Hamilton minimális előnnyel kezdett az élen Szaúd-Arábiában

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Szaúd-arábiai Nagydíj 2021, péntek
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the first practice session of the Saudi Arabian Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit in Jeddah on December 3, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton zárta az élen a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzését. Max Verstappen biztatóan kezdett, de elképzelhető, hogy a padlólemeze megsérült, és végül az utolsó pillanatban tudott feljönni a 2. pozícióba.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül30 bejegyzés

A Forma-1 történetében először gurultak pályára az autók Dzsiddában a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzésének keretében. A gyakorlás még napnyugta előtt zajlott, így az időmérőre és a futamra történő felkészülés szempontjából az eredmények kevésbé számítanak relevánsnak. A levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 36 fokos volt a tréning kezdetén.

Alonso a többségnél pár perccel később jött ki a garázsból Forrás: Xpb / James Moy Photography Ltd

Miután kinyitott a bokszutca kijárata, a pilóták a szokásosnál gyorsabban rajzottak ki a pályára, hiszen a szimulátorozás után a valóságban is meg kellett ismerkedniük a kanyarokkal. Egyedül Fernando Alonso, valamint a Mercedesek és a Williamsek maradtak bent, de pár perc után ők is megjelentek.

A gumiválasztás változatosnak bizonyult, mindhárom keveréket többen használták, de a legtöbben a keményeken kezdtek.

Így tett Max Verstappen is, aki mindenkinél jobban kezdett, és 1:33.614 másodperccel az élre ugrott, 593 ezreddel megelőzve a szintén a C2-eseken autózó Lance Strollt. Nem sokkal később Pierre Gasly 151 ezredre megközelítette a holland versenyzőt a piros oldalfalú abroncsokon.

Utóbbi aztán jelentősen gyorsult, és 1:31.736-ot autózott, amitől Valtteri Bottas 1,278 másodperccel maradt el, ráadásul a lágy gumikon, és Gasly is 1 másodpercen kívül volt egykori csapattársához képest, miután javított. Daniel Ricciardo volt az első, aki 1 másodpercen belülre került, de a Red Bull versenyzője pár pillanattal később 1:30.920-ra javított.

Bottas 792 ezredes hátránnyal felzárkózott mögé, Lewis Hamilton viszont csupán 1:33.241-gyel kezdett a lágyakon. Honfitársa, Lando Norris ellenben harmadik próbálkozásával feljött a 2. helyre, ráadásul két lila szektort autózott a kemény abroncsokon.

Hamilton aztán javított, és 1:31.478-as idejével feljött a 4. helyre, miközben Verstappen tovább faragta a legjobb időt, és már 1:30.354-nél tartott.

Ráadásul Norris és Gasly után Charles Leclerc is bejött közéjük 10 körös lágy abroncsokon. Ezt követően Bottas feljött a 2. helyre 8 körös C4-eseken, majd a bajnokság éllovasa ismét gyorsult, és immáron 1:30.014 volt az etalon. Szűk 25 perc elteltével Hamilton feljött közvetlenül riválisa mögé, de lemaradása még mindig 664 ezred volt.

Az edzés első felében Hamilton lassabb volt Verstappennél, utána viszont élre állt Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Félóra után a mezőny minden tagja friss lágy gumikon jött vissza. Verstappennek vizsgálni kellett a padlólemezét, mivel még korábban odaverte azt az egyik kerékvetőnél. A holland pilóta az első próbálkozás során nem is tudott javítani, mint ahogyan a pályára korábban visszatérő Bottas sem, de másodszorra felülmúlta vetélytársát, igaz, csupán 5 ezreddel. Ami Hamiltont illeti, a címvédő először visszament a bokszba, mint ahogyan Verstappen is, de vele ellentétben viszonylag hamar újrakezdte a körözést.

A brit pilóta aztán át is vette a vezetést, és a hétvége során először bement 1:30 alá, egészen pontosan 1:29.786-ot autózott. Ami a többieket illeti, Gasly feljött a 4. helyre, mögötte pedig Antonio Giovinazzi állt, és csak utána következtek a Ferrarik.

Verstappen szűk negyedórával a vége előtt ismét próbálkozott, de miután az első és a második szektorban sem javított, megint bement a bokszba.

Az utolsó másodpercekben viszont végül sikerült javítania, és Bottast megelőzve, 56 ezredes lemaradásban feljött a 2. helyre. A finn versenyző mögött Gasly, Giovinazzi, Sainz, Leclerc, Ricciardo, Alonso és Vettel volt az első tíz sorrendje.

Többen sem tartották, hogy az új pálya és a közeli falak miatt valaki össze fogja törni az autóját, ám erre nem került sor. Sőt, a sárga zászlóra is alig volt szükség, mivel a pilóták mindössze minimális hibákat követtek el.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix