A Forma-1 történetében először rendeztek időmérőt Katarban. A kvalifikáció kezdetén a levegő hőmérséklete 26 fokos volt, az aszfalté pedig jelentősen lecsökkent a harmadik szabadedzéshez képest, így a Q1 29 fokos pályán indult.
Ahogyan azt megszokhattuk, az első percekben a gyengébb csapatok pilótái hajtottak ki a bokszból, de a mezőny fele viszonylag hamar megjelent a pályán.
Érdekes módon Pierre Gasly a közepeseken kezdett, pedig az első szakaszban még nem szoktak taktikázni ezen a téren.
Az első körök után a két Ferrrari állt az élre, Carlos Sainz 1:23.323 másodperccel kezdett, amivel 24 ezreddel előzte meg Charles Leclerc-t. Ekkor viszont még a Mercedesek és a Red Bullok is a kivezető körüknél tartottak.
A nagyok közül Lewis Hamilton kezdett a legjobban, hiszen a brit pilóta 1:22.019-cel vette át a vezetést, amivel Max Verstappent 215 ezreddel múlta felül. Sergio Pérez és Valtteri Bottas első köre gyengébben sikerült, és Lando Norris beférkőzött közéjük, hogy aztán számos pilóta tegye meg ugyanezt.
Az élcsapatok versenyzői közül egyedül Hamilton ment vissza a bokszba rögtön az első gyorsköre után, a többiek megpróbáltak javítani. Ez mindenkinek sikerült, Verstappen és Bottas pedig meg is előzte a címvédőt. Az eredmény borzasztóan szoros volt, hiszen a holland pilóta 3, illetve 20 ezreddel vezetett. Pérez lemaradása már több mint 4 tizedes volt.
5 perccel a Q1 vége előtt az Alfa Romeók és a Haasok mellett Nicholas Latifi állt kieső helyen, de utóbbit csak 4 ezred választotta el csapattársától, George Russelltől.
A két Williams aztán javított, így Lance Stroll került bajba, de Leclerc sem lehetett nyugodt, aki azért került a 15. helyre, mert második gyorskörét elvették pályaelhagyás miatt.
Végül mindkét pilóta megúszta a kiesést, ellentétben Kimi Räikkönennel, Latifivel, Antonio Giovinazzival, Mick Schumacherrel és Nyikita Mazepinnel. Valójában nem is volt sok kérdés, ugyanis a 15. pozícióban végző Russell több mint 3 tizeddel volt gyorsabb 2007 világbajnokánál. A Haas orosz újonca nagyon kilógott lefelé, hiszen csapattársától is közel 2 és fél másodpercet kapott, de mentségére szóljon, hogy a második és a harmadik szabadedzést is kihagyta.
Ami a mezőny elejét illeti, a Red Bullok már nem jöttek vissza, ellentétben a Mercedesekkel. Kettejük közül egyedül Hamiltonnak sikerült javítania, és végül 95 ezredes különbséggel az élen zárt. A Q1 krónikájához hozzátartozik, hogy az utolsó körök előtt
Sebastian Vettel a bokszkijáratnál megelőzte Gaslyt, aki ezt azonnal jelentette a rádión.
A Q2 elején az Aston Martinokat és az Alpine-okat leszámítva mindenki kijött, közülük Russell és az Alpha Taurik kivételével az összes autón közepesek voltak, de később a silverstone-i és az enstone-i istálló pilótái a lágyakat választották. Az első szakaszhoz hasonlóan ezúttal is Hamilton kezdett a legjobban, 1:21.682-es körével 302 ezreddel előzte meg Verstappent, sőt, még Gasly is bejött közéjük. Bottas mindössze 7 ezreddel maradt el a holland pilótától, Pérez viszont csak a 8. pozícióban kötött ki az első körök után, ráadásul utána mind a négy késlekedő megelőzte.
A mexikói versenyző mellett Norris, Russell, Daniel Ricciardo és Leclerc állt kieső helyen az első próbálkozások után. A monacói pilóta gyengélkedése kifejezetten feltűnő volt, hiszen
közel 9 tizeddel maradt el Sainztól, ennek okáról viszont fogalma sem volt.
Másodszorra megfordult a trend, és a mezőny túlnyomó többsége lágyakon jött vissza a pályára, egyedül Bottas és Sainz tartott ki a közepesek mellett. Ennek kis híján meg is lett a negatív hozadéka, de végül a Ferrari versenyzője továbbjutott a 10. helyen.
Ellentétben Pérezzel, aki hatalmas meglepetésre a lágyakon sem tudott eleget javítani, és 105 ezreddel lemaradt a Q3-ról. Hasonlóan járt Lance Stroll, Leclerc, Ricciardo és Russell is. A monacói versenyző végül 222 ezreddel kapott ki csapattársától, de eggyel lágyabb abroncsokon, és továbbra sem tudta, hogy mi történt.
Ahogyan az várható volt, Hamilton és Verstappen sem javított, így Bottashoz hasonlóan ők is a közepeseken rajtolnak.
A Q3 első körei során Hamilton vezette a mezőnyt, így ő egészen biztosan nem kaphatott szélárnyékot. Mindezek ellenére ő autózta a leggyorsabb kört, pedig az első szektorban Verstappennél és Bottasnál is lassabb volt. 1:21.262-es ideje előbbinél 162, utóbbinál 216 ezreddel bizonyult jobbnak. Mögöttük Gasly, Alonso, Sainz, Norris, Cunoda, Ocon és Vettel volt a sorrend.
A második gyorskört szintén a hétszeres világbajnok kezdte meg először, Verstappen pedig utolsóként szelte át a célvonalat. Hamilton pole pozícióját végül senki nem veszélyeztette, ugyanis három lila szektort autózva 1:20.827-tel zárt, Verstappen pedig csak annyit tudott javítani, hogy lemaradását 597-ről 455 ezredre redukálja. Bottas nem gyorsult, így maradt a 3. helyen.
Gaslyt annak ellenére sem előzték meg, hogy nem volt esélye javítani, mert a 15-ös kanyarban defektet kapott a jobb első gumija. A francia pilóta mögött Alonso zárt, őt pedig Norris, Sainz, Cunoda, Ocon és Vettel követte.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |