A sprintfutamos lebonyolításnak köszönhetően mindössze a második szabadedzést tartották szombaton délelőtt az Olasz Nagydíj programjában, és a helyzet érdekessége, hogy a parc fermé szabályok miatt a csapatok érdemben nem változtathatnak a beállításokon az időmérő után, így a 60 perces tréningen elsősorban a hosszú etapokon nyújtott teljesítményük finomításán dolgozhatnak.
Ettől függetlenül előfordulnak változások: a pénteki küszködés után a Ferrari motort cserélt Charles Leclerc autójában, de egy már használt erőforrást építettek be, így a monacói pilóta megússza a büntetést, ellentétben Valtteri Bottasszal, aki teljesen új erőforrást kap, ezért a sprintfutamos első rajthelye után az Olasz Nagydíjon csak a mezőny végéről rajtolhat majd.
A körülményekre ezúttal sem lehetett panasz,
25 fokos levegő hőmérséklet mellett 35 fokos pálya fogadta a mezőnyt napsütésben, a pénteki létszámnál népesebb és lelkesebb közönséggel. A tifosit ezúttal sem váratta meg a mezőny a Williams pilótáival az élen rögtön pályára hajtottak a versenyzők, ezen a 60 perces tréningen is igyekeztek a lehető legtöbb munkát elvégezni.
A pilóták vegyesen kaptak közepes és lágy gumikat, az első 10 percben leginkább az alsóház tagjai léptek pályára, a Ferrarik is csak 52 perccel a leintés előtt látogattak ki, Charles Leclerc először lágyakkal, Carlos Sainz közepesekkel kezdett dolgozni. Közben előfordultak kisebb hibák, Mick Schumacher és Daniel Ricciardo is a pálya szélére szorult egy-egy komolyabb elfékezés után.
Az első negyedórához közelítve Sergio Pérez állt az élre
1:24.870-nel közepes keverékű gumikkal, gyakorolta a szélárnyékos előzést is a lágy gumikkal hajtó Lando Norris ellen. Lewis Hamilton szintén a piros jelzésű lágyakkal kezdett, Bottas viszont keményeket kapott, ezzel a csapat már egy hosszú, vasárnapi etapra gyűjtött adatokat, amikor a finn pilótának a mezőny végéről kell felzárkóznia.
Hamilton nem a leggyorsabb körre hajtott, ez jelezte, hogy 0,818 másodperces hátránnyal kezdett Pérezhez képest, Max Verstappen viszont hajszolni kezdte a Red Bullt, 1:24.006-ra, majd 1:23.895-re és 1:23.754-re gyorsult lágy gumikkal, ez azonban még mindig jelentősen elmaradt a pénteki legjobb köridőktől, ami egyértelműen magasabb üzemanyagszintre utalt.
Az edzés első harmada után Verstappen vezetett
Pérez, Gasly, Hamilton, Cunoda, Latifi, Bottas, Mazepin, Ricciardo és Stroll előtt, az első 10-ből csak Bottas ment kemény gumikkal, 1,889 másodperces hátrányban volt Verstappenhez képest, ráadásul csúnyán elvétett egy féktávot is, és átugratott a második sikánon.
A Silverstone-ban látottakhoz hasonlóan a monzai második szabadedzés elsősorban egy tesztnap délutáni szakaszára hasonlított, a pilóták hosszabb etapokat futottak és a verseny ritmusát igyekeztek reprodukálni. Ennek részeként mérnöke „barátságosan emlékeztette” Verstappent, hogy figyeljen a pályaelhagyásra a Michele Alboretóra átkeresztelt Parabolicában.
Bottas tempójával elégedett volt a mérnöke kemény keverékű gumikon is, de a körözést nem sokáig folytathatták, mert 28 perccel az edzés kezdete után Sainz ismét alaposan összetörte a Ferrarit az Ascari sikán bejáratánál. A spanyol pilóta orral ütközött a baloldali falnak, kissé megütötte magát, de önállóan szállt ki az autóból, amit gyorsan visszaszállítottak a csapathoz, hogy még a sprintfutam előtt megjavíthassák.
Ez az elmúlt négy versenyhétvége során Sainz harmadik komoly balesete volt, ráadásul a Ferrari mellett a többi csapat felkészülését is megzavarta, hiszen kénytelenek voltak félbeszakítani az etapokat, időt vesztettek és csak 20 perccel a leintés előtt térhettek vissza a pályára.
A tréning utolsó harmadára Hamilton és Bottas alig használt lágy gumikat kaptak, a brit pilóta 1:23.246-ra gyorsult és ismét kialakította a hétvégén megszokott, fél másodperc körüli különbséget a Red Bullhoz képest, majd csapattársa is felzárkózott mögé 0,222 másodpercre, szintén lágy abroncsokkal.
A rövid időmérős etap után Hamiltont átállították kemény keverékű gumikra, közben Bottas maradt lágyakon, Verstappen pedig közepes keverékű gumikkal próbálkozott, vagyis a hétvége három éllovasa az adott pillanatban mindig eltérő gumikat használt. Ez elmondható Esteban Oconról és Robert Kubicáról is, ők az újraindítás után lágyakkal felzárkóztak az 5-6. helyre.
Nem volt ilyen jó formában Sebastian Vettel, először a motorjára panaszkodott, majd forgalomban találta magát, az utolsó 10 perc kezdetén még csak a 18. helyezett volt, javított a 16. pozícióra, de pályaelhagyás miatt törölték a körét, de így is csak századokkal maradt el csapattársától. Gondja volt Charles Leclerc-nek is, az utolsó 5 percre visszatért a garázsba, de a rádión nem akarta elmondani, hogy miért.
Az utolsó percekben már nem történt lényeges átrendeződés, továbbra is a Mercedesek diktálják a tempót Monzában, Verstappen mögé ezúttal Pérez is odaért, ami ígéretes a sprintufamra nézve, a többiek sorrendjét viszont erősen befolyásolta, hogy az adott pilóta éppen milyen programot futott, így a köridők nem reprezentatívak.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |