Győzelemmel kezdte a 2021-es szezont a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, miután az utolsó méterekig küzdve visszaverte a pole pozícióból kezdő, de a Mercedestől eltérő taktikát alkalmazó Red Bullt vezető Max Verstappen támadását.
A szombati időmérő alapján izgalmas versenyt ígért a rajtsorrend, hiszen az előszezoni remények ellenére Sergio Pérez nem tudott a pole pozíciót megszerző Max Verstappen közelében maradni, a Red Bull pilótáját a Mercedes párosa, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton és Valtteri Bottas követte a Ferrarival meglepően jó eredményt elérő Charles Leclerc előtt.
Az élcsapatok kockáztattak az időmérőn, ez az első három helyezettnek be is vált: Verstappen, Hamilton, Bottas és az 5. helyezett Pierre Gasly közepes keverékű gumikon jutott be a legjobb tíz közé, ez taktikai előnyt ígért nekik a lágyakkal kezdő versenyzőkkel szemben. Rajtuk kívül a 11. helyezett Pérez felzárkózására lehetett számítani, de
a mexikói pilóta autója aggodalmat is okozott, a beindításkor tapasztalt rendellenességek miatt elővigyázatosságból új akkumulátort és vezérlőegységet kapott a rajt előtt. Hasonlóan jártak el Gasly esetében is.
A mezőnyben senki sem választotta a rajthoz a kemény keverékű gumit, a 11. helyezett Péreztől kezdve Antonio Giovinazzi, Cunoda Juki, Kimi Räikkönen, valamint a 18-20. helyről induló Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és a rajtbüntetés miatt a mezőny végére sorolt Sebastian Vettel a közepeseket kapta az autójára.
A Pérez Red Bulljával kapcsolatos aggodalmak nem voltak alaptalanok, a felvezető kör végén a mexikói pilóta autója megállt, de a csapat segítségével újra tudta indítani azt, és a bokszutcából végül elrajtolhatott. A bukdácsoló Red Bull miatt extra felvezető kört kellett tartani, és a szabályok szerint egy körrel csökkentették a versenytávot is, 56 körre.
A rajt után a mezőny gondtalanul teljesítette az első három kanyart, a Haas újonca, Nyikita Mazepin viszont ekkor a falnak ütközött, ezért a pályára küldték a biztonsági autót, ami a 3. kör végén távozott. Verstappen és Hamilton már az 1-es kanyar felé is szoros küzdelmet vívott, de a sorrendjük változatlan maradt, Charles Leclerc megelőzte Valtteri Bottast, és átvette a 3. helyet.
Nagyot ugrott előre Esteban Ocon és Vettel is, az 1. kör végén a 13-14. helyen autóztak, javított Fernando Alonso is a 8. helyre, Lando Norris pedig megelőzte Daniel Ricciardót. A biztonsági autós fázis alatt a Red Bull közben kereket cserélt Pérez autóján, a mexikói versenyző az utolsó helyen folytatta a versenyt közepesekkel.
Verstappen taktikusan visszafogta a mezőnyt az újraindításnál, de Hamilton így is a nyomában maradt, őt viszont Leclerc támadta az 1-es kanyar felé haladva.
Mögöttük is szoros küzdelem alakult ki, több kisebb baleset is történt: Mick Schumacher is megpördült, de folytatni tudta a versenyt, Lando Norris és Gasly pedig összeakadt, a francia pilótának új orrkúpra volt szüksége, jelentős hátránnyal az utolsó helyen folytatta a versenyt. A pályára került törmelék miatt VSC-fázis volt érvényben, így a verseny ténylegesen csak az 5. körben indult el.
Valtteri Bottas nem sokáig várt, a 6. kör elején megelőzte Leclerc-t és visszavette a 3. helyet, a monacói pilóta nem adta könnyen a helyét, de lágy gumikkal sem tudta maga mögött tartani a Mercedest, és nem sokkal később már Norris ellen kellett védekeznie. Ez a 9. körig sikerült, ekkor a brit versenyző a Ferrari elé került, de Leclerc a sarkában maradt és Ricciardo is hajszolta őket.
Közben Pérez szárnyalt, a 10. körben már a 12. helyen haladt, Ocont és Vettelt is maga mögé utasította, a négyszeres világbajnok az ígéretes rajt ellenére csak George Russellt, Nicholas Latifit, Schumachert és a balesetbe keveredett Gaslyt tudta maga mögött tartani, már a 7. helyezett csapattársához, Lance Strollhoz képest is 10 másodpercre rúgott a hátránya.
A táv negyedéhez közeledve Verstappen 1,9 másodpercre növelte az előnyét Hamilton és 6,7 másodpercre Bottas előtt, a differenciálmű beállításaival küszködött a rajt és az újraindítás idején is, erről tájékoztatták a finn versenyzőt is, de az élen álló Red Bull tempóján nem látszott, hogy problémákkal küzdene.
