Délutánra Max Verstappen vette át a vezetést a Belga Nagydíj pénteki edzésnapján, de csalóka lehet az időeredménye. A holland pilóta nem csak ezért lehet bosszús, hanem amiatt is, mert a második szabadedzés végén hibázott és összetörte az autóját.
Fennállt a veszélye, hogy alig látunk autót a pályán a Belga Nagydíj második szabadedzésén, és a teljes gyakorlást elmossa az eső, az égiek azonban megkegyelmeztek. A tréning ezzel együtt (akárcsak az első szabadedzés) nedves pályán kezdődött, az intermediate gumiknak azonban túl száraz volt az aszfalt, így az első pályára hajtókat követők már nem bajlódtak a köztes abroncsokkal.
Lando Norris tried out the intermediate tyres on his opening lap but immediately headed back to the pits for slicks - the track is mostly dry, for now#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/gF5NAT00g0
— Formula 1 (@F1) August 27, 2021
Az első mért kört most is Lando Norris teljesítette kemény gumikon, 1:48.219-es idővel foglalta el az első helyet a további neveket nem tartalmazó eredménytáblázaton. Az első negyed óra végére aztán megélénkült a forgalom, és miután mindenki megtett legalább egy mért kört, a két Mercedes állt az élre közepes gumikon Bottas-Hamilton sorrendben. Mögéjük a szintén a sárga oldalfalú Pirelli nyüstölő Verstappen iratkozott fel, de hátránya több mint 6 tizedmásodperc volt az 1:44.513-at repesztő finn mögött. Hamilton 3 századra követte a csapattársát.
A vészharangot ezzel együtt nem kezdték el kongatni a Red Bullnál, ehelyett Verstappen mérnöke nyugodt hangon közölte a holland pilótával, hogy a Mercedesek jobban feltekerték a motorjukat.
Az első félóra végén jöttek a szokásos időmérő-szimulációs körök és a lágy gumik, amelyeken Lewis Hamilton közel 4 tizeddel elmaradt Bottas közepes abroncsokon elért körétől, noha a középső szektorban azért abszolút legjobbat ért el. Szemre nem hibázott a körén a hétszeres világbajnok, így feltehetően vagy több üzemanyaggal, vagy letekert motorral ment. Könnyen lehet, hogy ez volt a helyzet Bottasnál is, aki szintén nem javított.

Árulkodóak voltak Verstappen lágy gumis körének szektoridejei is, hiszen míg a kanyargós középső szektorban ő is szárnyalt, az első és a harmadik szektorban nem villogott. Bottast azért így is megelőzte, de csak 41 ezreddel.
Az első szabadedzéshez képest jelentősen lecsökkent a vezetői hibák száma, de azért így is láttunk egy nagy megforgást, Ocon mutatta be a Fagnes-kanyarból kifelé. A Magyar Nagydíj győztese óriási szerencsével nem ütközött neki a korlátnak, így egyedül a gumijait tette tönkre. Nem volt azonban ekkora mázlija Charles Leclerc-nek, aki nem sokkal később összetörte a Ferrariját, előcsalogatva a piros zászlót. A monacói pilóta egy kanyarral korábban hibázott, mint ahol tette ezt az első szabadedzésen, és a 6-os kijáratán túl nagy gázt adva keresztbeállt, majd ledarálta az autó bal elejét a szemközti gumifalon.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) August 27, 2021
Leclerc goes into the barriers coming out of Turn 6
He's out of the car #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/WYerZJkoEC
A megszakítás nem tett jót a hosszú etapoknak, hiszen így kevesebb ideje maradt a pilótáknak a megtankolt autós körökre. Egészen pontosan 10 perc, így a mezőny egy emberként özönlött vissza a 7 kilométeres aszfaltcsíkra, amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén. Amikor pedig úgy tűnt, hogy szépen lecsordogálnak a percek, jött a csattanó: Verstappen is összetörte az autóját. A pontverseny második helyezettje a hetes kanyarban veszítette el az uralmat a Red Bull felett és csúszott neki a gumifalnak, amitől meg is sérült az RB16B jobb hátulja.
Another RED FLAG
— Formula 1 (@F1) August 27, 2021
Verstappen into the barriers coming out of Turn 7 #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/42oZFa50Kw
Az újabb piros zászlós megszakítás egyben a második szabadedzés végét is jelentette, már nem tudták újraindítani azt. Verstappen zárt az élen, de keserű lehet a szájíze a baleset miatt. A második helyet Bottas, a harmadikat Hamilton szerezte meg. A másik Red Bull-lal Sergio Pérez csak a tizedik időt autózta, a középmezőny legjobbja címet a negyedik helyen záró Fernando Alonso érdemelte ki.
Ami az erőviszonyokat illeti, a Red Bull csalóka első helyéről árulkodik az AWS szoftvere is, amely Hamiltont hozta ki leggyorsabbnak 2 tizeddel Bottas előtt, míg Verstappen hátrányát 23 századra értékelte.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Jön a második szabadedzés
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Jön a Belga Nagydíj második szabadedzése, remélhetőleg ebből több információhoz jutunk az erősorrendről, de a nedves pálya miatt ebben nem lehetünk biztosak. Elöljáróban ajánljuk az első tréning krónikáját.
Verstappen csapattársának kiléte nem titok többé
A papírformának megfelelően a Red Bull bejelentette, hogy meghosszabbítják Sergio Pérez szerződését, így jövőre is ő lesz Max Verstappen csapattársa.
Zöld zászló!
Most még nehezebbek a körülmények, az F3-as időmérő után elállt az eső, de a pálya még mindig nyirkos, így intermediate gumikra van szükség. A hőmérsékletek továbbra is alacsonyak, 19 fokos az aszfalt, 14 a levegő.
Most sem maradnak sokáig az esőgumik
Valtteri Bottas és Lando Norris intermediate gumikkal lépett pályára, de az ideális ív száraznak tűnik, úgyhogy hamarosan váltanak majd slickekre, bár az aszfaltcsík széle még mindig nedves.
Bottas a rádión azt mondta, a csere ideje még nem jött el.
Norris már most gumit cserél
A brit pilóta szerint most csak tönkreteszik az intermediate abroncsokat, ezért visszatért a bokszba és kemény keverékű slickeket kapott az autójára.
A többiek egyelőre nem követik Norris példáját
Bottas, Räikkönen, Gasly és Vettel egyelőre intermediate gumikon van kint, Norris már váltott keményekre, a többiek még várakoznak a bokszban.
Igazi spái időjárás a mai
Az előző három év során szerencséje volt a mezőnynek, nagyrészt napsütéses időben zajlott a Belga Nagydíj, most viszont olyan a helyzet, amilyennek lennie kell: a pálya egyik részén fenyegető felhők vonulnak át, a másikon süt a Nap.
Nagyon képlékeny a versenynaptár alakulása
Az F1 jogtulajdonosa lényegében szeptember végéig tud tervezni, az Orosz Nagydíjjal bezárólag, utána csak a közel-keleti versenyek tűnnek csak biztosnak. Ennek oka, hogy Törökszország továbbra is szerepel a britek utazási korlátozásokat tartalmazó listáján, Japánt és Ausztráliát pedig már törölték is a naptárból.
Már a slick gumik vannak többségben
Norris a rádión üzent a csapatnak, hogy hol talál még nedves foltokat, kifejezetten azért, hogy Ricciardónak segítsen. Egyelőre 1:47.138-cal ő a leggyorsabb a mezőnyben.
A Mercedes továbbra is eltérő szárnyállásokkal megy
Bottas kisebb, Hamilton nagyobb leszorítóerőt generáló hátsó szárnnyal megy, ezzel a Mercedes arra próbál rájönni, hogy a középső vagy az első és a harmadik szektorra érdemes-e optimalizálni az autót. A rádióüzenetek alapján az első tréningen úgy tűnt, Hamilton nem lelkesedik az egyenesben lassabb a autó láttán.
Megvan az első körtörlés és kicsúszás is
Gasly a Les Combes kanyarokban elvétette a fékpontot és a menekülőúton tért vissza, a 9-es kanyart pedig Sainz szélesítette ki az aszfaltozott bukótéren, a jutalma pedig a kör törlése lett.
Bottas egy megcsúszással is vezet
A Mercedes pilótája 1:44.513-mal átvettea vezetést közepes keverékű gumikkal, még úgy is, hogy a buszmegállóban alaposan megúszott a Mercedes hátulja, de Verstappen így is csak 0,6 másodpercre tudta őt megközelíteni.
Hamilton csak századokra Bottastól
A brit pilóta 0,031 másodpercet kapott, vagyis a Mercedes mérnök csapata egyelőre nagyon hasonló eredményre jut a két autó eltérő beállításaival, Bottas viszont tudna előzni is, úgyhogy az alacsonyabb szárnyállás praktikusabbnak tűnik.
A Red Bull tudja, mitől ilyen gyors Bottas
Verstappen mérnöke arról tájékoztatta a pilótát, hogy Bottas magasabb teljesítményszinttel megy, ennek köszönhető, hogy egyelőre 0,6 másodperccel gyorsabb nála.
Sisakkamerát mutatnak Alonsótól
Megjelent a Forma-1-ben is a más bajnokságokban már régen használt sisakkamera, rendkívül látványos felvételeket mutat. Külön meglepetés, hogy teljesen jól kivehető Alonso kormányának kijelzője, az értő szemek az összes beállítást leolvashatják róla.
