Összetettebb lett a kép az USA Nagydíj második szabadedzésén, de továbbra is a Mercedes előnye rajzolódik ki. Hamilton és Verstappen már a tréningen egymásnak feszült.
Az első szabadedzésen látott, kiváló időjárás, de feszültebb légkör közepette zajlott az USA Nagydíj második tréningje, elsősorban a világbajnoki címért küzdő Lewis Hamilton és Max Verstappen között. A két éllovas között szokatlan módon egy versenyszituáció is kialakult az edzés elején, amikor a két versenyző a felvezető körben előzgetni kezdte egymást.
A pilóták között közmegegyezés, hogy a tét nélküli szabadedzéseken nem rontják el egymás mért körét azzal, hogy megelőzik egymást, amikor az elöl haladó autó megpróbál mozgásteret hagyni maga előtt. Verstappen körülbelül fél körrel a mért kör kezdete előtt megelőzte Hamiltont, ő viszont ezt nem hagyta annyiban és a célegyenesre fordulva kiszorította ellenfelét a pályáról.
Gyorsulási versenybe kezdtek, végül Verstappen a külső ívre szorult, „hülye idiótának” nevezte ellenfelét a rádión és a nemtetszés egyezményes kézjelét használta. Főnöke, Christian Horner a Sky Sports műsorában diplomatikusan fogalmazott, és a Mercedes rejtélyes gyorsulására vonatkozó kérdést is elhárította azzal, hogy nem látnak gyanús megoldást az ellenfél hátsó futóművén.
A holland pilóta a későbbiek során sem lett nyugodtabb, mérnökét is kérdőre vonta, hogy miért forgalomba engedték ki őt az időmérő szimuláció során, ezért úgy döntött, inkább visszamegy a bokszba, ennek is köszönhető, hogy a leggyorsabb körök listáján csak a 8. helyen szerepel 0,878 másodperces hátránnyal Sergio Pérez mögött.
Horner szerint Pérez jól rátalált az autó balanszára a beállításokkal, ennek is köszönhető, hogy 1:34.946-tal a leggyorsabb tudott lenni, igaz, Hamiltonnak volt egy pályaelhagyás miatt törölt 1:34.842-es köre is, és érdemes megjegyezni, hogy Valtteri Bottas az első tréningen 1:34.874-et tudott, így feltételezhető, hogy a Red Bull gyorsult, de a Mercedes nem adott bele mindent a második szabadedzésen.

A McLaren ezúttal jobban szerepelt a Ferrarinál, Lando Norris 2. helyet hozott a wokingi csapatnak, Daniel Ricciardo is feljött az 5. helyre, míg Charles Leclerc és Carlos Sainz csak a 7-9. helyen zárt. Nagy volt a különbség az Aston Martin két autója között, Lance Stroll a 6. lett, Sebastian Vettel viszont csak a 15. helyet érte el, ő feltehetőleg csak a futamra készült a rajtbüntetése miatt.
Figyelemre méltó Mick Schumacher szereplése. Miután megúszta büntetés nélkül az első szabadedzés végén történt ütközését Pérezzel, a második tréningen megelőzte csapattársát és a két Williams-pilótát is, valamint megközelítette Cunoda Jukit is, így a 17. helyen zárt. Nyikita Mazepinnek ismét nem volt eseménytelen az edzése, kis híján összeütközött az egyik bokszból kihajtó Aston Martinnal.

Több pilóta is küzdött a felszerelésével: Lance Stroll és Mazepin a sisakjával bajlódott, Norris pilótafülkéjében a bal vállánál meglazult valami, Leclerc-nél és Esteban Oconnál a pedálszett vált instabillá, de ezeket a problémákat gyorsan orvosolták.
Bár az eredményekből nem látszik az AWS elemzése és Hamilton törölt köre alapján továbbra is úgy tűnik, hogy a Mercedes diktálja a tempót, a brit pilóta előnyét a számítógép 0,33 másodpercre becsülte Pérez előtt, bár a további eredmények csalókák lehetnek, mivel feltehetőleg Bottas és főleg Verstappen nem adott bele mindent az időmérő szimulációja során.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
Mercedes-fölényből jön a folytatás
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az USA Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első gyakorlás a Mercedes jókora fölényét hozta, ami még úgy is aggodalomra adhat okot a Red Bullnál, hogy csak szabadedzésről van szó. Hamarosan kiderül, kitart-e a címvédő istálló jó formája a második pénteki 60 percre is.
Új trükköt talált ki a Mercedes?
A Red Bull az utóbbi időben, és főleg a Török Nagydíj után előszeretettel hangoztatta, hogy mekkorát javult a Mercedes egyenesbeli tempója. Az energiaitalosok azt gyanítják, hogy mindez egy trükkös szerkezetnek köszönhető, amellyel riválisuk az egyenesekben lejjebb tudja engedni az autója hátsó részének magasságát.
Ismét itt a sisakkamera
A Belga Nagydíj óta az F1 több versenyhétvégén is tesztelte a még mindig csak kísérleti fázisban levő sisakkamerát. Ezen a hétvégén Esteban Ocon sisakjában helyeztek el egy ilyet, alább pedig megnézhetik, milyen a Circuit of the Americas a francia pilóta szemszögéből.
The best view of @COTA, from @OconEsteban's helmet cam! ??
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021
The speed, the sound, the scenery, everything about this is brilliant!#USGP ???? #F1
Ilyen, amikor F1-es pilóták dudálnak le
Nem sokan mondhatják el magukról, hogy Kimi Räikkönen ledudálta őket az útról, miközben sétáltak. Illetve egészen pontosan Antonio Giovinazzi volt a tettes, aki az anyósülésről átnyúlva rádudált néhány előttük sétáló drukkerre ma reggel a pályára érkezve. Räikkönen egyből a sétálók mellé hajtott és szabadkoztt, hogy „az őrült olasz volt”, a szurkolók pedig vették a lapot és gyorsan lőttek néhány szelfit a jó kedvű Alfa-pilótákkal.
It's not every day you get beeped at by one of your @F1 heroes ??#USGP ???? pic.twitter.com/3Ea5IDFh7h
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 22, 2021
Videón Pérez és Schumacher ütközése
Egy kisebb baleset is tarkította az első szabadedzés utolsó utáni másodperceit: Sergio Pérez és Mick Schumacher ütközött össze, amikor utóbbi nem vette észre a 12-es kanyarban őt előző mexikóit.
Watch all of the thrills and spills from FP1 ??#USGP ???? #F1
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021
Elkezdődött a második szabadedzés
Szinte a teljes mezőny kiözönlött a pályára, a legtöbben pedig közepes gumin vannak, eddig csak Alonso autóján láthatun lágy keveréket.
And here come the drivers!
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021
?? FP2 GREEN LIGHT ??#USGP ???? #F1 pic.twitter.com/rz87uV8zuL
Valami meglazult Norris autójában
Egész pontosan a bal könyöke alatt, amitől nem tud rendesen kanyarodni, mert zavarja a karja mozgásában. A McLaren egyből vissza is hívta a bokszba, hogy megnézzék, mi történt.
Egyelőre nagyon szoros az állás
A közepes gumin Bottas állt az élre 1:35.887-tel, de jött Pérez, és négy, azaz négy ezreddel megelőzte. Verstappen sorolt be a harmadik helyre, mindössze 31 ezredre csapattársától, míg Hamilton hátránya is csak 36 ezred a negyedik helyen. Elképesztően szoros, az első négy helyezett fél tizeden belül van, miközben Sainz hátránya már közel egy másodperc az ötödik helyen.
OK, ils sont chauds ! #USGP #F1 pic.twitter.com/3eaSUrW1Zw
— Gaël Angleviel ?? (@paddock_inside) October 22, 2021
Schumachert és Pérezt sem büntetik
A felügyelők indoklása szerint az első szabadedzés végén összeütköző két pilóta egyetértett abban, hogy egyiküket sem lehet teljes mértékben hibáztatni a csattanásért, ezért egyikükre sem róttak ki büntetést.
Bottas javított
1:35.764 az új etalon, de ezzel is csak 119 ezredet adott a továbbra is második Péreznek.
Verstappen leidiótázta Hamiltont
Elképesztő jelenetek, a két vb-aspiráns fej-fej mellett gyorsított ki az utolsó kanyarból, majd egymás mellett haladva száguldottak az egyes kanyarig, ahol Hamilton volt belül, így végól "ő nyert". Verstappent viszont felúzta, a holland ugyanis közölte a rádióban: „hülye idióta”, majd a középső ujját mutatta az ellenfelének.
Verstappen alighanem azon húzhatta fel magát, hogy Hamilton nem sorolt be mögé a gyorskör előtt, miközben ő helyet hagyott maga előtt, hanem megelőzte.
?? Max Verstappen ve Lewis Hamilton, pist üstü mücadeleye erken başladi!
— Formula Türkiye ???? #USGP (@FormulaTurkiye) October 22, 2021
??? Verstappen: "Aptal, salak!"#F1 | #USGP ???? pic.twitter.com/g09HYrANGU
Ismét Pérez vezet
Amíg Hamilton és Verstappen csatározásával voltunk elfoglalva, Pérez 1:35.716-tal visszaszerezte az első helyet és 48 ezredet adott az időközben a bokszba hajtó Bottasnak.
Verstappen javított, de maradt harmadik
108 ezredre zárkózott fel Pérezre, de Bottast nem tudta megelőzni vele. A sorrend jelenleg: Pérez, Bottas, Verstappen, Hamilton, Norris, Sainz, Leclerc, Ricciardo, Vettel és Gasly az első tízben.
Leclerc autójában közben a pedálnál mozog valami, ez pedig soha nem jó, így be is hajtott a bokszba a monacói.
Norris megint a fékezéssel küzd
Az első szabadedzésen az utolsó kanyarban "kockázott le" egy lágy szettet, majd most ugyanezt megtette egy közepes szettel a 11-es kanyarban.
Stroll ugrott az élre
Lassan beindulnak a lágy gumis időmérőszimulációs körök, a kanadai pedig már túl is van rajta és 1:35.561-gyel átvette a vezetést, 155 ezreddel előzve meg Pérezt.
Megjöttek a Mercedesek
Hamilton és Bottas is felpakolta a lágy gumikat, és rendesen a lovak közé csaptak velük. Hamilton vette át a vezetést 1:34.842-vel, miközben a finn fél másodperccel elmaradt tőle, és Strollt is csak 2 tizeddel verte meg.
Törölték Hamilton körét
Kiszélesítette a 19-es kanyart a címvédő, így előbbi ideje ugrott, ő pedig visszaesett az ötödik pozícióba. Valószínűleg meg fog próbálni egy újabb gyorskört.
Leclerc javított, de Strollt sem verte meg
Verstappen közben forgalomba került, így az első mért köre ugrott. Nem úgy a monacóinak aki javított, és 2 tizedre feljött Bottasra, de maradt a továbbra is második Stroll mögött.
Pérez az élen
1:34.946-ot ment a mexikói, amivel 414 ezreddel verte a második gyorskörén levő Bottast. Hamilton is nekivágott még egy próbálkozásnak.
Verstappennek elege lett
Második nekifutásra összerakott egy lila első szektort, majd a jelek szerint elege lett abból, hogy egyfolytában forgalomba került, és inkább visszatért a bokszba, mondván koncentráljanak a hosszú etapokra.
Hamilton közben ment egy 1:35.3-as kört, ami 5 tizeddel lassabb a korábban törölt idejénél, jelenleg a harmadik vele Pérez és Norris mögött.
Mazepin majdnem nekiment az egyik Aston Martinnak
Az orosz éppen gyorskörön volt, amikor Vettel vagy Stroll kihajtott a bokszból és ügyet sem vetett az egyes kanyarba fékező Haasra. Mazepinnek nyitnia kellett a kormányszögön, miközben dühösen rádiózott. „Mi volt ez, ember? Most kerültem el egy balesetet” – mondta.
Videón, ahogy Verstappen bemutat Hamiltonnak
Az alábbi felvételből az is kiderül, hogy Hamilton valószínűleg azon rágott be, hogy Verstappen a felvezető kör során megelőzte őt és besorolt elé, így úgy döntött, hogy az utolsó kanyarban visszaveszi a helyet. Verstappen viszont nem akarta elengedni, majd jött a gyorsulási verseny. Mivel Hamilton volt kedvezőbb helyzetben, a holland kénytelen volt engedni, majd dühében a középső ujját mutatta a hétszeres világbajnoknak.
A discórdia entre Lewis Hamilton e Max Verstappen no TL2 desde o inicio: #USGP #F1 pic.twitter.com/IhQK44Jff8
— Felipe Meira (@Felipemmeira) October 22, 2021
Schumacher folytatja törökországi jó formáját
Mindkét Williamst és csapattársát is megelőzi a német, és mivel jelenleg mindenki megtankolt autóval köröz, szinte biztosan előttük is marad. Mazepinnek kerek egy másodpercet adott, ami rengeteg.
Bottasnak jó a tempója
Azt mondta neki a mérnöke, hogy továbbra is ő a leggyorsabb a Mercedesek és Red Bullok közül. Pontos képet a versenytempóról persze csak a köridők áttanulmányozása után fogunk kapni, és itt emelnénk ki, hogy holnap délután jelentkezünk szokásos esélylatolgatásunkkal, amelyben előrevetítjük, hogy mi várható a vasárnapi versenyen.
Ma mindenkinek elszabadul valami az autójában
Norris és Leclerc után Ocon is arra panaszkodik, hogy van valami oda nem illő tárgy, ami a pilótafülke végében hozzáért a lábához. Talán a huplis pálya az oka.
Alonso a falban
A 19-es kanyarban szállt el a kétszeres világbajnok és úgy tűnik, meg is sérült az autójának bal hátsó felfüggesztése, de vissza tudott kecmeregni a bokszba.
Csak a szárny sérült az Alpine-on
Le tudott eléggé lassulni Alonso a falig, miután nagyon nagy tempónál úszott el az autójának a hátulja, így csak a hátsó szárny véglapja bánta a találkozást.
????????????
— Risäkkönen???? (@_bom_2012) October 22, 2021
????????????????FP2????????#f1jp #f1 #USGP pic.twitter.com/UFmEBZBXQy
Ennyi volt a második szabadedzés
Lepörgött az óra, és szép lassan mindenki befejezi az utolsó körét, mi pedig mai élő tudósításunkat. Pérez zárta az élen a második szabadedzést Norris, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Stroll, Leclerc, Verstappen, Sainz, Giovinazzi, Ocon, Gasly, Alonso, Räikkönen, Vettel, Cunoda, Schumacher, Latifi, Russell és Mazepin előtt.
Giovinazzi nem találta a bokszbejáratot
Még maradt egy fura kis incidens a végére, Giovinazzi megállt a pálya szélén a bokszbejárat és az utolsó kanyar között, majd várt egy kicsit és végül a bokszba hajtott.
Holnap jelentkezünk ismét
Ennyi volt tehát mára, legközelebb holnap, 19 óra 50 perckor jövünk a harmadik szabadedzéssel, a viszontlátásra!