Fordulatos versenyt hozott a Forma-1-es Olasz Nagydíj, miután a szombati sprintfutam kissé megkeverte a kártyákat, és a kerékcserék idején további bonyodalmak alakultak ki. Az edzések alapján toronymagas esélyesnek tűnő Mercedesek már a rajt előtt visszacsúsztak a mezőnyben: Valtteri Bottas motorcsere miatt a pole pozíció helyett a mezőny végére került, Lewis Hamilton pedig csak a 4. kockából várhatta a rajtot, ennek is köszönhetően a csapatnál úgy döntöttek, hosszú első etapra készülnek és kemény keverékű gumikkal kezdték meg a versenyt Hamiltonnal.
Az első 16 helyen Hamiltontól eltekintve mindenki közepes keverékű gumikkal indult, az alsóházban is csak Robert Kubica, Bottas, valamint a motorcsere miatt a bokszutcából kezdő Pierre Gasly kapott az autójára fehér jelzésű abroncsokat.
Bottas büntetése után a pole pozíciót kissé váratlanul Max Verstappen örökölte meg,
ezzel a verseny esélyesévé vált, de nem nyugodhatott meg, mert Daniel Ricciardo és Lando Norris a két McLarennel a 2012-es Brazil Nagydíj óta a legjobb rajthelyeket szerezte meg, és a csapatnál nem zárták ki azt sem, hogy akár a győzelemért is hajthatnak Monzában.
A verseny rögtön tovább bonyolódott, hiszen Ricciardo a rajtnál az élre állt, Hamilton megelőzte Norrist, majd Verstappent is támadni kezdte, a világbajnoki címért küzdő pilóták össze is értek a Roggia sikánban, ez lehetőséget teremtett Norrisnak, hogy visszavegye Hamiltontól a 3. helyet. Hátrébb Sainz és Giovinazzi balesetbe keveredett, letört az Alfa Romeo első szárnya, ezért a 2. kör végéig VSC volt érvényben. Az olasz pilóta később 5 másodperces időbüntetést kapott.
A küzdelem ténylegesen a 3. kör elejétől indult újra,
Ricciardo, Verstappen, Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Pérez, Stroll, Alonso és Ocon haladt a pontszerző helyeken, Bottas az utolsó helyről a 14. pozícióba jött fel, utána átmenetileg lelassult a felzárkózása, de a táv harmadánál már pontszerző helyen haladt, kemény keverékű gumikkal.
Az élen Ricciardo tartotta a vezetést, Verstappennek nehezére esett DRS-távolságon belül maradni, Norris 3,7 másodpercre maradt le, de Hamilton is csak 4,6-ra volt úgy, hogy kemény keverékű gumikkal haladt. A sprintfutamon látottakhoz hasonlóan a pilóták nehezen kerültek valódi támadási helyzetbe, elsősorban Pérezt volt érdemes figyelni, ahogy a 9. körben megelőzte Sainzot.
A 11. körben Hamiltonnak azt mondta a mérnöke, hogy a vártnál gyorsabban kopnak a közepes keverékű gumik, több sem kellett a hétszeres világbajnoknak, támadni kezdte Norrist, de két kör után ismét visszavett és Verstappenhez hasonlóan beállt 1 másodperces távolságra a McLaren mögé. A Red Bull pilótájának sem volt elképzelése, hogy mit kezdjen az élen álló Ricciardóval.
A mezőny sűrűjében a 12-13. helyezett Ocon és Vettel csatázott, a francia pilóta leszorította ellenfelét a Roggia bejáratánál, ezért 5 másodperces büntetést kapott. Bottas addigra már faképnél hagyta őket, Latifit és a 10. helyezett Alonsót is. A finn pilótát megdicsérte a mérnöke, a forgalomban autózva is hasonló tempóra volt képes, mint az élen állók.
Ez elsősorban Verstappennek volt rossz hír, mert a Red Bull szerint sokkal gyorsabb tudott volna lenni a Ricciardo által diktált tempónál, de nem tudta még csak támadni sem ellenfelét, így Hamilton még mindig csak 5 másodpercre volt tőle. A 21. körben Verstappen hibázott is, elfékezte magát a célegyenes végén és a sikánt levágva folytatta az útját Ricciardo mögött.
Verstappen a 22. körben már nagyon küszködött a hátsó gumikkal, Ricciardo ekkor jelezte, hogy mindenképpen tartani tudja az egykerékcserés taktikát. A kör végén mégis kiállt az élről kereket cserélni (keményekre váltott), Verstappen a pályán maradt, de a következő körben őt is behívták a bokszba. A Red Bullnál abban bíztak, hogy gyors kerékcserével a McLaren elé kerülhetnek, ennek ellenére csak 11 másodperc alatt végeztek, így
Verstappen csak a 10. helyre jött vissza, egyebek mellett Bottas is elment mellette, ráadásul ezzel párhuzamosan Hamilton megelőzte Norrist, és kemény gumikkal átvette a vezetést.
A helyzetre reagálva kihívták Hamiltont is kereket cserélni, pont Verstappen elé ért vissza a pályán, a célegyenes végén kifelé szorította a Red Bullt, Verstappen a sikánból kifelé ráhajtott a rázókőre, ami megdobta az autóját, összeakadt a Mercedesszel, és a levegőbe emelkedve mindkét autó a kavicságyban kötött ki.
Az ütközés viszonylag alacsony tempónál történt, de Verstappen autójának hátsó kereke pont eltalálta a Mercedesre szerelt glóriát, ami megvédte Hamilton sisakját, de így is ijesztő, rendkívül veszélyes baleset történt, ami néhány évvel ezelőtt egyértelműen halálos kimenetelű lett volna. Verstappen a rádión azt mondta, hogy „ez történik, ha nem hagy elég helyet”, majd egymáshoz egy szót sem szólva visszasétáltak a bokszba.
A balesetet vizsgálni kezdték a sportfelügyelők, és természetesen a pályára küldték a biztonsági autót, amely mögött Ricciardo, Leclerc, Norris, Pérez, Sainz, Bottas, Stroll, Alonso, Russell és Latifi sorrendben haladtak a pontszerző helyeken. A két bajnoki éllovas kiesése azt jelenti, hogy 5 pontos különbséggel várhatják a következő versenyt, az Orosz Nagydíjat.
Az újraindítás után Ricciardo megtartotta a vezetést, Norris bátor manőverrel megelőzte Leclerc-t, őt hamarosan Pérez és Bottas is követte, ők négyen 3 másodpercen belül üldözték egymást, de
Pérez 5 másodperces időbüntetést kapott szabálytalan előzés miatt. Ennek ellenére maradt a helyén, és akadályozta Bottast, ami a McLarenek malmára hajtotta a vizet.
A hátsó régióban Mick Schumacher ismét hibázott, nekiment Vettelnek, majd megpördült, de mindketten folytathatták a versenyt.
Norris felzárkózott Ricciardo mögé, a rádión jelezte is mérnökének, hogy a csapattársától jobb tempóra van szükség, ezt az ausztrál pilóta is vette és 1 másodperc fölé növelte az előnyét. Norris a 41. körben megkérdezte, hogy jó-e, ha ott marad, ahol van, a mérnöke lényegében igennel felelt, ezzel konzerválták a két autójuk sorrendjét.
A 43. körben Bottas átmenetileg megelőzte Pérezt, de a mexikói pilóta a Roggiából kifelé visszavette a helyét, ezzel őrizte a pályán elfoglalt 3. helyét, ez mind a McLarennek kedvezett, mert így Ricciardo és Norris lélegzetvételnyi előnyhöz jutott. Nyikita Mazepin kiesése miatt átmenetileg ismét VSC-re volt szükség, ez azonban a sorrendet nem befolyásolta.
A sorrend a további körök során már nem változott, Ricciardo megőrizte a vezetést Norris és Pérez előtt, a mexikói pilóta feltartotta Bottast (aki a leintés után megörökölte a 3. helyet a mezőny végéről indulva), Leclerc, Sainz, Stroll, Alonso, Russell és Ocon volt a pontszerzők sorrendje, de Strollt vizsgálták a sportfelügyelők.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!