A tervezett kerékcserék sorát Alonso kezdte meg, a 8. helyről állt ki közepes keverékű gumikért a 11. kör végén, a 17. helyen folytatta a küzdelmet,
miközben Leclerc egyre keményebben védekezett a szintén lágy gumikkal kezdő Ricciardo ellen. A következő körben Norris és Leclerc is reagált, mindketten közepeseket kaptak és éppen visszaértek Alonso elé, ellentétben Stroll-lal, akit a kétszeres világbajnok megelőzött a korábbi kerékcsere révén.
A 13. kör végén váratlan húzásra szánta el magát a Mercedes, kemény keverékű gumikat szereltek fel Hamilton autójára, a brit pilóta a 4. helyre ért vissza, közben Ricciardo is kapott közepeseket, de rosszul jött ki a bokszkiállások első fordulójából, épphogy Stroll elé, de Alonso mögé ért vissza a pályán.
Hamilton a kerékcsere után szárnyalni kezdett, még Sainz megelőzésével együtt is jelentősen csökkenteni tudta a hátrányát, a 16. körben mindössze 18,2 másodpercre volt az élen álló, de kereket még nem cserélő Red Bull mögött. A 16. kör végén Bottas is kemény keverékű gumikat kapott, Pérez mögé a 4. helyre jött vissza, majd a 17. kör végén Verstappen is kiállt, közepesekért.
A holland pilóta 7,1 másodperccel Hamilton mögé ért vissza, mögötte Bottas következett keményekkel, miután a hátsó egyenesben DRS segítségével megelőzte Pérezt. Verstappen a következő körök során csökkenteni kezdte a lemaradását, a 25. körben 3,6 másodperccel ment Hamilton mögött, Bottas újabb 3,7-re volt tőle.
Pérez bokszkiállása után Norris visszavette a 4. helyet Leclerc, Ricciardo, Stroll, Pérez, Sainz és Räikkönen előtt. Vettel látványos csatába bonyolódott Alonso és Sainz ellen,
elkopó közepes keverékű abroncsain igyekezett feltartani őket, de ez csak átmenetileg sikerült, először Sainz, majd Alonso is elment mellette. Vettel viszont kitartott a 25. körig, ekkor kemény keverékű gumikat kapott, és Otmar Szafnauer csapatfőnök úgy vélte, hogy egykiállásos taktikájával esélye lehet a pontszerzésre.
Hamilton a 28. kör végén jelezte mérnökének, hogy nem tud gyorsabban menni, ez a második kerékcseréjének előjelzése volt: a brit pilóta új közepes szett híján ismét keményeket kapott, 15 másodperces hátránnyal jött vissza a 3. helyre, közben Bottasnak jelezték, hogy megnyújtják az etapját, ezzel megpróbálták átverni a Red Bullt, de ez nem sikerült, a 30. kör végén kihívták Bottast újabb kerékcserére.
Ekkor a tavalyi Szahíri Nagydíjon látott jelenetek játszódtak le, Bottas jobb első kereke nem akart lejönni, ezért csak 10,9 másodperc alatt végeztek a kiállással, a finn pilóta így csak az 5. helyen folytathatta a küzdelmet, Norris és Leclerc mögött, bár a Ferrari pont időben kiállt előle a második kerékcserére, és a McLarent sem kellett megelőznie.
Miután Verstappen visszavette a vezetést és a mezőny egy része letudta a második kerékcseréjét, nyugodtabb mederben zajlottak az események eltekintve Fernando Alonso kiesésétől, az Alpine pilótáját a hátsó fékek meghibásodása kényszerítette a bokszba, így nem a visszatérése alkalmával nem tudott célba érni.
A sorrend az élen a 39. kör végén változott ismét, ekkor Verstappen kemény gumikra váltott, 8 másodperces hátránnyal jött vissza Hamilton mögé 10 körrel újabb abroncsokkal, és rögtön a leggyorsabb kört futotta. Ekkor az volt a kérdés, hogy Hamiltonnak szüksége lesz-e újabb kerékcserére, és ha nem, akkor Verstappen abroncsai alkalmasak lesznek-e a támadásra.
A holland fiatal a 48. kör végére 2,4 másodpercre jött fel, de akadályozta, hogy a lekörözött Ocon és Vettel egymással csatázott azután is, hogy a német pilóta nekiment francia ellenfele autójának (ezért Vettel a leintés után 10 mp-es időbüntetést kapott). Az utolsó 7 körre viszont úgy fordultak, hogy nem volt köztük senki, Hamilton ekkor azt kérte mérnökétől, hogy ne zavarja őt.
Verstappen beérte Hamiltont, a 4-es kanyarban meg is előzte a Mercedest, de négy kerékkel elhagyta a pályát, ezért a versenyirányítás arra utasította a Red Bullt, hogy engedjék vissza Hamiltont az élre. Verstappen ezt megtette, de újabb támadási lehetősége már nem adódott, így kénytelen volt a célig kísérni Hamiltont, aki győzelemmel kezdte a 2021-es szezont.
A leggyorsabb kört Bottas érte el egy késői kerékcserének köszönhetően, Norris megőrizte a 4. helyet a mezőny végéről felzárkózó Pérez előtt, a pontszerzők további sorrendje Leclerc, Ricciardo, Sainz, Cunoda és Stroll lett, így összesen hat csapat pilótái zártak az első 10 helyen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |