Tömött lelátók előtt, kifogástalan, ámbár némileg hűvös időben kezdődött meg az 1985 óta első Holland Nagydíj első szabadedzése a tengerpart melletti Zandvoortban. A versenyzők nem is vesztegették sokat az idejüket arra, hogy elkezdjék a barátkozást a modern F1-es autóval mindannyiuk számára ismeretlen 4259 méter hosszú aszfaltcsíkkal.
A leginkább a szuzukai körre (ugyanaz az ember tervezte mindkettőt) hasonlító, nagyon technikás, számos helyen igen szűk és kavicságyas bukóterekkel övezett pályán mindössze néhány másodpercig kellett várni az első vezetői hibára: Cunoda Juki forgatta meg az autóját a 10-es kanyarban, de a pályán tudott maradni, így mehetett is tovább. Néhány perccel később Esteban Ocon is rontott, ő a 12-es kanyart fékezte el és szaladt ki az ott éppen aszfaltozott bukótérbe, majd Pierre Gasly csúszott meg és ment kis híján falnak a döntött hármas kanyarban.
A pilóták kivétel nélkül a közepes vagy a kemény gumikat részesítették előnyben az első etapra, a mezőny eleje kezdésnek 1:15-ös időket autózott, de hamarosan jött a hazai sztár Max Verstappen és első kemény gumis körével 1:13.045-öt repesztett, amivel 7 tizedet adott az eggyel lágyabb gumin második és harmadik helyen álló McLareneknek.
A szintén kemény gumikat használó két Mercedes közül Bottas kezdett jobban, néhány percre át is vette az első helyet Verstappentől, de a holland 1:12.850-nel válaszolt és visszaszerezte azt.
Régi-új helyszínről lévén szó a csapatok és a versenyzők is minél többet akartak körözni, hogy információt gyűjtsenek, ezért aztán igen rosszul jött nekik, hogy 16 perc elteltével Sebastian Vettel leparkolta az elfüstölő Aston Martinját a bokszutca kijáratánál. „Motorhiba" – jelentette a rádióban a korábban az MGU-K-val küzdő négyszeres világbajnok, majd az egyik pályabírótól elkért poroltóval megkezdte a füstölgő kocsi oltását.
Ezután perceken át nézhettük, ahogyan Vettel egyedül próbál boldogulni nem sok sikerrel, mire Michael Masi piros zászlóval leintette az edzést, hogy ellephessék a pályát a sárga ruhás segítők, Vettel azonban ezután is leginkább egyedül küzdött az oltókészülékkel.
Nem ment egyszerűen az autó elszállítása sem, mert mint kiderült, veszélyes volt hozzáérni a gyaníthatóan ERS-hibás kocsihoz, így az egyik Aston Martin-szerelőnek talpig védőruhába öltözve kellett megmérnie a feszültséget az autó különböző pontjain az áramtalanítás után.
Az egész procedúrának köszönhetően a 19. percben félbeszakított edzés csak az 55. percben indult újra, így a pilóták több mint fél órát veszítettekm és csak 6 percük maradt a körözésre.
Amikor a bokszutca végén végre zöldre váltott a lámpa, a megszakítás előtt nem sokkal élre álló Lando Norris vezetett 1:12.679-cel, 76 ezreddel Verstappen, 1 tizeddel Bottas és 183 ezreddel a negyedik helyre felkapaszkodó Hamilton előtt. De nem sokáig maradt ez így, ugyanis mindenki felpakolta a lágy gumikat, a versenyzők pedig már a bokszkijáratban lépésben haladtak, hogy helyet hagyjanak maguknak egy gyorskörre.
Végül Hamiltonnak jött ki a legjobban a lépés és 1:11.500-as körrel az első helyre állította a Mercedest, míg mögé Verstappen iratkozott fel 1:11.597-tel. Őt a két Ferrari követte Sainz-Leclecr sorrendben (ők is csak alig 1 tizeddel maradta le Hamiltontól), majd jött Bottas és a két Alpine. Sergio Pérez csak a 16. lett, Vettel mellett az edzés másik nagy vesztesének Cunoda bizonyult, aki a első percben bemutatott megforgása után valamilyen műszaki hiba miatt a bokszban rekedt és csak 3 kört ment.
Az utolsó percekben az időmérős körök során óriási volt a forgalom a pályán (gyorsköre során Verstappen is sorra kerülgette a többieket), Esteban Ocon és Lando Norris pedig kis híján egymásnak ment, amikor az Alpine versenyzője a 13-as kanyar előtt a körére készülve nem akarta elengedni a britet és ráhúzta a kormányt. Norris egy körrel később egyébként elfékezte magát ugyanott és kicsúszott a kavicságyba.
Emellett a célegyenes végén is volt egy kis csetepaté: Gasly előzte a féktávon Bottast, majd egy kicsit leszorította a külső íven, hogy aztán mellé Mick Schumacher bújjon be belülről.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |