Leclerc rommá törte a Ferrarit, Hamilton maradt Verstappen előtt Dzsiddában

Események

Forma-1, Szaúd-arábiai Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari, baleset
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton a Szaúd-arábiai Nagydíj második szabadedzését is az élen zárta, ezúttal viszont csapattársa végzett mögötte, Max Verstappen pedig még a Red Bull testvércsapatánál vezető Pierre Gasly-t sem tudta megelőzni. Charles Leclerc a tréning hajrájában kicsúszott és ripityára törte az autóját.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Az első, ugyan villanyfénynél, de még nappali világosságban rendezett szabadedzés után az időmérő és a futam szempontjából releváns, esti körülmények között is megismerkedhettek a pilóták a vadonat új dzsiddai pályával. Mivel Forma-2-es és Porsche-szuperkupás betétfutamokat is rendeznek a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén, illetve az éjszaka folyamán nagyon szépen letakarították a poros aszfaltot, semmi akadálya nem volt, hogy a második szabadedzésen is azonnal teljes fordulaton kezdjenek pörögni a csapatok, aminek óriási forgalom és az első pillanatoktól kezdve folyamatosan javuló köridők adták tanújelét.

Az első perctől fogva nagy volt a forgalom

Lando Norrist kivéve a teljes mezőny a közepes vagy a kemény keveréken kezdte meg a körözést (a két Mercedes és a két Red Bull előbbire szavazott), és akárcsak az első tréningen, ezúttal is Max Verstappen kezdett a legjobban: negyed óra elteltével a pontverseny éllovas 1:29.706-os körrel állt az élen, 1 tizeddel előzve Charles Leclerc közepes és közel fél másodperccel Carlos Sainz kemény gumin futó Ferrariját.

Mögöttük Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Esteban Ocon, Lando Norris, Sergio Pérez, Daniel Ricciardo és Cunoda Juki következett, miközben a pilóták már elkezdték feszegetni a határokat, ami több elfékezésben és kerékvető lovaglásban nyilvánult meg. Egyszer Hamilton is kifutott a bukótérbe a célegyenes végén, de Verstappennek is volt egy ijesztő megingása az egyik tempós kanyarban.

Mire az edzés feléhez közeledve felkerültek a friss lágy gumi az időmérő-szimulációs körökhöz, a fentebbi sorrend már merőben átrajzolódott és a két Mercedes foglalta el az első két helyet Hamilton (1:29.018), Bottas (1:29.079) sorrendben, mögéjük pedig az 1:29.290-re javító Verstappen sorolt be, őt pedig a kemény gumikon 1:29.597-et autózó Cunoda Juki követte.

A hétvége során először mentek esti körülmények között a pilóták

Ezek az idők azonban nem sokáig lesznek érvényben, gondolhattuk ekkor, hiszen mindenki felpakolta a piros oldalfalú Pirelliket, azokon viszont elmaradt a várt tűzijáték, ugyanis Hamilton és Bottas sem tudott javítani. Előbbi kétszer is nekifutott, elsőre az egyik Alfa Romeo feltartotta, másodjára pedig az utolsó kanyart fékezte el, miután megzavarhatta a nagy forgalom, de a hiba nélkül sem lett volna gyorsabb az addigi legjobbjánál.

Verstappen hasonlóan járt, ő első lágy gumis körén elrontotta az első kanyart, majd nem javított, de Hamiltonnal ellentétben harmadszor is nekifutott. Mérnökének arról panaszkodott, hogy ugyanaz a baj az autó elejével, mint az első edzésen, mire Gianpiero Lambiase felajánlotta, hogy két hűtőkör után próbálkozzon újra, viszont akkor kevesebb kört fog tudni megtenni megtankolt autóval az edzés második felében. Verstappen közölte, hogy az nem érdekli, és megpróbált még egy mért kört, amivel javított is, de az időközben Hamiltontól mindössze 81 ezredes lemaradással a harmadik helyre besoroló Pierre Gaslyt sem tudta megelőzni.

Hamilton maradt az élen

A holland mögé a Katar után itt is biztatóan teljesítő Alpine-ok fértek oda Alonso-Ocon sorrendben, majd jött Sainz, Cunoda, Pérez és Leclerc az első tízben. Ricciardo és Norris egyaránt kiszorult tehát a top 10-ből. Utánuk a két Alfa, a két Aston Martin, majd Russell, Schumacher, Latifi és Mazepin tették teljessé a sorrendet. A Haas német újoncának ismét sikerült megvernie a gyengébbik Williamset, miközben csapattársának kereken egy másodpercet adott.

Az edzés utolsó 20 percében már a megtankolt autós etapoké volt a főszerep, a köridők így már nem javultak, ám amikor már azt hihettük, hogy csendesen lecsordogál a hátralevő idő, 5 perccel a vége előtt Charles Leclerc a 22-es kanyarban elveszítette az uralmat a Ferrarija fölött és a falnak csapódott. A monacói pilóta szerencsére nem sérült meg, ugyanez azonban nem volt elmondható az autójáról, ami rendesen összetört. Az edzést már nem indították újra.

Leclerc balesete

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

Aktuális futam

2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix