Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedes már a rajtnál elbukta a győzelmet, Verstappen nyert Mexikóban

2021.11.07., 19:39
rendezés

Miután az időmérőn meglepetésre csak harmadik lett, Max Verstappennek egy kanyar alatt sikerült megelőznie mindkét Mercedest, majd senkitől sem zavartatva megnyerte a Mexikóvárosi Nagydíjat. A második helyen a verseny végén Sergio Pérez elől menekülő Lewis Hamilton végzett.

Kivételes izgalmakra volt kilátás a Mexikóvárósi Nagydíjon, ami javarészt az első kanyarig tartó, több mint 800 méteres sprintnek köszönhető. A hosszú vágta miatt a Hermanos Rodríguez versenypálya is azok közé tartozik, amelyen nem feltétlenül a pole pozícióból induló pilóta van a legkedvezőbb helyzetben a rajtnál, így aztán az első sort szombaton meglepetésre kibérelő Valtteri Bottasnak és Lewis Hamiltonnak erőteljesen hátrafelé kellett figyelnie a mögülük induló Max Verstappen-Sergio Pérez kettősre.

Verstappen már a rajtnál elment a két Mercedes mellett, Bottas pedig meg is pördültForrás: AFP/Alfredo Estrella

A Mercedesek célja nem lehetett más, mint valahogy megtartani az első két helyet, ami olyannyira nem jött össze nekik, hogy a remekül induló Verstappen mindkettejüket megelőzte. A holland pilótának jól jött, hogy Hamilton jól kapta el az indulást a poros íven és bement Bottas mellé, aminek köszönhetően a finn nem tudta szélárnyékban meghúzni őt.

Miközben a két Mercedes fej-fej mellett haladt, tökéletesen fedezetlenül hagyták az ideális ívet, Verstappen így bement melléjük, majd az első kanyar féktávján mindkettejüket körbeautózta.

És hogy még tetézze egy kicsit a Mercedes bajait, az első kanyart igencsak elmérő Daniel Ricciardo hátulról megtorpedózta Bottast, aki azonnal menetiránnyal szembe állt és kisebb káoszt idézett elő a hátrébb érkezőknek. Miközben a mezőny a füstfelhőben navigálva próbálta kikerülni a finnt, Mick Schumacher és Cunoda Juki is nekiment Esteban Ocon Alpine-jának, ami mindkettejük számára a futam végét jelentette, a francia pilóta viszont tovább tudott menni.

Cunoda átugratott Ocon autóján, és már a második kanyarban kiesettForrás: AFP/Alfredo Estrella

A törmelékek eltakarításáig pályára küldték a biztonsági autót, Ricciardo és Bottas pedig megejtett egy bokszkiállást (a McLarenen első szárnyat is cseréltek), hogy aztán mindketten a kemény gumikon álljanak vissza a sor végére.

A száguldás az 5. körtől folytatódhatott, az élen Verstappen, mögötte Hamilton, majd Pérez, Gasly, Leclerc és Sainz volt az első hat sorrendje. Ocont, Bottast és Ricciardót kivéve mindenki a közepes gumikon haladt az egyetlen bokszkiállása felé. Az élen Verstappent burkoltan gumispórolásra utasította a mérnöke, de a holland apró lépésekben így is szakadt el Hamiltontól, aki a 11. körre már 3,3 másodpercre került tőle.

A 16. körre már közel 6 másodperce hízott a két vb-aspiráns közti differencia, Peter Bonningtontól, Hamilton mérnökétől pedig megtudhattuk, hogy a hétszeres világbajnoknak túlmelegszenek az abroncsai, és ezért érzi azt, mintha elkezdtek volna elfogyni. A harmadik helyen autózó Sergio Péreznek azonban nem voltak ilyen gondjai, sőt, neki egyenesen körről körre jobbak lettek a gumijai, így elkezdett odalopózni Hamilton mögé, akinek inkább már hátra kellett figyelnie Verstappen helyett.

Hamilton az elején még ott volt Verstappen mögött, de a holland fokozatosan faképnél hagytaForrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Ahogy közeledett a kerékcsere (a középmezőnyből néhányan már viszonylag korán túlestek rajta és a két kiállás mellett döntöttek), Hamilton úgy panaszolta el egyre többször, hogy túl gyorsak neki a Red Bullok és nem tud elszakadni Péreztől, akit a mérnöke folyamatosan arra buzdított, hogy zárkózzon fel a 44-es rajtszámú Mercedesre.

Végül Hamilton lépett elsőként, és a 29. kör végén kiállt kemény gumikért, miközben Pérez továbbment. Másodikként Verstappen jött az első hármasból a 33. kör végén, és nagyjából 7 másodperccel állt vissza Hamilton elé a második helyre. A hazai nézők nagy örömére Pérez vezette ekkor a versenyt,

a Red Bull pedig minél tovább igyekezett kint tartani őt, hogy a kiállása után frissebb gumikon támadhassa Hamiltont.

Egészen a 40. körig sikerült húzni a mexikói kerékcseréjét, a harmadik helyre visszaálló Pérez pedig ezután közel 10 másodperces hátrányból kezdhette meg a 11 körrel frissebb gumikon Hamilton becserkészését. A hajrára utol is érte a hétszeres világbajnokot és DRS-távolságon belülre is került mögötte, valós támadást azonban egyszer sem tudott intézni ellene, így végül a leggyorsabb körért zajló csata szolgáltatta az izgalmakat az utolsó körökben.

Pérez ennyire közel volt az utolsó körben Hamiltonhoz

Addig Max Verstappen birtokolta az extra pontot, a Mercedes viszont kihívta kerékcserére a pontszerző helyen kívül autózó Valtteri Bottast, hogy legalább elvegye a pontot Verstappentől. Csakhogy a finn a holland mögé tért vissza, Verstappen pedig nem volt rest feltartani őt. Mire Bottas túljutott a Red Bullon, már nem voltak olyan jó állapotban a gumijai, a Mercedes azonban nem ijedt meg, és kihívta őt még egy cserére, majd még várakoztatta is a bokszban, hogy nehogy ismét fel tudják tartani őt.

Verstappen végül senkitől sem zavartatva nyert, és bár a leggyorsabb kört Bottas végül elvette tőle, így is 19 pontosra növelte az előnyét az összetettben Hamilton előtt, miközben a nagyot kaszáló Red Bull egy pontra felzárkózott a Mercedesre a konstruktőri értékelésben. Verstappentől 16 másodperccel lemaradva Hamilton szelte át a célvonalat, a nyakán Pérezzel. Mögöttük Pierre Gasly, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Lando Norris lett az első tíz sorrendje. Bottas végül csak Mazepint és a két Williamst előzte meg.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
19:29

Vajon képes fordítani a Red Bull?

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Mexikói Nagydíj! Az élmezőny nem abban a sorrendben rajtol, mint amire a legtöbben számítottak, hiszen a Red Bull helyett a Mercedes sajátította ki az első sort. Az időmérő és az azt megelőző szabadedzések összefoglalóját az alábbi linkekre kattintva olvashatják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
19:31

Pérez édesapja is a helyszínen van

Azok után, hogy Antonio Pérez ellátogatott az USA Nagydíjra, egyértelmű volt, hogy fia hazai futamán is ott lesz a vendégek között. Kérdés, hogy az austini futam után ezúttal is örülhetnek-e legalább a dobogónak.

GPHírek
19:33

Teljesen felborult a rajtrács második fele

Pontosabban a 9. és a 19. hely között változott jelentősen a sorrend, többen is négy helyet jöttek előre a büntetések miatt. Ennek pontos okairól és a rajtsorrendről az alábbi linkre kattintva olvashatnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
19:37

Remek a hangulat a lelátón

Talán csak a zandvoorti hétvégéhez lehet hasonlítani, ami most Mexikóban van. Akkor Verstappen volt a kedvenc, most a Red Bull másik pilótájáért rajonganak, aki láthatóan élvezi a biztatást, amit honfitársaitól kap.

