Hamilton a mezőny végén zárt az esőben, de Verstappen bosszankodhat
2021. október 09. 10:49
A Török Nagydíj szombati napjára eltűnt az a jó idő, ami a pénteki napot jellemezte. A harmadik szabadedzés sokkal hűvösebb és felhősebb körülmények között kezdődött. A gyakorlás kezdetén ugyan csak szemerkélt az eső, de a korábbi csapadékmennyiség miatt a pálya borzasztóan vizes volt. A levegő hőmérséklete 16, az aszfalté 20 fokos volt, amikor a bokszutca megnyitott.
Mivel a csapatok az időmérőn és a futamon is száraz körülményekre számítanak, a pálya sokáig üres maradt. Bő 7 perc után aztán a két Alpha Tauri törte meg a csendet, hiszen Pierre Gasly és Cunoda Juki is pályára gördült.
Mindkét pilóta esőgumikon ment, mivel a pályán rengeteg volt az állóvíz.
A francia pilóta 1:39.988 másodperces idővel kezdett, amivel 1,884 másodperccel múlta felül csapattársát. Mindeközben egyre jobban benépesült a pálya, hiszen előbb a McLarenek, majd a Ferrarik, az Aston Martinok és a Haasok is elhagyták a garázst.
Lando Norris 1:38.395-tel vette át a vezetést, és csapattársa, Daniel Ricciardo, valamint Charles Leclerc és Carlos Sainz is megelőzte a faenzai istálló autóit. A pálya állapota azonban folyamatosan javult, így utóbbinak a következő körével sikerült az élre ugrania.
A következő mérföldkő Norris nevéhez fűződött, ugyanis ő volt az első, akinek feltették az intermediate abroncsokat. A McLaren versenyzőjét egyre többen követték, bár ő maga először nem tudta visszavenni a vezetést egykori csapattársától.
A zöld oldalfalú abroncsokon már majdnem mindenki megjelent a pályán, a kivételt a két Red Bull jelentette.
Az első komolyabb hibát Gasly követte el, aki a 11-es kanyarnál vesztette el az irányítást és pördült meg a vízen. A francia versenyző még olcsón megúszta a rontást, George Russell viszont már nem járt ilyen jól. A brit pilóta a 2-es kanyarban pördült meg, és bár a kavicságynak köszönhette, hogy nem csapódott bele a falba, de a sóder egyben az edzés végét is jelentette számára, mivel nem tudott kikecmeregni onnan. A tréninget megszakították, de Nyikita Mazepin szintén bemutatott egy megforgást, mielőtt visszatért volna a bokszba.
A piros zászló nem tartott sokáig, így a mezőny megmaradt tagjai hamar visszatérhettek a pályára. Ekkor már a két Red Bull is megjelent, akik a többiekhez hasonlóan köztes esőgumikon mentek ki. Ekkorra már teljesen egyértelművé vált, hogy az intermediate az ideális gumi, és a pályán lévők közül mindenki jelentősen megjavította addigi legjobbját. Max Verstappen azonban közülük is kiemelkedett, hiszen első mért köre1,172 másodperccel volt jobb, mint a 2. Lewis Hamiltoné. Igaz, a következő körében bemutatott egy látványos piruettet, de egy teljes forgás után azonnal irányba tudta állítani az autót. Sebastian Vettel hasonló piruettet mutatott be, de ő kisodródott a bukótérbe, és autója keresztülment a pálya melletti hurkán.
Verstappent Esteban Ocon taszította le az élről, de a francia pilóta idejét szinte rögtön felülmúlta Valtteri Bottas. A Red Bull versenyzője aztán ismét jelentősen javított, és 1:31.043-mal visszavette a vezetést. Mögé a két Ferrari jött fel, de még a 2. Leclerc is fél másodperccel maradt el tőle.
Pár perccel később a monacói versenyző is megforgott a 9-es kanyarban, de simán tovább tudott menni.
Verstappent Gasly 78 ezreddel megközelítette, majd meg is előzte, mint ahogyan Sergio Pérez is. A mexikói versenyző azonban egy hibát is elkövetett, ugyanis levezető körén feltartotta Cunodát. Becsületére legyen mondva, hogy azonnal jelezte, elismeri a felelősségét.
Az utolsó tíz percre jócskán megcsappant a pályán köröző autók száma, és már-már úgy nézett ki, hogy nem is igazán változik az élmezőny sorrendje. Ekkor viszont ismét megérkezett Verstappen, és 1:30.611-et autózott, ám ez sem volt elég, hogy felülmúlja Gasly 1:30.447-es idejét. Mögöttük Pérez, Sainz, Leclerc, Alonso, Räikkönen, Cunoda, Bottas és Ocon lett az első tíz sorrendje. Hamilton csupán a két Williamset előzte meg, de mégis ő lehet a boldogabb a bajnoki éllovasok közül, ugyanis a Red Bull nem tudta száraz pályán tesztelni a beállításait.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |