Társoldalunk:

Hamilton a mezőny végén zárt az esőben, de Verstappen bosszankodhat

2021.10.09., 10:49
rendezés

Pierre Gasly zárta az élen a Török Nagydíj harmadik szabadedzését. A gyakorlás vizes pályán zajlott, ami a 2. helyen végző Max Verstappennek kifejezetten rosszul jött, legalábbis abban az esetben, ha az időmérőt száraz körülmények között rendezik. Lewis Hamilton csupán a 18. pozíciót szerezte meg.

A Török Nagydíj szombati napjára eltűnt az a jó idő, ami a pénteki napot jellemezte. A harmadik szabadedzés sokkal hűvösebb és felhősebb körülmények között kezdődött. A gyakorlás kezdetén ugyan csak szemerkélt az eső, de a korábbi csapadékmennyiség miatt a pálya borzasztóan vizes volt. A levegő hőmérséklete 16, az aszfalté 20 fokos volt, amikor a bokszutca megnyitott. 

A két Alpha Tauri kezdte meg a körözéstForrás: AFP/Andrej Isakovic

Mivel a csapatok az időmérőn és a futamon is száraz körülményekre számítanak, a pálya sokáig üres maradt. Bő 7 perc után aztán a két Alpha Tauri törte meg a csendet, hiszen Pierre Gasly és Cunoda Juki is pályára gördült. Mindkét pilóta esőgumikon ment, mivel a pályán rengeteg volt az állóvíz.

A francia pilóta 1:39.988 másodperces idővel kezdett, amivel 1,884 másodperccel múlta felül csapattársát. Mindeközben egyre jobban benépesült a pálya, hiszen előbb a McLarenek, majd a Ferrarik, az Aston Martinok és a Haasok is elhagyták a garázst.

Lando Norris 1:38.395-tel vette át a vezetést, és csapattársa, Daniel Ricciardo, valamint Charles Leclerc és Carlos Sainz is megelőzte a faenzai istálló autóit. A pálya állapota azonban folyamatosan javult, így utóbbinak a következő körével sikerült az élre ugrania.

A következő mérföldkő Norris nevéhez fűződött, ugyanis ő volt az első, akinek feltették az intermediate abroncsokat. A McLaren versenyzőjét egyre többen követték, bár ő maga először nem tudta visszavenni a vezetést egykori csapattársától. A zöld oldalfalú abroncsokon már majdnem mindenki megjelent a pályán, a kivételt a két Red Bull jelentette.

Az első komolyabb hibát Gasly követte el, aki a 11-es kanyarnál vesztette el az irányítást és pördült meg a vízen. A francia versenyző még olcsón megúszta a rontást, George Russell viszont már nem járt ilyen jól. A brit pilóta a 2-es kanyarban pördült meg, és bár a kavicságynak köszönhette, hogy nem csapódott bele a falba, de a sóder egyben az edzés végét is jelentette számára, mivel nem tudott kikecmeregni onnan. A tréninget megszakították, de Nyikita Mazepin szintén bemutatott egy megforgást, mielőtt visszatért volna a bokszba.

Russellnek idő előtt véget ért az edzés

A piros zászló nem tartott sokáig, így a mezőny megmaradt tagjai hamar visszatérhettek a pályára. Ekkor már a két Red Bull is megjelent, akik a többiekhez hasonlóan köztes esőgumikon mentek ki. Ekkorra már teljesen egyértelművé vált, hogy az intermediate az ideális gumi, és a pályán lévők közül mindenki jelentősen megjavította addigi legjobbját. Max Verstappen azonban közülük is kiemelkedett, hiszen első mért köre1,172 másodperccel volt jobb, mint a 2. Lewis Hamiltoné. Igaz, a következő körében bemutatott egy látványos piruettet, de egy teljes forgás után azonnal irányba tudta állítani az autót. Sebastian Vettel hasonló piruettet mutatott be, de ő kisodródott a bukótérbe, és autója keresztülment a pálya melletti hurkán.

Verstappent Esteban Ocon taszította le az élről, de a francia pilóta idejét szinte rögtön felülmúlta Valtteri Bottas. A Red Bull versenyzője aztán ismét jelentősen javított, és 1:31.043-mal visszavette a vezetést. Mögé a két Ferrari jött fel, de még a 2. Leclerc is fél másodperccel maradt el tőle. Pár perccel később a monacói versenyző is megforgott a 9-es kanyarban, de simán tovább tudott menni.

Verstappent Gasly 78 ezreddel megközelítette, majd meg is előzte, mint ahogyan Sergio Pérez is. A mexikói versenyző azonban egy hibát is elkövetett, ugyanis levezető körén feltartotta Cunodát. Becsületére legyen mondva, hogy azonnal jelezte, elismeri a felelősségét.

Hamilton csupán a 18. lett, mégis jobban örülhet VerstappennélForrás: AFP/Ozan Kose

Az utolsó tíz percre jócskán megcsappant a pályán köröző autók száma, és már-már úgy nézett ki, hogy nem is igazán változik az élmezőny sorrendje. Ekkor viszont ismét megérkezett Verstappen, és 1:30.611-et autózott, ám ez sem volt elég, hogy felülmúlja Gasly 1:30.447-es idejét. Mögöttük Pérez, Sainz, Leclerc, Alonso, Räikkönen, Cunoda, Bottas és Ocon lett az első tíz sorrendje. Hamilton csupán a két Williamset előzte meg, de mégis ő lehet a boldogabb a bajnoki éllovasok közül, ugyanis a Red Bull nem tudta száraz pályán tesztelni a beállításait.

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

GPHírek
10:32

Eddig Hamilton volt fölényben

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Török Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Pénteken Lewis Hamilton és a Mercedes vitte a prímet, míg Max Verstappen és a Red Bull csak szenvedett. Amennyiben utóbbiak nem találnak megoldást, könnyen lehet, hogy a címvédő tíz rajthelyes büntetése ellenére is jó esélyekkel indul vasárnap. Hogy mit lehet leszűrni a tegnapi napból, arról olvassák el alábbi elemzésünket!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:41

Megérkezett az eső

Az éjszaka folyamán heves esőzések voltak Isztambulban, így reggel vizes aszfaltot találta a pályára kiérkezők. A 3. szabadedzésen is van rá esély, hogy esni fog, az időmérőt azonban már jó időben rendezhetik, ugyanakkor kérdés, hogy a pálya mennyire tud felszáradni addig.

Mindez nagyon nem jó hír a Red Bullnak, amely elment az erdőbe tegnap a beállításokkal, az éjszaka folyamán a szimulátorban tesztelt változtatásokat pedig most szeretné száraz aszfalton tesztelni, de könnyen lehet, hogy nem fogja tudni, így némiképp vakon vág majd neki az időmérőnek, és a minden bizonnyal száraz pályás vasárnapi versenynek is.

GPHírek
10:43

Hamilton felzárkózása nehezebb lehet a vártnál

Akármi is történik a mai napon, az már biztos, hogy Lewis Hamilton a motorcseréje miatt a 10. helynél előrébb semmiképpen nem kezdheti a vasárnapi versenyt, a középmezőny egy részén tehát mindenképpen át kell majd verekednie magát. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója pedig elmondta, ez akár nehezebb is lehet, mint várták.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
10:54

Érdekes volt a betétfutam

Adam Cooper, az Autosport újságírója posztolta a Twitteren, hogy az F2-es és az F3-as mezőny (utóbbi számára már vége a bajnokságnak) hiányában is van ám betétverseny, méghozzá nem is akármilyen. Noha csak tizen vannak a mezőnyben, egy piros zászlót azért így is összehoztak.

GPHírek
10:57

Nagyon vizes a pálya

Ilyen körülmények között még az is kérdéses, hogy intermediate vagy teljes esőgumira van-e szükség, na meg persze az is, hogy mennyi kedve lesz a csapatoknak körözni. Mivel tegnap nem esett, gumijuk van bőven, ám ha száraz időmérőt várnak, jelen körülmények között csak a balesetet és az időmérő kihagyását kockáztatják.

GPHírek
10:59

Új kerékvetők vannak az egyes kanyarban

Tegnap többen is kiszélesítették a pályát a célegyenes után, az FIA pedig úgy döntött, hogy ezt megakadályozandó hurkákat helyez el a kerékvetők mögé, amelyek rendesen megdobálják azt, aki rájuk hajt.

GPHírek
11:01

Elindult az edzés

Zölre váltott a lámpa a bokszutca végén, ám egyelőre senkinek nem akaródzott kimenni a pályára, a legtöbb pilóta még sisak nélkül cseverészik a garázsban.

GPHírek
11:02

Mindenki kapott egy extra szett gumit

A körülményekre való tekintettel a pilóták az intermediate gumikból kaptak egy garnitúrával többet, ám a pályát elnézve egyelőre a kék oldalfalú esőgumit kell majd feltenniük.

GPHírek
11:04

Fognak körözni, csak nem egyből

Laurent Mekies a Ferraritól nyilatkozott a Sky Sportsnak és elmondta, mindenképpen szeretnének körözni, hiszen benne van, hogy az időmérőn is vizes lesz a pálya, ezért nem árt a tapasztalat. Az előrejelzés szerint bő negyed óra múlva eláll az eső, és a körülmények is javulhatnak.

GPHírek
11:04

Egyre többen ülnek be az autóba

A pilóták komótosan ugyan, de elkezdtek bekászálódni a pilótafülkébe, ami szintén azt jelzi, hogy nemsokára már autókat is láthatunk a pályán.

GPHírek
11:05

Nem a pilóták kérték a hurkákat

Mekies azt is elárulta, hogy az egyes kanyar külső kerékvetője mögé helyezett hurkákat nem a versenyzők kérésére helyezték el, az FIA egyszerűen csak így akarja eltántorítani őket a szélesítéstől, amiért alapból törlik a köridőket, ahogyan azt tegnap is sok esetben megtették, tehát előnyt eddig sem jelentett.

GPHírek
11:07

Hamilton egyelőre sehol

Nem mindenki kapkodja azért el, Lewis Hamilton például még az autója környékén sincs, alighanem a Mercedes motorhome-jában várja, hogy javuljon az idő.

GPHírek
11:08

Autók a pályán!

Pierre Gasly és Cunoda Juki jöttek ki, az Alpha Tauri nyitja tehát a sort. Mindkettejük esőgumin van.

GPHírek
11:11

Helyenként áll a víz a pályán

Valóban kell a rendes esőgumi, nagyon vizes még az aszfalt, ám a tapadása szemre nem rossz. Gasly ért körbe elsőként és 1:39.988-at ment, Cunoda ennél közel 2 másodperccel lassabb volt. Közben már heten vannak a pályán.

GPHírek
11:12

Gaslynak már túlmelegedett a gumija

A hátsók, egészen pontosan, mérnöke szerint a második szektorban pedig már lassan jó lehet az intermediate abroncs is. 

GPHírek
11:14

A két McLaren állt az élre

Már Norris vezet 1:38.395-tel, mögötte pedig Ricciardo áll 1:39.347-tel, de folyamatosan javulni fognak a köridők. Egyelőre mindenki esőgumin köröz.

GPHírek
11:15

Hét perc múlva enyhül az eső

Norrisnak mondta ezt a mérnöke, aki cserébe közölte, hogy elég jó a pálya állapota, és ahogy egyre többen fognak kijönni, rohamosan javul majd. 

GPHírek
11:17

Megjöttek a Ferrarik is

Leclerc-nek volt egy nagy megcsúszása a hetes kanyarban, de 4-5 tizeddel így is bejött a harmadik helyre, miközben Sainz második mért körével 1:37.6-os idővel átvette az első helyet Norristól.

GPHírek
11:19

Norrisnak feltették az intermediate-eket

A McLaren versenyzője az első, aki a köztes esőgumikon köröz, de valószínűleg nemsokára a többiek is követni fogják a példáját, miután Norris közölte, egyértelműen ezek a jó gumik.

Eddig 9 pilótának van mért köre, a sort Mick Schumacher zárja. A két Red Bull és a két Mercedes még nem volt kint.

GPHírek
11:21

Sainz javított, de Norris is gyors

1:36.299-re gyorsult a spanyol az esőgumin, de Norris csak 3 tizedet kapott tőle és bejött a második helyre. Ricciardónak azt mondták, egyelőre nehezebb vezetni az intereken, noha azok a gyorsabbak.

GPHírek
11:22

Gasly megpördült az egyenesben

Egészen pontosan a hátsó egyenesben található padlógázas törésben, ami szintén mutatja, hogy azért még nem egyszerű a helyzet. A francia pilóta ezzel valószínűleg le is írta ezt az intermediate szettet, hiszen nagyon nagy sebességnél állt keresztbe.

GPHírek
11:24

Piros zászló!

Russell elásta a kavicságyba a Williams-t az egyes kanyar után, a mentés idejére pedig félbeszakítják a körözést. Szerencsére nem törte össze.

GPHírek
11:26

Russell ráment a felfestésre

Vezetői hiba volt ez a brit részéről, aki az egyes kanyar kijáratán elcsípte a jobb oldali fehér vonalat, amitől azonnal keresztbeállt és már csúszott is a bukótérbe. Közben Mazepin is elszállt a 11-es kanyarban ahol Gasly, de ő is megúszta az autótörést. Akárcsak Leclerc, aki simán csak kiszaladt a bukótérbe.

GPHírek
11:27

A Mercedesek is a pályán voltak már

Hamilton és Bottas a gyorskörét is megkezdte, amikor jött a piros, így kénytelenek voltak visszatérni ők is a bokszba. A két Red Bull ezzel szemben még nem jött ki, a mezőnyből egyedüliként.

GPHírek
11:28

Újra zöld, folytatódik a körözés

Ennyi volt, hamar elszállították a bukótérből a Williams-t, így újra megindultak az autók a pályára, ezúttal már mindenki intermediate gumin van.

GPHírek
11:32

Záporoznak az idők, most Verstappen vezet

1:32.464 alatt ért körbe első mért körén a holland, amivel 1,1 másodpercet adott a jelenleg harmadik Hamiltonnak és 6 és fél tizedet Bottasnak. De még kell pár kör, hogy tisztuljon a kép, hiszen egyelőre mindenki a tapadás határait keresi.

GPHírek
11:34

Verstappen bemutatott egy piruettet

Szép kis 360 fokos forduló volt ez a hollandtól, aki a 9-es kanyarban veszítette el az uralmát a Red Bull felett, de gyorsan egyenesben állt és továbbment. Egy körrel korábban Hamilton is nagyon megcsúszott ugyanitt.

GPHírek
11:35

Räikkönen a második

Folyamatosan változnak az idők az elejében, bár még mindig Verstappen vezet, az imént Räikkönen 3 tizeden belülre ért hozzá képest. Mögötte Bottas, Gasly, Vettel, Alonso, Ricciardo és Hamilton a sorrend.

GPHírek
11:37

Már Bottas vezet

Néhány másodpercre Ocon vette át az első helyet, de aztán jött Bottas 1:31.996-tal és az élre állt. Eközben Vettel is bemutatott egy jókora megforgást a 9-es kanyarban, ami a lejtő alján van, ezért áll benne a víz.

GPHírek
11:38

Verstappen visszavette az első helyet

1:31.043 az új legjobb idő a hollandtól, aki ezzel közel egy másodpercet adott Bottasnak. A finn elé már Gasly is bejött az Alpha Taurival. Hamilton viszont már csak a 13. helyen van és visszatért a bokszba.

GPHírek
11:41

Hamilton mente eddig a legkevesebb kört

A kavicságyban ragadt Russellt kivéve persze, ami jól mutatja, hogy a Mercedes nem igazán erőlteti az ilyen körülmények között való gyakorlást. A címvédő 5 körénél Verstappen eggyel, a második helyen álló Leclerc azonban már 5-tel futott többet. A sort Cunoda vezeti 14-gyel.

GPHírek
11:43

Leclerc is megpördült a 9-es kanyarban

Ugyanazt játszotta el, mint Verstappen és Vettel: az autó jobb oldala ráment az álló vízre, és már forgott is. Az ő autója is megúszta sérülés nélkül az esetet. 

GPHírek
11:45

Pérez állt az élre

1:30.684-gyel vette át az első helyet a mexikói az egy ideje a bokszban tartózodó csapattársától, ami leginkább azt mutatja, hogy egyre javul a pálya állapota.

GPHírek
11:45

Már Gasly vezet

Nemcsak a Red Bull, de az Alpha Tauri is jól megy ilyen körülmények között, amit a Pérez idejét 237 ezreddel megjavító francia pilóta is bizonyít. 

GPHírek
11:47

Cunoda majdnem belerohant Pérezbe

A 11-es kanyarban (az egyenesben levő jobbos törés) érte utol a mexikóit, aki az ideális íven poroszkált, majd az utolsó pillanatban átvágott a japán előtt. Pérez tudta is, hogy ezt elrontotta és egyből bocsánatot kért.

GPHírek
11:49

Alonso is hibázott

A kétszeres világbajnok az egyes kanyarban fékezett egy olyan rövidet, hogy lehet, még szárazon sem állt volna meg. Nyílegyenesen kiment a bukótérbe, majd átszánkázott a kavicságyon, de szerencsére a fal előtt el tudott fordulni. Akár valamilyen műszaki hiba is állhat a háttérben, mert ez feltűnően optimista féktáv volt.

GPHírek
11:50

Száraz pályán már aligha köröznek

Már ami ezt az edzést illeti, Norris szerint ugyanis hiába javul gyorsan a pálya állapota, még mindig „mérföldekre” van attól, hogy slick gumival lehessen menni rajta.

GPHírek
11:53

Schumacher feljött a 12. helyre

Már csak hárman, a Haas pilótája és a két ferraris köröznek, a többiek a jelek szerint eleget láttak. Ez azonban lehetőséget ad a német újoncnak arra, hogy egy kicsit villogjon, és az egyre száradó pályán egyre feljebb kapaszkodjon, jelen esetben a 12. helyre, 1,7 másodpderccel elmaradva a vezető Gaslytól.

GPHírek
11:57

Leclerc kockára tenné az időmérőjét

A monacói pilóta szerint ki lehetne próbálni a slick gumikat, noha ránézésre ez óriási kockázatot rejt magában, hiszen a pálya több helyen még igen vizes. Nézzük, a Ferrari engedi-e neki ezt.

GPHírek
11:58

Räikkönen majdnem nekiment Schumachernek

A Haas érkezett be a bokszba, a finnt pedig éppen engedték ki, pont Schumacher elé. A mérnöke az utolsó pillanatban a fülére kiabált, hogy „várj-várj-várj!”, de már késő volt. Ennek ellenére megúszták a koccanást.

GPHírek
11:59

Megélénkült a forgalom

Az utolsp percekre többen, köztük Verstappen is megjelent, de a két Mercedes például nem jött ki.

GPHírek
12:01

Verstappen feljött a második helyre

Használt intereken éppen, hogy lecsúszott Gaslyról a holland, de 164 ezrddel így is felzárkózott mögé a második pozícióba. 

GPHírek
12:05

Leintették az edzést, Gasly megtartotta az első helyet

Az Alpha Tauri francia pilótája végzett tehát az élen a harmadik szabadedzésen 1:30.447-es idővel Verstappen, Pérez, Sainz, Leclerc, Alonso, Räikkönen, Cunoda, Bottas, Ocon, Giovinazzi, Vettel, Schumacher, Ricciardo, Norris, Stroll, Mazepin, Hamilton, Latifi és Russell előtt.

A sorrend ugyanakkor nem a legreprezentatívabb, hiszen Hamilton csak 5 kört tett meg és az edzés második felében nem is jött ki, míg többen az utolsó pillanatig igyekeztek javítani az idejükön.

A nagy kérdés az időmérőre az, hogy jön-e még eső, és ha nem, mennyire lesz száraz a pálya. 14 órától kiderül, mi 13 óra 50 perckor jövünk vissza az újabb élő közvetítésünkkel, addig is a viszontlátásra!

Még több bejegyzés