Már vasárnap reggel sejteni lehetett, hogy nem várt izgalmakkal fűszerezett lehet a 36. Magyar Nagydíj, ugyanis borús, esős időjárás fogadta a mezőnyt a Hungaroringen. A reggeli Forma-3-as verseny még vizes pályán zajlott, de aztán a Porsche-szuperkupa mezőnye már száraz aszfalton versenyezhetett. Úgy tűnt, hogy ez vár az F1-es pilótákra is, ám amikor már mindenki azon dörzsölte a tenyerét, hogy a Red Bullok meg tudják-e támadni a lágy gumin a közepeseken rajtoló Mercedeseket, a rajt előtt húsz perccel elkezdett esni.
A felvezető kör kezdetéig olyan vizes lett az aszfalt, hogy mindenki intermediate gumikon hagyta el a rajtrácsot, majd miután elkezdett erősen esni, Antonio Giovinazzi máris a bokszutca felé vette az irányt teljes esőgumikért. A többiek azonban felálltak és nekiindultak a 70 körnek, sokan azonban már az első kör végét sem érték meg. Verstappen lerajtolta Bottast, miközben Hamilton simán eljött az élen. A finn versenyző mellett Sergio Pérez és Lando Norris is elment, Bottas utóbbi mögött ért a célegyenes végére, ahol rendesen elmérte a féktávot, megtorpedózta a McLarent, majd Norris a második helyen beforduló Verstappent, Bottas pedig Sergio Pérezt ütötte ki.
Bottas számára rögtön az első kanyarban véget ért a verseny, Pérez elevickélt a 11-es kanyar utáni egyenesig,
a 13. helyre visszaeső Verstappen és a 15. pozícióba visszacsúszó Norris pedig tovább tudott menni. Nem ez volt azonban az egyetlen baleset az első kanyarban, hátrébb Lance Stroll is elnézte a féktávot, és az egyes kanyart belül levágva nekicsattant Charles Leclerc-nek, aki ettől Daniel Ricciardo McLarenjét forgatta meg. Ebből a hármasból az Aston Martin és a Ferrari versenyzőjének ért véget a futam.
Hárman tehát szinte rögtön kiestek, majd miután a rengeteg törmelék eltakarításához piros zászlóval félbeszakították a versenyt, a McLaren is bejelentette, hogy autója sérülései miatt Norris is feladja a küzdelmet.
15 autóval folytatódhatott tehát az újraindítás után a Magyar Nagydíj, ám kevesen gondolták ekkor, hogy újabb őrület következik. Az eső elment, a nap pedig előbújt és szárította az aszfaltot, ennek ellenére mindenki intermediate gumikon hagyta el a bokszutcát, hogy megtegye a felvezető kört a második állórajthoz, amelyhez elképesztő módon egyedül csak Lewis Hamilton állt fel a rajtrácsra, mögötte ugyanis a teljes mezőny kihajtott a bokszutcába közepes keverékű slick abroncsokért.
Szürreális látványt nyújtott, ahogy a célegyenesben árválkodó Mercedes előtt kialudtak a piros lámpák, és Hamilton egyedül kilőtt,
miközben a többiek a bokszutca végi piros lámpánál várakoztak. Szinte rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy a Mercedes pilótája ezzel elveszítette az első helyet, a többiek ugyanis szinte már a kör végére utolérték, majd miután ő is megejtette a kerékcserét, csak a sor végére tért vissza.
Hihetetlen módon a soha korábban még F1-es futamot nem vezető Esteban Ocon állt az élen, mögötte Vettel, Latifi, Cunoda és Sainz sorjázott, és még Mick Schumacher is pontszerző helyen volt, miközben a sérült autóval versenyző Verstappen Hamiltonnal egyetemben az első tízen kívül tanyázott.
