Társoldalunk:

Saját fegyverével győzték le a Mercedest, Verstappené a Francia GP

2021.06.20., 14:40
rendezés

Az utolsó körig izgalmas volt a Francia Nagydíj, amit egy korai hibája után Max Verstappen nyert meg idegtépő küzdelemben Lewis Hamilton és a Mercedes ellen. A Red Bull azt a lapot játszotta meg, amit a Mercedes is a Spanyol Nagydíjon.

A Francia Nagydíj visszatérése óta a legizgalmasabb versenyt várhatta a közönség a Paul Ricardon, miután Max Verstappen az időmérőn véget vetett a Mercedes itteni sikersorozatának és Lewis Hamiltont, valamint Valtteri Bottast megelőzve megszerezte a pole pozíciót, ráadásul a Mercedesek mögött Sergio Pérez is befért a második sorba a másik Red Bullal.

Verstappen a rajtnál elvesztette a vezetést - GalériaForrás: AFP/Nicolas Tucat

Ez feszült taktikai csatát ígért, és a kiszámíthatatlanságot csak fokozta, hogy a rajt előtti esőzések és a felhős időjárás miatt a korábbiaknál jóval alacsonyabbak voltak a hőmérsékletek és gyengébb volt a tapadás is. Ez papíron Hamiltonnak kedvezett, az viszont sokat ígért, hogy Verstappen az egész hétvégén magabiztosabbnak tűnt a Mercedes pilótájánál.

Az első 10 helyezett a szabályok szerint az időmérőn használt közepes keverékű gumikon kezdte a versenyt, mögöttük Esteban Ocon, Sebastian Vettel és Antonio Giovinazzi választotta a keményeket a 11-13. helyen, valamint Kimi Räikkönen, Nyikita Mazepin és Lance Stroll a 17-19. pozíciókban. Mick Schumacher a szombati időmérős balesete után megtarthatta a 15. rajtpozícióját, Cunoda Juki viszont a sebességváltó cseréje, valamint az autó konfigurációjának megváltoztatása miatt csak a bokszutcából rajtolhatott.

A rajtnál Verstappen megtartotta a vezetést, de megcsúszott az 1-es kanyar csúcspontján, így Hamilton számottevő előnnyel az élre állt, miközben Verstappen kénytelen volt védekezni Bottas ellen. Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Alonso, Ricciardo és Norris volt a pontszerzők sorrendje az 1. kör végén.

Az első körök során több pilóta is panaszkodott a gyenge tapadásra, ez Verstappen kicsúszása után egyértelmű is volt. Hamilton 1,5 másodperces előnnyel vezetett, Bottas hátránya körülbelül ugyanennyi volt a Red Bull mögött, a pontszerzők lényegében vonatozni kezdtek. A két McLaren csatázott az utolsó két pontszerző helyért, Norris panaszkodott, hogy Ricciardo nem hagyott neki helyet.

Az elején vonatozott a mezőny - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Bryn Lennon

Folytatódott a két Haas-pilóta kakaskodása is, Schumachernek nem maradt elég hely a 4-es kanyarban miután Mazepin leszorította őt, az amerikai istálló két pilótája az utolsó két helyre szorult, ráadásul Mazepin kemény keverékű gumikon ment. Ettől eltekintve a verseny első 10 köre komolyabb akció nélkül zajlott, a versenyzők beálltak vonatozni.

A gumikopással kapcsolatos problémák a 11. körtől kezdték befolyásolni a sorrendet, Alonso visszaesett a két McLaren mögé a 10. helyre, majd a kemény gumikkal rajtoló Vettel is támadni kezdte őt (és végül meg is előzte). Működött a kemény keverék a másik Aston Martinon is, Stroll a 13. körben a 14. helyen haladt, a 19. kockából rajtolva.

Közben Hamilton és Sainz is azt jelentette, hogy a gumikopás jóval erősebb a vártnál, a Mercedes pilótája az első gumik szemcsésedését is tapasztalta, ennek ellenére 2,2 másodpercre meglógott Verstappentől, és Bottas is kissé lemaradt a Red Bull mögött, miután a 12. körben kicsúszott a pályáról.

A McLarenek végig csatázták a versenyt - GalériaForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

A kerékcserék sorát Charles Leclerc nyitotta meg a 14. kör végén, miután a McLarenek prédájává vált, természetesen kemény keverékre váltott, 38 körrel a leintés előtt, ez egyértelműek kétkiállásos taktikának tűnt. Ez lavinát indított el, a következő körök során Ricciardo, Sainz és Bottas is kereket cserélt, erre a 18. kör végén Verstappennel is reagált a Red Bull, hogy Bottas ne tudjon elévágni.

Hamiltont is kihívták a következő körben, ekkor Verstappen megelőzte őt annak ellenére, hogy a kerékcseréje 0,1 másodperccel hosszabb volt a Mercedes munkájánál. A brit pilóta a bevezető körén nem volt elég gyors, majd ismét bosszankodni kezdett a rádión, mert beszorult a Red Bull és csapattársa közé. Eközben Pérez a pályán maradt, 10,2 másodperccel Verstappen előtt.

Hármas csata a vezetésért

Pérez és Norris a 24. kör végéig a pályán maradt közepesekkel, (közben Stroll a 22. körben kezdett panaszkodni, hogy kopnak a kemény gumijai), Verstappen ekkor került formálisan is az élre, Hamilton és Bottas 0,6 másodperces különbségekkel követte őt, így a két Mercedes használhatta a holland pilóta ellen a DRS-t.

Verstappen kétszer is kereket cserélt, ez kedvezőtlenebb taktikának tűnt, de bevált - GalériaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Ez feszültté tette Verstappent, de magabiztosan őrizte a vezetést, olyannyira, hogy Hamiltonnak ugyanannyira kellett hátra is figyelnie Bottas miatt, mint előre. Féltávhoz közelítve Pérez tartotta a 4. helyet, de 16 másodperces hátrányban volt, Vettel és Stroll keményekkel rajtolva feljött az 5-6. helyre kerékcserék híján, mögöttük Leclerc, Ricciardo, Sainz és Gasly autózott pontszerző helyeken.

Féltáv után kissé lecsillapodtak a kedélyek az élen, Verstappen és Hamilton is elmondta a rádión, hogy ilyen tempóval nem tudnak célba érni újabb kerékcsere nélkül, erre reagálva Bottas és Hamilton is lemaradt kissé, és óvni kezdték az abroncsaikat ahelyett, hogy folyamatosan turbulenciában csúszkálva üldöznék a Red Bullt.

Közben a verseny igazán a 7-10. helyen zajlott, a két McLaren Ricciardo vezetésével feljött a 7-8. helyre, közben Gaslyval és a Sainzcal is vívtak, majd a 34. körben helyet cseréltek, ekkor Norris a még mindig a rajt előtt felrakott kemény gumikon haladó Aston Martinok nyomába eredt.

A Red Bull taktikát váltott Verstappennel

20 körrel a leintés előtt a Red Bull kihozta az élről Verstappent, újabb bokszkiállást hajtottak végre, a holland pilóta visszatért a közepes keverékű gumikra. Ezzel visszaesett a 4. helyre 17 másodperces hátránnyal. A Red Bull egyértelműen arra számított, hogy a Mercedesek sem tudnak végig érni, ennek ellenére a címvédő autói a pályán maradtak.

Verstappennél gondok merültek fel a rádióval, mérnöke nem hallotta őt, átmenetileg Hamilton sem hallotta a saját mérnökét, amikor helyreállt a kapcsolat, megnyugtató visszajelzést kapott a tempójával kapcsolatban. A Red Bull pilótája ettől függetlenül nagy léptekkel közelített Bottashoz és Hamiltonhoz, de az idő nem neki dolgozott, főleg azért, mert még előznie is kellett.

A középmezőnyben is nagy csata zajlott a pontszerző helyekért - GalériaForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Pérez közben tartotta a 4. helyet (előzékenyen elengedte Verstappent), Vettel késői kerékcseréje után Norris és Ricciardo átvette az 5-6. helyet Gasly, Alonso, Sainz és a négyszeres világbajnok előtt. A dobogós helyekért az utolsó 10 körben indult az újabb csata, Verstappen ekkor kezdett felzárkózni Bottas mögé, aki jelentette, hogy nehéz dolga lesz, mert elkoptak az első abroncsai.

Ez be is igazolódott, Verstappen a 44. körben megelőzte ellenfelét, miután Bottas elfékezte magát, ekkor 9 körre 5 másodperc hátránya volt Hamiltonhoz képest és a lekörözött Sainz is közöttük haladt (őt közben Vettel az újabb gumikkal megelőzte a 9. helyért). Bottas közben morgolódott, mert ő kétkiállásos stratégiát preferált volna, de a szintén egyszer cserélő Pérez is támadni kezdte őt.

Verstappen először Bottast, majd Hamiltont is levadászta - GalériaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Clive Rose

Az élen viszont befagyott a távolság: Verstappen hiába szabadult meg Bottastól, a lekörözések miatt nem tudott közelíteni Hamiltonhoz, aki 6 körrel a leintés előtt még mindig 4,8 másodperces előnnyel vezetett, lényegében azonos tempóra voltak képesek. A különbség később 3,5 másodpercre csökkent, amikor Hamilton ismét forgalomba került, és ki is csúszott, de úgy tűnt, képes kitartani a leintésig.

Bottas ugyanezt nem mondhatta el magáról, a 49. körben elvesztette a dobogós helyet Pérez ellen, de pályaelhagyás miatt a Red Bull-pilóta ellen vizsgálat indult. Az élen közben Verstappen egyre közelebb került Hamiltonhoz és az 52. körben egy precíz manőverrel meg is előzte a Mercedest, ezzel a Red Bull lényegében ugyanazzal a trükkel verte meg az ellenfelet, amit ellenük is alkalmaztak a Spanyol Nagydíjon.

Győzelme révén Verstappen tovább növelte az előnyét a pontversenyben Hamiltonnal szemben, ráadásul egy olyan pályán győzött, ahol eddig a Mercedes uralkodott. A leggyorsabb kör is a holland pilótáé lett, a szoros küzdelemben Pérez, Bottas, Norris, Ricciardo, Gasly, Alonso, Vettel és Stroll futott be a további pontszerző helyeken.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:10

Jön a Francia Nagydíj

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára elrajtol a Francia Nagydíj Le Castellet-ben! Az időmérőn Max Verstappen megverte Lewis Hamiltont, míg csapattársaik közvetlenül mögülük fognak rajtolni, fordított sorrendben. A kvalifikáció, valamint a szabadedzések összefoglalóját az alábbi linkeken olvashatják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:15

Elállt az eső

Pár órával ezelőtt eleredt az eső a helyszínen, ám a Jack Doohan győzelmével záruló Forma-3-as futam alatt elállt. Ennek ellenére nagyon könnyen előfordulhat, hogy ismét megérkezik az égi áldás, hiszen jelenleg is esőfelhők borítják az égboltot.

GPHírek
14:18

Schumacher megúszta a büntetést, Cunoda nem

Mindketten balesetet szenvedtek a Q1-ben, ám a német pilóta váltóját végül nem kellett kicserélni, így megtarthatta 15. pozícióját. Az Alpha Tauri újonca viszont még az utolsó, 20. helyet sem foglalhatja el, mivel padlólemezt és váltót is cseréltek nála, így a bokszból kezdi meg a viadalt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:27

Ricciardo korai kelésre biztat

Legalábbis az amerikai lakosságot, főleg a nyugati parton élőket, akiknek legkésőbb reggel 6 órakor be kell kapcsolni a televíziót, hogy élőben láthassák a futamot. Az ESPN videójában az ausztrál pilóta megköszönte a helyiek támogatását, majd kijelentette, hogy lassan ideje felkelni, hiszen nemsokára kezdődik a verseny. Az amerikaiak helyzetét kicsit mi, európaiak is át tudjuk érezni, hiszen a távol-keleti, illetve az ausztráliai futamokon hasonlót élünk át.

GPHírek
14:31

Rosberg: A körülmények Hamiltonnak kedveznek

Ma hűvösebb van, mint az előző napokon, ami akár az erősorrendet is befolyásolhatja. A Sky Sports szakértőjeként tevékenykedő Nico Rosberg az imént kijelentette, szerinte a jelenlegi körülményeknek egykori csapattársa örülhet, és Verstappennel szemben ő vág neki nagyobb eséllyel a futamnak.

GPHírek
14:35

Pérez egy kicsit más helyzetben van

Az első három pilóta pontosan ugyanolyan keverékekből gazdálkodhat a futamra, Péreznek viszont egy friss lágy helyett egy vadonatúj közepese van. Mindez persze csak száraz versenyen számíthat, de sima futam esetén akkor sem...

GPHírek
14:38

A Pirelli szerint nincs szükség a lágyakra

...ugyanis az olasz gumigyártó úgy véli, a közepes-kemény, illetve ennek a fordítottja a leggyorsabb stratégia. Mivel az időmérőn mindenki a sárga oldalfalú abroncsokon jutott be a Q3-ba, ezért senkinek sem kötelező használnia a C4-eseket, vagyis könnyen lehet, hogy sima száraz futamon nem vagy alig fognak előkerülni.

GPHírek
14:44

Hamilton nem éri el a vesztét okozó gombot

A legutóbbi Azeri Nagydíjon a hétszeres világbajnok azért nem szerzett pontot, mert véletlenül visszaállította a „brake magic" gombot, ami a felvezető körben az első fékekre helyezi a fékerőegyensúlyt. Pár perccel ezelőtt rádión jelentette, hogy ezúttal az a probléma, hogy nem éri el rendesen.

GPHírek
14:49

Itt vannak az első képek

Megérkeztek az első fotók galériánkba. Egyelőre csupán a versenyzői parádé és a kivezető körök pillanatait láthatják, de a képválogatás a futam alatt és után is folyamatosan frissülni fog. Megnyitni az alábbi képre kattintva lehet. 

A galéria a képre kattintva nyílik!Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox
GPHírek
14:53

Nincs sok esély az esőre

A versenyirányítás tájékoztatása szerint ugyan van némi esély arra, hogy a futam alatt eleredjen az eső, de ez csupán 10 százalékot jelent. Az alacsony hőmérséklet és a szél azonban így is érdekessé teheti a futamot.

GPHírek
14:57

A McLaren köszönti az édesapákat

Magyarországon csak mostanában terjed el egyre jobban, brit nyelvterületen azonban sokkal ismertebb az Apák Napja, amit ma ünnepelnek. A McLaren pedig egy Wokingban készült képpel köszöntötte saját szurkolóit.

GPHírek
14:59

Már a végső simítások zajlanak

Nemsokára megkezdődik a felvezető kör, így a csapatoknak már nincs sok idejük, hogy az autón dolgozzanak.

GPHírek
15:01

Elindult a felvezető kör

A pilóták elhagyták a rajtrácsot. A lágyakat senki nem használja, a keményeket is csak a két Aston Martin és Alfa Romeo, illetve Ocon és Mazepin.

GPHírek
15:03

Két éve nem változott a sorrend

Legalábbis az első négy helyzettet tekintve, így Hamilton, Bottas és Leclerc állhatott fel a dobogóra. Bízzunk benne, hogy ha ez ma is így lesz, akkor sem egy unalmas futamot láthatunk.

GPHírek
15:05

Rajt: Hamilton az élen

A Red Bullok elrontották az indulást, így előbb Pérezt rajtolta le Sainz, majd Verstappen kisodródott, így Hamilton megelőzte őt. Bottas maradt a 3. helyen.

GPHírek
15:07

1. kör: Hamilton rögtön elhúzott

A hétszeres világbajnok előnye máris másfél másodpercre nőtt, vagyis Verstappen nem fogja tudni őt DRS-sel támadni. Az első tízben Leclerc előzte meg Norrist, hátrébb pedig Cunoda már a Haasokat és Russellt is megelőzte.

GPHírek
15:09

2. kör: Verstappen közeledett

A holland pilóta megfutotta a verseny leggyorsabb körét, de hátránya még így is 1 másodperc feletti. A rajtnál Ricciardo többek között Norrist is megelőzte, aki arra panaszkodott, hogy csapattársa nem hagyott neki elég helyet. Később Ricciardo kijelentette, nincs elég tapadása.

GPHírek
15:10

3. kör:az élmezőnyben nincs támadási esély

Az első öt helyezett legalább 1 másodperces különbséggel vezet a mögötte lévőhöz képest, így őket nem tudják DRS-sel támadni. Erre elsőként Leclerc-nek lehet esélye, aki 9 tizedre van Gaslytól.

GPHírek
15:12

4. kör: a két Haas ismét csatázott

Schumacherék máris visszaestek az utolsó két helyre, de egymással tudnak küzdeni. Ez meg is történt, ugyanis Mazepin megelőzte csapattársát, igaz, annak el kellett hagynia a pályát.

GPHírek
15:13

5. kör: Bottas közeledett

Ezúttal a finn versenyző futotta meg a leggyorsabb kört, aminek most még nincs jelentősége, de ezzel 1 másodpercre megközelítette Verstappent, akinek hátránya másfél másodperc körül mozog Hamiltonhoz képest.

GPHírek
15:15

6. kör: Pérez sokat vesztett Sainz mögött

A mexikói pilótának ugyan sikerült visszaelőznie a Ferrari versenyzőjét, de az elrontott rajtnak köszönhetően máris 4 és fél másodperces hátrányba került Bottashoz képest.

GPHírek
15:17

7. kör: Ricciardo támadhat

Az ausztrál pilóta fél másodpercre van ALonsótól a 9. pozícióban, így jelenleg ő az első a mezőnyben, aki támadási közelségben van. Ami az élmezőnyt illeti, Hamilton növelte előnyét, ami már 1,8 másodperc.

GPHírek
15:18

8. kör: Hamilton a gumikra panaszkodik

A Mercedes versenyzője látszólag magabiztosan vezet, ám rádión keresztül kijelentette, hogy az abroncsok kezdenek túlmelegedni. Persze a múltból kiindulva érdemes óvatosan kezelni Hamiltonnak az ilyen jellegű megszólalásait.

GPHírek
15:20

9. kör: Stroll előzött egyetk

A kanadai pilóta csupán a 19. helyről rajtolhatott, de már a 14. pozícióban autózik. Legutóbb Räikkönen mellett sikerült elmennie.

GPHírek
15:21

10. kör: Hamilton gumijai szemcsésednek

Többen is küszködnek a tapadással, a hétszeres világbajnok pedig szemcsésedést jelentett. Ez a probléma csapattársánál is jelentkezett, de nála még nem befolyásolja a tapadást.

GPHírek
15:23

11. kör: Mindkét McLaren megelőzte Alonsót

Ricciardo már körök óta a spanyol versenyző mögött haladt, és most sikerült átugrania őt. Nem sokkal később Alonsónak el kellett vennie a gázt, a kínálkozó lehetőségre pedig Norris lecsapott.

GPHírek
15:25

12. kör: Hamilton növelte előnyét

A 36 éves versenyző ezúttal a bal hátsó abroncsra panaszkodott, ám ez nem akadályozta meg abban, hogy 2,2 másodpercre növelje a különbséget Verstappenel szemben. Bottas szintén kezd leszakadni, az ő hátránya már 2,6 másodperc a holland pilótával szemben.

GPHírek
15:27

13. kör: Vettel is megelőzte Alonsót

Ahhoz képest, hogy pénteken milyen biztatóan indult az Alpine hétvégéje, egyelőre kilátástalannak tűnik a futam számukra. Ezúttal Vettel előzte meg a kétszeres F1-es világbajnokot, aki szerint át kellene állniuk két kiállásra. Eközben a lassításon látszott, hogy Bottas nem véletlenül maradt le, ugyanis hibázott és lesodródott a pályáról.

GPHírek
15:28

14. kör: Leclerc hajt elsőként a bokszba

A monacói pilótának a kemény keveréket tették fel. A csere után a 19. helyre jött fel, közvetlenül Mazepin mögé, akit azonnal meg is előzött.

GPHírek
15:30

15. kör: Cunoda is kiállt

A japán pilótának szintén kemény abroncsokat tettek fel. Kérdés, hogy a fehér oldalfalú gumik kibírnak ennyit, vagy Leclerc-nek és neki is szüksége lesz még egy cserére.

GPHírek
15:32

16. kör: Ricciardo a Gasly elé akar vágni

Ennek érdekében behívták a bokszba, és természetesen ő is kemény abroncsokat kapott. Jelenleg a 18. helyen halad.

GPHírek
15:34

17. kör: a Mercedes is elszánta magát

Egyelőre Bottast hívták ki, Hamilton maradt a pályán. A finn pilótával közölték, hogy a kivezető köre kritikus lesz. Bottas után Gasly is kereket cserélt, és a francia pilóta Ricciardo és Sainz mögé jött vissza, Leclerc előttük van.

GPHírek
15:35

18. kör: Verstappen maradt Bottas előtt

A Red Bull reagált Bottasra, így a fnn versenyző csak megközelíteni tudta őt, megelőzni nem. Hamiltont figyelmeztették, hogy lépjen rá a gázra, vélhetően őt is kihívják a kör végén.

GPHírek
15:37

19. kör: Verstappen megelőzte Hamiltont!

A Mercedes kiállása után Pérez vezet, de ami ennél sokkal érdekesebb, hogy Verstappen átugrotta a brit pilótát. A brackley-iek kerékcseréje jól sikerült, ennek ellenére az első kanyarba együtt érkeztek meg, és a holland pilótáé volt a belső ív.

GPHírek
15:38

20. kör: Hamilton közel maradt

Sőt, Bottas is ott van közvetlenül csapattársa mögött, így izgalmas lehet a hármas csatája. Pérez egyébként közel 9 másodperccel vezet, vele vélhetően más taktikát próbál meg a Red Bull.

GPHírek
15:40

21. kör: nyolcan nem jöttek még ki

Pérez mellett az 5. helyen álló Norris, valamint a mögötte haladó Vettel, Stroll, Ocon és Giovinazzi nem járt még a bokszban, valamint a 12. Räikkönen és a 18. Mazepin sem teljesítette a kerékcserét.

GPHírek
15:43

22. kör: Pérez előnye csökken

Ez nem meglepő, hiszen a mögötte haladók sokkal frissebb gumikon vannak, jelenleg 5 másodperccel vezet. Räikkönent pedig többen is megelőzték, így visszaesett a 14. pozícióba.

GPHírek
15:44

23. kör: hiába a DRS, nincs támadás

Hamilton nem tud elég közel maradni Verstappenhez ahhoz, hogy a DRS segítségével meg tudja előzni. Bottas helyzete pedig még kilátástalanabb, hiszen az előtte haladó csapattársa is használhatja az állítható hátsó szárnyat.

GPHírek
15:45

24. kör: Pérez és Norris is kiállt

A mexikói pilóta így ismét a 4. helyen halad, lemaradása viszont közel 20 másodpercre nőtt. A McLaren versenyzője pedig Räikkönen mögé a 14. pozícióba jött vissza. Jelenleg az egész mezőny a kemény keverékeken van.

GPHírek
15:47

25. kör: Bottas lemaradt

A finn pilóta körökön keresztül ott volt közvetlenül csapattársa mögött, ám mostanra már másfél másodperccel marad el Hamiltontól. Ennek következtében nem tudja használni az állítható hátsó szárnyat.

GPHírek
15:48

26. kör: Hamilton csak közelíteni tud

A címvédő a célegyenesben használhatja az állítható hátsó szárnyat, ám ez nem elég ahhoz, hogy megelőzze Verstappent. A Mercedes pilótája még támadni sem képes, csupán közel kerül a Red Bullhoz.

GPHírek
15:50

27. kör: Norris egy helyre került a pontszerzéstől

Azok után, hogy elment a kopott gumikon autózó Ocon mellett, a brit pilóta a 11. pozícióba jött fel. A következő célpont Gasly, aki közvetlenül előtte halad.

GPHírek
15:52

28. kör: Verstappen szerint nem bírják a végéig

A holland pilóta úgy véli, nem lesznek képesek a leintésig tartani ezt a tempót. Jelenleg viszont jobb a helyzete, mint korábban, hiszen Hamilton 1 másodpercen kívül van mögötte.

GPHírek
15:53

29. kör: Hamilton 2 cserére számít, elévágásra hajt

A hérszeres világbajnokot tájékoztatták Verstappen kijelentéséről, amire ő úgy reagált, hogy a következő kiállás során nekik kell a Red Bull elé vágniuk.

GPHírek
15:55

30. kör: Verstappen elkezdte leszakítani Hamiltont?

A holland pilóta előnye már 2 másodperc fölött van, így könnyen lehet, hogy jelenleg ő szenved kevésbé. Norris Gaslyra panaszkodott, aki leszorította, de nem indul vizsgálat a francia pilóta ellen.

GPHírek
15:57

31. kör: mindkét McLaren a Ferrarik előtt van

Norris megelőzte Sainzot, így feljött a 8. helyre, közvetlenül csapattársa mögé. Mivel Leclerc a 12., a McLaren jelen állás szerint visszaelőzi a Ferrarit.

GPHírek
15:58

32. kör: itt a második kiállás, Verstappent kihozták

A holland pilóta közepes abroncsokat kapott, és 3 és fél másodperccel csapattársa mögé jött vissza a 4. helyre. A Mercedesnek hamar kell döntenie, hogy reagáljon-e.

GPHírek
16:00

33. kör:egyik Mercedes sem jött ki

Hamilton szerint az első gumik még rendben vannak. Eközben a McLarenek helyet cseréltek, hiszen Norris megelőzte Ricciardót, így most ő áll a 7. pozícióban.

GPHírek
16:01

34. kör: Verstappen máris megfutotta a leggyorsabb kört

Ahogyan az várható volt, a friss abroncsokon a holland pilóta a mezőny leggyorsabbja. A két McLaren időközben megelőzte a szenvedő Strollt, aki a kör végén ki is állt kerékcserére.

GPHírek
16:03

35. kör: Pérez elengedte Verstappent, aki megköszönte

Az várható volt, hogy a Red Bull pilótájának nem lesz nehéz dolga csapattársával, amiért ki is fejezte háláját. Verstappen elképesztő tempót produkál, hátránya már csak 10 másodperc Bottasszal szemben.

GPHírek
16:05

36. kör: Sainz egyre inkább visszaesik

A Ferrari pilótáját ezúttal Gasly előzte meg, így jelen állás szerint a maranellóiak csupán 2 pontot fognak szerezni. Igaz, Vettel még biztosan i fog állni, de utána elég közel lesz hozzá.

GPHírek
16:06

37. kör: nem hallják Verstappent, rossz a rádió

Nem lehetett érteni, hogy a holland pilóta mit akar mondani mérnökének, mert a rádió akadozott. Ami a Red Bull szempontjából nagyobb baj, hogy a másik oldalról sem értették.

GPHírek
16:08

38. kör: Vettel kiállt, de Sainz így is a 9. maradt

Nem azért, mert a négyszeres világbajnok elé jött volna vissza, hanem mert Alonso közben megelőzte. Így most a Ferrarik jelenleg a 9. és a 10. pozícióban állnak.

GPHírek
16:10

39. kör: Hamilton sem hallja mérnökét

Úgy néz ki, a probléma nem csupán a Red Bullnál merült fel, hiszen a címvédő sem érti, mit mond versenymérnöke, Peter Bonnington. Verstappen hátránya kevesebb mint 5 másodperc Bottashoz képest, aki 2,7 másodpercre van Hamiltontól.

GPHírek
16:11

40. kör: Verstappen több mint 1 másodperccel gyorsabb

Legalábbis Hamiltonnál, Bottas pedig még csapattársánál is 6 tizeddel lassabb kört autózott. Ezzel a különbséggel hamarosan utoléri a finn pilótát.

GPHírek
16:13

41. kör: Bottasnak nagyon nehéz dolga lesz

Hamilton most javított, azonban Bottasra rohamosan közeledik Verstappen, és ezt a differenciát nehéz lesz kivédekeznie. Ráadásul Pérez is közeledik rá, aki 5 másodpercre van Verstappentől.

GPHírek
16:14

42. kör: Verstappen hamarosan támadhat

A holland pilóta már csak 1,2 másodperccel marad el Bottastól. Kulcsfontosságú lesz, hogy milyen hamar sikerül az előzés (már ha sikerül), és mennyi ideje és gumija lesz Hamilton ellen.

GPHírek
16:16

43. kör: Verstappen még nem tudott támadni

A kör végére épphogy 1 másodpercen belülre került, így még nem volt esélye az előzésre. A következő végén viszont már minden bizonnyal közelebb lesz.

GPHírek
16:17

44. kör: Verstappen a második, üldözőbe veheti Hamiltont

A holland pilóta nem várt a célegyenesig, hanem már a kör közepén elment riválisa mellett. Bottas nem adta olcsón magát, de végül nem volt esélye tartania a sokkal gyorsabb Red Bullt. Verstappen hátránya 5 másodperc Hamiltont mögött, 9 köre lesz a győzelem megszerzésére.

GPHírek
16:19

45. kör: Bottas kifakadt a rádióban

Miután Verstappen megelőzte, a finn pilóta számonkérte a csapatot, hogy miért nem hallgattak rá, amikor azt mondta, hogy két kiállásra van szükség. Csapattársa azonban még tartja magát, a Red Bull versenyzője nem sokat tudott közeledni rá.

GPHírek
16:21

46. kör: Bottas a dobogóról is leszorulhat

A 31 éves pilótát Pérez is utolérte, és könnyen lehet, hogy hamarosan meg is előzi. A Mercedesnél már készülődnek, hiszen ha ez megtörténik, akkor friss gumikon megpróbálják elvenni Verstappentől a leggyorsabb kört. A holland pilóta egyébként távolodott Hamiltontól, így elúszni látszik számára a győzelem.

GPHírek
16:22

47. kör: Verstappen most sokat hozott Hamiltonon

A legutóbbi körben 8 tizedet hozott riválisán, ha tartja ezt a különbséget, akkor az utolsó körökre érheti utol. Pérez még mindig közvetlenül Bottas mögött van, de előzni még nem tudott.

GPHírek
16:24

48. kör: Verstappen nem közeledik eléggé

A holland versenyző most csak 6 tizedet hozott, ami nem elég az előzéshez. Pérez még mindig Bottas mögött.

GPHírek
16:26

49. kör: Pérez letaszította Bottast a dobogóról

A mexikói pilótának összejött az előzés, a külső íven ment el Bottas mellett. Verstappen és Hamilton csatája nagyon szoros lehet a végére.

GPHírek
16:27

50. kör: Verstappen hátránya másfél másodperc

Ha utol is éri Hamiltont, az előzési manőverre biztosan nem lesz sok ideje. A 3. hely sorsa viszont eldőlni látszik, hiszen Pérez elhúzott Bottastól.

GPHírek
16:28

51. kör: Verstappen DRS-en belül Hamilton mögött!

A holland pilóta utolérte riválisát, kérdés, hogy a célegyenesben vagy a következő körben sikerül-e megelőznie. Izgalmas utolsó két kör lesz, az biztos.

GPHírek
16:30

52. kör: Verstappen az élen!

A holland pilóta a sikán előtt ment el riválisa mellett, ezzel alighanem megszerezte a győzelmet. A kör végére már majdnem 1 másodpercre növelte az előnyét.

GPHírek
16:31

Kockás zászló, Verstappen megnyerte a futamot

A olland pilóta elképesztően izgalmas versenyen aratott győzelmet, és összejött neki az, ami Bahreinben nem. Pérezt és Bottast viszont vizsgálják, így a dobogó még változhat.

GPHírek
16:35

A McLaren lett a legjobb a középmezőnyből

A győzelemért folytatott harc okozta izgalmak közepette háttérbe szorult a középmezőnyben zajló csata. Ami a végeredményt illeti, a McLaren megszerezte az 5. és a 6. pozíciót Norris, illetve Ricciardo révén. Mögöttük Gasly, Alonso, Vettel és Stroll lett az első tíz sorrendje.

GPHírek
16:36

A Mercedes magára vállalta a felelősséget

James Vowles, a brackley-iek főstratégája lényegében bocsánatot kért Hamiltontól, amikor kijelentette, hogy ez rajtuk múlott. A címvédő azzal válaszolt, hogy a csapat is jó munkát végzett.

GPHírek
16:40

Verstappen növelte előnyét

A holland pilóta megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így nem 7, hanem 8 egységgel szerzett többet Hamiltonnál, így 12 pont az előnye a tabellán. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!

Még több bejegyzés