Társoldalunk:

Feszült küzdelemben Hamilton legyőzte Verstappent az idénynyitón

2021.03.28., 16:39
rendezés

Lewis Hamilton és Max Verstappen óriási küzdelmével indult a 2021-es F1-es szezon Bahreinben, a Red Bull és a Mercedes a pályán és a stratégia terén is mindent bevetett, egy hajszállal a világbajnoki címvédő került ki győztesen.

Győzelemmel kezdte a 2021-es szezont a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, miután az utolsó méterekig küzdve visszaverte a pole pozícióból kezdő, de a Mercedestől eltérő taktikát alkalmazó Red Bullt vezető Max Verstappen támadását.

A szombati időmérő alapján izgalmas versenyt ígért a rajtsorrend, hiszen az előszezoni remények ellenére Sergio Pérez nem tudott a pole pozíciót megszerző Max Verstappen közelében maradni, a Red Bull pilótáját a Mercedes párosa, a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton és Valtteri Bottas követte a Ferrarival meglepően jó eredményt elérő Charles Leclerc előtt.

Verstappen a rajt és az újraindítások során is tartotta a vezetést - GalériaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Az élcsapatok kockáztattak az időmérőn, ez az első három helyezettnek be is vált: Verstappen, Hamilton, Bottas és az 5. helyezett Pierre Gasly közepes keverékű gumikon jutott be a legjobb tíz közé, ez taktikai előnyt ígért nekik a lágyakkal kezdő versenyzőkkel szemben. Rajtuk kívül a 11. helyezett Pérez felzárkózására lehetett számítani, de a mexikói pilóta autója aggodalmat is okozott, a beindításkor tapasztalt rendellenességek miatt elővigyázatosságból új akkumulátort és vezérlőegységet kapott a rajt előtt. Hasonlóan jártak el Gasly esetében is.

A mezőnyben senki sem választotta a rajthoz a kemény keverékű gumit, a 11. helyezett Péreztől kezdve Antonio Giovinazzi, Cunoda Juki, Kimi Räikkönen, valamint a 18-20. helyről induló Mick Schumacher, Nyikita Mazepin és a rajtbüntetés miatt a mezőny végére sorolt Sebastian Vettel a közepeseket kapta az autójára.

A Pérez Red Bulljával kapcsolatos aggodalmak nem voltak alaptalanok, a felvezető kör végén a mexikói pilóta autója megállt, de a csapat segítségével újra tudta indítani azt, és a bokszutcából végül elrajtolhatott. A bukdácsoló Red Bull miatt extra felvezető kört kellett tartani, és a szabályok szerint egy körrel csökkentették a versenytávot is, 56 körre.

Senki sem ért Mazepinhez, mielőtt az utolsó helyen a falnak csapta az autót - GalériaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

A rajt után a mezőny gondtalanul teljesítette az első három kanyart, a Haas újonca, Nyikita Mazepin viszont ekkor a falnak ütközött, ezért a pályára küldték a biztonsági autót, ami a 3. kör végén távozott. Verstappen és Hamilton már az 1-es kanyar felé is szoros küzdelmet vívott, de a sorrendjük változatlan maradt, Charles Leclerc megelőzte Valtteri Bottast, és átvette a 3. helyet.

Nagyot ugrott előre Esteban Ocon és Vettel is, az 1. kör végén a 13-14. helyen autóztak, javított Fernando Alonso is a 8. helyre, Lando Norris pedig megelőzte Daniel Ricciardót. A biztonsági autós fázis alatt a Red Bull közben kereket cserélt Pérez autóján, a mexikói versenyző az utolsó helyen folytatta a versenyt közepesekkel.

Verstappen taktikusan visszafogta a mezőnyt az újraindításnál, de Hamilton így is a nyomában maradt, őt viszont Leclerc támadta az 1-es kanyar felé haladva. Mögöttük is szoros küzdelem alakult ki, több kisebb baleset is történt: Mick Schumacher is megpördült, de folytatni tudta a versenyt, Lando Norris és Gasly pedig összeakadt, a francia pilótának új orrkúpra volt szüksége, jelentős hátránnyal az utolsó helyen folytatta a versenyt. A pályára került törmelék miatt VSC-fázis volt érvényben, így a verseny ténylegesen csak az 5. körben indult el.

Valtteri Bottas nem sokáig várt, a 6. kör elején megelőzte Leclerc-t és visszavette a 3. helyet, a monacói pilóta nem adta könnyen a helyét, de lágy gumikkal sem tudta maga mögött tartani a Mercedest, és nem sokkal később már Norris ellen kellett védekeznie. Ez a 9. körig sikerült, ekkor a brit versenyző a Ferrari elé került, de Leclerc a sarkában maradt és Ricciardo is hajszolta őket.

Leclerc ezúttal taktikusan kezdte a versenyt, de Norrist nem tudta feltartani - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Közben Pérez szárnyalt, a 10. körben már a 12. helyen haladt, Ocont és Vettelt is maga mögé utasította, a négyszeres világbajnok az ígéretes rajt ellenére csak George Russellt, Nicholas Latifit, Schumachert és a balesetbe keveredett Gaslyt tudta maga mögött tartani, már a 7. helyezett csapattársához, Lance Strollhoz képest is 10 másodpercre rúgott a hátránya.

A táv negyedéhez közeledve Verstappen 1,9 másodpercre növelte az előnyét Hamilton és 6,7 másodpercre Bottas előtt, a differenciálmű beállításaival küszködött a rajt és az újraindítás idején is, erről tájékoztatták a finn versenyzőt is, de az élen álló Red Bull tempóján nem látszott, hogy problémákkal küzdene.

A tervezett kerékcserék sorát Alonso kezdte meg, a 8. helyről állt ki közepes keverékű gumikért a 11. kör végén, a 17. helyen folytatta a küzdelmet, miközben Leclerc egyre keményebben védekezett a szintén lágy gumikkal kezdő Ricciardo ellen. A következő körben Norris és Leclerc is reagált, mindketten közepeseket kaptak és éppen visszaértek Alonso elé, ellentétben Stroll-lal, akit a kétszeres világbajnok megelőzött a korábbi kerékcsere révén.

Taktikai előny a Mercedesnél

A 13. kör végén váratlan húzásra szánta el magát a Mercedes, kemény keverékű gumikat szereltek fel Hamilton autójára, a brit pilóta a 4. helyre ért vissza, közben Ricciardo is kapott közepeseket, de rosszul jött ki a bokszkiállások első fordulójából, épphogy Stroll elé, de Alonso mögé ért vissza a pályán.

A korai kerékcserével a Mercedes sakkot adott a Red Bullnak - GalériaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Hamilton a kerékcsere után szárnyalni kezdett, még Sainz megelőzésével együtt is jelentősen csökkenteni tudta a hátrányát, a 16. körben mindössze 18,2 másodpercre volt az élen álló, de kereket még nem cserélő Red Bull mögött. A 16. kör végén Bottas is kemény keverékű gumikat kapott, Pérez mögé a 4. helyre jött vissza, majd a 17. kör végén Verstappen is kiállt, közepesekért.

A holland pilóta 7,1 másodperccel Hamilton mögé ért vissza, mögötte Bottas következett keményekkel, miután a hátsó egyenesben DRS segítségével megelőzte Pérezt. Verstappen a következő körök során csökkenteni kezdte a lemaradását, a 25. körben 3,6 másodperccel ment Hamilton mögött, Bottas újabb 3,7-re volt tőle.

Pérez bokszkiállása után Norris visszavette a 4. helyet Leclerc, Ricciardo, Stroll, Pérez, Sainz és Räikkönen előtt. Vettel látványos csatába bonyolódott Alonso és Sainz ellen, elkopó közepes keverékű abroncsain igyekezett feltartani őket, de ez csak átmenetileg sikerült, először Sainz, majd Alonso is elment mellette. Vettel viszont kitartott a 25. körig, ekkor kemény keverékű gumikat kapott, és Otmar Szafnauer csapatfőnök úgy vélte, hogy egykiállásos taktikájával esélye lehet a pontszerzésre.

A Mercedes két fronton támadta volna Verstappent

Hamilton a 28. kör végén jelezte mérnökének, hogy nem tud gyorsabban menni, ez a második kerékcseréjének előjelzése volt: a brit pilóta új közepes szett híján ismét keményeket kapott, 15 másodperces hátránnyal jött vissza a 3. helyre, közben Bottasnak jelezték, hogy megnyújtják az etapját, ezzel megpróbálták átverni a Red Bullt, de ez nem sikerült, a 30. kör végén kihívták Bottast újabb kerékcserére.

Ekkor a tavalyi Szahíri Nagydíjon látott jelenetek játszódtak le, Bottas jobb első kereke nem akart lejönni, ezért csak 10,9 másodperc alatt végeztek a kiállással, a finn pilóta így csak az 5. helyen folytathatta a küzdelmet, Norris és Leclerc mögött, bár a Ferrari pont időben kiállt előle a második kerékcserére, és a McLarent sem kellett megelőznie.

Verstappen csak a futam elején és a végén volt Hamilton közelében - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Miután Verstappen visszavette a vezetést és a mezőny egy része letudta a második kerékcseréjét, nyugodtabb mederben zajlottak az események eltekintve Fernando Alonso kiesésétől, az Alpine pilótáját a hátsó fékek meghibásodása kényszerítette a bokszba, így nem a visszatérése alkalmával nem tudott célba érni.

A sorrend az élen a 39. kör végén változott ismét, ekkor Verstappen kemény gumikra váltott, 8 másodperces hátránnyal jött vissza Hamilton mögé 10 körrel újabb abroncsokkal, és rögtön a leggyorsabb kört futotta. Ekkor az volt a kérdés, hogy Hamiltonnak szüksége lesz-e újabb kerékcserére, és ha nem, akkor Verstappen abroncsai alkalmasak lesznek-e a támadásra.

Vettel nagyot küzdött Alonso és Sainz ellen, majd bizarr balesetbe keveredett - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A holland fiatal a 48. kör végére 2,4 másodpercre jött fel, de akadályozta, hogy a lekörözött Ocon és Vettel egymással csatázott azután is, hogy a német pilóta nekiment francia ellenfele autójának (ezért Vettel a leintés után 10 mp-es időbüntetést kapott). Az utolsó 7 körre viszont úgy fordultak, hogy nem volt köztük senki, Hamilton ekkor azt kérte mérnökétől, hogy ne zavarja őt.

Verstappen beérte Hamiltont, a 4-es kanyarban meg is előzte a Mercedest, de négy kerékkel elhagyta a pályát, ezért a versenyirányítás arra utasította a Red Bullt, hogy engedjék vissza Hamiltont az élre. Verstappen ezt megtette, de újabb támadási lehetősége már nem adódott, így kénytelen volt a célig kísérni Hamiltont, aki győzelemmel kezdte a 2021-es szezont.

A leggyorsabb kört Bottas érte el egy késői kerékcserének köszönhetően, Norris megőrizte a 4. helyet a mezőny végéről felzárkózó Pérez előtt, a pontszerzők további sorrendje Leclerc, Ricciardo, Sainz, Cunoda és Stroll lett, így összesen hat csapat pilótái zártak az első 10 helyen. 

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
16:36

Jön a szezon első versenye!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj élő közvetítésében! Vége a több mint három hónapja tartó böjtnek, a 2020-as szezont záró Abu-dzabi Nagydíj után ismét kialszanak a lámpák a célegyenesben és elrajtol a 2021-es szezon. A pole pozícióból Max Verstappen indulhat, mellőle a címvédő Lewis Hamiltonnal, míg a második rajtsort Valtteri Bottas és Charles Leclerc foglalja el. Izgalmas versenyre van kilátás, tartsanak velünk!

GPHírek
16:37

Vettel kálváriája tovább folytatódik

A versenynap eddigi legfontosabb híre, hogy az időmérőn már a Q1-ben kieső és csak a 18. helyen végző négyszeres világbajnok öt helyes rajtbüntetést kapott, amiért nem szakította félbe a gyorskörét Nyikita Mazepin megpördülő Haas-Ferrarija miatt, így az utolsó rajtkockába sorolták hátra.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
16:37

Räikkönen jubileumot ünnepel, Schumacher első futamára készül

Valamivel több mint 20 évvel ezelőtt mutatkozott be a Forma-1-ben Kimi Räikkönen (és nem mellesleg a mezőnybe az idén visszatérő Fernando Alonso is), aki erről a mérföldkőről a maga módján, egy feje fölé tartott kartondarabbal emlékezett meg, amin a következő felirat állt: „20 év. Még mindig itt vagyok."

Nemcsak a 2007-es világbajnok számára van azonban mit ünnepelni, hanem a Forma-1-ben közel 30 évvel édesapja után bemutatkozó Mick Schumachernek is. Adam Cooper, az Autosport újságírója felderítette, hogy a teljes bahreini paddockban nagyjából 25 olyan ember van, aki valamilyen minőségében Michael Schumacher 1991-es spái bemutatkozásakor is ott volt, beleértve őt is.

Schumacheren kívül első versenyét futja ma Nyikita Mazepin és Cunoda Juki is.

GPHírek
16:45

Máris gondban a Honda

Mind Pierre Gasly, mind Sergio Pérez új akkumulátort és vezérlőelektronikát kapott. Gasly esetében egy eddig nem látott probléma ütötte fel a fejét, míg Péreznél elővigyázatosságból cseréltek. Büntetést egyikük sem kapott.

GPHírek
16:48

Ez lehet a leggyorsabb stratégia

A top 3-ból Verstappen, a két Mercedes és Gasly indul közepes keveréken, a Pirelli előrejelzése alapján pedig látszik, hogy miért lehetne ők előnyben. A gumigyártó szerint a közepes-kemény-közepes két kiállásos takikta lehet ma a leggyorsabb, utána jön a lágy-kemény-közepes, majd a lágy-közepes-közepes és a lágy-kemény-lágy. Verstappen kezért játszhat az is, hogy neki még van egy friss közepes szettje, míg a két Mercedesnek nincs, így az utolsó etapra ezen a téren előnyben lehet.

GPHírek
16:53

A szél is gondot okozhat

Homokvihar az előrejelzések szerint nem lesz, a szél viszont most a legerősebb az egész hétvégén, ami különösen nehézzé teheti majd a versenyzők dolgát, és Hamiltonnak és Bottasnak is gondot okozhat a továbbra is nehezebben kezelhető Mercedesben.

Emellett érdemes lesz figyelni a pálya belső oldaláról rajtolókat, a sivatagi környezet miatt itt ugyanis extrán csúszósak lehetnek az ott található rajtkockák. Ez az élmezőnyből Hamilton és Leclerc dolgát teheti nehézzé.

GPHírek
16:56

Kevésbé lesznek elnézők az első körös baleseteknél

Michael Masi versenyigazgató előrebocsátotta, hogy a tavalyinál szigorúbban fogják kezelni a rajt után történt ürközéseket és koccanásokat, és adott esetben olyankor is büntethetnek majd, amikor tavaly ezt nem tették. Masi elmondása szerint ezt a döntést a versenyzők és csapatok visszajelzései alapján hozták meg, és azért továbbra is elnézőbbek lesznek, mint a futam más szakaszai közben felmerülő eseteknél.

GPHírek
16:58

Csak hárman indulnak lággyal a top 10-en kívül

A két Williams és Esteban Ocon döntött úgy az első tízbe nem kerülő pilóták közül, hogy a piros oldalfalú Pirellin kezdi meg a versenyt, míg a többi, gumit szabadon választható versenyző egyaránt közepes keveréken rajtol. A kemény gumit tehát senki nem tette fel az első etapra.

Cunoda és Pérez ezen a téren kisebb hátrányban van, az ő közepes gumijaikban ugyanis már van 3 kör, míg a top 10-en kívül mindenki más abroncsa vadonat új.

GPHírek
17:00

Elindult a felvezető kör

Mindenki gond nélkül eljött a rajtrácsról, néhány perc, és kezdődik a szezon első versenye, ami 57 körös lesz!

GPHírek
17:03

Pérez alatt megállt a Red Bull!

A célegyenes előtti egyenesben Sergio Pérez leparkolta autóját a pálya szélén. Nem fog elrajtolni a mezőny.

GPHírek
17:04

Újabb felvezető kör következik

A pályabírók próbálják elmozdítani a lerobbant Red Bullt, miközben az állva maradt 19 autó elindult egy újabb felvezető körre. Nem indul jól a szezon Péreznek.

GPHírek
17:05

Pérez autója életre kelt

Lehet, hogy mégsincs vége a mexikói pilóta futamának, aki most behajtott a bokszutcába és onnan fog elrajtolni. A 11. helynél rosszabb, de a kiesésnél mindenképpen jobb. A táv így értelemszerűen egy körrel rövidebb lesz, mivel az extra felvezető kör is beleszámít az 57 körbe.

GPHírek
17:08

Rajt: Verstappen eljött az élen, Mazepin összetörte a Haast

Rendben eljött a mezpny, Verstappen maradt az élen Hamilton előtt, Leclerc pedig megelőzte Bottast. A  hármas kanyarban azonban jött a baj, Mazepin kicsúszott és összetörte az autót, de szerencsére jól van.

GPHírek
17:09

1. kör: Safety Car a pályán

Össze kell takarítani Mazepin autójának romjait, így beküldték a biztonsági autót. Verstappen közben valami furcsát érez a gázpedállal. Lehet, hogy neki is gondjai vannak?:

GPHírek
17:13

Mazepin magától hibázott

Túl nagy gázt adott és elveszítette az uralmat az autó felett. Kezdő hiba az újonctól. Közben azt is megnézhettük, hogy Leclerc a négyes kanyar után előzte meg Bottast.

A jelenlegi sorrend: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Bottas, Gasly, Norris, Ricciardo, Alonso, Stroll, Sainz, Räikkönen, Giovinazzi, Ocon, Vettel, Cunoda, Russell, Latifi, Schumacher, Pérez.

Pérez kijött egy friss szett közepes gumiért, a kör végén folytatódhat a verseny.

GPHírek
17:15

4. kör: Verstappen megtartotta a vezetést, hátrébb újabb baleset történt

Hamilton szorongatta a hollandot, őt pedig Leclerc, de egyikük sem tudott előzni. Hátrébb Gasly elveszítette az első szárnyát és Sainz is gondba került. 

GPHírek
17:17

4. kör: Virtuális biztonsági autó!

Gasly Ricciardo McLarenjét koccolta le, ezért tört le a szárnya, a köré végén bejött lecserélni, így most ő az utolsó. Közben Schumacher is megforgott a Haasszal, de folytatni tudta. 

GPHírek
17:17

5. kör: Újra versenytempóban mennek, Verstappen meglépett

Időközben véget ért a VSC-fázis, Verstappen pedig odalépett a gázra és 1,2 másodpercre leszakította Hamiltont.

GPHírek
17:19

6. kör: Bottas megelőzte Leclerc-t

A célegyenesben viharzott el a Ferrari mellett, majd Leclerc visszatámadott, de nem tudta visszaszerzeni a harmadik helyet. Verstappené a leggyorsabb kör.

GPHírek
17:21

7. kör: Verstappennek gondja van a differenciálművel

Ellenőrzése alatt tartja a problémát a Red Bull, de nem lehetnek nyugodtak. A holland tempóján ez egyelőre nem látszik, már 1,8 másodperccel vezet Hamilton előtt. 

GPHírek
17:22

8. kör: Leclerc-t már Norris szorongatja

Nem jó a Ferrari tempója, a McLaren pilótája majdnem megelőzte a monacóit, de Leclerc nagyot védekezett és visszaverte a támadást. Norris arra panaszkodik, hogy a négyes kanyarban Leclerc leszorította őt a pályáról. 

GPHírek
17:24

9. kör: Leclerc-t és Alonsót is megelőzték

Norris simán kifékezte a Ferrarit a célegyenes végén, amely a négyes kanyar előtt visszatámadott, de már nem tudott mit tenni. Alonsót eközben a 7. helyért Stroll fékezte ki ugyanott.

GPHírek
17:26

10. kör: Pérez zárkózik fel

A négyes kanyarban kívülről megelőzte Ocont és már a 12. helyen halad a bokszutcából rajtoló mexikói, bőven benne van még tehát, hogy jónéhány pontot szerez. Az élen közben megmerevedtek az erőviszonyok, Verstappen 1,8 másodperccel vezet Hamilton előtt, Bottas hátránya pedig 6,2 másodperc a harmadik helyen.

GPHírek
17:28

11. kör: Leclerc hamarosan megint gondban lehet

Norris szakad el tőle, Ricciardo pedig ott lohol a nyakán, és ha majd nem nyithatja a DRS-t, az ausztrál könnyedén átugorhatja. Alonso eközben elsőként jött ki a bokszba (Pérezt leszámítva), közepes gumin a 17. helyre tért vissza.

GPHírek
17:29

12. kör: Ricciardo benézett Leclerc mellé

A célegyenesben támadta a monacóit, de előzni még nem tudott. A kör végén Norris is kijött kerékcserére és megkapta a sárga oldalfalú Pirellit, miként Leclerc, Stroll és Giovinazzi is így tett.

GPHírek
17:30

13. kör: Alonso visszaelőzte Strollt

Működött az elévágás az Alpine-nak, a spanyol a bokszban visszaszerezte a pályán elveszített helyet. A többiek is Alonso kiállására reagáltak, hiszen ha még egy kört maradnak, a kétszeres világbajnok Leclerc-t és talán Norrist is megelőzi.

GPHírek
17:31

14. kör: Hamilton is kereket cserélt

A 13. kör végén érkezett és keményet kapott a hétszeres világbajnok, aki Sainz mögé a 4. helyre tért vissza. Ricciardo is meglátogatta a szerelőit is rengeteget veszített, csak a 12. helyre állt vissza Alonso mögé.

GPHírek
17:33

15. kör: Verstappen kint maradt

Valószínűleg csak Hamilton mögé állhatott volna vissza, ha most kijön, Hamilton olyan sokat hozott rajta a kivezető körén. A címvédő időközben kikerülte a még kerékcsere előtt álló Sainzot és feljött a harmadik helyre.

GPHírek
17:35

16. kör: Érdekes taktikai csata kezdődött

Verstappennek most muszáj lesz mennie, amíg tud, különben jóval Hamilton mögé fog csak visszaállni. Előnye jelenleg 13 másodperc a kemény gumin leggyorsabb kört elérő Mercedes előtt.

Közben Sainz is kint járt, lágyra közepest kapott és a 11. helyre tért vissza. A sorrend jelenleg: Verstappen, Bottas, Hamilton, Pérez, Norris, Vettel, Leclerc, Ricciardo, Alonso, Stroll az első tízben.

GPHírek
17:37

17. kör: Bottas is kint járt

A 16. kör végén látogatta meg a szerelőit  a finn és kemény gumin a negyedik helyre tért vissza Pérez mögé. A használt gumikon levő Vettel közben sorozatban bukja a helyeket, előbb Norris, majd Leclerc is elment mellette.

GPHírek
17:38

18. kör: Verstappen is a bokszban

A 17. kör végén mégis kijött a holland és a két Mercedesszel ellentétben nem keményet, hanem közepeset kapott, viszont nem volt zökkenőmentes a kiállása, amely 2,7 másodpercet vett igénybe. Verstappen a második helyre jött vissza, 6,7 másodperccel Hamilton mögé.

Bottas közben megelőzte Pérezt és feljött a 3. helyre.

GPHírek
17:40

19. kör: Verstappennek nincs hátsó tapadása

Különösen az egyes kanyarban szenved – jelentette a rádión. Ennek bizonyára a differenciálművel kapcsolatos problémához van köze. 

GPHírek
17:43

21. kör: Vettel és Alonso egymásra talált

A német továbbra sem járt a bokszban, és most csapattársa is megelőzte őt, Stroll pedig húzta magával Alonsót, aki szintén elment a négyszeres világbajnok mellett, de Vettel nem hagyta annyiban a dolgot és a négyes kanyarban ellentmondást nem tűrően visszaelőzte a spanyolt. A 8. helyért zajlik a csata.

Eközben az élen Pérez másodszor is a bokszban járt, kemény gumin a 11. helyre jött vissza.

GPHírek
17:44

22. kör: Sainz is beszállt a buliba

Óriási csata zajlik a 8., 9., 10. helyen. A célegyenes végén Alonso és Sainz is megelőzte Vettelt, majd a Ferrari az Alpine mellett is elment, a négyes kanyarban Vettel pedig visszatámadott és ő is lenyomta Alonsót. 

GPHírek
17:46

22. kör: Pérez is megjött

A friss gumikon Alonsót és Vettelt is levadászta a mexikói, Vettel pedig a célegyenes végén elfékezte magát és Alonsóval, valamint Räikkönen szemben is veszített egy-egy pozíciót, így már csak a 12. helyen halad és továbbra sem járt a bokszban.

GPHírek
17:47

23. kör: Verstappen közelít Hamiltonra

Már csak 3,9 másodperc a brit előnye, Verstappen tehát gyorsabb a lágyabb gumin, de hátrafelé is figyelnie kell, mert Bottas csak 3,7 másodperccel van mögötte. 

Hátrébb folytatódik a világbajnokok harca, most Räikkönen előzte Alonsót az utolsó pontszerző helyért.

GPHírek
17:48

24. kör: Vettel újabb helyet veszített

Most Juki Cunoda vitorlázott ell mellette a célegyenesben, így a német pilóta már csak a 13. helyen halad. 

GPHírek
17:50

25. kör: Pérez megelőzte Sainzot

Ezzel feljött a 8. helyre a mexikói pilóta, aki ráadásul kemény gumikon van a Ferrarikon levő közepesekkel szemben. 

Vettel a 13. helyről végre kijött a bokszba kemény gumikért, majd a 17. helyre állt vissza Schumacher elé. Az Aston Martin egy kiállást próbál meg világbajnokával.

GPHírek
17:52

26. kör: Cunoda bevetődött Alonso mellé

Nagyon messziről fékezte ki az újonc a kétszere világbajnokot a célegyenes végén és feljött a 11. pozícióba. Szép manőver volt. Közben Pérez már Strollt szorongatja a 7. helyért.

GPHírek
17:53

27. kör: Pérez megelőzte tavalyi csapattársát

A célegyenesben, a DRS-sel segítségével sima előzést mutatott be a Red Bull versenyzője, aki ezzel már a hetedik. Az élen közben Verstappen hátránya 2 másodpercre csökkent Hamilton mögött, az utóbbi körben 7 tizedet hozott rajta.

GPHírek
17:56

28. kör: Hamilton a bokszban!

Nem várta meg a hétszeres világbajnok, hogy Verstappen levadássza, inkább a 28. kör végén kijött és kapott egy vadonat új kemény szettet, amivel a 3. helyre jött vissza, 20 másodperccel Verstappen mögé. Bottasnak egyből szóltak, hogy hosszabb etapot mennek, így próbálva sakkban tartani Verstappent.

GPHírek
17:58

29. kör: Vettel megelőzte Latifit

A célegyene végén megtámadta, majd a hármas kanyarban elment a Williams mellett és feljött a 16. helyre. Hamiltonnal egyszerre egyébként Stroll is a bokszban járt, a 13. helyre tért vissza.

GPHírek
17:59

30. kör: Bottas kerékcseréjét elrontotta a Mercedes!

Csak egy körrel ment hosszabban végül a finn, akinek katasztrofálisan alakult a kiállása, 10 másodpercet állt egy helyben, mert nem jött le a jobb elsője, majd az új nem ment fel.  Leclerc mögé az ötödik helyre tért vissza.

GPHírek
18:01

31. kör: Verstappent pályaszélesítésre buzdítják

Mérnöke szólt, hogy mindkét Mercedes a bukótérben gyorsít ki a négyes kanyarból, és ő is nyugodtan tegye ezt. Verstappen visszaszólt, hogy eddig ez tilos volt. Igen, csakhogy ez a szabály az időmérőre vonatkozott... Lehet, hogy pont ezért nem kellene naponta más regulákat alkalmazni.

