A várt és sokak által remélt eső ezen a héten is elkerülte a Red Bull Ringet, így akárcsak a Stájer Nagydíjon, az Osztrák Nagydíjon is száraz pályán zajlott az időmérő edzés. Az az időmérő edzés, amelynek Max Verstappen vágott neki toronymagas esélyesként, miután a 3. szabadedzésen több mint fél másodperccel utasította maga mögé a Mercedeseket.
Eltérés volt a pénteki naphoz képest, hogy sokkal melegebb időjárás fogadta a mezőnyt, az időmérő 52 fokos aszfalthőmérséklet mellett vette kezdetét, ami sokaknak már egy körön is gondot okozott, lévén a lágy gumik már a kör végére túlmelegedtek.
A Q1-ben a két Haas jött ki elsőként, az első mért kör pedig Nyikita Mazepiné volt (1:07.106), de nem sokáig állt vele az élen, rövidesen érkezett ugyanis Mick Schumacher és egy másodperccel megdöntötte csapattársa idejét. Ami az elejét illeti, az első ütésváltás Verstappené volt, 1:04.2-es idejéhez a második helyre feliratkozó Hamilton nem tudott 2 tizednél közelebb kerülni. A hétszeres világbajnokot csapattársa követte, miközben Sergio Pérez továbbra is jókora lemaradásban volt.
Nem mindenki a lágy gumikon próbálkozott egyébként a Q1-ben, a két Aston Martin és a két Alpha Tauri is közepeseken jelent meg. De nemcsak ez okozott meglepetést, hanem a Mercedeseket hátrébb lökő Lando Norris és különösen Fernando Alonso tempója is, miközben Antonio Giovinazzi top 10-es jelenléte már-már megszokottnak tűnhetett a szabadedzések után.
A hajrára végül mindenki felhagyott a kísérletezéssel és az egész mezőny a lágy abroncsokon jött ki egy utolsó Q1-es körre, hogy megpróbálja magát beverekedni a Q2-be. A kieső helyeken ekkor Latifi, Ocon, Gasly, Schumacher, Mazepin volt a sorrend, és többé-kevésbé maradt is, mivel végül csak a francia pilótának sikerült ebből az ötösből továbbjutnia, miközben a kiesők közé Kimi Räikkönen (16.) csatlakozott az Alfa Romeóval. Mögötte Ocon, Latifi, Schumacher és Mazepin volt a sorrend, a Haas újoncai között óriási, több mint 5 tizedes különbséggel a német javára.
Ocon és Räikkönen kiesése egyaránt fájó annak tükrében is, hogy csapattársuk mindkettejük esetében jóval előrébb végzett: Alonso Oconnál közel 6 tizeddel gyorsabb idővel a harmadik, Giovinazzi Räikkönennél 2 tizeddel jobb körrel a hetedik pozíciót kaparintotta meg. A Q1-ben Verstappen volt a leggyorsabb Norris és a már említett Alonso előtt (csak ők nem jöttek másodszorra a végén), utánuk Hamilton, Bottas, Sainz, Giovinazzi, Pérez, Gasly, Vettel, Leclerc, Russell, Stroll, Cunoda, Ricciardo volt a továbbjutók sorrendje. A McLaren ausztrál pilótája kis híján ráfázott, Q1 végi körét ugyanis törölték, így mindössze 32 ezreden múlott a továbbjutása.
A Q2 elején percekig Sergio Pérez szolgáltatott látnivalót, miután egyedül ő jött ki a pályára, méghozzá közepes keveréken, amelyen 1:04.554-es időt autózott. A többiek ezt a garázsból nézték végig, majd azt is, ahogyan a mexikói visszatér a bokszutcába, és csak tíz perccel a második edzésszakasz vége előtt kezdtek el kiszállingózni a pályára.
Ahogyan azt várni lehetett, nem Pérez volt az egyetlen, aki a jobb stratégia miatt a közepeseken próbálta meg a továbbjutást. Mindkét Ferrari, Mercedes, McLaren és Max Verstappen is a sárga oldalfalú Pirelliken érkezett, amelyeken a holland autózta a legjobb kört (1:04.208), mögé pedig 275 ezredes hátránnyal Lando Norris iratkozott fel. Miután a 3. szabadedzésen nem használt közepes szettet, Péreznek maradt egy extra garnitúrája, így amikor a többiek az elsőn érkeztek, ő már második körét futotta, és Norrisszal ezredre azonos időt autózva bejött harmadiknak.
A mexikóit a lágyakon próbálkozó Vettel követte a nyakán Hamiltonnal, Stroll-lal, Gaslyval, Bottasszal, Russell-lel és Cunodával. A két Ferrarinak nem jött be a sárga jelzésű gumi, mindketten kieső helyen álltak, akárcsak Alonso, Ricciardo és Giovinazzi is.
Meglepő módon csak Ricciardo váltott vissza közepesről lágyra (meg Pérez, de az ő esetében ennek inkább csak a túlbiztosítás volt az oka) a Q2 hajrájára, azaz a két Ferrari is maradt ezen a keveréken, miközben Russellnek a Williams lágy helyett ekkor tette fel először a közepeset.
A kiesők kiléte végül az utolsó roham után sem változott, azaz mindkét Ferrari búcsúzott (Sainz 11., Leclerc 12. lett) Ricciardo (13.), Alonso (14.) és Giovinazzi (15.) kíséretében. A spanyolnak ugyanakkor meglehetett volna a Q3, ha Sebastian Vettel nem tartja őt fel az utolsó kanyarban. Az Alpine világbajnoka teljes sebességnél érte utol a poroszkáló Aston Martint, majd kezdett heves mutogatásba és szitkozódásba. Vettel is tudta, hogy rossz helyen volt, miután nem tudta elkezdeni a körét, sűrű bocsánatkérésekbe fogott. Az esetet az időmérő után vizsgálták a felügyelők, a négyszeres világbajnok pedig végül három helyes rajtbüntetést kapott.
Ami a továbbjutókat illeti, George Russell 10. helye volt a leginkább elismerésre méltó teljesítmény, különösen úgy, hogy közepes gumikon juttatta be a Williams-t a harmadik szakaszba. A britnek először sikerült ez F1-es karrierje alatt. Az élen Verstappen zárt 1:03.927-tel, 3 tizeddel verve Hamiltont, 4 és féllel Bottast. Utánuk Gasly, Norris, Pérez, Vettel, Cunoda, Stroll, Russell volt az első tíz sorrendje. A két Red Bull mellett a két Mercedes, Norris és Russell rajtolhat tehát közepeseken holnap az első tízben.
A Q3 elején vihar előtti csend honolt, néhány percen át ugyanis senkinek nem akaródzott kimenni. Miután megélénkült a forgalom, konstatálhattuk, hogy a közepes gumikat mindenki elfelejtette, egy körön egyértelműen a lágy volt tehát a jobb abroncs.
Az első gyorskörök után Verstappen ragadta magához a vezetést 1:03.720-szal, mögé azonban nem valamelyik Mercedes, hanem a szenzációsan vezető Norris jött be 1:03.958-cal, és csak őt követte előbb Hamilton, majd Bottas. Pérez volt az ötödik, utána következett Gasly, Vettel, Cunoda, Stroll, és az első kört kihagyó Russell.
Úgy tűnt, hogy innen sima lesz Verstappen dolga, de nem lett az, Norris ugyanis nagyon megfuttatta őt a pénzéért. A holland az utolsó szett gumiján nem tudott javítani, a brit viszont igen, és végül csak 48 ezreddel csúszott le élete első pole pozíciójáról. Pérez a végén nagyot hajrázott és odaért a 3. helyre, 27 századra csapattársától, a Mercedeseknek így meg kellett elégednie a negyedik (Hamilton) és az ötödik pozícióval. Mögöttük Gasly, Cunoda, Vettel, Russell és Stroll volt az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |