Társoldalunk:
Hírlevél

A két Ferrari zárta az élen a napot, Schumacher falnak ütközött

2021.05.20., 14:44
rendezés

Charles Leclerc vezetésével a két Ferrari végzett az élen a Monacói Nagydíj második szabadedzésén. Lewis Hamilton és Max Verstappen közvetlenül mögöttük zárt, Mick Schumacher pedig hibázott az edzés végén.

Az első szabadedzéshez hasonló időjárási körülmények között kezdődött meg a Monacói Nagydíj második gyakorlása, a levegő hőmérséklete 21, míg az aszfalté 50 fok volt. A zöld zászló után az egész mezőny kirajzott a pályára, hiszen a hercegségben kifejezetten nagy a veszélye annak, hogy egy piros zászló miatt idő előtt meg kell szakítani a programot. 

Sainz a kemény gumikon állt az élre - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Rose

A keményeken próbálkozó Carlos Sainzot leszámítva mindenki a közepes keverékű gumikon kezdett, az első gyorskörök során pedig Lando Norris volt a leggyorsabb 1:15.399-cel. Nem sokkal később viszont pont a Ferrari pilótája vette át a vezetést, aki 402 ezreddel múlta felül egykori csapattársát.

Természetesen ezek még messze voltak a későbbi legjobb időktől, ennek megfelelően Max Verstappen több mint 1 másodperccel szárnyalta túl a spanyol versenyző idejét, majd tovább javított, és 1:13.499-cel állt az élen. Riválisa, Lewis Hamilton pedig ezredre azonos időt autózott, így akkor még nem tudott a tabella tetejére ugrani.

Nem úgy következő próbálkozása után: a két éllovas egyaránt gyorsulni tudott, ám amíg Verstappennek ez csak két és fél tizeddel sikerült, addig Hamilton további 469 ezredet faragott le az időből. A holland pilóta később közeledett, de Sainz így is be tudott férkőzni kettőjük közé.

A közepes gumikon Hamilton volt a leggyorsabbForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Az első komolyabb hibát Cunoda Juki követte el, aki a Louis Chiron-sikán kijáratánál találta el a falat az autó jobb hátsó kerekével, aminek következtében be kellett mennie a bokszba, később pedig nem tudott visszajönni. Nicholas Latifi ennyire nem járt pórul, ő a hajtűkanyart kezdte meg túl szélesen, de a fal miatt nem fért el, így hátra kellett tolatnia, hogy tovább tudjon menni.

Az élmezőny eközben feltette a lágy abroncsokat, így ismét javultak a köridők. Hamilton azonban hiába gyorsult, Valtteri Bottas vette át a vezetést, miután 173 ezreddel felülmúlta csapattársa 1:12.280-as körét. Hamilton ráadásul túlságosan ráment az egyik hurkára, ami biztosan nem tett jót az autónak.

Verstappen azonban mindkét Mercedesnél gyorsabb volt, de Sainz még nála is jobb kört rakott össze, és 1:11.796-tal átvette a vezetést. A spanyol versenyző köre olyannyira jól sikerült, hogy még Hamilton is 278 ezreddel elmaradt tőle. A másik Ferrarival az első szabadedzésen technikai gondokkal küzdő Charles Leclerc a 4. helyre jött fel, és amikor már azt lehetett hinni, hogy ez lesz a maximum tőle, 112 ezreddel még csapattársánál is jobb kört futott.

Meglepetésre a két Ferrari végzett az élen Leclerc vezetésévelForrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Clive Rose

Innentől kezdve a csapatok a versenyszimulációt teljesítették, így kialakult a végeredmény: Leclerc és Sainz végzett az első két helyen, mögöttük pedig Hamilton, Verstappen, Bottas, Norris, Gasly, Pérez, Giovinazzi és Vettel volt az első tíz sorrendje. Érdekesség, hogy Nyikita Mazepin ezúttal is megelőzte Mick Schumachert, aki ráadásul az edzés végén a falnak ment, és ugyan tovább tudott menni, de a bokszig nem jutott el. A törmelékek miatt ráadásul félbeszakították az edzést, ami a gyakorlás végét jelentette.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:37

Bienvenue

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Monacói Nagydíj második szabadedzése. Addig ajánljuk figyelmükbe az első tréning krónikáját.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:38

Két éve nem láttunk ilyen képeket

A tavalyi kihagyás után Monaco ismét teljes fényében pompázik, ragyogó az időjárás és bár teltház idén sem lehet, már a közönség is részt vehet a versenyhétvégén.

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: AFP/Valery Hache
GPHírek
14:40

Monacóban a pályabejárás is rendhagyó

Miközben a pilóták csütörtökön szerdán sajtótájékoztatón vesznek részt, a biztonsági autó és sofőrje, Bernd Mayländer is edzeni indul a pályára. Monacóban ez is rendhagyó, a német pilótának ezúttal a közúti forgalomban kellett akklimatizálódnia.

GPHírek
14:42

Alonso egyelőre nem érzett rá a pályára

A visszatérő kétszeres F1-es világbajnok az első edzésen nem remekelt Monacóban, enyhén össze is törte az Alpine-t. Ennek egyik oka, hogy az autója alulkormányzott volt, de a csapata nem akart változtatni rajta, mert beállításokat teszteltek, így várhatóan javul majd Alonso formája a délutáni edzésen.

GPHírek
14:44

Leclerc-nek is balszerencsét hozott a Netflix?

A Drive to Survive című docureality-sorozatot forgató stáb minden hétvégén másik csapatot követ, a babona szerint ilyenkor mindig történik valami rossz az adott istállóval. Ezúttal a Ferrarival forgatnak, az első szabadedzésen Charles Leclerc autója le is robbant váltóhiba miatt.

GPHírek
14:49

Összerakták Leclerc autóját

Albert Fabrega elemző jelenti, hogy a Ferrari megjavította Leclerc autóját, így a monacói pilóta is megkezdheti az érdemi felkészülést a hazai nagydíjára.

GPHírek
14:52

Vajon mennyire lesz hasznos az edzés?

A forgalom már az első szabadedzésen is gondokat okozott, Max Verstappen csak nagy nehezen tudott tiszta köröket futni, ez az egykörös tempóról kialakuló képet befolyásolhatja, egy rosszkor megszakított edzés vagy egy VSC-fázis viszont a hosszú etapos eredményeket teheti értelmezhetetlenné. Legalább az időjárás szeszélyeitől nem kell most tartani.

GPHírek
14:55

Vettel ígéretesen kezdett

Az Aston Martin négyszeres világbajnoka a 8. helyen kezdett az első szabadedzésen, a hátránya ezúttal is számottevő volt, de a csapattársánál, Lance Strollnál jóval gyorsabb volt. 5 perc múlva újra bizonyíthat.

GPHírek
14:58

Durvul a helyzet a hajlékony szárnyak miatt

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl és Toto Wolff is bírálta az FIA döntését, hogy csak az Azeri Nagydíj után szigorítják a szárnyak merevségének vizsgálatát. Wolff az óvást sem zárta ki.

GPHírek
15:00

Zöld zászló!

Sainz az első a pályán, de a sorban a harmadik csapattársa, Leclerc, majd egymás után hajtanak ki a többiek is. 

GPHírek
15:03

Sainz a kakukktojás

A pályán mindenki közepes keverékű gumikkal megy, kivéve Sainzot, aki keményeket használ, ő az előző edzést futotta végig közepeseken.

GPHírek
15:05

Leclerc áthatolhatatlan kocsisor mögé ért

"Teljes rémálom" - mondta Paul di Resta, a Sky Sports szakértője. Leclerc éppen mért körön volt, amikor a Rascasse-ban egy szinte álló kocsisort ért utol, menthetetlen volt a köre.

GPHírek
15:08

Verstappen a leggyorsabb közepessel

A Red Bull pilótája 1:13.961-gyel kezdett közepessel, Pérez az első szektorban még gyorsabb volt nála, a kör végére viszont már 0,11 mp hátrányt szedett össze. Leclerc hátránya mindössze 0,15 mp, Bottasé 0,328 mp. Hamilton elvette az első mért körén, miután levágta a sikánt.

GPHírek
15:09

Verstappen és Hamilton ezredre azonos kört futott

A holland pilóta 1:13.499-et ért el, másodpercekkel később Hamilton szintén 1:13.499-et futott. Ez csak részeredmény, de így is szenzációs.

Hamilton az első szektorban 0,102 mp-cel gyorsabb volt ellenfelénél, Verstappen aztán 0,024, majd 0,078 másodpercet hozott be.

GPHírek
15:13

Verstappen javított, de Hamilton sokkal többet

Fokozzák a tempót az éllovasok, Verstappen több előzéssel 1:13.241-re gyorsult, Hamilton viszont 1:12.772-t futott még mindig közepeseken, ezzel 0,469 mp-cel vezet, ami egy ilyen rövid pályán jelentős különbség. Kettejük közé Bottas is befért 1:12.872-vel.

GPHírek
15:16

Verstappen közelített, de nem eléggé

A Red Bull pilótája 1:12.801-re gyorsult, ez alig maradt el Hamilton eddigi legjobbjától, de a Mercedes versenyzője 1:12.569-et is tudott, így továbbra is ő áll az élen. Kisebb sprintversenyt futnak ők ketten, Bottas hátránya már 0,3 másodperc, Sainz keménnyel 0,4-re van, Pérez is közepessel.

GPHírek
15:17

Sainz egyelőre remek hétvégét fut

Korai még következtetéseket levonni, de Sainz a közepes és a kemény keverékű gumikkal is gyorsnak tűnik a Ferrari volánja mögött. Ez elsősorban a McLarennek rossz hír, feltéve, hogy nem tudnak faragni a más pályákon is problémát okozó egykörös tempójukon.

GPHírek
15:19

Sainz már a 2. helyezett a Ferrarival

A spanyol pilóta még mindig kemény keverékű gumikat használ, 0,18 másodperces hátránnyal megközelítette a listavezető Hamiltont. Körülötte mindenki közepes abroncsokkal megy.

GPHírek
15:21

Az első harmad után nem állnak jól a sztárok

A nagy nevek közül többen is kiszorulnak a képzeletbeli pontszerzők közül: Vettel a 13. helyezett, Ricciardo a 15. helyen áll, Alonso csak a 16. a sorban. 

GPHírek
15:24

Rendkívül közel mennek a határokhoz a pilóták

Pérez milliméterekre fordult el a szalagkorláttól:

Cunoda viszont koccant is:

GPHírek
15:25

Bottas már lágyakkal próbálkozik

Közben a Sky Sports riportere, Ted Kravitz szerint Verstappen alulkormányzottságra, Ricciardo pedig a gyenge hátsó tapadásra panaszkodott a rádión.

GPHírek
15:27

Latifi tolatott a hajtűkanyarban

A Williams pilótája nem tudott befordulni, de még idejében reagált, megállt a pályán és visszatolatott. Szerencsére, nem járt arra senki, így sárga zászlóval megúszta a mezőny az esetet.

GPHírek
15:28

Bottas vezet Hamilton előtt lágyakon

A finn pilóta 1:12.107-re gyorsult, Hamilton 0,173 másodpercet kapott, elsősorban azért, mert az alagút utáni sikánból kifelé nagyon megcsúszott. Egyelőre Giovinazzi a 3. helyezett lágyakkal, de ez csak átmeneti állapot.

GPHírek
15:31

Sainz finoman eligazította a mérnökét

Nyugodtan elmagyarázta, hogy jó lenne, ha figyelnének, hogy hova küldik ki őt, mert forgalomban nem tud versenyképes kört futni, és nem szeretné, ha az időmérőn ez megismétlődne. Sainz elengedett mindenkit, majd az első szektorban 0,8 másodperces hátrányba került.

GPHírek
15:32

Sainz 0,3 másodpercet vert a Mercedesekre

A Ferrari pilótája 1:11.796-tal átvette a vezetést lágy gumikon, ez kezd komolyra fordulni a Ferrari részéről. Verstappen 1:12.081-et futott, ezzel 0,285 másodperces lemaradással most ő a 2. helyezett. Hamilton egy újabb mért körrel nem tudott javítani az egyelőre 4. leggyorsabb körén.

GPHírek
15:34

Vettel igyekszik Pérez után lágyakon

Pérez forgalomban autózva egyelőre 0,959 másodperces hátránnyal csak a 6. helyezett, Vettel 0,186 másodperces lemaradással a 7. helyezett, hasonló eredményt ért el az első szabadedzésen is. 

GPHírek
15:37

Először mutatott valamit a McLaren

Norris 0,583 másodperces lemaradással egyelőre a 6. helyezett, a McLaren szempontjából viszont az a gond, hogy a listavezető Sainz mögé Leclerc is feljött a 3. helyre 0,297 másodperces hátránnyal úgy, hogy az első két szektor után ezredre azonos eredményt ért el. Ricciardo közben csak a 17. helyezett, pedig már ő is váltott lágyakra. 

GPHírek
15:41

Cunoda megint kulcspillanatban hibázott

A japán újonc nemrég koccant a fallal, azóta nem láttuk a pályán, ennek is köszönhető, hogy nincs még mért köre lágy abroncsokkal, ami elég kínos egy olyan hétvégén, amit nagyrészt az időmérőn elért eredmény határoz meg.

GPHírek
15:42

Leclerc nem nyugszik, megelőzte Sainzot

1:11.684-gyel a monacói pilóta az élre állt a hazai nagydíja szabadedzésén, az előnye 0,112 másodperc csapattársa előtt. Sainz ismét pályára lépett.

GPHírek
15:47

Vajon mennyire valós a Ferrari tempója?

Pénteken előfordul, hogy az egyik csapat szándékosan alacsonyabb vagy magasabb üzemanyagszinttel megy a többieknél az eredmények befolyásolása érdekében, de Monacóban ennek és a motorüzemmódok állítgatásának is kisebb a haszna, ráadásul mindenki az egykörös tempóra optimalizál. Érdekes lesz látni, hogy a Ferrari mennyit tud megtartani a tempójából az időmérőre, amikor már tényleg számít majd az eredmény.

GPHírek
15:49

Az AWS-nél Sainz a nyerő

Az AWS mesterséges intelligenciája szerint a különböző tényezők kiegyensúlyozásával Sainz a leggyorsabb, Hamilton 0,05 mp-et kapna tőle, Leclerc-t csak a 3. helyre várja a számítógép.

GPHírek
15:53

Schumacher eltalálta a falat

A német pilóta az autó jobb hátsó kerekével ütközött a szalagkorlátnak, defektet kapott, de úgy tűnik, hogy lábon vissza tud araszolni a szerelőihez, igaz, ezzel sokak körét teszi tönkre.

GPHírek
15:55

Schumacher félreállt a sikán után

A német versenyző az alagút után megállt a bukótérben, nem jutott vissza a szerelőihez. Néhány percet vesztett, de sokat nyert a többieknek, mert a 3-as szektorban elég nehéz lett volna őt kerülgetni.

GPHírek
15:56

Piros zászló!

Leállították az edzést, lehetséges, hogy Schumacher autójáról törmelék került az aszfaltra. Ezzel praktikusan vége a szabadedzésnek.

Egy molinó megsérült a szalagkorláton, ahol Schumacher ütközött, de ez nem tűnik elég súlyos problémának ahhoz, hogy emiatt le kelljen állítani az edzést. Sportbírók szedik össze a reklám darabjait.

GPHírek
16:00

Nem lesz rajtgyakorlat sem

A McLaren érdeklődött Michael Masinál, hogy lesz-e rajtgyakorlat, de úgy tűnik, hogy nem, mert először Schumacher autóját vissza akarják szállíttatni a bokszba. Közben letelt a 60 perc is, így a versenyzők kiszálltak az autókból.

GPHírek
16:05

Ricciardo és Cunoda bajban van

Az eredmények értelmezése későbbre marad, az viszont biztos, hogy Daniel Ricciardo és Cunoda Juki lépéshátrányban van, a McLaren pilótája messze elmaradt csapattársától, az Alpha Tauri pilótája pedig lágy gumis kör nélkül az utolsó.

GPHírek
16:06

Ferrari 1-2-vel indul a monacói hétvége

Az első szabadedzésen a Red Bull, a másodikon viszont már a Ferrari volt a leggyorsabb, ez ígéretes a szombaton folytatódó programra nézve. Köszönjük a figyelmet, tartsanak velünk a továbbiakban is!

Még több bejegyzés