Pályafutása 97. győzelmét aratta Lewis Hamilton a Portugál Nagydíjon, ezzel növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben a 2. helyezett Max Verstappennel szemben. Hamilton új rekordot is állított a Forma-1-ben, 122 nagydíj óta megszakítás nélkül ő vezeti az egyéni világbajnokságot, az eddigi csúcstartó Michael Schumacher volt 121 versennyel.
Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas személyében az idei harmadik F1-es nagydíjon a harmadik különböző versenyző indulhatott az élről. Portugáliában Hamilton és a Red Bull párosa, Max Verstappen és Sergio Pérez követte őt a rajtrácson. A két élcsapat pilótái közepes keverékű gumikkal rajtolhattak, ezért egy bokszkiállásra lehetett számítani, ez végül be is igazolódott.
Az éllovasok mögött már vegyesebb volt a kép, az 5. helyről Carlos Sainz lágyakkal kezdett,
az időmérőn váratlanul gyors Esteban Ocon, a 7. helyezett Lando Norris, a 9-10. kockát elérő Pierre Gasly és Sebastian Vettel, a 16. helyről kezdő Kimi Räikkönen és a 18. Lance Stroll szintén a piros jelzésű abroncsokkal indult, ami izgalmas rajtot ígért a gyenge tapadású, de lendületes vonalvezetésű pályán.
A rajtnál az első három helyezett sorrendje nem változott, Verstappen támadta Hamiltont, de nem jelentett rá valós veszélyt, Sainz jól kezdett a lágy gumikon, és megelőzte Pérezt. Norris is javított egy helyet Ocon kárára. Az első kör komolyabb probléma nélkül lezajlott, a célegyenesben viszont
Kimi Räikkönen összeakadt csapattársával, Antonio Giovinazzival, letört az első szárnya, teleszórta törmelékkel a célegyenest, majd a bukótérben állt meg.
Egyértelmű volt, hogy be kell küldeni a biztonsági autót, ami a bokszutcán keresztül vezette a mezőnyt, így korai kerékcserékre nem volt lehetőség. A verseny ténylegesen a 7. kör elején indult, Bottas megtartotta a vezetést, de Verstappen meglepte a gumik felmelegítésével küszködő Hamiltont, átvette a 2. helyet és úgy tűnt, a másik Mercedesre is veszélyes lehet.
Ehelyett Hamilton magára talált, először visszaelőzte Verstappent majd a 20. körben a célegyenes végén kívülről lehagyta Bottast is. Bár azt jelentette, hogy az abroncsai megszenvedték a csatát, többször is megfutotta a leggyorsabb kört, a 27. körben már 2,2 másodperces előnyre tett szert, miközben Verstappen üldözőbe vette Bottast, de nem tudta keményen támadni ellenfelét.
Mögöttük nem volt nagy mozgás, Norris remekül kihasználta az újraindítást és megelőzte Sainzot, valamint Pérezt is, de a mexikói pilóta feljelentette őt a sportfelügyelőknél pályaelhagyás miatt,
ezért a brit pilóta kénytelen volt visszaadni neki a 4. helyet. Nem sokkal később, a 21. körben a Ferrari kihívta Sainzot kerékcserére, Norris a 22. körben követte őt, ami átmenetileg az 5. helyre katapultálta az egyébként nagyon okosan és jól versenyző Daniel Ricciardót, aki mindent megtett, hogy felzárkózzon a gyengén sikerült időmérő után.
Féltáv előtt nem sokkal Verstappen azt jelentette a rádión, hogy gondja volt a 3-as sebességi fokozattal, majd egy kisebb megcsúszás miatt átmenetileg kikerült a DRS zónából Bottas mögött. A holland pilóta gyorsabbnak tűnt a Mercedesnél, de nem tudott támadást indítani, ezért a győzelmi esélyei kezdtek elúszni, de a bokszkiállás ekkor még lehetőséget kínált neki a 2. hely megszerzésére.
A korai biztonsági autós fázisnak köszönhetően a gumik tovább bírták a vártnál, Stroll a 7. helyen tartotta magát a rajt óta használt lágy abroncsokkal, így az élmezőny tagjai között is felmerült, hogy nem kemény, hanem lágy gumikra kell váltaniuk a második etapra. A Red Bull mérnöke szólt is Péreznek, hogy megnyújtják az első etapot, és az első három helyezett versenyző is kivárásra játszott.
A 35. körben Hamilton vezetett Bottas, Verstappen, Pérez, Ricciardo, Alonso, Stroll, Norris, Sainz és Leclerc előtt, a Red Bull a kör végén adott új abroncsokat a holland pilótának, aki kemény keverékkel folytatta a küzdelmet. Egy körrel később Bottas szintén keményeket kapott, a 37. kör végén pedig Hamilton is megjárta a bokszutcát, ekkor átmenetileg Pérez állt az élre.
Bottas visszajött Verstappen elé, a holland pilóta abroncsai azonban már elérték az üzemi hőmérsékletet,
a Red Bull versenyzője kíméletlenül kihasználta ellenfele nehézségét, és átvette tőle a pozíciót, és feljött Hamilton mögé. Közben a Ferrari utasította Sainzot, hogy engedje el a kemény gumikat használó Leclerc-t, aki üldözőbe vehette Norrist a 9. helyen.
A Red Bull elnyújtotta a mexikói pilóta első etapját, Hamilton a 48. körre már 3 másodpercre csökkentette a hátrányát, ehhez az is kellett, hogy Pérez beragadjon a lekörözött Nyikita Mazepin mögé, de a Mercedes az újabb abroncsokon látványosan gyorsabb volt, így nyilvánvaló volt, hogy a Red Bull pilótája nem tud majd komoly ellenállást kifejteni, a 4. helye viszont biztonságban volt. A helycsere végül az 51. kör elején történt meg,
Péreznek esélye sem volt Hamilton ellen, a kör végén ki is hívták lágy gumikért, ekkor besorolt Bottas és Norris közé.
A McLaren pilótája visszaküzdötte magát az 5. helyre a korai kerékcseréje után, Leclerc megelőzte Ocont is, Sainz tartotta a 8. helyet, Ricciardo pedig a bokszkiállása után is a 9. helyezett volt Alonso előtt, de az 51. körben ők is helyet cseréltek, az Alpine versenyzője a DRS segítségével elszáguldott a McLaren mellett, amit Gasly is szorongatni kezdett az Alpha Taurival.
Alonso nem állt le, az 58. körben megelőzte honfitársát, Sainzot is, ezzel feljött csapattársa, Ocon mögé a 8. helyre. A Ferrari pilótáját az utolsó körök során Ricciardo és Gasly is megelőzte, a közepes keverékű gumikkal az ígéretes rajthelye ellenére sem tudott pontot szerezni.
A verseny vége felé a Mercedesnél aggódhattak kissé Bottas autója miatt, az 55. körtől a finn pilótának gondjai akadtak a kipufogó hőmérsékletét mérő szenzorral, a finn pilóta ezért lemaradt Verstappen mögött, de a tempója így is elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy Hamilton és a Red Bull versenyzője után behozza a Mercedest a 3. helyre.
Pérez előtt az előnye így is elegendő maradt egy plusz bokszkiállásra, ezért a Mercedes megpróbálta megszerezni a leggyorsabb körért járó bónuszpontot egy lágy szett felszerelésével. Ez végül sikerült is, mert bár Verstappennel is reagált a Red Bull, a holland pilóta leggyorsabb körét pályaelhagyás miatt törölték.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!