Társoldalunk:

Verstappen hibázott, a Mercedesek elhúztak tőle a második edzésen

2021.05.07., 14:47
rendezés

Lewis Hamilton végzett az első helyen a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén. Valtteri Bottas csupán 1, Max Verstappen viszont 6 tizeddel maradt el a hétszeres világbajnoktól. Charles Leclerc alig volt lassabb a finn versenyzőnél.

A péntek délutáni második szabadedzéssel folytatódott a Spanyol Nagydíj hétvégéje Barcelonában. A gyakorlás kezdetén a levegő hőmérséklete 21, míg a pályáé 41 fok volt, utóbbi pedig jóval magasabb értéket jelent a délelőtti állapotnál. Ami a mezőny összetételét illeti, Kimi Räikkönen és George Russell is megkezdhette a hétvégét, miután az első szabadedzésen Robert Kubica, illetve Roy Nissany szerepelt a helyükön. 

A képen látható Russell és Räikkönen is megkezdhette a hétvégét - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

A pálya hamar megtelt autókkal, hiszen az indítás után mindenki szinte azonnal kigördült a garázsból, kivétel nélkül a közepes gumikon. Mick Schumacher kis híján komoly hibával kezdte a délutánt, de a 2-es kanyarban sikerült korrigálnia a megcsúszást. Az első körök után rögtön a két Mercedes, valamint Max Verstappen állt az élre, a holland pilóta 1:19.087 másodperccel nyitott, amivel 46 ezreddel előzte meg Valtteri Bottast.

A finn versenyző aztán bejött friss gumikért, és jelentősen javított köridején, viszont Hamilton csupán 42 ezreddel volt lassabb nála úgy, hogy ő már a hatodik körét teljesítette a közepeseken. Verstappen szintén cserélt kereket, de neki először nem volt esélye a javításra, ugyanis Carlos Sainz autójáról levált egy alkatrész, aminek következtében rövid ideig virtuális biztonsági autó volt érvényben. A Red Bull pilótája aztán gyorsult, de lemaradása így is 366 ezred volt Bottas mögött.

A kerékvetők nem csupán Sainzot, hanem Cunoda Jukit is megtréfálták, aki a 9-es kanyarban szélesítette ki a pályát. Az Alpha Tauri nem is viselte jól az ütést, és a japán újonc arra panaszkodott, hogy a kocsi kikapcsolt. Cunoda reakciója túlzó volt, de tény, hogy be kellett mennie a bokszba.

Leclerc alig maradt el a MercedesektőlForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Szűk 20 perc elteltével egyre több pilótánál előkerültek a lágy Pirellik, ami szükségszerűen gyorsulást eredményezett. A Mercedesek még tovább növelték előnyüket, miközben Hamilton átvette a vezetést, Verstappent pedig a Ferrarik, az Alpine-ok, valamint Pierre Gasly is megelőzte. Charles Leclerc ráadásul csupán 26 ezreddel volt lassabb Bottasnál.

Nem sokkal később Verstappen autójára is feltették a piros oldalfalú abroncsokat, és az első két szektorban javított is addigi legjobbján, de a 10-es kanyarban hibázott, így a kör végén lelassított. Másodszorra pedig nem tudott javítani, így maradt a 8. pozícióban, ami Cunoda miatt később 9. lett. Csapattársa, Sergio Pérez így sem tudta megelőzni, és csak a 10. pozícióba jött fel.

Ezzel lényegében ki is alakult a végeredmény, ugyanis a mezőny a versenyszimulációval folytatta a felkészülést. Hamilton 1:18.170 másodperccel végzett az élen, 139 ezreddel megelőzve Bottast. Mögöttük Leclerc, Ocon, Alonso, Gasly, Cunoda, Sainz, Verstappen és Pérez lett az első tíz sorrendje.

Délután Hamilton volt a leggyorsabbForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Ami a hosszú etapokat illeti, a mezőny nagy része lágy gumikon kezdett, majd közepesekre váltott, így tett a két Mercedes és Verstappen is. Utóbbival a rádión közölték, hogy a jelek szerint a bal első abroncs lesz a kritikus pont, arra kell a legjobban figyelni a futam során. A versenyszimulációk során senki nem követett el komolyabb hibát, így mindenki teljesíthette az előre eltervezett programját.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:28

Máris folytatódik az F1-es hétvége programja!

Kellemes délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak, nemsokára kezdjük a Spanyol Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítését! Bemelegítésként ajánljuk az első tréning összefoglalóját.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
14:32

Magyar versenyző is szerepel az F3-ban

A hétvégén rajtol az F3-as szezon, amelyben Tóth László is indul 20-as rajtszámmal a Campos Racing színeiben. Az időmérő edzésen a 27. rajthelyet szerezte meg 1,5 másodperces hátránnyal, így kalandos futamok várnak rá Barcelonában.

Tóth László a pénteki edzésnaponForrás: Formula Motorsport Limited via Getty Images/2021 Formula Motorsport Limited/Dan Istitene
GPHírek
14:34

Új kanyarra és a hurkákra is figyelni kell

Az idei Spanyol Nagydíj előtt átépítették a 10-es kanyart, a Kimi Räikkönen helyére beugró Robert Kubica is ásta magát a kavicságyban.

Emellett a 7-es kanyar okozott fejfájást a pilótáknak, Max Verstappen és Sebastian Vettel le is tört egy-egy darabot az első szárnyából.

GPHírek
14:47

Alonsónak hiányoznak a szurkolók

A hazai pályán versenyző pilóta elmondta, az edzésnapokon azt érzi, hogy nyugodtabban zajlik a hétvége, vasárnap viszont nagyon hiányzik neki, hogy nincsenek helyszíni szurkolók, de örül annak, hogy a Spanyol Nagydíjon már 1000 drukker a helyszínen lehet és a további versenyeken egyre több nézőt engednek majd be. (Marca)

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.
GPHírek
14:53

Minden a Mercedesről szól a hétvégén

A pályán és azon kívül is a Mercedesé a főszerep, a világbajnoki címvédő csatája a Red Bull ellen, valamint a pilótáik sorsa is foglalkoztatja a közvéleményt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:57

Kívánni sem lehetne jobb időjárást

A levegő 21, a pálya 41 fokos, minden adott a zavartalan szabadedzéshez.

GPHírek
15:01

Zöld zászló!

Ezúttal is 60 perc áll rendelkezésre, a pilóták rögtön élnek is a lehetőséggel és megkezdik az installációs köreiket, néhányan rajtot is gyakorolnak a célegyenes végén.

GPHírek
15:04

Schumacher látványos mentéssel kezdett

A német pilóta a 2-es kanyarban nagy ellenkormányzásra kényszerült, de szép mozdulattal elkerülte, hogy az autója a kavicságyban kössön ki. Bottas is hibázott, ő a mért köre előtt ráfutott a sárga hurkákra a bokszbejáratnál, ezért a kigyorsítása nem volt tökéletes.

GPHírek
15:06

A közepes keveréké most a főszerep

Az első szabadedzésen csak a Ferrari próbálta, most viszont mindenki a sárga jelzésű közepes keverékű abroncsokkal lépett pályára. Ez nem meglepő, hiszen délelőtt a lágyakkal és a keményekkel foglalkoztak.

GPHírek
15:07

Verstappen az első mért körök után a Mercedesek előtt

A Red Bull pilótája 1:19.041-gyel a leggyorsabb, az első két szektorban verte a Mercedeseket. Bottas a 2. helyezett 0,046 mp-es hátránnyal, Hamilton egyelőre 0,282 mp-cel lassabb.

GPHírek
15:11

Bottas meglépett Verstappentől

A Mercedes pilótája újabb mért kört teljesített, Hamiltontól a 2-es szektorban kapott egy kis szélárnyékot is, így bő 0,6 másodpercet vert Verstappenre, az új leggyorsabb kör 1:18.419. Hamilton 1:18.461-gyel feljött a 2. helyre.

GPHírek
15:12

Sainz miatt VSC-t léptettek életbe

A spanyol pilóta kiszélesítette a pályát és levált egy alkatrész a Ferrariról. Egy sportbírónak kellett beszaladnia, hogy eltávolíthassa azt a pályáról. Sainz panaszkodott Hamiltonra is, gyaníthatóan a forgalom miatt.

GPHírek
15:14

Räikkönen is tesztel az Alfa Romeónál

A finn pilóta visszakapta az autóját, amit Kubica az első szabadedzésen elásott a kavicságyban, egyelőre a 17. helyezett Russell és a két Haas előtt, de az autóját még mindig flow-vis festék borítja a padlólemez környékén.

GPHírek
15:18

Alonso most ígéretesebb kört futott

Az Alpine délelőtt próbálta lágy gumikkal kozmetikázni Alonso tempóját, ez nem vált be, mert a többiek is feltették a piros jelzésű abroncsokat. Most Alonso a 4. helyre ugrott közepesekkel, trükközés nélkül.

GPHírek
15:19

Jönnek a Mercedesek lágyakkal

Bottas és Hamilton autójára is felkerültek a lágy gumik, jön az időmérő szimuláció, a vártnál kissé korábban. 

GPHírek
15:22

Hamilton és Bottas alig javított a lágyakkal

Az első szektorban mindketten elmaradtak a korábbi legjobb eredményüktől, a másik kettőben már gyorsultak, de így is alig faragtak a köridőből. Hamilton vezet 1:18.170-nel, Bottas 1:18.309-et futott. A finn pilóta mérnöke azt mondta, hogy Hamilton más üzemmódban használja az erőforrását, ami 0,1 mp előnybe hozza őt.

GPHírek
15:25

Vettel lággyal közelít a közepes gumis Verstappenhez

A négyszeres világbajnok az Aston Martinnal 0,777 másodperces hátránnyal feljött az éllovasok mögé, de Leclerc, Ocon, Sainz, Gasly és közepessel Verstappen is gyorsabb nála, nem is beszélve a két Mercedesről.

GPHírek
15:26

Leclerc meglepően közel a Mercedesekhez

Barcelonában nem fúj úgy a szél, mint Portimaóban tette, Leclerc egyelőre úgy tűnik, itt jobban ráérzett a Ferrarira. A monacói pilóta Bottas sarkában halad, 0,165 másodperc a hátránya Hamilton mögött.

GPHírek
15:27

Összejátszottak kissé a spanyolok

Alonso az 5. helyre ugrott, a célegyenesben kihasználta egy kissé, hogy honfitársa, Sainz szélárnyékát élvezhette. Most jön Verstappen, az ő tempója sokat elárul majd a jelenlegi erőviszonyokról.

GPHírek
15:30

Verstappen elpuskázta az első lágy gumis körét

Az első két szektorban sem volt kifejezetten gyors, 0,13 mp hátrányban volt a Mercedesekhez képest (ez a 3. hely környékére emelte volna őt), a 10-es kanyarban viszont besokallt és megcsúszott, így továbbra is csak a 8. helyezett.

GPHírek
15:35

Mazepint pont Räikkönen elé engedték ki

Egyszerre hajtott ki a garázsból Mazepin és Räikkönen, a finn pilóta jobbról meg is előzte őt. Kissé szerencsétlen jelenet volt, a Haasnál figyelhetnének jobban is arra, hogy versenyzőjük milyen helyzetekbe kerül.

GPHírek
15:38

Gyanúsan lassúak a Red Bullok

A Sky Sports szakértője, Karun Chandhok az Alpha Tauri sebességadatai alapján úgy gondolja, hogy letekerték a Red Bullok erőforrásait, de hozzá kell tenni, hogy Verstappen elrontotta az időmérős körét a lágy gumikon.

GPHírek
15:42

Viszonylag letisztult a kép a csapatok között

A két Mercedes (1-2.), a két Alpine (4-5.), a két Alpha Tauri (5-6.), a két Red Bull (9-10.), a két Williams (17-18.) és a két Haas (19-20.) egymás mögött szerepel a köridőtáblázaton, úgy tűnik, a mai programjuk alapján ezek a pilóták kihozták azt, ami az autójukban van. 

GPHírek
15:47

A McLarenek is gyanúsan hátul vannak

Az egykörös tempó alapján Norris 0,922 mp-es hátránnyal a 9. helyezett, Ricciardo 1,025 mp-es lemaradással a 15. helyezett. Nem valószínű, hogy az időmérőn is ilyen gyenge eredményeket érnek majd el.

GPHírek
15:49

Az AWS szerint jelentős Verstappen hátránya

A mesterséges intelligencia szerint Verstappen ma 0,47 másodperces hátrányban lenne, ha azonos feltételek között versenyezne a Mercedesszel, jelenleg azért szerepel sokkal hátrébb, mert közepessel futotta a leggyorsabb körét. Szintén gyenge Pérez eredménye, őt 0,94 másodperces hátránnyal csak a 10. helyre várja a számítógép.

GPHírek
15:53

Alonso és Verstappen is küzd az autójával

A spanyol pilóta túlkormányzottságról számolt be a rádión, Verstappennek szóltak, hogy túlmelegedik a bal első abroncsa (tipikus tünet ezen a pályán), majd kiszélesítette a pályát.

GPHírek
15:55

Hosszabb etapon Bottas gyorsabb Hamiltonnál

A finn pilóta az etapja elején és jelenleg is gyorsabb Hamiltonnál, aki egy körön viszont csapattársa előtt jár. Lesz mit elemezni az este folyamán!

GPHírek
15:57

A Williamsnek és a Haasnak nem osztottak lapot

A 16. helyezett Räikkönen alig több mint egy másodperccel lassabb Hamiltonnál, a 17. Russell viszont már 1,7 másodperces hátrányban van. Egyelőre úgy tűnik, a két Williams és a két Haas ezúttal nagyon le van maradva.

GPHírek
15:59

Verstappen kerékcserét gyakorolva zárja az edzést

A Red Bullon rutinszerű gyakorlást hajtottak végre, állítottak az első szárnyán is. Viszonylag éles helyzet volt, Verstappen pont Pérez, az egyik Alfa Romeo és az egyik Ferrari elé ért vissza, látványosan nem akarta elengedni a csapattársát.

GPHírek
16:02

Verstappen megint kárt tett az első szárnyában

Lóg a jobb oldali véglap alja, ismét a 7-es kanyarban találta el a hurkát. Ez ma már a második alkalom, pontosabban kell vezetnie a továbbiakban.

GPHírek
16:04

Egyelőre a Mercedesnek áll a zászló

Nem nagy fölénnyel, de sok tartalékkal zártak az élen a Mercedesek a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén, Max Verstappennek nem álltak össze a körök, egyelőre a köridők és a vezethetőség terén is lemaradásban van. A Ferari, az Alpine és azz Alpha Tauri tempója ígéretes, az Aston Martin ismét visszaesett.

Ezzel most átmenetileg megköszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk további hírekkel!

Még több bejegyzés