Max Verstappen győzelmét hozta a Stájer Nagydíj, amelyen a holland pilóta egy pillanatig sem hagyott esélyt a második helyen célba érő Lewis Hamiltonnak. A harmadik helyet Valtteri Bottas szerezte meg Sergio Pérez előtt.
Az egész héten várt eső végül a Stájer Nagydíj hétvégéjének vasárnapjára sem érkezett meg a Red Bull Ring fölé, így ez nem kavarta meg az erősorrendet, ám enélkül is volt bőven miért izgatottnak lenni a 71 körös verseny előtt. A pole pozícióból Max Verstappen várhatta a rajtot közepes keveréken, mellőle pedig az időmérőn a harmadik időt elérő, Valtteri Bottas büntetése miatt a második helyre előrelépő Lewis Hamilton indult, szintén a sárga oldalfalú Pirelliken.
Az első tízből rajtuk kívül csak az ötödik helyre száműzött Bottas és az eredetileg a Q2-ben kieső, Cunoda büntetése miatt a 10. rajtkockát megöröklő George Russell kezdett közepes keveréken. A harmadik helyről startoló Lando Norris és a lámpák kialvását a negyedik helyről váró Sergio Pérez lágy gumin vágott neki a futamnak.

Különösen utóbbi vihetett színt a Red Bull és Mercedes közötti taktikai csatába, pláne annak tükrében, hogy a Pirelli előzetesen a lágy-közepes taktikát jósolta a leggyorsabbnak, és az említett hármas által követni kívánt közepes-kemény változatot csak a harmadik helyre tette a lágy-kemény variáció mögé. A legjobb tízen kívül ugyanakkor senki nem tette fel a lágy gumit a rajthoz (a Q3-ba bejutó, büntetése miatt a 12. helyről induló Cunodát kivéve, de neki nem volt választása, miután a Q2-ben lágyon ment), keményeket pedig egyedüliként a 18. helyről induló Kimi Räikkönen használt.
A rajtot Verstappen jól kapta el, Hamiltonnak esélye sem volt támadni őt, hátrébb viszont óriási volt a helyezkedés. Ennek a 6. helyről rajtoló Gasly és a mögüle induló Leclerc itta meg nagyon a levét, az egyes kanyar után ugyanis összeértek, amitől az Alpha Tauri bal hátsója defektes lett, a Ferrarinak pedig letört a szárnya. A defektes gumival Giovinazzival is összeakadó Gaslynak ez a verseny végét jelentette, Leclerc pedig kerékcsere után a mezőny után eredhetett, akárcsak a szintén bajba kerülő Nicholas Latifi.

Pérez a negyedik helyről csak rövid ideig tudta megelőzni Norrist, aki a négyes kanyar előtt visszatámadott és visszavette a harmadik helyet. A 6. kör végén Verstappen, Hamilton, Norris, Pérez, Bottas, Stroll, Alonso, Russell, Ricciardo, Cunoda volt. Miután rendeződtek egy kicsit a viszonyok, Ricciardo néhány kanyar leforgása alatt visszacsúszott a 13. helyre, amikor elment az erő a motorjából, majd egyszer csak visszatért, így az ausztrál pilóta folytatni tudta.
Norris csupán a 10. körig őrizte a harmadik helyet, ekkor Pérez a DRS-sel simán kifékezte őt a 3-as kanyarban, majd egy körrel később Bottas is elment mellette.
A McLaren pilótáján látszott, hogy nem az élmenőkkel akar csatázni. Ami az első helyért zajló csatát illeti, Verstappen kicsit elhúzott Hamiltontól, és kényelmes, 3 másodperc körüli előnyt épített ki, miközben a hétszeres világbajnok mögött óriási szakadék tátongott, Pérez hátránya ugyanis már több mint 10 másodpercre rúgott.

A tervezett kerékcserék sorát a 22. körben a valamivel korábban Schumacherrel csatázó Nyikita Mazepin kezdte. Az ekkorra már 5 másodperces hátrányba kerülő Hamiltonnak a 25. körben majdnem elszállt minden reménye a futamgyőzelemre, amikor a négyes kanyarban megcsípte a kavicságyat és majdnem eldobta a Mercedest, miközben azt jelentette, hogy elkezdett kisebb vibráció jelentkezni az autóban.
Az élmezőnyből elsőként Pérez állt ki a lágy gumikon a 26. kör végén, és megkapta a kemény gumikat.
Pechére 4,8 másodpercig állt a szerelők között, mert a bal hátsója túl lassan ment fel.
A Mercedes azonnal le is csapott a hibára, a 27. körben kihívta Bottast és átugrotta vele a mexikóit. Egy körrel később Hamilton is érkezett a keményekért, majd egy körre rá Verstappen is meglátogatta a bokszot. Mondani sem kell, simán visszatért az élre.
Innentől kezdve azon múlt minden, hogy a kemény gumival ki tud jobban bánni és elmenni a futam végéig.

A 39. körben megismerhettük a második kieső kilétét is: a remekül kezdő, első williamses pontjaira hajtó George Russell leparkolta az autót a garázsban. A fiatal brit ezzel körök óta tartó szenvedésének vetett véget, az autóján ugyanis már korán technikai gondok jelentkeztek, ami miatt egy extra kiállást is be kellett iktatnia.
Eközben az élen Hamiltonnak azt mondták, hogy az eredeti tervhez képest máson gondolkodnak, magyarul a két kiállásos taktikát fontolgatta a Mercedes, amely a kemény gumin sem tudott hozzászólni Verstappen tempójához, ám az 50. kör után végül elvetették ezt a forgatókönyvet, és maradtak az egy cserénél.
Miközben Hamilton hátránya egyre csak nőtt, a Red Bullnál sem volt minden rendben, a holland ugyanis már sokadszor panaszkodott a hátsó fékekre, mire a mérnöke azt tanácsolta neki, hogy ne fékezzen az utolsó kanyar előtt a kerékvetőn. A pálya ezen szekciójával egyébként a címvédőnek is meggyűlt a baja, és kétszer egymás után is figyelmeztetést kapott pályaszélesítésért, így nagyon oda kellett figyelnie, hogy ne kapjon büntetést.
Mivel a 62. körre már 10 másodperc fölé nőtt Verstappen előnye, leginkább Bottas és Pérez csatája lehetett érdekes a dobogós helyezéseket illetően. A Red Bull az 54. körben másodszor is kihívta Pérezt, aki amellett, hogy közepes gumin elvette a leggyorsabb kört Hamiltontól, a finn pilóta nyomába eredt.

Hátrébb a két Ferrari mintaszerű felzárkózása szórakoztathatta a nézőket, Sainz és Leclerc a hajrára a hatodik, illetve a hetedik helyig kúszott fel a rangsorban, igazolva a pénteken látott kiváló versenytempójukat, sőt, a spanyol pilóta még Hamiltont is megelőzte, visszavéve a brittel szembeni körhátrányát.
Mivel elég nagy volt az előnye a harmadik helyen autózó Bottasszal szemben, a Mercedes a 69. körben kihívta Hamiltont lágy gumikért, hogy visszaszerezhesse a leggyorsabb kört és az azért járó egy pontot, ami össze is jött nekik. Mindez azonban mit sem zavarta Verstappent, aki simán nyert és növelte az előnyét az összetettben. Hamilton bejött a második helyen, a harmadik pedig az utolsó körben már Pérez támadásait visszaverő Bottas lett.
A mexikói pilóta mögötti sorrend a következőképp alakult: Norris, Sainz, Leclerc, Stroll, Alonso, Cunoda, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Ocon, Giovinazzi, Schumacher, Latifi, Mazepin.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Jön a dupla osztrák futam első felvonása
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Red Bull Ringen rendezett Stájer Nagydíj! A hétvége eddigi, pályán zajló eseményeinek összefogalóit az alábbi linkeken olvashatják.
Climbing on-board ?? Bulls go to the grid ?????? pic.twitter.com/qe7xRHOzJC
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) June 27, 2021
Verstappent mérnöke tüzelte fel a Q3-ra
A holland pilóta elárulta, közvetetten versenymérnöke, Gianpiero Lambiase is segíthetett neki, hogy a Q3-ban megautózza pole pozíciót érő körét. A második szakasz végén ugyanis a közepesek után lágy gumikon próbálkozott, ám már az 1-es kanyarban feltartották, emiatt elvette és visszahajtott a bokszba. A brit szakember megfeddte versenyzőjét, hogy a balszerencse ellenére befejezhette volna körét, hogy lássák, hogy az abroncsok mire képesek.
„Nem válaszoltam neki, de szerintem legbelül feltüzelt, hogy a Q3-ban futott első körömet kicsit jobban megnyomjam" – mondta Verstappen.
?? @Max33Verstappen was...
— Formula 1 (@F1) June 26, 2021
level
On another in qualifying ??#StyrianGP ???? #F1 @pirellisport pic.twitter.com/QXwna1o0p4
Egy világbajnok ma ünnepli születésnapját
Nico Rosberg, a legfiatalabb, már nem aktív világbajnok a mai napon tölti be 36. életévét. Erről az F1 közösségi oldala sem felejtett el megemlékezni, amit pályafutása legnagyobb sikeréről készült képekkel tett meg.
Wishing a very happy 36th birthday to our 2016 champion @NicoRosberg ???? pic.twitter.com/4ZeCYPvN6P
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Úgy néz ki, mégsem fog esni
Ahhoz képest, hogy vasárnap délutánra viharokat jósoltak a helyszínen, az utolsó információk szerint csupán 19% a valószínűsége, hogy a verseny ideje alatt megérkezzen az égi áldás. Az alábbi, nem sokkal korábban készült kép alapján ettől most igencsak messze vagyunk.
And the Styrian hills come alive! ????
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
The pit lane is open ??#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/xCjNQhOqAO
A Red Bullok megspóroltak egy friss közepes gumit
Az alábbi képen a futamra rendelkezésre álló gumiszettek láthatóak pilótánként. Az első öt pozícióból induló versenyzőből a két Red Bull és Norris rendelkezik friss közepes abroncsokkal, míg a Mercedesek nem. Igaz, a holland pilóta esetében ennek vélhetően csak akkor lehet jelentősége, ha legalább egyszer beküldik a biztonsági autót, ugyanis ő a sárga oldalfalú gumikon rajtol.
?? ?? ?? #StyrianGP ???? #Fit4F1 pic.twitter.com/JOMwWnt53v
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 27, 2021
Pérezék vannak ideális stratégián?
A Pirelli szerint a lágy-közepes taktikával lehet a leggyorsabban teljesíteni a versenyt, amit a lágy-kemény és a közepes-kemény, majd a lágy-közepes-lágy követ. Ez alapján az élmezőnyből Norris és Pérez van a legjobb stratégián, hiszen ők a C4-eseken rajtolnak. Jó kérdés, hogy az olasz gumigyártó miért nem tüntette fel a közepes-lágy variációt.
How to get to the ??! ??#StyrianGP ???? #Fit4F1 pic.twitter.com/LGICDXU2pr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 27, 2021
A Mercedes történelmi gödörbe kerülhet
A hibrid korszakban még soha nem fordult elő, hogy a brackley-iek egymást követő négy futamból egyet se nyerjenek meg. Jelenleg zsinórban három Red Bull-győzelemnél tartunk, így a mai futamon ez a statisztika is könnyedén megdőlhet.
Bottast és Cunodát büntették
Két pilóta is hátrébbról rajtol, mint az időmérőn megszerzett pozíciója, A finn pilótát még a pénteki piruettje miatt szankcionálták három hellyel, míg a japán újoncot pont Bottas feltartása miatt sorolták hátra ugyanennyivel.
Meglehet Russell első pontja a Williamsszel?
A brit versenyző a 11. helyen végzett a kvalifikáción, ám Cunoda büntetése miatt eggyel előrébbről kezdi meg a futamot. A második szabadedzésen irreálisan jó versenytempót mutatott, ami ha részben valós, akkor nagy esélye lehet a pontszerzésre. Ráadásul gumit is szabadon választhat.
Time to send it ?? pic.twitter.com/4irb5lioak
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 27, 2021
Verstappenéknek hátrafelé is figyelniük kell a rajtnál
A holland pilóta és Hamilton a közepes gumikon rajtol, míg a második sorból induló Norris és Pérez a sokkal jobban tapadó lágyakon. Ennek következtében könnyen lehet, hogy az első kör végén nem a két éllovas lesz az első két helyen.
Bulls assembled.... on the grid ?? Counting down to lights out ?? #StyrianGP ???? pic.twitter.com/ULgBHXAjkp
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) June 27, 2021
Meleg van, esőnek nyoma sincs
Napos, részben felhős égbolt fogadja a mezőnyt, a páratartalom 33,2%. A levegő hőmérséklete 26 fok, míg a pályáé 52 fokos.
What a place to go racing! ??#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/7mh6FkYM1i
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
A közepes a legnépszerűbb választás
Az időmérő első tíz helyezettjét leszámítva egy kivétellel mindenki a sárga oldalfalú abroncsokon rajtol. Ez az egy kivétel pedig Räikkönen, aki a keményeket választotta, a lágyakon tehát csak azok indulnak, akiknek ez kötelező.
Elindult a felvezető kör
Mindenki simán elhagyta a rajtrácsot, tehát minden bizonnyal pár perc múlva megkezdődhet a Stájer Nagydíj.
Rajt: Pérez majdnem lerajtolta Norrist
A két éllovas simán eljött, Pérez azonban jobban rajtolt, de Norris végül a pályát elhagyva visszavette a pozíciót. Hátul közben néhányan összeütköztek.
1. kör: Leclerc autója megsérült
A monacói pilóta be is ment a bokszba, de ugyanígy tett Gasly és Latifi is, előbbinek defektje volt. Giovinazzi szintén visszaesett, őt Gasly ütötte meg.
LAP 1/71
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Verstappen gets a clean start and leads, Hamilton second
But there's a big tangle at the back of the field at Turn 3#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/WKyxGN4bnk
2. kör: Verstappen máris ellépett
A holland pilóta másfél máásodperccel vezet Hamilton előtt, aki szintén ellépett Norristól. Pérez viszont közel tudott maradni a McLarenhez.
3. kör: Hamilton a jobb elsőre panaszkodik
A brit pilóta a rádióban jelentette, hogy megütötte a jobb első abroncsot. Meglátjuk, hogy ez lesz-e hatással a versenyére, és ha igen, milyen hatást gyakorol.
4. kör: Gasly kiesett
A múlt heti futammal ellentétben nem fogja mindenki befejezni a mai versenyt, ugyanis a 6. helyről induló Gaslynak már az elején befejeződött a futama. Stroll szintén visszaesett, jelenleg ő az utolsó.
Gutting for Gasly ??#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/hwRwsZuGGS
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
5. kör: Russell a hetedik
A brit pilóta három helyet is javított, igaz, nem önerőből, hiszen Gasly, Leclerc és Stroll is kiesett előle. Könnyen lehet, hogy ma meglesz az első pontszerzése a Williamsszel.
6. kör: Stroll mégsem esett vissza
Ahogyan a Sky Sports kommentátorait, úgy minket is megviccelt a Live Timing, ami az utolsó helyen mutatta a kanadai pilótát. Stroll azonban továbbra is ott van a 6. helyen, így Russell sem a 7., hanem a 8. pozíciót foglalja el.
7. kör: Ricciardo autójával történt valami
Az ausztrál pilóta hirtelen visszaesett a 13. helyre, azonban azóta abban a pozícióban halad, szóval lehet, hogy a gond csak átmeneti volt. Más kérdés, hogy ez is sokba került.
9. kör: Verstappenék elhúztak
Úgy néz ki, valóban a közepes gumi volt a nyerő stratégia, ugyanis Hamilton már 10 másodperccel vezet Norris előtt. Verstappen mögött közel 3 másodperc a lemaradása.
10. kör: Pérez a harmadik
Norris nem is nagyon védekezett, inkább megóvta a gumikat, így a mexikói pilóta a 3-as kanyarban elment mellette.
LAP 10/71
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Perez eases past Norris at Turn 3 and is up to P3 #StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/SVqzMWUAfW
11. kör: Bottas is megelőzte Norrist
Hasonló volt a forgatókönyv, mint egy körrel korábban Pérez ellen, a brit versenyző nem igazán mutatott ellenállást. Bottas lemaradása 2,7 másodperc Pérez mögött.
12. kör: Leclerc utolérte a Haasokat
A Ferrari pilótájának borzasztóan indult a futam, és még mindig az utolsó előtti helyen áll. Az imént érte utol Schumachert, vélhetően nemsokára meg is előzi.
13. kör: Russell tartja a tempót
A brit pilóta lemaradása csupán 1,2 másodperc Alonso mögött, őt viszont DRS-távolságon belül követi Cunoda. Eközen Leclerc elment mindkét Haas mellett.
LAP 16/71
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Russell is P8, and keeping Tsunoda and Sainz comfortably at bay currently#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/gCVQyzADR2
15. kör: Alonso mögött vonat alakult ki
Most már Russell is 1 másodpercen belül van, akit Cunoda követ közelről, de Sainz, Vettel és Räikkönen is 1 másodperc környékén van az előtte lévőhöz képest, A kiállások kulcsfontosságúak lesznek ezeknél a pilótáknál.
16. kör: a két éllovas folyamatosan húz el
Verstappen előnye 3,7 másodperc, Hamilton viszont már 12 másodperccel vezet Pérez előtt. Russellnél eközben túlmelegedési probléma lépett fel.
17. kör: Bottas sem közeledik
A finn pilóta nem tudja utolérni Pérezt, sőt, hátránya már 3,7 másodperc. Lehet, hogy ezúttal sem lesz meg neki a dobogó.
18. kör: Hamiltonnak jobb állapotban vannak a gumijai?
Az AWS szerint a brit pilótának sokkal jobban sikerültéletben tartania az abroncsait, mint az előtte autózó Verstappennek. Kérdés, hogy ez mennyire valós információ, hiszen a programnál előfordul, hogy mellélő.
20. kör: Bottas gyorsabb Hamiltonnál
Mármint a lassú kanyarokban, legalábbis a finn pilóta mérnöke szerint. A 31 éves versenyző jelentősen csökkentett hátrányából Pérezzel szemben, jelenleg 3 másodperc a lemaradása.
21. kör: a két Haas ismét összecsapott
Schumacher korábban visszakerült Mazepin elé, ám az imént blokkolta kerekeit és lecsúszott az ideális ívről. Ennek következtében könnyű préda volt az orosz pilóta számára.
22. kör: Russell megközelítette Alonsót
A brit pilóta hátránya csupán fél másodperc, miközben Leclerc elment Giovinazzi mellett. Mazepin kiállt, így ismét Schumacher mögött van.
23. kör: Bottasszal elévágásra készülnek
A finn pilóta körök óta gyorsabb, mint Pérez, így 2,5 másodpercre csökkentette lemaradását, miközben a rádióban is biztatják. Ha viszont most kiáll, akkor biztosan nem lágyakat fog kapni.
24. kör: Hamiltonnál vibráció lépett fel
A brit pilótának korrigálnia kellett, majd vibrációt jelentett a rádióban. Eközben Leclerc Ocont is megelőzte, így feljött a 14. helyre.
26. kör: Russell kerékcseréje lassú volt
A középmezőnyből ő állt ki elsőként, ám a Williams kerékcseréje borzasztóan lassúnak bizonyult, így a 17. helyre jött vissza.
LAP 27/71
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Russell pits... it's a slow one - the team inform the Briton that the car requires a "reliability fix"#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/P7EhsnNpQD
27. kör: Pérezt is kihozták
A mexikói versenyző cseréje sem volt valami gyors, így könnyen lehet, hogy Bottas meg fogja előzni. A következő körben fog kiállni.
LAP 27 & 28/71
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Perez pits and it's not the quickest stop - around 4.5 seconds
Bottas comes in a lap later and returns to the track ahead of Perez#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/XLGKYRCNLc
28. kör: Bottas megelőzte Pérezt
A Red Bull hibáján múlott, ugyanis közvetlenül a mexikói pilóta elé jött vissza. Egyébként mindketten kemény keveréket kaptak.
29. kör: Russellnek még egyszer ki kellett állnia
Ennyi volt a pontszerzési esély, ugyanis a brit pilótának hidraulikai probléma miatt még egyszer meg kellett látogatnia a bokszutcát.
30. kör: Verstappenék is kiálltak
Hamilton egy körrel korábban látogatta meg a bokszot, de esélye sem volt az elévágásra, Verstappen simán visszajött elé. Mindketten keményeken vannak, közel 5 másodperc a különbség köztük.
LAP 29 & 30/71
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Hamilton pits, bolts on a set of hard tyres
Verstappen follows - it's a good stop and the Dutchman retains the lead#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/WZt2bwyBZm
31. kör: Norris kiállt Bottas elől
Az élcsapatok kerékcseréi után Norris feljött a 3. helyre, de a következő körben ő is kiment keményekért. Eközben Verstappen a brake-by-wire rendszerre panaszkodik, ezt a Red Bullnál ellenőrizni fogják.
32. kör: Hamilton közeledett
A hétszeres világbajnok hátránya már csak 4,1 másodperc Verstappen mögött. Mindeközben arra panaszkodik, hogy túl sok a törmelék a pályán.
34. kör: Verstappenre kritikus körök várnak
Versenymérnöke az imént közölte ezt vele, látva, hogy Hamilton közeledik. Ennek ellenére az előző körben minimálisan, de gyorsabb volt riválisánál.
35. kör: a két éllovas lassan egy kiállásnyi különbséggel vezet
Verstappen és Hamilton sokkal gyorsabb, mint Bottas és Pérez, akiket 3 másodperc választ el. Ha továbbra is ez marad a tendencia, akkor egy bokszkiállásnyi időt is kiautózhatnak a mezőny többi tagjával szemben.
37. kör: többen még mindig nem álltak ki
Sainz ezzel az 5., Ricciardo a 7. helyen halad a közepeseken. Érdekesség, hogy a keményeken rajtoló Räikkönen már teljesítette kerékcseréjét.
38. kör: Russell kiesett
Eddig tartott a Williams pilótájának versenye. Sajnálhatja, ugyanis sokáig nagy esélye volt a pontszerzésre.
LAP 39/71 @GeorgeRussell63 retires after such a promising start to the race ??
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Classy radio from Russell ?? "No need to apologise, we're in this together. We go again next week - we'll get those points next week" #StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/eISyCg0mH6
39. kör: már Vettel is kört kapott
Elképesztő Verstappen és Hamilton tempója, a futam felén épphogy túl már a 11. Vettelnek is kört adott a holland pilóta. Ezzel a tempóval vélhetően csak a két csapattárs úszhatja meg.
41. kör: Leclerc megelőzte Räikkönent
A finn pilóta visszatámadott, de Leclerc megtartotta a 3-as kanyarban megszerzett pozícióját. Más kérdés, hogy ezzel is csak a 12. helyen áll.
42. kör: mindenki kiállt
Sainz és Ricciardo is teljesítette kerékcseréjét, ami azt jelenti, hogy a spanyol pilóta megelőzte Alonsót, és a 7. helyre jött vissza. Alonso azért vesztette el a pozíciót, mert el kellett engednie Verstappent.
43. kör: A mezőny háromnegyede kört kapott
Részben a kiállásoknak köszönhetően ott tartunk, hogy Botatst, Pérezt és Norrist leszámítva mindenki kört kapott az éllovasoktól. Eközben Sainz megelőzte Strollt, így már a 6. helyen áll.
45. kör: Verstappen előnye nőtt
A holland pilóta már 5,7 másodperccel vezet, Hamilton pedig arra panaszkodik, hogy az egyenesekben veszít sokat vele szemben.
46. kör: Leclerc a másik Alfát is maga mögé utasította
A monacói versenyző Räikkönen után Giovinazzi mellett is elment. A finn pilóta egyébként még korábban azt mondta, hogy Leclerc hozzáért az első szárnyához.
48. kör: Pérez közeledik Bottasra
Az utolsó körben közel fél másodpercet hozott rajta, így jelenleg 1,4 másodperc a hátránya. Bottas közben kijelentette, hogy próbálja a megfelelő hőmérsékletre hozni az abroncsait.
49. kör: Sainz Norrist is elkaphatja?
A Ferrari pilótája 10 körrel frissebb gumikkal rendelkezik, miközben hátránya 12 másodperc. Az utolsó körben csupán 3 tizedet hozott rajta, de nem tudni, hogy a brit versenyző abroncsai mikor fogynak el.
50. kör: Leclerc már pontszerző
Ahhoz képest, hogy milyen borzalmasan indult a futama, ez egész jó teljesítmény. Az imént Vettelt előzte meg, aki a 3-as kanyarban elfékezte magát, így a következő egyenes lehetőséget biztosított erre.
LAP 51/71
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
After a roller-coaster race, @Charles_Leclerc gets past his old Ferrari team mate, Sebastian Vettel, and is now back into the points (P10) ??#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/GRcqox8eF1
51. kör: Verstappen és Hamilton is panaszkodik
A brit pilóta nem tudja tartani riválisa tempóját, mire méröke közölte vele, hogy most már csak arra figyeljen, hogy menjen végig. Nem sokkal később a Red Bull pilótája a pedálokra panaszkodott, mire mondták neki, hogy a 9-es kanyarban kerülje el a rázókövet.
53. kör: hamarosan minden más csapat kört kap
Verstappen lényegében utolérte Norrist, és hamarosan le is körözi. Ezzel a Red Bull és a Mercedes pilótáit leszámítva mindenki kört fog kapni.
54. kör: Hamilton gumija hólyagosodik
A Mercedes versenyzője ezúttal hólyagosodást említett. Eközben Leclerc megtámadta Cunodát, de nem tudta megelőzni.
55. kör: Pérez másodszorra is kiállt
A Red Bullnál megpróbálják azt a stratégiát, ami múlt héten Verstappennel bevált, a mexikói pilóta friss közepeseket kapott. Ami a középmezőnyt illeti, Leclerc nemcsak Cunoda, hanem Alonso mellett is elment.
56. kör: Pérez másfél másodpercet adott Bottasnak
Úgy néz ki, komolyan gondolja, hogy ezúttal is dobogóra álljon. Hátránya jelenleg 18 másodperc, ami ezzel a tempókülönbséggel behozható.
58. kör: Hamiltont a pályaelhagyás miatt figyelmeztetik
Egyelőre csak a mérnöke, ám Peter Bonnington kijelentette, ha nem vigyáz, akkor bütetést kaphatnak. Egyelőre még nem kapta meg a fekete-fehér zászlót, vagyis az utolsó figyelmeztetést.
59. kör: Bottas nem tudja lekörözni Ricciardóékat
Nem azért, mert feltartanák, hanem egészen egyszerűen nem annyival gyorsabb náluk, hogy elengedjék. Ez Péreznek segíthet, aki már kevesebb mint 13 másodperccel van lemaradva tőle.
60. kör: Leclerc már csapattársa mögött
A monacói versenyző Strollt is megelőzte, amivel feljött a 65. pozícióba. Sainzot 14 és fél másodperces lemaradásban követi, akinek 7 és fél hátránya a Norrisszal szemben.
Leclerc is now up to P7 ??
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
The Ferrari driver picks off Alonso then, on Lap 60, he passes Stroll, too!#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/nYnqJsTZt7
61. kör: nagyon csúnya felhő van az égen
Az imént lehetett látni, hogy egy sötét felhő szinte már a pálya felett van. Ennek ellenére Hamiltont úgy tájékoztatták, hogy a radaron nem látnak semmit.
63. kör: Pérez hátránya 10 másodperc alatt
A mexikói pilóta folyamatosan közeledik Botatsra, bár előző körében csak 8 tizedet adott neki. Bottas még mindig csak 1 tizeddel gyorsabb, mint a pályán előtte autózó Ricciardo.
64. kör: Sainz visszavette a körét
Legalábbis Bottasszal szemben. A Ferrari pilótája a rádióban némileg aggódott, és kijelentette, ez mindkettőjük számára kockázatos manőver, de végül elment a finn versenyző mellett.
65. kör: Pérez is lelassult
Még mindig jobb a tempója, mint Bottasé, de ezúttal csak fél másodpercet adott neki, ami nem elég ahhoz, hogy utolérje.
66. kör: Bottas csak most körözte le Ricciardót
A finn pilóta körök óta ott volt a McLaren versenyzője mögött, aki azonban nem tartotta fel. Ricciardo most kapta meg a kék zászlót, így csak most kellett elengednie.
68. kör: Pérez ismét felgyorsult
5,1 másodpercre csökkentette hátrányát, kérdés, hogy ez innentől kezdve elég lesz-e bármire, hiszen már csak 3 kör van hátra a futamból.
69. kör: Péreznek még lehet keresnivalója
A Red Bull már csak 3,5 másodperccel van a Mercedes mögött, miközben Norrisszal közölték, hogy pár csepp eső leeshet, de semmi komoly. Hamilton kiállt új gumikért, hogy megfussa a leggyorsabb kört.
70. kör: Péreznek egy köre lesz az előzésre
Szinte már DRS-en belül van, de nem biztos, hogy lesz elég ideje az előzésre. Verstappen Hamilton kiállásával már 40 másodperccel vezet.
Kockás zászló, Verstappen ismét nyer
A holland pilóta zsinórban második győzelmét aratta, amivel 18 vagy 19 pontra növeli előnyét a pontversenyben.
Leclerc is now up to P7 ??
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
The Ferrari driver picks off Alonso then, on Lap 60, he passes Stroll, too!#StyrianGP ???? #F1 pic.twitter.com/nYnqJsTZt7
Bottasé a dobogó, Hamiltoné a leggyorsabb kör
A finn pilótának sikerült maga mögött tartania Pérezt, akinek vélhetően egy körre lett volna még szüksége, hiszen csupán fél másodperccel kapott ki. Nem sokkal korábban Hamilton 1:07.058-cal megfutotta a leggyorsabb kört, így a 2. hely mellett az extra pontot is elvitte, így hátránya 18 pontra nőtt Verstappennel szemben.
Mindkét Ferrari pontot szerzett
A rajt után erre alighanem kevesen mertek fogadni, de Sainz a 6., Leclerc a 7. helyen zárt. Előttük Norris ért célba, mögöttük pedig Stroll, Alonso és Cunoda volt az első tíz sorrendje. Mi ezzel búcsúzunk, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal, jövő héten pedig az Osztrák Nagydíj következik ugyanezen a helyszínen. Köszönjük figyelmüket!