyolcadik körében átvette a vezetést a közepeseken. 1:29.079-es idejétől Verstappen 211 ezreddel marad el. Eközben volt néhány hiba: Gasly lesodródott a pályáról, Pérez pedig meglehetősen agresszívan támadta a kerékvetőt.

GPHírek
18:21

Hamilton a leggyorsabb

Jelenleg a két Mercedes áll az élen, miután a címvédő Bottasnál is gyorsabbnak bizonyult. Kis híján 1:29 alá is bement, de egyelőre 18 ezreddel elmaradt ettől.

GPHírek
18:24

A mezőny első fele nincs a pályán

Legalábbis a jelenlegi állás alapján. Az alsóházból viszont Gaslyt leszámítva mindenki rója a köröket.

GPHírek
18:26

Jönnek a lágy gumik

A mezőny hátsó feléből a legtöbben már feltették azokat a C4-eseket, amelyeken a leggyorsabb körüket szándékoznak megfutni. Az élcsapatok közül Pérez és Bottas már korábban kijött, Hamilton és Verstappen viszont csak az imént.

GPHírek
18:29

Schumacher eltalálta a falat

A 27-es kanyar kijáratánál minimális mértékben hozzáért a falhoz a jobb hátsó gumijával. Ezt a rádióban is jelentette, kérdés, hogy az autó megsérült-e emiatt.

GPHírek
18:31

Hamilton a forgalomra panaszkodik

Egy káromkodás kíséretében elmondta, hogy a 10-es kanyarban valaki nagyon lassan ment. A hétszeres világbajnok nem is tudott javítani, a végén pedig le is lassított.

GPHírek
18:34

Verstappen sem javított

Csupán az első szektorban volt gyorsabb korábbi önmagánál, összességében viszont 175 ezreddel elmaradt eddigi legjobb körétől. Alonso viszont javított, így feljött a 4. helyre, 423 ezredes lemaradással.

GPHírek
18:36

Hidegek Verstappen gumijai

A holland pilóta nem elégedett az autó elejével, szerinte az esti körülmények között nem melegszenek fel eléggé az abroncsok. A bajnoki éllovas szeretné megoldani a problémát, még akár a versenyszimuláció kárára is.

GPHírek
18:39

Gasly megelőzte Verstappent

Az Alpha Tauri versenyzője ezzel feljött a 3. helyre, lemaradása mindössze 81 ezred, ráadásul lila első szektort autózott. Mindez azonban megmutatja, hogy a Mercedesben és a Red Bullban is van tartalék.

GPHírek
18:40

Verstappen javított, de nem eleget

A holland versenyző csupán az első szektorban gyorsult, így köre összességében csak arra volt elég, hogy lemaradását 195 ezredre csökkentse, de maradt a 4. helyen.

GPHírek
18:43

Megint jól muzsikál az Alpine

Alonso az 5., Ocon a 6. helyet foglalja el Verstappen mögött, ami jó jel a konstruktőri 5. hely megtartása szempontjából, még úgy is, hogy Gasly a 3. pozícióban áll. Az egykörös etapok ezzel le is zárultak, így érdemes megnézni a táblázatot. Az Alpine-ok mögött Sainz, Cunoda, Pérez, Leclerc, Ricciardo, Norris, Giovinazzi, Räikkönen, Stroll, Vettel, Russell, Schumacher, Latifi és Mazepin a sorrend.

GPHírek
18:47

Megint nagy a különbség a Haasok között

Schumacher előnye majdnem 1 másodperc Mazepinnel szemben. Rajtuk kívül a Red Bullon, a Williamsen és az Alpha Taurin belül van jelentős differencia: Verstappen, Russell és Gasly előnye is 5 tized környékén van Pérezzel, Latifivel, illetve Cunodával szemben. 

GPHírek
18:49

Eltérő programon van a két Mercedes

Hamilton már három kört megtett a közepes gumikon, míg Bottas az imént jött ki a lágyakon. A Red Bullnál nem választották szét a két versenyzőt ezen a téren, mind Verstappen, mind Pérez a C3-asokon tért vissza a pályára.

GPHírek
18:52

Sárga zászló

Mazepin pördült meg a 2-es kanyarban. Mögötte Hamilton jött, akinek el kellett kerülnie a Haast, amely szintén pár másodperc után ismét irányba állt.

GPHírek
18:56

Piros zászló

Leclerc törte össze nagyon csúnyán a Ferrarit a 22-es kanyarban. A monacói pilóta jól van, de a szerelőknek lesz dolga a harmadik szabadedzés előtt.

GPHírek
18:59

Elúszott a Ferrari hátulja

Leclerc túl nagy tempót vitt be a kanyarba, ezért elvesztette az autó hátulját, és a közeli gumifalba csapódott.

GPHírek
19:02

Ezzel vége az edzésnek

A gyakorlás természetesen nem indul újra, hiszen már egyébként is letelt volna az idő. A mezőny nem veszített olyan sok időt, ám rajtgyakorlatot nem végezhettek.

GPHírek
19:04

A Mercedes lehet optimistább

Az első szabadedzés után a másodikon is Hamilton zárt az élen, de fontos megjegyezni, hogy ő és Verstappen sem futott ideális kört a lágy gumikon. Mi ezzel köszönjük meg mai figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!

Még több bejegyzés