Shot of the day ??#BelgianGP ???? @alo_oficial pic.twitter.com/kR4lrjqua2
— Formula 1 (@F1) August 27, 2021
Verstappen felzárkózott a Mercedesek mögé
A holland versenyző 0,084 másodpercre van Bottastól a szezon leghosszabb pályáján, ez egyelőre csak a 3. helyre elég, pedig igen hasonló tempó összevetve a Mercedesekkel. A hátterét persze egyelőre nem ismerjük, ez a Mercedes és a Red Bull számára is lehet ígéretes eredmény.
Russell már a lágy gumiknál tart
Félidőhöz közelítve a Williams nem vár tovább az időmérő szimulációval, többen is ezt a példát követik, köztük Bottas is.
Hamilton nem tud gyorsulni lágyakon
A középső szektorban abszolút leggyorsabb volt, az első és az utolsóban viszont lassabbnak bizonyult, így bő 0,3 másodperccel elmaradt az eddigi legjobb eredménytől.
Verstappen egy hajszállal átvette a vezetést
A Red Bull pilótája 1:44.472-re gyorsult, ez 0,041 másodperccel jobb Bottas eredményénél, amit még közepesekkel ért el, míg a holland versenyző már lágyakkal ment. Biztos, hogy játszadoznak az erőforrások üzemmódjaival.
Megforgott a Magyar Nagydíj győztese
Miközben Fernando Alonso éppen a garázsban üldögélve beszélgetett a rádión, csapattársa, Esteban Ocon nagy tempónál elvesztette az uralmát az autója fölött, de a gumik elkoptatásán túl nem esett baja az autójának.
Piros zászló!
Leclerc összetörte a Ferrarit, de jól van, már kikászálódott az autóból, de műszaki mentésre lesz szükség.
?? RED FLAG!
— Formula 2 Insider (@Formula2Insider) August 27, 2021
Charles Leclerc is in the wall ?? #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/5pN8z0BtcS
Leclerc-nek hálásak lesznek a csapatok
A pálya állapota végre alkalmas lenne arra, hogy reprezentatív köröket fussanak a versenyzők, erre Leclerc pont a versenyszimulációk közepén piros zászlót és időveszteséget okozott, hiszen a szabadedzéseken nem állítják le az órát.
Csak a Ferrari és a Haas nem közelített a Red Bullhoz
Érdemes fenntartásokkal kezelni, de az AWS kimutatása szerint a Red Bull az elméletileg leggyorsabb autó az idei mezőnyben, és a Ferrari, valamint a Haas kivételével mindenki közelített hozzájuk a szezon kezdete óta.
Développement des monoplaces au fil de la saison d’apres les statistiques de la F1 avec Amazon. #F1 #BelgianGP pic.twitter.com/0SFnCJikSX
— Alpine F1 TEAM FR ???? (@AlpineF1Team_fr) August 27, 2021
Újra szabad a pálya!
Szűk 10 perce maradt a pilótáknak, hogy teljesítsék a versenyszimulációk hátralévő részét. Alonso lágyakkal megy ki.
?? GREEN LIGHT ?? Just under 10 minutes left of run time.
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 27, 2021
Plenty of time for fun!#BelgianGP pic.twitter.com/b0DQyz9v1D
Esőre készülnek az Alpine-nál
Nem ma, hanem vasárnap, legalábbis Marcin Budkowski, az Alpine technikai igazgatója a Sky Sportsnak azt mondta, hogy szinte biztosan esőt várnak a versenyre, és ha mégis száraz lesz a pálya, akkor ez az egyetlen lehetőségük, hogy szimulálják azt az állapotot.
Verstappen miatt piros zászlóval zárul az edzés
A holland pilóta is összetörte a Red Bullt, az autó hátuljával ütközött a gumifalnak. "Ennek annyi" - mondta a rádión.
Verstappen se crash apres Malmedy !#BelgianGP pic.twitter.com/hX4ICJXz1H
— Remi Baroche (@RemiB69500) August 27, 2021
Zsinórban harmadszor tört össze Verstappen autója
A Red Bull pilótája Silverstone-ban, a Hungaroringen és már Spában is összetört, ezúttal ennek csak mentális következményei lehetnek és a szerelőknek lesz mozgalmasabb az estéjük, de folytatódik a holland pilóta vesszőfutása.
Leclerc’in ardindan Max Verstappen’de bariyerlerde!??
— Aerodinamik F1 (@aerodinamikF1) August 27, 2021
Spa’da sular durulmuyor.#F1 | #BelgianGP pic.twitter.com/ASO8E6sRkz
Verstappen zárt az élen, de a Mercedes gyorsabb lehet
Max Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen lágy gumikkal, de az AWS elemzése alapján ténylegesen Lewis Hamilton diktálja a tempót, ő 0,2 másodperccel gyorsabb Bottasnál és 0,23-mal Verstappennél. A B ligát ezúttal Gasly vezeti 0,83 másodperces hátránnyal.
Hogy ez így marad-e vagy egyáltalán számít-e a várhatóan esős időjárási körülmények között, majd a holnapi nap folyamán derül ki, előtte viszont most megköszönjük a figyelmet, de jövünk még további hírekkel!