Lewis Hamilton nagyon simán végzett az élen a Sao Pauló-i Nagydíj időmérőjén. A Mercedes azonban nem tudta kisajátítani az első sort a sprintfutamra, ugyanis Max Verstappen legyőzte Valtteri Bottast.
Az első szabadedzésnél is hűvösebb körülmények között kezdődött a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője: a levegő hőmérséklete 16, míg az aszfalté 26 fokosra csökkent, főleg utóbbi számított jelentős változásnak.

A Q1-ben Pierre Gasly kezdett az élen, őt pedig a két Ferrari követte, ez azonban csak átmeneti állapot volt, hiszen a mezőny nagy része csak utánuk teljesítette első gyorskörét. Max Verstappen 1:09.219 másodperccel vette át a vezetést, őt pedig Lando Norris, Sergio Pérez és Daniel Ricciardo követte.
Ekkor viszont a Mercedesek még nem léptek színre, ami nem sokkal később természetesen megtörtént: Lewis Hamilton 505 ezreddel bizonyult gyorsabbnak riválisánál, Valtteri Bottas viszont 5 századdal elmarad a holland pilótától. Utóbbi ideje annyira kevésnek bizonyult, hogy mindkét Ferrari és Alpha Tauri megelőzte volna, ha Charles Leclerc idejét nem veszik el szabálytalan pályaelhagyás miatt, amit a 4-es kanyarban követett el. Carlos Sainz ráadásul közvetlenül Hamilton mögé jött fel, 222 ezredes hátránnyal, csapattársa viszont így komoly veszélybe került, hiszen az utolsó próbálkozások előtt a 20. helyen állt.
5 perccel a vége előtt mindkét Mercedes javított, így Hamilton 313 ezredre növelte előnyét, míg Bottas feljött Sainz mögé. A lényeg ekkor persze már nem ez volt, hanem a kiesés elkerüléséért folytatott harc. Leclerc korán visszajött, és azzal, hogy bejött közvetlenül csapattársa mögé, be is biztosította továbbjutását.
Végül a két Williams és a két Haas mellett Lance Stroll búcsúzott, miután 65 ezreddel elmaradt Kimi Räikkönentől. Érdekesség, hogy George Russell először kapott ki időmérőn aktuális williamses csapattársától. A Haason belül nem volt meglepetés, Mick Schumacher a 19., Nyikita Mazepin a 20. lett. Az elején annyi változott, hogy Bottas megelőzte a Ferrarikat, Pérez pedig Verstappent.
A Q2-ben több mint 3 perc telt el, amikor a mezőny tagjai kigurultak a pályára, ekkor viszont gyorsan benépesült az aszfaltcsík. A Q1-gyel ellentétben Verstappen kezdett a legjobban, 1:08.567 másodperces köre 92 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonénál, akinek ráadásul elvették a körét. A hétszeres világbajnok azonban nem került bajba, sőt, második mért körével 181 ezreddel felülmúlta riválisát. Őket Bottas, Gasly és a Ferrarik követték, Pérez viszont csak a 8. pozíciót foglalta el. Esteban Ocon, Cunoda Juki, Sebastian Vettel és az Alfa Romeo versenyzői azonban nála is nagyobb bajban voltak, mivel ők álltak kieső helyen.

Végül a búcsúzók névsora nem változott, csak a német és a japán pilóta cserélt helyet. Ami az élmezőnyt illeti, Hamilton szélárnyék segítségével 1:08.068-cal zárt, Bottas pedig 358 ezreddel maradt el tőle. Verstappen szintén gyorsult, ám a bajnoki éllovas így is 431 ezredes lemaradásban találta magát a Q2 végére.
Az időmérő záró szakaszában, az előzőhöz hasonlóan a pilóták nem hagyták el rögtön a garázst, és csak szűk 3 perc elteltével jelentek meg a két Ferrari vezetésével. Az első próbálkozások után ismét Hamilton foglalta el az első helyet, 265 ezreddel megelőzve Verstappent. A holland pilóta a gumik túlmelegedésére panaszkodott, ettől függetlenül annak örülhetett, hogy Bottast legalább meg tudta előzni. Mögöttük Pérez, Gasly, Sainz, Norris, Alonso, Ricciardo és Leclerc volt az első tíz sorrendje.
Az utolsó próbálkozások során Verstappen és Bottas nem tudott javítani, ellentétben Hamiltonnal, aki 1:07.934 másodperccel simán megszerezte az első rajthelyet a sprintfutamra. Pérez ugyan gyorsult, de 144 ezreddel elmaradt a finn pilótától, míg Leclerc a 7. helyre jött fel, míg Ricciardo megelőzte Alonsót.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Máris jön az időmérő!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, máris következik a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője! Mindössze egy szabadedzés után a pilótáknak a sprintfutam rajtrácsán elfoglalt helyükért kell vívniuk. Izgalmasnak ígérkezik!
Hamilton büntetést kap
Beigazolódtak a pletykák, a Mercedes motort cserél Lewis Hamilton autójában, így a brit pilóta a vasárnapi nagydíjon a sprintfutam befutójához képest 5 hellyel hátrébb rajtol majd.
Alonso és Gasly már a szabadedzésen is vívott
Nem volt tétje, de a pilótákban felébredt a versenyszellem. Alonsót érdemes lesz figyelni, az első két sprintfutamos hétvégén jól szerepelt, kedvezett neki, hogy kevés az idő a felkészülésre.
Some gentle jousting between Fernando and Pierre
— Formula 1 (@F1) November 12, 2021
Catch up with all the best FP1 action from Interlagos #BrazilGP #F1
Lendületes a pálya az éllovas szemszögéből
Interlagos a lassabb pályák közé tartozik, különösen a belső része, de a gokartos jelleg ellenére így is van lendülete, főleg Max Verstappen első szárnyáról nézve.
Max hoovers up the tarmac in Sao Paulo #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/eGiK17Xwcp
— Formula 1 (@F1) November 12, 2021
Ez a valódi erősorrend?
Az AWS elemzést készített az első szabadedzés alapján, ez Hamilton nagy fölényét hozta ki, de meglepő lenne, ha ez ténylegesen be is igazolódna Interlagosban.
Fin de semana de Fórmula 1
— Raúl O. (@rulorjiz) November 12, 2021
Se corre el #BrazilGP #F1
En 10 minutos inicia la sesión de calificación.
Por la manana durante la 1a sesión de prácticas Hamilton y Pérez dieron una exhibición de velocidad en las últimas curvas, cual si fuera una carrera
Así la #FP1 pic.twitter.com/zLj6CiDazk
Búcsúznak Räikkönentől a rajongók
Kimi Räikkönen az idén áll rajthoz utoljára Interlagosban, ahol megnyerte a 2007-es világbajnokságot. A helyi szurkolók úgy is szívesen emlékeznek rá, hogy a végső győzelemhet az kellett, hogy Felipe Massa elengedje őt.
Good to see all of you fans out there!
— Formula 1 (@F1) November 12, 2021
Loving this banner for Kimi #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/tJNUYeatfk
Nagy siker, hogy egyáltalán lesz verseny
Egy fontos szállítmány csak késve érkezett meg Interlagosba a Mexikóvárosi Nagydíj után, ezért a csapatoknak rohamtempóban kellett összeszerelni az autókat. A túlórázó szerelőknek köszönhető, hogy időben minden elkészült.
Megkezdődött a Q1, a pilóták már a pályán
Leclerc az első mért körét kezdi, természetesen lágy gumikon, mögötte Sainz halad, tisztes távolságban.
Comienza la clasificación en Interlagos, arranca la #Q1 #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/3gtLxOn05S
— Rafa Rubio (@rafa_rubio_19) November 12, 2021
Gasly megint veri a Ferrarikat
Ez még csak a Q1 eleje, de Mexikóváros után Pierre Gasly ismét borsot tör a Ferrari-pilóták orra alá az olasz kistestvér, az Alpha Tauri autójával. A francia pilóta 0,425 mp-cel gyorsabb Sainznál.
Verstappen az élre állt, Pérez nem követi
A holland pilóta 1:09.329-ce az élre állt, Norris egyelőre 0,208 mp-es hátránnyal a 2. helyezett, Pérez egyelőre csak a 3. helyre ért oda 0,262 mp-es lemaradással. Most jönnek a Mercedesek.
Mégis figyelik a pályaelhagyást
Az eredeti tervekkel ellentétben a 4-es kanyarban nem lehet kiszélesíteni a pályát.
The FIA has finally added the Track Limits for the Brazilian Grand Prix, which are monitored ar Turn 4 Exit. #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/poFIN2ureY
— Ahmet Cir (@AhmetCirF1) November 12, 2021
Hamilton fél másodpercet vert a Red Bullra
Hamilton 1:08.824-re gyorsult, ezzel Verstappen 0,505 másodperces hátrányba került, ez egyelőre igen sok egy ilyen rövid pályán. Bottas nem tudta megelőzni a holland pilótát, ő 0,555 mp-re van.
It's tasty between the title leaders
— Formula 1 (@F1) November 12, 2021
Lewis Hamilton takes P1 off Verstappen and goes to the top of the timesheets #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/z6MABCPD4T
Rohamosan javul a pálya állapota
Nem nyugodhatnak meg az éllovasok, Sainz feljött a 2. helyre és az Alpha Taurik is megelőzték Bottast, ez erre utal, hogy gyorsan javul a tapadás, vagyis az utolsó pillanatokban is átrendeződhet a sorrend.
Leclerc kisebb gondban van
A monacói pilóta a pályaelhagyás monitorozásának első áldozata, törölték a körét, így továbbra is csak a 18. helyezett, 6 perccel a leintés előtt újra ki kell majd jönnie egy etapra a továbbjutás érdekében.
Hamilton tovább gyorsul
1:08.733 az új leggyorsabb kör, a brit pilóta az első és a harmadik szektorban a leggyorsabbnak bizonyult, a középsőben elmaradt az eddigi legjobbjától.
A Ferrari nem kockáztat, Leclerc hamarosan visszatér
Új gumikat kap a Ferrari pilótája és úgy tűnik, nem az edzés legvégén küldik ki. Fontos, hogy értékelhető kört fusson, mert most ő a legutolsó.
Q1: Meglepő sorrend a kiesők között
Az utolsó pillanatban jutott tovább Ocon, ellentétben Stroll-lal és Russell a williamses pályafutása során először vereséget szenvedett a csapattársától.
16. Lance Stroll
17. Nicholas Latifi
18. George Russell
19. Mick Schumacher
20. Nyikita Mazepin
Q1: Hamilton volt a leggyorsabb
Q1 CLASSIFICATION
— Formula 1 (@F1) November 12, 2021
Hamilton fastest for Q1 #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/qZsXkQoTdi
Horner nem tűnik lelkesnek
A Sky Sports műsorában "óriásinak" nevezte a Mercedes előnyét, majd hozzátette, hogy meglátják, hogy mit tehetnek az ellenféllel szemben.
Both Bulls through to Q2 Checo and Max finish Q1 in P5 and P6 #BrazilGP pic.twitter.com/1xa2Lk7uTZ
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) November 12, 2021
Nincs tolongás a Q2 elején
Az óra már visszaszámol, de egyelőre senki sem hajtott ki a pályára. Van még idejük, ez a szokásosnál rövidebb pálya, így kevesebb idő kell a felvezető, mért és levezető körökre is.
Egyszerre jön a két Mercedes
Megunták a várakozást, Hamilton vezeti fel Bottast, mögöttük kisebb dugó alakult ki. Pérez használt gumikon ment ki.
Törölték Hamilton első körét
A brit pilóta gyorsulni tudott a Q1-es köréhez képest, de törölték az eredményét. Verstappen szabályosan is gyorsabb volt, 1:08.567-tel az élre állt.
Hamilton a második körével is gyorsabb Verstappennél
A brit pilóta középső és a harmadik szektorban abszolút leggyorsabb volt, 1:08.386-tal az élre állt, 0,181 mp-et vert Verstappenre. Kérdés, hogy mennyit javult a pálya, mennyit gyorsult az autó a kevesebb üzemanyag miatt és mennyit romlott a gumik állapota.
Csak az első három nyugodhat meg
Hamilton, Verstappen és Bottas valószínűleg újabb kör nélkül is tovább tudna jutni, a többiek viszont nem érezhetik magukat biztonságban. Főleg a kieső helyeken lévő Ocon, Cunoda, Vettel, Räikkönen és Giovinazzi kénytelen majd igyekezni.
Q2: Vettel megint nem jut be a fináléba
A német pilóta ismét kiszorult a legjobb 10 közül, így a Q1-ben búcsúzó Strollhoz hasonlóan ismét nem lesz Aston Martin a Q3-ban.
11. Esteban Ocon
12. Sebastian Vettel
13. Cunoda Juki
14. Kimi Räikkönen
15. Antonio Giovinazzi
Q2: Továbbra is a Mercedesek vezetnek
Q2 CLASSIFICATION
— Formula 1 (@F1) November 12, 2021
Hamilton goes fastest again, he's looking strong! #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/qmkRqa3g8a
A Red Bull már nem a pole-ra hajt
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában elmondta, már azt is elfogadnák, ha az egyik autójuk bejutna az első sorba. Lewis Hamilton tempóját úgy is erősnek érzi, hogy a Mercedes pilótája szélárnyékot kapott.
Q3: Leclerc az első a pályán, Sainz megy utána
A két Ferrari hajtott ki elsőként a pályára, majd jönnek a többiek is. Verstappen beállt Bottas mögé, ő Hamiltont követi, ő pedig Pérezt.
Hamilton vezet, már az 1:07-et ostromolja
A Mercedes pilótája 1:08.107-tel vezet, Verstappen 0,265 mp-es hátránnyal egyelőre a 2. helyezett, Bottas 0,362 mp-et kapott, Pérez 0,731-et. A további sorrend: Gasly, Sainz, Norris, Alonso, Ricciardo, Leclerc.
Verstappen a gumihőmérséklettel küzd
Egy rádióüzenete szerint a 8-as kanyarra túlmelegednek az első abroncsai, mérnöke a szokásos "értettem" válasszal nyugtázta a helyzetet.
Hátrébb érdekes, hogy Gasly ismét veri mindkét Ferrarit.
A hajrára a Red Bullok jöttek ki előbb
A két Red Bull most jóval a két Mercedes előtt megy és ezúttal Hamilton ad majd szélárnyékot Bottasnak. Természetesen mindenki pályára lépett, szűk 2 perc van az időkeretből.
Hamilton nagy előnnyel 1. lett, Verstappen is örülhet
A Mercedes pilótája bő 0,4 másodperces előnnyel megszerezte az 1. rajthelyet a sprintfutamra, Verstappen bejutott az első rajtsorba, a második vonalban Bottas és Pérez kezd.
Utánuk Gasly, Sainz, Leclerc, Norris, Ricciardo és Alonso zárja a top 10-et.
Az első két helyezett elégedett az eredménnyel
Hamilton természetesen örült, amikor meghallotta mérnökétől, hogy 0,4 másodperccel gyorsabb volt Verstappennél, Verstappen a rádión azt mondta, az utolsó köre nem sikerült, de így is jónak érzi az első soros rajthelyet.
Most a legnagyobb Hamilton idei fölénye
A Mercedes pilótája száraz pályán rendezett időmérőn idén még nem zárt az élen ekkora fölénnyel, ráadásul, ez a szezon egyik legrövidebb pályája.
Izgalmas szombat jön
Az első három helyezett rajtsorrendje megegyezik a silverstone-i sprinttel, így biztosan parázs csata várható majd az éllovasok között. Reméljük, újra találkozunk, addig is köszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk a reakciókkal!