Társoldalunk:

Verstappen az utolsó méterig csatázva verte Hamiltont az USA Nagydíjon

2021.10.24., 20:39
rendezés

Óriási taktikai csatát és az utolsó körig izgalmas küzdelmet hozott a Max Verstappen győzelmével zárult USA Nagydíj, amelyet Lewis Hamilton egy remek rajttal az élen kezdett, de az első kerékcsere után az üldöző szerepe jutott neki. A dobogó harmadik fokára Sergio Pérez állhatott fel. 

Nagy érdeklődés és teltház fogadta az F1 mezőnyét a kétéves kihagyás után újra megrendezett USA Nagydíjon, amelyet kisebb meglepetésre Max Verstappen kezdhetett az élről Lewis Hamilton és Sergio Pérez előtt. Az edzések tapasztalatai alapján erős gumikopásra készülhettek a versenyzők, így nem meglepő, hogy Carlos Sainz és Cunoda Juki kivételével mindenki közepes keverékű abroncsokkal rajtolt el a kétkiállásos futamon.

Hamilton átvette a vezetést a rajtnál Verstappentől - GalériaForrás: AFP/Robyn Beck

Az előkészületek során a Honda-erőforrás ráijesztett az Alpha Tauri szakemberei, Pierre Gasly autóját egy szenzorhiba miatt csak nagy nehézségek árán tudták beindítani, de a francia pilóta végül elindult a felvezető körre és megkezdte a versenyt a 8. rajtkockából. Az edzésnapokhoz hasonlóan jó időjárás és magas hőmérsékletek közepette tartották meg az USA Nagydíjat.

A rajtot Hamilton kapta el jobban, a belső íven tartotta az autóját és kiszorította Verstappent a pályáról, a holland pilótát Pérez is támadhatta volna, de végül hagyta, hogy csapattársa besoroljon a Mercedes mögé. Az első kör során óriási csata alakult ki a Ferrarik és a McLarenek között, végül Leclerc megtartotta a 4. helyet Ricciardo, Sainz és Norris előtt.

A 9. helyről kezdő Bottas az első körben nem tudott javítani a helyezésén, támadta a Török Nagydíjon Hamiltont feltartó Cunodát, és rögtön csaknem 10 másodperces hátrányba került. A mezőnyben Stroll és Latifi összeakadt, Ocon első szárnya is megsérült, ezért ők ketten kénytelenek voltak korán kiállni a bokszba, majd egymással csatáztak az utolsó előtti helyért.

A McLaren és a Ferrari az egész versenyen csatázott egymással - GalériaForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Peter Fox

A helycsere ellenére Verstappen nem maradt le Hamilton mögött, DRS-távolságon belül üldözte ellenfelét, de nagy igyekezetében már az első körök során megkapta az első figyelmeztetését pályaelhagyás miatt. Az élen álló kettős és Pérez ütemesen kezdett távolodni a többiektől, a 10. helyezett Bottas a 7. körben már 25 másodperces hátárnyban volt.

Elévágással fordított a Red Bull

Verstappen hiába tűnt gyorsabbnak Hamiltonnál, még támadni sem tudta a Mercedest, ezért a Red Bull a 10. körben kihívta őt a bokszba kemény gumikért. Verstappen az 5. helyre jött vissza, de rögtön elkezdte csökkenteni a hátrányát, Ricciardót is gyorsan megelőzte, és száguldott Leclerc után, aki végül kiállt előle a bokszba.

Pérez első kerékcseréje nem sikerült, de nem ezért nem tudott küzdeni a győzelemért - GalériaForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Mark Thompson

A holland pilóta kerékcseréje lavinát indított el, a két McLaren és Sainz is követte őt a bokszba. Verstappen azt kérte a rádión, hogy a csapat próbáljon nyomást helyezni Pérezzel Hamiltonra, de a Red Bull kihívta a mexikói pilótát is közepes keverékű gumikért, ráadásul a munka csak 3,7 másodperc alatt zajlott le.

Hamilton a 13. kör végéig bírta az élen a rajt előtt felszerelt közepes keverékű gumikkal, keményeket kapott az autójára, de csak a 2. helyre tudott visszaérni, Verstappen 6,3 másodperces előnnyel átvette a vezetést és a következő körök során stabilizálódott a különbség. Pérez hátránya 11 másodperc volt a 17. körben, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Norris, Vettel, Stroll, Cunoda volt a további sorrend.

Bottas nem tudott gyorsan felzárkózni a 9. helyről - GalériaForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Peter Fox

Bottas nem tudott előrébb kerülni, bár Vettel kiállása és Stroll lassulása után visszatért a pontszerzők közé és továbbra is Cunodával küzdött az előrejutás érdekében. Megelőzte, de utána is csak a 9. helyet tudta tartani. A mezőny sűrűjében Alonso nagyot csatázott Räikkönennel és később Giovinazzival is, heves rádiózás közepette előzte meg őket.

A második etapot is a Red Bull zárta hamarabb

Verstappen magabiztosan tartotta a vezetést, de az előnye 3 másodpercre csökkent, a Red Bull a 29. kör végén kihívta őt a második kerékcseréjére, Hamiltonnal közölték, hogy hat körrel meghosszabbítják az etapját. Pérez a 30. kör végén szintén kiállt, a Mercedes-pilóta ekkor a leggyorsabb kört futotta, Toto Wolff ekkor rászólt, hogy a győzelemért küzdenek, Christian Horner viszont a Sky Sports műsorában nem aggódott és szoros utolsó 5 körre számított. A 36. körben a Mercedes azt közölte a Hamiltonnal, hogy Verstappen elméleti előnye 6 másodperc volt. A számolgatás a 38. kör elejéig tartott, Hamilton ekkor kereket cserélt és 8,7 másodperces hátránnyal jött vissza a 2. helyre.

A Mercedes pilótája néhány tapogatózó kilométer után a leggyorsabb kört futotta, Verstappen közben időt vesztett lekörözésekkel (Räikkönen fekete-fehér zászlós figyelmeztetést is kapott), így 15 körrel a leintés előtt csak 6,1 másodperc volt az előnye, és a különbség tovább csökkent. Ricciardo és Sainz közben test-test elleni csatába bonyolódott, Bottas pedig elkezdett felzárkózni mögöttük a 7. helyen.

Pérez a verseny vége felé ismét kénytelen volt Leclerc-re figyelni - GalériaForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

Az utolsó 10 körre Verstappen 3 másodperces előnnyel fordult Hamilton előtt, Pérez, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Bottas, Norris, Cunoda és Räikkönen volt a pontszerzők további sorrendje. Sainz egy első szárny-sérüléssel járó koccanás után lemaradt Ricciardo mögött, inkább Bottas kezdett rá veszélyes lenni, és Leclerc is célba vette Pérezt az utolsó dobogós helyért.

Feszült küzdelem az utolsó körökben

Ahogy a Red Bullnál jósolták, az utolsó 5 körre Hamilton utolérte Verstappent, 1,6 másodperc volt a különbség, de a turbulens levegőben már nem tudott olyan nagy léptekkel közelíteni. Közben Ocon után Alonso is kiesett, a pálya mindkét Alpine-t szétrázta, Bottas utolérte Sainzot, így a nyitott frontok nyitva is maradtak a hajrára

Räikkönen egy kicsúszás miatt elvesztette a 10. helyet Vettel javára, ezért átmenetileg sárga zászló volt érvényben az 1-es szektorban, Verstappen közben 1,9 másodpercre növelte az előnyét, de Hamilton gyorsan fordított, az 54. körben már ismét 1,3 másodperc alá mérséklődött a különbség és rossz hír volt Verstappen számára, hogy úgy tűnt, másodszor is utoléri a lekörözött Schumachert.

Verstappen ünnepelhetett Austinban - GalériaForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Chris Graythen

Hamilton az utolsó előtti körben DRS-távolságon belülre került, majd a különbség ismét 1,3 másodpercre nőtt. A lekörözés Verstappennek időveszteséget okozott, de nyithatta a DRS-t, így konzerválta az 1 másodperc körüli előnyét és a végig feszült, izgalmas csatát hozó versenyen megnyerte az USA Nagydíjat, ezzel tovább növelte az előnyét a pontversenyben.

A leggyorsabb körért járó bónuszpont Hamiltoné lett, így Verstappen 12 ponttal vezet. A további pontszerző helyeken Leclerc, Ricciardo, Bottas, Sainz, Norris, Cunoda és Vettel zárt. 

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

GPHírek
20:16

Titánok harca következik

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj élő közvetítésében! Reméljük, hogy nem okoz majd csalódást az idei szezon 17. futama, amelyen minden adott az izgalmakhoz. A legjobban várt csata természetesen Max Verstappen és Lewis Hamilton összecsapása lehet. A pontverseny éllovasa az első, a második helyezettje pedig a második helyről kezdi meg az 56 körös versenyt, és nem kizárt, hogy már az első kanyarban kivont karddal ugranak egymásnak.

GPHírek
20:21

Megint összeütköznek?

Verstappen és Hamilton az idén hetedik alkalommal fog egymás mellől rajtolni az első sorból, silverstone-i és monzai, egyaránt mindkettejük kiesésével végződő ütközéseik mellett pedig már többször előfordult, hogy keményen csatáztak a rajt után.

Ezen alkalmakkor legtöbbször Hamilton engedett, aki most elmondta, a rajt egy lehetőség számára, de hosszú lesz a verseny, így nem minden a rajt után dől el. Verstappen eközben pedig kikérte magának, hogy az újságírók arról kérdezik, ismét össze fognak-e ütközni. A holland pilóta szerint profi módon fognak versenyezni.

Legutóbb Monzában ütköztek összeForrás: AFP/Andrej Isakovic
GPHírek
20:27

A gumik játszhatják a főszerepet

Amennyiben nem minden az első kanyarban dől el – és hát miért is dőlne, hiszen ha Hamilton és Verstappen össze is ütközik, mindenki aligha fog kiesni, így bőven lesznek, akik lefussák az 56 kört – akkor is egy nagyon izgalmas futamra van kilátás, a meleg ugyanis gyilkolni fogja az abroncsokat. 

A Pirelli (és a csapatok is) egyértelműen két kiállásos versenyt jósol, amelyen a közepes-kemény-kemény stratégia lehet a leggyorsabb, de a közepes-kemény-közepes taktikát is hasonlóan jónak tartják. Az első tízből Carlos Sainz és Cunoda Juki fog csak lágy gumin rajtolni, ők a lágy-kemény-kemény feelosztást követhetik.

GPHírek
20:45

Változtattak a pályán

Tegnapról mára eltávolították az egyes kanyar kijárati kerékvetője mögött levő rázóköveket, miután a W Series versenyei során túlságosan veszélyesnek bizonyultak. Mindez azt jelenti, hogy a 6-os, 9-es és 19-es kanyar mellett már az 1-es kanyart is figyelni fogják a sportfelügyelő, és aki sorozatosan szélesen fordul, azt megbüntetik.

GPHírek
20:49

A MotoGP-ben és a W Series-ben is bajnokot avattak ma

Az F1-ben biztosan nem dől még el a mai nap folyamán a bajnoki cím, de így is volt egy bajnokavatás Austinban, miután Jamie Chadwick nyerte meg a W Series idei bajnoi címét a szezonzárón. Emellett a kétkerekűek királykategóriájában, a MotoGP-ben is eldőlt az első hely sorsa, Fabio Quartararo első franciaként lett világbajnok Misanóban.

GPHírek
20:51

Ricciardo ma is alakított

Az ausztrál pilóta tegnap gyerekkori hőse, Dale Earnhardt NASCAR-ját vezette, ma pedig az alábbi, hamisítatlan texasi öltözetben jelent meg a versenyzői parádén. Mondani sem kell, hogy hatalmas sikere volt a nézők körében.

GPHírek
20:55

Gasly gondba került, de úgy tűnik, el tud indulni

Nagy volt a sürgés-forgás a francia pilóta autója körül, Karun Chandhok, a Sky Sports riportere pedig azt jelentette, komoly gond lehet a Honda motorral, ami akár Gasly indulását is veszélyeztetheti. Azóta viszont sikerült beindítani az erőforrást, így a jelek szerint a 8. helyről rajtoló pilóta is ott lesz a lámpák kialvásakor a mezőnyben.

GPHírek
20:57

Mick Schumacher testvére is itt van

A Schumacher-család körében mindig is népszerű volt az Egyesült Államok és különösen Texas, így aligha meglepő, hogy Gina Schumacher, Mick Schumacher testvére is feltűnt a paddockban, és ha már itt van, behuppant az öccse autójába egy kicsit.

GPHírek
21:00

Csak ketten vannak lágy gumin az egész mezőnyben

Ahogy már említettük, az ötödik helyről induló Sainz és a tizedik pozícióból rajtoló Cunoda van csak az első tízből lágy gumin, de most kiderült, hogy a teljes mezőnyben is, rajtuk kívül ugyanis minden pilóta közepes keveréken kezd. 28 fok van, a pálya hőmérséklete 37 fokos és tűz a nap, úgyhogy nagy gumikímélés várható.

GPHírek
21:01

Elindult a felvezető kör!

Már úton vannak a rajtrácsra a pilóták, mindenki gond nélkül eljött, nemsokára pedig következik a rajt. Verstappen jobb oldalt az élről, Hamilton a belső íven mellette, mögöttük Pérez és Leclerc a második sorban.

GPHírek
21:04

Rajt: Hamilton lerajtolta majd leszorította Verstappent

Jobban rugaszkodott el a brit és már elsőként ért az első kanyarba, majd nem hagyott helyet és a bukótérbe terelte a hollandot, aki majdnem Pérezzel szemben is pozíciót vesztett, de a mexikói végül elengedte.

GPHírek
21:06

1. kör: Hamilton vezet, hátrébb óriási a csata

Hamilton megtartotta az első helyet a  kör későbbi részében is, mögötte Verstappen és Pérez jön, Sainz pedig élet-halál harcot vív a két McLarennel. Leclerc a negyedik, utána Ricciardo, Sainz, Norris, Cunoda, Bottas, Gasly az első tíz sorrendje.

GPHírek
21:07

2. kör: Verstappen tapad Hamiltonra

Nagyon agresszíven szorította a fal felé a rajtnál Hamiltont, de nem tudott mit tenni, annyival jobban indult a Mercedes. Azóta viszont nem engedte el a riválisát, egy másodpercen belül van hozzá képest, a rádióban pedig azt mondta, Hamilton nagyon csúszkál előtte.

GPHírek
21:10

Stroll és Latifi ütközött a rajtnál

A rajt ismétléséből kiderült, hogy hátrébb történt egy ütközés is, Latifi ment neki Strollnak, aki ettől megforgott. Latifinek sérült az első szárnya, de így is a 18. helyen halad, miközben Stroll a 16. pozícióban van. Ocon közben kiállt és feltette a kemény gumikat, ezzel pedig visszaesett az utolsó helyre.

GPHírek
21:11

4. kör: Verstappen továbbra is nagyon közel

Hamiltoné a leggyorsabb kör, de Verstappen így is DRS-távolságon van hozzá képest, de támadni nem tudta egyelőre a britet.

Közben kiderült, hogy Oconnak sérült a szárnya a rajt után, mert összeakadt az egyik Alfa Romeóval, ezért kellett már most kiállnia.

GPHírek
21:13

5. kör: Pérez kicsit, Leclerc már nagyon leszakadt

Több mint 3 másodperc a mexikói hátránya a harmadik helyen Hamiltonhoz képest, Leclerc pedig már több mint 10 másodpercre van tőle a negyedik pozícióban.

Verstappen közben szélesen vette a 19-es kanyart, így megkapta az első figyelmeztetését.

GPHírek
21:14

6. kör: Hamilton szerint Verstappen gyorsabb nála

4 tizedre volt csak tőle a holland a kör végén, ami arra utal, hogy könnyedén tartka a Mercedes tempóját. Előzni viszont továbbra sem próbált meg.

Hátrébb közben Latifi is túl van egy szárnycserén, a bokszból kihajtva pedig majdnem összeakadt Oconnal.

GPHírek
21:16

7. kör: Bottas egyelőre nem tud felzárkózni

Sőt, még pozíciót is veszített az első kör óta a 9. helyről rajtoló finn, aki most Gaslytól 1,5 másodpercre lemaradva a 10. helyen autózik. Ahhoz, hogy bármilyen segítségére legyen Hamiltonnak, rohamosan kellene javítania a pozíciókat, de nem teszi ezt.

Közben Alonso is kapott egy kemény szettet, de ez a kiállás tervezettnek tűnt.

GPHírek
21:18

8. kör: Verstappen sokkal gyorsabb tudna lenni

Azt mondta a mérnökének, hogy Hamilton még mindig nagyon csúszkál, neki pedig bőven van még tartaléka. Ez jó hír a Red Bullnak, kevésbé a Mercedesnek.

GPHírek
21:20

9. kör: Sainznak el kell engedni Norrist

A 12-es kanyarban szélesen fordult még az első körben, amikor nagy csatában volt a két McLarennel, a versenyigazgató pedig most a mögötte haladó Norris elengedésére utasította.

Sainz viszont ezzel nem ért egyet és azt mondta, Ricciardót elengedte az első körben, úgyhogy már visszaadta a jogosulatlanul szerzett előnyét.

GPHírek
21:21

10. kör: Verstappen a bokszban!

Reagált a Red Bull Hamilton tempójára és kivette mögüle Verstappent, aki megkapta a kemény gumikat és Ricciardo mögé, az 5. helyre jött velük vissza. Mögötte Norris és Gasly is érkezett.

GPHírek
21:23

11. kör: Hamilton nem jött ki

Verstappen a hátsó egyenesben megelőzte Ricciardót, és annyit hozott Hamiltonon, hogy ha a Mercedes kiállt volna, biztosan a Red Bull mögé tér vissza. Hamilton ezért inkább kint maradt, Ricciardo és Sainz viszont érkezett a kemény abroncsokért.

GPHírek
21:25

12. kör: Pérez is kereket cserélt, Hamilton továbbra sem

Verstappen azt javasolta, Pérezzel menjenek biztosra, hogy Hamilton ne tudjon sokáig kint maradni. A Red Bull is így gondolta, ezért ki is hívta Pérezt, aki közepes gumit kapott kemény helyett, viszont 3,7 másodperc volt a cseréje, ami igen hosszú. Utána Leclerc is kiállt, így Verstappen visszavette a második helyet.

GPHírek
21:27

13. kör: Hamilton is megjött, Verstappen az élen!

A Mercedes kénytelen volt levédeni, hogy legalább a második helyet ne veszítse el Pérezzel szemben. Hamilton 2,8 másodperc alatt megkapta a kemény keveréket, és több mint 6 másodperccel az első helyet átvevő Verstappen mögé tért vissza. Pérez 5 másodperccel van mögötte a közepes gumikon.

GPHírek
21:29

14. kör: Már csak hárman nem voltak kint

Bottas az ötödik, illetve Vettel és Stroll a kilencedik és a tizedik helyen nem járt még a bokszban, de előbb-utóbb nekik is ke kell cserélniük a közepes gumikat. Az élen Verstappen előnye változatlan, Pérez 4,7 másodpercre követi Hamiltont.

GPHírek
21:31

15. kör: Hamilton most gyorsabb, Gasly kiesett

Az imént 4 tizedet adott Verstappennek a címvédő és 6,1 másodpercre csökkentette a hátrányát, miközben Pérez 5 tizeddel lassabb volt nála.

Gasly alatt közben eddig bírta az autó, a hátsó felfüggesztéssel akadt gond, a francia pedig szépen visszagurult a garázsba és a jelek szerint feladta a küzdelmet.

GPHírek
21:32

16. kör: Räikkönen és Alonso összeértek

A finn támadta a spanyolt az egyes kanyarban kívülről, Alonso nem hagyott neki helyet, a két autó pedig összeért. Vizsgálják az esetet, miközben Alonso arra panaszkodott, hogy Räikkönen a pályán kívül előzte meg és csente el tőle a 13. helyet.

GPHírek
21:34

17. kör: Beállt a különbség Verstappen és Hamilton között

Jelenleg 6,2 másodperc a holland előnye, míg Pérez már 5,5 másodpercre van a címvédőtől.

Hátrébb közben Bottas is kiállt kemény gumikért, most a 10. helyen támadja nagy erőkkel Cunodát.

GPHírek
21:36

18. kör: Alonso kéri vissza a helyét

Nem érti, hogy min tanakodnak a felügyelők és miért nem utasítják már Räikkönent a pozíció visszaadására. Rossz hír a kétszeres világbajnoknak, hogy az a döntés született, hogy nincs szükség vizsgálatra, így minden marad így, Räikkönen megtarthatja a pozícióját.

GPHírek
21:37

19. kör: Bottas megelőzte Cunodát

Stroll is lehagyták az imént, de a kanadainak így is ki kellett állnia, amit azóta meg is tett, a 19. körben Bottas viszont a japánt is megelőzte a 12-es kanyar után, ezzel pedig feljött a nyolcadik helyre.

Az élen Verstappen előnye 5,7 másodpercre csökkent Hamiltonnal szemben, aki 6 másodperccel előzi meg Pérezt.

GPHírek
21:39

20. kör: Alonso most alighanem szabálytalanul előzött

A 12-es kanyarban nagyon messziről vetődött be Giovinazzi mellé, nem is tudott befordulni, csak a bukótérben, de az olasz előtt maradt a 11. helyen. Giovinazzi már szólt is, hogy ez így aligha szabályos, vélhetően a felügyelők is hamarosan szemügyre veszik.

GPHírek
21:42

21. kör: Az Alpine az FIA-val vitatkozik

Alan Permane azzal érvelt Michael Masinál, hogy Räikkönen is a pályán kívül előzte meg Alonsót, ezért a spanyol manővere is szabályosnak kell minősüljön. Masi szerint viszont nem volt rendben Alonso manővere. Hozzá kell tenni, hogy a döntést az esetleges büntetésről nem Masi, hanem a felügyelők hozzák meg.

GPHírek
21:44

23. kör: Hamilton elkezdett felzárkózni

Már csak 4,7 másodpercre van Verstappentől, miután az iménti körben 6 tizedet hozott rajta. Pérez lemaradása már 9,1 másodperc a hétszeres világbajnok mögött.

Alonso közben engedelmsen visszadta a 11. helyet Giovinazzinak, lezárva ezzel a vitát. És különben is, ha nem teszi, 5 másodperces büntetést kap.

GPHírek
21:46

24. kör: Alonso hatalmas csatát vív Giovinazzival

Fel van paprikázva a spanyol, ez nem kérdés. A 12-es kanyarban próbálkozott megint, Giovinazzi ki is menekült a bukótérbe, majd agresszívan tért vissza, és még kanyarokon keresztül kellett védekeznie, de sikerült visszavernie Alonsót. Legalábbis egyelőre.

GPHírek
21:48

25. kör: Hamilton nagyon gyors

Egy másodpercet hozott az iménti körben Verstappenen, és már csak alig több mint 3 másodpercre van tőle.

Giovinazzinak közben el kellett engednie Alonsót az iménti bukótérben védekezés miatt, így a spanyol csak megszerezte a 11. helyet.

GPHírek
21:50

28. kör: Virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe

Egyelőre nem tudni, hogy milrt, de valószíynűleg törmelék volt a pályán.

GPHírek
21:52

28. kör: Hamilton felzárkózása megakadt

A VSC-fázis előtt Verstappen alighanem lekörözöttek miatt veszített sok időt, ami nm azt jelenti, hogy Hamilton most nem gyorsabb, csak nem egy teljes másodperces. Most valamivel több mint 3 másodperc van közöttük. Péreznek a harmadik helyen közben nem működik az itatóberendezése.

GPHírek
21:54

29. kör: Verstappen a bokszban

A Red Bull közölte vele, hogy nyomja neki, majd a kör végén kihívták a második tervezett kerékcseréjére. 2,8 másodperc alatt megkapta az új kemény szerttet és Pérez mögé 1,6 másodperccel a harmadik helyre tért vissza. Hamilton etapját megnyújtja a Mercedes, a tervezett körnél hat körrel többet kérnek tőle.

GPHírek
21:56

30. kör: Pérez elengedte Verstappent, Hamilton szárnyal

1:40.081-gyel leggyorsabb kört repesztett az élen a brit, aki most 17 másodperccel vezet a második helyet gyorsan visszakapó Verstappen előtt. Pérez is jött közben kemény gumiért, így egyik Red Bullnak sincs már kerékcseréje.

Hátrébb is zajlanak a kiállások, Sainzét el is rontotta a Ferrari, de Norris is 4,2 másodpercet állt.

GPHírek
21:57

31. kör: Hamilton és Verstappen hasonló tempót megy

2 tizeddel volt most csak gyorsabb a holland, akivel a Red Bull a pályán elfoglalt pozíció megőrzését tartja szem előtt. Ha Hamilton még tud menni köröket, a végén frissebb gumival eredhet Verstappen után. Kérdés, hogy előzni képes lesz-e.

GPHírek
21:59

32. kör: Horner szerint minden az utolsó 5 körben dől el

Nem volt hajlandó érdemben válaszolni arra a kérdésre, hogy nem hívták-e túl korán Verstappent, viszont elmondta, hogy a verseny legvégéig csata lesz Verstappen és Hamilton között. Közben Wolff azt mondta Hamilton fülére, hogy „Lewis, a győzelemért versenyzel.”

GPHírek
22:01

34. kör: Hamilton tartja a tervet

A Mercedes szerint hat, de akár hét körrel is tovább tudnak kint maradni a tervezettnél.

GPHírek
22:02

35. kör: Pérezt hajtja a Red Bull

Mondjuk nem nagyon van hova, mert hiába futott leggyorsabb kört, a hátránya 36,7 másodperc Hamilton mögött, ami közel két kiállásnyi, így nem igazán tudja korábbi cserébe hajszolni a britet.

Közben Bottas a másik Mercedesszel másodszor is kiállt és a hetedik helyre jött vissza egy új kemény szettel.

GPHírek
22:04

36. kör: Hamilton előnye egyre fogy

13,7 másodpercre van már csak tőle Verstappen, a Mercedesen a jelek szerint elkezdtek fogyni az abroncsok. Mérnöke azt mondta Hamiltonnak, hogy Verstappen 6 másodperccel lenne előtte, ha most állnának ki.

GPHírek
22:07

37. kör: Hamilton a bokszban

Nem várt tovább a Mercedes és kihívta Hamiltont, aki 2,4 másodperc alatt kapott új gumikat, és közel 9 másodperccel Verstappen mögé állt vissza a második helyre. Pérezzel szemben kevesebb mint 5 másodperc az előnye.

GPHírek
22:09

38. kör: Kezdődhet az üldözőverseny

Hamilton az új gumikkal már a kivezető körének második szektorában gyorsabb volt Verstappennél, így már csak 8,5 másodpercre van tőle. 17 kör van még hátra, így bőven lesz ideje utolérni a hollandot.

GPHírek
22:10

39. kör: Hamilton csak 3 tizeddel volt gyorsabb

Giovinazzit nehezen körözte csak le a holland, de nem veszített vele olyan sokat. Közben Hamiltonra is várnak lekörözések.

GPHírek
22:12

40. kör: Verstappen és Hamilton is fokozza a tempót

Mindkettem 1:40 alatti kört mentek, amivel mindketten egyéni legjobbjukat autózták, Hamilton pedig 3 tizedet hozott Verstappenen, akinek az előnye 8 másodperc alá csökkent.

GPHírek
22:14

41. kör: Hamilton közel 2 másodperccel gyorsabb Verstappennél

Leggyorsabb kört repesztett a brit és 1:38.485-tel közel 2 másodpercet adott a lekörözöttekkel bajlódó Verstappennek, 6 másodpercre faragva a hátrányát.

GPHírek
22:16

42. kör: Verstappent nem akarják elengedni

Räikkönen fekete-fehér zászlót kapott, amiért túl sokáig nem engedte el az éllovast, aki ezután Cunodát érte utol. Verstappen 1,4 másodpercet bukott és már kevesebb mint 5 másodperc az előnye.

Sainz közben Ricciardót támadta az ötödik helyért, össze is értek, de Sainz maradt hátrébb.

GPHírek
22:18

43. kör: Hamilton kicsit lassult

Neki is leköröznie kellett, így most csak 5 tizedet faragott a hátrányán. Lemaradása már csak 4 másodperc.

GPHírek
22:19

44. kör: Verstappen próbál menekülni, de lassabb

1:39.661-gyel eddigi legjobb körét autózta a holland, de így is több mint 4 tizeddel volt lassabb Hamiltonnál, aki már csak 3,8 másodperccel van mögötte.

GPHírek
22:21

45. kör: Verstappen újabb fél másodpercet kapott

Megint egyéni legjobbat ment a holland, de Hamilton így is gyorsab volt nála, és lassan 3 másodpercen belülre kerül. Még 10 kör van hátra.

GPHírek
22:22

46. kör: A Red Bull már gumit spóroltat Verstappennel

Tudják, hogy Hamilton mindenképpen utoléri őt, így arra kérték, menjen biztosra, hogy marad gumija a védekezésre. Már csak 2,7 másodperc az előnye.

GPHírek
22:24

47. kör: Hamilton most csak 3 tizeddel került közelebb

2,5 másodpercen belül van már a Red Bullhoz képest, ebben a távolságban pedig már meg kell küzdenie a Verstappen autója által keltett légörvénnyel is, így az ő dolga is egyre nehezebb lesz.

GPHírek
22:26

48. kör: 2 másodperc alá csökkent a különbség

Most 4 tizedet kapott Verstappen, Hamilton pedig lassan DRS-távolságon belülre kerül. Három körön belül nyithatja az állítható hátsó szárnyat, onnan pedig nagyon nehéz dolga lesz a hollandnak.

GPHírek
22:27

49. kör: Hamilton centinként lopja a távolságot

Az újabb egyéni legjobb kört autózó Verstappen most kevesebb mint 2 tizedet kapott, Hamiltonnak tehát már igencsak bezavar a turbulens levegő, de kicsivel még így is gyorsabb.

GPHírek
22:29

50. kör: Másfél másodperc alatt a különbség

39,2-t ment Verstappen, 38,8-at Hamilton. Nagyon kevés kell már csak a DRS-hez, de ezt lesz a legnehezebb ledolgozni.

Közben Alons is feladta műszaki hiba miatt a versenyt, miután korábban Ocont is betolták a garázsba. A spanyolnak a hátsó szárnya tört el.

GPHírek
22:31

51. kör: Verstappen gyorsabb volt Hamiltonnál!

Méghozzá közel 2 tizeddel, így 1,6 másodpercre nőtt az előnye. Vagy megspórolt egy kis gumit és most kezdi kiautózni a tartalékait, vagy Hamiltont tényleg nagyon megakasztotta a turbulens levegő.

GPHírek
22:32

52. kör: Hamilton az energia-visszanyeréssel is játszik

Paul di Resta, a Sky Sports szakértője vette észre, hogy az előző körben jobban töltötte az akkumulátorokat a brit, hogy a végén annál nagyobb erővel támadhasson. Csakhogy az 52. körben megint kapott közel 2 tizedet, amitől 1,9 másodpercre nőtt a lemaradása.

GPHírek
22:34

53. kör: Räikkönen megpördült

Az első szektorban szállt el a finn, aki ezzel kiírta magát a pontszerzők közül. Viszont tovább tudott menni, így nem szólt bele az élen zajló csatába egy esetleges biztonsági autós fázis előidézésével. Hamilton most gyorsabb volt, 1,5 másodpercre csökkentette a különbséget.

GPHírek
22:35

54. kör: Hamilton megindította a rohamot

Alighanem mindent rácsavart a Mercedesre, mert már csak 1,1 másodperc a hátránya. Még két kör van hátra.

GPHírek
22:36

55. kör: Hamilton DRS-távolságon belülre került!

Viszont csak az első szektorban, a mérési pontra Verstappen 1,3 másodperces előnyt autózott ki, így Hamilton nem tudta nyitni a hátsó szárnyat. A kör végére utolérték Schumachert, aki nagyon feltartotta a hollandot. Hamilton utolsó esélye lehet ez.

GPHírek
22:39

56. kör: Verstappen megnyerte az USA Nagydíjat!

Hamilton megint egy másodpercen belülre került a kör elején, de Verstappen lila első szektort repesztett, a Mercedes így most sem tudta támadni őt, a harmadik szektorban pedig már nem volt esélye. A Red Bull nyerte tehát az austini csatát.

GPHírek
22:40

Megduplázta az előnyét a holland

Hat ponttal vezetett az USA Nagydíj előtt, és mivel Hamiltoné lett a leggyorsabb kör, 6 pontot vert rá most, így 5 versennyel a vége előtt 12 pontos előnyben áll az élen.

A harmadik helyen Pérez jött be, mögötte Leclerc, Ricciardo, Bottas, Sainz, Norris, Cunoda és Vettel lett az első tíz sorrendje.

GPHírek
22:43

Wolff megdicsérte Hamiltont

„Még ha nem is tetszik nekünk a végeredmény, briliáns vezetés volt ez, Lewis” – mondta neki a rádióban, miközben Verstappen méltányolta, hogy a csapata agresszív volt a stratégiával.

GPHírek
22:44

Ennyi volt mára

Köszönjük, hogy velünk tartottak ezen a nem mindennapi versenyen, egy újabb fontos nagydíjat láthattunk az idei világbajnoki csatában, remélhetőleg még 5 hasonló vár ránk az idén. A viszontlátásra!

Még több bejegyzés