A harmadik szabadedzés alapján szenzációs időmérőre volt kilátás Monacóban, a Ferrarikat és Max Verstappent csak hajszál választotta el az utolsó gyakorláson, míg a Mercedesek egy kicsit ugyan le voltak maradva, az időmérő előtt mind Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas autóján komoly változtatásokat hajtott végre a csapat (10 perccel a kvalifikáció előtt is gőzerővel szereltek), nem lehetett tehát leírni őket sem.
A Q1-ben csak 19 autó rajzott ki a pályára, a Haas-istálló ugyanis már korábban közölte, hogy a harmadik szabadedzés végén történt balesete után nem tudják megjavítani Mick Schumacher autójának sérült kasztniját (váltót is kell cserélni a VF-21-esben), így a német újonc nem vesz részt az időmérőn. Ennek ellenére a versenyen majd indulhat, hiszen a szabadedzések során teljesített megfelelő számú versenyképes kört.
Az első szakasz első fele azt hozta, amit az utolsó szabadedzésen láttunk: a Ferrarik és Verstappen diktálták a tempót, a Mercedes pedig továbbra is le volt maradva, valamivel kevesebb mint 8 perccel a Q1 vége előtt azonban Valtteri Bottas repesztett egy 1:10.9-es kört és átvette a vezetést.
Monacóról lévén szó számtalan gyorskört futottak a versenyzők, hiszen ezen a pályán többet ér, ha valaki fel tudja venni a ritmust a folyamatos körözéssel, mintha egy vagy két mért kör után a bokszba hajtana új gumikért. Azért persze voltak (leginkább a mezőny második fele), akik beiktattak egy kerékcserét, hogy a hajrában friss gumival próbáljanak meg bejutni a Q2-be.
Az incidensek nélkül zajló hajrában folyamatosan változott a kieső helyen állók névsora, végül pedig Schumacher, és a másik két borítékolható kieső Latifi és Mazepin mellett Fernando Alonso és Cunoda Juki volt kénytelen idejekorán befejezni az időmérőt. A mindössze a 17. időt autózó kétszeres világbajnokkal pályafutása során először esett meg, hogy kiesett az időmérő első szakaszában. A 16. rajtkockát megszerző japán újonc sem lehet elégedett, Pierre Gasly ugyanis fél másodperccel jobb kört ment nála és a 6. helyen jutott tovább.
Ami az élmezőnyt illeti, Bottas maradt az első helyen, míg mögé 175 ezredre Charles Leclerc zárkózott fel. Őt 11 ezredmásodperccel követte Verstappen, majd további két tizeddel lemaradva Lando Norris a McLarennel. Sainz a másik Ferrarival az ötödik lett, Lewis Hamilton pedig jócskán elmaradt csapattársától (közel 7 tizeddel), és csak a hetedik helyen jutott tovább. Nem villogott Sergio Pérez sem (8. hely), illetve Sebastian Vettelnek is igencsak rezgett a léc a 15. pozícióban. Az előtte a 14. helyen továbbjutó George Russell pedig folytatta remek sorozatát, és zsinórban ötödször is bejutott a Q2-be.
Miként arra számítani lehetett, a Q2-ben ezúttal senki nem kísérletezett a közepes gumikon való továbbjutással, ugyanis fontosabb a jó tapadás a rajtnál, utána pedig amúgy sem nagyon lehet előzni, így lehet óvni a gumikat az első és egyetlen kerékcseréig.
A második szakasz elején a Ferrari villámrajtot vett: Sainz vezetett Leclerc és Verstappen előtt, őket Hamilton és Bottas követte ebben a sorrendben. De nem sokáig, a holland ugyanis repesztett egy 1:10.650-es kört, amivel 156 ezreddel előzte a spanyolt. A holland mögé a negyedik helyre eközben Norris jött be, eggyel hátrébb lökve a Mercedeseket, akik közül ekkor már Bottas volt előrébb.
A Q2-ben már az élmezőny sem nyüstölt annyi ideig egy szett gumit, hiszen maga az edzésszakasz is rövidebb volt, a végén pedig mindenki akart még egy dobást friss gumikon. Itt érdemes megjegyezni, hogy eddig meglepően kevés hiba történt, Kimi Räikkönen egyszer kiszaladt a célegyenes végi bukótérbe a Q1-ben, Stroll pedig kicsit nekikoccant a korlátnak a Portier előtt, de ezektől eltekintve mindenki hajszálpontosan vezetett.
Nagy meglepetés a kiesőket tekintve a Q2-ben nem történt, hacsak Daniel Ricciardo búcsúját nem tekintjük annak, de mivel az ausztrál a háromból egyetlen szabadedzésen sem tudott bekerülni a legjobb tízbe (kétszer 15., szombaton pedig 13. lett), 12. helye tulajdonképpen előrelépésnek is felfogható. Persze Lando Norris hatodik helyét nézve nem mutat jól.
Ricciardo mellett búcsúzott még sorrendben Ocon (11.), Stroll (13.), Räikkönen (14.) és Russell (15.), továbbjutott viszont Antonio Giovinazzi, akitől ez mindenképpen elismerésre méltó teljesítmény. A Q2 legjobb idejét nem mellesleg Leclerc autózta 1:10.597-tel, de csak 53 ezreddel előzte meg Verstappent és 98 ezreddel Bottast. A negyedik helyen továbbjutó Sainz már 2 tizedet kapott tőle, a leginkább azonban Hamilton szenvedése volt feltűnő. A hétszeres világbajnok szemre is küzdött az autóval, és a Q2-ben csak 7. lett fél másodperces hátrányban.
A mindent eldöntő Q3-ban szemmel láthatóan mindenki rákapcsolt és elkezdte korábban nem látott módon kicentizni a korlátokat. Verstappen kezdett az élen 1:10.576-tal, de Leclerc jött és 23 századdal jobbat ment nála. Az ideiglenes második hely így is a hollandé lett, de Bottas csak 25, Sainz pedig csak 35 ezredre volt tőle a harmadik helyen. Hamilton eközben tovább szenvedett és csak a hetedik helyen állt, 7 tizedes hátrányban Leclerc-hez képest.
Az utolsó gumiszettel futott körök kezdetén egyre inkább Leclerc-nek állt a zászló, mivel Verstappen elrontotta az első mért körét.
Többre pedig már nem volt lehetősége, Leclerc ugyanis a 16-os kanyarban rommá törte a Ferrarit.
Az időmérő befejezése alighanem sokakban a 2006-os Monacói Nagydíjat idézte fel, hiszen Charles Leclerc gyakorlatilag a balesettel biztosította be magának a pole pozíciót. Szándékosságról ebben az esetben persze aligha beszélhetünk, a monacói pilóta egyszerűen elrontotta a 15-ös kanyar bejáratát, nekiment a korlátnak, amitől eltört a kormányösszekötője és egyenesen felkenődött a szemközti védőkorlátra.
Ezzel Leclerc lett az első monacói pilóta, aki pole pozíciót szerzett a Monacói Nagydíjon. Mögüle Verstappen, Bottas, Sainz, Norris, Gasly, Hamilton, Vettel, Pérez és Giovinazzi indulhat majd az első tízben. A világbajnoki cím szempontjából az utolsó mért körében kétszer is a falnak koccanó Hamilton hetedik helyezése az igazán lényeges, közte és Verstappen között öt hely lesz egy olyan pályán, amelyen szinte lehetetlen előzni.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!