GPHírek
19:40

Vélhetően egy kiállás lesz

A Pirelli szerint a közepes-kemény a leggyorsabb stratégia, amit a kemény-lágy követ, és csak ezek után jön a közepes-kemény-közepes. Persze egy biztonsági autós fázis mindent felülírhat, de az előző öt futamon csak két alkalommal küldték be a safety cart.

GPHírek
19:43

Nincs nagy különbség az élpilóták gumijai között

Bár Verstappen eggyel több lágy, míg a Mercedesek eggyel több közepes szettet tartottak meg, ennek aligha lesz jelentősége. Velük ellentétben Pérez a C3-asok helyett C4-esekből rendelkezik friss változattal, de vélhetően ez is csak akkor számíthat, ha legalább egyszer beküldik a biztonsági autót.

GPHírek
19:49

Változtak a pályaelhagyásra vonatkozó szabályok

Michael Masi versenyigazgató tájékoztatta a csapatokat, hogy abban az esetben, ha a rajt után valaki az 1-es vagy a 2-es kanyarban lesodródik a pályáról, nem kell megkerülnie a következő kanyar mellett található oszlopot, amennyiben biztonságosan és pozíciószerzés nélkül tér vissza a versenybe. Egy biztos, Szocsiban Alonso használta ki, hogy mindenképpen kötelező volt a kerülés.

GPHírek
19:53

Két éve Hamilton ütközött Verstappennel

2019-ben mindketten eggyel rosszabb pozícióból indultak, mint most, de ugyanúgy egymás mellől. Annak az lett a vége, hogy koccantak, de a kiesést mindketten megúszták. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke leszögezte, nem szeretné, hogy ez ma megismétlődjön.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
19:57

A tegnapihoz hasonlóak a körülmények

A levegő hőmérséklete 20,2, a pályáé 46,3 fokos, míg a páratartalom 32,6%. Az égbolton van néhány felhő, de esőnek nyoma sincs, ahogyan arra előzetesen számítani lehetett.

GPHírek
19:58

Csak ketten indulnak lágyakon

Cunodának kötelező volt, mivel azokon jutott be a Q3-ba, de mögötte Ocon is a piros oldalfalú abroncsok mellett tette le a voksát. Mindenki más a közepes keverékeken kezdi meg a versenyt.

GPHírek
20:00

Elindult a felvezető kör

A Mercedesek, a Red Bullok és mindenki más is problémamentesen eljött a rajtrácsról. A futam 71 körös lesz.

GPHírek
20:04

Rajt: Verstappen vezet, Bottas megforgott

A holland pilóta mindkét Mercedest lerajtolta és a külső íven kifékezte őket. Bottas pórul járt, és visszaesett 11 8. helyre.

GPHírek
20:05

1. kör: biztonsági autó, Cunoda kiesett

Már a rajt után beküldték a safety cart. Cunoda és Schumacher kiszállt az autóból, számukra véget ért a futam, Bottas és Ricciardo pedig kiállt a bokszba.

GPHírek
20:07

Ricciardo forgatta meg Bottast

Az ausztrál pilóta egyértelműen későn fékezett az 1-es kanyarban, és eltalálta ellenfelét. Verstappen valamivel rosszabbul jött el, mint a Mercedesek, de a szélárnyék neki segített.

GPHírek
20:10

Giovinazzi rengeteget javított

Verstappen mellett alighanem az olasz pilóta a rajt legnagyobb nyertese, aki a 11. helyről egészen a 6. pozícióig, Gasly és Leclerc mögé. Rajta kívül Russell és Mazepin javított sokat, előbbi a 9., utóbbi a 11. helyet foglalja el, de a pontszerzésre vélhetően így sem lesz esélyük.

GPHírek
20:12

Újraindítás: Sainz előzött egyet

Az élen nem változott a helyzet, Verstappen simán eljött, és már másfél másodperccel vezet. Sainz elment Giovinazzi mellett, így feljött a 6. pozícióba.

GPHírek
20:13

5. kör: nőnek a távolságok

Verstappen és Hamilton is másfél másodperccel vezet a mögötte autózóhoz képest, Pérez előnye viszont csak 1 másodperc Gasly előtt. Persze itt nem feltétlenül érdemes közel autózni egymáshoz, mert igencsak nehéz előzni.

GPHírek
20:14

6. kör: Stroll előzési kísérlete nem jött össze

A kanadai pilóta Norrist próbálta előzni, de nagyon későn fékezett, így lesodródott a pályáról és a 16. helyen tért vissza oda. Verstappen előnye már 2,5 másodperc.

GPHírek
20:16

7. kör: Bottas az utolsó

A finn pilóta visszaesett a 18. pozícióba, miután Ricciardo megelőzte őt. Hamilton eközben arra panaszkodik, hogy Verstappen túl gyors.

GPHírek
20:17

8. kör: Verstappené a leggyorsabb kör

A Red Bull pilótája 1:21.520-at autózott. Ennek persze még semmilyen jelentősége nincs, hiszen a későbbiekben ez még bőven javulni fog.

GPHírek
20:18

9. kör: Räikkönen elment Russell mellett

A finn pilóta a külső íven előzte meg riválisát és jött fel a 9. helyre. Nem sokkal később Alonso is maga mögé utasította a brit versenyzőt.

GPHírek
20:20

10. kör: Hamilton és Pérez is tehetetlen

Verstappen előnye már 3 másodperc feletti, vagyis magabiztosan vezet riválisa előtt. Hamilton dolgát Pérez nehezíthetné meg, de ő sem tudja tartani a Mercedes tempóját, a különbség hasonló, mint az előtte autózók között.

GPHírek
20:21

11. kör: Leclerc feltartja Sainzot?

A közvetítésbe nem játszptták be, de Sainz szólt a csapatnak, hogy gyorsabb tudna lenni, mint az előtte autózó csapattársa. Ahhoz, hogy elengedje, előbb közelebb kellene férkőznie hozzá, hiszen a hátránya 2,5 másodperc.

GPHírek
20:23

12. kör: Alonso után Ocon is javított

Igaz, neki csak Mazepint kellett megelőznie, és még mindig csak a 13. pozícióban halad, közel 4 másodpercre Norristól.

GPHírek
20:24

13. kör: megkezdődtek a kerékcserék

Latifi már korábban kiállt, Stroll pedig most követte őt. Az ifjabbik kanadai versenyző kerékcseréje elég lassú volt, de a pályán sikerült visszaelőznie honfitársát.

GPHírek
20:25

14. kör: Hamilton gumijai fogynak

Bár ez esetében sok mindent jelenthet, de szögezzük le, hogy a hétszeres világbajnok a rádióban közölte mindezt. Ennek megfelelően hátránya már 5 másodperc, előnye viszont csak 2 Pérezzel szemben.

GPHírek
20:27

15. kör: Pérez segíthet Verstappennek

A Red Bull pilótája 2 másodpercen belülre került Hamiltonhoz képest, így akár elé is vághatnak. Persze kérdés, hogy érdemes-e, mert most mondta a mérnökének, hogy az abroncsok állapota javul.

GPHírek
20:28

16. kör: Hamilton veszélyben lehet

Előnye Pérezzel szemben lassan, de folyamatosan csökken. Ha a tendencia folytatódik, akkor a hazaiak kedvence meg is támadhatja, ami minimum lassítaná a Mercedes versenyzőjét.

GPHírek
20:29

17. kör: Pérez megtorpant

A mexikói pilóta már bekerült Hamilton turbulens levegőjébe, ami nyilvánvalóan lassítja. Hátránya ismét 2 másodperc feletti.

GPHírek
20:30

Pérezék a B-terven vannak

Persze nem tudjuk, hogy ez mit jelenthet. Hátrébb Bottas DRS-távolságon belül van Ricciardo mögött, így akár meg is támadhatja a 11. helyért.

GPHírek
20:32

19. kör: Bottas egyelőre sikertelen

Hiába a hosszú célegyenes, nem volt elég közel ahhoz, hogy megtámadja Ricciardót, így maradt a 12. helyen. Amennyiben összejön az előzés, jelen állás szerint 9 másodperces hátrányt kell ledolgoznia Norrisszal szemben.

GPHírek
20:34

20. kör: Verstappen kényelmes helyzetben van

Ha most állna ki, akkor is Gasly mögé jönne vissza. A francia pilóta és Pérez pedig nyilvánvalóan elengedné őt. Persze még nincs itt az ideje a kerékcserének.

GPHírek
20:35

21. kör: Bottas megakadt

A finn pilóta továbbra is a 12. pozíciót foglalja el Ricciardo mögött, akit nem tud megelőzni. Így pedig szépen lassan a pontszerzés is távolodik tőle.

GPHírek
20:36

22. kör: Pérez ismét közeledett

A mexikói versenyző újra 2 másodpercen belülre került Hamiltonhoz képest. Az előzés nem könnyű, így a Red Bullnak lehet, hogy érdemes lenne elgondolkozni az elévágáson.

GPHírek
20:38

24. kör: Hamilton Pérezzel versenyez

Mindezt magával az érintettel közölték, de kívülről is egyértelmű, hiszen Verstappen előnye már 8,3 másodperc. A mexikói pilótától pedig azt kérték, hogy maradjon közel riválisához.

GPHírek
20:39

25. kör: Hamilton nem tud elhúzni

Ezt mérnökének jelentette ki. Ha elhúzni nem is volt képes, de növelte előnyét, miután az előző körben közel 4 tizeddel volt gyorsabb Péreznél.

GPHírek
20:41

26. kör: Bottas továbbra is Ricciardo mögött

A finn pilóta elgondolkozhatott a támadáson, de végül nem tette be az autót a 3-as kanyarban Ricciardo mellé. Lassan Giovinazzi is utoléri őket, az olasz versenyző már kiállt, így fél másodperccel gyorsabb volt náluk.

GPHírek
20:42

27. kör: Pérezt biztatják

A mexikói versenyző továbbra is megreked 2 másodperc környékén, ami minden bitzonnyal a turbulens levegőnek tudható be.

GPHírek
20:43

28. kör: Bottas hiába próbálkozik

Valódi támadást még mindig nem tudott intézni Ricciardo ellen, hiába a valószínűsíthető tempófölénye. Hamiltonnal közölték, hogy az előzetesen kitűzött célhoz képest 6 körrel kellene többet mennie.

GPHírek
20:45

29. kör: Hamilton a bokszban

Pérez másfél másodpercen belülre került hozzá képest, a Mercedes pedig kihozta a címvédőt. A Red Bull szerelői szintén kijöttek, de Pérez maradt a pályán.

GPHírek
20:46

30. kör: Verstappen gumijai jók

Mindezt maga a holland versenyző közölte. Hamilton Leclerc mögé jött vissza a kemény gumikon, de a monacói pilóta nem fogja sokáig feltartani, mert a kör végén ő is kiáll.

GPHírek
20:48

31. kör: Pérez kint maradt, pedig előzhetett volna

Persze nem a bokszban, hanem abban az értelemben, hogy a kiállás után Hamilton elé kerülhetett volna. Így viszont könnyen lehet, hogy most nem lesz esélye, mert Gasly is kiállt, így ő sem tartja fel Hamiltont.

GPHírek
20:50

32. kör: Hamilton sokkal gyorsabb Péreznél

Több mint másfél másodperc a különbség, így Péreznek elveszett az esélye, hogy a kiállás után is Hamilton előtt maradjon. Persze később, frissebb gumikon még lehet esélye.

GPHírek
20:51

33. kör: Verstappen kiállt, Pérez vezet

A holland pilótának jól sikerült a kerékcsere, a szerelők 2,2 másodperc alatt tették fel az új abroncsokat. A holland pilóta 7,3 másodperccel vezet Hamilton előtt, de a friss keményeken vélhetően gyorsabb lesz.

GPHírek
20:53

35. kör: Verstappen előnye nem nőtt

Pontosabban csak ideiglenesen, viszont jelenleg 7,2 másodperc a különbség. Pérez 8 másodperccel vezet csapattársa előtt, de ez nyilvánvalóan csak iátmeneti állapot.

GPHírek
20:55

36. kör: Pérez még mindig jól érzi magát

Már féltávon is túlvagyunk, de a mexikói pilóta kijelentette, hogy a gumik jó állapotban vannak. Mérnöke hozzátette, hogy jó tempóban autózik.

GPHírek
20:57

37. kör: négyen nem álltak még ki

Pérezen kívül a 4. Sainz, a 7. Alonso és a 8. Norris nyüstöli a rajt óta a közepeseket. Könnyen lehet, hogy lassan eljutnak odáig, hogy akár a lágyakat is feltehetik.

GPHírek
20:58

38. kör: Verstappen gyorsult

Hátránya 5,5 másodpercre csökkent, míg Hamiltonnal szembeni előnye 9 másodperc fölé nőtt. Hátrébb Bottas ismét utolérte Ricciardót, ezúttal a támadás is összejött, de az előzés nem.

GPHírek
20:59

39. kör: Bottas megszabadult Ricciardótól

Nem azért, mert megelőzte, hanem mert a McLaren pilótája kiállt. Ricciardo a 13. helyre, már körhátrányban jött vissza a közepeseken.

GPHírek
21:01

40. kör: Pérez eddig vezetett

A mexikói pilóta kerékcseréje is jól sikerült, egészen pontosan 2,3 másodpercig tartott. A lágyhoz még túl korán volt, így a keményeken tért vissza, 10 másodperces lemaradásban Hamilton mögött.

GPHírek
21:02

41. kör: Hamilton két helyen veszít

Legalábbis mérnöke szerint, miután arra kérte őt, hogy mondja el, hol bukik időt. Ez pedig a 11-es és a 13-as kanyar kijárata.

GPHírek
21:03

42. kör: Bottast még az ág is húzza

A bal első nem jött le neki időben, ezért 11,7 másodpercen át állt a bokszban. Ennek következtében nemhogy Ricciardót nem előzte meg, de Ocon és Russell is elé került.

GPHírek
21:04

42. kör: Pérezé a leggyorsabb kör

Megkezdte a felzárkózást a mexikói pilóta, ezúttal közel 8 tizeddel volt gyorsabb Hamiltonnál. Persze kérdés, hogy a 8,7 másodperces hátrányt le lehet-e dolgozni úgy, hogy az előzésre is marad gumi.

GPHírek
21:06

44. kör: Norris a legkitartóbb

A brit pilóta még mindig a rajtnál használt közepeseken autózik, és jelenleg a 7. pozícióban áll. Sainz a 6., míg Alonso a 10. pozícióba esett vissza a kerékcsere után.

GPHírek
21:08

45. kör: Norris cseréje lassúnak tűnt

De csak szemre, és valószínűleg valóban nem volt ideális, de az óra mást mutatott, hiszen csupán 2,8 másodpercig állt. A brit pilóta a 10. helyre jött vissza, hátránya 8 másodperc Alonso mögött.

GPHírek
21:09

46. kör: Pérez folyamatosan közelít

Verstappen győzelmét elkönyvelhetjük, hacsak nem történik valami drámai esemény. A 2. helyért viszont izgalmas csata lehet, miután Pérez legutóbb 7 tizeddel volt gyorsabb Hamiltonnál.

GPHírek
21:10

47. kör: Bottasnak ezúttal összejött az előzés

Persze legnagyobb bánatársa nem Ricciardo, hanem csak Ocon ellen. Az ausztrál pilótát a következő körökben érheti utol, ha ledolgozza a 3,6 másodperces hátrányát.

GPHírek
21:11

48. kör: Verstappen Pérezékről érdeklődik

A holland pilóta megkérdezte, hogy mekkora a különbség Hamilton és csapattársa között. A válasz jelenleg 6,7 másodperc, a címvédő legutóbb gyorsabb volt a mexikói versenyzőnél.

GPHírek
21:13

49. kör: viszonylag nagyok a különbségek

Az első tízen belül a 8. Räikkönen és a 9. Alonso között a legkisebb a differencia, de őket is 4,7 másodperc választja el. Persze ez nem jelenti azt, hogy ezek a későbbiekben ne csökkenhetnének.

GPHírek
21:14

50. kör: Pérez újabb leggyorsabb körrel rukkolt elő

Ennek következtében pedig már 6 másodperc alá csökkent a hátránya. A mexikói pilótának 20 köre van, hogy bebiztosítsa a Red Bull kettős győzelmét.

GPHírek
21:15

51. kör: Pérez tovább közelített

Hátránya már csak 5,3 másodperc. Bottas közben ismét utolérheti Ricciardót, hiszen hátránya csupán 1,1 másodperc.

GPHírek
21:17

52. kör: Verstappenben van még tartalék

A holland pilóta 19 körös gumikon megfutotta a verseny leggyorsabb körét, egészen pontosan 1:18.999-et autózott. Pérez hátránya pedig 4,8 másodpercre csökkent.

GPHírek
21:18

53. kör: Sainz közelít Leclerc-re

Mindez önmagában nem meglepő, hiszen a spanyol pilóta 12 körrel frissebb abroncsokon autózik. A két Ferrari között kialakulhat egy csata, hiszen hátránya mindössze 1,2 másodperc.

GPHírek
21:20

54. kör: csapatutasítás a Ferrarinál

Leclerc-nek megmondták, hogy meg kell próbálniuk helyet cserélni, hogy Sainz támadhassa Gaslyt. Kérdés, hogy a spanyol pilóta visszaadja-e a pozíciót, ha ez nem jön össze.

GPHírek
21:21

55. kör: Pérez már 3 másodpercen belül

Legutóbb 6 tizeddel volt gyorsabb Hamiltonnál, így hátránya 2,8 másodpercre csökkent. Úgy néz ki, hogy a 2. helyért izgalmas csata várható az utolsó körökben.

GPHírek
21:23

56. kör: egyelőre nincs helycsere a Ferrarinál

Sainz hátránya viszonylag nagy, 1,3 másodperc. Stroll eközben megelőzte Russellt, amiért megdicsérték, pedig csak a 15. helyet szerezte meg.

GPHírek
21:24

57. kör: Pérez DRS-en belülre kerülhet

A mexikói pilóta lemaradása mindössze 1,6 másodperc. Innentől viszont nehéz dolga lesz, hiszen a turbulens levegő lassítani fogja.

GPHírek
21:25

58. kör: Leclerc elengedte Sainzot

A spanyol pilóta közölte, hogy csapattársa túl sok hibát vét, hogy őt mögötte tartsák. Ezt nem is tették meg, így megpróbálhatja ledolgozni 12 másodperces hátrányát Gaslyval szemben.

GPHírek
21:26

59. kör: Pérez már nagyon közel van

A Red Bull versenyzője már csak 1,2 másodperces lemaradásban követi Hamiltont. Ha sikerül a megfelelő pillanatban DRS-távolságon belül kerülnie, akkor akár meg is támadhatja riválisát.

GPHírek
21:27

60. kör: Pérez 1 másodpercen belül!

Jelenleg 5 tized a hátránya, a mexikói közönség pedig őrjöng. A legnagyobb esélye a kör elején lehet az előzésre, de ahhoz nagyon közel kell lennie.

GPHírek
21:28

61. kör: egyelőre nincs támadás

Pérez messze volt ahhoz, hogy megkísérelje az előzést Hamilton ellen. Egyelőre azonban nem került ki a DRS-távolságból, így a következő körben újra próbálkozhat.

GPHírek
21:30

62. kör: Pérez nincs elég közel

Ráadásul jelenleg nincs is 1 másodpercen belül. A lekörözöttek befolyással lehetnek a küzdelemre, de Norris mindkettejüket korrekt módon elengedte.

GPHírek
21:31

63. kör: Sainz nem közeledi eléggé

Ahogyan az várható volt, a spanyol pilóta nem tudja elég gyorsan csökkenteni a távolságot Gasly mögött. Ami Pérezéket illeti, a mexikói pilóta hátránya 1,2 másodpercre nőtt.

GPHírek
21:32

64. kör: lehet, hogy Péreznek ennyi volt

Persze nem a futam, hanem csak a dobogó második foka. A mexikói pilóta hátránya egyre inkább mő, jelenleg 1,6 másodperc a lemaradása.

GPHírek
21:34

65. kör: a hetedik már kört kapott

Hihetetlen a különbség az élcsapatok és a többiek között. A jelenleg 7. helyen álló Vettel már körhátrányban van, és nem kizárt, hogy Leclerc is erre a sorsra jut a leintés előtt.

GPHírek
21:35

66. kör: Péreznek meg kell elégednie a harmadik hellyel

Már amennyiben Hamiltonnal nem történik semmi drámai. Hátránya ugyanis már 1,8 másodperc. Elképzelhető, hogy a végén rámegy a leggyorsabb körre, de ez jelenleg Verstappené, akitől nem érdemes elvennie.

GPHírek
21:37

67. kör: Bottas hátul is veszélyes lehet

A finn pilótát kihozták lágyakért, hogy megfussa a leggyorsabb kört. Pechjére pont Verstappen mögött van, aki vélhetően szándékosan lassított, hogy feltartsa, így nem jött össze neki.

GPHírek
21:38

68. kör: Bottas visszavette a körét

Mármint az egyiket a kettő közül, miután Verstappenre rászóltak, hogy engedje el. Ennek következtében ismét próbálkozhat azzal, hogy megfussa a leggyorsabb kört.

GPHírek
21:40

69. kör: Bottas ismét kiállt

Elképesztő, Bottasnak nem cseréltek gumit, csak megvárták, hogy tiszta legyen előtte a pálya. Pérez viszont nem állt ki, ehelyett ismét DRS-en belülre került Hamiltonhoz képest.

GPHírek
21:41

70. kör: Péreznek egy lövése lesz

A célegyenesen kívül ugyanis nincs reális esélye, hogy megelőzze Hamiltont. Mérnöke biztatja, hogy mindent tekerjen fel.

GPHírek
21:43

Kockás zászló: Verstappen nyer Mexikóban, Hamilton a második!

A holland pilóta a rajt után végig magabiztosan vezetett, és nem hagyott kérdést a győztes kilétét illetően. Pérez végül nem tudott támadni, így Hamilton lett a 2., neki pedig meg kell elégednie a 3. hellyel.

GPHírek
21:44

Bottas elhappolta a leggyorsabb kört

A finn pilóta 1:17.774 másodperccel megautózta a verseny leggyorsabb körét. Pontot ugyan nem kap érte, de legalább elvett egyet Verstappentől.

GPHírek
21:47

A Ferrari előzött, az Alpha Tauri majdnem

Sainz végül visszaengedte Leclerc-t, miután nem volt esélye Gasly ellen. A Ferrari azonban így sem panaszkodhat, hiszen megelőzték a McLarent a konstruktőri pontversenyben. Ez az Alpha Taurinak nem jött össze az Alpine-nal szemben, de Gasly 4. helyének köszönhetően egyenlítettek. Mögöttük Vettel, Räikkönen, Alonso és Norris lett az első tíz sorrendje. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!

Még több bejegyzés