A bajnoki címért küzdő pilóták végig nagy csatát vívtak a Holland Nagydíjon, de a Mercedes stratégiailag hiába vetett be mindent, Verstappen behúzta a győzelmet hazai pályán. Bottas akaratlanul majdnem elvett 1 pontot csapattársától.
Első hazai versenyén Max Verstappen győzelemmel örvendeztette meg a kilátogató (többségében) holland szurkolókat, ennek köszönhetően újra élre állt a világbajnokságban a mögötte befutó Lewis Hamiltont megelőzve. A címvédő a futam bizonyos szakaszain előzést szimatolhatott, de nem jutott el támadásig, és végül a Mercedes helytelennek látszó stratégiai döntése miatt messze lemaradt a Red Bulltól.
A rajtnál simán megtartotta a vezetést Verstappen, és mögötte sem változott a sorrend, azaz Hamilton, Bottas, Pierre Gasly, a Ferrarik követték, az első jelentősebb változás az volt, hogy az Alpine versenyzői megelőzték a Sainz elleni csatában vesztő Antonio Giovinazzit, illetve Fernando Alonso szemfülesen lehagyta csapattársát, Esteban Ocont is.

A tömörödésben elmaradtak a balesetek, bár Mick Schumacher autója a mezőny végén megsérülhetett, mert beállt a bokszba egy hosszabb kiállásra. Rajta kívül Sergio Pérez is pórul járt egy elfékezéssel, a bokszutcából induló mexikóinak már 8 kör után le kellett vetnie a kemény keveréket, nem tudott hosszú első etapot menni.
Hamar kiderült, hogy az első etapban kivárásra játszanak a csapatok, nem akarták szétgyilkolni a gumikat a komoly terhelést adó kanyarokban. Hamilton 3 másodperces távolságból követte Verstappent, őt pedig szintén ugyanennyivel Bottas. Ez idő tájt előzni csak Pérez előzte meg a mezőny végén Nyikita Mazepint, illetve Nicholas Latifi egy szép manőverrel elment a koronavírusos Kimi Räikkönen helyére beugró Robert Kubica mellett a balos döntött kanyarban. A 19. körben aztán a felzárkózó Pérez őt is lehagyta.
Bottas baja idővel láthatóan meggyűlt a kopással, mégsem őt hívták be először kerékcserére a vezető trióból, hanem Hamiltont. Erre a 20. körben került sor, s mivel nem kemény, hanem közepes keménységű abroncsokat raktak fel neki, világossá vált, hogy az előzetesen várt egy helyett kétszer fog kiállni. A Red Bull gyorsan lépett és másolta a stratégiát; Verstappen előnye lehetővé tette, hogy Hamilton előtt maradjon, az 1. helyet ugyanakkor elvesztette, az Bottasé lett.

A holland a 30. körre érte utol a másik Mercedest, addigra mindkettejükkel tudatták már, hogy milyen fontos csata következik: Verstappennek mielőbb előznie kellett, mert Hamilton már alig 1 másodpercre megközelítette, míg Bottas csapattársa sikeréért küzdött. A Red Bull a 31. körben a célegyenesben visszavette a vezetést, de előnye elfogyott Hamiltonnal szemben, aki elől természetesen azonnal félrehúzódott Bottas.
Verstappen kicsit ismét elszakadt riválisától, és ahogy várni lehetett, Hamiltont ismét kihívták kerékcserére, a 39. körben. Ez viszont öngólnak bizonyult: a jelek szerint túl hosszúra nyújtották az utolsó etapját a közepes keveréken, a bokszkiállással ismét azonnal lépő Red Bull kényelmesebb helyzetbe került azáltal, hogy Verstappen a tartósabb kemény abroncsot kapta meg.
Hamilton hamar gyanította, hogy nem áll jól a szénája, kételkedett benne, hogy kibírják a célig a gumik.
Ennek ellenére sokáig lőtávolban maradt Verstappentől, egy ponton 2 másodperc alá csökkentette hátrányát, és csak az utolsó körökben dőlt el, hogy nem lesz esélye támadni a győzelemért.

A 4. helyen az egész hétvégén remeklő Gasly végzett Charles Leclerc-t megelőzve, az üldözőbolyban sokáig csendesen zajlottak az események. Újabb értékes pontokkal gazdagodott Fernando Alonso 6. és Esteban Ocon 9. helyével az Alpine, valamint az időmérős blama után Péreznek sikerült négy pontot megmentenie, a táv második felében többeket megelőzött, utoljára a McLareneket és Ocont. Lando Norrisszal csatázva egymáshoz is értek az autók. Alonso a futam végén előzte meg Sainz Ferrariját és vette át a 6. helyet.
A Holland Nagydíjat ketten fejezték be idő előtt. Az első kieső Mazepin volt, nem sokkal a táv fele után műszaki hibával fordult be a garázsba, a Sky információi szerint a hidraulika romlott el. Nem sokkal utána pedig Cunoda Juki Alpha Taurija hibásodott meg. George Russell bokszutcai gyorshajtás miatt 5 másodperces büntetést kapott, de ez nem befolyásolta a pontszerző eredményeket. Majdnem a falban kötött ki Sebastian Vettel, de a 3-as kanyarban sikerült megfognia a megpördülő autóját.
A végén extra izgalmat adott Bottas malőrje, hogy egy ingyen kerékcserével megfutotta a leggyorsabb kört: addig az Hamiltoné volt, de hiába kérték lassításra, nem tette meg eléggé, így átmenetileg elvette csapattársától az ezért járó 1 pontot. A címvédő szerencséjére még pont volt annyi idő, hogy korrigáljon, őt is behívták friss gumiért, amiken az utolsó körben visszaszerezte a leggyorsabb kört.
A bajnokság már a jövő héten folytatódik, Monzába látogat a mezőny.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Ünnepelhet Verstappen hazai pályán?
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Holland Nagydíj! A futamot a hazai szurkolók kedvence, Max Verstappen kezdheti meg a pole pozícióból, mellőle pedig legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton indulhat. A hétvége eddigi eseményeiről az alábbi linkekre kattintva olvashat.
Pérez és Latifi a bokszból indul
Mindkét autót kivették a parc ferméből, hogy változtassanak a beállításokon. A kanadai pilóta esetében a tegnapi baleset és az azzal járó váltócsere, míg a Red Bull versenyzőjénél az elrontott időmérő, valamint az erőforráscsere indokolta a döntést.
Nagyszerű a hangulat a helyszínen
Egész hétvégén kiváló az atmoszféra Zandvoortban, és ez a mai napra sem változott meg, sőt. Amikor Verstappen kihajtott a bokszból, óriási üdvrivalgás fogadta a hazaiak kedvencét, el lehet képzelni, hogy mi lesz, ha megnyeri a futamot.
What an atmosphere at Zandvoort! ??#DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/mszOIsKquk
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
Az FIA a szokásosnál is szigorúbb lesz a kerékcseréknél
Elképesztően szűk a bokszutca, az eddigi legszűkebb melbourne-inél is egy méterrel kevesebb hely áll a szerelők, illetve az autók rendelkezésére. Éppen ezért az FIA a futam előtt kiadott egy direktívát, amiben egyértelművé teszik, hogy aki feltartja a gyors sávban közlekedőt, vagy megakadályoz valakit abban, hogy visszatérjen oda, az büntetésre számíthat. Ez főleg a biztonsági autós fázisokban lehet érdekes, illetve akkor, ha valamelyik istálló gyors egymásutánban akarja végrehajtani a kerékcserét a két versenyzőnél.
A Pirelli egy kiállásra számít
Az olasz gumigyártó szerint lágyról kemény gumikra váltva lehet a leggyorsabban teljesíteni a versenytávot. Ezt követi a közepes-kemény, majd a lágy-közepes-lágy verzió. Ezzel együtt hozzá kell tenni, hogy a jó eséllyel pályára kerülő safety car felboríthatja a csapatok előzetes terveit.
What’s the quickest way to the ??podium? ?????? #Fit4F1 ???? #DutchGP pic.twitter.com/1Ewe1I3tcs
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 5, 2021
Eltérő a kínálat Verstappennek és a Mercedeseknek
Persze nem gyökeresen, hiszen mindhárom pilóta egy-egy új kemény, illetve közepes, valamint három használt lágy szettet őrzött meg a futamra. A holland versenyző azonban utóbbiből egy negyedik garnitúrával is rendelkezik, míg Hamiltonnak és Bottasnak egy-egy használt közepese van pluszban.
Drivers and teams will need to consider any used sets in their tyre strategy ???? #Fit4F1 #DutchGP #F1 pic.twitter.com/GAQP8oGQGU
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 5, 2021
A csapatok is dicsérik a holland szurkolókat
A "narancsseregről" gyakorlatilag egész hétvégén áradoztak, tegnap még Verstappen legnagyobb ellenfele, Hamilton is köszönetet mondott a hazai drukkereknek. Most az Alfa Romeo méltatta a jelenlévőket.
Dutch fans: you’re awesome ?? pic.twitter.com/9A9DAkfCah
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) September 5, 2021
Verstappen tizedszer indulhat pole-ból
Ez tehát egy minijubileum lesz a holland pilóta számára. Korábban, amikor a mezőny éléről rajtolt, hat alkalommal sikerült futamgyőzelemre váltania az esélyt.
A touch of Dutch from head to toe ????? #DutchGP pic.twitter.com/kV5ZfJhJZV
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) September 5, 2021
Elindult a felvezető kör
Pár perc múlva tehát elrajtol a Holland Nagydíj. Az első tízen kívül a két Aston Martin, Cunoda és Schumacher rajtol a lágyakon, Pérez a keményeken kezdi a futamot, a többiek pedig közepeseken vannak.
Rajt: Verstappen maradt az élen
Simán eljött a mezőny, Verstappen máris kezd elnyúlni. Alonso megelőzte Ocont, Giovinazzi több helyet vesztett.
LIGHTS OUT!
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
The Dutch Grand Prix is GO!
And it's a great start by @Max33Verstappen, who leads into Turn 1!#DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/xt0dDGSd6K
1. kör: Verstappen majdnem 2 másodperccel vezet
Máris nagy külöbségek alakultak ki a mezőny tagjai között. A holland pilóta 1,7 másodperccel vezet, de Hamilton előnye is közel 1 másodperc Bottasszal szemben.
LAP 1/72
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
The perfect start by Max Verstappen ??
And then home fans are loving it #DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/qoGEDETcFL
2. kör: Ricciardo autója füstöl
Mindezt a kettővel mögötte autózó Russell jelentette. Eközben Verstappen előnye már 2 másodpercre nőtt, mint ahogyan Hamilton és Bottas között is ennyi a különbség.
3. kör: több csata is volt a rajtnál
A lassításokon lehetett látni, hogy több éles küzdelem is zajlott. Giovinazzit Sainz leszorította, majd az olasz pilóta nekiment Alonsónak, és hátul a két Haas is csatázott, amiből Mazepin került ki győztesen.
4. kör: Schumacher a bokszban
A német pilóta autója megsérülhetett, ugyanis nemcsak Pérez, hanem már Latifi is megelőzte, a kiállása pedig sokáig tartott, hátránya 40 másodperc.
5. kör: házon belüli csata az Alpine-nál
Ocon megtámadta Alonsót, ám a spanyol pilóta egyelőre nem adta meg magát. Verstappen előnye tovább nőtt, most már több mint 2 és fél másodperc.
6. kör: Ocon panaszkodik Alonsóra
A francia pilóta szerint gyorsabb, mint csapattársa, aki feltartja őt. Tény, hogy Alonso előtt Sainz előnye már 3,4 másodperc.
7. kör: Bottast türelemre intik
Csupán annyit közöltek vele, hogy hosszú távú játékot játszanak. A finn pióta hátránya már több mint 6 másodperc, de Hamilton lemaradása is 3 fölé nőtt. A brit pilótának hátrányt jelenthet, hogy a második szabadedzésen nem futott versenyszimulációt.
8. kör: Pérez máris kiállt
A mexikói pilóta ráadásul a keményeken rajtolt. Jelenleg viszont 20 másodperc a lemaradása az előtte lévő Latifihez képest.
9. kör: Hamilton közeledett
A brit pilóta gyorsabb volt az előző körében Verstappennél, akinek azt jelentették, hogy ellenfelét átállíthatják két kiállásra. Verstappen előnye jelenleg 2,9 másodperc.
10. kör: Vettel is a bokszban
A négyszeres világbajnok vélhetően így két kiálláson lesz, bár kemény abroncsokat kapott. Hamilton minimálisan közeledett Verstappenre.
11. kör: Norrist figyelmeztetik
A McLaren pilótájának szóltak, hogy a két autóval mögötte autózó Vettel kiállt. A wokingiak nyilvánvalóan az elévágástól tartanak, ami indokolt, ugyanis a két versenyző közötti különbség kevesebb mint 20 másodperc.
13. kör: Ocon lemaradt Alonsótól
Nem nagyon, de hátránya 1,5 másodpercre nőtt, így már nem követelheti a csapattól a helycserét. Norrist közben türelemre intik, és közlik vele, hogy még mindig a B-terven gondolkoznak.
14. kör: Verstappen ismét növelte előnyét
A holland pilóta 3,4 másodperccel vezet Hamilton előtt, akinek előnye viszont már 6,3 másodpercre nőtt Bottasszal szemben. A finn pilóta vagy spórol, vagy elfogytak az abroncsai.
15. kör: Pérez javított egy pozíciót
Igaz, még így is csak a 17. helyet foglalja el, miután megelőzte Mazepint. A mezőnyben egyébként csak Stroll van DRS-távolságon belül az előtte autózóhoz, ebben az esetben Russellhez képest.
16. kör: Stroll támadná Russellt
Egyelőre viszont csak üldözni tudja, hiszen a pályán nincsen sok előzési lehetőség.
17. kör: Bottasnak spórolnia kell
Mérnöke az imént közölte vele, hogy nem kell az élen állókkal tartania a tempót. Ezt nem is teszi meg, bár legutóbbi körében csak minimálisan maradt el tőlük.
18. kör: nagyon szétszakadt a mezőny
Legalább három részre, ugyanis Hamilton és Gasly között már 17 másodperc a különbség, míg Sainz előnye Alonsóval szemben már szintén nagyobb 10 másodpercnél. Sőt, Schumacher még mindig 45 másodperces lemaradásban van mindenkihez képest.
19. kör: Hamilton nem hallja mérnökét
Már másodszor válaszol úgy Bonningtonnak, hogy ismételje meg, amit mondott. Hozzátette, a jelenlegi gumikon a határon van, bár ez nála sok mindent jelenthet.
20. kör: Hamilton a bokszban
Ezúttal viszont tényleg jogosan panaszkodott, ugyanis a 20. körben kiállt a bokszba. Ráadásul a kerékcsere 3,4 másodpercig tartott, ugyanis a jobb elsővel adódtak problémák.
21. kör: Verstappenék máris reagálnak
A Red Bull kiállása 2,7 másodpercig tartott, és a holland versenyző riválisához hasonlóan közepeseket kapott. Ez alapján elképzelhető, hogy mindketten két kiállásra készülnek. Jelenleg Bottas vezet Verstappen és Hamilton előtt.
LAP 22/72
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
Verstappen and Hamilton pit from P1 and P2 respectively
Verstappen emerges in P2, 10 seconds behind Bottas (P1)
Hamilton in P3, three seconds further back
Bottas has not stopped yet #DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/Mkta2tXMHz
22. kör: Bottasnak stratégiai szerepe lesz?
Jelenleg 9 másodperccel vezet Verstappen előtt, aki viszont utol fogja érni, ha nem áll ki. Figyelembe véve, hogy milyen nehéz előzni ezen a pályán, elképzelhető, hogy a Mercedes arra játszik, hogy csapattársa segítségével Hamilton utolérje riválisát.
23. kör: Verstappen jelentősen közeledett
A holland pilóta hátránya 7 másodpercre csökkent. Csapattársa közben feljött a 14. helyre Cunoda megelőzésével.
25. kör: Gasly is kiállt
A francia pilóta szintén közepeseket kapott. Ezzel a Ferrarik biztosan nem fogják tudni őt megelőzni az elévágás segítségével.
26. kör: Bottas is tudja, hogy mi a feladata
A finn pilóta már nagyon szenved ezekkel az abroncsokkal, de mondta, hogy feltételezi, hogy pár körig kint kell maradnia. Hamilton eközben 1,2 másodpercre csökkentette lemaradását Verstappennel szemben.
27. kör: Verstappennek kulcsfontosságú lesz az előzés
Ezt versenymérnöke jelentette neki. A holland pilóta 1,2 másodperccel volt gyorsabb az előző körben Bottasnál, lemaradása pedig 2 másodperc alá csökkent. Ugyanakkor Zandvoortban kifejezetten nehéz az előzés.
28. kör: Gasly szép manőverrel előzte meg Alonsót
A francia pilóta a külső íven ment el a használt gumikon autózó riválisa mellett. Ezzel feljött a 6. helyre, de a Ferrarik még nem álltak ki.
29. kör: Bottas a győzelemért védekezik
Ezt mérnöke mondta neki. Most már csak az a kérdés, hogy a saját diadaláért megy, vagy Hamiltonnak kaparhatja ki a gesztenyét.
30. kör: Verstappen és Hamilton is elment Bottas mellett
A holland pilóta a célegyenesben, a DRS segítségével vette vissza a vezetést. Ezt követően a finn versenyző elengedte Hamiltont, amint lehetett.
LAP 32/72
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
Verstappen gets past Bottas to reclaim P1 ??
And a few seconds later, Bottas lets Hamilton through to take P2
Game on at Zandvoort...#DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/AtptitkQ1l
31. kör: Hamiltonnak nincs DRS-e
A hétszeres világbajnok ugyanis 1,5 másodperccel van lemaradva riválisa mögött. A kör végén Bottas kiállt kereket cserélni, közepes gumikat kapott.
32. kör: Hamilton Verstappen szerencséjére panaszkodik
A brit pilóta szerint riválisának nagyon jól jött ki a forgalom. Hátránya tovább nőtt, de csak minimálisan, 1,7 másodpercre.
34. kör: Bottasnak még lehet taktikai szerepe
A finn pilótával közölték, hogy óvja a gumikat, ugyanakkor igyekezzen elég közel maradni Verstappenékhez. Elképzelhető, hogy vele megpróbálják az egy kiállást?
35. kör: Russellt megbüntették
A Williams versenyzőjét 5 másodperccel szankcionálták, mivel túl gyorsan hajtott a bokszban. Eközben a Ferrarik is kiálltak, legutóbb Sainz kapott keményeket, mint ahogyan korábban Leclerc is.
36. kör: Hamilton lemaradása stagnál
A brit pilóta továbbra is 1,7 másodperces hátrányban van Verstappenhez képest, amivel már meg lehet kísérelni az elévágást. Bottas hátránya 22 másodperc.
37. kör: Vettel hibázott
A német pilóta megpördült a 3-as kanyarban, Bottas pedig épphogy el tudta őt kerülni a külső íven. A négyszeres világbajnok visszaesett a 17. helyre.
LAP 38/72
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
A spin for Sebastian Vettel - he avoid the barriers, but it results in him dropping down to P17#DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/EmSbeziDzf
38. kör: Verstappennek hajtania kell
A holland pilóta 2,4 másodpercre növelte előnyét, ám rádióban közölték vele, hogy a következő 4-5 kört meg kell nyomnia. Ez a különbség ugyanis még mindig jó lehet egy elévágásra.
39. kör: Hamilton másodszor is kiáll
A hétszeres világbajnokkal nyilvánvalóan az elévágással próbálkoznak. Hamilton ismét közepeseket kapott, ám forgalomba tért vissza, viszont Bottas mögötte maradt.
40. kör: Verstappen is bejött, mostantól lehet érdekes
A holland pilótának ugyanis nem maradt már közepes szettje, így új keményeket kellett feltenni neki. Hamilton egyébként használt közepeseken fut, 3 másodperces lemaradásban riválisa mögött.
42. kör: Verstappen gumijai később melegednek fel
A kemény abroncsok esetében nyilvánvalóan több időre van szükség, hogy felvegyék a működési hőmérsékletet. Ez lehet Hamilton esélye, ám hátránya tovább nő, ráadásul az ő gumijai hamarabb el fognak fogyni.
43. kör: Mazepin kiesett
Az orosz pilóta behajtott a bokszba, ott viszont betolták a garázsba.
44. kör: Hamilton elégedetlen a taktikával
A címvédő kijelentette, hogy nem kerültek előnybe Verstappenhez képest, szerinte túl hamar álltak ki. Nem sokkal később hozzátette, nem hiszi, hogy ezeken a gumikon végig tud menni.
45. kör: Ocon megint közel van Alonsóhoz
Ezúttal fél másodperc a különbség a 8., illetve a 9. helyen. A francia pilótának viszont korábban cseréltek kereket, így gumijai használtabbak.
46. kör: már a 7. helyezettet is lekörözték
Ez jelenleg Pérez, de ő már nagyon régóta a közepes gumikon autózik. Ha így haladnak tovább, akkor akár a 4. Gaslyig is eljuthatnak.
48. kör: Hamilton nem fog végigmenni ezeken a gumikon
Ezt természetesen nem mi állítjuk, hanem ő. A brit pilótának persze sokszor voltak hasonló kijelentései, amelyek gyakran nem bizonyultak igaznak, ráadásul ha neki nem sikerül, akkor minden bizonnyal Bottasnak sem fog, hiszen ő 7 körrel korábban állt ki.
49. kör: Pérez pontot szerezhet
A mexikói pilóta az előző körben állt ki, és a lágyakon a 12. helyre jött vissza, de Russellt máris megelőzte. Eközben Hamilton megfutotta a leggyorsabb kört, ami zárójelbe teszi előző mondatát.
LAP 49/52
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
Sergio Perez is into the pits - and he emerges in P11
Decent recovery mission so far from Checo, who started in the pit lane ??#DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/1AFOn7Mwb8
50. kör: Cunodának fel kell adnia a versenyt
A japán pilótának mérnöke szólt, hogy álljon meg a garázs előtt. Nem sokkal később Schumacher hibázott egy kisebbet a 3-as kanyar előtt.
LAP 51/72
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
More bad luck for Yuki Tsunoda - he's out of the race with just over 20 laps to run ??#DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/iBjBLbjgoe
52. kör: Hamilton elkezdett közeledni
Ahhoz képest, hogy pár körrel ezelőtt mit mondott, ez nem rossz. A brit pilóta hátránya jelenleg 2,3 másodperc Verstappen mögött.
54. kör: Pérez a pontszerzésért támadhat
A Red Bull pilótája utolérte Ricciardót, és ha megelőzi, akkor feljön a pontszerző, 10. helyre.
55. kör: Hamilton közel került Verstappenhez
A címvédő már 1,4 másodpercre volt riválisától, de rádión szóltak neki, hogy túl gyorsan megy, nyilvánvalóan a gumik miatt. Erre ő azzal válaszolt, hogy versenyezni akar. Jelenleg 1,8 másodperc a lemaradása.
56. kör: Pérez már pontszerző helyen
Hiába szóltak Ricciardónak, hogy tartsa fel a mexikói versenyzőt, ez nem sokáig sikerült neki. Így most a Red Bull versenyzője üldözőbe veheti a másik McLarent, Norrist.
58. kör: Hamilton ismét közeledett
A brit versenyző legutóbbi köre közel 2 tizeddel volt gyorsabb, mint Verstappené. Ez a tempóelőny viszont aligha lesz elég az előzéshez, már ha megmarad a különbség.
LAP 57/72
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
Hamilton closing up on Verstappen - he's been flying over the last few laps
Both navigate some traffic and the gap is 1.6s with 15 laps to go#DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/zfjzmnkFbQ
59. kör: Verstappennek elfogytak a gumijai?
Az AWS grafikája szerint mindkét bal oldali abroncsa nagyon elhasználódott, hiszen csak 10%-os érték volt feltüntetve. A televízión keresztül nem tűnik annyira rossznak a helyzet, mindenesetre ez nem jó jel a holland pilótának.
60. kör: Hamilton ismét lemaradt
A Mercedes versenyzőjének 3,6 másodpercre nőtt a hátránya, ráadásul a rádióban ismét kijelentette, hogy a gumik vészesen fogynak.
62. kör: Pérez már Norrist támadhatja
7 tized a különbség a két pilóta között. A mexikói pilóta hatalmas felzárkózást mutat be, könnyen lehet, hogy övé lesz a nap versenyzője cím.
63. kör: a két spanyol is összecsaphat
Norris és Pérez csatája mellett Sainzra és Alonsóra is érdemes figyelni. A kétszeres F1-es világbajnok ugyanis 8 tizedre megközelítette honfitársát. Előbbi 29 körös közepeseken, utóbbi 31 körös lágyakon autózik.
65. kör: egyelőre nincs támadás
Alonso és Pérez sem tudta megkísérelni az előzést. A két spanyol versenyző első, illetve hátsó kereke egyszer közel volt egymáshoz, de valódi támadásról még nem beszélhetünk.
66. kör: Pérez elment Norris mellett
A mexikói pilótának a másik McLarent is sikerült megelőznie, így feljött a 9. pozícióba. A manővert az 1-es kanyar külső ívén hajtotta végre, és hozzátette, hogy szerinte riválisa nem volt korrekt, mivel túlságosan leszorította.
67. kör: Bottas megint kiállt
Vélhetően a leggyorsabb kört akarják megszerezni, ami azért meglepő, mert jelenleg ez Hamiltoné. Persze könnyen lehet, hogy ez változni fog, és annak megfelelően fogják utasítani a finn pilótát.
68. kör: Hamiltonnak is lesz egy kiállása?
Bottasszal közölték, hogy nem mennek rá a leggyorsabb körre, mivel ezt csapattársával készülnek megtenni. Ehhez viszont legkésőbb a 70. kör végén ki kell állnia, vagy bíznia kell benne, hogy nála marad.
69. kör: Bottasé a leggyorsabb kör
Annak ellenére, hogy James Vowles utasította, hogy a kör végén lassítson le. Ezt meg is tette, de még így is lila kört autózott.
70. kör: Hamilton is kiáll
Az utolsó pillanatban tette ezt meg, így Verstappen győzelme nagyjából biztosra vehető, amennyiben nem történik dráma. Hamilton kijelentette, hogy kell neki a leggyorsabb kör.
71. kör: Verstappen a győzelem felé autózik
Csupán egy köre van, mielőtt hazai közönség előtt nyer. A holland közönség már most őrjöng.
Kockás zászló: Verstappen megnyeri hazai futamát!
A holland pilóta pályafutása 17. győzelmét aratta, míg Hamiltonnak végül meglett a leggyorsabb kör, Bottas lett a 3., a 4. Gaslyt pedig Verstappen már lekörözte.
?? TOP 10 FINISHERS ??
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021
1 VER
2 HAM
3 BOT
4 GAS
5 LEC
6 ALO
7 SAI
8 PER
9 OCO
10 NOR #DutchGP ???? #F1 pic.twitter.com/ECRX2ZHtMm
Verstappen átvette a vezetést
A 3 pontos hátrányát 3 pontos előnnyé változtatta, a Mercedes viszont növelte a különbséget a konstruktőri tabellán. Gasly mögött Leclerc, Alonso, Sainz, Pérez, Ocon, Norris és Ricciardo lett az első tíz sorrendje.
Verstappen rekordot döntött
Pályafutása 17. gőzelmével immáron ő minden idők legtöbbször diadalmaskodó pilótája, aki nem nyert vb-t. Most már csak az a kérdés, hogy év végén (illetve valaha) visszaadja-e ezt a csúcsot Stirling Mossnak. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal.
The King Of Zandvoort ????#DutchGP ???? #F1 @Max33Verstappen pic.twitter.com/NZVwmcevrw
— Formula 1 (@F1) September 5, 2021