A betétfutamokon és az F1-es időmérőn látottak alapján roncsderbire lehetett számítani a versenyen, a rajttól viszont Lance Stroll és Mick Schumacher kisebb koccanásától eltekintve simán eljöttek a pilóták, az élmezőnyben ráadásul nagyobb mozgás sem volt. Charles Leclerc megtartotta a vezetést Lewis Hamilton és Max Verstappen előtt, Sergio Pérez pedig felzárkózott a dobogósok mögé.
Hamilton viszont nem hagyta annyiban, nem sokkal később a célegyenesben átvette a vezetést Leclerc-től, a Ferrari pilótája viszont a nyomában maradt, és a szélárnyékot, valamint a DRS-t használva őrizte a 2. helyet a rohamozó Verstappennel szemben. Ez egészen a 7. kör elejéig sikerült neki, a Red Bull pilótája ekkor 1,2 másodperces hátránnyal Hamilton nyomába eredhetett.
Verstappent a következő körben Pérez is követte, remek rajtja után feljött a 3. helyre, így csapattársa hátvédje lehetett, közben Hamilton a balanszra kezdett panaszkodni, de a holland pilóta nem tudott érdemben közelíteni hozzá.
A rajt vesztese Lando Norris volt, a 9. helyről indulva átmenetileg a 13. helyre esett vissza, még Daniel Ricciardo mögé is került, majd beszorult a 10. helyezett Valtteri Bottas mögé, aki az időmérőhöz hasonlóan beleszürkült a mezőnybe, és a rajt által kínált lehetőséget sem tudta kihasználni. Sebastian Vettel ezzel szemben két helyet javított.
Norrist a 8. kör elején kimentették Bottas mögül,
kemény gumikra váltott (ezzel hasonló taktikára került a keménnyel rajtoló Stroll-lal, aki ekkor a 11. helyezett volt). Többen is korán kereket cseréltek, George Russell már az első kör végén lecserélte a közepes keverékű gumikat keményekre, így tett Antonio Giovinazzi is, majd követte őket Mick Schumacher és Fernando Alonso is. Korán kiállt a bokszba Esteban Ocon is, motorhiba miatt azonban ő ott is maradt.
Az élmezőnyben Leclerc cserélt először kereket a 9. kör végén, keményekkel folytatta a 10. helyen (kivárták, amíg visszaér a közepesekkel rajtoló Kimi Räikkönen elé), a kivezető körén rácsúszott a záróvonalra. Egy körrel később Carlos Sainz is kiállt a bokszba, ő viszont csak a finn pilóta mögé ért vissza, közben Norris visszaelőzte Alonsót, aki a korai kerékcserével átmenetileg elé tudott kerülni.
Sainznak nem hozott szerencsét az új gumi, kicsúszott és visszaesett a 15. helyre, közben a 12. körben mindkét Mercedesen kereket cseréltek. Hamilton autójával csak 4,6 másodperc alatt végeztek, mert a gyors sávban Pierre Gasly (Alpha Tauri) érkezett, akit meg kellett várniuk, így Vettel mögé a 4. helyre ért vissza, Bottas pedig a 11. helyezett volt.
Verstappent a következő körben ki is hívták kerékcserére,
a papírformának megfelelően visszaért Hamilton elé, ráadásul ez Péreznek is sikerült, pedig az ő bokszkiállása is 4,3 másodpercig tartott. Ennek köszönhetően az F1 történetében először egy Aston Martin vezette a versenyt Vettel révén, és egészen a 19. körig tartotta magát az élen.
A német pilóta kiállása után is maradt az Aston Martin az élcsoportban, Stroll a kemény gumikkal megnyújtotta az első etapját, ebben a kezére játszott, hogy a várakozásokkal ellentétben a többiek kerékcseréjéig még sárga zászló is alig jelent meg, így jó döntésnek bizonyult, hogy a 19. helyről vállalták a rajtot a kemény gumikkal.
Az élen közben Verstappen zavartalanul rótta a köröket, a 24. körben 3,5 másodperc volt az előnye Pérez előtt, aki megfutotta a leggyorsabb kört és leszakította magáról Hamiltont. A brit pilóta 2,8 másodperces hátrányba került, hiába igyekezett az egyenesben a szélárnyékot használva, a középső szektorban nem tudta tartani a Red Bull tempóját.
Küszködött Bottas is, beragadt a 10. helyen Norris mögé,
mérnöke hiába biztatta, hogy egy előzés esetén az 5. helyért küzdhetne, ezzel csak azt érte el, hogy a finn pilóta túlfusson egy kerékvetőn és lemaradjon a McLaren mögött. A 26. körben a dobogósok mögött Stroll, Gasly, Leclerc, Vettel, Cunoda, Norris és Bottas volt a pontszerzők sorrendje, de Stroll még nem volt kerékcserén.
A verseny második felénél egyre jobbnak tűnt a helyzet Stroll számára, bár a visszajátszásokon már látszott, hogy kopnak a kemény abroncsai, még mindig versenyképes tempót diktált. Ez a 31. körig tartott, ekkor a célegyenesben defektet kapott és nagy sebességgel a falnak csapódott. Az Aston Martin teljesen összetört, de a versenyző szerencsére nem szenvedett sérüléseket.
A versenyigazgató a 34. körig lezárta a bokszutcát, így a pilóták nem tudtak azonnal kiállni kereket cserélni, később pedig már csak az alsóházban szereplő Alonso, Giovinazzi és Russell és Schumacher számára volt vonzó a lehetőség. A német pilóta viszont nem tudott visszatérni a pályára, mert a bal első kerekét nem rögzítették rendesen az autóján.
A verseny a 36. körtől indult újra: a dobogós helyen autózók résen voltak, Verstappen tartotta a vezetést Pérez és Hamilton előtt,
a mexikói pilótának átmenetileg védekeznie kellett, de visszaverte a támadásokat. Mögöttük Vettel ismét remekelt, a négyszeres világbajnok gyorsan feljött az 5. helyre, majd megelőzte Gaslyt is, és az újabb abroncsainak is köszönhetően a 4. helyre lépett.
Hátrébb folytatódott Bottas vesszőfutása, az újraindítás után visszacsúszott a 13. helyre, így nemhogy az 5. helyért, a pontszerzésért sem volt versenyben, nem sokkal később Giovinazzi is megelőzte őt az új lágy abroncsaival, majd üldözőbe vette utódjelöltje, Russell is.
A verseny a 46. körig nyugodt mederben folytatódott, ekkor Verstappen autóján is felmondta a szolgálatot a bal hátsó gumi a pályán ugyanott, a célegyenes elején. A Red Bull pilótája tehetetlen volt, a falnak csapódott és bár egyenes útja volt a győzelem felé, kénytelen volt feladni a versenyt.
A Red Bull szerint nem volt előjele a hibának, ezért Jonathan Wheatley sportigazgató javasolta, hogy állítsák le a versenyt, Michael Masi versenyigazgató meg is fogadta az ötletet, három körrel a verseny vége előtt megszakították a futamot. Bár a szabályok lehetővé tették volna, hogy győztest hirdessenek, az Azeri Nagydíjat végül újraindították.
A mezőny vasárnap másodszor is felsorakozott a rajtrácsra, Hamilton előtte a rádión azt mondta, az idei világbajnokságot maratonnak, nem sprintnek tekinti, ebből arra lehetett következtetni, hogy nem feltétlenül akar kockázatos csatába kezdeni a győzelem megszerzése érdekében.
A szabályok szerint a pilóták kereket cserélhettek, így mindenki nagyjából új, lágy szettekkel készülhetett a kétkörös sprintfutamra.
Az új rajthoz a mezőny Pérez, Hamilton, Vettel, Gasly, Leclerc, Cunoda, Norris, Sainz, Ricciardo, Alonso sorrendben állt fel a pontszerző helyeken. A lámpák kialvását Hamilton kapta el a legjobban, lerajtolta Pérezt, közben azonban véletlenül átállított egy kapcsolót az autóban, amitől az első tengelyre helyezte az összes fékerőt, és egyenesen kiszaladt a bukótérbe. Pérez így egyből visszavette a vezetést Vettel, Gasly, Leclerc, Norris, Alonso, Cunoda, Sainz, Ricciardo és Räikkönen előtt.
Az utolsó kör kezdetén Sainz támadta Gaslyt, de az Alpha Tauri pilótája visszaverte az ostromot, cserében Norris is bejelentkezett a 4. helyre, de végül nem történt helycsere. Hamilton bocsánatot kért a rádión, de tehetetlen volt, az utolsó helye azt jelentette, hogy a Mercedes pont nélkül zárta az Azeri Nagydíjat.
Pérez pályafutása második futamgyőzelmét érte el, az elsőt a Red Bull színeiben, az Aston Martin története első dobogós helyét szerezte meg, Pierre Gasly pedig idén először állhat fel a dobogóra az Alpha Taurival. Leclerc 4. helye és Norris 5. pozíciója révén továbbra is nyílt a küzdelem a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért, az élen a Red Bull végül növelte az előnyét a Mercedesszel szemben, az egyéniben pedig továbbra is Verstappen vezet Hamilton előtt.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!