GPHírek
18:02

32. kör: Leclerc és Ricciardo is a bokszban

Mindkettem megkapták a kemény gumikat, amelyekkel már elmennek a végéig. Egyelpre a 8. és 9. helyre jöttek vissza, a Ferrari van előrébb.

GPHírek
18:04

33. kör: Alonso kiesett!

Nem alakult jól a kétszeres világbajnok visszatérésének első futama, most pedig rosszból még rosszabbra váltott, a hátsó fékek hibája miatt a csapat arra kérte, hogy jöjjön ki és parkolja le a garázs előtt az Alpine-t.

Közben Norris is letudta a kerékcserét és visszajött Leclerc elé a hatodik helyre.

GPHírek
18:05

34. kör: Hamiltont űzi a Mercedes

1:34 elejéket kérnek a Verstappentől 17,7 másodpercre levő pilótától, aki szerint ilyen tempóval nem fogják bírni a gumik a végéig.

GPHírek
18:07

35. kör: A Red Bullnak áll a zászló

Némileg közeledik Verstappenhez Hamilton, akinek még van egy kerékcseréje, de ha tovább bírja, a végén sokkal frissebb gumikkal visszaelőzheti a Mercedest akkor is, ha mögé tér vissza.

GPHírek
18:08

36. kör: Verstappen úgy véli, bírja még

„A tempóm jó, tartsatok kint” – közölte a rádióban, amit a mérnöke egy „vettem” – mel nyugtázott.

Hátrébb Räikkönen megelőzte Russellt és feljött az utolsó pontszerző helyre, majd pár kanyarral később Cunoda és Vettel is elment a Williams mellett.

GPHírek
18:10

37. kör: Figyelmeztették a Mercedeseket

Teljesen érthetetlen, amit a versenyirányítás művel. Michael Masi most kitalálta, hogy mégsem lehet kiszélesíteni a 4-es kanyart, Hamilton hiába mondta, hogy egész futamon így vezetett, ha folytatja, fekete-fehér zászlót fog kapni. Érdekes.

GPHírek
18:12

38. kör: Cunoda elkapta Räikkönent

Már nincs pontszerző helyen a 2007-es világbajnok, akit a japán újonc megelőzött és átvette a 10. helyet. Sergio Pérez eközben letudta harmadik kiállását is, közepes gumin Stroll elé jött vissza a hetedik helyre.

GPHírek
18:13

39. kör: Verstappen is kiállt az élről!

Nagyon gyors, 1,9 másodperces kerékcserét mutatott be a Red Bull, Verstappen pedig új kemény gumikkal visszatért a második helyre, 8,4 másodperccel Hamilton mögé. Indulhat a hajsza!

GPHírek
18:15

40. kör: Verstappen szárnyal

1 másodpercet hozott Hamiltonon csak a középső és az utolsó szektorban a tíz körrel frissebb gumikon. Hamiltonnak azt mondták, hogy 10 kör múlva fogja őt urolérni a holland. 

GPHírek
18:16

41. kör: Hamilton körönként egy másodpercet kap

Ilyen tempóban nem lesz 10 kör, mire utoléri őt Verstappen, aki 1:33.228-cal megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és már csak 6,2 másodperc a hátránya a címvédő mögött.

GPHírek
18:18

42. kör: Verstappen mérnöke észnél van

Arra figyelmeztette a versenyzőjét, hogy ne hajtsa túl a gumikat, hogy maradjon elég tapadása az előzéshez, amikor utoléri Hamiltont. Már csak 5,7 másodpercre van.

GPHírek
18:19

43. kör: Hamilton menet közben rekordot döntött

Most már a Mercedes hétszeres világbajnoka minden idők legtöbb kört az élen töltött F1-es pilótája, az imént ugyanis átadta a másik hétszeres világbajnok, Michael Schumacher rekordját a múltnak. Az előnye azonban ezzel együtt is fogy, már csak 5 másodperc.

GPHírek
18:21

44. kör: Vettel összeakadt Oconnal

A francia előzte a németet, aki visszasorolt az Alpine mögé a féktávon és nemes egyszerűséggel nekiment. Szerinte Ocon irányt váltott, de kívülről nem így tűnt. Sérült az Aston első szárnya, ebből csere lesz.

GPHírek
18:23

45. kör: Verstappen kicsit lassult

Az utóbbi körben csak fél másodpercet hozott Hamiltonon és most 4 másodpercre van tőle. Kérdés, hogy nem tud ennél gyorsabban menni, vagy csak megfontolt és óvja a gumikat az előzéshez.

GPHírek
18:24

46. kör: Most hat tizedet kapott Hamilton

3,1 másodpercre csökkentette a különbséget a holland 10 körrel a vége előtt. Alighanem utolérni utol fogja a Mercedest.

Közben hátrébb is zajlanak az események, Sainz megelőzte Strollt a 8.. helyért, Vettel pedig kint maradt a sérült szárnnyal a 13. helyen.

GPHírek
18:26

47. kör: Bezavarnak a lekörözöttek

Vettelen és Oconon is át kellett vertekednie magát az élen állóknak, Verstappent pedig mindez mintha kicsit megakasztotta volna. 2,7 másodperc most a különbség közte és Hamilton között.

GPHírek
18:28

48. kör: Most csak 3 tizeddel közeledett Verstappen

2,3 most a különbség, miközben már csak hét kör van hátra. Hamilton mérnöke szólt a pilótájának, hogy már mögötte van a Red Bull, mire ő megkérte Peter Bonningtont, hogy mostantól ne beszéljen hozzá.

GPHírek
18:29

49. kör: Verstappen 2 másodpercen belül

6 tizedet adott most a Mercedesnek és nemsokára támadási közelségbe kerülhet. 

GPHírek
18:30

50. kör: A hollandot is békén hagyják

Mérnöke szólt, hogy mostantól hagyja, hogy Hamilton megelőzésére koncentráljon. A kör végén már csak 1,4 másodperc volt kettejük között.

GPHírek
18:31

51. kör: Hamilton hibázott!

Elfékezte magát a 10-es kanyarban és kiszaladt a bukótérbe, ami után Verstappen egy másodpercen belülre került. Most jöhet az első támadás.

GPHírek
18:32

52. kör: Verstappen Hamilton sarkában!

Fél másodperccel volt mögötte a célegyenesben és DRS-sel be is nézett mellé, de még nem tudta megpróbálni az előzést. A Mercedes kezd küszködni a tapadással.

GPHírek
18:34

53. kör: Verstappen az élen, megelőzte Hamiltont!

A célegyenesben már mellette volt, de Hamilton akkor visszaverte, majd a négyes kanyarban kívülről ment neki a Mercedesnek, és itt már sikerült az előzés, három körrel a vége előtt Verstappen átvette a vezetést!

GPHírek
18:35

53. kör: Elképesztő, Verstappen visszaadta a helyet!

Alighanem azért, mert a négyes kanyarban lement a pályáról az előzés közben, és így akarta elkerülni a büntetést. Miután elengedte Hamiltont, nagyon megcsúszott. Próbál Hamilton sarkában maradni.

GPHírek
18:36

54. kör: Ismét támadás alatt a Mercedes

Verstappen visszazárkózott 1 másodperc körülre, de pont DRS-távolságon kívül van. Hamilton megmenekült?

GPHírek
18:37

55. kör: Bottas kereket cserélt

A harmadik helyen rámennek a leggyorsabb körért járó egy pontra a finnel, aki nem veszített pozíciót a kiállással. Verstappen közben a középső szektorban 1 másodpercen belülre került.

GPHírek
18:38

Utolsó kör: Verstappen közel, de nem tud előzni

Sem a célegyenes végén, sem a négyes kanyar előtt nem tudott benézni a Mercedes mellé. Ez minden bizonnyal eldőlt.

GPHírek
18:40

Hamilton megnyerte a Bahreini Nagydíjat

Nagyon megizzasztotta őt Verstappen, de végül sikerült megtartania az első helyet, így Lewis Hamiltoné az idei év első versenye, a 2021-es Bahreini Nagydíj. Verstappen jött be a második helyen, Bottas pedig a leggyorsabb kört megfutva a harmadik.

GPHírek
18:42

Mindkét McLaren és Ferrari pontot szerzett

A harmadik helytől lefelé a további sorrend: Norris, Pérez, Leclerc, Ricciardo, Sainz, Cunoda, Stroll, Räikkönen, Giovinazzi, Ocon, Russell, Vettel, Schumacher.

Hamilton nagyon boldog, azt mondta a rádión, hogy igazi csapatmunka volt nem a leggyorsabb autóval megnyerni a versenyt.

GPHírek
18:43

Verstappen dühös

Nem érti, hogy miért nem hagyták, hogy faképnél hagyja Hamiltont, mivel szerinte könnyedén kiautózott volna 5 másodperc előnyt. Christian Horner azt mondta, a versenyirányítás utasította őket Hamilton elengedésére.

GPHírek
18:46

Véget ért a verseny, hamarosan összefoglalóval jelentkezünk

Hamilton nyerte tehát a szezon első futamát, ami 2015 óta nem sikerült neki, de nem dőlhet hátra, a Red Bull a hétvége összképét tekintve ugyanis nagy fenyegetést jelenthet rájuk az idén.

Mi most elköszönünk, de folyamatosan jövünk majd a futam utáni reakciókkal. A viszontlátásra!

Még több bejegyzés