Az elsőhöz hasonlóan a második edzésen is Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Törökországban, de nem valamelyik Red Bull vagy csapattársa ért oda mögé, hanem Charles Leclerc a Ferrarival. Kimi Räikkönent egy furcsa probléma zavarta.
Ideális körülmények közt, száraz időben folytatták a csapatok a felkészülést a Török Nagydíjra péntek délután. Az aszfalt ugyan már közel sem volt annyira csúszós, mint tavaly, de változatlanul feladja a leckét a pilótáknak a tapadás megtalálására: többen panaszkodtak problémákra, köztük a két bajnokaspiráns is. Lewis Hamilton egy ponton azt mondta, a gumik nem kapcsoltak be, Max Verstappen pedig a kanyarok közepén tapasztalt furcsa viselkedést az autójától.

Ennek ellenére ritkán hagyták el a kijelölt nyomvonalat a versenyzők, a tréning első felében csak Nicholas Latifi és Carlos Sainz követett el látványosabb hibát. Előbbi megpördült a hátsó egyenesre vezető középgyors bal-jobb kombinációba befordulva, a ferraris a célegyenes végén sodródott ki a bukótérbe.
Verstappen később sem kapta el a ritmust, a lágy gumis sprintek során csak az 5. helyet szerezte meg az első kanyarban vétett hibája után.
Előtte csapattársa, Sergio Pérez és a mercedeses Valtteri Bottas zárt, míg a két leggyorsabb Lewis Hamilton és Charles Leclerc volt. Ebben természetesen a Ferrari pilótájának szereplése feltűnő, aki korábban a közepes gumikkal futott etapok során a legjobb időt érte el, és a lágy keverékkel is 2 tizedmásodpercen belül maradt Hamiltonhoz. Bottas hátránya már meghaladta a 4 tizedet, a Red Bulloké az 5-öt.
Az edzés második felében szokás szerint versenyszimulációkat teljesített a mezőny, ez nagyjából zavartalanul zajlott. Pierre Gaslynak ekkor volt egy nagyobb megforgása, miután a jobb hátsó kerekével a kigyorsításnál megcsípte a rázókövet.

Akit a legkülönösebb akadály hátráltatott, az Kimi Räikkönen volt: az italvezetéke szivárgott, sajátos stílusában szitkozódva jelentette az Alfa Romeónak, hogy a sisakjába, majd a lábára csöpög a folyadék.
Az üldözőbolyt Lando Norris vezette, őt a jó formában maradó Alpine párosa, majd Gasly követte. A másik McLaren vezető Daniel Ricciardo azonban nem szerepelt jól, csak a 14. helyen végzett. Az utolsó percekben Latifi megpördült még egyszer, ahogy Nyikita Mazepin is a 8-as kanyarban, leradírozva gumijait az etapja végén.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Egyelőre Hamilton tűnik a leggyorsabbnak
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Török Nagydíj második szabadedzése. Az első gyakorláson Lewis Hamilton viszonylag nagy előnnyel végzett az élen Max Verstappen előtt. A tréning összefoglalóját az alábbi linkre kattintva olvashatják el.
Hamiltont megbüntették
Még az első szabadedzés alatt hivatalossá vált, hogy a hétszeres világbajnok megkapta a negyedik belső égésű motorját, aminek következtében tíz hellyel hátrasorolják a rajtrácson. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója elmondta, hogy miért csak egy elemet cseréltek az erőforrásban, egyúttal leszögezte, hogy további komponensek cseréje nem várható.
Az élcsapatok kisebb leszorítóerővel kísérleteznek
Az istállók természetesen igyekeznek alkalmazkodni a pálya adottságaihoz a beállításokkal. Albert Febrega spanyol újságíró a Twitteren képekkel alátámasztva jelenti, hogy mind a Red Bull, mind a Mercedes kisebb leszorítóerős csomaggal próbálkozik.
Los equipos adaptando setup y aero a condiciones de grip de la pista. Prueban con menos carga
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 8, 2021
Teams setting up suspensions and aero to the track grip conditions. They are testing less downforce.#TurkishGP pic.twitter.com/qjyQJLwabl
Hasonlóak a körülmények, mint délelőtt
Továbbra is remek az idő Isztambulban. Hasonlóan az első gyakorlás kezdetéhez a levegő hőmérséklete 19, míg az aszfalté 29 fokos.
Zöld zászló
Elindult a második szabadedzés, Giovinazzi és Schumacher máris pályára gördült, őket pedig többen is követték.
We're under way for FP2! #TurkishGP ???? #F1 pic.twitter.com/bRfZkgHKiy
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Mindenki a pályán van
Még két perc sem telt el a bokszutca megnyitása óta, és már kijelenthető, hogy az összes pilóta elhagyta a garázst. A gumiválasztás ezúttal is változatos, de a legtöbben a közepeseken kezdenek. Így tesznek többek között az élcsapatok pilótái is.
Hatalmas a forgalom
Alonso és az egyik Aston Martin annyira lelassított, hogy kissé veszélyes helyzetet teremtett, hiszen a Red Bull sokkal gyorsabb tempóban érkezett mögöttük. Ami a köridőket illeti, Pérez kezdett az élen Alonso, Latifi és Verstappen előtt, de a két Mercedes egy második melegítő kört is autózott.
We're under way for FP2! #TurkishGP ???? #F1 pic.twitter.com/bRfZkgHKiy
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Sárga zászló
Latifi hibáázott a 9-es kanyar előtt, aminek következtében megpördült. A Williams pilótája tovább tudott menni, és szabályosan hajtott rá ismét az aszfaltcsíkra.
Latifi loses the back end at Turn 9, but recovers back to the track#TurkishGP ???? #F1 pic.twitter.com/WwcryE83S6
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Verstappen és Hamilton is panaszkodik
Előbbi kijelentette, hogy a kanyar közepén furcsán viselkedik az autója, utóbbi szerint pedig nem űmködnek az első abroncsai. A címvédő jelenleg Leclerc mögött a 2., míg riválisa a 6. pozíciót foglalja el.
Hamiltont feltartotta a Red Bull
Nem Verstappen, hanem Pérez lassította a címvédőt, aki egy kézmozdulattal ki is fejezte méltatlankodását. Sainz szintén hibázott, a Ferrari versenyzője az első kanyarban blokkolta a kerekeket.
Leclerc vezet, a mezőny eleje pihen
A monacói pilóta 1:24.102 másodperces idővel áll az élen, amivel 99 ezreddel előzi meg Hamiltont. Az első tízből csupán Ricciardo, az imént pályára guruló Norris és a pár pillanattal ezelőtt a 7. helyre felzárkózó Alonso van a pályán.
Charles Leclerc certainly nose his way around this track ??
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
He goes P1 with a time of 1:24.102#TurkishGP ???? #F1 pic.twitter.com/nOKXr6tXtm
A Mercedes lágyakra váltott
Ennek következtében Hamiltontól és Bottastól is jelentős gyorsulásra lehet számítani, miközben a Red Bullok és a Ferrarik egyelőre a bokszban maradtak. Vettel szerint az autó igencsak alulkormányzott.
Csak Hamilton előzte meg Leclerc-t
A brit pilóta 292 ezreddel múlta felül a Ferrari versenyzőjét, miközben Bottas közel 2 és fél perces kört autózott. A monacói pilóta azonban már újra a pályán van, mint ahogyan a két Red Bull is.
Verstappen még mindig messze van Hamiltontól
Mind a Red Bullok, mind Bottas javított, de a sorrend változatlan maradt közöttük. A finn pilóta továbbra is a 3. Leclerc mögött, míg az 5. Verstappent még Pérez is megelőzi. A holland versenyző hátránya 932 ezred Hamiltonhoz képest, aki 1:23.804-et autózott az imént.
?? Lewis Hamilton'dan 1:23.804 geldi! ??
— Fotomaç (@fotomac) October 8, 2021
? Istanbul Park tarihinde 1.23'lere inen ilk pilot.
???? #TurkishGP #F1 https://t.co/BN0T7jse2G pic.twitter.com/UwHXAp5M6q
Räikkönennél elromlott a vizet adagoló rendszer
A finn pilóta közölte, hogy szivárgás miatt a víz egy része a cipőjében kötött ki. A finn pilótának nem először akad gondja ezzel a pályafutása során.
??Kimi Raikkonen: ''Ayakkabima su geliyor. Çünkü içecek sistemin sizdiriyor.'' #TurkishGP pic.twitter.com/gfrCJwkjKW
— S Sport (@ssporttr) October 8, 2021
Leclerc közeledett Hamiltonra
A 24. születésnapját jövő hét szombaton ünneplő pilóta lemaradása ezzel 166 ezredre csökkent. A körülötte lévők már aligha fognak javítani, ugyanis legközelebb vélhetően már a versenyszimulációra jönnek vissza. Az első tíz sorrendje jelenleg Hamilton, Leclerc, Bottas, Pérez, Verstappen, Alonso, Norris, Gasly, Giovinazzi és Cunoda.
Alonso kis híján eldobta az Alpine-t
A kétszeres F1-es világbajnok alatt a 4-es kanyar előtt bicsaklott meg az autó, de sikerült megfognia, így megúszta a megpördülést. A spanyol versenyző jobb első fékje igencsak füstölt.
Gasly: Túl rövidek a karjaim
Az Alpha Tauri versenyzője kijelentette, hogy túlságosan rövidek a karjai ahhoz, hogy elfordítsa az autót. A francia pilóta jelenleg a 9. pozíciót foglalja el.
Räikkönen összeszidta a csapatát
A finn pilóta feltette a költői kérdést, hogy miért annyira nehéz megoldani az egyszerű dolgokat. Mérnöke elkezdte neki magyarázni, hogy a folyadékot adagoló rendszer vaéahogyan le lett választva a sisakjáról, mire 2007 világbajnoka kijelentette, hogy ő volt az, aki leválasztotta, miután a sisakjába folyt a víz.
Alighanem végeredményt lehet hirdetni
A pilóták nagy része már megkezdte a versenyszimulációt, a többiek pedig a bokszban várakoznak, hogy aztán megtegyék ugyanezt. A pár perccel ezelőtti bejegyzésben közölt állás két ponton változott azóta: Norris megelőzte Aloonsót, Ocon pedig feljött közvetlenül mögéjük.
Gasly megpördült
A francia pilóta a 6-os kanyarnál hibázott, aminek következtében megforgott. A rontás miatt be kellett mennie a bokszba, ahol kemény keverékeket kapott.
Petite erreur de Pierre Gasly entre les virages 5 et 6 !??????#F1 #TurkishGP ???? pic.twitter.com/VVIrsKOKoA
— Off Track (@OffTrack_FR) October 8, 2021
Az élmezőny pilótái közepeseken autóznak
Az állás ugyan már nem változik, de a hosszú etapok alakulását érdemes figyelni. A Mercedes, a Red Bull, valamint a Ferrari versenyzői egyaránt a közepes keverékeken kezdték meg a versenyszimulációt. Hamilton legutóbb 5 és fél tizeddel volt gyorsabb Verstappennél, aki arra panaszkodik, hogy a jobb első guminál nagy a vibráció.
??Verstappen: "Tengo vibraciones en mi neumático delantero derecho".
— SoyMotor.com (@SoyMotor) October 8, 2021
??https://t.co/hox3ih0ett
?? https://t.co/UsNqEo9XqV#F1 #TurkishGP ???? pic.twitter.com/OHIuWsSU18
Sainz már 20 körnél tart
A Ferrari pilótája mindenkinél korábban kezdte meg a versenyszimulációt, és már hosszú ideje gyűri a közepeseket. Persze esetében indokolt, hogy nem nagyon törődik az egykörös tempóval, hiszen mindenképpen a mezőny végéről rajtol. Eközben Mazepin szélesre futott, majd megjegyezte, hogy az első gumijai már teljesen elfogytak.
Kockás zászló
Véget ért a második szabadedzés, ami Hamilton elsőségével zárult. Az utolsó másodpercekben még Latifi elkövetett egy hibát, de ahogy eddig egyik rontásnak sem, úgy ennek sem lett jelentősebb következménye. Mi ezzel szeretnénk megköszönni figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!