Először talán ekkor nyugodtak le egy kicsit a kedélyek (Räikkönen azért kapott egy 10 másodperces büntetést, mert kiengedték a kerékcserénél Mazepin elé, akinek az Alfával való ütközéstől eltört a jobb első felfüggesztése és ő is kiesett), a stratégák azonban nem pihenhettek. Hamilton küszködött azzal, hogy a pályán előzzön, így a Mercedes a 19. körben kihívta őt egy friss kemény szettért. Az időközben Mick Schumacherrel kőkemény csatát vívó Verstappen egy körrel később érkezett a bokszba, de már csak a Mercedes mögé tért vissza, amely azzal a lendülettel Daniel Ricciardót, majd nem sokkal később Russellt és Schumachert is megelőzte, és már a 8. helyen haladt.
Verstappen ezzel szemben a sérült autóval beragadt a 12. helyen az ausztrál pilóta McLarenje mögé, és a 33. körre több mint 20 másodperces hátrányt szedett már össze az egyre feljebb zárkózó hétszeres világbajnokkal szemben, aki ekkor már az ötödik helyen haladt.
Az élen autózók közül Ocon, Vettel, és a cserék közben a harmadik helyre feljövő Alonso húzta legtovább a második rajt előtt feltett közepes gumikon. Vettel végül a 36. körben jött, Ocon pedig egy körrel később, és éppenhogy az Aston Martin elé tért vissza. Ebben nagy szerepe volt a kerékcserék gyorsaságának is, az Alpine szerelői ugyanis több mint egy másodperccel gyorsabban dolgoztak, így Vettel hiába teljesített villámszerű kivezető kört, ez is kevésnek bizonyult. A négyszeres világbajnok ezzel együtt nem adta fel és
1 másodperc körüli távolságban maradva mindent megpróbált, de nem tudott előzési pozícióba kerülni.
Ahogyan az várható volt, Hamilton két kerékcserével teljesítette a versenyt, a 48. körben jött másodszor, hogy friss közepes gumikon eredjen a tőle 15 másodpercre levő Fernando Alonso nyomába. A hétszeres világbajnok több másodpercekkel volt gyorsabb körönként, mint az előtte autózók, bő 15 körrel a vége előtt pedig utol is érte a spanyolt, akivel óriási csatába kezdett, a kétszeres világbajnok azonban a kettes és a négyes kanyarban kétszer is mesteri védekezéssel tartotta maga mögött a címvédőt.
Verstappen eközben azért is megizzadt, hogy egyáltalán pontot szerezzen, de a 61. körben csak sikerült beültetnie a hintába Daniel Ricciardót, és az egyes kanyar után elment a McLaren mellett, átvéve a tizedik helyet. Hamilton azonban hiába próbálkozott valami hasonlóval Alonso ellen, a 40 éves spanyol rutinja azonban olyan szélessé tette az Alpine-t, amennyi pont elegendő volt ahhoz, hogy a Mercedes ne tudjon elslisszolni mellette. A 63. körben a Mansell-kanyar előtt össze is értek, amikor Hamilton kívülről próbálta megkerülni a kétszeres világbajnokot, ez nem is tetszett a Mercedes versenyzőjének,
de a 65. körben végül így is sikerrel járt, miután Alonso elfékezte magát a célegyenes végén.
Az élen eközben Vettel nem engedte 1,5 másodpercnél messzebb Esteban Ocont, de a 49. körtől eltekintve, amikor Räikkönen lekörözése közben kis híján bevetődött az Alpine mellé az egyes kanyarban, nem volt valódi próbálkozása, így végül bekísérte a célba az élete első Forma-1-es győzelmét és egyben az Alpine első sikerét elérő franciát. Hamilton a végén 0,8 másodpercre megközelítette Vettelt, így ha nincsenek az Alonso mögött töltött körök, akár nyerhetett is volna.
A világbajnoki pontversenyben azonban így is visszavette a vezetést a hétszeres világbajnok, miután Verstappen csak a tizedik lett. Ocon, Vettel és Hamilton mögött Sainz, Alonso, Gasly, Cunoda, Latifi, Russell, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Schumacher és Giovinazzi lett a további sorrend.
Utólag kiderült, hogy Vettel autójában nem maradt elég benzin a kötelező mintavételhez, ezért kizárták, mindenki egy hellyel előrébb került.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |