Társoldalunk:

Verstappen mindkét Mercedest megelőzte a portimaói időmérő előtt

2021.05.01., 12:48
rendezés

Max Verstappen végzett a Portugál Nagydíj harmadik szabadedzésének az első helyén, miután Lewis Hamiltont 2, Valtteri Bottast 3 tizedmásodperccel előzte meg. Az időmérő főpróbájának tekinthető gyakorláson viszonylag sokat rontottak a versenyzők.

A pénteki első két szabadedzéshez képest hűvösebb időjárás fogadta a mezőnyt a Portugál Nagydíj harmadik gyakorlásának kezdetén. A levegő hőmérséklete 16, míg az aszfalté 29 fokos volt, elsősorban utóbbi esetében volt jelentős a különbség az előző naphoz képest.

Az első hibát Mick Schumacher mutatta be

A pilóták semmit nem siettek el, bő két percnek kellett eltelnie, hogy Lance Stroll a mezőnyből elsőként pályára gördüljön. A kemény gumikon azonban csupán egy installációs kört tett meg, mint ahogyan csapattársa, Sebastian Vettel is. Ellentétben a két Haasszal, amelyek rögtön egy mért kört is teljesítettek: Mick Schumacher 1:23.026-tal kezdett a közepeseken, amivel 1,929 másodperccel volt gyorsabb a lágyakon próbálkozó Nyikita Mazepinnél. A következő körében azonban megpördült, de aztán javított, és 1:22.777-tel növelte előnyét.

Eközben Lewis Hamilton szintén kilátogatott a pályára, de az Aston Martinokhoz hasonlóan rögtön vissza is hajtott a garázsba. 10 perc után egyre inkább benépesült az aszfaltcsík, és számos pilóta feliratkozott az eredményjelzőre. Az éllovas személye gyakran változott, ugyanis sokak esetében nem az első mért körük volt a leggyorsabb. Sergio Pérez azonban ebben az időszakban ezt nem mondhatta el magáról, ráadásul a két Alpine eggyel keményebb keverékű abroncsokon előzte őt meg.

Esteban Ocont kezdetben Charles Leclerc sem tudta megelőzni, pedig második gyorsköre során két addigi legjobb szektorral kezdett, de hibája miatt végül 2 ezreddel elmaradt a francia pilótától. Ekkor jöttek ki a Mercedesek, amelyek immáron gyorskörrel is megpróbálkoztak, de Hamilton és Valtteri Bottas sem tudta befejezni, miután egy indokolatlannak tűnő virtuális biztonsági autós fázis miatt le kellett lassítaniuk.

Ezután az addigi éllovas Ocon rohamosan elkezdett visszaesni, ugyanis megérkeztek a Red Bullok és a Mercedesek is a lágy abroncsokon. Az élre Hamilton ugrott, Pérez a 2., Max Verstappen a 4., Bottas pedig az 5. helyen állt, közéjük egyedül Leclerc tudott bejönni.

Az edzés közepén egyedül Leclerc tudott beférkőzni az élcsapatok autói közéForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Nem sokkal fél óra után Schumacher után Räikkönen is megforgott, majd nem sokkal később Verstappen átvette a vezetést, miután 19 századdal megelőzte Hamiltont. Ami a hátsó régiót illeti, érdemes megemlíteni, hogy negyedórával a vége előtt Vettelt nem csupán az egyébként a 8. helyen álló finn pilóta, hanem George Russell is megelőzte.

Bő tíz perccel a vége előtt a két élcsapat négy pilótája állt az élen, amikor ismét megpróbálkoztak a javítással. Mindez a két Mercedesnek össze is jött, Bottas meg is előzte Pérezt, ám Hamilton mindössze 1 századot faragott le a hátrányából. Verstappen elsőre nem gyorsult, mivel az utolsó szektor nem sikerült neki, de másodikra már igen, ráadásul érdekes módon úgy, hogy egyik szektorban sem érte el addigi legjobbját.

Verstappen később még egyszer szélesre futott, ám ettől még 1:18.489-cel ő végzett az élen. Hamilton 236, Bottas 331 ezreddel maradt el tőle, mögöttük Pérez, Ocon, Leclerc, Sainz, az egyszer megpördülő Norris, Gasly és Räikkönen volt az első tíz sorrendje. Schumacher mindkét Aston Martint megelőzve a 15. pozícióban fejezte be a gyakorlást, Mazepin pedig az utolsó percekben kipördült a kavicságyba.

Verstappen volt a leggyorsabb a harmadik szabadedzésenForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

A végére egyfajta slusszpoén volt, hogy Hamiltonnak esőt jelentettek a rádióban. Akármilyen is lesz az időjárás, a kvalifikáció izgalmasnak ígérkezik, hiszen ezúttal az sem egyértelmű, hogy egy vagy két körig érdemes gumit melegíteni, illetve az azonos abroncsokon futott gyorskörök számában is lehetnek eltérő választások.

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

GPHírek
12:35

Mercedes vagy Red Bull?

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Portugál Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzésének élő közvetítésében! Az előttünk álló egy órában az időmérős felkészülésen lesz a hangsúly, miközben a csapatok tovább vizsgálhatják majd azt is, hogy ki, miként tudja felmelegíteni az abroncsait és azzal egy vagy két mért kört tud megtenni. 

Ami az élmezőny erőviszonyait illeti, Portugáliában is Mercedes-Red Bull csata várható mind az időmérőn, mind a futamon. Erről (is) szól alábbi elemzésünk.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
12:41

Szigorítottak mára a pálya határain

Ezen a hétvégén is árgus szemekkel figyeli az FIA egyes kanyarokban a pályaszélesítést. Tegnap az egyes, a négyes és a 15-ös kanyart monitorozták, aminek eredményeként az első két szabadedzésen együttvéve 65 köridőt töröltek. A csúcstartó Nyikita Mazepin volt, neki 12 időeredményét semmisítették meg.

Ám mintha ez nem lenne elég, mára az ötös és a 14-es kanyar is bekerült a figyelt kanyarok közé, így itt sem szabad ezentúl a kerékvető mögé menni mind a négy kerékkel.

GPHírek
12:43

Az Aston Martinnál odafigyelnek a tisztaságra

És nem csak a bokszban és a paddockban, hanem még azon kívül is, Dieter Rencken, a Racefans újságírója ugyanis kiszúrta, amint két csapattag vélhetően az egyik pilóta utcai Aston Martinját takarítja serényen. Hiába, az F1-ben a külsőségek mindenek felett állnak.

GPHírek
12:56

Borongós idő fogadta a mezőnyt

16 fok a levegő, 30 az aszfalt hőmérséklete (utóbbi 10 fokkal kevesebb a második szabadedzésen tapasztaltnál) jelenleg Potimaóban, ami nem feltétlenül rossz hír, többen is úgy vélték ugyanis tegnap, hogy minél jobban felmelegszik a pálya, annál csúszósabb. Meglátjuk.

GPHírek
13:00

Elkezdődött az utolsó szabadedzés

Egyelőre mindenki a garázsban, senki nem kapkod tehát, de már a legtöbb pilóta beült az autójába, így hamarosan akciót is láthatunk.

GPHírek
13:03

Az Aston Martin unta meg a várakozást

Lance Stroll az első, aki kigurult a pályára egy kis áramlásjelző festékkel a hátsó szárnyán, majd őt követte Sebastian Vettel is, szintén összekent hátsó szárnnyal. A csapatta kapcslatos hír, hogy Stroll autóján új fejlesztések vannak, amelyeket Vettel ezen a hétvégén még nem használ. A négyszeres világbajnok szerint akár fél másodpercet is hozhatnak...

GPHírek
13:06

27 éve halt meg Ayrton Senna

Május 1-je a legtöbb F1-es rajongó számára szomorú dátum, 1994-ben ugyanis ezen a napon halt bele az imolai futamon szerzett fejsérüléseibe a háromszoros világbajnok Ayrton Senna, míg egy nappal korábban Roland Ratzenberger vesztette életét. Alábbi cikkünkkel a legendás pilóta balesetének körülményeire tekintünk vissza.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
13:07

Schumacheré az első mért kör

A két Aston Martin visszatért a bokszba, így nem ők, hanem a Haas újonca futotta az első mért kört (1:23.026), amit közepes gumikon ért el.

GPHírek
13:09

Mazepin már hibázott is egyet

Az orosz továbbra is szenved az F1-ben, első mért körén rögtön el is hagyta a pályát, de vissza tudott térni az aszfaltozott bukótérből. Érdekes, hogy Mazepin feje mellett mindkét oldalon apró betétek vannak, amelyek nem engedik annyira oldalra dőlni a fejét a kanyarokban. Lehet, hogy még nem elég erős a másik újonc nyaka a nagy terheléshez?

GPHírek
13:11

Schumacher megpördült

Mindkét Haas-pilóta küszködik, Mazepin után ugyanis Schumacher is hibázott és megforgatta az autót a 14-es kanyarban, elég sokat adva a gumiknak. Később még egyszer el is fékezte a bal elsőt.

GPHírek
13:12

Schumacher javított

A vele ellentétben lágy gumikon autózó Mazepin egy időre átvette az első helyet, de aztán jött a német és 1:21.776-os körével 7 tizedet adott az orosznak.

GPHírek
13:14

Räikkönen köre nem indult jól

Lágyakon van kint a 2007-es világbajnok, de már az első kanyarban szélesre csúszott, úgyhogy el is vette a gázt, hiszen ez a köre mindenképp ugrott volna. Közben Cunoda lenyomta Schumachert és 1:20.997-tel már ő az első közepes keveréken.

GPHírek
13:16

Räikkönen az élen

Másodjára már sikerült rendes kört összeraknia a finnek, aki 1:20.600-zal átvette a vezetést a lágy gumin.

GPHírek
13:17

Alonso a Red Bullnál is gyorsabb

Legalábbis Pérezénél, 1:20.382-vel ugyanis átvette a vezetést közepeseken az ugyanilyen gumin levő mexikói előtt, de csak addig, amíg Cunoda 1:20.161-es körrel le nem taszította őt az élről, szintén sárga oldalfalú Pirellin.

GPHírek
13:20

Ahogy melegednek a gumik, úgy javulnak a körök

Az imént Räikkönen futott egy 1:19.944-es időt és állt az élre, de mások is folyamatosan javítanak, a finn mögé például Alonso jött fel 5 ezreddel lemaradva. Ocon közben a kormányon levő kijelzője miatt lehet bosszús, az ugyanis megadta magát, a francia így most "vakon" repül.

GPHírek
13:21

Ocon vette át a vezetést

A kijelző a jelek szerint rendbejött, az Alpine pilótája pedig közepeseken repesztett egy 1:19.672-es időt, amivel Räikkönent és Alonsót előzte meg.

GPHírek
13:23

A Ferrarik egyelőre nem villognak

Hiába a lágy gumik, Leclerc és Sainz sem tudott mit kezdeni Ocon körével, előbbi 71 ezreddel elmaradva tőle a második, utóbbi 4 tizedes hátrányban a hetedik helyre jött be. 

GPHírek
13:25

Leclerc nagyot hibázott, de így is javított

A második szektorban már 3 tizeddel volt gyorsabb Oconnál a második lágy gumis mért körén, de a 14-es kanyarban nagyon elúszott az autó hátulja és kis híján megforgott. A monacói így is továbbment és végül csak 2 ezreddel maradt el a franciától, amivel továbbra is a második helyen áll.

GPHírek
13:26

Virtuális biztonsági autó!

Egyelőre nem tudni, hogy miért van VSC-fázis, baleset nem történt a jelek szerint. Mindenki lelassított az ilyenkor előírt tempóra.

GPHírek
13:27

Vége a VSC-nek

Nem kaptunk választ rá, hogy miért volt szükség erre, mindenesetre mostantól ismét lehet nyomni a gázt. A két Mercedes és Verstappen első mért körének is keresztbe tett a kis intermezzo.

GPHírek
13:30

Verstappen köre nem volt tiszta

A lágyakon kezdett a holland és 140 ezreddel Ocon mögött a második helyre jött be, de volt egy nagy megcsúszása.

Pérez már jobb kört rakott össze és 1:18.840-nel átvette a vezetést, mögötte Leclerc, Verstappen, Bottas, Gasly, Sainz, Ocon, Ricciardo, Räikkönen, Alonso az első tíz sorrendje.

GPHírek
13:31

Hamilton az élen

A hétszeres világbajnok is lágyakon érkezett és 1:18.755-tel elcsente az első helyet Péreztől, de csak 85 ezreddel volt gyorsabb a mexikóinál.

GPHírek
13:33

Räikkönen bemutatott egy 360 fokos piruettet

Verstappen gyorsköre alatt rövid ideig sárga zászló volt a második szektorban, most pedig megtudhattuk, hogy miért: Kimi Räikkönen veszítette el az uralmat az Alfa Romeo felett.

GPHírek
13:35

Verstappen szenved, Hamilton gyorsul

Miközben a Mercedes pilótája minimálisat javított és 1:18.735-re tornázta le a lécet, Verstappen nem tudott javítani mert a 14-es kanyarban alig tudta a pályán tartani az RB16B-t. A holland egyelőre csak a negyedik Hamilton, Pérez és Leclerc mögött.

GPHírek
13:36

Az Aston Martinok egyelőre gyengék

Vettel csak a 16. helyen áll, két tizeddel az ígéretes formát mutató Schumacher előtt, de Stroll is csak a 13. egyelőre. A

 

 

 

 

 

GPHírek
13:38

Verstappen átvette a vezetést

Lila harmadik szektort pakolt össze harmadik nekifutásra a Red Bull versenyzője, aminek meg is lett az eredménye, 1:18.545-ös körével közel 2 tiezdet adott Hamiltonnak.

GPHírek
13:40

Ocon javított a lágyakon

Az 5. helyre jött előre első lágy gumis mért körével a korábban egy ideig vezető francia, és 1:19.146-os körével 6 tizedre került Verstappentől. Hamarosan érkeznek a többiek is.

GPHírek
13:42

Alonso nagy kört ment, de elvették

2 tizeden belül került Verstappenhez képest, sőt, ami azt illeti, ezredre azonos időt autózott Hamiltonnal, de pályaszélesítés miatt törölték a körét, úgyhogy visszaesett a 12. helyre. Ocon közben javíttt és 3 tizedes hátrányban már a negyedik. Utólag kiderült, hogy Alonso az egyes kanyarban ment szélesre, miután megcsúszott egy kicsit.

GPHírek
13:46

Hamilton két melegítő kört megy

Mér egy ideje kint van új lágyakon, de csak most kezdte a mért körét, az előző kettőben ugyanis gumit melegített. Ez érdekes adalék az időmérőre.

GPHírek
13:48

Hamilton nem javít, Norris megforgott

A két esetnek nincs köze egymáshoz, a McLaren ugyanis a 14-es kanyarban állt keresztbe, és mire Hamilton odaért, már régen továbbment. 

GPHírek
13:50

Hamilton nagyon kicsit gyorsult

Második nekifutásra ment egy lila középeső szektort, de így is csak egy századot faragott le a korábbi idejéből, úgyhogy jelenleg 18 századdal Verstappentől lemaradva áll a második helyen.

GPHírek
13:51

Bottas előrejött, Verstappen autója nem tapad

A finn 275 ezredes hátránnyal a harmadik helyre tornázta fel magát, közvetlenül Hamilton mögé, miközben Verstappen is új gumin kint. A holland arra panaszkodik, hogy az első tengelyen egyáltalán nincs tapadása.

GPHírek
13:52

Verstappen köre jól indult, de nem javított

Lila első szektor után egyéni legjobb középsőt ment friss lágy gumikon a holland, de az utolsó szektort nem rakta jól össze, így elmaradt a korábbi legjobbjától. Ezzel együtt továbbra is ő vezet.

GPHírek
13:55

Az Alpine nagyon erősnek tűnik

Miközben Verstappen túlkormányzottságra panaszkodik az utolsó szektorban, mondván mindent ott veszít el, nem árt megemlékezni Esteban Oconról, aki továbbra is tartja negyedik helyét, azaz egyik Ferrari és egyik McLaren sem tudta lenyomni friss lágy gumin sem. Alonso is valahol ott lehetne, ha nem törlik a körét.

GPHírek
13:56

Verstappen végül csak javított

56 ezredet faragott le korábbi idejéből a holland, így már 1:18.489-cel és 236 ezreddel előzi meg a második helyezett Lewis Hamiltont.

GPHírek
13:59

Schumacher szárnyal a mezőny végén

Miután mindenki letudta a lágy gumis időmérős köreit, Mick Schumacher a 15. helyen áll, megelőzve mindét Aston Martint, mindkét Williamst és csapattársát is, aki nem mellesleg az imént ismét kicsúszott a bukótérbe, de most a kavicságyat sem úszta meg.

GPHírek
14:00

Leclerc szerint direkt feltartják őt

Nem derült ki, hogy kire panaszkodott, de valaki szerinte direkt úgy pozícionálja magát, hogy annyival haladjon előtte, ahonnan már bezavar a mögötte kialakuló légörvény tudván, hogy a hátul érkezőnek ez mennyire megnehezíti a dolgát.

GPHírek
14:04

Letelt az edzés, Verstappen maradt az élen

A Red Bull elsőségét az utolsó másodpercekben már senki és semmi nem veszélyeztette, így Max Verstappen zárta az élen a harmadik szabadedzést Hamilon, Bottas, és Pérez előtt.

A remekül teljesítő Esteban Ocon lett az ötödik, mögötte a két Ferrari zárt Leclerc-Sainz sorrendben, majd az elős tizet Norris, Gasly és a szintén remeklő Räikkönen tette teljessé. A hátsóbb régiók kellemes meglepetését egyértelműen Mick Schumacher 15. helye szolgáltatta a Haasszal.

GPHírek
14:07

Jön az eső az időmérőre?

Lewis Hamiltonnak a bokszba bevezető körén jelezték a rádión, hogy figyeljen oda, mert néhány csepp esőt észleltek a pálya egyes részein. Lehet, hogy esős kvalifikációra kell készülnünk? Két órán belül kiderül, ne menjenek messzire, 15 óra 50 perckor ugyanis jövünk vissza az időmérő tudósításával!

Még több bejegyzés