Társoldalunk:
Hírlevél

Verstappen megelőzte a Mercedeseket, majd összetörte a Red Bullt Spában

2021.08.27., 14:55
rendezés

Délutánra Max Verstappen vette át a vezetést a Belga Nagydíj pénteki edzésnapján, de csalóka lehet az időeredménye. A holland pilóta nem csak ezért lehet bosszús, hanem amiatt is, mert a második szabadedzés végén hibázott és összetörte az autóját.

Fennállt a veszélye, hogy alig látunk autót a pályán a Belga Nagydíj második szabadedzésén, és a teljes gyakorlást elmossa az eső, az égiek azonban megkegyelmeztek. A tréning ezzel együtt (akárcsak az első szabadedzés) nedves pályán kezdődött, az intermediate gumiknak azonban túl száraz volt az aszfalt, így az első pályára hajtókat követők már nem bajlódtak a köztes abroncsokkal.

Norris megtett egy kört intermediate gumin, de utána rögtön slickre váltott

Az első mért kört most is Lando Norris teljesítette kemény gumikon, 1:48.219-es idővel foglalta el az első helyet a további neveket nem tartalmazó eredménytáblázaton. Az első negyed óra végére aztán megélénkült a forgalom, és miután mindenki megtett legalább egy mért kört, a két Mercedes állt az élre közepes gumikon Bottas-Hamilton sorrendben. Mögéjük a szintén a sárga oldalfalú Pirelli nyüstölő Verstappen iratkozott fel, de hátránya több mint 6 tizedmásodperc volt az 1:44.513-at repesztő finn mögött. Hamilton 3 századra követte a csapattársát.

A vészharangot ezzel együtt nem kezdték el kongatni a Red Bullnál, ehelyett Verstappen mérnöke nyugodt hangon közölte a holland pilótával, hogy a Mercedesek jobban feltekerték a motorjukat.

Az első félóra végén jöttek a szokásos időmérő-szimulációs körök és a lágy gumik, amelyeken Lewis Hamilton közel 4 tizeddel elmaradt Bottas közepes abroncsokon elért körétől, noha a középső szektorban azért abszolút legjobbat ért el. Szemre nem hibázott a körén a hétszeres világbajnok, így feltehetően vagy több üzemanyaggal, vagy letekert motorral ment. Könnyen lehet, hogy ez volt a helyzet Bottasnál is, aki szintén nem javított.

Verstappen a közepes gumin nagyon lemaradt a MercedesektőlForrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Árulkodóak voltak Verstappen lágy gumis körének szektoridejei is, hiszen míg a kanyargós középső szektorban ő is szárnyalt, az első és a harmadik szektorban nem villogott. Bottast azért így is megelőzte, de csak 41 ezreddel.

Az első szabadedzéshez képest jelentősen lecsökkent a vezetői hibák száma, de azért így is láttunk egy nagy megforgást, Ocon mutatta be a Fagnes-kanyarból kifelé. A Magyar Nagydíj győztese óriási szerencsével nem ütközött neki a korlátnak, így egyedül a gumijait tette tönkre. Nem volt azonban ekkora mázlija Charles Leclerc-nek, aki nem sokkal később összetörte a Ferrariját, előcsalogatva a piros zászlót. A monacói pilóta egy kanyarral korábban hibázott, mint ahol tette ezt az első szabadedzésen, és a 6-os kijáratán túl nagy gázt adva keresztbeállt, majd ledarálta az autó bal elejét a szemközti gumifalon.

Leclerc a falban

A megszakítás nem tett jót a hosszú etapoknak, hiszen így kevesebb ideje maradt a pilótáknak a megtankolt autós körökre. Egészen pontosan 10 perc, így a mezőny egy emberként özönlött vissza a 7 kilométeres aszfaltcsíkra, amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén. Amikor pedig úgy tűnt, hogy szépen lecsordogálnak a percek, jött a csattanó: Verstappen is összetörte az autóját. A pontverseny második helyezettje a hetes kanyarban veszítette el az uralmat a Red Bull felett és csúszott neki a gumifalnak, amitől meg is sérült az RB16B jobb hátulja.

Verstappen a falban

Az újabb piros zászlós megszakítás egyben a második szabadedzés végét is jelentette, már nem tudták újraindítani azt. Verstappen zárt az élen, de keserű lehet a szájíze a baleset miatt. A második helyet Bottas, a harmadikat Hamilton szerezte meg. A másik Red Bull-lal Sergio Pérez csak a tizedik időt autózta, a középmezőny legjobbja címet a negyedik helyen záró Fernando Alonso érdemelte ki. 

Ami az erőviszonyokat illeti, a Red Bull csalóka első helyéről árulkodik az AWS szoftvere is, amely Hamiltont hozta ki leggyorsabbnak 2 tizeddel Bottas előtt, míg Verstappen hátrányát 23 századra értékelte.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:51

Jön a második szabadedzés

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Jön a Belga Nagydíj második szabadedzése, remélhetőleg ebből több információhoz jutunk az erősorrendről, de a nedves pálya miatt ebben nem lehetünk biztosak. Elöljáróban ajánljuk az első tréning krónikáját.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:53

Pénteki képeink Spából

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: Motorsport Images/Andy Hone
GPHírek
14:54

Verstappen csapattársának kiléte nem titok többé

A papírformának megfelelően a Red Bull bejelentette, hogy meghosszabbítják Sergio Pérez szerződését, így jövőre is ő lesz Max Verstappen csapattársa.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
15:00

Zöld zászló!

Most még nehezebbek a körülmények, az F3-as időmérő után elállt az eső, de a pálya még mindig nyirkos, így intermediate gumikra van szükség. A hőmérsékletek továbbra is alacsonyak, 19 fokos az aszfalt, 14 a levegő.

GPHírek
15:03

Most sem maradnak sokáig az esőgumik

Valtteri Bottas és Lando Norris intermediate gumikkal lépett pályára, de az ideális ív száraznak tűnik, úgyhogy hamarosan váltanak majd slickekre, bár az aszfaltcsík széle még mindig nedves. 

Bottas a rádión azt mondta, a csere ideje még nem jött el. 

GPHírek
15:04

Norris már most gumit cserél

A brit pilóta szerint most csak tönkreteszik az intermediate abroncsokat, ezért visszatért a bokszba és kemény keverékű slickeket kapott az autójára.

GPHírek
15:07

A többiek egyelőre nem követik Norris példáját

Bottas, Räikkönen, Gasly és Vettel egyelőre intermediate gumikon van kint, Norris már váltott keményekre, a többiek még várakoznak a bokszban.

GPHírek
15:08

Igazi spái időjárás a mai

Az előző három év során szerencséje volt a mezőnynek, nagyrészt napsütéses időben zajlott a Belga Nagydíj, most viszont olyan a helyzet, amilyennek lennie kell: a pálya egyik részén fenyegető felhők  vonulnak át, a másikon süt a Nap. 

GPHírek
15:11

Nagyon képlékeny a versenynaptár alakulása

Az F1 jogtulajdonosa lényegében szeptember végéig tud tervezni, az Orosz Nagydíjjal bezárólag, utána csak a közel-keleti versenyek tűnnek csak biztosnak. Ennek oka, hogy Törökszország továbbra is szerepel a britek utazási korlátozásokat tartalmazó listáján, Japánt és Ausztráliát pedig már törölték is a naptárból.

GPHírek
15:13

Már a slick gumik vannak többségben

Norris a rádión üzent a csapatnak, hogy hol talál még nedves foltokat, kifejezetten azért, hogy Ricciardónak segítsen. Egyelőre 1:47.138-cal ő a leggyorsabb a mezőnyben.

GPHírek
15:15

A Mercedes továbbra is eltérő szárnyállásokkal megy

Bottas kisebb, Hamilton nagyobb leszorítóerőt generáló hátsó szárnnyal megy, ezzel a Mercedes arra próbál rájönni, hogy a középső vagy az első és a harmadik szektorra érdemes-e optimalizálni az autót. A rádióüzenetek alapján az első tréningen úgy tűnt, Hamilton nem lelkesedik az egyenesben lassabb a autó láttán.

GPHírek
15:17

Megvan az első körtörlés és kicsúszás is

Gasly a Les Combes kanyarokban elvétette a fékpontot és a menekülőúton tért vissza, a 9-es kanyart pedig Sainz szélesítette ki az aszfaltozott bukótéren, a jutalma pedig a kör törlése lett.

GPHírek
15:19

Bottas egy megcsúszással is vezet

A Mercedes pilótája 1:44.513-mal átvettea vezetést közepes keverékű gumikkal, még úgy is, hogy a buszmegállóban alaposan megúszott a Mercedes hátulja, de Verstappen így is csak 0,6 másodpercre tudta őt megközelíteni.

GPHírek
15:20

Hamilton csak századokra Bottastól

A brit pilóta 0,031 másodpercet kapott, vagyis a Mercedes mérnök csapata egyelőre nagyon hasonló eredményre jut a két autó eltérő beállításaival, Bottas viszont tudna előzni is, úgyhogy az alacsonyabb szárnyállás praktikusabbnak tűnik.

GPHírek
15:21

A Red Bull tudja, mitől ilyen gyors Bottas

Verstappen mérnöke arról tájékoztatta a pilótát, hogy Bottas magasabb teljesítményszinttel megy, ennek köszönhető, hogy egyelőre 0,6 másodperccel gyorsabb nála.

GPHírek
15:24

Sisakkamerát mutatnak Alonsótól

Megjelent a Forma-1-ben is a más bajnokságokban már régen használt sisakkamera, rendkívül látványos felvételeket mutat. Külön meglepetés, hogy teljesen jól kivehető Alonso kormányának kijelzője, az értő szemek az összes beállítást leolvashatják róla.

GPHírek
15:27

Verstappen felzárkózott a Mercedesek mögé

A holland versenyző 0,084 másodpercre van Bottastól a szezon leghosszabb pályáján, ez egyelőre csak a 3. helyre elég, pedig igen hasonló tempó összevetve a Mercedesekkel. A hátterét persze egyelőre nem ismerjük, ez a Mercedes és a Red Bull számára is lehet ígéretes eredmény.

GPHírek
15:29

Russell már a lágy gumiknál tart

Félidőhöz közelítve a Williams nem vár tovább az időmérő szimulációval, többen is ezt a példát követik, köztük Bottas is.

GPHírek
15:32

Hamilton nem tud gyorsulni lágyakon

A középső szektorban abszolút leggyorsabb volt, az első és az utolsóban viszont lassabbnak bizonyult, így bő 0,3 másodperccel elmaradt az eddigi legjobb eredménytől.

GPHírek
15:38

Verstappen egy hajszállal átvette a vezetést

A Red Bull pilótája 1:44.472-re gyorsult, ez 0,041 másodperccel jobb Bottas eredményénél, amit még közepesekkel ért el, míg a holland versenyző már lágyakkal ment. Biztos, hogy játszadoznak az erőforrások üzemmódjaival.

GPHírek
15:40

Megforgott a Magyar Nagydíj győztese

Miközben Fernando Alonso éppen a garázsban üldögélve beszélgetett a rádión, csapattársa, Esteban Ocon nagy tempónál elvesztette az uralmát az autója fölött, de a gumik elkoptatásán túl nem esett baja az autójának. 

GPHírek
15:44

Piros zászló!

Leclerc összetörte a Ferrarit, de jól van, már kikászálódott az autóból, de műszaki mentésre lesz szükség. 

GPHírek
15:47

Leclerc-nek hálásak lesznek a csapatok

A pálya állapota végre alkalmas lenne arra, hogy reprezentatív köröket fussanak a  versenyzők, erre Leclerc pont a versenyszimulációk közepén piros zászlót és időveszteséget okozott, hiszen a szabadedzéseken nem állítják le az órát.

GPHírek
15:50

Csak a Ferrari és a Haas nem közelített a Red Bullhoz

Érdemes fenntartásokkal kezelni, de az AWS kimutatása szerint a Red Bull az elméletileg leggyorsabb autó az idei mezőnyben, és a Ferrari, valamint a Haas kivételével mindenki közelített hozzájuk a szezon kezdete óta.

GPHírek
15:51

Újra szabad a pálya!

Szűk 10 perce maradt a pilótáknak, hogy teljesítsék a versenyszimulációk hátralévő részét. Alonso lágyakkal megy ki.

GPHírek
15:53

Esőre készülnek az Alpine-nál

Nem ma, hanem vasárnap, legalábbis Marcin Budkowski, az Alpine technikai igazgatója a Sky Sportsnak azt mondta, hogy szinte biztosan esőt várnak a versenyre, és ha mégis száraz lesz a pálya, akkor ez az egyetlen lehetőségük, hogy szimulálják azt az állapotot.

GPHírek
15:57

Verstappen miatt piros zászlóval zárul az edzés

A holland pilóta is összetörte a Red Bullt, az autó hátuljával ütközött a gumifalnak. "Ennek annyi" - mondta a rádión.

GPHírek
16:00

Zsinórban harmadszor tört össze Verstappen autója

A Red Bull pilótája Silverstone-ban, a Hungaroringen és már Spában is összetört, ezúttal ennek csak mentális következményei lehetnek és a szerelőknek lesz mozgalmasabb az estéjük, de folytatódik a holland pilóta vesszőfutása.

GPHírek
16:09

Verstappen zárt az élen, de a Mercedes gyorsabb lehet

Max Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen lágy gumikkal, de az AWS elemzése alapján ténylegesen Lewis Hamilton diktálja a tempót, ő 0,2 másodperccel gyorsabb Bottasnál és 0,23-mal Verstappennél. A B ligát ezúttal Gasly vezeti 0,83 másodperces hátránnyal. 

Hogy ez így marad-e vagy egyáltalán számít-e a várhatóan esős időjárási körülmények között, majd a holnapi nap folyamán derül ki, előtte viszont most megköszönjük a figyelmet, de jövünk még további hírekkel!

Még több bejegyzés