Hamilton a 10. helyről indulva nyert Brazíliában és közelített a győzelemre sokáig esélyesebb Verstappenhez a tabellán. A két versenyző fantasztikus csatát vívott szinte az egész versenyen át, amiben volt egy vitatott leszorítás is.
Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb lenyűgöző csatával szolgált Brazíliában és a szinte egész versenyen át tartó küzdelmükből előbbi került ki győztesen, miután hosszas próbálkozással sikerült maga mögé utasítania a bajnokságban továbbra is vezető hollandot. A friss motort és ezzel együtt büntetést kapó címvédő a 10. rajthelyről nyert, ilyen hátulról ez még senkinek sem sikerült az interlagosi pályán.
Az előrejelzésnek megfelelően a szombati sprintfutamhoz képest sokkal melegebb idő fogadta a mezőnyt, a gumikezelésnek megnőtt a szerepe az 53 fokos aszfalton, így nem meglepő, hogy Cunoda Juki kivételével mindenki a közepes keveréket választotta az első etapra (a sajátos lebonyolítás miatt ezúttal nem volt érvényben a Q2-s szabály).

A Mercedes versenye félig bánattal, félig örömmel indult: Verstappen az első, Sergio Pérez a második féktávon előzte meg az élről induló Valtteri Bottast, aki a négyes kanyart túl szélesre vette. Hamilton azonban 7.-ként jött ki az első kanyarkombinációból, két ellenfelét önerőből ugrotta át, Lando Norris pedig egy defekttel tűnt el előle és később a bokszutcába, amit Carlos Sainz okozott neki.
Csak 5 kört telt el, mire a címvédő a harmadik pozícióba verekedte magát a Ferrarikat simán lehagyva, míg csapattársa egy látványos lassítással természetesen azonnal elengedte őt. Pérez pár másodperccel haladt ekkor csak előtte, de segítséget kapott az utoléréséhez azzal, hogy beküldték a biztonsági autót, mert Cunoda és Lance Stroll ütközése a célegyenes végén rengeteg törmeléket hagyott a pályán.

A verseny a 10. körben folytatódott, Verstappen az utolsó pillanatig kivárt a célegyenesben, mire a gázra lépett, hogy a mögötte lévők minél kevesebbet szélárnyékozzanak. A Red Bull jól taktikázott, nem vesztettek pozíciót Hamiltonnal szemben, mögöttük Bottas viszont majdnem ráfázott az újraindításra, Charles Leclerc ellen kellett védekeznie. Nem maradt tiszta a pálya, Mick Schumacher az első kanyarban megcsúszva koccant Kimi Räikkönennel, a szétszóródó szemét miatt egy darabig újra meg kellett fogni a tempót egy VSC-fázissal.
Hamar megkezdődött a nagy csata
A 14. körtől tehát Verstappen-Pérez-Hamilton-Bottas sorrendben elindult a nagy összecsapás, izgatottan vártuk, Hamilton észvesztő tempója a friss motorral innentől mire lesz elég. Pérez a 20. körig tartotta magát, a hétszeres bajnok második próbálkozásra végleg megelőzte, miután elsőre a mexikóinak még volt ereje egy válaszcsapásra a második egyenes DRS-zónájában.
Hamilton közel 4 másodperces hátrányból vette üldözőbe Verstappent, de úgy tűnt, kicsit spórolni kezdett a gumikkal, mert a különbség körökön át nem változott jelentősen. Mindkét pilóta panaszkodott a csúszkálásra.

A kerékcseréket Lance Stroll és Pierre Gasly kezdte meg, a kemény keverékre váltottak, majd jött Hamilton (a 27. körben) az elévágással fenyegetve. A Red Bull azonnal reagált, de az előnyük 1,5 másodpercre csökkent.
Az eseményeket megakasztotta egy újabb rövid VSC-fázis, Stroll autójáról repkedtek szét újabb alkatrészek a célegyenesben. Ezzel Bottas nyert nagyot, mert sok időt spórolva hajthatta végre a kerékcseréjét és Pérez elé tért vissza.
Hamilton bő 1 másodperces távolságból kergette Verstappent, a turbulens levegőben nem tudott támadási pozícióba kerülni a célegyenesbe érve, de lehet, hogy nem is erőltette a támadást és a bokszkiállások következő fordulójára és az újabb elévágási lehetőségre várt. A holland rádión határozottan közölte csapatával, ezt semmiképp se hagyják, a 40. körben ki is hívták a második kerékcserére.

Hamilton a rajtszámának megfelelő körtől, a 44.-től ment tovább új gumiszetten, ahogy várni lehetett, Verstappen mögött folytatta. Az újabb garnitúra kemény keverékkel viszont nem volt elégedett, míg Bottas azon mormogott, hogy szerinte eldobták a kettős győzelem esélyét; talán arra célzott, hogy meg kellett volna próbálni vele az egyetlen kiállást.
Az első nagy támadás majdnem ütközéssel végződött
A csata természetesen nem ért véget, Hamilton a 48. körben ráesett Verstappenre a második egyenes végén, de a belső íven lévő Red Bull leterelte a pályáról, utóbbi még mindig őrizte az 1. helyet. Az esetet jelentették a sportfelügyelőknek, ám vizsgálatot nem indítottak, a Red Bull megnyugodhatott. Legalábbis a büntetés elkerülésétől, mert Hamilton nyomás alatt tartotta Verstappent, amit az 59. körig lehetett kibírni, a címvédő ekkor minden korábbinál jobban gyorsított ki a második egyenesre és visszavágás nélkül előzte meg riválisát a külső íven.

Innentől mindenki begyalogolt a célba, a Red Bull még kihívta Pérezt egy friss szett gumiért, hogy elvegye a leggyorsabb körért járó pontot Hamiltontól, ami sikerült is neki. A Mercedes hajtotta Bottast, hogy próbálja meg elkapni Verstappent a végén, de erre nem volt reális esélye.
A Ferrarik simán bejöttek a 4-5. helyen Leclerc-Sainz sorrendben és hatalmasat léptek a konstruktőri bronzérem felé, mert vetélytársuknak, a McLarennek csak Norris szállított egy árva pontot, Daniel Ricciardo műszaki hibával kiesett. A 7-9. pozíciókban francia kötődésű autók végeztek, mivel Pierre Gasly, Esteban Ocon és a szintén Alpine-t vezető Fernando Alonso értek célba itt, a táv végén nagyot harcolva egymással.
A futam vesztesei közé tartozik az Aston Martin : Sebastian Vettel hiába indult a top 10-ből, nem szerzett pontot, csapattársa, Lance Stroll a másik kieső volt Ricciardo mellett. A szezonból még három forduló van hátra, a jövő héten Katarban, az F1 számára járatlan terepen folytatódik a bajnokság.
Újabb Hamilton parádé jöhet
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Sao Pauló-i Nagydíj élő közvetítésében! Eseménydús szombat után jön a finálé az interlagosi pályán, ahol újabb lépést teszünk afelé, hogy kiderüljön, melyik versenyző és melyik csapat nyeri meg az idei világbajnokságot.
Lewis Hamilton a sprintfutamon látványosan felzárkózott, miután csak az utolsó helyről rajtolhatott egy technikai szabálytalanság miatt, de vasárnapra újabb büntetést kapott a hétvége elején elvégzett motorcsere miatt, így az 5. hely helyett csak a 10. kockából kezdhet. Ha olyan ütemben tud felzárkózni, ahogy szombaton tette, akár még győzhet is.
Szabad a vásár a gumik terén
Sprintfutamos hétvégéről lévén szó, szabad a gumiválasztás, a pilóták dönthetnek, hogy a lágy, a közepes vagy esetleg a kemény gumi a megfelelő-e a számukra. A Pirelli szerint mindenképpen a közepesen érdemes kezdeni.
What’s the fastest route to the #BrazilianGP podium? #F1 #Fit4F1 #Formula1 #Pirelli pic.twitter.com/lXTWNTvDFj
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 14, 2021
Ocon, Cunoda és a Williams-pilóták taktikázhatnak
Négy versenyzőnek maradt új lágy gumiszettje, érdekes lesz figyelni, hogy bevetik-e ezeket a rajtnál vagy a nagydíj későbbi szakaszában.
Here are the sets of tyres the #Fit4F1 drivers have to work with for the #BrazilianGP #F1 #Fit4F1 #Formula1 #Pirelli pic.twitter.com/Ea1o7lKKn9
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 14, 2021
Íme a Hamilton-Verstappen ügy teljes kronológiája
A pénteki időmérő után méhkassá vált a Forma-1, Lewis Hamilton autóját és Max Verstappen viselkedését is vizsgálták a sportfelügyelők. Az ügyek teljes krónikáját alább olvashatja.
Így kerülte meg Hamilton a mezőny háromnegyedét
Segített neki a DRS, a vadonatúj motor és az is, hogy az ellenfelek nem igazán csatáztak vele, de így is látványos volt, ahogy Hamilton 24 kör alatt a mezőny végéről feljött az 5. helyre.
A legendás Rossi búcsúzik a motorsporttól
Az F1-ben is többen kiemelték, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság legendája, Valentino Rossi ma állt rajthoz utoljára a MotoGP-ben. Az olasz sportoló az F1-gyel is kacérkodott, a Ferrarinál többször és a Mercedesnél is tesztelt.

A WTF1 alapítója, Tom Bellingham kigyűjtötte, hogy amikor Rossi bemutatkozott a sportágban, a Williams volt az F1 uralkodó csapata, Mika Häkkinen még nagydíjat sem nyert, a Mercedes-csapatot még Tyrrellnek hívták, Max Verstappen pedig meg sem született.
Jóval melegebb van a korábbiaknál
A pálya hőmérséklete 50 fok fölött van, ez a Red Bull várakozásainak megfelelően jóval magasabb az eddigieknél. Lance Stroll a Sky Sports műsorában elmondta, sokkal erősebb lesz ma a gumikopás a szombatinál és Sebastian Vettel rámutatott, hogy a páratlan oldalon a jobb oldali kerekek árnyékban lesznek, de szerinte ez nem befolyásolja majd a helyzetet.
Horner természetesen nem ért egyet Wolff-fal
A Sky Sportsnak nyilatkozva Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, hogy Toto Wolff kifogásai olyanok, mintha almát hasonlítanánk körtéhez. Wolff nem értette, hogy miért zárták ki Hamiltont az állítólag sérült szárnya miatt, holott a Red Bullnak korábban engedélyeztek javításokat.
Kemény csatára számít a Red Bull főnöke
"Tudjuk, hogy a Mercedes szélvészgyors ezen a nagydíjon, hihetetlenül nehéz lesz legyőzni őket, de két autónk van az élen és mindent bele fogunk adni." (Sky Sports)
A Mercedes továbbra is kifogásolja Hamilton büntetését
Toto Wolff a rajtrácson beszélgetett Nikolasz Tombazisszal, aki az FIA technikai vezetője. Ez egyértelműen a nyilvánosságnak szól, a Sky Sports riporterének azt mondta, a pályán szeretnének bizonyítani a Red Bull ellen.
"Kettős mércét alkalmaztak most a sportban. Zsinórban harmadszor engedték meg a Red Bullnak, hogy parc fermé alatt kicseréljenek alkatrészeket. Nem panaszkodom, mert egyébként is versenyeznünk kell, de ezt tisztáznom kell az FIA-val."
Hamilton megpróbálhat oldalt váltani
Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője rámutatott, hogy a 10. helyről, tehát a pálya belső oldaláról kezdő Lewis Hamilton várhatóan megpróbál majd a pálya külső ívére helyezkedni, hogy a 2-es kanyarból jól tudjon majd kigyorsítani.
Meleg van, de hűvösebb időjárás jön
Tovább emelkedett a pálya hőmérséklete, de Valtteri Bottas a Sky Sports műsorában azt mondta, a verseny során lehűlés várható.
Just over 10 minutes to Lights Out in Brazil ?
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Track temperature is #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/Ztia129CXW
Csak Cunoda nem közepesekkel kezd
Egységesen a közepes keverékű gumikat választották a pilóták, kivéve a 15. helyezett Cunoda Jukit, aki lágyakkal rajtol.
Elindult a felvezető kör
Elindult a mezőny a szezon egyik legrövidebb körére, hogy aztán nemsokára elkezdődjön a 71 körös futam.
Rajt: Verstappen vezet, Pérez is megelőzte Bottast
Álomszerűen kezdődiik a verseny a Red Bull számára, de Hamilton is feljött a 7. helyre. Baleset nélkül eljött a mezőny a rajttól.
LIGHTS OUT!
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
The Brazilian Grand Prix is GO!#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/SEWDi7sis5
1. kör: Hamilton már majdnem ott tart, ahol tegnap
A Mercedes pilótája az 1. körben feljött a 7. helyre, majd a 2. kör kezdetén a 6. helyre lépett Sebastian Vettel megelőzésével. Verstappen, Pérez, Bottas, Leclerc, Sainz, Hamilton a sorrend, Norris defektet kapott és kemény gumikra váltott.
2. kör: Verstappen a leggyorsabb, Hamilton jön fel
A holland pilóta másfél másodperces előnybe került csapattársához képest, Hamilton beérte és a 3. kör elején meg is előzte Sainz-ot, így már csak Leclerc választja el őt Bottastól.
Visszajátszás: Norris és Sainz összeakadt a rajtnál
A visszajátszás szerint Sainz és Norris összeakadt, ezért kapott defektet a McLaren, ami a külső íven haladt és a spanyol pilóta szerint beszorította őt.
LAP 1/71
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Puncture for Lando Norris
Max Verstappen takes P1
Lewis Hamilton up to P6 from P10#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/OaiMtWOXuP
4. kör: Hamilton feljött a dobogósok mögé
A várakozásoknak megfelelően a Mercedes pilótája szárnyal, megelőzte Leclerc-t is és már Bottas mögött halad, aki nyilván el fogja őt engedni.
5. kör: Bottas azonnal elengedte Hamiltont
A Mercedesnél nem sokat vártak, Bottas máris elengedte Hamiltont, aki feljött a két Red Bull mögé a dobogós helyre. Közben Cunoda új orrkúpot kap, miután összeütközött Stroll-lal.
6. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör
A Mercedes pilótája 4,5 másodpercre van Verstappentől, az előző körben bő 0,4 másodpercet hozott ellenfelén. A visszajátszáson látható, hogy Bottas szó szerint lelassított, hogy elengedhesse Hamiltont, aki köszönetet is mondott ezért csapattársának.
6. kör: Biztonsági autó, Hamilton esélyessé válik
El kell takarítani a pályáról a Cunoda autójáról letört első szárnyat, ez a lehető legjobbkor jön Hamiltonnak, aki így közvetlenül a két Red Bull mögött találja magát.
7. kör: Hamilton és Bottas együtt vadászná le a Red Bullokat
Hamilton azt mondta a rádión, hogy szóljanak Bottasnak, és kövesse őt, együtt vadásszák le a Red Bullokat. Egyelőre a finn pilóta tempója nem elég jó ehhez.
Cunoda újabb fekete pontot szerzett
Az Alpha Tauri pilótája optimista manővert kísérelt meg Stroll ellen, összetörte az autóját, ezért kellett beküldeni a biztonsági autót, ami így lenullázza Hamilton hátrányát. A Red Bull menedzsmentje ezt biztosan nem veszi majd jó néven.
LAP 6/71 - SAFETY CAR
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
We're behind the Safety Car, with debris being cleared from the track after Yuki Tsunoda loses part of his front wing#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/WPX31JtGtg
10. kör: Folytatódik a verseny
Verstappen az utolsó pillanatig kivárt, mielőtt gyorsítani kezdett, Pérez egyelőre fedezni tudta Hamiltont, Leclerc támadta Bottast, de végül nem történt helycsere.
LAP 10/71
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
Safety Car is in and we're racing again!
Max Verstappen aces the restart and is already 1.2s ahead of Sergio Perez (P2)#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/wcnwQLNUn6
11. kör: Verstappen menekül, Pérez tartja Hamiltont
A Mercedes pilótája a 3. helyen DRS nélkül is simán megy Pérez után, így nemsokára igen nehéz perceket okoz majd mexikói ellenfelének. Schumacher törött első szárnnyal visszaesett az utolsó helyre.
11. kör: Schumacher teleszemeteli a pályát, VSC
A német pilóta Räikkönennel ütközött össze az 1-es kanyarban, a pályán mindenfelé törmeléket szórt szét, ezért VSC-fázist léptettek életbe.
13. kör: Norrist a biztonsági autó visszahozta a versenybe
A McLaren pilótája majdnem körhátrányba került, amikor defektet kapott a rajt után, a biztonsági autó viszont az ő hátrányát is eltüntette és a McLaren pilótája most a 15. helyen halad.
14. kör: Újra szabad a pálya!
Folytatódik a verseny, Verstappen előnye 1,5 másodperc Pérez előtt, Hamilton 2,5-re van tőle. Hamilton nem reagált jól az újraindításra, de a tempójával ezt kompenzálni tudja.
16. kör: Hamilton nézelődik Pérez mögött
A brit pilótának innentől számos lehetősége akad, hogy megelőzze Verstappen csapattársát, ráadásul a holland pilóta sem tud tőlük jelentősen elszakadni. Pérez azt kérte a rádión, hogy Verstappen segítse őt DRS-sel.
17. kör: Verstappen egyre távolabb Péreztől, Hamilton egyre közelebb
Verstappen egyelőre nem áll kötélnek, inkább elszakadni próbál Péreztől, nem ad neki DRS-nyitási lehetőséget, Hamilton viszont folyamatosan 1 másodpercen belül autózik hozzá képest.
18. kör: Hamilton és Pérez oda-vissza előzte egymást
A Mercedes pilótája kívülről megelőzte a Red Bullt, de Pérez visszaszerezte a 2. helyet a 4-es kanyarban. Szenzációs versenyzés.
18. kör: Verstappen profitál a mögötte zajló csatából
A különbség 3,8 másodpercre növekedett, viszont a 19. kör elején Hamilton tisztán megelőzte Pérezt és mehet világbajnoki ellenfele után.
19. kör: Hamiltonnak 52 köre van, már ő az esélyes
A Mercedes pilótájának 52 köre van, hogy levadássza Verstappent, aki 3,9 másodperces előnnyel megy előtte, de a fekete versenyautó ma sokkal gyorsabbnak tűnik.
20. kör: Verstappen fokozta a tempót
Az első teljes körben Hamilton nem tudott érdemben közelebb kerülni Verstappenhez, a különbség 3,7 másodperc.
22. kör: Hamilton faragja a távolságot a 2. helyen
Nem nagy léptekkel, de Hamilton közelít Verstappenhez, aki feltehetőleg spórolt az abroncsaival addig, amíg Hamiltont feltartották. Most 1:14.5-tel lényegében azonos tempóra képesek.
22. kör: Stroll kemény keverékre vált
Az Aston Martinnál tartják magukat a kétkiállásos taktikához, Stroll kemény keverékű gumikat kapott, a tempója a többi csapatnak is érdekes információ lesz. A biztonsági autós fázis miatt elképzelhető, hogy valakik megpróbálnak majd egy kerékcserével végig menni.
24. kör: Verstappen egyelőre tartja magát, de fogynak a gumijai
A holland versenyző az előző körben 1 ezredmásodperccel gyorsabb volt Hamiltonnál, a különbség 4 másodperc körül ingadozik, a rádión viszont azt jelentette, hogy kissé kezd csúszkálni az autója.
25. kör: Hamilton is a gumikról beszél a rádión
Verstappenhez hasonlóan Hamilton is a gumikkal foglalkozik, a rádión azt mondta, hogy a hátsó abroncsai kezdenek kopni és ezért csúszkál. A különbség 3,8 másodperc.
26. kör: Verstappent nyugtatják, hogy Hamiltonnak se könnyű
Verstappen arra panaszkodott, hogy az 1-es kanyarból kifelé nehézségei vannak, a rádión azt felelték neki, hogy Hamilton is ugyanilyen gondokkal küzd, erre azt mondta, hogy akkor oké.
26. kör: Hamilton és Sainz kereket cserél
Az élmezőnyből Hamilton az első, aki kemény keverékű gumikra váltott, Sainz is követte őt, ezzel megpróbálnak a Red Bull elé vágni.
27. kör: A Red Bull reagál, Verstappen is új gumikat kap
Állítottak az első vezetőszárnyon is, 2,4 másodperc alatt végeztek, a holland pilóta épphogy visszaért az élre, de a különbség jelentősen csökkent.
29. kör: Hamilton a leggyorsabb, Pérez is cserél
Működik az elévágás, de Hamiltonnak rosszul jött ki, hogy le kellett köröznie Ricciardót, a különbség 1,8 másodpercre csökkent. Pérez is kereket cserélt, keményekre váltott, Bottas viszont még a pályán van.
30. kör: Újabb leggyorsabb körrel Hamilton üldözi Verstappent
A különbség már csak 1,2 másodperc, közben a mezőnyben több csata is kialakult.
30. kör: Újabb VSC Stroll autója miatt
Az Aston Martinról levált néhány légterelő, ez még a Cunodával történt baleset következménye lehet. Ez jól jött Bottasnak, aki a VSC alatt kereket cserélt, így visszaért Pérez elé.
31. kör: Újra verseny van, Verstappen vezet
A Red Bull-pilóta egy kissé fellélegezhet, de nem sokáig, Hamilton ismét közelíteni kezdett hozzá. A rádión szólt a mérnökének, hogy nem engedhetnek meg maguknak még egy elévágási kísérletet.
32. kör: Hamilton most sokkal gyorsabb Verstappennél
A Mercedes gyorsan bekerült DRS-távolságon belülre, innentől aligha szakadnak majd el egymástól. Verstappennek nagyon figyelnie kell a kigyorsításra az utolsó kanyarban.
34. kör: Verstappen DRS-en kívül tartja Hamiltont
A különbség 1,2 másodpercre nőtt, ez pont elég ahhoz, hogy Hamilton most nem nyithatja a DRS-t a célegyenesben és a 2-es kanyar után, de ez valószínűleg csak átmeneti állapot.
35. kör: Alonso egykiállásos versenyt fut
Alonso maradt az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki még nem ment ki a bokszba, egészen mostanáig, kemény keverékű gumikat szereltek az autójára, a lassú, 4 másodperces kerékcsere várhatóan az egyetlen alkalom lesz, amikor ő megjelent a szerelőinél.
36. kör: A hősies kezdés után Pérez beleszürkül a mezőnybe
A Red Bull pilótája 10,6 másodpercre van Verstappentől, teljesen elvesztette a fonalat azóta, hogy Hamilton végre megelőzte őt. Bottasnak szerencséje volt a DRS-sel, így Pérez már a dobogóra sem ér oda.
38. kör: A konstruktőri vb-n is nagy a verseny
A Ferrari jelenleg egyértelműen jobban áll a McLarennél a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért futott versenyben, de Pierre Gaslynak köszönhetően az Alpha Tauri is sakkot ad az Alpine-nak.
39. kör: A Ferrari és Schumacher a kakukktojás
A kerékcserék első hulláma után mindenki kemény keverékű gumikon megy, kivéve az 5-6. helyezett Ferrarikat (nekik majd a végén kell másik keverékre váltani), valamint az utolsó helyezett Schumacher.
40. kör: Hamilton újra DRS-en belül
Néhány környi lazább követés után Hamilton ismét bekerült 1 másodperc alá, a rádión azt kérdezték tőle, hogy ha újra kiállnak, milyen gumikat preferálna.
40. kör. Váratlan húzás a Red Bulltól, kivédik az elávágást
Verstappen másodszor is kereket cserélt, kemény gumikra váltott 30 körrel a verseny vége előtt. A bokszból kifelé beragadt Latifi mögé, ez nem jött jól neki, 20 másodperc a hátránya Hamiltonhoz képest.
41. kör: Bottasszal másolják Verstappen taktikáját
A finn pilóta nem veszélyes Verstappenre, ráadásul Leclerc-t meg kell majd előznie a pályán. A pályán zajló csatából taktikai háború lett.
42. kör: Pérezt is kivették Verstappen elől
Verstappen a leggyorsabb kört futotta, 18,5 másodpercre csökkentette a hátrányát. Pakolnak a Mercedesnél is, behívják Hamiltont is.
43. kör: Behívták Hamiltont is, a Red Bull kivédte az elévágást
Kereket cserélt a Mercedes is, Hamiltonnak előnye van a gumik terén, de a bokszban nem tudta megelőzni Verstappent. A különbség 2,7 másodperc, Verstappentől azt kérték, hogy óvja az abroncsait.
44. kör: Hamilton és Bottas is elégedetlenkedik
Hamilton azt szerette volna, ha közepes keverékű gumikat szerelnek az autójára, Bottas pedig nem örült, hogy behívták a bokszba, szerinte egy sima kettős győzelmet dobtak el maguktól.
45. kör: Hamilton megint megfelezte a hátrányát
A hétszeres világbajnok a leggyorsabb körrel 1,2 másodpercre csökkentette a hátrányát. Kénytelen lesz a pályán előzni, de ismét úgy tűnik, hogy neki vannak jobb esélyei.
46. kör: Újabb leggyorsabb körrel Hamilton támadásba lendül
A Mercedes már mindkét szektorban használhatja a DRS-t, Verstappennek most nehéz időszakra kell felkészülnie. A középső szektorban sem tud meglépni ellenfelétől, csak 0,8 mp a különbség.
48. kör: Verstappen leterelte Hamiltont a pályáról
A brit pilóta 4-es kanyar felé támadta ellenfelét a külső íven, de Verstappen kivezette őt a pályáról, ő sem tudott elfordulni, így ez még vitára adhat okot.
LAP 48/71
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
;kljhfdjksahfljkahdfaljkdsfhlajksdhf#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/JEidAt74Xq
50. kör: Vizsgálják Verstappen manőverét Hamilton ellen
A versenyirányítás ezt még nem jelentette be, de Hamiltonnak ezt mondták a rádión. A különbség most 1 másodperc. Verstappen azt mondta, nem biztos, hogy a verseny végéig fel tudja tartani ellenfelét.
51. kör: Bottasnak azt mondták, büntethetik Verstappent
Mérnöke arról tájékoztatta a finn pilótát, hogy kezd felforrósodni a helyzet az élen és büntetések is jöhetnek, ezzel egyértelműen Verstappenre gondolt. Ricciardo közben feladja a versenyt a bokszban, nem sokkal Stroll után.
53. kör: A Red Bull könyörög, hogy hagyják Verstappent
Jonathan Wheatley, a Red Bull sportigazgatója azt kérte Michael Masi versenyigazgatótól, hogy hagyják versenyezni Verstappent és Hamiltont. Az üzenet hatott, a sportfelügyelők bejelentették, hogy nem vizsgálják meg az esetet.
54. kör: Eddig várt Hamilton, újra támadni kezd
Néhány körig várt, hogy mi lesz a döntés Verstappen ellen, majd ismét DRS-en belülre került és támadni kezdte Verstappent. Lekörözések is befolyásolják a tempójukat.
55. kör: A Mercedes kifogásolja, hogy nem vizsgálják Verstappent
Ron Meadows szerint Verstappen sportszerűtlenül szerzett előnyt azáltal, hogy kivezetette Hamiltont a pályáról, és kifogásolta, hogy miért nem vizsgálják az esetet.
58. kör: Hamilton ismét a 4-es kanyarban próbálkozott
Hamilton taktikája egyelőre az, hogy ráveszi Verstappent, hogy rontsa el a féktávot az 1-es kanyarnál, majd a 4-es felé elkapja őt a kigyorsításnál. Ismét kívülre került, így ez nem sikerült.
59. kör: Hamilton megelőzte Verstappent, megnyerheti a versenyt
A hétszeres világbajnoknak harmadszorra bevált a trükk, a 4-es kanyar felé Verstappen mellé ért DRS-sel, de már a kanyar előtt be tudta fejezni a manővert és átvette a vezetést. Innen ő a verseny esélyese.
LAP 59/71
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
HAMILTON P1 #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/RHk517Brou
60. kör: Wolff extázisban mutogat a kamerának
A Mercedes csapatfőnöke teljesen kivetkőzött magából, diadalittasan mutogatott a kamerának. Hamilton elszakadt Verstappentől, 2 másodpercre nőtt a különbség, ráadásul Verstappent cikázásért fekete-fehér zászlóval figyelmeztették.
62. kör: Wolff már Bottast küldené Verstappen után
Ez optimistának tűnik, 9 körrel a vége előtt 8,3 másodperc a különbség a 2-3. helyezett között. Pérez újabb 4 másodpercre van Bottastól.
64. kör: Pérezzel elvehetik Hamiltontól a leggyorsabb kört
A mexikói versenyző 33 másodperces előnyben van Leclerc-hez képest, simán belefér neki egy kerékcsere, amit a Mercedes valószínűleg nem fog meglépni, mert nem akarják kockáztatni a dobogót. Jelenleg Hamiltoné a leggyorsabb körért járó bónuszpont.
67. kör: A McLaren lassan búcsúzhat a konstruktőri 3. helyről
Leclerc és Sainz tartja az 5-6. helyet a Ferrarival, Norris egyelőre csak a 10. helyre tudott felzárkózni, Ricciardo pedig kiesett, így a McLaren hátránya tovább nő a riválissal szemben.
68. kör: Verstappen visszavett, csak célba akar érni
A pontverseny éllovasa most a leglassabb az első négy helyezett között, Hamilton 7,7 másodperccel vezet. Jelenleg úgy tűnik, 13 pont marad a különbség kettejük között.
69. kör: Hamilton dicséri Bottast a rádión
Hamilton annyira kényelmesen vezet, hogy Bottas helyezése felől érdeklődhet, mondták neki, hogy csapattársa a 3. helyezett, ezt azzal nyugtázta, hogy "szép munka".
69. kör: A Red Bull kihozta Pérezt a leggyorsabb körért
Ahogy erre számítani lehetett, Pérez kapott egy lágy gumiszettet az utolsó két körre, hogy elvegye Hamiltontól a leggyorsabb körért járó bónuszpontot.
71. kör: Hamilton megnyerte a Sao Pauló-i Nagydíjat
A Mercedes pilótája a 10. helyről rajtolva győzött, kihasználva, hogy az autójának csúcssebességének köszönhetően Verstappen kivételével mindenkit könnyedén megelőzött, végül a holland pilótát is megkerülte. A dobogóra Verstappen és Bottas állhat fel.
71. kör: Pérez megszerezte a leggyorsabb kört
Bejött a Red Bull húzása, Pérez futotta a leggyorsabb kört a verseny végén, így nem Hamiltoné lett a bónuszpont, hanem az övé és a Red Bullé.
A Mercedesnél örömmámorban úsznak
Hamiltonnak gratulált a mérnöke és Wolff is, Verstappent is megdicsérték, Horner kármentésről beszélt a rádión. A holland pilóta szerint így is sok pontot szereztek.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel!